DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap

Wolff: Mi vagyunk a szemetes, a hányózacskó

Lewis Hamilton keresetlen szavakkal rádiózott a Mercedesnek, mikor a csapat kint hagyta használt közepes abroncsain a pályán, ezzel pedig nem csupán a vezető helyet bukta el, de végül a dobogóról is lecsúszott. „Nem hiszem el, hogy így elcsesztétek, elk***tátok nekem. El nem tudom mondani, mennyire dühös vagyok most” – szitkozódott a versenyző. A verseny után csapatfőnöke, Toto Wolff azonban megvédte a kirohanást:

„A verseny során elragadják az embert az érzelmek, velem is ez szokott történni. Egy versenyzőből pedig kijön, nem lehet visszatartani, mi vagyunk a szemetes, a hányózacskó a repülőn, és ezt vállaljuk, mert szükség van rá. Ez mindig így működött egy bosszús versenyző és a bokszfal között” – magyarázta a tévékameráknak vasárnap Wolff. Hozzátette, a futamot követően azonnal elsimult az ellentét Hamiltonnal, amit tükröz, hogy a versenyző elnézést kért.

Egy héttel korábban, Spában ugyancsak a versenyzői indulatkitörés került középpontba: akkor Hamilton a másik oldalon volt, az első körös ütközés miatt őt idiótázta le Fernando Alonso. A brit akkor zokon vette a jelzőt – Alonso ugyancsak bocsánatot kért, és ő is arra hivatkozott, hogy a felindultság beszélt belőle. A spanyol javasolta, hogy ezeket az üzeneteket nem kellene adásba tenni.

Verstappen, Norris, Leclerc a csapatfőnökök sorrendje

A Formula–1 hivatalos honlapja közzétette a csapatfőnökök által felállított pilótarangsort: mind a 10 csapat első embere összeírta saját top10-es listáját, a helyezéseket az F1-es pontrendszer szerint pontokká alakították, s így alakult ki a sorrend.

verstappen-norris-leclerc-pezsgo

A táblázatban a pilóták neve mellett a pontszám, és a tavalyi helyezéshez viszonyított elmozdulás látható:

1.

Verstappen

250

=

2.

Norris

178

↑ 1

3.

Leclerc

121

↑ 1

4.

Piastri

113

↑ 3

5.

Sainz

110

↑ 1

6.

Russell

86

↑ 3

7.

Hamilton

54

↓ 2

8.

Hülkenberg

39

*

9.

Alonso

27

↓ 7

10.

Gasly

21

*

 

Tsunoda hamarosan távozik a Red Bull-családból?

Miután a Red Bull bejelentette, hogy Liam Lawsonnal pótolja a távozó Sergio Perezt, rengetegen tették fel a kérdést, hogy miért nem kap lehetőséget az energiaitalosok második csapatánál négy éve szereplő, s idén az eddigi legjobb teljesítményével előrukkoló Yuki Tsunoda. Christian Horner csapatfőnök a kérdést firtató újságíróknak nem meglepő módon a Honda szerepét hozta szóba, ami teljesen érthető annak fényében, hogy Tsunoda elsősorban a japán gyártóval áll kapcsolatban:

„A Honda fontos partner számunkra, de mi a Honda ügyfelei vagyunk. Természetesen konzultálunk a Hondával a döntéshozatalban, és biztos vagyok benne, hogy szerették volna, ha Yuki ül az autóban a Red Bull Racinggel kötött megállapodásuk utolsó évében” – mondta, majd hozzátette: „De a Honda mindig is elutasította, hogy beleszóljon a versenyzői felállásba, ezt a döntést mindig is a csapatra bízták.”

Horner emellett arra is utalt, hogy rövidesen megválhatnak Tsunodától: „Teljesen tudatában vagyunk annak, hogy ha nem tudunk lehetőséget biztosítani Yukinak, mondjuk ki, az idei évben, akkor van-e ennek értelme? Nem lehet egy versenyzőt öt évig a nevelőcsapatban tartani. Nem lehetsz mindig a koszorúslány. Egy ponton vagy el kell engedned, vagy valami más megoldást kell keresned.”

tsunoda-abudhabi-2

Szakít egymással Hamilton és a Monster

A Sport Business beszámolója szerint véget ér Lewis Hamilton és a Monster Energy 2017 óta tartó együttműködése – az energiaitalmárka a Mercedes 2010-es visszatérése óta volt a csillagosok partnere, majd hét évvel később külön megállapodást kötöttek Hamiltonnal. Most pedig nem csak a Mercedest hagyják el mindketten, hanem egymást is: a Monster a McLarenhez távozik, míg Hamilton az F1-ben 2023 óta a Ferrari partnereként jelen lévő Celsiusszal fog együttműködni.

 

hamilton-monster

Hamilton: Büszke leszek rátok, ha sikeresek lesztek

A Mercedes közzétett egy videót arról, ahogy Lewis Hamilton elbúcsúzik a Mercedes brixworth-i motorrészlege dolgozóinak. Velük a kapcsolata sokkal régebbre nyúlik vissza, magával a csapattal, hiszen egészen mostanáig versenyzői karrierje egésze során kapcsolatban állt a csillagos márkával. A hétszeres világbajnok ezekkel a szavakkal köszönt el tőlük:

pf-hamilton-goodbye

„Ezzel a csapattal vagyok 1997 óta. Minden Formula–3-as győzelmemet Mercedes-motorral szereztem, minden egyes köröm, amit a Formula–1-ben megtettem, nektek, mindannyiótoknak köszönhető. Benne van mindenki szakértelme ebben a csapatban, az elkötelezettség és a kemény munka, s hogy rengeteg időt áldoztatok az életetekből arra a közös cél érdekében, hogy világbajnokságot és futamokat nyerjünk.”

„Tudtam, hogy mindannyian mögöttem álltok, és ez egy csodálatos utazás volt. Micsoda álom. Hiszek bennetek, továbbra is hinni fogok bennetek, és amikor sikert értek el, nagyon büszke leszek rátok.”

Lawson mentális erősségének köszönheti a Red Bull-ülést

Liam Lawson mellett tette le a voksát a Red Bull, őt igazolták le Yuki Tsunoda helyett Max Verstappen mellé a nagycsapatba Sergio Perez távozását követően. A japán pilóta jobban teljesített a Visa Cash App RB-nél, mint csapattársa, Lawson, az energiaitalosok főtanácsadója, Dr. Helmut Marko így most elárulta, mégis miért az új-zélandit választották.

„A mérnökök olyan adatokat prezentáltak nekünk, amelyek alapján össze tudtuk hasonlítani őket, és ez volt az alapja a döntésünknek. Elég luxus volt ez a problémánk, hiszen mindketten megérdemelték volna a kinevezést. De Lawson talán többet tud fejlődni a jövőben. Különösen a mentális erőssége volt az, ami végül az ő irányába billentette a mérleghintát” – mondta az F1-Insidernek a főtanácsadó.

Marko elmondása szerint Tsunoda jól fogadta a friss híreket.

„Jelenleg Japánban van, beszéltem vele telefonon. Viszonylag nyugodt volt a hír hallatán. Azt mondtam neki, hogy nyomja tovább a gázt a Racing Bullsnál, és aztán meglátjuk. Pozitívan reagált” – mesélte Marko.

Lawson került a legkevesebb futam után a Red Bullhoz

Tegnap jelentették be, hogy a két szezon során tizenegy nagydíjat teljesítő Liam Lawson veszi át Sergio Perez megüresedő helyét a Red Bull színeiben, azaz ő lesz Max Verstappen csapattársa a 2025-ös szezonban. A VCARB-tól előrelépő új-zélandi már a hetedik versenyző, akit Faenzából felvisznek a nagycsapathoz, de mindenki másnál kevesebb futam után megkapta ezt a lehetőséget.

lawson-6

Az eddigi rekorder Alexander Albon volt, aki eggyel több, azaz tizenkét futam után vehette át Pierre Gasly helyét 2019 nyarán, de ő sem zárta túl dicsőségesen Red Bullnál töltött karrierjét, ahogy a lista harmadik helyén álló, egyetlen szezon, azaz 19 verseny után előléptetett Danyiil Kvjat sem.

A listán az őt egy szezon és négy futam, azaz 23 verseny után felváltó Max Verstappen követi, majd jön Sebastian Vettel és Pierre Gasly 25 és 26 versennyel, akik egyaránt év közben kezdtek Faenzában, futottak egy teljes idényt, s ezt követően kerültek a Red Bullhoz. Az egyetlen pilóta, akit két teljes szezon után előléptettek, a Toro Rossónál 39 versenyt futó Daniel Ricciardo volt, aki ennél is tovább maradt a kisbikáknál, az előtt sosem nyíltak meg Milton Keynes kapui.

lawson-8

Perez a Ferrari Hypercar-programjába tart?

A spanyol Marca beszámolója szerint a Red Bulltól távozó Sergio Perez előrehaladott tárgyalásokat folytat a Ferrarival arról, hogy csatlakozzon a vörösök WEC-projektjéhez, s már 2025-ben rajthoz álljon a Le Mans-i 24 óráson, s néhány – a lap szerint három-négy – további versenyen. Ezzel Perez mondhatni körbeérne, hiszen annak idején a Ferrari juniorjaként érkezett meg az F1-be a Sauber színeiben.

perez-montreal-3

Ez a híresztelés azzal egy időben jelent meg, hogy a versenyző apja úgy nyilatkozott, hogy fia sem F1-es kiscsapatnál, sem más szériában nem folytatná karrierjét, csakis egy F1-es nagycsapatban: „Biztos vagyok benne, hogy az F1 ajtaja nincs bezárva, ha valami nagyon jó és nagyon nagy dolog jön esetleg. Nem hiszem, hogy Checo olyan csapathoz megy, mint a Sauber vagy a Haas. Vagy aláír egy nagycsapathoz, vagy bezárul az ajtó.”

„Nincs Indycar, nincs NASCAR, nincs Le Mans. Ebben 100%-ig biztos vagyok. Ezért mondom, ha nincs nagycsapat, akkor ez volt Checo Perez utolsó versenye. Mindennek van kezdete és vége az életben, meg kell tanulni ezzel együtt élni. Most Checónak arra kell koncentrálnia, hogy élvezze a családjával töltött időt, mert sok idő telt el, sok áldozatot hozott, és ennek egy napon véget kellett érnie. Ez a nap elérkezett.”

wec-ferrari-imola

Hogy kell kiejteni Isack Hadjar nevét?

A Racing Bullshoz ma bejelentett versenyző, Isack Hadjar nevének kiejtésénél két dologra érdemes odafigyelni. Egyrészt arra, hogy a keresztneve nem angolosan ejtendő, hanem i-vel, z-vel és rövid á-val, azaz nagyjából így: „Izák”, avagy IPA-jelekkel: [i.zak].

A másik pedig, hogy a francia kiejtési szabályoknak megfelelően a szó eleji H-t egyáltalán nem ejtjük az Hadjar név elején, míg a név végén található r kiejtése nem oly pergő, mint a magyarban. IPA-jelekkel a kiejtés így írható le: [a.d͡ʒaʁ].

A név helyes kiejtése az alábbi videóban is meghallgatható:

Lawson kedvenc futama? Nem mindenkinek fog tetszeni…

A VCARB-tól a Red Bullhoz előléptetett Liam Lawson számos interjút adott a napokban, s ezek egyikében a brit ESPN-nél a kedvenceit kellett megnevezni. Mint kiderült, az új-zélandi kedvenc filmje a Verdák, kedvenc sorozata pedig a magyarul Briliáns elmék címen futó Suits, F1-es szempontból azonban az a legérdekesebb kérdés, melyiket tartja kedvenc nagydíjának:

„Hú, ez nehéz. 2021 Abu Dhabi. Annyira vitatott, de…” – hangzott a válasz, melyet leendő csapattársa, Max Verstappen talán örömmel hallott, mások viszont aligha. Az új-zélandi egyébként a bejelentéséről szóló sajtóközleménybenn így üzent Verstappennek: „Rendkívül izgatott vagyok, hogy Max oldalán dolgozhatok és egy világbajnoktól tanulhatok. Semmi kétség, hogy tanulni fogok a tapasztalatából, alig várom, hogy elkezdődjön!”

lawson-verstappen

2700 szett nullkilométeres F1-es gumit dobott ki a Pirelli

A 2024-es szezon statisztikáiból küldött ki a sajtónak egy válogatást a Formula-1 gumiszállítója. Olyan adatok szerepelnek benne, mint hogy a Pirelli gumijai 65 534 versenykört, azaz 334 942,175 kilométert tettek meg a szezon során, azaz a Föld-Hold távolság 94 %-át; hogy a leghosszabb etap 300,150 kilométeres volt Pierre Gasly részéről Bakuban; a legtöbb bokszkiállás 46 volt Suzukában, a legkevesebb pedig 19 Dzsiddában.

Szemet szúrt egy számadat: a Pirelli által leszállított 8016 szett gumiabroncsból 2718 szettet egyáltalán nem használtak, azaz a gumik 34 %-a nulla kilométerrel került a kukába. 935 szett slick került fel az autókra, de sosem hagyta el a garázst, további 948 szett pedig egy-három kört teljesített csupán. A 2030-ra karbonsemlegességre törekvő F1-nek lenne min javulnia, gondolhatnánk rögtön, de a közleményből kiderül, az idei évben történt előrelépés racionalizálás terén: az eső- és köztes gumik esetében bevezették azt a szabályt, hogy ha a gumi felkerült a felnire, de nem használták a pályán, leszerelhető és más versenyre is elszállítható: ezzel a döntéssel 3500 szettel kevesebb esőgumit kellett legyártani.

EU-vizsgálat indult, egyelőre nem lehet a Libertyé a MotoGP

A korábbi sajtóhírnek megfelelően a december 19-i határidőig elindította vizsgálatát az Európai Unió versenyhivatala a MotoGP kereskedelmi jogtulajdonosában, a Dornában többségi részesedést vásárló Liberty Media ügyében. A májusban bejelentett üzlet értelmében a Formula-1-et is birtokló Liberty 86 %-os tulajdonrész megvásárlásáról egyezett meg a Dornával 3,5 milliárd euró értékben, az adásvétel 2024 végéig zárult volna le.

Az új évre azonban nem lesz a MotoGP a Libertyé, mivel a Motorsport.com beszámolója alapján elindult a kettes fázisú vizsgálat, amely arra vonatkozik, hogy az amerikai médiacég trösztellenes szabályozást sérthetett. A versenyhivatal két pont alapján nem hagyta jóvá a tranzakciót. Az első gyanú szerint a Liberty Media domináns helyzetbe kerülhet az európai piacon a motorsport szegmens tévés jogai tekintetében, amely áremelkedéshez vezethet. A második pont John Malone, a Liberty Media elnökének szerepét vizsgálja, akinek befolyása veszéllyel van a konkurens tévétársaságokra több európai országban, mint Belgium, Hollandia vagy Írország.

A kettes fázisú vizsgálat 90 napig eltarthat, az új határidő a tranzakció engedélyezésére május 14. a Motorsport alapján. Amennyiben az üzlet mégsem valósul meg, a Libertynek 126 millió euró kompenzációt kell fizetnie a Dorna számára.

„Christian egysorossal közölte a hírt” – Lawson felkészült a Red Bull-os lehetőségre

Számított rá, hogy megkapja Sergio Perez ülését a mexikói helyére 2025-ben lépő Liam Lawson: a nagy hírről telefonon értesült új csapatfőnökétől, Christian Hornertől.

„Tudtam, hogy benne van a pakliban a dolog, de nyilván semmi nem volt eltervezve vagy kőbe vésve, nincs szó erről. És minden a teljesítményen alapszik, mint mindig” – idézte fel Lawson a Red Bull YouTube-csatornáján közzétett első interjúban, melyet a csapat pilótájaként adott.

„De volt egy meeting, Christian pedig rendes volt és küldött egy üzenetet, hogy készülj, a megbeszélés jól alakult. Azután felhívott, és lényegében egy klasszikus egysorossal közölte a hírt: ’Üdvözöllek a Red Bull Racingnél!’ Nagyon izgalmas volt ezt hallani a telefonban.”

Miután Horner letette, Lawson is telefonált, mégpedig elsőként édesapjával indított videóhívást: „Apám hívtam, mivel óriási hatással volt rám, miközben felnőttem, szó szerint az első nap óta velem van. Általában Imolában tesztelünk a VCARB-bal, idén is ez volt tervben, ezért azt mondtam neki, nem Imolában fogok tesztelni, hanem Silverstone-ban. Kíváncsi voltam a reakciójára, ami olyasmi volt, hogy ’miről beszélsz?’ Ezért elmondtam, megkaptam az ülést. Vicces, mert talán két percre lefagyott, láttam rajta, hogy nem tudja elhinni.”

Ferrari: Nem másolni akarunk Hamiltonnal

Fred Vasseur szerint a Ferrarinak nem kell lemásolnia a Mercedes munkamódszereit ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki Lewis Hamiltonból.

A Maranellóban januárban munkába álló klasszisról azt mondta a Scuderia csapatfőnöke, hogy meg kell találniuk azt az utat, amivel náluk képes lehet a kiteljesedésre a brit – ami nem feltétlenül ugyanaz, mint ami az eddigi állomáshelyén volt.

„Nem hiszem, hogy egyszerűen csak másolni kell azt, amit a Mercedesnél csinált. Az a környezet nagyon jól működött az elején, egy kicsit kevésbé a végén. Meg kell találnunk a legjobb módszert Lewis menedzselésére. Én elég jól ismerem őt, de nem akarom lemásolni azt, amit a múltban csinált” – fogalmazott Vasseur.

A csapatfőnök elárulta, hogy csak az idő rövidsége okozhat problémákat, de mivel a szabályok nem változnak 2025-re, így ez is teljesíthető kihívásnak tűnik számára.

„De ő a saját tapasztalatával érkezik. Ő nem az év újonca, így egyáltalán nem aggódom emiatt, és az, hogy a szabályrendszer marad, nekünk is azt jelenti, hogy van viszonyítási alapunk. Nyilván nehézzé tenné a dolgot, ha mondjuk Bahreinben olyan homokviharunk lenne, mint pár éve. Nyilván csak három napunk lesz ott, ez van. De tudom, hogy lesznek még tesztnapjaink korábbi autóval, vagy Pirelli-tesztnap is, bár ezek az időjárástól függnek.”

f1-vasseur-ferrari

fotó: Scuderia Ferrari HP

Zhou nem indul más sorozatban az F1-en kívül

Guanyu Zhou, a Stake F1-es alakulatától távozni kényszerülő kínai versenyző továbbra is erősen hisz abban, hogy a jövőben még lehetőséget kaphat az F1-ben, emiatt nem is gondolkodik más szériákban való induláson.

„Úgy döntöttem, hogy a következő évben nem indulok más szériában” – jelentette ki Zhou.

„Úgy érzem, hogy több ajtó is megnyílhat előttem a következő szezon során, valamint az azt követő évben is. Amennyiben lehetőség adódik, én itt leszek, és teljes mértékben készen fogok állni – ez nagyon fontos számomra.”

„Egy évet kihagyni nem nagy probléma. Ha már egy évnél több időről beszélünk, akkor formán kívül kerülhet az ember. Biztosítani akarom azt, hogy olyan helyen legyek, ahol boldog tudok lenni, valamint lehetőségem lehet a rajtrácsra való visszatérésre. Úgy érzem, hogy az idei évben nem tudtam megmutatni a bennem rejlő valódi potenciált. Mindenképpen akarok egy újabb lehetőséget – majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok” – tette hozzá a 25 éves versenyző.

Verstappen vs. Piastri: A megfélemlítés volt a cél?

A Max Verstappen kapcsán mostanában több ízben is megszólaló Johnny Herbert ezúttal egy online szerencsejáték-portálon nyilatkozva arról beszélt, hogy a szezonzáró első kanyarjában történt incidens, mely során Max Verstappen megforgatta Oscar Piastrit, aki ezzel jócskán visszaesett, elsősorban azért következett be, mert Verstappen már a jövő évre készülve meg akarta mutatni, hogy vele nem érdemes packázni:

„Az egész a megfélemlítésről szól” – mondta Herbert. „A McLaren jövőre fenyegetést jelent majd a számára. Láttuk, hogy Oscar képes futamokat és talán világbajnokságot is nyerni, ahogy természetesen Lando is. Szóval, amikor kerék a kerék ellen vannak, ahogy Abu Dhabiban voltak, egyikük sem engedte volna el a másikat. Hallottad a rádiókommunikációt, amikor Oscar azt mondta, hogy , amikor meghallotta, hogy Max büntetést kapott. Ez nagyszerű, hiszen van még valaki, aki készen áll arra, hogy kiálljon Max ellen.”

Ráadásul Herbert szerint jövőre még több ilyen jelenetet látunk majd, ugyanis a riválisok felveszik a kesztyűt Verstappennel szemben: „Ebben változást láttunk az idei szezonban. George-nak volt néhány problémája és szóbeli konfrontációja Maxszal. Pontosan ez az, amit Max évek óta olyan jól csinál, minden fegyvert bevet, amit csak tud, és ebbe beletartozik a megfélemlítés is. A többi versenyző idén azt mondta, hogy oké, mi benne vagyunk. Leclerc, Russell, Oscar, Lewis… És Landótól is több ilyet fogunk látni.”

l-piamax-2

Bearman: Ha nem jön össze az F1, Colapinto menjen Japánba

A szezon utáni tesztet kihagyni kényszerült, így aztán Japánba utazott a Haas jövő évi versenyzője, Oliver Bearman, hogy részt vegyen a Super Formula tesztjén, és megbarátkozzon a suzukai pályával. Az F1 és az IndyCar után technikailag a világ harmadik legfejlettebb együléses sorozatának számító széria autói lenyűgözték a fiatal britet, és ennek hangot is adott:

„Azt hiszem a legnagyobb benyomást ezeknek az autóknak a kezelhetősége és kanyarsebessége tette rám egy olyan pályán, mint Suzuka. Olyan volt, mintha táncoltam volna a pályán az autóval, nagyon jól éreztem magam vezetés közben, nagyon hasonlít az F1-re, és ez nagyon tetszett” – idézi a Grande Premio Bearmant, aki kitért az idén debütáló, de a 2025-ös ülésről lemaradó Franco Colapintóra is:

„Remélem, Franco jövőre helyet kap az F1-ben, mert a kilenc futamán bebizonyította, hogy képes a Formula–1-es pilóták szintjén teljesíteni. Az egész paddockot lenyűgözte, és remélem, hogy teljes szezonra szóló ülést kaphat. Élveztem az ellene való versenyzést. Persze a Super Formula is egy nagyszerű lehetőség, ha nem tudna az F1-ben versenyezni.”

colapinto-bearman

Kulcsember hagyja el Verstappen csapatát

Max Verstappen az elmúlt években négy állandó mérnökkel dolgozott együtt, a legjobban ismert GP, azaz Gianpiero Lambiase mellett Tom Hart, David Mart és Michael Manning alkotta ezt a „stábot” a holland klasszis körül. A De Telegraaf beszámolója szerint azonban ez most változni fog, ugyanis Manning nem kíván a továbbiakban évi 24 versenyt a helyszínen teljesíteni, ezért más feladat után néz – viszont a tervek szerint a csapatnál marad.

A brit szakember 2011 óta dolgozik a Red Bullnál, korábban Sebastian Vettellel működött együtt, míg az elmúlt időben többek között Verstappen rajtjaiért felelt. Azt egyelőre nem tudni, az energiaitalosok kivel fogják pótolni Manninget.

manning

Lesz-e csapatsorrend a McLarennél 2025-ben?

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője nemrégiben a High Performance podcast vendége volt, ahol többek között a 2025-ös szezon is szóba került.

Az 1998 után idén ismét konstruktőri világbajnoki címet ünneplő istálló jövőre már az egyéni bajnoki címet is elhódítaná. A wokingiak két fiatal, rendkívül tehetséges versenyzővel rendelkeznek, melynek kapcsán az említett podcast műsorvezetői részére Zak Brown elárulta, hogy milyen csapaton belüli stratégiával közelítik meg a következő szezont.

„Ugyanúgy kezdjük majd meg az évet, ahogy idén tettük. Mindkét versenyző azonos feltételekkel indul, aztán meglátjuk, hogy miként alakul a szezon. Előállhat egy olyan szituáció, hogy valamelyik srácnak támogatni kell a másikat, de akár az is előfordulhat, hogy az utolsó versenyig csatáznak egymás ellen” – mondta Brown.

Herbert Verstappenékről: Tovább kell lépni

A sokáig televíziósként is dolgozó, a hétvégéken gyakran stewardként egykori F1-es pilóta, Johnny Herbert a Mexikóvárosi Nagydíjat követően kritikával illette Max Verstappent a sajtóban, amire a világbajnok édesapja, Jos úgy reagált Brazíliában, hogy egy steward nem fejtheti ki a véleményét a sajtónak. Herbert erre akkor így reagált:

„Ahogy mindig is mondtam, egy versenyhétvégén én Johnny Herbert, a steward és szakember vagyok, máskor pedig Johnny Herbert, a szakértő, aki kifejti a véleményét. Amikor steward vagyok, akkor nem nyilvánítok véleményt. Jos mindig is nagyon nyíltan beszélt arról, hogy mi történik a Red Bullnál. Neki ezt kell tennie? Az egész nagyon hasonló. Ha van véleményed, és ki akarod nyilvánítani, akkor megteheted.”

Herbert a minap egy másik weboldalnak nyilatkozva így tekintett vissza az azóta eltelt időre: „A paddockban egyszerűen továbblépsz. Persze vannak nézeteltérések és frusztrációk, de egyszerűen továbblépsz. Ez az egyetlen lehetséges mód, nincs elhúzódó ellenségeskedés a versenyzőkkel vagy az apjukkal. Mindenki tudja, hogy stewardnak lenni nehéz munka. Nem éreztem, hogy ez hatással lett volna a paddockban lévő kapcsolataimra. Mindenki eléggé tiszteli a másikat.”

herbert

A versenyzők veszélyesnek tartották Magnussent?

A maga idejében a „balhésabb” F1-es pilóták közé tartozó Juan Pablo Montoya egy minapi online interjúkban a versenyzők részéről a büntetésekre érkező panaszok kapcsán mondott véleményt, kitérve többek között Kevin Magnussen eltiltására is: „Tudom, hogy szívás büntetéseket kapni, mert én is sokat kaptam. De ha hibázol, akkor büntetést kell kapnod. Rengeteg incidens történt.”

„Mondok egy példát. Nincs semmi bajom Magnussennel, de ha megkérdezel bármelyik versenyzőt, mit gondol Magnussenről, mindenki azt gondolja, hogy ő egy fegyver. Veszélyes, túl agresszív, leterel a pályáról. De ha Magnussen ma ilyet tesz, akkor büntetést fog kapni” – mondta a kolumbiai, míg a versenyzési irányelvekkel kapcsolatos panaszokról a következő véleményt fogalmazta meg:

„A szabályok nagyon egyszerűek. Ha egymás mellett vagytok a csúcsponton, akkor el kell férni pályán együtt, helyet kell hagyni a másiknak. És ezt nem teszik meg, amit az F1-ben mindig megúsztak. De hát a versenyzők írták a szabályok nagy részét, nem? Szerintem a versenyzési irányelvek nagy része a GPDA-tól származik. Szóval, ha részt vettél a szabályok kialakításában, hogy igazságos legyen, akkor miért panaszkodsz?”

magnussen-2024-1