DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 15. szerda

Pont ellentétes irányba halad az FIA – Hamilton

Nagy felzúdulást váltott ki az év elején, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, hogy mostantól engedélyhez kötik a politikai és vallási megnyilvánulásokat a pilóták számára. Az FIA azóta pontosította az előírásokat, de ez sem csitította el a kritikus hangokat – beleértve a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki így beszélt minderről még Bahreinben a Formula.hu jelenlétében:

„Amikor olvastam a hírt, ez azt mutatta nekem, hogy rossz irányba megyünk: ez épp ellentétes, amit próbálok elérni a csapattal, valamint a sport részvényeseivel zajló párbeszéd során. Még mindig sokan vannak, akik nem teljesen értik vagy hiszik el, mennyire fontos, hogy befogadó környezetben éljünk. Úgy gondolom, az én feladatom és a mi feladatunk rávilágítani ennek pozitívumaira.”

Érdemes megemlíteni, hogy míg az FIA-t kritizálta Hamilton, addig az F1 vezérigazgatóját, Stefano Domenicalit méltatta ugyanebben az ügyben: „Stefano egy nagyszerű vezető és rendkívül családközpontú. Nagyon jól érti ezt, és már fel is szólalt mindez ellen, úgyhogy tovább fogunk dolgozni azért, hogy a helyes irányba menjünk.”

f1-hamilton-bahrein

Leclerc exmérnöke a Cadillacnél folytatja – de nem az F1-ben

Xavier Marcos 2019 óta volt Charles Leclerc versenymérnöke a Ferrarinál a Formula-1-ben, a posztjáról a tavalyi imolai futam előtt cserélték le, a helyét Bryan Bozzi vette át. „Xavi” és Leclerc a bő öt szezon alatt összesen öt győzelmet aratott az F1-ben.

Most azonban új komoly szerepkört tölt be a monacói volt mérnöke: a Cadillac sportautós, azaz LMDh-projektjének lett a technikai igazgatója. Ebben a minőségében értelemszerűen az F1-be 2026-ban beszálló tizenegyedik csapatért nem fog felelni, „csak” a WEC-ben és az IMSA-ban szereplő programért.

f1-leclerc-xavi

fotó: DPPI

Perez a Formula-E-ben köthet ki?

A nyár eleji szerződéshosszabbítása ellenére távozott a 2024-es F1-es szezon vége után a Red Bulltól Sergio Perez, aki néhány napja először szólalt meg a bejelentés óta: a mexikói ekkor arról beszélt, hogy a következő hat hónapban dönthet arról, mit tervez a jövőben. Perez édesapja ugyanakkor sokkal hangzatosabb nyilatkozatot tett (ahogy azt tőle megszokhattuk): szerinte fia visszatérhet az F1-be, és „történelmi” lépésre készülnek.

Idősebb Perez azonban nem csak az F1-ről ejtett szót: az apa jelen volt hétvégén a Formula-E mexikóvárosi állomásán, ahol az elektromos világbajnokságról is pozitívan nyilatkozott. „Sosem képzeltem volna el a Formula-E-t, de óvatos lennék, mert lehet, hogy Checo Perez itt fog versenyezni” – fogalmazott Perez apja az Estadio Deportesnek. „Természetesen gond nélkül látom ezt magam előtt. Ez a kategória már 11 éve létezik, még nagyon fiatal, ma a második számú a világon, de a következő öt éven belül az első számúvá válik. Ezért vagyok itt, és várom, mi következik.”

Alberto Longo, a Formula-E társalapítója a lehetőségre reflektálva elmondta: tárt karokkal várnák Perezt, ugyanakkor nem a promóter, hanem a csapatok dolga kiválasztani, kiket ültetnek az autóikba.

f1-perez-redbull

„Csak nyolc nagydíjat akar az F1 Európában”

Múlt héten jelentette be a Formula-1 a Belga Nagydíj szerződéshosszabbítását, a megállapodás pedig az első kézzel fogható eleme a sportág vezetése egy ideje emlegetett rotációs rendszernek, amelybe egyes európai helyszínek kerülnek bele, hiszen 2026-ban, 2027-ben, 2029-ben és 2031-ben rendeznek csak futamot Spa-Francorchamps-ban, azaz 2028 és 2030 kimarad. A rotációs megoldásra azért lehet szüksége az F1-nek, mert más piacokról óriási az érdeklődés a versenyrendezés iránt: Ruanda, Dél-Afrika, Thaiföld, Dél-Korea, Argentína, Németország és Franciaország is felmerült az utóbbi néhány hónapban.

f1-belga-2024

Melchior Wathelet, a Belga GP főnöke szerint épp ezért siker az új szerződés, a Sporzának adott nyilatkozatában azonban további részleteket is elárult az F1 terveiről: „Rendkívül elégedett vagyok. Nehéz tárgyalások voltak. A Formula-1 csak nyolc nagydíjat akar Európában. Éppen ezért nehéz volt állandó szerződést kötni hosszabb időtávra.”

„A kompromisszum ezért az volt, hogy 2028-tól váltakozni fogunk, valószínűleg a barcelonai pályával” – mondta Wathelet, aki ugyanakkor nem zárta ki, hogy végül az egyelőre kimaradó években is ellátogasson Spába az F1: „De nem biztos, hogy nem lesz nagydíj Belgiumban 2028-ban és 2030-ban. A megállapodás szellemisége arról szól, hogy legalább négy futamunk lesz. A többi talán egy másik országban lesz, talán Belgiumban.”

A versenypályák jelenlegi szerződéseiről ebben a cikkünkben írtunk részletesen, a naptár várható jövőbeli átalakulásáról pedig a Pitwall hétfői adásában is beszélgettünk:

Marad a BMW GT3-as csapatánál Valentino Rossi

A motoros legenda Valentino Rossi 2025-ben is a BMW WRT színeiben versenyez majd a hosszútávú-világbajnokságon.

Az olasz versenyző második szezonját a WEC LMGT3 osztályában a csapattársaival együtt a #46-os BMW M4 GT3 EVO-val a Le Mans-i 24 órás versennyel együtt a vb nyolc futamára erősítette meg.

Rossi az újonnan szerződtetett BMW-s Kelvin van der Lindével és Ahmad Al Harthyval osztozik majd az autón, akikkel együtt versenyzett az első szezonja során.

rossi-wec-bmw

fotó: DPPI

F1-es tartalékok: Három csapat hat pilótát jelentett be eddig

A pilótapiacon történt, ritkán látott intenzitású mozgások egyúttal a tartalékpilóták névsorát is alaposan felforgatták az idei szezont követően, ami azt eredményezte, hogy csak egyetlen csapat, az Aston Martin tartotta meg tartalékjait Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében. Rajtuk kívül csak két másik csapat, a Mercedes és az Alpine jelentette be a harmadik (negyedik, ötödik…) számú versenyző kilétét, előbbi egykori versenyzőjét, Valtteri Bottast fogadta ebbe a szerepbe.

drugovich-2024

Az Alpine esetében azt már korábban tudni lehetett, hogy Paul Aron lesz a(z egyik) tartalékos 2025-ben, hozzá csatlakozik az egyaránt múlt héten bejelentett, McLarentől érkező Ryo Hirakawa, valamint az a Franco Colapinto, aki a felvetések szerint hamarosan akár Jack Doohant is kitúrhatja a versenyzői ülésből.

Azok közül, akik még nem jelentették be a tartalékjaikat, a McLaren Hirakawa távozása után hosszabbíthat O’Warddal, de Nyck de Vries érkezése sem zárható ki, a Ferrarinál Bearman és Svarcman távozása után egyelőre Antonio Giovinazzi az egyetlen tartalék (de ez hamarosan változhat), a Red Bull két csapata még nem nevezte meg Liam Lawson utódját, a Haas Bearman előléptetése után egyelőre Pietro Fittipaldit tudja felmutatni ebben a szerepben, a Williams és a Sauber pedig egyelőre nem rendelkezik tartalékkal, miután Colapinto, illetve Pourchaire és Maloney elhagyta őket.

arthur-leclerc

A Ferrarinál Arthur Leclerc is szóba jöhet tartalékversenyzőként

Sérülés miatt feladták a Dakart Kovács Miklósék

Feladta a Dakart a Qualisport kamionos egysége, méghozzá előkelő helyről, a rajtnál 44 tagú kamionos mezőny 15. pozíciójából. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László összeállítású hármas Scaniája tegnap egy dűnefalnak ütközött, s bár a kamiont összerakták, Kovács Miklós fájdalmai miatt orvosi segítségért folyamodott. Mint kiderült, a versenyző csigolyasérülést szenvedett, így a csapat orvosi utasításra feladta a Dakart.

Már a héten F1-es autóba ül a Haas új párosa – egy Toyota-versenyzővel együtt

A nagyobb csapatoknál megszokott, hogy a szabályok adta lehetőségeket kihasználva legalább kétéves Formula-1-es autókkal gyakorolhatnak a neveltjeik vagy épp az új igazolásaik: erre láthattunk tavaly számos alkalommal példát a Mercedesnél Andrea Kimi Antonellivel, s így fogja megtenni első ferraris métereit Lewis Hamilton is a hónap későbbi részében. Most viszont a Haas jelentette be, hogy története során először korábbi autós tesztet (az angol kifejezés rövidítéséből adódóan TPC-tesztet) szervez a csapat: a 2023-as versenygépet, a VF-23-ast fogják pályára vinni Jerezben január 15-én és 16-án.

Méghozzá összesen három versenyző: az aligha meglepő, hogy mindkét új szerzeményük, az Alpine-tól érkező Esteban Ocon és az újonc Oliver Bearman is volán mögé ül, de így tesz a Toyota-kapcsolat okán a japán gyártó színeit erősítő Ritomo Miyata is, aki 2023-ban a Super Formula bajnoka lett, jelenleg pedig a Formula-2-ben szerepel.

„Wolff nagyon éhes a sikerre, ismét odaérhet a Mercedes” – Bottas

A Mercedesnél 2017 és 2021 között öt szezont teljes értékű versenyzőként eltöltő Valtteri Bottas három évnyi sauberes kitérő után idén visszatér az Ezüstnyilakhoz, ahol a harmadik számú pilóta szerepét látja majd el.

Habár Bottast meglepte a Mercedes elmúlt években tapasztalt formahanyatlása, véleménye szerint Toto Wolff irányításával ismét bajnokesélyes lehet a Brackley központú gárda.

„Mindenki máshoz hasonlóan én sem vártam azt, hogy ennyire szenvedni fognak. Ez egy ilyen sport, különböző ciklusok váltogatják egymást” – mondta Bottas a Motorsport Weeknek.

„Most úgy érzem, hogy vannak jelei a visszatérésnek. Néha egészen nagyszerű teljesítményre képesek – ez leginkább pályafüggő. Tudom, hogy Toto mennyire éhes, ismét győzni akar. Azt gondolom, ismét oda fognak érni” – tette hozzá Bottas.

Horner: Az apaság természetes lesz Max számára

Max Verstappen és Kelly Piquet, akivel négy éve alkotnak egy párt, a szezonzáró előtt jelentették be, hogy gyermeket várnak. Ennek kapcsán kérdezték a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert, milyen apa lesz a 27 éves holland.

„Mint tudjuk, vannak öccsei és húgai, illetve egy mostohalánya is. Ha gyerekeket látunk körülötte, akkor nagyon természetesen viselkedik, az én gyerekeimmel is. Szerintem azok közé tartozik, akinek az apaság nagyon természetes lesz” – beszélt arról a Racingnews365-nek Horner, hogy az apaság nem okoz majd nehézségeket Verstappen számára.

Arra a felvetésre, hogy a kis Verstappen születése arra kényszeríti a hollandot, hogy kevesebbet foglalkozzon a szimulátorozással, nevetve felelt: „Talán még többet is akar, hogy ne legyenek álmatlan éjszakái! Sosem tudni.”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Egész Olaszország meg fog állni, amikor Lewis a Ferrarival versenyez” – Fittipaldi

A kétszeres Formula-1-es világbajnok, Emerson Fittipaldi sosem versenyzett a Ferrarinál, de már az 1970-es években látta, milyen rajongás övezi Monzában a Scuderiát. A brazil szerint egész Olaszországot megmozgatja majd, hogy Lewis Hamilton, a sportág legsikeresebbje ül a vörös autóba.

„A Ferrari erősen fog visszatérni. Képzeljük el Lewist a Ferrariban. Egész Olaszország meg fog állni vasárnap, hogy Lewist nézze a Ferrarival! Lewis motivációja szempontjából kihívás új csapatnál versenyezni, főleg a Ferrarinál. Minden versenyző álma, hogy egyszer a Ferrarinál vezessen” – mondta a Talksport podcastjében Fittipaldi.

„Az ő életében most jött el az a szakaz, hogy a Ferrarihoz mehet, Frederic Vassuer-höz, aki csapatfőnöke volt a Formula-3-ban és a Formula-2-ben. A család újra együtt lesz, nagy kihívás következik. Várom a következő szezont, izgalmas lesz Lewis miatt. A Formula-1 pedig extrém versenyképessé kezd válni” – beszélt arról 1972 és 1974 világbajnoka, miért várja különösen a 2025-ös szezont.

Bottas már kipipálta idei első versenyét

Továbbra is hódol szenvedélyének, a kerékpározásnak Valtteri Bottas: biciklis szezonját az év második hétvégéjén megnyitotta Ausztráliában. A rajtrácsról 12 szezon után kikerülő finn, aki a Mercedes tartalékpilótája lesz 2025-ben, az ausztrál nemzeti bajnokság Gran Fondo (hosszútávú országúti) versenyén vett részt, amelyet Perth-ben, egy 13,6 kilométeres pályán tartottak. Hat kört, azaz 82 kilométert kellett teljesíteni: több száz induló közül Bottas a 19. helyen ért célba.

„Nagyszerű pálya és jó edzés” – posztolta Bottas, akit valószínűleg még jó pár kerékpárversenyen látunk az év folyamán.

Ismerős színek az IndyCarban – Grosjean is szerepet kapott az új csapatban

A Prema Racing rengeteg bajnoki címet nyert az európai központú formulaautózásban – példának okáért velük lett F2-es bajnok Oscar Piastri és Charles Leclerc, az F3-ban pedig a Prema az elmúlt három év csapatbajnoka. Az istálló 2025-ben új kontinensre lép, IndyCar-csapatot indítanak. A két fiatal, szintén európai versenyző, Callum Ilott és az újonc Robert Svarcman versenygépeit szombaton mutatták be a General Motors charlotte-i technikai központjában: az autók a hagyományos Prema-fényezést kapták piros-fehér alappal, kevesebb zölddel.

A bemutatón Romain Grosjean is feltűnt, akinek IndyCar-pályafutása négy szezon – és hat dobogós helyezés után – megszakadt, miután a Juncos Hollinger Racing nem tartotta meg őt. Grosjean azonban tető alá hozott egy tartalékpilóta megállapodást a Premával. A francia versenyezni is fog 2025-ben, az IMSA-ban a Lamborghini gyári csapattagjaként.

Nem Grosjean az egyetlen nagy fogás a Premánál. Az IndyCar-program csapatfőnöke Piers Phillips, a Rahal Letterman Lanigan korábbi elnöke, a műszaki részleg vezetőjeként pedig a veterán mérnököt, Michael Cannont igazolták le, aki a Forsythe, Andretti és Ganassi, legutóbb pedig az AJ Foyt csapatoknál szolgált.

A sportszakmai tanácsadó a hétszeres futamgyőztes Ryan Briscoe, Svarcman versenymérnöke, Joao Ginete a Haastól érkezik, az aerodinamikai vezető, John McGill pedig szintén F1-es múltú, a Hondánál, a Renault-nál és a Toro Rossónál fordult meg a 2000-es évtizedben. A felállásból leszűrhető, a Prema megpróbálja az amerikai és európai munkakultúrát és szakértelmet keverni, és ezt sikerre vinni az IndyCarban.

Fotók: Prema Racing

„Nem hiszem, hogy Hamilton egy év alatt elfelejtett vezetni”

Az IndyCarban hat futamot nyerő, egy ízben az Indy 500-on rajtelsőséget szerző, az elmúlt években pedig az F1-es közvetítésekben szerepet vállaló James Hinchcliffe egy podcastben Lewis Hamilton idei teljesítményéről és Ferrarihoz igazolásáról beszélt. A kanadai expilóta szerint elsősorban az egykörös tempóját veszítette el a hétszeres világbajnok mercedeses karrierje alkonyán: „Azt hiszem, mindenekelőtt a szombati sebessége szállt el.”

hamilton-kina-2

„Már az első futam előtt tudta, hogy távozik. Minden hétvégén megjelent a pályán, és a legjobbját nyújtotta, de tudat alatt tudod, hogy ennek vége. 2023-ban lemosta George-ot, nem igaz? Nem hiszem, hogy egy év alatt elfelejtett vezetni. Sok minden történt a szezonban a háttérben, szűk látókörű megközelítés azt mondani, hogy ez nincs hatással egy versenyző teljesítményére. Ez az új lehetőség fel fogja élénkíteni őt.”

Hinchcliffe szerint Hamilton többek között abból is önbizalmat meríthet a csatához, hogy Sainz a 2024-es időmérők több mint harmadán le tudta győzni az egyébként igazi időmérős menőnek számító Leclerc-t: „Charles igazi szombati srácként ismert, de csak amíg jó az autója. Carlos is rendszeresen felülmúlta őt, ha az egyensúly egy kicsit nem stimmelt, neki arra van szüksége, hogy az autó egy bizonyos ablakban legyen. Érdekes dinamika lesz a jelenlegi versenyző, a Ferrari embere és az érkező hétszeres világbajnok között.”

hinchcliffe

Jos Verstappen: Max akkor marad a Red Bullnál, ha látja értelmét

Max Verstappen édesapja, a fiával kapcsolatban rendszerint markáns álláspontot képviselő Jos a német Sky-nak nyilatkozva nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnok elhagyja a Red Bull csapatát – amit egyébként egy minapi megszólalásában Christian Horner csapatfőnök kizártnak tartott.

Hogy felmerülhet-e, hogy a legjobb autó megszerzése érdekében Verstappen eligazol? „Bármi lehetséges” – mondta erre Jos Verstappen. „Maradhat a Red Bullnál, ha látja értelmét. Az a célja, hogy képes legyen futamokat nyerni. Ha úgy gondolja, hogy ez a Red Bullnál már nem lehetséges, akkor nem kizárt a váltás.”

Az idősb Verstappen a célt is megfogalmazta: „A Red Bullnak olyan autót kell építenie, amit már nem olyan nehéz vezetni. Ha megnézzük a 2024-es év második felét, nem lehetünk optimisták. A Red Bull előtt nagy feladat áll 2025-ben.”

jos-verstappen-2024-1

Az FIA elnöke beleállt a brit sajtóba: „A világ igazságtalan!”

Az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem ismét reagált a személyét és ténykedését ért kritikákra, ezúttal a Szaúd-Arábiában zajló Dakar helyszínén nyilatkozott a sajtónak arról, hogy rosszul érintik a brit média általa támadásnak vélt megnyilatkozásai: „Három éve kritizálnak engem. Érdekel ez engem? Azért választottak meg, hogy a médiára hallgassak? Nem.”

„Szeretem a jó médiát, a pozitív médiát, és ha esetleg hibázom, akkor jöjjenek és kritizáljanak objektíven” – mondta Ben Sulayem, aki ezt követően összekapcsolta személyét a Dakarnak otthont adó Szaúd-Arábiával is. A nyilatkozat homályossága miatt egyébként a brit Autosport egyértelműsítést is kért az FIA-tól.

Amikor megkérdezték, méltánytalannak érzi-e a kritikákat, az elnök így felelt: „Igazságtalan. De a világ igazságtalan. Szaúd-Arábia sokat fektetett be. Ha megnézed a brit média egy részét, akkor Szaúd-Arábia ellen vagy ellenem fordulnak. De egy dolgot mondanék nekik, nézzék csak meg a Brit Nagydíjat. Brit Nagydíj a neve? Nem, ez a Qatar Airways Brit Nagydíj. Akkor vegyék ki onnan a büdzsét, vegyék ki belőle a pénzt!”

sulayem

„A saját s*ggét akarja fedezni a Mercedes Bottasszal”

Tartalékversenyzőként tér vissza régi csapatához, a Mercedeshez Valtteri Bottas. A finn pilóta azután szorult ki az F1 mezőnyéből, hogy csapata, a Stake nem hosszabbította meg a szerződését a 2024-es szezon végén. Legfőbb feladata 2025-ben a németeknél az lesz, hogy segítse a száguldó cirkuszban debütáló fiatal pilótát, Andrea Kimi Antonellit. Az ex F1-es pilóta Juan Pablo Montoya szerint viszont egy fontosabb oka is van annak, hogy a Mercedes visszafogadta Bottast.

„Kimi Antonelli az érme másik oldala: az egyik legjobb csapat reflektorfényében van, egy olyan csapattárs mellett, aki remek munkát végez. És úgy beszélnek róla, mint a következő Max Verstappenről. Ha nem teljesít jól, az kemény lesz.”

„Én úgy értelmezem, hogy Bottasszal a Mercedes a saját s*ggét akarja fedezni. Egy biztonsági hálóként szolgál, akire számíthat a Mercedes, ha nem működnek a dolgok Antonellivel. És ezt ő is tudja” – idézi a kolumbiai szavait a racingnews365.com szaklap egy spanyol nyelvű oldalra hivatkozva.

Bottas korábban egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy noha fájdalmas feladat lesz, de igyekszik mindenben segíteni Antonellit a német istállónál, és átadni neki minden tudását.

A McLaren kötelékében köthet ki De Vries

Miután az Alpine bejelentette Ryo Hirakawa szerződtetését a teszt- és tartalékpilóta pozíciójába, üresen maradt a McLaren ezen posztja. Egy versenyző, aki kamatozhat a japán pilóta távozásából a franciákhoz, Nyck de Vries lehet.

„Átnézzük a tesztprogramunkat és értékelünk pár versenyzőt. Nyck az egyikőjük. A lehetséges pozíció a szimulátorpilóta, tesztpilóta és az abroncsok tesztelője. Sajnos nekem nem engedik, hogy én csináljam ezeket, úgyhogy mások után kell néznünk” – viccelődött a Viaplaynek nyilatkozva Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója.

„Nyck egyértelműen egy remek tehetség, meg szeretnénk nézni, hogy újra tudjuk-e éleszteni vele a kapcsolatot. Jó munkát végzett, meglátjuk, mi lesz.”

De Vries jelenleg a Toyota csapatában versenyez a WEC szériájában, valamint a Mahindra istállóját is erősíti a Formula-E-ben. Az F1-ben 11 futamnál rajthoz álló versenyző a tavalyi év vége felé már tesztelt a McLarennel, a csapat 2022-es autóját vezette. Korábban 2010 és 2019 között a McLaren fiatal pilótákat támogató programjának tagja volt.

Ezen a pályán rendezhetik meg a Dél-afrikai Nagydíjat

Egy afrikai verseny hiányzik, hogy a Formula-1 valódi világbajnoksággá váljon mind az öt kontinensen, a legkomolyabbnak tűnő jelentkező a kontinensen pedig Dél-Afrika, ahol 1993-ig tartottak már nagydíjat. Az ország sportminisztere, Gayton McKenzie már bejelentette, versenyt akarnak rendezni 2027-ben, vagy akár 2026-ban.

Egyelőre nincs kiválasztott helyszín a versenyre, de Fokváros, amely 2023-ban a Formula-E-t fogadta, pályázni tervez a rendező pozícióra. A FE-futamot is promótáló Cape Town Grand Prix SA a helyszínt is kijelölte: az óceánparttól pár lépésre, Green Point városrészben, a DHL Stadium körül alakítanák ki az 5,7 kilométeres városi pályát. A dél-afrikai BusinessTech egy alaprajzot is lehozott – ez lényegében a Formula-E 2,9 kilométeres nyomvonalán alapszik, annak meghosszabbítása.

A jelentkezőnek azonban városon, országon és kontinensen belül is van kihívója. Fokvárosban, a Fisantekraal repülőtér közelében állandó versenypálya épül, az ország másik metropolisza, Johannesburg pedig a korábbi helyszínre, Kyalamiba vinné vissza a Dél-afrikai Nagydíjat. Mindeközben Ruanda arra törekszik, hogy náluk, és ne Dél-Afrikában rendezzék meg a kontinens Formula-1-es versenyét.

Fotók: így áll most a Hungaroring átalakítása

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy augusztusban a megszokott színvonalon lehessen lebonyolítani az F1-es hétvégét.

A Hungaroring most közölt néhány adatott a munkálatokkal kapcsolatban:

- Bedolgoztak 23 785 m3 betont

- Beépült 7 604 tonna betonacél

- Visszatöltötték a földet a paddock-épület körül, ezzel itt a nagytömegű földmunkák befejeződtek

- A paddock- épület egyes területein már a 2. emelet függőleges szerkezet készítése zajlik

- Főlelátón az előregyártott vasbeton lelátógerendák 100 %-át, a lelátóelemek közel 50%-át elhelyezték, a lépcsőelemek elhelyezése zajlik

- 759 m2 falazott szerkezet megépült

- A pályacsíkot körülvevő területen 22 km védőcsövet és 80 km béléscsövet helyeztek el, ebbe 20 km erősáramú kábelt húztak be

- A depó erősáramú rendszere elkészült, a gyengeáramú rendszerek készültsége 90%

Hungaroring1_1

Hungaroring2_1

Hungaroring3_2

Hungaroring4_1

Hungaroring5_1

Hungaroring6

 

„Ideges leszek, amikor F1-et nézek” – Montoya

Juan Pablo Montoya soha nem rest nyíltan beszélni a száguldó cirkuszt érintő témákról – ezúttal a sport britek iránti elfogultságáról alkotott véleményt.

„Ideges leszek, amikor F1-et nézek, annyira elfogultak a brit versenyzők irányába. Azt állítják magukról, hogy semlegesek, valójában viszont nem azok. Jól szórakoztam Verstappen nyilatkozatán, amikor azt mondta, hogy rossz útlevele van az F1-hez, miközben európai. Akkor képzeljék el mennyire nehéz lehet ez kolumbiaiként” – jelentette ki Montoya, aki 2001 és 2006 között, összesen 95 nagydíjhétvégén vett részt az F1-ben.