DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda

Jön a versenynap Le Castellet-ben, WTCR és IndyCar a desszert – itt a vasárnapi menü

Mozgalmas vasárnapunk lesz, hiszen jön a Formula-1-es Francia Nagydíj, amelyet még megelőz az F2-esek főversenye, de szurkolhatunk Michelisz Norbiéknak a WTCR és az ETCR vallelungiai futamain, este pedig zárásként következik egy újabb IndyCar-verseny – mutatjuk a programot:

9:30-9:55 ETCR, A csoport, elődöntő
9:35 Formula-2, második futam (M4 Sport)
11:15 WTCR, első futam (Eurosport 1)
12:45-13:10 ETCR, B csoport, elődöntő
15:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
15:50-16:05 ETCR, A csoport, szuperdöntő (18:00-tól Eurosport 2)
17:10 WTCR, második futam (Eurosport 2)
18:45-19:00 ETCR, B csoport, szuperdöntő (Eurosport 2)
21:25 IndyCar, második futam (hétfő 20:15-től Aréna4)

f1-program-paulricard-dppi

Még Verstappen sem kerülte el Marko haragját

Úgy tűnhet, s jó eséllyel így is van (sőt, menjünk tovább, érthető is), hogy Helmut Marko sokkal ritkábban fogalmaz meg kritikus nyilatkozatokat Max Verstappent illetően, mint bármely más versenyzőjével kapcsolatban, de mint a holland elárulta, ő sem tudta mindig elkerülni a veterán osztrák sportvezető haragját. A 2016-os USA Nagydíjon történt az eset:

„Azt hiszem, ötödik voltam, és egyre közelebb kerültem az élen haladókhoz. A mérnököm azt mondta, hogy nyomjam meg kicsit, és általában akkor mondja ezt, amikor közeleg a kiállás. Így aztán a kör végén behajtottam a bokszba, de azonnal eszembe jutott, hogy te jó ég, mit csináltam, hát nem mondta, hogy jöjjek be a bokszba?!”

2016-verstappen

„Szóval beleüvöltöttem a rádióba, hogy érkezem, és azt láttam, hogy a szerelők össze-vissza rohangálnak” – idézte fel Verstappen a történteket. „Nagyon kínos pillanat volt. Helmut Marko persze nagyon dühös volt rám a verseny után. De mit is lehetne mondani? Azt mondtam, hogy hibáztam, elszúrtam, ennyit lehet tenni ilyenkor.”

„Néha hibázunk, nem vagyunk robotok. Marko viszont értékeli, ha elismered a hibáidat” – zárta szavait Verstappen.

Ilyen időjárás várható a hétvégi USA Nagydíjon

Száraz és meleg idő várható Austinban a hétvégén, de szerencsére nem lesz annyira magas a páratartalom, mint Katarban, így remélhetőleg nem kell hasonló jelenetekre számítani, mint az előző nagydíj leintését követően. Az USA Nagydíj hétvégéjének három napján 32-33 fok körül alakul majd a csúcshőmérséklet, míg a páratartalom 35 és 40 százalék közé várható.

Az időjárás egyedül azzal tréfálhatja meg a csapatokat, hogy pénteken, amikor sprintes hétvégéről lévén szó az egyetlen szabadedzést rendezik, még északnyugati szél lesz, azonban a következő két napra ez délire változik. Vasárnap egyébként némi felhőzetre is lehet számítani, de ez esőt nem hoz magával, legföljebb minimálisan alacsonyabb aszfalthőmérsékletet.

cota

American Express: Nagyon komoly partnert szerzett az F1

A mai napon bejelentették az F1 és az American Express szövetségét, melynek értelmében a New York-i cég lesz a sportág hivatalos fizetési partnere a tengerentúlon, beleértve a novemberben esedékes első Las Vegas-i Nagydíjat is. A királykategória mellett az együttműködés kiterjed az F1 Academy nevű, kizárólag hölgyversenyzőknek szóló nevelősorozatra is.

A megállapodás értelmében a cég ügyfelei számos előnyhöz jutnak a tengerentúli versenyeken, beleértve az előzetes jegyvásárlást, és bizonyos helyszíni különleges ajánlatokat.

americanexpress

Schumacher autójára vágyik Verstappen

A Gazzettának nyilatkozva Max Verstappen elmondta, hogy nagyon örülne annak, ha az összes világbajnok versenyautója ott állna a garázsában, de emellett van még egy F1-es gép, melyet szeretne a magáénak tudni:

„Szeretném, ha ott állna a garázsomban az összes Red Bull, amellyel világbajnok lettem az F1-ben. De emellett szeretném Michael Schumacher Ferrari F2004-esét, mely egy hihetetlen autó. Csak épp nem tudom, hogyan vásároljam meg. Ez egy felhívás John Elkann felé, remélhetőleg olvassa az interjút, és talán felhív majd” – szólította meg viccesen a Ferrari elnökét a háromszoros világbajnok.

f2004

A lehetetlen történet: Jön a Brawn GP-sorozat!

November 15-én mutatják be a Disney+ streamingfelületen a Brawn: The Impossible F1 Story című négyrészes minisorozatot, mely a 2009-es szezont dolgozza fel – a nagy szabályváltozásokat követően a Honda gyári csapatát megmentő Ross Brawn egyetlen szezonjában világbajnoki címig vezette a saját nevét viselő istállót, Jenson Button pedig az egyéni trófeát szerezte meg.

A mai Mercedes-istálló jogelődjéről szóló széria narrátora Keanu Reeves lesz, aki egyúttal a sorozat egyik producere is. A sorozatban Ross Brawn, Jenson Button, Rubens Barrichello, Nick Fry és Christian Horner is feltűnik majd, s az alkotók ígérete szerint korábban nem látott felvételek is feltűnnek majd az epizódokban.

reeves-brawn

NASCAR: Larson a falat is eltalálta, mégis győzni tudott Las Vegasban

Elindult a Cup Series rájátszásának következő fordulója, ahol a tét már a bajnoki döntő. A legjobb nyolc közötti csatározások végén már csak négy pilótának lesz esélye a bajnoki cím elhódítására, amiért a szezonzáró futamon küzdhetnek meg a Phoenix Racewayen. Az első jegyet ide a 2021-es bajnok, Kyle Larson váltotta meg, aki félelmetesen erős volt vasárnap a Las Vegas Motor Speedwayen.

Az 5-ös autó pilótája már az időmérőn is nagyszerűen szerepelt és az első sorba kvalifikált a pole-t megszerző Christopher Bell mellé, aki vele együtt szinte végig az élmezőnyben maradt, ám a futam történéseit látva nem volt egyértelmű, hogy pont ők vívnak majd hatalmas csatát az utolsó métereken. Larson ugyanis alapvetően dominálta a futamot, megnyerte az első és a második szakaszt is, egy ponton azonban majdnem elúszott a versenye. A South Point 400 középső etapjában eltalálta a falat, ugyanakkor egy hatalmas mentést mutatott be, ráadásul szerencséje is volt. Az eset után ugyanis még 21 kört biztosan kint kellett volna töltenie a kopott abroncsokon, hogy ne kerüljön stratégiai hátrányba, ám erre nem volt szükség csapattársa, Alex Bowman incidense miatt, aki hasonló helyzetbe került, igaz neki ez a futam végét jelentette.

Emiatt szinte mindenki kijött friss gumikért és üzemanyagért, Larson pedig az élmezőnyben maradt. Idővel újra átvette a vezetést, majd egy egészen tisztességes előnyt épített ki, ami viszont a futam vége felé elfogyni látszott. Bell ekkor rákapcsolt, az utolsó körben már többször is támadta az éllovas autóját, a célvonalnál pedig már mellette volt, de Larson megtartott 82 ezredet az előnyéből. Győzelmével tehát már biztosan ott van a legjobb négy között, a következő két futamon pedig az is kiderül, kik csatlakoznak majd hozzá. Larson és Bell mögött egyébként Kyle Busch, Brad Keselowski és Ross Chastain zártak még a legjobb öt között, a futam krónikájához pedig hozzátartozik Ryan Blaney kizárása is, akinek autóján a bal-első lengéscsillapító hossza nem felelt meg a szabályoknak. 

Frissítés: Ryan Blaney mégis megtarthatta a pályán megszerzett hatodik pozíciót, miután a NASCAR visszavonta kizárását. Mint utólag kiderült, a szervezet szakemberei hibás eszközzel dolgoztak a technikai ellenőrzés során.

A folytatás október 22-én következik a Homestead-Miami Speedwayen.

„Végre értjük a fejlesztéseket” – Bottas

Ha kicsit a fű alatt is, de az F1-es Katari Nagydíj egyik meglepetését az Alfa Romeo szolgáltatta azzal, hogy Valtteri Bottas nyolcadik és Guanyu Zhou kilencedik helyezése révén idén először kettős pontszerzést könyvelhetett el az alakulat. Amely ennek köszönhetően át is lépte a Haast, így jelenleg a konstruktőri vb-tabella nyolcadik helyét foglalja el. Valtteri Bottas szerint a katari produkció megmutatta, hogy működnek és végre értik is az utóbbi hetekben hozott fejlesztéseiket, például a legutóbbi módosított övszárnyat:

„Úgy érzem, egyértelműen fejlődtünk most, és végre százszázalékosan értjük a fejlesztéseinket. Természetesen a következő futam ismét teljesen más pályán lesz, de úgy fest, egyértelműen versenyképesebbek voltunk” – fogalmazott a finn pilóta, hozzátéve: érzése szerint még mindig túl nagy az autó légellenállása, ezért az egyenesekben továbbra is az Alfa Romeo az egyik leglassabb.

De vajon az előrelépés fényében fogható-e az őket hét ponttal előző Williams? Erre Zhou válaszolt: „Úgy érzem, még mindig elég messze vagyunk tőlünk ahhoz, hogy elkapjuk őket, de ez egy jó célkitűzés. Úgy vélem, nyers versenytempó tekintetében jobbak vagyunk a Haasnál, és most végre meg is előztük őket.”

f1-bottas-alfa-katar

Verstappen: Az F1 hibája a furcsa bajnokavatás!

Max Verstappen harmadik F1-es világbajnoki címét ismét rendkívüli körülmények között ünnepelhette: miután 2021-ben az Abu Dhabi Nagydíj nagy vihart kavaró (vagy ha úgy tetszik, botrányos) végjátéka árnyékolta be az eseményt, 2022-ben pedig gyakorlatilag a Japán Nagydíj leintését követően tudta meg Johnny Herberttől, hogy bebiztosította második címét, ezúttal szombaton, a katari sprinten vált száz százalékossá végső győzelme azzal, hogy Sergio Perez kiesett a versenyből.

Amikor az újabb rendkívüli bajnokavatásról kérdezték, a holland versenyző viccesen válaszolt: „Az F1-et hibáztatom ezért, hiszen bevezették a sprintes hétvégéket” – mondta, majd komolyabb hangvételben folytatta. „Az ilyesmire nincs mindig ráhatásod. Mindig próbálok annyi pontot szerezni, amennyit csak lehet, és ebből végül az lett, hogy egy szombaton lettem bajnok. Jól van ez így.”

verstappen-champ-3_1

Így áll a MotoGP világbajnoki pontversenye az Indonéz GP után

A szombaton látottak alapján aligha gondolhattuk volna, hogy Francesco Bagnaia még nagyobb előnnyel is fog távozni a mandalikai hétvégéről, mint amivel odaérkezett. Márpedig odaérkezett: hiába vette át a sprintet követően a vezetést tőle Jorge Martin, a pramacos vasárnap bukott, az olasz pedig a 13. helyről indulva nyert, így a hétpontos hátrányát 18 pontos előnnyé fordította. Persze ez még mindig nem túl sok, hiszen a hátralévő öt forduló során még 185 vb-egységet lehet szerezni – ennek ellenére Marco Bezzecchit egyre inkább ki kell írni a vb-harcból.

Amely a gyártók értékelésében már le is zárult, a Ducati már a szombati sprinten bebiztosította sorozatban negyedik elsőségét (ezen a tabellán csak a gyártók legjobb helyezést elérő versenyzőinek eredménye számít). Így állnak tehát a MotoGP pontversenyeinek élmezőnyei az Indonéz GP-t követően:

VERSENYZŐK   GYÁRTÓK
1. Francesco Bagnaia Ducati 346   1. Ducati 527
2. Jorge Martin Pramac Ducati 328   2. KTM 283
3. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 283   3. Aprilia 266
4. Brad Binder KTM 211   4. Yamaha 152
5. Aleix Espargaro Aprilia 177   5. Honda 149
6. Maverick Vinales Aprilia 165        
7. Johann Zarco Pramac Ducati 162        
8. Luca Marini VR46 Ducati 144   CSAPATOK   
9. Jack Miller KTM 135   1. Pramac Ducati 490
10. Fabio Quartararo Yamaha 132   2. VR46 Ducati 427
11. Alex Marquez Gresini Ducati 108   3. Ducati 392
12. Franco Morbidelli Yamaha 79   4. KTM 346
13. Miguel Oliveira RNF Aprilia 73   5. Aprilia 342
14. Fabio di Giannantonio Gresini Ducati 70   6. Yamaha 211
15. Augusto Fernandez Gas Gas Tech3 67   7. Gresini Ducati 178

motogp-podium

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tsunoda örökre hálás Verstappennek… A gin-tonikért!

Yuki Tsunodát többek között azért is kedvelik a rajongók, mert gyakran úgy beszél és nyilatkozik, mint egy átlagos fiatal srác, és nem mint egy világszerte ismert sztár – és ezúttal sem hazudtolta meg önmagát! Egy trentói eseményen így idézte fel első F1-es élményét: „Amikor apám először elvitt Suzukába megnézni egy versenyt, szörnyűnek éreztem a zajt, de olyannyira, hogy azt mondtam, hogy menjünk el, mert nem tudom tovább elviselni! Aztán a dolgok változnak, a zaj zenévé változik…”

Tsunoda, aki azt is elmondta, hogy olyan gyorsan lett rajongóból F1-es pilóta, hogy szinte fel sem fogta, elmesélte azt is, hogy milyen új élménnyel ajándékozta meg őt Verstappen… A gin-tonik élvezetével! „Verstappen nem olyan, mint amilyennek látszik, ő egy nagyon kedves srác. Ő ismertette meg velem a gin-tonikot a magángépén. Örökre hálás leszek neki ezért!”

verstappen-tsunoda

AlphaTauri: Lawson nyomást gyakorolhat a két versenyzőre

Nem aratott osztatlan sikert a rajongók körében az AlphaTauri azon döntése, hogy a 2024-es szezonra nem adtak ülést a nagyszerű beugrást produkáló Liam Lawsonnak, hanem az igazi áttörést három év alatt sem elérő Yuki Tsunodának, valamint a csapathoz Nyck de Vries helyére visszatérő Daniel Ricciardónak szavaztak bizalmat. Peter Bayer vezérigazgató a sajtónak a döntés hátteréről beszélt, amiben a tulajdonosi kör is szerepet játszott:

bayer

„Sokat beszélgettünk a csapat jövőjéről, és a részvényesek azt mondták, hogy továbbra is neveljük csak fiatal tehetségeket, de egyúttal sikeres csapatra is vágynak” – mondta Bayer. „De mindkettő egyszerre nem lehetséges, nem lehet két fiatal a csapatnál. Megvizsgáltuk, mire lehet szükség a jó teljesítményhez, és mivel csak két ülésünk van, arra jutottunk, hogy Daniel rengeteg tapasztalatot hoz nekünk, különösen ami az autó beállítását illeti, amivel mindig szenvedtünk.”

„Yuki fejlődött az évek során, teljesít, és lassan a teljesítménygörbéje csúcsára ér, szóval úgy véltük, ők ketten alkotják a megfelelő csapatot” – fejtette ki a korábban az FIA-nál is dolgozó szakember, aki Liam Lawsonnak is fontos szerepet tulajdonít: „Ráadásul jó, hogy van egy olyan versenyzőnk mögöttük, mint Liam, aki forrón tartja az ülésüket, s ez is biztosítja, hogy csapatként fejlődjünk.”

lawson-4

A McLarent óvatosságra inti a riválisok példája

A McLaren az elmúlt hónapok elképesztő formajavulásának köszönhetően a sereghajtók közül az erősorrend második helyére lépett előre, s bármilyen hihetetlennek tűnt ez tavasszal, már az előttünk álló austini hétvégén megelőzheti az Aston Martint a konstruktőri bajnokságban. Azonban a wokingiak tudják, hogy a pillanatnyi forma gyorsan változhat, amire a riválisok példája is inti őket, erről beszélt Andrea Stella csapatfőnök.

stella

„Két lábbal a földön állunk, láthattuk, milyen kicsin múlnak a dolgok” – mondta a csapatfőnök, akinek istállója három hétvége alatt 102-ről 11-re csökkentette a hátrányát az Aston Martinnal szemben. „Láttuk, mi történt a Mercedesekkel, vagy hogy mi történt a Ferrari egyik autójával, mely el sem tudott rajtolni.”

„És ez nem azért van, mert nem nagyszerű csapatok nagyszerű versenyzőkkel” – folytatta Stella. „Ez azért van, mert ebben a sportágban ilyen kicsin múlik minden. A legtöbb, amit tehetsz, hogy fókuszált maradsz, alázatos, és hozod az eredményeket. Aztán pedig Abu Dhabiban majd meglátjuk.”

norris-marinabay

FIA: Hamilton katari viselkedése vizsgálathoz vezet

Lewis Hamilton megúszta büntetés nélkül az F1-es Katari Nagydíj első kanyarjában történt ütközést, azért viszont pénzbírságot és megrovást kapott, mert engedély nélkül keresztülsétált a pályán ezt követően. A stewardok döntésében ez állt: „Hamilton úgy ment át a pályán, hogy forgalom volt rajta, és csak másodpercekkel azelőtt érte el a pálya belső szélét, hogy a 63-as autó nagy sebességgel elhagyta a bokszot, majd tovább sétált a pálya szélén, míg végül elhagyta azt.”

Az FIA ma hivatalos közleményt adott ki az esetről, melyben felülvizsgálatot indítványoztak: „Az FIA felülvizsgálja az esetet, mely során Lewis Hamilton a Katari Nagydíjon keresztezte a pályát. Az FIA tudomásul veszi, hogy Lewis a sportfelügyelői meghallgatáson megbánást tanúsított, és elismerte, hogy tette súlyos biztonsági kihágás volt. Azonban, tekintettel példakép státuszára, az FIA-t aggodalommal tölti el az, hogy tettei milyen benyomást tesznek a fiatal versenyzőkre.”

hamilton-tommy

„Ricciardo csak reklámokban mosolyog”

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve réges-rég magára vállalta az F1 első számú megmondóemberének szerepét, s most épp a zandvoorti sérülése után visszatérő Daniel Ricciardót vette célkeresztbe: „Szeretem nézni, amit Carlos Sainz csinál, csodálom Fernando Alonsót az éhségéért. Ez tesz naggyá egy versenyzőt” – idézi a kanadait a Gazzetta. „Megkérdezném a gyerekeket, akik versenyezni akarnak, hogy szenvedélyből akarják csinálni, vagy mert olyanok akarnak lenni, mint Daniel Ricciardo, és reklámokban mosolyogni?”

Villeneuve emellett Max Verstappenre is kitért, akinek félelmetes teljesítménye szerinte a neveltetéséből fakad: „Max Verstappen verhetetlen. Nem mondhatjuk, hogy a Red Bull verhetetlen, mert Verstappen az. A nagy erőssége, hogy sosem volt gyerek, már fiatalon is felnőtt volt. Az apja nagyon kemény volt vele és bajnokká tette. Ezért nincs neki gyenge pontja.”

ricciardo-tsunoda_1

Bottas odaszólt az F1-nek: Pénz beszél...

Az Alfa Romeónál versenyző Valtteri Bottas nemtetszését fejezte ki bizonyos helyszíneket illetően a naptárban. Finnország például három világbajnokot is adott a száguldó cirkusznak, mégsincs Finn Nagydíj. "Imádom a versenyzést, ez a szenvedélyem és fizetnek nekem érte. Oda megyek, ahol a versenyeket tartják, mert pontokért akarok harcolni és elérni a céljaimat, ez ennyire egyszerű" - mondta Bottas a Racing News 365-nek.

"Természetesen, ha volna lehetőségem megválasztani a versenyhelyszíneket, akkor minden bizonnyal kihagynék néhányat a jelenlegiek közül, és ehelyett mondjuk inkább Finnországba mennék. Dehát ez van, úszni kell az árral, de ez nem könnyű. Nem szeretnék kiemelni egyetlen országot sem, de néha felteszem magamnak a kérdést, hogy mégis minek jöttünk mi ide? Aztán végül mindig ugyanarra a válaszra jutok: a pénz miatt! Mert az beszél."


Fotó: Sauber Group

 

Verstappen még idén a top 3-ba kerülhet az F1 győzelmi örökranglistáján

Elképesztő szezont produkál Max Verstappen, aki 2023-ban az eddigi 17 versenyből 14-et megnyert, ebből tízet zsinórban, ezzel pedig esélyt adott magának arra, hogy még az idei szezon vége előtt megelőzze Alain Prostot és Sebastian Vettelt is a legtöbb F1-es futamgyőzelem ranglistáján. A holland idén lépte át Ayrton Sennát az örökranglistán, és jelenleg az ötödik helyen áll összesen 49 nagydíjgyőzelemmel. A negyedik helyen, közvetlenül előtte, Alain Prost áll 51 sikerrel, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán Sebastian Vettel áll 53 győzelemmel. A következő két lépcsőfok viszont már nagyon messze van, ugyanis Michael Schumacher 91, Hamilton pedig 103 alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót.

1. Lewis Hamilton 103
2. Michael Schumacher 91
3. Sebastian Vettel 53
4. Alain Prost 51
5. Max Verstappen 49

Motorverseny minden mennyiségben és NASCAR – vasárnapi program

A vasárnapi program a szombatihoz hasonlóan alakul. A motorrajongóknak korán kell kelniük, a NASCAR-fanatikusoknak pedig este kell leülniük a képernyők elé.

Vasárnap (október 15.)  
04:40-04:50 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
06:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
07:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
09:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
20:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)


Fotó: Red Bull Content Pool

F1-es autót tesztelt Zak Brown

A McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown váratlanul F1-es autóba pattant. Nem gyakori esemény, hogy csapatvezetők próbálják ki egy adott istálló autóit, de Zak Brown a napokban Barcelonában ülhetett be az MCL35M volánja mögé, amellyel Daniel Ricciardo tudott győzni Monzában, még 2021-ben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 

Mégsem kell fizetnie Piquet-nek a Hamilton-ügy miatt

Annulálta Nelson Piquet büntetését a brazil bíróság, miután a háromszoros Formula-1-es világbajnok ügyvédjei sikeresen fellebbeztek az eredetileg meghozott döntés ellen. A brazil egykori F1-es pilóta még évekkel ezelőtt tett egy megjegyzést Lewis Hamiltonra, amikor is élő adásban a "neguinho" szót használta, ami nagyjából úgy fordítható, hogy "kis fekete srác".

Évekkel később ebből komoly bírósági ügy lett, az F1 pedig ki is tiltotta a paddockból Piqet-t, a brazil igazságszolgáltatás pedig első fokon 5 millió reál megfizetésére - nagyjából 360 millió forint - kötelezte a korábbi versenyzőt.

Most a brazil Metropoles tájékoztatott róla elsőként, hogy eltörölték Nelson Piquet büntetését, miután sikerült tisztázniuk, hogy ez nem egy rasszista kifejezés, rasszizmushoz és gyűlöletbeszédhez semmi köze nem volt a Piquet által használt szónak. A másodfokú ítéletet várhatóan hamarosan jóváhagyja a legfelsőbb bíróság is - tették hozzá.

Továbbra is nagy a titkolózás az AlphaTauri névváltása körül

2006-os megalakulása óta már két néven futott az olasz istálló, akik Toro Rossóként kezdtek, majd 2020-ban felvették az AlphaTauri nevet, de 2024-ben ismét új megszólítással illethetjük majd a faenzai központú istállót.

A csapatfőnöki tisztséget az idén nyugdíjba vonuló Franz Tosttól 2024-ben átvevő Peter Bayer megerősítette Dr. Helmut Marko azon korábbi szavait, melyek szerint a kis testvér olyannyira kötődni fog a Red Bullhoz elnevezésében, amennyire a szabályok csak engedik.


Fotó: Red Bull Content Pool

"Jól haladnak a tárgyalások, de egyelőre még mindig nem fedhetem fel a csapat nevét" - mondta Bayer az Auto Hebdónak. "A részvényesek már döntöttek a csapat jövőbeli identitását illetően, és egy kicsit még közelebb kerülünk a Red Bull családhoz. Izgalmas dolog átélni egy új Formula-1-es csapat születését."

Bár több külföldi oldal is arról számolt be, hogy az Adidas lehet a csapat új névadó szponzora, a Racing News 365 és a Formula.hu közös oknyomozása után mi magunk úgy véljük, hogy az F1-ben régóta jelenlévő divatmárka, a Boss lehet a befutó.