Így búcsúzott el Pelétől Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/34438
Instagram-sztoriban búcsúzott a csütörtök este elhunyt háromszoros világbajnok labdarúgótól, Pelétől Lewis Hamilton. A brit F1-es pilóta azt írta, hogy „Ma elveszítettünk egy legendát. Köszönjük, hogy megosztottad velünk a tehetségedet, a zsenialitásodat és a szeretetedet. Pelé öröksége mindig inspirálni fog minket.“ Több képet kis kitett a poszthoz, az egyiken például egy neki dedikált Pelé-mez látható, amire saját bevallása szerint örökké vigyázni fog.


Japánban tesztelik a Haast a Toyota versenyzői
https://formula.hu/parc-ferme/39570
A Haas és a Toyota közötti kapcsolat a külsőségekben is egyre inkább meglátszik: nem sokkal az követően, hogy a goodwoodi fesztiválon Esteban Ocon egy Toyota WRC-t vezetett, bejelentették, hogy a Super Formula címvédője, a háromszoros Super Formula-bajnok Sho Tsuboi egy TPC-tesztet hajt végre egy kétéves Haasszal az autógyár tulajdonában lévő legendás Fuji versenypályán.
A tesztet augusztus 6–7-én rendezik, és mindkét napon japán versenyző vezetheti a VF-23-as modellt: augusztus 6-án Ryo Hirakawa, Tsuboi pedig másnap kap lehetőséget. A teszt nyitott lesz a rajongók előtt is. Hirakawa, aki a Toyota WEC-versenyzője és a Haas tartalékpilótája, már F1-es szabadedzésen is vezetett, a 30 éves Tsuboi viszont először ülhet F1-es autóba.
Ayao Komatsu csapatfőnök így fogalmazott: „Természetesen nagyon izgatottak vagyunk, hogy már a TPC-programunk első szezonjában kétnapos tesztet tarthatunk a Fuji Speedwayen. Igazán különleges, hogy a Toyota hazai pályáján tesztelhetünk, ahol tavaly októberben jelentettük be együttműködésünket a TOYOTA GAZOO Racinggel, és külön öröm, hogy F1-es debütálást biztosíthatunk Sho számára, aki több bajnoki címmel is büszkélkedhet. Hirakawát már jól ismerjük, várjuk a visszajelzéseit.”

Sainz megküzdött a démonjaival a Ferraritól való távozás előtt
https://formula.hu/parc-ferme/39568
Carlos Sainz elméjében megküzdött a jó és a rossz énje, miután a Ferrari bejelentette, hogy lecserélik Lewis Hamiltonra a 2025-ös szezontól kezdve. Végül úgy döntött a spanyol, hogy jó fiú lesz.
„Megértem, hogy egy versenyző, akinek nagy az egója, szét akarná szedni a Ferrarit abban a helyzetben és politizálni akarna, egy fertőzés akarna lenni a csapaton belül. Az én démonom – mindannyiunknak van egy angyala és egy démonja – azt mondta, hogy annyi dolog van, amit mondani akarok, amin változtatni szeretnék” – mondta Sainz a High Performance Podcast adásában.
„De az angyalom erősebb volt akkoriban, és azt mondta, hogy nem, ne legyél az a srác; legyél az a srác, aki professzionális, aki az utolsó futamig mindent meg fog tenni a csapatáért és azokért, akiknek semmi közük nem volt ehhez a döntéshez.”
„A legprofesszionálisabb szintemmel tartozom nekik, egy jó évvel tartozom a csapatnak és magamnak. Én leszek a jó fiú, aki nem akarja felgyújtani ezt a helyet” – árulta el a spanyol 2024-es helyzetéről.

IndyCar: O’Ward és Palou győzött az iowai oválon
https://formula.hu/parc-ferme/39569
Dupla fordulóval folytatódott az IndyCar 2025-ös idénye az iowai oválpályán. Szombaton az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward aratta idei első győzelmét, miután a bokszkiállások utolsó köre során átugrották az addig a futamot nagyjából uraló Josef Newgardent, akit aztán maga mögött is tudott tartani a mexikói. A dobogót egy másik Penske-pilóta, Will Power tette teljessé, megelőzve harmadik társukat, a mezőny végéről felzárkózó Scott McLaughlint és a bajnokságot domináló Alex Palout.
Palou aztán vasárnap a pole-ból indulva megnyerte a második versenyt: ez volt idei hetedik sikere, ebből a második oválon az Indy 500 után. Hiába előzte meg ugyanis kétszer is a spanyolt Newgarden, az amerikai számára rosszul jöttek ki a sárga zászlók, így az egyébként jobban is spóroló címvédő diadalmaskodott. Newgarden ráadásul csupán tizedik lett, a dobogót végül Scott Dixon és Marcus Armstrong tette teljessé. A tabellán Palou 129 ponttal vezet a vasárnap ötödik O’Ward előtt, aki kissé leszakította magáról Dixont és a gyenge hétvégét produkáló Kyle Kirkwoodot.
A szombati futam végeredménye:
| 1. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | |
| 2. | Josef Newgarden | Team Penske | 0.2352 |
| 3. | Will Power | Team Penske | 1.2128 |
| 4. | Scott McLaughlin | Team Penske | 2.3576 |
| 5. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 3.0020 |
| 6. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 3.6218 |
| 7. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 3.7720 |
| 8. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | 4.0938 |
| 9. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 4.9885 |
| 10. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 5.5263 |
| 11. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 6.1942 |
| 12. | David Malukas | A.J. Foyt Enterprises | 6.3619 |
| 13. | Colton Herta | Andretti Global | 7.2357 |
| 14. | Louis Foster | Rahal Letterman Lanigan Racing | 7.9742 |
| 15. | Marcus Ericsson | Andretti Global | 8.2510 |
| 16. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 1 kör /9.5249 |
| 17. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 1 kör /9.8674 |
| 18. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | 1 kör /10.2390 |
| 19. | Devlin Defrancesco | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1 kör /10.8018 |
| 20. | Robert Shwartzman | Prema Racing | 1 kör /11.7636 |
| 21. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 1 kör /12.5108 |
| 22. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /12.8566 |
| 23. | Callum Ilott | Prema Racing | Kiesett |
| 24. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | Kiesett |
| 25. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | Kiesett |
| 26. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | Kiesett |
| 27. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | Kiesett |
A vasárnapi futam végeredménye:
| 1. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | |
| 2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 0.5280 |
| 3. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 2.7436 |
| 4. | David Malukas | A.J. Foyt Interprises | 4.0007 |
| 5. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 4.8250 |
| 6. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 6.4378 |
| 7. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 6.9021 |
| 8. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 7.8354 |
| 9. | Robert Shwartzman | Prema Racing | 9.0457 |
| 10. | Josef Newgarden | Team Penske | 10.1300 |
| 11. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 11.8122 |
| 12. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 11.8317 |
| 13. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | 13.4066 |
| 14. | Louis Foster | Rahal Letterman Lanigan Racing | 14.5475 |
| 15. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Interprises | 1 kör /12.2954 |
| 16. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /12.7896 |
| 17. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 1 kör /15.0914 |
| 18. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | 1 kör /15.5878 |
| 19. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 3 kör /1.5617 |
| 20. | Colton Herta | Andretti Global | Kiesett |
| 21. | Callum Ilott | Prema Racing | Kiesett |
| 22. | Marcus Ericsson | Andretti Global | Kiesett |
| 23. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | Kiesett |
| 24. | Will Power | Team Penske | Kiesett |
| 25. | Devlin Defrancesco | Rahal Letterman Lanigan Racing | Kiesett |
| 26. | Scott McLaughlin | Team Penske | Kiesett |
| 27. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | Nem indult |

A Cadillac 2026-os autója „agresszívan fog kinézni”
https://formula.hu/parc-ferme/39567
2026-ban csatlakozik az F1 mezőnyéhez a Cadillac csapata, így két teljesen új autót is láthatunk majd körözni a versenyhétvégéken. Habár az amerikai istálló autóinak festésére még valószínűleg sokat kell várnunk, Graeme Lowdon csapatfőnök most elárulta, milyen elképzelések mentén tervezik meg a versenygép festését.
„Sok olyan autó van, ami nagyon sikeres volt, de nem néznél rá kétszer. Ez nekünk nem elég. Ez a Cadillac – az örökségünk a merész, ikonikus dizájn. Az autónak képviselnie kell valamit. Agresszívan kell kinéznie. Izgalmasan kell kinéznie.”

„Mindig azt gondoltam, hogy bármit is csinálunk egy autóval, annak át kell mennie a 12 éves szurkolók tesztjén – tudod, ez az az autó, amiről ki akarnak rakni egy posztert a szobájuk falára, ezt a csapatot akarják követni.”
„A Formula-1 az érzelmekről szól. Érezned kell valamit, amikor ránézel az autóra. Részben ez az, ami bevonzza a szurkolókat, különösen a fiatalokat. Azt akarod, hogy arról az autóról álmodjanak, hogy elképzeljék, ahogyan vezetik azt. Egy ilyen kötődés kialakítása a célunk. Ha gyors, de felejthető, akkor nem értettük meg a lényeget” – mondta a High Performance Podcast adásában Lowdon.
A csapatfőnök és csapattulajdonos is a Haasba ült Goodwoodban
https://formula.hu/parc-ferme/39566
A csütörtöktől vasárnapig zajló Festival of Speed egyik főszereplője a Haas: a hivatalosan tizedik F1-es szezonját ünneplő csapat nagy erőkkel érkezett a kultikus goodwoodi eseményre, nem csupán mindkét versenyző, Esteban Ocon és Oliver Bearman ültek autóba, de a csapatfőnök, Ayao Komatsu, valamint a tulajdonos, Gene Haas is volán mögé ült és teljesítette a hegyi szakaszt!
Gene Haas 72 évesen vezette csapata 2023-as versenygépét – a tulajdonos a helyszínen elmondta, Komatsu győzte meg őt arról, hogy üljön autóba, és eleinte megrökönyödött, milyen sokat kell készülnie, csak hogy egy ilyen rövid levezessen a versenygéppel.

Goodwoodban minden évben több F1-es csapat vendég, a Haas számára azonban az idei az első részvétel: ennek az oka, hogy az istálló nemrég indította el TPC-programját, ami nem csupán egy- vagy kétéves autókkal végzett teszteket jelent, hanem a mostanihoz hasonló bemutatóeseményeket is.
Az F1 75. évfordulója kapcsán a mezőny minden csapata képviseltetve van frissebb vagy történelmi modellel – legalább kiállítva, ha nem is mozgásban –, Ocon és Bearman mellett aktív versenyzőként Gabriel Bortoleto érkezett, de négy világbajnok, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Alain Prost, Nigel Mansell és Alain Prost is vezet, akárcsak Adrian Newey, aki egy saját tulajdonban levő 1968-as Lotusszal is bemutatózik.

Fotók: Haas
Szimulátorozással kezdődött Bortoleto és Verstappen barátsága
https://formula.hu/parc-ferme/39565
Max Verstappennel és Oliver Bearmannel ápolja a legszorosabb kapcsolatot a 2025-ös mezőny elsőévese, Gabriel Bortoleto. A négyszeres világbajnokkal két éve lett jóban, a közös szenvedély révén – derül ki a Formula1.com interjújából.
„Max és Bearman az a két srác, akikhez a legközelebb állok, akikkel gyakran beszélek és találkozom” – válaszolt arra a kérdésre Bortoleto, kik legjobb barátai a paddockból. A négyszeres világbajnokkal kialakult szoros kapcsolatról külön megkérdezték:
„Nos, úgy kezdődött, hogy sokat videójátékoztam és szimulátoroztam Maxszal, amikor még az F3-ban voltam. Az F3-as előszezonban, januárban, februárban kezdtünk gyakorolni. Van egy jó kis csoportunk barátokkal, együtt játszunk és szimulátorozunk, a csapatának, a Team Redline-nak pedig nagykövete is vagyok. Így kezdődött minden. Azóta is rengeteget játszunk együtt, amit nagyon élvezünk.”

Ugyanebben az interjúban Verstappen még egyszer előbukkant – amikor arról kérdezték a brazilt, melyik csapatfőnököt és versenyzőt vinné egy lakatlan szigetre:
„Valószínűleg Mattia Binottót, aki nagyon értelmes ember, úgy érzem, sokat segíthetne egy lakatlan szigeten, építeni valamit és egyebekben. A versenyző pedig… talán Maxot mondanám, mert mindig békében van mindennel, nem szokott sok mindenre panaszkodni, amikor beszélek vele, mindig azt mondja, minden rendben van” – válaszolta Bortoleto.
Fotó: Red Bull Content Pool
Visszaült 2008-as „bajnoki autójába” Felipe Massa
https://formula.hu/parc-ferme/39564
A héten zajló Goodwood Festival of Speed egyik szereplőjeként a 11-szeres Formula-1-es nagydíjgyőztes, Felipe Massa tűnt fel, aki visszaült az F2008-as versenygépbe, amely az emlékezetes 17 évvel ezelőtti, és brazil versenyző bírósági pere miatt mostanában is sokat emlegetett szezon során volt a Ferrari versenygépe, amely máig utolsó konstruktőri vb-címéhez juttatta a csapatot, Massát pedig a vb-ezüstéremhez, egyetlen pontra Lewis Hamiltontól.
Massa egy érdekes elszólást tett Goodwoodban: összhangban a 2008-as vb-címért indított bírósági ügyével – amely körül mostanában nagy a csend, a tavaly októberi nyilatkozat óta, miszerint a versenyzőnek sokba kerül a pereskedés – megjegyezte, ezzel az autóval nyerte meg a vb-címet a Ferrari és ő maga.
„Csodálatos érzés ennyi idő után a 2008-as autót vezetni. Lenyűgöző volt olyan sokáig a Ferrari részének lenni, és kétségtelenül ez volt a legjobb évem. Ezzel az autóval ötször (valójában hatszor – a szerk.) nyertem. Ez volt a Ferrari utolsó bajnoki címe – és azt mondanám, az enyém is. Lenyűgöző pillanat itt lenni Goodwoodban” – nyilatkozta a helyszínen Massa.
Hozzátette még, előzetesen bizonytalan volt, mennyire lesz kényelmes számára az ülés, hiszen az elmúlt években súlyt szedett fel, de végül gond nélkül belefért a pilótafülkébe, és otthon érezte magát ott.
The 2008 #F1 season has gone down in history as one of the World Championship's best ever - due in part to the superb efforts of Felipe Massa (@MassaFelipe19). It was an honour to watch the Brazilian climb the #FOS Hill behind the wheel of his #Ferrari F2008, in which he claimed… pic.twitter.com/Ma7ha5IXEq
— Goodwood FOS (@fosgoodwood) July 11, 2025
Tsunoda sportpszichológus segítségével próbál javítani
https://formula.hu/parc-ferme/39560
Helmut Marko elmondása szerint intenzív megbeszéléseket folytattak Yuki Tsunodával, aki a gyenge sorozata ellenére még mindig fejlődési pályán van a Red Bull értékelése szerint. A japán pilóta zsinórban öt versenyt zárt pont nélkül, és beállította Mark Webber 2009-es negatív szériáját.
Marko szerint azonban Silverstone-ban már láttak biztató jeleket: a szabadedzéseken kisebb volt a lemaradása Max Verstappenhez képest, mint korábban, Tsunoda ráadásul sportpszichológussal dolgozik, hogy mentálisan is előrelépjen.
"Tsunoda küzdött néhány hétvégén, de Silverstone-ban már láttunk egy felfelé ívelő tendenciát. A legtöbb szabadedzésen kisebb volt a lemaradása Maxhoz képest, mint korábban, és a tizenegyedik helyről rajtolhatott. Intenzív megbeszéléseket folytattunk Yukival, aki sportpszichológusokkal is dolgozik. Sajnos, akárcsak Maxnak, neki sem volt esélye a legutóbbi hétvégén” – mondta Marko.
„Észrevettük a teljesítmény javulását Yukinál, és optimisták vagyunk, hogy ez hamarosan a pontokban is megmutatkozik” – tette hozzá a bikások tanácsadója.

Veszekedés előzte meg Horner távozását
https://formula.hu/parc-ferme/39563
Christian Horner váratlan elbocsátása előtt néhány nappal újabb feszültség alakult ki közte és Jos Verstappen között – erről Ralf Schumacher számolt be a német Sky Sports podcastjében. Az egykori F1-es pilóta elmondása szerint a Brit Nagydíj hétvégéjén személyesen is tanúja volt egy látványos és verbálisan is feszült összeszólalkozásnak Silverstone-ban.
„Ismét volt egy vita, vagy legalábbis egy heves szóváltás Jos Verstappen, Christian Horner és a sajtófőnök között. Látszott, hogy Jos egyáltalán nem elégedett a helyzettel” – mondta Schumacher.
Ez az incidens újabb jele volt annak, milyen mélyek voltak a repedések Horner és Verstappenék között. A konfliktus még Bahreinben kezdődött 2024 elején, amikor Horner ellen belső vizsgálat indult egy női alkalmazottal szembeni helytelen viselkedés vádjával. Bár az ügyvezető hivatalosan felmentést kapott, Jos Verstappen akkor úgy fogalmazott: ha Horner marad, „darabokra szakadhat a csapat”.
A közelmúltban Jos Verstappen a De Telegraafnak adott interjúban még azt mondta, javult a viszonyuk: „Kölcsönös tisztelet kell, és ez megvan. Én őszinte vagyok, mindig kimondom, amit gondolok. Ezt számításba kell venniük, én nem változok. Senki kedvéért.”
Nos, Horner kedvéért már biztosan nem kell…

Marko szerint versenyképes a Red Bull fiatal vonala
https://formula.hu/parc-ferme/39562
Az F1-es Brit Nagydíjat követően Helmut Marko a Speedweek hasábjain értekezett a Red Bull versenyzőiről, köztük a Racing Bulls pilótáiról és a szabadedzésen lehetőséget kapó Arvid Lindbladról. Mint mondta, a középmezőny szoros versenye megnehezíti a fiatalok helyzetét, de bízik bennük.
„A mai Formula–1 középmezőnye elképesztően szoros, és sokan elfelejtik, hogy Liam és Isack a mezőny legfiatalabb párosa” – emelte ki Marko. „Lawson és Hadjar elég erősek ahhoz, hogy helytálljanak, és innentől a csapat napi formája, beleértve a stratégiát is, határozza meg a teljesítményüket. Ha minden optimálisan alakul, Isack és Liam képesek a középmezőny élén versenyezni, ezt várjuk tőlük a jövőben is.”
A Red Bull egy másik ígéretes fiatalja, Arvid Lindblad az első szabadedzésen vezethette az RB20-ast Silverstone-ban. Marko elégedetten nyilatkozott róla: „Szerintünk remek munkát végzett, a tempója rendben volt, hasznos visszajelzéseket adott, és a technikusok is elégedettek voltak.” Ahogy Marko kiemelte, Lindblad a Brit Nagydíj utáni héten ismét autóba ült, és több mint 100 kört teljesített – eközben kiváló fizikai állapotot és versenyképes köridőket mutatott.

MotoGP: Di Giannantonio rekordidővel a Marquezek előtt pénteken a Sachsenringen
https://formula.hu/parc-ferme/39561
Sokáig úgy tűnt, hogy várakozásoknak megfelelően Marc Marquez elsőségével veszi kezdetét a Német GP hétvégéje pénteken a Sachsenringen, amely a vb-éllovas spanyol egyik legerősebb pályája: 2010 és 2021 között zsinórban 11 győzelmet aratott rajta. A délutáni egyórás gyakorlás legvégén azonban jött Fabio di Giannantonio, aki 1:19,071-es körrekordot futva zárt az élen a VR46 Ducatival. Mögötte ráadásul nem is Marc, hanem Alex Marquez végzett másodikként: a gresinis úgy remekelt, hogy két hete kézsérülést szenvedett az asseni bukása során.
A három ducatis mögött a yamahás Fabio Quartararo és a KTM-es Pedro Acosta következett, majd jött a másik VR46-os Franco Morbidelli és a tréning elején bukó Marco Bezzecchi. A top 10-be és ezáltal a Q2-be Jack Miller, Francesco Bagnaia és Brad Binder fért még be, Maverick Vinalesnek és a hajrában eleső Johann Zarcónak azonban már a Q1-ben is jelenése lesz a szombati időmérőn. Hiányzott a mezőnyből az edzésbalesetet szenvedő Somkiat Chantra és a vakbélgyulladással kórházba kerülő Enea Bastianini (illetve természetesen Jorge Martin, akinek kapcsán friss hír, hogy talán mégis maradna az Apriliánál 2026-ra).
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'19.071 | |
| 2. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'19.408 | 0.337 |
| 3. | Marc Márquez | Ducati | 1'19.461 | 0.390 |
| 4. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'19.524 | 0.453 |
| 5. | Pedro Acosta | KTM | 1'19.560 | 0.489 |
| 6. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'19.592 | 0.521 |
| 7. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'19.595 | 0.524 |
| 8. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'19.637 | 0.566 |
| 9. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'19.698 | 0.627 |
| 10. | Brad Binder | KTM | 1'19.733 | 0.662 |
| 11. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'19.780 | 0.709 |
| 12. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'19.964 | 0.893 |
| 13. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'20.004 | 0.933 |
| 14. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'20.005 | 0.934 |
| 15. | Joan Mir | Honda | 1'20.099 | 1.028 |
| 16. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'20.191 | 1.120 |
| 17. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'20.202 | 1.131 |
| 18. | Luca Marini | Honda | 1'20.309 | 1.238 |
| 19. | Alex Rins | Yamaha | 1'20.668 | 1.597 |
| 20. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'20.722 | 1.651 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az Aston és a Sauber tesztelte a Pirelli 2026-os F1-es abroncsait
https://formula.hu/parc-ferme/39559
A Brit Nagydíj utáni napokban újabb Pirelli-tesztre került sor: a prototípusokat tavaly elsőként kipróbáló Aston Martin és a hasonló eseményen most először részt vevő Stake maradt Silverstone-ban, hogy segítse a gumigyártó felkészülését a 2026-os szezonra. Mario Isoláék elmondása szerint két célja volt a kétnapos gyakorlásnak: egyfelől az elöl 25, hátul 30 milliméterrel kesknyebb abroncsok konstrukciójának véglegesítése, másfelől a három legkeményebbnek szánt keveréknek (C1, C2 és C3) a próbálgatása. Ez utóbbi érdekében a két istálló a második nap délelőttjén előbb viszonylag rövid, majd délután hosszabb etapokat is teljesített, követve a Pirelli programját és utasításait. A gumik szerkezetét egyébként szeptember 1-jéig kell homologizálnia a Pirellinek a szabályok értelmében.

Az Aston és a Sauber is a 2026-os szabályrendszer követelményeit imitálandó egy átalakított öszvérautóval – a Pirelli közlése szerint az AMR25-ös és a C45-ös jelentette az alapokat – segítette a gumigyártó munkáját. Az Astonnál kedden Felipe Drugovich, szerdán Lance Stroll állt munkába, míg a Stake-nél mindkét napot Gabriel Bortoleto teljesítette. Drugovich 112 kör alatt 1:30,119-es legjobbig jutott, Stroll 126 kör után 1:30,195-ig, míg Bortoleto összesen 220 kört teljesített, amelyek közül 1:31,341 volt a leggyorsabb – de persze az időknek a Pirelli által diktált program és az öszvérautók miatt semmi jelentősége nincs. A Pirelli-tesztek sora pedig épp nálunk, a Hungaroringen folytatódik majd az F1-es Magyar Nagydíj utáni kedden-szerdán, de Isola elmondása szerint gyakorolni fognak Monzában, Mugellóban és Mexikóvárosban is.

Videó: Így vezette Brad Pitt az F1-es McLarent a COTA-n
https://formula.hu/parc-ferme/39558
Mint arról mi is írtunk, azok után, hogy eljátszotta a mozikban két hete debütált és azóta komoly kasszasikert elkönyvelő F1-film főszerepét, és eközben egy átalakított Formula-2-es versenygépet is vezetett Sonny Hayesként, Brad Pitt pár hete egy valódi Formula-1-es autóba is beülhetett. A McLaren adott lehetőséget a hollywoodi sztárnak, hogy kipróbálja a 2023-as masinát, az MCL60-ast Lando Norris társaságában az USA Nagydíjnak otthont adó Circuit of the Americas versenypályán.
Az F1 pedig most egy hosszabb videót is közzétett az eseményről, amelyen nemcsak onboard felvételt láthatunk a rádiózás kíséretében Brad Pitt néhány köréről, hanem azt is, hogyan készítették fel a színészt a bevetésre a McLarennél. A videó IDE vagy a fotóra kattintva tekinthető meg:
Magyar dömping az Eb-n: 11 hazai induló lesz Nyirádon
https://formula.hu/parc-ferme/39557
A korábbi évekhez hasonlóan elárasztják a magyar vendégindulók a Ralikrossz Világ- és Európa-bajnokság 2025-ös szezonjának harmadik, Nyirádon tartott fordulóját július 19-20-án.
Mindkét Eb-kategóriában hemzsegni fognak a magyarok, különösen az Euro RX1-ben: a 13 indulóból hét magyar lesz, az első két fordulót teljesítő Kiss László mellé csatlakozik a korábbi évekkel ellentétben idén már nem fix résztvevő Kárai Tamás, Koncseg Zoltán és Mózer Attila, valamint Mózer Márk és két debütáló, Andor Trepák és Horváth Ottó – néhány magyar névvel meggyűlt a bajuk a listát összeíróknak, de ez végső soron érthető.

Az Euro RX3-ban Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel fix résztvevő, Kacor Levente Svédországban csatlakozott hozzájuk, Végh Tamás pedig tavaly indult már Nyirádon – ebben a kategóriában a 12 résztvevő harmadát alkotják ők.

A világbajnokság mezőnyében nyolc résztvevőt látunk majd, a KMS harmadik elektromos autója Nyirádon nem szerepel.


Fotó: Red Bull Content Pool
Öt futam pont nélkül: Tsunoda mélyrepülésben
https://formula.hu/parc-ferme/39556
Yuki Tsunoda beállította a Red Bull egyik legrégebbi csapatrekordját: Mark Webber és 2007 óta ő az első, aki öt egymást követő versenyen nem tudott pontot szerezni az osztrák csapat színeiben. A japán versenyző az idei Japán Nagydíj előtt váltotta Liam Lawsont, és azóta tíz nagydíjon állt rajthoz a Red Bullnál, de mindössze hét pontot gyűjtött. Legutóbb Imolában végzett pontszerző helyen – ott is csak a tizedik lett. Azóta viszont mélyrepülés következett, Silverstone-ban például csak a 15. helyen ért célba.

Tsunoda teljesítménye az időmérőkön sem javul: az elmúlt hat futamon háromszor is már a Q1-ben búcsúzott. A problémát tovább súlyosbítja, hogy a Red Bull második versenyzőjének teljesítménye továbbra sem közelíti meg Max Verstappenét. Míg a holland négyszeres világbajnok Silverstone-ban újabb bravúros pole-t szerzett, Tsunoda még a Q3-ba sem jutott be. Ráadásul az utóbbi négy versenyhétvégén a Stake F1 több pontot szerzett, mint a Red Bull – ami jól jelzi, mennyire súlyos a második versenyző körüli helyzet.
Az alábbiakban összegezzük, mely Red Bull-versenyzőknek voltak a leghosszabb pont nélküli sorozatai – mint látható, a Tsunodáénál hosszabb szériák a csapat történetének első éveiből származnak.
|
Christian Klien |
2006 |
10 futam |
|
David Coulthard |
2006–2007 |
8 futam |
|
Mark Webber |
2007 |
6 futam |
|
Yuki Tsunoda |
2025 |
5 futam |
Senki más nem nullázott zsinórban háromnál többször a Red Bull színeiben.
A japán átlagos célba érési mutatójánál rosszabbat csak a két futamot teljesítő Lawson és a 2006-ban három versenyt futó Doornbos tud felmutatni a Red Bull-lal.
Megszületett James Vowles második gyermeke
https://formula.hu/parc-ferme/39555
A Williams F1-es csapatfőnöke, James Vowles bejelentette, hogy megszületett második közös gyermeke feleségével, Rachellel.
Már a Brit Nagydíj alatt is készenlétben volt Vowles, hiszen az előzetes várakozások szerint a versenyhétvége során várták az újszülöttet, de végül csak a nagydíj után jött a világra.
A párnak van már egy közös lánya, aki 2023-ban született, és Vowles akkor kihagyta a Mexikóvárosi Nagydíjat azért, hogy jelen lehessen.

fotó: Williams Racing
Elhunyt Christian Horner első felesége
https://formula.hu/parc-ferme/39554
A Daily Mail szerint Christian Horner első felesége, Beverley Allen mindössze 58 évesen elhunyt a szemrákkal folytatott hosszú küzdelem után. Halála állítólag mindössze tíz nappal az elbocsátása előtt következett be.
Mielőtt feleségül vette a híres Spice Girls énekesnőt, Geri Halliwellt, Horner 14 évig élt kapcsolatban Allennel, aki jelentős szerepet játszott abban, hogy a 2000-es évek közepén F1-es csapatfőnökként felemelkedett.
2013 októberében közös gyermekük született, majd pár hónappal később szakítottak, és Horner alig egy évvel később eljegyezte Halliwellt.

A kanadai lecke nyomot hagyott a McLarenben
https://formula.hu/parc-ferme/39553
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke óva intette alakulatát attól, hogy megismétlődjön az F1-es Kanadai Nagydíjhoz hasonló fiaskó. A montreali versenyen Lando Norris és Oscar Piastri a hajrában ütköztek, miközben a negyedik helyért harcoltak, ezzel pedig a szezon eddigi leggyengébb hétvégéjét zárták a wokingiak – már csak azért is, mert addig sem teljesítettek olyan magas szinten, mint az összes többi eddigi hétvégén.
„A Kanadai Nagydíj világosan megmutatta, ha hibázunk, már nem nyerünk. A győzelem nem garantált, azt ki kell érdemelni” – fogalmazott Stella a McLaren Racing Live eseményen, hangsúlyozva, hogy a sikeres második félévhez nemcsak az eredményeket kell ismételni, hanem ugyanazt az elkötelezettséget is fenn kell tartani.
A McLaren idén kilenc győzelmet aratott az első tizenkét futamon, és jelenleg kiemelkedő formában van, Stella azonban hangsúlyozta, hogy nem szabad lebecsülni az ellenfeleket. „A küldetésünk a szezon második felére, hogy minden versenyen a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból, és továbbra is érzelmeket adjunk a szurkolóinknak.”

Csaknem három hónap után újra MotoGP-motoron Martin – Brnóban vissza is térhet
https://formula.hu/parc-ferme/39552
Közel három hónappal a Katari Nagydíjon elszenvedett balesete után szerdán újra MotoGP-motorra ülhetett Jorge Martin. A regnáló világbajnok a lusaili bukása során számos bordatörést szenvedett és légmell is kialakult nála, így a hazatérése is hetekbe került. Az utóbbi időben azonban jól haladt a rehabilitációja, a múlt héten már motorra is pattant, szerdán pedig Misanóban egy privát teszten – amelyre épp a csapata által kezdeményezett és kiharcolt új szabály ad lehetőséget a sérülésből visszatérő versenyzők számára – vezethette az Aprilia RS-GP-t is, amelynek nyergében a beszámolók szerint 64 kört teljesített.

„Remekül éreztem magam. Nagyszerű munkát végeztünk az elejétől, egyre többet a nap folyamán. Szóval rendkívül örülök és készen állok arra, ami jön. A terv az, hogy Brnóban visszatérek. Remélem, minden jól megy a héten, megfelelő körülmények között edzhetek, és bízom benne, hogy találkozunk Brnóban” – fogalmazott a tesztnap végén Martin, aki tehát a jövő hétvégi Cseh Nagydíjon (amely a nyári szünet előtti utolsó forduló lesz) térhet vissza, amennyiben megfelel az orvosi vizsgálatokon. Az persze kérdés, hogy milyen hangulatban zajlik majd ez a visszatérés annak fényében, ami a spanyol címvédő és az Aprilia között az előbbi által szándékolt szerződésbontás kapcsán történik –erről részletesen beszéltünk a Formula Motocast múlt heti adásában, amely a fotó alatti videóban hallgatható meg:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen is elköszönt Hornertől
https://formula.hu/parc-ferme/39551
Röviden köszönt el Christian Hornertől a Red Bull négyszeres világbajnok címvédő pilótája, Max Verstappen:
„Az első futamgyőzelmemtől kezdve a négy világbajnoki címig hihetetlen sikereket értünk el együtt. Emlékezetes versenyeket nyertünk és számtalan rekordot döntöttünk meg. Köszönök mindent, Christian!” – írta közösségi oldalán Verstappen.

