DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök

Váltót cserélt Verstappennél a Red Bull

Tegnap Sergio Pereznél cserélte ki a sebességváltót és néhány motoralkatrészt is a Red Bull, az időmérő előtt pedig Max Verstappen is új váltót kap, ez derült ki a technikai ellenőr jelentéséből. Büntetés ezért nem jár, még bőven a felhasználtó mennyiségen belül jár a csapat. Mindkét pilóta váltóproblémákra panaszkodott egyébként pénteken, Verstappen szerint a visszaváltásokkal voltak gondjai, de a csapat nem adott tájékoztatást arról, hogy pontosan mi a probléma.

f1-verstappen-redbull-jeddah

fotó: dppi

Michelisz a pole-ban Makaóban, újra vezeti a bajnokságot

A legendás makaói hétvége keretein belül rendezik a TCR Világsorozat évadzáróját, pénteken pedig már az időmérőre került sor a túraautósok számára. A csütörtöki szabadedzések után beigazolódott, hogy a Hyundai van a legjobb formában az ikonikus utcai helyszínen: a Q1-ben Mikel Azcona vezette a BRC párosát, ám ami ennél is fontosabb, hogy a legjobb rajthelyekről döntő Q2-ben – amelyet a harmadik hyundaios, Marco Butti falazása miatt félbe is kellett szakítani – Michelisz Norbert volt a leggyorsabb, így a magyar pilóta megszerezte a pole-pozíciót a szombati első futamra.

Azcona lett a második, így a Hyundai kisajátította az első rajtsort. Yann Ehrlacher harmadik lett, míg a harmadik bajnokaspiráns, Rob Huff elé befért Nestor Girolami is. Mindez pedig azt jelenti, hogy Michelisz átvette a vezetést az összetettben: az egypontos hátrányból hatpontos előnyt kovácsolt Ehrlacher-vel szemben, míg Huff tíz egységnyi lemaradásba került Norbi mögött. A vasárnapi fordított rajtrácsos viadalra egyébként Santiago Urrutia szerezte meg a rajtelsőséget a tizedik pozícióval.

Az első makaói futam magyar idő szerint szombaton 5:50-kor startol, a TCR YouTube-csatornája élőben közvetíti mindkét versenyt.

FRISSÍTÉS: Azconát utólag megbüntették Huff feltartásáért, így Ehrlacher előrejött a második, Huff pedig a negyedik rajthelyre. Az összetett állása ugyanakkor nem változik, az időmérő eredeti eredménye alapján osztották ki a pontokat.

tcr-michelisz-hyundai-makao-1

fotó: Hyundai Motorsport

Ne maradj le akciós könyvcsomagjainkról!

Speciális akciókkal készültünk novemberre: limitált ideig jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg az Autósport és Formula Magazin szerkesztősége által az elmúlt években kiadott könyvsorozatok darabjai.

A 2013 óta kiadott Száguldás és cirkusz című kötetünk a Formula–1 különleges világát mutatja be minden évben futamról futamra és csapatról csapatra a helyszínről, az események sűrűjéből – 2022-vel bezárólag egy csomagban megrendelheted a sorozat mind a tíz darabját 59% kedvezménnyel összesen 24.900 forintért ide kattintva!

A 2015 óta minden évben megjelenő Autósport évkönyv közel 50 nemzetközi és tucatnyi hazai versenysorozat összefoglalóját, számos magyar kiválóság évértékelőjét, látványos képeket, exkluzív írásokat és néhány éve az 50 legjobb magyar és külföldi versenyző listáját tartalmazza minden szezon végén. A könyvsorozat nyolc darabja együtt, 70% kedvezménnyel most 14.900 forintért vásárolható meg ide kattintva!

További akciós ajánlatainkért és termékeinkért keressétek a Formula Webshopot IDE vagy a képre kattintva:

akcios-konyvcsomag

Videó: a biztonsági és az orvosi autó már tesztelte az új Las Vegas-i F1-es pályát

Helyi idő szerint hajnalban került sor a pályainspekcióra, majd a biztonsági és az orvosi autó kipróbálta a vadonatúj városi helyszínt.

A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

sc

850 köbcentis motorokra válthat a MotoGP

A MotoGP jelenlegi technikai szabályrendszere 2026-ig stabil marad, ám az azt követő időszak keretrendszerén már javában dolgozik a Gyártók Szövetsége. Mint ahogy arról a Formula MotoGP Facebook-csoportban már írtunk, egybehangzó sajtóértesülések szerint – legutóbb a Motorsport.com számolt be erről – a legdrasztikusabb változtatás az lenne, hogy a királykategóriás gépek hengerűrtartalmát a jelenlegi 1000-ről 850 köbcentire csökkentenék. A módosítás elsősorban biztonsági szempontokat szolgál, hiszen az egyre növekvő (vég)sebesség révén a MotoGP kezdi „kinőni” a jelenlegi versenypályákat.

A változtatásban a hírek szerint az ötből négy gyártó egyetért, egyedül az Aprilia javasolja azt, hogy inkább a jelenlegi motorblokkokon változtassanak kisebb mértékben, viszont a többség úgy érzi, hogy mivel több más tényező is változik 2027-ben – például érkezik a nemfosszilis üzemanyag –, ez megfelelő időpont lenne a váltásra. Ez egyébként a negyedik ilyen lenne a királykategóriába: 2002-ben a MotoGP-éra kezdetekor váltottak a világbajnokság 1949-es indulása óta meglévő kétütemű 500 köbcentis motorokról négyütemű 990-esekre, 2007 és 2011 között 800 köbcenti volt a motorok hengerűrtartalma, majd 2012-ben vezették be a jelenlegi 1000-es gépeket.

További technikai szabályváltoztatás lehet 2027-től, hogy betiltják vagy legalábbis jelentősen visszafogják a hátsó és az első magasságállító eszközöket is, ám ebben egyelőre nincs egyetértés: azok a gyártók, akik többet fektettek ezek fejlesztésébe, nem akarnak a száműzésükbe belemenni. Emellett az aerodinamikát is visszanyesnék, mivel a szárnyak elburjánzása ahhoz vezetett, hogy a motorok által felkavart levegőben túlmelegíti a hátul haladó versenyző a gumiját, sőt néhány esetben sokkal nehezebb a gépeket megfékezni is, így biztonsági aggályok is felmerültek. A Motorsport.com szerint a valenciai évadzáró után ül össze ismét az MSMA, hogy megpróbálják véglegesíteni a szabályrendszert.

motogp-start-misano

 

„Checónak nincs szüksége Max segítségére” – Perez Vegasban bebiztosítaná a vb-ezüstöt

Bár hibákkal és halovány produkciókkal teli a 2023-as Formula-1-es szezonja, mégis jó esély van rá, hogy Sergio Perez másodikként végezzen a világbajnoki összetettben. Ez a Red Bull szempontjából történelmi eredmény lenne, hiszen még soha nem hozták el az első és a második helyet a pilóták összetettjében. Mivel Perez előnye 32 pont Lewis Hamiltonnal szemben, akár már Las Vegasban be is biztosíthatja az év végi ezüstöt a mexikói: ehhez csupán annyi kell, hogy a Mercedes pilótája legfeljebb hét ponttal szerezzen nála többet szombat éjszaka. A Red Bull-os pedig szeretné is lezárni a kérdést: „Ami engem illet, szeretném bebiztosítani a második helyet a bajnokságban – klassz helyszín lenne ez erre!” – fogalmazott Perez, aki egyébként őrült és kihívásokkal teli Vegas-i versenyt vár.

Felmerülhetett az is, hogy mivel Max Verstappen már rég megnyerte harmadik vb-címét, akár segíthetné is csapattársát. Ám látva azt, ahogy tavaly Brazíliában nem engedte el hasonló helyzetben Perezt, erre aligha lehet számítani – és ezt most Christian Horner is megerősítette, amikor a Sky Sports F1 a holland esetleges segítségéről kérdezte: „Valahol 0 és 1 százalék között van az esélye, azt mondanám. Checónak szerintem nem lesz szüksége erre a segítségre, Max a saját dolgára koncentrál. Nem akar semmit az asztalon hagyni. A hihetetlen szezonjára fókuszál, és szeretne tovább nyerni. Checónak nincs szüksége erre a segítségre Maxtól.”

f1-perez-redbull_6

Show és extravagáns pilótabemutató – videón az F1-es Las Vegas-i Nagydíj megnyitója

Óriási show-val egybekötött versenyzőbemutatót tartott megnyitóünnepség gyanánt a Formula-1 helyi idő szerint szerda az első Las Vegas-i futam felvezetéseként. Számos sztárfellépő mellett a pilótákat is bemutatták csapatonként egy mozgó emelvényen felemelve őket – ami Max Verstappen tetszését nem nyerte el… Videón a teljes műsor a versenyzők bemutatásával együtt:

Betiltottak három színt a Las Vegas-i óriásgömbön az F1-es események alatt

Látványosságot tekintve bizonyosan kiemelkedő lesz a hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj, hiszen többek között az ikonikus Stripen is száguld majd a mezőny. A látképhez pedig hozzátartozik majd a nemrég elkészült gömb alakú aréna, a Sphere, amely a világ legnagyobb LED-kijelzőjeként is funkcionál. Az F1 pedig természetesen ezt ki is fogja használni a hétvége során arra, hogy a partnereiket promotálják, de a pilóták képeire és sisakjainak megjelenésére számíthatunk az óriásgömbön.

A Sphere az F1-es események alatt is működni fog, ám mivel azt az autókban ülve is jól látják majd a versenyzők, felmerült, hogy zavaró lehet az éjszakában a gömb által kibocsátott fény. Éppen ezért a Motorsport.com arról számolt be, hogy az F1-es edzések és a futam alatt nem használhatják a sárga, a kék és a piros színeket, hogy ne zavarják meg a pilótákat, akik hasonló színjelzésekre figyelnek a körözés közben a pálya széli LED-kijelzőkön.

f1-vegas-sphere

fotó: DPPI

Sargeantot nem nagyon ismerik Amerikában

Az F1 történetében mindössze harmadszor fordul elő, hogy három versenyt rendeznek egyazon országban egy szezonon belül, ráadásul egy hazai versenyző részvételével, hiszen Logan Sargeant személyében Scott Speed óta először teljes szezont fut egy amerikai pilóta, sőt 1993 és Michael Andretti óta első ízben pontszerzésnek is örvendhetett – ráadásul hazai pályán.

sargeant-katar-3

Az F1-es közvetítésekben szerepet vállaló egykori kiváló autóversenyző, Danica Patrick arról beszélt, mennyire ismert Sargeant az Államokban, ám a válasz még ha borítékolható is volt, kissé csalódást okozhatott a száguldó cirkusz híveinek számára:

„Nagyszerű, hogy egy amerikai versenyző szerzett egy pontot!” – kezdte Patrick. „Hosszú, hosszú idő telt el Michael Andretti óta, szóval ez fantasztikus. Nem igazán ismert, nem túl híres az Államokban, mert nem itt járta végig a szamárlétrát, így csak most, az F1-es szereplése során válik egyre ismertebbé.”

williams-vegas

Ingyen szex jár az F1-es pilótáknak Las Vegasban

Meglehetősen érdekes ajánlattal állt elő egy nevadai bordélyház: mint mondták, Addison Gray és Alice Little ingyen szolgáltatást nyújt az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon rajthoz álló húsz versenyzőnek - számolt be a hírről a TMZ.

Hozzátették, hogy nemcsak a versenyzőknek, de az esemény miatt a városba látogató nézőknek is van egy ajánlatuk: ők féláron kapják a szolgáltatást ezen a héten, az indoklás szerint azért, mert aki itt van, bizonyára megérdemli azt, hogy kicsit kiengedje a gőzt és relaxáljon.

Ez a hét a jelek szerint tényleg nem feltétlenül a sportszakmáról, hanem Vegasról, a show-ról és az őrületről szól...

402198948_624930799851816_6807098288172967270_n

Hamilton reagált a Las Vegas-iak panaszaira

Miután a hétvégi Las Vegas-i Nagydíj előkészületei olyan nehézségeket okoztak a nevadai város lakóinak, hogy a Liberty első embere, Greg Maffei is kénytelen volt elnézést kérni érte – azt hangsúlyozva, hogy a verseny rengeteg pénzt termel –, az amerikai kultúrát szerfölött kedvelő, s a társadalmi kérdésekre igen érzékeny Lewis Hamilton is megszólalt a témában:

„Hallottam, hogy a helyiek sok panaszt tettek az eseménnyel kapcsolatban, és úgy gondolom, hogy tiszteletben kell tartanunk őket. Olyan sokan vannak itt, akik keményen dolgoznak, rengeteg pénz és gazdagság van ebben a városban” – mondta Hamilton egy vegasi eseményen, majd így folytatta:

„Gondoskodnunk az emberek igényeiről, hiszen nem lehetünk olyan cirkusz, ami csupa pompa és csillogás, miközben ez negatívan hat az emberekre.”

vegas

Marko letett az új Verstappen megtalálásáról

Folyamatos a fluktuáció a Red Bull juniorprograjában, vannak távozók és érkezők egyaránt. Néhány napja a Formula-3-ban  főversenyt nyerő, pole-t és második helyet is szerző dán-német Oliver Goethe szerződtetését jelentették be. Ennek kapcsán a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko ugyan dicsérte Goethe gyorsaságát, de amikor az OE24 arról kérdezte, hogy elérhet-e hasonlót, mint Sebastian Vettel vagy Max Verstappen, a szakember lemondóan nyilatkozott:

„Talán megvan kicsit benne ugyanaz a pimaszság, de már feladtam azt, hogy az új Verstappent keressem. Végső soron nincs is olyan… Annak is örülni fogok, ha találunk egy jövőbeli nagydíjgyőztest” – nyilatkozta Marko.

f1-marko_1

Button nem segített Hamiltonnak – de nem élvezte

Ma mutatták be a Disney+-on a Brawn GP és Jenson Button 2009-es világbajnoki címét feldolgozó dokumentumsorozatot, melynek kapcsán természetesen sokszor a figyelem középpontjába kerül a brit klasszis. Most éppen arról kérdezték meg, milyen tanácsokkal tudta segíteni Lewis Hamiltont, aki mellé a bajnoki győzelmet követően elszerződött 2010-re – Button pedig arra mutatott rá a válaszban, milyen szempontból kedvesebb neki az endurance-versenyzés, mint az F1:

button

„Egy ilyen a helyzetben soha nem fogsz segíteni a csapattársadnak, ebben a sportban ez már csak így megy: a gyengeségeiket erősségként használod fel” – kezdte a brit. „Vicces, mert versenyeztem különböző endurance-sorozatokban szerte a világon, és az teljesen más, ott teljesen nyitott vagy a csapattársaiddal, mert azt akarod, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek, hiszen ugyanabban az autóban ülsz, és együtt nyeritek meg a versenyeket.”

„Azt kell mondanom, hogy ezt sokkal jobban élvezem, mint azt a gyilkos üzemmódot, hogy a csapattársadat megpróbálod mentálisan bántani azért, hogy felülkerekedj rajta ahogyan az F1-ben is teszed. Talán nem mindenki ilyen. De sokan, akik eljutnak addig, hogy a világbajnoki címért harcoljanak, ezt a megközelítést alkalmazzák.”

button-2010

„A Las Vegas-i Nagydíjnak semmi köze az F1-hez” – Ecclestone

Az egész 2023-as Formula-1-es szezon legnagyobb durranásaként harangozzák be a hétvégi Las Vegas-i Nagydíjat. Ám akárcsak Max Verstappent, a száguldó cirkusz korábbi vezére, Bernie Ecclestone-t sem igazán hozza lázba a verseny: „Nem igazán várom. Hogy miért nem? Mert ennek semmi köze az F1-hez” – szúrt oda a sportágnak a holland NOS hasábjain. Pedig Ecclestone maga is Vegasba vitte az 1980-as évek elején a Formula-1-et, de azt nem tudta elérni, hogy a Stripen versenyezzenek:

„Azt akartam, hogy bárki kapcsolja be a tv-t, azonnal tudja, hogy Vegasban vagyunk, nem egy sivatagban. Megígérték, hogy meg tudjuk csinálni. Az első évben a Caesars Palace parkolójában mentünk, de úgy tűnt, a következő évben meg tudjuk csinálni, ami a fejemben volt. De ez sosem valósult meg, mert a Vegas-i emberek, a hotelek nem érezték úgy, hogy ez nekik bármilyen módon jó lenne” – mesélte a 93 éves üzletember, aki annak azért örül, hogy az F1 terjeszkedik: „Örülök, hogy a sport továbbra is világszerte fejlődik. Én voltam az, aki kivitte Európából az F1-et a világ többi részére. Világbajnokság vagyunk, nem Európa-bajnokság, jó, hogy továbbra is ez a helyzet.”

f1-ecclestone

Ken Block lánya bekerült a Williams akadémiájára

Azok után, hogy néhány hete a McLaren elsőként jelentette Bianca Bustamente szerződtetését, most a Williams adta hírül, hogy leigazolta Lia Blockot, így ő fogja képviselnie a színeiket az F1 Academy 2024-es idényében (jövőre mind a tíz csapatnak fel kell karolnia egy hölgyversenyzőt a szériában szereplők közül). A 17 éves női pilóta vezetékneve nem véletlenül cseng ismerősen az autósportos közegben, hiszen ő az év elején elhunyt legendás showman-autóversenyző, Ken Block lánya.

Lia 11 évesen kezdett el gokartozni és apja nyomdokaiba lépve ralizni, utóbbi szakágban Amerikában bajnoki címet is nyert idén az O2WD kategóriában. A 2024-es lesz számára az első formulaautós szezon, de azért nem lesz teljesen ismeretlen számára a terep, hiszen a Williams közleménye szerint nemrég több formulaautót is tesztelt.

„Rendkívül izgatott vagyok, hogy csatlakozhatok a Williams versenyzői akadémiájához és 2024-ben az F1 Academyben versenyezhetek. Sosem álmodtam ilyesmiről. Alig várom, hogy megragadjam ezt az új tapasztalatot és a lehető legtöbbet tanuljak” – mondta el Lia Block, míg a Williams F1-es csapatfőnöke, James Vowles mindenekelőtt a fiatal hölgyversenyző tehetségét, elhivatottságát és bajnoki mentalitását emelte ki.

DSC01668

Sainz nyerte az F1-esek golfversenyét – majd összetörte a trófeát (videó!)

Már a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj előtti napokban is rengeteg kiegészítő programot szerveztek a mezőnynek, ezek közül alighanem kiemelkedett a Netflix Cup elnevezésű golfverseny, amelyen pilóták és profi golfosok alkottak párosokat, s amelyet a névadó streamingszolgáltató élőben is közvetített. A versenyen az F1-esek közül Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly és Alexander Albon szerepeltek, akikről köztudott, hogy szeretik is a játékot.

A győzelmet végül Sainz és Justin Thomas párosa szerezte meg, a döntőben Gaslyt és Rickie Fowlert legyőzve. A legemlékezetesebb pillanat azonban a verseny után következett, Sainz ugyanis az ünneplés közben kiejtette a kezéből a trófeát, amely össze is tört – látszik, hogy valóban jó kapcsolatot ápolnak Norrisszal, aki az F1-es Magyar Nagydíjon járt így Max Verstappen győzelmi trófeájával…

„Hamilton és Alonso sem győzné le Verstappent a Red Bullban”

Max Verstappen tükörsimán, rekordokat döntve húzta be 2023-ban a harmadik F1-es világbajnoki címét. A Red Bull érezhetően kiemelkedett a mezőnyből, a csapattárs Sergio Perez azonban az első néhány futamot leszámítva nem tudta tartani a lépést a hollanddal, így kihívó nélkül maradt Verstappen. A mexikói halovány produkciója kapcsán sokszor felmerül, hogy mire menne Verstappen, ha erősebb kollégája lenne a Red Bullnál – Lando Norrist pedig meg is kérdezte a DAZN, hogy szerinte kik azok, akik megnehezíthetnék a címvédő dolgát:

„Szeretnék valamikor az egyik lenni” – felelte a brit, aki további öt nevet említett: „Ki más lehetne még? Klassz lenne, ha Lewis [Hamilton] lenne, lenyűgöző lenne ezt látni. Vagy Fernando [Alonso], vagy Carlos [Sainz], vagy Charles [Leclerc] vagy George [Russell]? Ők mind nagyszerű versenyzők, akikről tudjuk, hogy megnehezítenék a dolgát. Mindig voltak pletykák rólam és más versenyzőkről egyaránt.”

Norrisszal ellentétben a korábbi F1-es pilóta, a 2008-as vb-címért folytatott jogi hadjáratával folyamatosan a hírekbe bekerülő Felipe Massa ugyanakkor úgy véli, hogy bármilyen változtatás a Red Bull felállásában csak zavaró tényező lenne Verstappen számára, akit szerinte még a mezőny másik két világbajnoka sem tudna megszorongatni a Red Bullban: „Amit Max ebben a szezonban mutat, az példátlan szint. Még ha Lewis Hamiltont vagy Fernando Alonsót ültetnénk is a másik autóba, nem vagyok benne biztos, hogy sok minden változna. Talán kicsit, de higgyétek el, ők sem győznék le Maxot.”

f1-verstappen-alonso-hamilton

Kínos a Repsol Honda „castingja” a MotoGP-ben, de megtalálhatták a tökéletes utódot Marquez helyére

Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez a szezon végén távozik a Repsol Hondától és 2024-ben már a Gresini Ducatinál húzza a gázt, a legfőbb kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a japánok gyári istállójánál. Az előző hetekben pedig kis túlzással a mezőny harmadának neve megfordult jelöltként a Repsolnál a sajtóhírekben, ám végül sem Johann Zarco, sem Maverick Vinales, sem Miguel Oliveira, sem Pol Espargaro nem kért belőlük, Fabio di Giannantoniót és Fermin Aldeguert pedig a jelek szerint a HRC nem tekintette igazán opciónak. A legfrissebb és egybehangzó értesülések szerint végül a VR46-os Luca Marini lehet a befutó – a Formula Motocast adásában pedig kifejtettük, hogy miért lehet tökéletes választás a remek technikai visszajelzéseiről elhíresült olasz a Hondának, és igazából miért érheti meg a versenyzőnek is átülni az egyik legjobb motorról az egyik legrosszabbra. A vonatkozó rész 52:55-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Újabb F1-es világbajnok próbál szerencsét Daytonában

Az utóbbi években egyre népszerűbb a volt és jelenlegi Formula-1-es versenyzők körében a sportautózás és annak amerikai csúcsviadala, az IMSA szezonnyitójaként funkcionáló Daytonai 24 órás. Néhány éve például Fernando Alonso kétszer is rajthoz állt a legendás futamon, második nekifutásra pedig győzni is tudott (egyébként Kamui Kobayashi volt akkor az egyik társa, előző évben pedig Lando Norris). Most akkori csapata, a Wayne Taylor Racing jelentette be, hogy egy másik korábbi F1-es világbajnok csatlakozik hozzájuk januárban: Jenson Button fogja kiegészíteni a #40-es Acura legénységét Jordan Taylor, Louis Deletraz és Colton Herta mellett. Button nemrég a Petit Le Mans-on kóstolt bele az IMSA-ba, ott az ötödik helyen zárt egy Porsche volánjánál.

A Wayne Taylor Racing with Andretti egyébként egy másik ex-F1-est is bejelentett a 2024-es felállásában: az IndyCarban szereplő Marcus Ericsson a #10-es autót vezetheti majd Ricky Taylor, Filipe Albuquerque és Brendon Hartley társaként.

button-imsa

FIA-státuszt kaphat jövőre a TCR World Tour

Tavaly év végén megszűnt a Túraautó-világkupa (WTCR), a helyére a túraautózás nemzetközi élsorozataként a TCR Világsorozat lépett, amely nem önálló futamokból áll, hanem különböző regionális szériák eseményeihez csapódik hozzá a World Tour állandó mezőnye. Idén összesen kilenc fordulót rendeznek/rendeztek: négyet Európában – ebből hármat a TCR Europe, egyet a TCR Italy „vendégeként” –, kettőt Dél-Amerikában, kettőt Ausztráliában, a most hétvégén esedékes szezonzárót pedig Makaóban. Marcello Lotti, a TCR promótere Bathurstben arról beszélt, hogy 2024-re átalakulhat a versenynaptár felépítése: a tervek szerint egyetlen európai fordulót rendeznének (a pletykák Olaszországról szólnak, így ha ez igaznak bizonyul, a Hungaroringre nem látogatnának el Michelisz Norberték). Viszont lenne állomása a Világsorozatnak Dél- mellett Észak-Amerikában is, emellett Marrakesh is visszatérhet, valamint egy újabb kínai futam is bekerülhet a menetrendbe a már megerősített két ausztrál forduló (Sydney és Bathurst) mellé.

Ennél is érdekesebb viszont, hogy Lotti elhintette, hogy jövőre újra FIA-státuszt kaphat a bajnokság. „Egyeztetünk az FIA-val arról, hogy meg tudunk-e állapodni a WRC [a TCR promótere – a szerk.] és az FIA között, hogy FIA TCR Világsorozat címet oszthassunk ki” – fogalmazott a sportvezető. Lotti hozzátette: az eredetileg idénre tervezett, de elhalasztott hibrid erőforrások bevezetését még tovább tolhatják, mivel elmondása szerint jobb, ha egyforma technikai feltételek mellett zajlanak a World Tour versenyei, így még nem állnak készen a bevezetésre.

Viszont jó hír, hogy Lotti szerint akár két új márka is megjelenhet a Világsorozat nemzetközi állandói indulói között. Jelenleg csak a Hyundai, a Lynk & Co, az Audi és egyetlen autóval a Honda képviselteti magát a teljes szezonban. A TouringCarTimes.com szaklap értesülései szerint a két jelölt az új autóval készülő Cupra, valamint a Toyota lehet. A mezőny létszáma kapcsán egyébként Lotti elmondta: rövid távon a 12, hosszabb távon pedig a 16 állandó induló elérése a cél (jelenleg 9 egész idényes versenyző szerepel a World Tourban).

tcr-bathurst

Még eső is nehezítheti a hideg mellett az F1-es csapatok dolgát Las Vegasban

Mivel a többi éjszakai futammal ellentétben a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj összes eseményét villanyfényes körülmények között futják majd, a helyi időjárási jellegzetességek miatt az egész évad leghidegesebb versenyére készülhet a mezőny, ami különösen a gumik felmelegítése szempontjából jelent majd komoly kihívást. A RaceFans előrejelzése szerint a csütörtöki – igen, egy nappal korábban rendezik helyi idő szerint az eseményeket – első szabadedzésen például 15 fok körül lesz a levegő hőmérséklete, ez azonban tovább hűl majd a Vegas-i idő szerint éjfélkor (!) kezdődő második gyakorlásra.

Viszont legalább az első nap jó eséllyel száraz marad, ami ellenben nem mondható el a péntekről: az időjósok szerint van esély esőre aznap, bár ahogy haladunk egyre inkább az éjszakába, egyre kisebb, így elképzelhető, hogy majd csak a harmadik szabadedzést zavarja meg némileg a vizes pálya, a kvalifikációt már nem. Szombaton a futamra már csak mérsékelt eséllyel jósolnak csapadékot – viszont akkor is hűvös lesz, legfeljebb 12 fokra van kilátás.

lasvegas-4