DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök

Andretti: Szépen haladunk, nem adjuk fel az F1-et!

Hónapok óta ismert tény, hogy az IndyCarban, a Formula-E-ben és az Extreme-E-ben is érdekelt Andretti célkeresztjébe vette a Formula-1-et. Bár mind az F1, mind a jelenlegi istállók részéről némi ellenállásba ütközött eddig a patinás alakulat érkezési szándéka, Andrettiék továbbra sem tettek le minderről. Amikor erről kérdezték a minap Jamie Chadwick Indy NXT-s bejelentése kapcsán, Michael Andretti csapatvezető így válaszolt az F1 kapcsán: „Továbbra is haladunk előre, továbbra is keményen dolgozunk. Úgy gondolom, elég szép haladást produkáltunk az elmúlt néhány hónapban. És nem adjuk fel!” – fogalmazott, a RaceFans.net kérdésére reagálva hozzátéve, hogy az új főhadiszállásukkal is a terveknek megfelelően haladnak.

Mindeközben a Formula Podcast értesülései szerint nem is csak Andrettiék azok, akik csatlakoznának az F1-es mezőnyhöz – a részletekről itt írtunk.

michael-andretti

Marko: A Ferrarinak ülést kell találnia Bearman számára

Tagadhatatlan, hogy a mostanában más okokból a figyelem középpontjában álló Helmut Marko sok szempontból fontos szerepet játszik a Red Bull-családban, de az egyik legfontosabb mindig a fiatal tehetségek felkutatása és gondozása volt – ezért aztán nem meglepő, hogy a más csapatok színeiben felbukkanó ifjoncokról is előszeretettel formál véleményt. Így tett a Ferrarinál szenzációs teljesítménnyel bemutatkozó Oliver Bearmant illetően is, akivel kapcsolatban a maranellóiak múlt hónap eleji sztárigazolását, Lewis Hamiltont is szóba hozta:

bearman-szaud

„Egy olyan pályán, mint Dzsidda, így, kevés gyakorlással is igazán erős volt, időnként majdnem olyan szinten vezetett, mint Charles Leclerc” – idézi Marko doktort a Speed Week. „De mit tesz a Ferrari? Leigazolják a Hamiltont nagy pénzért, Leclerc-nek hosszú távú szerződése van, Bearman viszont szupertehetségtőr tesz tanúbizonyságot. Fred Vasseur helyében én azonnal keresnék Bearmannek egy ülést egy másik csapatnál, nem is tudom, például a Haasnál.”

Az amerikaiak télen kinevezett csapatfőnöke, Ayao Komatsu a verseny után szintén méltatta az istállójánál idén hat szabadedzést teljesítő ifjú britet, de azt is leszögezte, hogy nincs garancia arra, hogy helyet kap náluk – mindenesetre azt elismerte, hogy a jelöltek között szerepel: „Már tavaly egyértelmű volt számunkra, hogy teljes a csomag. Mindenképpen számolunk vele, és nagyon örülök neki.”

bearman-ferrari-3

Leclerc elmondta, hol maradt el a Ferrari a Red Bulltól Dzsiddában

Bahreinhez hasonlóan az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon is a Ferrari volt az első számú üldözője a Red Bulloknak, ezúttal Charles Leclerc révén szereztek dobogós helyezést a vörösök. Versenyre ugyanakkor nem tudták késztetni sem Max Verstappent, sem Sergio Perezt a szombati dzsiddai futamon. Bár Leclerc korábban említette a végsebességet mint hátráltató tényezőt, valamint a Ferrarinak az előző években a gumikopás is visszatérő problémája volt, a monacói pilóta most egy másik szempontot emelt ki annak kapcsán, hogy miben maradtak el a világbajnok alakulattól a futamon:

„Ami a DRS-t illeti, nem hiszem, hogy hiányzik jelenleg valami, de természetesen a hétvége után további elemzéseket fogunk végezni, hogy pontosan megértsük, hol vannak a gyengeségeink és igyekezzünk őket fejleszteni. Ugyanakkor ma nem gondolom, hogy a gumikopás tényező volt. Inkább a gumik felmelegítéséről volt szó, és kicsit jobban küszködtünk azzal, hogy a megfelelő hőmérsékletre hozzuk őket ahhoz, hogy nyomhassuk, ami kicsit nehezítette a dolgokat, mert a bemelegítési fázisban próbáltam autókat előzni. Ez pedig kicsit trükkösebb volt számunkra, mint nekik, és itt alakították ki a különbséget, ami többé-kevésbé stabil maradt a vége felé, csak akkor már késő volt nyomás alá helyeznünk őket” – magyarázta Leclerc a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón.

f1-redbull-ferrari-dzsidda

Négy Red Bull-mérnököt is megkörnyékezett a Ferrari?

Folyamatosak a találgatások és a sajtóértesülések arról, hogy több szakembert is átcsábítana a Red Bulltól Maranellóba a Ferrari F1-es alakulata. Az köztudott, hogy Adrian Newey-t is megpróbálták megszerezni korábban a vörösök, tavaly pedig állítólag Pierre Wache technikai igazgatót keresték meg, aki azonban nemet mondott, így maradt Milton Keynes-ben.

Az olasz Gazzetta dello Sport viszont most arról írt, hogy a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon négy szakember iránt is érdeklődött a Scuderia. A lap a nevüket is említi: Enrico Balbo, a Red Bull aerodinamikai vezetője (az olaszt állítólag már a tavalyi Azerbajdzsáni Nagydíjon megkereste a Ferrari); David Morgan, a Red Bull aerodinamikai pályateljesítményért felelős csoport vezetője; Ben Waterhouse vezető teljesítménymérnök; valamint a CFD területén szakképzett Alessandro Germani.

A Gazzetta még azt is hozzáteszi, hogy Dzsiddában állítólag találkozott a Red Bull vezérigazgatója, Oliver Mintzlaff és a Ferrari elnöke, John Elkann – igaz, a téma nem a négy mérnök esetleges átigazolása, hanem a Concorde-egyezménnyel kapcsolatos kérdések voltak.

f1-verstappen-redbull-1_1

Bearman vissza akarja adni Sainznak a Ferrariját

Carlos Sainz vakbélműtétje miatt nem tudott részt venni az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjén és futamán, amelyen a 18 éves brit, Oliver Bearman ugrott be a helyére. Az újonc pedig helytállt: a kvalifikáción épp csak nem jutott be a Q3-ba, a futamon pedig a hetedik helyen hozta be a Ferrarit, többek között Lando Norrist és Lewis Hamiltont is megelőzve.

Azt egyelőre Frederic Vasseur csapatvezető sem tudja megmondani, hogy Sainz felépül-e a jövő hétvégén esedékes Ausztrál Nagydíjra – bár optimista –, amikor viszont Bearmant kérdezték arról, hogy Melbourne-ben is ő ül-e majd az egyik SF-24-esben, a beugró versenyző sportszerű választ adott: „Hogy őszinte legyek, nem vagyok biztos benne. Remélem, nem. Ezzel nem azt mondom, hogy nem akarok ebben az autóban ülni, de a legjobbakat kívánom Carlosnak és remélem, jobban érzi magát. Ez az ő autója, és olyan érzésem van, hogy nem kellene az autójában ülnöm, hanem vissza kellene adnom neki, hogy újra ő következhessen.”

f1-bearman-ferrari-dzsidda-1

Michelisz marad a kibővülő Hyundai-csapatban a TCR World Tourban

Aligha az év legváratlanabb bejelentése, de a Hyundai Motorsport Customer Racing hétfői közleményéből kiderült, hogy Michelisz Norbert 2024-ben is a BRC Hyundai N Squadra Corse felállását fogja erősíteni a TCR Világsorozatban. A magyar versenyző tavaly megnyerte a regionális és helyi TCR-sorozatok versenyeire épülő széria első kiírását, így 2019-es világkupa-győzelme után másodszor ért fel a nemzetközi túraautózás csúcsára.

A BRC Hyundai csapata viszont bővülni fog erre az évre, ugyanis Michelisz és a 2022-es WTCR-bajnok Mikel Azcona megtartása mellett egy harmadik autót is indítanak, amelybe a tavaly Hondával szereplő Nestor Girolami ülhet majd be. Ezzel amúgy még mindig csak négy bejelentett pilótánál jár a TCR World Tour, hiszen korábban csak egy új hondás istálló, a GOAT Racing két versenyzőjének egyikét, a fiatal Marco Buttit erősítették meg. Az ausztrál állomások kiesésével mindössze hétfordulós szezon áprilisban, Vallelungában startol.

tcr-michelisz-hyundai

Három ponton belül a top 3, Marquez a negyedik – a MotoGP vb-állása a Katari Nagydíj után

Vasárnapi sikerével a címvédő Francesco Bagnaia máris magához ragadta a vezetést a MotoGP világbajnoki tabelláján, de Brad Binder és Jorge Martin szorosan ott van a nyomában azok után, hogy a sprinten és a futamon is dobogón végeztek. Marc Marquez a negyedik pozíciót foglalja el, míg az újonc Pedro Acosta a kilencedik helyen tanyázik. A gyártóknál a Ducati maximális pontszámmal távozott a szezonnyitó Katari GP-ről – így állnak a vb-összetettek élmezőnyei a 21 fordulós évad első állomása után:

VERSENYZŐK   GYÁRTÓK
1. Francesco Bagnaia Ducati Team 31   1. Ducati 37  
2. Brad Binder KTM Factory 29   2. KTM 29  
3. Jorge Martin Pramac Ducati 28   3. Aprilia 15  
4. Marc Marquez Gresini Ducati 18   4. Yamaha 5  
5. Enea Bastianini Ducati Team 15   5. Honda 4
6. Aleix Espargaro Aprilia Racing 15        
7. Alex Márquez Gresini Ducati 13        
8. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 9   CSAPATOK
9. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 9   1. Ducati Team 46  
10. Maverick Vinales Aprilia Racing 7   2. Gresini Ducati 31  
11. Fabio Quartararo Monster Yamaha 5   3. KTM Factory 29  
12. Johann Zarco LCR Honda 4   4. Pramac Ducati 28  
13. Joan Mir Repsol Honda 3   5. Aprilia Racing 22  
14. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 2   6. VR46 Ducati 11  
15. Miguel Oliveira Trackshouse Aprilia 1   7. Gas Gas Tech3 9  

motogp-bagnaia-katar-podium

fotó: Michelin Motorsport

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egyetért a büntetéseivel Magnussen, csak a mértékükkel nem

Kevin Magnussen két tíz másodperces időbüntetést kapott szombaton az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon: előbb Alexander Albonnal koccant és kente kis híján a falra a brit-thai pilótát, majd később Yuki Tsunodát előzte úgy vissza, hogy közben négy kerékkel elhagyta a pályát. A Haas pilótája elismeri, hogy jogosak voltak a szankciók – szavait a RacingNews365.com idézi:

„Az elsőnél összeértünk Albonnal. Nem állt szándékomban, de büntetést adtak érte, rendben van. A másodiknál megelőztem Tsunodát, közben lementem a pályáról. A szabály az szabály, nem örülök, hogy begyűjtöttem ezt a két büntetést.”

„Legalább tudtam segíteni a csapatnak, hogy kialakítottam a különbséget Nicónak a bokszkiálláshoz” – utalt arra a taktikára Magnussen, amely Hülkenberg pontját és a Visa RB felbőszítését eredményezte. „Jó tempót és csapatmunkát mutattunk ma, úgyhogy legalább vannak pozitívumok.”

A dán versenyző lett az első, akit az idei évtől szigorított pályaelhagyásos-előnyszerzéses büntetéssel sújtottak, ezt egy kicsit erősnek érzi Magnussen: „Próbáltam a fehér vonalon belül tartani, de nem sikerült. Végső soron ez van, jobb munkát kell végeznem, hogy elkerüljem ezeket a büntetéseket. Általában nem gyűjtök sokat, ma mégis összejött kettő. Nem volt jó nap ilyen szempontból. Kicsit szigorú, de ez van.”

f1-magnussen-haas-visarb-dzsidda

Szezonnyitó futam a MotoGP-ben és az IndyCarban – vasárnapi program

Bár az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj már szombaton véget ért, így sem maradunk autó-motorsportok nélkül március második vasárnapján, hiszen a MotoGP Katari Nagydíján és az IndyCar St. Petersburg-i nyitányán egyaránt ma rendezik a versenyeket – itt a menetrend:

Vasárnap (március 10.)  
13:40-13:50 MotoGP, Warm up  
15:00 Moto3, Futam (tv: Match4, élő)
15:10-15:40 IndyCar, Warm up  
16:15 Moto2, Futam (tv: Match4, élő)
17:15 IndyCar, Futam (NET4+ online, előfizetés után élő)
18:00 MotoGP, Futam (tv: Match4, élő)
21:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)

motogp-start-sprint

Utólag büntették Tsunodát

Yuki Tsunoda, a Visa Cash App RB japán versenyzője a Szaúd-arábiai Nagydíj leintését követően kapott öt másodperces időbüntetést egy veszélyes kiengedésért, mely még a futamot megelőzően történt.

Tsunoda csapata tiltó jelzése ellenére hajtott ki a bokszból, melynek következményeképp Lando Norrisnak blokkolóra kellett fékeznie versenyautóját az ütközés elkerülése érdekében. Tsunoda elmondása szerint nem látta csapata jelzését, és elnézést kért hibájáért.

A büntetést követően Tsunoda a tizenötödik helyre esett vissza, míg ausztrál csapattársa Daniel Ricciardo is csak tizenhatodikként végzett – az RB-nek tehát ezúttal sem volt erős hétvégéje.

Először állt rajthoz két saját nevelésű versenyzővel a Ferrari

A 2024-es Szaúd-arábiai Nagydíjon a Ferrari történetében először fordult elő, hogy két saját nevelésű versenyzővel álltak rajthoz a Maranellóiak.

Carlos Sainz vakbélműtétje miatt Dzsiddában Oliver Bearman helyettesítette a spanyol versenyzőt, a 18 éves brit pedig remek teljesítményt nyújtott, élete első F1-es versenyen a hetedik helyen zárt, amivel értékes világbajnoki pontokat szerzett a Ferrarinak.

Bearman nem sokkal ezelőtt a közösségi médiában így foglalta össze a beugrását: „Milyen őrült hétvége! Hetedik hely és az első pontjaim az F1-ben. Nagyon jó versenyt futottunk és a stratégiai is remek volt. Köszönöm a Ferrari bizalmát és Leclerc tippjeit” – írta Bearman.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ollie Bearman (@olliebearman) által megosztott bejegyzés

Miért nem büntették Norrist, ha bemozdult a rajtnál?

Több büntetést is kiosztottak a stewardok az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon – Sergio Perezt veszélyes kiengedésért, Kevin Magnussent pedig koccanásért és szabálytalan előzésért is szankcionálták –, Lando Norris ugyanakkor megúszta azt, hogy a felvételek és a visszajátszások alapján is megmozdult a rajtnál, mielőtt kialudtak volna a piros lámpák. Arra, hogy miért nem járt ezért büntetés, az FIA honlapján közzétett felügyelői indoklás adott magyarázatot:

„A felügyelők áttekintették a helymeghatározó és sportbírói rendszer adatait és a videókat, és megállapították, hogy a videó azt mutatja, hogy a 4-es autó megmozdult a rajtjel előtt. Ugyanakkor az FIA által elfogadott és felszerelt transzponder nem jelzett kiugrást. A Formula-1 sportszabályzatának 48.1-es cikkelye egyértelműen kimondja, hogy a transzponder alapján kell megítélni, hogy történt-e kiugrás a startnál vagy sem, amely pedig nem jelzett. Így a körülmények között nem volt szükség további intézkedésre.”

Magyarán minden ilyen esetben a döntő tényező az adatokat szolgáltató transzpondernek a jelzése, amely Norris esetén Dzsiddában nem érzékelt kiugrást, azaz vélhetően a minimális bemozdulás még a toleranciaértékeken belül maradt – és tény egyébként, hogy a végül a futamot nyolcadikként záró brit megtorpant a kezdeti bemozdulását követően.

„Remélhetőleg ezután mindenki ugyanabba az irányba fókuszál” – Verstappen

Forrongott az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén is a helyzet a Red Bullnál, hiszen pénteken maga Helmut Marko beszélt arról, hogy felfüggeszthetik a jövő héten. Szombaton aztán Oliver Mintzlaff-fal találkozott a tanácsadó, az egyeztetés után pedig úgy nyilatkozott, hogy marad a helyén. A kettős Red Bull-sikert hozó dzsiddai verseny után Christian Horner tagadta, hogy mindez a csapaton belüli hatalmi harcról szólna, és azt hangsúlyozta, hogy egységesek és mindenki elvégzi a saját feladatát.

Hasonlóról beszélt a győztes Max Verstappen is, aki pénteken több interjúban is hevesen kiállt Marko mellett. Most a futamot követően így nyilatkozott a legfrissebb fejlemények kapcsán: „Azt mondanám, hogy a legfontosabb, hogy csapatként együtt dolgozunk és mindenki megőrzi a békét. Úgy gondolom, remélhetőleg ezentúl ebben meg tudunk egyezni, hogy ez teljes mértékben így legyen és mindenki ugyanabba az irányba fókuszál. Szerintem az egésznek a pozitívuma, hogy nem ártott a teljesítményünknek, szóval ez egy nagyon erős csapat, mentálisan is, nemcsak a versenyző részéről, hanem a mérnökök, a szerelők és mindenki végzi a maga munkáját. Még ha zajlanak is dolgok vagy ilyesmi, akkor is mindenki a munkájára koncentrál, ahogy azt kell is.”

f1-verstappen-marko-horner

Sainz a kórházból üzent, majd az F1-es paddockba is visszanézett

Sainz-vakbélgyulladás 2:0 – írja Carlos Sainz legutóbbi közösségi médiában közzétett bejegyzésében. A Ferrari spanyol versenyzője arra utalt, hogy korábban édesapja, idősebb Carlos Sainz is átesett vakbélműtéten.

„Köszönöm mindenkinek az elmúlt 24 órában küldött üzeneteket, nagyon érzem a támogatást” – írja Sainz, akit a ma 18 órakor kezdődő Szaúd-arábiai Nagydíjon Oliver Bearman, a Ferrari 18 éves brit tartalékversenyzője helyettesít majd.

Mint az a lentebbi posztban látható, a futam előtt a Ferrari versenyzője a dzsiddai F1-es paddockba is visszanézett szombat kora este:

„Rejtély” Ricciardo számára a Q2-es kiesés

Miközben Yuki Tsunoda bejutott az időmérő harmadik felvonásába a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, sőt ott Lance Strollt megelőzve kilencedik helyre kvalifikálta magát, a Visa Cash App RB másik versenyzője, Daniel Ricciardo már a Q2-ben búcsúzott és csupán 14. lett. Ezzel zsinórban másodszor kapott ki az ausztrál a japán kollégájától, és Dzsiddában nem is tudott magyarázatot adni a különbségre:

„Rendkívül frusztráló időmérő volt” – mondta el Ricciardo a RaceFans.net hasábjain. „Bahreinnel összevetve, ahol inkább magam miatt voltam frusztrált, mert tudtam, hogy maradt még benne idő, ez a mai sokkal inkább egy rejtély. Magabiztosan fordultam rá a kvalifikációra, elég jól éreztem magam az autóban, de a második kifutásomon elkövettem egy hibát. Mindenesetre így is harcban maradtunk. A Q2-ben aztán mindenki javított az idején, de én úgy éreztem, nem tudok többet kihozni abból, amim van, egyszerűen elértük a tetőt. Nem alul- vagy túlkormányzottságról volt szó, inkább arról, hogy nem volt tapadásom a többiekhez képest.”

f1-ricciardo-dzsidda-rb

Jön az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj, időmérő és sprint a MotoGP-nyitányon – szombati program

A rendhagyó időrendnek köszönhetően ma, szombaton ismét már a futam következik a Formula-1-ben: magyar idő szerint 18 órakor startol a 2024-es idény második versenye, a Szaúd-arábiai Nagydíj. Persze előtte még versenyez az F1 Academy és a Formula-2 is Dzsiddában, míg nem messze onnan, Katarban a MotoGP-sek számára a szezonnyitó forduló időmérőjét és sprintversenyét rendezik délután – és akkor még az IndyCar kvalifikációjáról se feledkezzünk meg! Itt a szombati menü (a hétvége teljes programja ide kattintva található):

Szombat (március 9.)  
11:40-12:25 MotoGP, Edzés (tv: Aréna4, élő)
12:40-13:20 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
13:05 F1 Academy, 2. futam  
14:25 Formula-2, Főfutam  
15:35-16:35 IndyCar, 2. edzés  
17:00 MotoGP, Sprintfutam (tv: Match4, élő)
18:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
20:00-21:30 IndyCar, Időmérő

f1-saudi-day1

A Ferrari nem akar nyomást helyezni Bearmanre

Kis híján a Q3-ba is bejutott Lewis Hamilton kárán a Ferrariba beugró Oliver Bearman, aki mindössze három órával a harmadik szabadedzés előtt tudta meg, hogy ma nem az F2 sprintversenyén, hanem az F1 időmérőjén indul. Erről beszélt Frederic Vasseur csapatfőnök a Skynak, aki azt is elárulta, hogy eleinte csak arra gyanakodtak, hogy a szerdai sajtónapot kihagyó, csütörtökön pedig szuboptimális állapotban vezető spanyol csak elrontotta a gyomrát: „Csütörtök reggel nem érezte magát túl jól. Az elején azt gondoltuk, hogy az étellel volt valami, de másnapra még rosszabb lett. Kórházba ment, és a helyzet elég nyilvánvaló volt.”

sainz-teszt

Vasseur még az időmérő előtt azt is elmondta, hogy bármennyire jól szerepelt Bearman eddigi juniorkarrierje során, nem szabad őt túlzott elvárásokkal nyomasztani: „A juniorszériákban nagyon-nagyon jól teljesített, mindig az első két, három helyezett között volt, nyert az F4-ben, nyert az F3-ban is. Nagyon jó munkát végez.”

„De mindig van különbség aközött, hogy valaki remekel a juniorszériákban, és aközött, hogy az F1-ben is jól szerepel. Nem kell most semmilyen következtetést levonnunk, hagynunk kell neki időt, hogy végezze a dolgát, és nem fogok semmilyen nyomást helyezni rá ezen a hétvégén.”

bearman-szaud-4

Sainz jelentkezett: Sima műtét volt, jobban vagyok!

Carlos Sainz kénytelen kihagyni a szaúdi F1-es hétvégét, miután ugyan még az autóban szenvedte végig az első két szabadedzést komoly fájdalmakkal és magas lázzal, pénteken tarthatatlanná vált a helyzet: kórházba került, és vakbélműtétre szorult.

A beavatkozás után, este pedig saját közösségi oldalán jelentkezett is a Ferrari spanyolja, aki elég jó kedvében volt ahhoz, hogy az általa az autóban többször elénekelt „smooth operatorral” poénkodjon.

„Sima műtéten estem át, és sokkal jobban érzem magam! Köszönök a kedves üzeneteket, és mindenkinek, aki gondoskodott rólam ezekben a napokban a helyszínen, főleg a King Fahad Asmged Forces Kórházban. KÖSZÖNÖM! 

Nagyszerű időmérő Oliver Bearmantől a hirtelen debütálásán (egyáltalán nem könnyű) és Perceval Hercegtől (vagyis Charles Leclerc-től).

Sok szerencsét holnapra, Ferrari!”

Bearman a Formulának: Fred azt mondta, ne hősködjek!

Talán még a rajtelsőséget megszerző Max Verstappennél is nagyobb érdeklődés övezte Oliver Bearmant az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj időmérőjén, akinek váratlanul autóba kellett ülnie Carlos Sainz egészségi problémái miatt. Az Autósport és Formula Magazin helyszínen lévő újságírója, Mészáros Sándor azt a kérdést tette fel a kvalifikáció után a 18 éves ifjú versenyzőnek, hogy milyen tanáccsal látta el őt Frederic Vasseur, mielőtt nekiindult élete első F1-es kvalifikációjának.

„Ahogy tudjátok, Fred nem beszél sokat, viszont amit mond, azt nagyon komolyan mondja. Egyértelműen megmondta, hogy óvatosan lépkedjek előre, ne próbáljak hősködni. Az FP3 jól sikerült, azt tűzte ki célul elém, hogy haladjak lépésről lépésre tovább ebbe az irányba” – felelte a fiatal brit munkatársunknak,

A sajtó képviselőinek Bearman azt is elmondta, hogy egyelőre csalódott a 11. rajthely miatt, de tudja, hogy idővel máshogy fogja látni a történteket: „Jelenleg nem vagyok annyira büszke, a versenyző énem tudja, hogy az autó elég gyors volt ahhoz, hogy a Q3-ban legyek, szóval egy kicsit csalódott vagyok emiatt. De tudom, hogy amikor pár nap múlva visszanézek, büszke leszek arra, amit ma sikerült elérnem.”

bearman-ferrari-2

Szárazon Martin, vízen Marquez nyitott az élen a Katari GP-n

A pénteki szabadedzésekkel elrajtolt a MotoGP 2024-es szezonjának nyitófordulója Katarban. Az első tréningen Jorge Martin volt a leggyorsabb a Pramac Ducatival, megelőzve az apriliás Aleix Espargarót, valamint a Gas Gas Tech3 szuperújoncát, Pedro Acostát, aki a tempója mellett egy elképesztő mentéssel is felhívta magára a figyelmet. Marc Marquez, Brad Binder, Johann Zarco, Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio, Jack Miller és a címvédő Francesco Bagnaia fért még be a top 10-be, míg a gyári Hondák és Yamahák csak a mezőny második felében tanyáztak.

motogp-fp1-1-martin

Kora estére megérkezett az eső Katarba, ez pedig a hétvége lebonyolítását is megváltoztatta, ugyanis a második edzést is visszafokozták tét nélküli szabadedzéssé, majd a szombati időmérőt megelőző tréning fog dönteni a Q1-es és Q2-es helyek sorsáról. A vizes pályán Marc Marquez érte el a legjobb köridőt, megelőzve a Gas Gas Tech4 duóját, Augusto Fernandezt és Acostát, valamint a gyári KTM-eket, de értelemszerűen ez a 45 perc még kevesebb relevanciával bírt. Folytatás magyar idő szerint szombaton 11:40-től az immár tétre menő edzéssel.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Jorge Martín Pramac Ducati 1'52.624  
2. Aleix Espargaró Aprilia Racing 1'52.671 0.047
3. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'52.695 0.071
4. Marc Márquez Gresini Ducati 1'52.801 0.177
5. Brad Binder KTM Factory 1'52.889 0.265
6. Johann Zarco LCR Honda 1'52.927 0.303
7. Enea Bastianini Ducati Team 1'52.950 0.326
8. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'52.987 0.363
9. Jack Miller KTM Factory 1'53.031 0.407
10. Francesco Bagnaia Ducati Team 1'53.221 0.597
11. Álex Márquez Gresini Ducati 1'53.250 0.626
12. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'53.338 0.714
13. Maverick Viñales Aprilia Racing 1'53.351 0.727
14. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'53.380 0.756
15. Alex Rins Monster Yamaha 1'53.407 0.783
16. Joan Mir Repsol Honda 1'53.435 0.811
17. Luca Marini Repsol Honda 1'53.608 0.984
18. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'53.626 1.002
19. Fabio Quartararo Monster Yamaha 1'53.837 1.213
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'53.847 1.223
21. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'53.863 1.239
22. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'54.749 2.125

A 2. szabadedzés végeredménye:

motogp-fp2-katar

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A harmadik legfiatalabb F1-es – Bearman-statisztikák

A Carlos Sainz sajnálatos egészségi problémái miatt váratlanul debütáló Oliver Bearman autóba ültetése jó néhány statisztikai különlegességgel szolgál, ezeket gyűjtöttük egy csokorba.

Oliver Bearman lesz az F1 történetének 776. versenyzője, aki rajthoz áll egy világbajnoki futamon, egyúttal a Ferrari 97. F1-es pilótája.

Bearman az első F1-es pilóta, aki 2005-ben született, eddig egyetlen olyan pilóta állt rajthoz a királykategóriában, aki 2001 után látta meg a napvilágot, méghozzá a 2002. februári Liam Lawson – Bearman pedig nála is 39 hónappal később született.

bearman ferrari

Bearman 18 évesen, 10 hónaposan és 1 naposan áll majd rajthoz első F1-es futamán, amivel minden idők harmadik legfiatalabb versenyzője lesz Max Verstappen és Lance Stroll után – viszont több mint fél évvel fiatalabb az eddig 3-4. Jaime Alguersuarinál és Lando Norrisnál.

Ezzel természetesen ő lesz a legfiatalabb Ferrari-versenyző (eddig Ricardo Rodriguez volt) és a legfiatalabb brit pilóta (Jenson Buttont megelőzve).

bearman-szaud-2

Bearman 1972 óta az első versenyző, aki a Ferrari színeiben mutatkozik be az F1-ben – utoljára a Niki Lauda egyik megmentőjeként híressé vált Arturo Merzario debütált a Scuderia színeiben.

Bearman előtt az utolsó újonc F1-es Liam Lawson volt, aki szintén beugróként debütált, sőt egy évvel előtte Nyck de Vries is, azaz a legutóbbi öt újonc közül csak kettő, Piastri és Sargeant bemutatkozása volt tervezett.

bearman-szaud

Bearman a Ferrari 12. brit versenyzője, egyúttal Nigel Mansell és 1990 óta az első angol pilóta a csapatban – az utolsó brit az észak-ír Eddie Irvine volt 1999-ben.

Az elmúlt 30 évben csak három versenyző volt, aki Ázsiában debütált, de nem Bahreinben: Will Stevens (2014, Abu Dhabi), Alexander Rossi (2015, Szingapúr), Pierre Gasly (2017, Malajzia).