Újabb három pilótát sorolnak hátra – az összes monzai rajtbüntetés egy helyen
https://formula.hu/parc-ferme/33478
A két héttel ezelőtti Belga Nagydíjhoz hasonlóan Monzában is sok csapat úgy döntött, hogy különböző elemeket cserélnek az autóikban, így ismét jelentős számú versenyző kapott rajtbüntetést. Szombaton Esteban Ocon, Kevin Magnussen és Mick Schumacher csatlakozott a táborhoz, mutatjuk a teljes listát:
Max Verstappen - 5 hely: A vb-éllovas kocsijába az ötödik belsőégésű motor (ICE) kerül az idén, mellyel másodjára lépi át a megszabott határt, így csupán 5 pozicíóval kerül hátrébb a rajtrácson, nem tízzel, mint ami az első kihágásért jár.
Esteban Ocon - 5 hely: A francia pilóta ugyanabban a helyzetben van, mint Verstappen, másodjára kap idén belsőégésű motort.
Sergio Perez - 10 hely: A mexikói autójában szintén belsőégésű motort cseréltek, de számára ez az első szabályszegés volt, így 10 pozícióval került hátrébb. Ugyan új váltót is kap, de mivel csak a negyediket, így ez még megengedett számára.
Valtteri Bottas - 15 hely: A tízszeres futamgyőztes számára ez a harmadik hátrasorolás hat verseny alatt. Ezúttal is ugyanazokat a komponenseket cserélték, mint Belgiumban, ezért a büntetés mértéke is megegyezik.
Kevin Magnussen - 15 helyes rajtbüntetés: A dán pilóta autójába új ICE, turbó és MGU-H kerül.
Mick Schumacher - 15 helyes rajtbüntetés: A Haas németje is büntetést kap miután autójában váltót és belsőégésű motort is cseréltek.
Carlos Sainz - mezőny vége: A Ferrari hazai versenyén Sainz a rajtrács végére szorul, mivel cseréltek nála energiatárolót, MGU-K-t, váltót és vezérlőelektronikát is.
Lewis Hamilton - mezőny vége: A hétszeres világbajnok autójába bekerült a negyedik erőforrás, mivel a belga futamon frissen bevetett harmadik megsérült a Fernando Alonsóval történt összeérés során.
Yuki Tsunoda - mezőny vége: A japán versenyző először csupán 10 helyes rajtbüntetést kapott, mivel összegyűjtötte ötödik figyelmeztetését a felügyelőktől, azonban ezt követően az Alpha Tauri úgy döntött, hogy kicserélik az erőforrást autójában.
Visszatérne a jövőben a Ferrarihoz Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38621
Négy futama maradt Carlos Sainznak a Ferrari színeiben, mielőtt az év végén távozna a Williams csapatához. A maranellóiak pilótája elmondása szerint hatalmas nyomást helyezett magára, mert mindenképpen akart még egy futamgyőzelmet szerezni a legendás alakulattal. A spanyol versenyző a Formula.hu jelenlétében arra a kérdésre is válaszolt, hogy benne van-e a pakliban, hogy Lewis Hamilton visszavonulása után visszatér az olasz csapathoz.
„Természetesen igen, az ajtó mindig nyitva lesz előttem a Ferrarihoz. Viszont a rövid és közép távon ez nem változtat a Williamshez és a projektjükhöz való hozzáállásomon. Mindig is az volt a célom, hogy a lehető legjobbamat nyújtsam az utolsó futamaimon a Ferrarival. Ez elég nehéz feladat, mert tudod, hogy az év végén távozni fogsz a csapattól, és én az a fajta ember vagyok, aki szeret a közép és hosszú távú projektekre koncentrálni. Az, hogy nincs valami, amit várhatok itt a jövőben, elég nagy kihívást jelent nekem” – mondta Sainz, ezután még egyszer hozzátette: „Viszont soha ne mondd, hogy soha (az eredeti kérdésre visszatérve – a szerk.).”
Marko elárulta, mikor hoznak döntést Perezről és a többiekről
https://formula.hu/parc-ferme/38620
Folyamatos a találgatás arról, hogy Sergio Perez megtarthatja-e 2025-re is az ülését a Red Bullnál vagy sem – annak ellenére, hogy szerződést hosszabbítottak vele még hónapokkal ezelőtt. A katasztrofálisra sikerült hazai nagydíja után még az is felmerült pletykaként, hogy a mexikói akár már az idei szezon közben repülhet, ám ezt előbb Christian Horner nevezte „nagyon-nagyon valószínűtlennek”, most pedig Helmut Marko nyilatkozta azt a Kleine Zeitung hasábjain, hogy csak a szezonzáró után döntenek:
„Jelenleg mindent vizsgálunk. Döntéseket csak Abu Dhabi után fogunk hozni” – fogalmazott a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, aki hozzátette: várhatóan új karosszériát is kap majd Perez, „hogy megnyugodjon”.
Marko a cikkben beszélt még többek között a Perez helyére esélyes Liam Lawson és Yuki Tsunoda mellett a Formula-2-ben bajnokesélyes juniorjukról, Isack Hadjarról is, aki az Abu Dhabi Nagydíj vezethet a szabadedzésen: „Ez kritikus fontosságú lesz a jövője szempontjából. Aztán lesz egy teszt is kedden Abu Dhabiban, ahol számos olyan pilóta lesz, akit számításba vehetünk a jövő évre” – utalt például a már megerősített Red Bull-os Tsunoda-tesztre a szakember. Arra a kérdésre, hogy szerinte Hadjar készen áll-e az F1-re, így felelt Marko: „Igen, abszolút. Minden juniorkategóriában gyorsabb volt Franco Colapintónál.”
Verstappen „még nem hallott semmit” a motorcserés büntetéséről
https://formula.hu/parc-ferme/38619
Mint arról többször is írtunk már a napokban, minden valószínűség szerint Max Verstappen rajtbüntetéssel kezdheti meg a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíját, mivel autójába beszerelik az idei hatodik belsőégésű motort is. Ezért a szabályok értelmében öthelyes hátrasorolás jár – ahogy azt láthattuk is korábban Spában a címvédő esetében.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója a minap a SpeedWeek portálon vezetett rovatában kvázi megerősítette a motorcsere és a büntetés tényét azzal, hogy azt írta, hogy „elkerülhetetlen”, hogy mindez megtörténjen Interlagosban. Maga Verstappen azonban egyelőre úgy nyilatkozott csütörtökön, hogy nem tud biztosat: „Nem hallottam még semmit erről. Nem beszéltük meg, de tudom, hogy egy ponton be kell vállalnom egyet. Szóval meglátjuk.”
Arra a felvetésre, hogy sokak szerint a brazil pálya a legalkalmasabb helyszín egy ilyen motorcserére, mivel könnyű előzni és felzárkózni, így reagált a vb-összetettet 47 pontos előnnyel vezető pilóta: „Ezt sosem tudhatjuk. Gondolhatod, hogy egy konkrét pálya a legjobb helyszín arra, hogy bevállalj egy motorcserés vagy bármilyen büntetést, de ez sosem garantált, csak lehetséges.”
„Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, elérhető-e” – Horner Colapintóról
https://formula.hu/parc-ferme/38618
Franco Colapinto a Formula-1-es Olasz Nagydíj óta váltotta le Logan Sargeantot a Williamsnél, a beugró újonc pedig azonnal letette a névjegyét, már pontokat is szerzett az első futamain. Ennek ellenére 2025-ben biztosan nem lesz helye a grove-i alakulatnál, hiszen oda Carlos Sainz érkezik Alexander Albon mellé. Viszont James Vowles, a Williams főnöke többször jelezte már, hogy szívesen látnák egy riválisuknál is a mezőnyben az argentint. Eleinte úgy tűnt, csak a 2026-tól Audivá váló Sauber ülése lehet opció Colapintónak, de az utóbbi időben az is felröppent, hogy akár a Red Bull kötelékeibe is kerülhet, amennyiben Sergio Perez nem maradhat az anyacsapatnál, és oda Liam Lawsont – vagy Yuki Tsunodát – léptetik elő a Visa Cash App RB-től, ahol így megüresedne egy ülés.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig el is ismerte, hogy akár opció lehet náluk Colapinto: „Colapinto egy érdekes versenyző. Mindenki számára, meglepően jobb annál, mint amit a Formula-2 alapján gondolhattunk. Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, hogy elérhető-e” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport hasábjain. Ami viszont eltántoríthatja az energiaitalosokat, hogy a Williams is szeretné a kötelékeiben tartani az ifjú argentint – márpedig Helmut Marko, a Red Bull F1-es szakmai tanácsadója szerint ez nem járható út: „Vagy teljes mértékben akarjuk Colapintót, vagy sehogy” – jelentette ki határozottan.
Közel-keleti befektetők állapodtak meg a McLarennel – az autórészleget teljesen átvennék
https://formula.hu/parc-ferme/38617
A McLaren Csoport már most is közel-keleti tulajdonosok érdekeltségében van: március óta már teljes tulajdonjoggal rendelkezik a bahreini állami tulajdonban levő befektetése alap, a Mumtalakat, amely 2007 óta fokozatosan növelte érdekeltségét.
A bahreiniek azonban máris túladnának a csoport egy jelentős hányadán: az Abu Dhabi székhelyű CYVN Holdings az érdeklődő befektető, amely átvenné az autóipari részleg részvényeinek száz százalékát, valamint a teljes csoport – amelyhez a Formula-1, IndyCar és Formula-E versenycsapatai is tartoznak – kisebbségi tulajdonrészét. A felek nem kötelező érvényű megállapodást kötöttek, és a potenciális partnerség lehetőségeit vizsgálják.
Az Abu Dhabi székhelyű holding kifejezetten a járműiparban érdekelt, legutóbb a kínai elektromos autógyártóba, a Nióba fektettek be, de a portfólióba tartozik a Gordon Murray Technologies is – melynek alapítója másfél évtizeden át a McLaren tervezője volt, először az F1-es csapatnál, majd az említett közúti részlegen.
Fotó: McLaren
Alonsónak bélfertőzése van, kihagyja a médianapot Brazíliában
https://formula.hu/parc-ferme/38616
Az Aston Martin Aramco Formula One Team bejelentette, hogy Fernando Alonso kihagyja a brazíliai médianapot. A spanyol a Mxikóvárosi Nagydíj előtt bélfertőzéssel küzdött.
Visszatért Európába, hogy további kezelést kapjon egy specialistától. A plusz egy napos kezelés miatt késik a brazíliai utazása, de a hétvégi versenyre biztosan készen áll majd.
fotó: Aston Martin Aramco F1 Team
„Nem Checo a legnagyobb problémánk” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/38615
Újabb katasztrofális hétvégét teljesített Sergio Perez az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ahol a Q1-es kiesés, a rajthelyre való rossz beállásáért kapott büntetés, valamint a Liam Lawson elleni csata során megsérült autóval az utolsó helyen ért célba hazai közönsége előtt. Emiatt egyre kevésbé tűnik türelmesnek a pilótával a Red Bull vezetősége – ám amikor a csapattárs és jelenleg is vb-éllovas Max Verstappent kérdezték Perez küszködéséről, a holland inkább az autóval kapcsolatos gondokra hívta fel a figyelmet:
„Jelen pillanatban nem ez a legnagyobb problémánk. Javítanunk kell az autón, mert ha jobb az autó, akkor természetes módon Checo is javulni fog” – mutatott rá Verstappen a Sky Sports F1-nek nyilatkozva. „De nem gondolkodom ezeken a helyzeteken, csak arra fókuszálok, hogyan lehetek gyorsabb az autóval. Austin biztató volt, de Mexikóban nagyon messze voltunk, és csak remélem, hogy Brazíliában újra versenyképesebbek leszünk.”
Tragikus áradások Valenciában, kérdéses lehet a MotoGP-szezonzáró és a Formula-E tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/38614
Tragikus hírek érkeztek szerda reggel a valenciai régióból, ahol a keddi heves esőzések – amelyek mennyisége a spanyol meteorológiai jelentések szerint az éves csapadéknak felelt meg – villámárvizeket okoztak, amelyben már több mint 50 ember meghalt. A természeti katasztrófa pedig a Ricardo Tormo Circuit főbejáratához vezető utat is alaposan megrongálta (a lenti Insta-videón látszik is mindez), a The Race információi szerint pedig a mellette fekvő minimotopályát is teljesen tönkretették az áradások.
Emiatt nem kizárt, hogy a MotoGP két és fél hét múlva, november 15-17-én esedékes valenciai fináléja is veszélybe kerülhet: pár hónapja a Dorna a Kazah GP-t is hivatalosan amiatt halasztotta el, mert nem akart extra terhet róni a sportesemény megszervezésével a tragédiával küzdő helyi hatóságokra. Ez most Valencia esetén is megismétlődhet, és mindez Jorge Martin és Francesco Bagnaia vb-harcára is kritikus befolyással lehet – hiszen ha nem tudják megrendezni az utolsó fordulót, akkor extrém esetben a most hétvégi sepangi futam is előléphet finálévá. A The Race arról ír, hogy biztosan zajlanak egyeztetések, de az idő rövidsége ellenére nem lehet kizárni, hogy egy másik ibériai helyszín esetleg be tudna ugrani szükség esetén.
A Dorna a GPOne szaklapnak jelezte: maga a pálya „100 százalékig rendben van” és szerencsére ott nem is történt sérülés, viszont az utak megrongálódtak, de már tervet készítenek, hogy egy hét alatt rendbe hozzák őket. Hangsúlyozták: jelenleg nem időszerű a versenyről beszélni, de elkötelezettek annak megrendezése kapcsán. A valenciai pályán amúgy már jövő héten is rendeznének autósportos eseményt a Formula-E hivatalos szezon előtti tesztje révén: az elektromos világbajnokság közleményében az együttérzés kifejezése mellett szintén arról ír, hogy a pályán nem látszanak károk, és zajlik az alternatív útvonalak keresése a létesítményhez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ezért esett ki a 400. F1-es nagydíjáról Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/38613
Elképesztő mérföldkőhöz ért Fernando Alonso múlt hétvégén Mexikóvárosban, hiszen a 400. versenyhétvégéjét teljesítette a Formula-1-ben. Az ünneplés azonban magán a futamon nem tartott sokáig a 13. helyről induló és a rajtbaleset után némileg előrelépő spanyolnak, ugyanis a 15. körben ki kellett állnia végleg a bokszba az Aston Martinjával – a kétszeres F1-es világbajnok szerint törmelék vagy sisakfólia vezetett mindehhez:
„A startom rendben volt. Nyilván sok akció történt előttünk, úgyhogy ezt ki tudtuk használni, de aztán szemlátomást némi törmelék került az első fékcsatornába, a hőmérsékletek pedig az egekbe szöktek. Próbáltuk ezt enyhíteni például a fékegyensúly hátrafelé állításával és egyebekkel, de így sem tudtuk kontroll alatt tartani, ezért sajnos ki kellett állnunk az autóval.”
Alonso számára amúgy nem alakulnak jól a jubileumi futamok, hiszen a 200. és a 300. nagydíjhétvégéjén is kiesett. A 43 éves versenyző szerint azonban nem számít, hogy mennyinél jár épp a számláló, minden kiesés ugyanannyira fájdalmas – igaz, kevésbé frusztráló, ha egy gyengébb hétvégén történik, és Alonso szerint is valószínűtlen volt, hogy pontokat szerezzenek Mexikóban.
Itt a Senna-sorozat teljes előzetese – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/38612
Pontosan egy hónap múlva, november 29-én debütál a Netflixen az egyszerűen csak Senna címre keresztelt hatrészes sorozat, amely a 30 éve elhunyt brazil legenda életét mutatja be. Ayrton Sennát Gabriel Leone alakítja a sorozatban, amelyben a gokartos kezdetektől követhetjük végig a háromszoros F1-es világbajnok karrierjét, és amelyben természetesen olyan más pilóták is feltűnnek, mint Alain Prost vagy Niki Lauda. A Netflix most közzétette a sorozat teljes előzetesét – mutatjuk:
Senna előtt tiszteleg a dobogós sapkákkal és a pole-díjjal a Pirelli az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38611
Idén van a 30. évfordulója Ayrton Senna halálának: a Formula-1-es mezőny már a szezon korábbi állomásain is megemlékezett a brazil legendáról, így például a tragédia helyszínén, Imolában is, míg egykori csapata, a McLaren Monacóban használt egyedi, a brazil zászló színeit ötvöző festést az autóin. Az előttünk álló hétvégén aztán Senna szülőhazájába látogat a száguldó cirkusz, ennek apropóján pedig a Pirelli is tisztelet a háromszoros világbajnok előtt: a dobogón a versenyzők által felvett sapka, valamint a pole-pozíciósnak járó abroncs is a brazil zászló színeit és a Senna-logót viseli.
Verstappen felkerült a leggazdagabb hollandok listájára
https://formula.hu/parc-ferme/38610
Max Verstappen felkerült a leggazdagabb hollandok listájára a Quote 500 éves jelentésében.
A háromszoros F1-es világbajnok a 322. helyet szerezte meg a listán, miközben ő a legfiatalabb, aki szerepel rajta.
Verstappen pozíciója a 210 millió euróra becsült vagyonának köszönhető, a holland csak tavaly 64 millió eurót kapott a Red Bulltól.
Ez fedezte az éves alapfizetését és az F1-es bónuszokat, amiért megnyerte a pilóták bajnoki címét és 20 nagydíjat is közben.
„Sokaknak egy új konyha ára úszhat el a konstruktőri miatt” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/38609
Helmut Marko meglehetősen kritikusan fogalmazott a Red Bull Mexikóban nyújtott teljesítményéről, az energiaitalosok tanácsadója elmondta, hogy a csapatnak össze kell szednie megát a hátralévő négy versenyhétvégén.
„Minden rosszul alakult, nem engedhetünk meg magunknak több ilyen versenyt” – mondta Marko a mexikói futamot követően, melyet Verstappen a hatodik, Perez pedig az utolsó, tizenhetedik helyen zárt.
„Nem titkoljuk azt, hogy jelentős időt veszítünk a Ferrarihoz és a McLarenhez képest, különösen a lassú kanyarokban” – tette hozzá Marko.
Marko arra is kitért, hogy rendkívül sokba kerülhet a Red Bull alkalmazottainak az, ha a Ferrari és a McLaren is előttük végez a konstruktőri pontversenyben, hiszen a dolgozóik év végi bónusza a bajnokságban elfoglalt helyezésük alapján kerül kifizetésre: „Sokaknak például egy új konyha ára úszhat el emiatt” – jelentette ki a 81 éves osztrák szakember.
Beugró helyettesként tér vissza a MotoGP-be a doppingvétség miatt eltiltott Iannone
https://formula.hu/parc-ferme/38608
Andrea Iannone 2019 végéig volt állandó tagja a MotoGP mezőnyének, karrierje során egy futamgyőzelmet is aratott: a 2016-os Osztrák GP-n ő törte meg a Ducati hosszú évek óta tartó nyeretlenségét. 2019 végén azonban tiltott szert, drosztanolont találtak a szervezetében, ami miatt hosszas tárgyalási folyamat végén négyéves eltiltást kapott. Ez 2023 végén járt le, és a kihagyás ellenére volt érdeklődő Iannone iránt, aki a Superbike-világbajnokságon kötött ki, ahol idén egy futamot is nyerni tudott, összetettben pedig a nyolcadik helyen zárt.
Most pedig a MotoGP-be is visszatérhet az olasz, igaz egyelőre csak egyetlen futamra: a VR46 hétfőn bejelentette, hogy Iannone fogja helyettesíteni a hétvégi Malajziai Nagydíjon – a sors furcsa játéka, hogy öt éve épp itt bukott meg a doppingteszten a versenyző – a hónapok óta problémát jelentő vállát a 2025-ös szezonra való teljes felépülés érdekében már most megműtő és így az idei utolsó két fordulót kihagyó Fabio di Giannantoniót. A bejelentés egyelőre Sepangra szól, Valentino Rossi alakulata azt nem kommunikálta, hogy a valenciai évadzárón ki lesz a beugró, de értelemszerűen Iannone oda is esélyes. Ezzel a 35 éves motoros csaknem kereken öt év távollét után tér vissza a királykategóriába, méghozzá egy GP23-es specifikációjú Ducati nyergében.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen még büntetőpontokat is kapott, Colapintót is elmeszelték
https://formula.hu/parc-ferme/38607
Bőven akadt dolga a felügyelőknek az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. A legnagyobb fókuszt persze Max Verstappen és Lando Norris esetei kapták a 4-es és 8-as kanyarban, amelyért a holland egyaránt 10-10 másodperces időbüntetést kapott még a futam során. Az előbbi eset ítéletéről szóló dokumentumot azonban utólag módosította az FIA: Verstappen a 4-es kanyarban történt leszorításért – a felügyelők szerint Norris biztonságos módon és a pályán belül meg tudta volna csinálni a manővert, amely során előrébb volt a kanyarcsúcspontnál – még két büntetőpontot is kapott. Ezzel a Red Bull-os hat büntetőpontnál jár az elmúlt 12 hónapos időtartamban.
A stewardok vizsgálták Verstappen csapattársát, Sergio Perezt is két incidensért, ám végül sem a Liam Lawson, sem a Lance Stroll elleni ütközetért nem szankcionálták a mexikóit: úgy ítélték meg, hogy az új-zélandinak hagyott elég helyet a pályán maradásra, és a kanadait sem szorította le unfair módon.
Nem volt azonban ilyen szerencsés Franco Colapinto, aki szintén Lawsonnal akaszkodott össze. A felügyelők arra jutottak, hogy az 1-es kanyar felé menet a Williams még nem volt teljesen a Visa RB mellett, így nem kellett Lawsonnak helyet hagynia az argentin számára. Lawson keményen védekezett, de így is hagyott elég helyet Colapintónak, aki ennek ellenére elhagyta a pályát. A 2-es kanyarba menet is hagyott helyet az új-zélandi az ellenfelének, aki azonban a gázon maradt, és ez okozta az ütközésüket, ami miatt Lawsonnak orrkúpot is kellett cserélnie. A stewardok utólag emiatt 10 másodperces büntetést róttak ki a williamsesre – igaz, mindez nem változtatott a 12. helyezésén.
Búcsúfotózást tartott az Alpine a távozó magyar mérnöknek
https://formula.hu/parc-ferme/38606
Nagy Mátyás évek óta dolgozott az Alpine F1-es csapatánál mérnökként, a mai Mexikóvárosi Nagydíj azonban az utolsó versenyhétvégéje lesz az istállónál: eligazol ugyanis a BMW Motorsporthoz.
A magyar szakembertől méltóképpen búcsúztak az enstone-iak, ugyanis a mai napon búcsúfotózást szerveztek neki:
Verstappen újabb motorcserés rajtbüntetésre számít idén
https://formula.hu/parc-ferme/38605
Műszaki gondokkal küzdött pénteken a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon Max Verstappen, akinek szombatra ki is cserélte a motorját a csapat: mivel egy korábban már használt erőforrás került az autóba, ez nem járt büntetéssel. Könnyen lehet azonban, hogy vár még majd rajtbüntetés a vb-éllovasra: Verstappen a belsőégésű motort illetően már Belgiumban túllépte az egy szezonra megengedett limitet, így ott hátrasorolták, ám ha bármelyik másik komponensből – a turbófeltöltőből, az MGU-H-ból, az MGU-K-ból, az akkumulátorból vagy a vezérlőelektronikából – is szükség lesz extra alkatrészre, akkor újabb szankciót akasztanak a Red Bull-os nyakába.
Márpedig Verstappen pontosan erre is számít: „Úgy gondolom, lesz újabb büntetés, igen” – erősítette meg a címvédő a sajtó kérdésére. Sokan arra számítanak, hogy erre már a jövő hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjon sor kerülhet, mivel a hátralévő helyszínek közül Interlagos az, ahol a korábbi években láthattuk, hogy a mezőny hátsóbb régióiból is fel lehet zárkózni. A jelenleg 57 pontos előnnyel vezető Verstappen azonban még nem tudta megmondani, hogy ők is erre az ösvényre lépnek-e: „Attól függ. Meglátjuk, meddig tudunk kitartani a jelenlegi felhozatallal.”
Norristól leste el a rendhagyó kanyarvételt pole-körén Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38604
Amikor Carlos Sainz a Q3 végén befejezte pole-pozíciót érő gyorskörét, az éles szeműek kiszúrhatták, hogy a szokásostól eltérően vette az utolsó kanyar ívét: nem kis szögben fordult, a minél hatékonyabb kigyorsítás érdekében, hanem szögletesen, a bokszutcafalhoz egészen közel maradva – normál esetben ez a kanyarvétel tempóhátrányt jelent a következő körben a célegyenesben, de mivel Mexikóban a célvonal közel található az utolsó kanyarhoz, az időmérő leintésénél nyerhető egy kis előny a megtett út minimalizálásával.
Az időmérőt követő FIA-sajtótájékoztatón is megkérdezték Sainzot a rendhagyó kanyarvételről, a spanyol pedig elárulta, a megoldást nem saját kútfőből, hanem korábbi csapattársától merítette:
„Ez egy landós dolog, általában ő szereti ezt csinálni. Talán az iRacingből származik, szereti, ha rövid távot kell megtennie a célvonalig. Azt gondoltam, semmit sem veszíthetek vele, de talán gyorsabb, ha rövidítek a megtett úton, talán egy vagy két ezredmásodpercet nyerek. Emlékszem még a McLarennél töltött napokból, hogy sokat csinálta, engem pedig elgondolkodtatott” – beszélt a kanyarvételről Sainz. Mivel a különbség a végén a második Verstappenhez képest 0,225 másodperc volt, biztosan nem ez az apróság döntött – de jelzi, hogyan igyekeznek mindent megragadni a versenyzők, hogy legalább ezredekkel gyorsabbak legyenek.
Áttervezett F1-es autó várhatja a Ferrarinál Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/38603
Miközben még az idei fejlesztések sem feltétlenül álltak le, a Gazzetta dello Sport információkat szivárogtatott ki a 2025-ös F1-es Ferrari műszaki megoldásai kapcsán. Az olasz lap értesülései szerint a jelenleg egyelőre Project 677 név alatt futó versenygépen a legjelentősebb változás az idei SF-24-eshez képest az első felfüggesztést fogja érinteni, ami az eddigi nyomórudas megoldás helyett vonórudassá válik.
Ezzel a Ferrari követné a Red Bull 2022 óta képviselt irányzatát, hátul viszont továbbra is megmaradnának a vonórudas felfüggesztésnél, ami ellentétes az energiaitalosok és a McLaren által használt változattal – az olasz lap szerint azért, mert az autó hátulja a „sarokköve” az aerodinamikai tulajdonságainak. A Gazzetta hozzáteszi: változni fog még a váltó belső elhelyezkedése, valamint a hűtőrendszeren is fejlesztenek, hogy nagyobb aerodinamikai szabadságot biztosítson a mérnököknek az oldaldobozoknál, de ezen a téren nem várható jelentős változtatás.
A 2025-ös Formula-1-es Ferrari már nem az Aston Martinhoz igazoló Enrico Cardilo, hanem a Mercedestől érkező és karosszériáért felelős technikai igazgatóvá kinevezett Loic Serra irányításával fog készülni – aki az Ezüst Nyilaknál amúgy együtt dolgozott a jövőre szintén vörösbe öltöző Lewis Hamiltonnal, aki Charles Leclerc új csapattársa lesz.
Mi kell Verstappennek és Norrisnak a világbajnoki címhez?
https://formula.hu/parc-ferme/38602
Bár matematikai esélye még Leclerc-nek, Piastrinak, sőt Sainznak is van a 2024-es világbajnoki címre, minden valószínűség szerint Max Verstappen és Lando Norris között fog eldőlni a végső győzelem sorsa. Verstappen előnye 57 pont Norrisszal szemben, ami azt jelenti, hogy hiába nyeri meg a brit az összes hátralévő versenyt és sprintet, valamint húzza be a leggyorsabb körért járó bónuszpontokat, akkor sem garantált számára a végső győzelem.
Ha Norrisnak sikerülne ez a bravúr, az azt jelentené, hogy 146 pontot szerez a mexikóival együtt hátralévő öt versenyhétvégén, hiszen az öt futamgyőzelem 125, az öt leggyorsabb kör 5, a két sprintgyőzelem pedig 16 pontot jelentene számára. Ezzel 443 pontja lenne, míg Verstappen jelenleg 354 egységnél jár. Ha a holland minden versenyen és sprinten második lesz, az 104 egységet jelent a számára, ami bőven elég a bajnoki címhez, míg ha minden futamon és sprinten harmadikként ér célba, az 87 pontot jelentene, amivel viszont 441 lenne a végeredmény.
Azaz ha Verstappen egyetlen nagydíjon második lesz, és az összes többi sprinten és nagydíjon harmadik, az már biztos bajnoki címet jelent a számára. És mi a helyzet azzal, ha futamot nyer? Egy nagydíjgyőzelem azt jelenti, hogy Norrisnak legföljebb 436 pontja lehet, míg ha Verstappen az összes többi versenyt és sprintet csak a negyedik helyen zárja, akkor is eljut 437-ig az egy győzelemmel együtt.
És persze még lehetne folytatni a különböző variációk elsorolásával, de alighanem ennyiből is egyértelmű, hogy Norris számára csak egy (vagy akár két) Verstappen-kiesés jelenthetne reményt – már csak azért is, mert nehezen feltételezhetjük, hogy mind az öt versenyt megnyeri azt követően, hogy az előző 13 futamon csak két győzelem jött össze neki.