DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd

Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját

Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

„Igazán fair volt” – Wolff Hamiltont méltatta

Nem indult jól Lewis Hamilton számára a Formula-1-es Japán Nagydíj az újraindítást követően: az első kanyarokban összeért Charles Leclerc-rel, aminek következtében megsérült az első szárnyvéglapja az autóján. Emiatt a tempója is visszaesett, a csapattárs George Russell pedig megérkezett rá, így egy pont után Hamilton a rádión maga ajánlotta fel, hogy elengedi a gyorsabb honfitársát, amit aztán végül nem sokkal később meg is tett.

Russell a leintésnél végül két helyezéssel előzte Hamiltont (hetedik és kilencedik helyezés), akinek a fair hozzáállását dicsérte a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Toto Wolff a Channel 4-nek nyilatkozva: „Ez rendkívüli fair play volt a részéről. Nem volt persze olyan, mintha egy dobogós pozíciót adott volna fel, de tényleg próbálta megérteni, hogy miért nem volt gyors a futam azon szakaszában.”

f1-hamilton-russell-mercedes-suzuka-pirelli-1

F1: A franciáknak is tennie kell a Francia Nagydíjért

A Canal Plus kamerái előtt a francia autósport élő legendája, Jean Alesi arról kérdezte Stefano Domenicalit, az F1 első emberét, hogy milyen esélyei lehetnek a sportág őshazájának visszakerülni a száguldó cirkusz versenynaptárába. Az olasz sportvezető válaszában hangsúlyozta, hogy nem elegendő, ha az F1 szeretné újra feléleszteni a Francia Nagydíjat, ehhez arra is szükség van, hogy az ország vezetése megtegye az ehhez szükséges lépéseket:

„Egy házassághoz legalább két ember egyetértése szükséges. Épp ezért arra van szükségünk, hogy meglegyen az érdeklődés Franciaország részéről, és hogy az ország megértse, hogy ha ma F1-es nagydíjat akarsz rendezni, akkor jelentős befektetésre van szükséged” – mondta Domenicali, aki a hétvégi futam helyszínét, Japánt hozta fel pozitív példaként:

„Úgy gondolom, hogy ezt központi szinten, a kormánnyal közösen meg lehet szervezni. Amikor például ide jövünk, itt van a miniszterelnök, aztán az összes többi ember, akik részt vesznek az F1-es projektben. Mert az F1 egy lehetőség arra, hogy egy ország az egész világnak megmutathassa magát.”

paulricard

Mazepin tudja, hogy nevetséges, de hisz a visszatérésben

Az Európai Unió Bíróságának Törvényszéke nemrég megsemmisítette a Nyikita Mazepinnel szembeni szankciókat, így a legutóbb az ázsiai Le Mans-sorozatban induló orosz pilóta számára már nincs elvi akadálya annak, hogy bármilyen európai szériában részt vegyen. Az orosz RBC magazinnak nyilatkozva a most 25 éves versenyző üdvözölte a döntést: „Az eljárás nagyon hosszú volt, de nagyon fontos volt számomra. Tizennyolc évig dolgoztam azért, hogy bekerüljek az F1-be. A második szezonomra készültem, s nagy elvárásokat támasztottunk vele szemben, de olyan szankciókat szabtak ki, amelyek megakadályozták a folytatást. Nagyon örülök a bíróság ítéletének, most már csak a végrehajtásra kell várnunk.”

mazepin-2021

Amikor arról kérdezték, milyennek látja az F1-be való visszatérés esélyeit, Mazepin így felelt: „Természetesen a bírósági döntés után az esélyek drámaian megnőttek, de nem olyan egyszerű visszatérni az F1-be. Nehéz odajutni, és még nehezebb visszajutni. De amikor elkezdtük a tárgyalást, szinte senki sem hitt a sikerben. Szóval, bármilyen abszurdnak és nevetségesnek is hangzik most, én hiszek abban, hogy a Formula–1-be való visszatérésem is lehetséges.”

„Számíthatok-e további nehézségekre? Természetesen” – folytatta Mazepin. „Az élet folyamatosan tartogat pozitív és negatív meglepetéseket egyaránt. Tudom, hogy ez nem lesz könnyű. Rengeteg ember van az F1-ben és azon kívül is, akik megértik ezt a helyzetet, és támogató szavakat írtak nekem. Nemrég töltöttem be a 25. életévemet. Hiszem, hogy még sokáig eredményes tudok lenni ebben a sportban, eltökélt szándékom, hogy ezt megvalósítsam. Ezért minden problémát hideg fejjel fogok megoldani, ahogyan azt az elmúlt két évben is tettem.”

mazepin

„Talán kizárnak a bajnokságból!” – Alonso a DRS-trükkről

A vasárnapi F1-es Japán Nagydíj hajrájában George Russell támadta Oscar Piastrit, aki előtt nem sokkal haladt Fernando Alonso. Bár a csata kapcsán főként Russell és Piastri sikánnál történt incidense maradhatott meg az emlékezetünkben, de mint arra Piastri is utalt: a harcba beleszólt olyan szempontból Alonso is, hogy rendre DRS-távolságon belülre engedte magához, hogy az ausztrál is nyitott hátsó szárnnyal védekezhessen a Mercedes ellen – azaz ugyanazt a taktikát követte a spanyol, mint ami tavaly Carlos Sainznak Szingapúrban győzelmet eredményezett.

A két héttel ezelőtt Alonso „játszmázásának” folyományaként balesetet szenvedő Russell is „okos húzásnak” nevezte a kétszeres F1-es világbajnok taktikáját, míg az Aston Martin versenyzője maga is pikírt utalást tett a melbourne-i büntetésére, amikor a DAZN kamerái előtt erről kérdezték: „Nem tudom, mit mondjak azok után, ami Ausztráliában történt. Talán kizárnak a bajnokság hátralévő részéről!” – mondta Alonso. „Piastrit közel tartottam, így védekeztem Russell ellen. Csökkentettem az akkumulátorszintet az egyenesek végén, hogy Piastri egy másodpercen belül tudjon hozzám közeledni. Azt hiszem, Carlos is ezt csinálta tavaly Szingapúrban, úgyhogy ez egy megszokott dolog, amit csinálunk minden versenyen.”

f1-alonso-aston-suzuka-2

Stroll panaszkodott, de nem az egyenesbeli tempó hiányzott az Astonnál

Küzdelmes versenyt teljesített az F1-es Japán Nagydíjon, akinek a gyenge időmérő után a 16. helyről kellett előreverekednie magát a vasárnapi futamon. Ezt részben meg is tette, hiszen a 12. pozícióban intették le, viszont a futam egy pontján, amikor épp Yuki Tsunodával vívott, a rádión az egyenesbeli tempóra panaszkodott: „Hihetetlen, mennyire rossz a tempónk az egyenesben, ember! Mintha másik kategóriában mennénk!” – üzente a kanadai.

Az Aston Martinnak tavaly valóban egyik gyengesége volt az egyenesbeli hatékonyság, ám éppen ezért ezt igyekeztek kiküszöbölni az AMR24-essel, és mint azt Mike Krack csapatvezető a futam után elárulta, ezúttal nem is a motorerőből vagy a nagy légellenállásból adódott Stroll lassúsága, hanem abból, hogy a riválisok jobb gumikon voltak éppen:

„Láthatjuk, hogy a teljes mezőnyben kicsik a különbségek az egyenesbeli teljesítmény terén. Viszont a futam különböző szakaszaiban eltérő a gumik állapota, és ezáltal másmilyenek a kanyarból való kigyorsítások is” – magyarázta Krack a Motorsport hasábjain. „Úgy vélem, számos megjegyzés ilyen helyzetekből adódik. Ha csak a motorerőt érintő adatokat nézzük, az összes autó nagyon-nagyon hasonló. Viszont a verseny egyes szakaszaiban 10-12-15 környi különbségek is lehetnek a gumik között, és akkor teljesen másképp gyorsítasz ki.”

f1-stroll-aston-suzuka-1_1

Javítható-e Albon suzukai karosszériája?

Két nagydíjhétvégén belül a harmadik jelentős balesetet könyvelhette el a Williams a Formula-1-ben. Ausztráliában Alexander Albon úgy összetörte a saját karosszériáját, hogy azt a helyszínen nem is lehetett megjavítania, így mivel a grove-i gárdának egyelőre nincs tartalékja belőle, a brit-thai pilóta átült Logan Sargeant autójába, majd most pénteken az amerikai csapódott a falnak Albon megjavított alvázával. Akkor megúszta a sérülést a karosszéria, vasárnap viszont az F1-es Japán Nagydíj rajtja után ismét Albon találta a falban magát a Daniel Ricciardóval történt, versenybalesetnek minősített incidens következtében. Vajon most mi a helyzet a karosszériával?

„Úgy fest, teljesen véletlenül ismét a jobb eleje szedett össze sérülést. Meglátjuk, mennyire vészes a helyzet. Nekem javíthatónak tűnik, de ezt a képek alapján mondom csak” – vázolta a helyzetet röviden James Vowles csapatfőnök. Vowles optimista tehát, hogy javítható Albon karosszériája, és azt a gyárba visszajuttatva és ott megszerelve időben el is tudják juttatni a szűk két hét múlva esedékes Kínai Nagydíjra.

Viszont azt sem tagadta, hogy ezek a balesetek a pótalkatrészek sürgős gyártása miatt hosszabb távon a fejlesztési ütemükre és ezáltal a teljesítményükre is hatással vannak: „Ennek végső soron a teljesítményre is hatása lesz, mivel nem tudunk annyi fejlesztést hozni, hiszen az autókra felrakottak összetörtek, és nem tudjuk egyből elkészíteni a tartalékokat. Reméljük, néhányat újra tudunk hasznosítani belőlük, de nagyjából elszállltak.”

f1-albon-williams-crash-suzuka

Leclerc az egyetlen fecske és a szivárvány összes színe – az F1-es Japán Nagydíj változatos stratégiái

Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett a tavaszi hűvösebb időjárás, valamint a suzukai pálya nem épp gumikímélő aszfaltjának kölcsönhatásából adódóan, igen változatosan alakultak a stratégiák a vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon. A győztes taktikának a kétcserés (itt a számoknál figyelmen kívül hagyjuk az első körös piros zászlós megszakítás során történt esetleg váltásokat) taktika bizonyult közepes-közepes-kemény leosztásban: a három dobogós, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz egyaránt ezt alkalmazta.

Mögöttük viszont az a Charles Leclerc végzett negyedikként, aki a mezőnyben egyedüliként teljesítette egyetlen kiállással az 53 körös távot: a monacói a nyolcadik helyről tört előre a közepes-kemény felosztású taktikájával, amellyel egyébként bizonyította, hogy a Ferrari valóban előrelépett idén a gumikezelés tekintetében. Másik végletet szintúgy láthattunk a mezőnyben, Lance Stroll és Logan Sargeant ugyanis háromszor cserélt kereket – jóllehet, utóbbinál a végső kiállás kényszerű volt a sóderágyban tett látogatása miatt. A gumiválasztás változatosságot egyébként jól mutatja, hogy mint az a Pirelli lenti grafikáján is látszik, többeknél mindhárom keverék előkerült a Japán Nagydíjon: közülük Fernando Alonso szerepelt a legjobban a hatodik helyével az Aston Martinnal.

f1-pirelli-suzuka-strategiak

„Mögöttünk végeztek, nem annyira csábítók!” – Alonso odaszúrt a Mercedesnek

Fernando Alonso jövője egyelőre a levegőben lóg a Formula-1-ben, miután az Aston Martinnal kötött szerződése a 2024-es idény végén lejár. Noha jelenlegi csapata szeretné őt megtartani, rendszeresek a pletykák más élcsapatok – mindenekelőtt a Mercedes – ülésével kapcsolatban. Alonso ugyanakkor rendre hangsúlyozza: először neki kell eldöntenie azt, hogy egyáltalán maradni akar-e még az F1-ben.

Amikor arról kérdezték a Japán Nagydíjat követően, hogy a vasárnapi hatodik helye segít-e ebben a döntésében, így felelt: „Remekül szórakoztam, ami nagyszerű ahhoz, hogy folytassam a versenyzést. A valaha volt egyik legjobb hétvégém volt, mégis 44 másodperccel a győztes mögött futottam, szóval ez így annyira nem érződik vonzónak. Meglátjuk” – nyilatkozta a Sky F1 kamerái előtt a kétszeres F1-es világbajnok. Amikor rákérdeztek, hogy jobban élvezné-e, ha az erősorrendben előrébb álló istállónál vezethetne-e és fel fogja-e hívni esetleg Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök, Alonso csípősen – de közben nevetve – odaszúrt a rivális gárdának: „Ez egy nagyon jó kérdés! De a Mercedes mögöttünk végzett, szóval nem érződik annyira csábítónak!”

f1-alonso-suzuka-3

Sainz szerint szignifikáns fejlesztésekkel készül a Ferrari

Carlos Sainz volt az a versenyző, aki a legtöbb hasznot húzta Max Verstappen melbourne-i kieséséből, a spanyol ugyanis nem sokkal vakbélműtétjét követően megnyerte az Ausztrál Nagydíjat.

Sainz szerint a pályán jelenleg nem tudják felvenni a versenyt Verstappenékkel, ám elmondása alapján nagy fejlesztéseken dolgozik a Ferrari, mellyel sokkal közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz.

„A szezon első harmadáig fölényben lesznek, ám ezt követően hozni fogunk néhány fejlesztést, aminek következményeképp gyakrabban felvehetjük velük a versenyt, de valószínűleg ez már túl késő lesz a bajnokság szempontjából” – mondta Sainz a Japán Nagydíjat követően.

Már az újraindításnál elintézték egymás futamát az Alpine-pilóták

Újabb pocsék eredmény a konstruktőri világbajnokság utolsó helyezettjénél: Esteban Ocon és Pierre Gasly 15. és 16. helyezést szerzett a Japán Nagydíjon, csak Logan Sargeant vezetői hibája miatt nem az utolsó két helyen végezték. Az Alpine-ok már a 3. körben, az állórajtos újraindításnál ütköztek egymással, ami megpecsételte amúgy sem túl ígéretes futamukat. Mindkét autó padlólemezéből darab szakadt le – Ocon jobb, Gasly bal oldalán –, ami nagymértékű leszorítóerő-csökkenést jelentett a folytatásban.

Gasly arról beszélt, 30 pont leszorítóerőt és ezzel arányban köridőt veszített a sérült autóval, így nem tudta nyomni. Ocon szerint a hiányos padló összességében nem sokat változtatott a futam összképén, mivel az Alpine nem volt elég gyors.

A csapatfőnök Bruno Famin szerint „mindkét autó jelentős leszorítóerő-veszteséget szenvedett”, de ő is hozzátette, az Alpine-nál nincs meg a tempó, minden területen fejlődniük kell. Mindkét autó kört kapott Japánban is: még egyetlen futamot sem fejeztek be 2024-ben a győztessel megegyező körben.

A dobogósok vagy édesapjuk van nagyobb veszélyben?

Meglehetősen tréfás módon ért véget a Japán Nagydíjat követő FIA sajtótájékoztató, melyre a suzukai verseny első három helyezettje, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz volt hivatalos.

A sajtótájékoztató végén arra volt kíváncsi az egyik újságíró kolléga Verstappennél és Sainznál, hogy véleményük szerint ők vagy az édesapjuk van-e nagyobb veszélyben versenyzés közben.

Carlos Sainz úgy válaszolt, hogy édesapjáért jobban aggódik, mint saját magáért, többek között azért is, mert idősebbik Sainz már a 62. életévét tapossa.

„Számos alkalommal feltettem már a kérdést édesapámnak, hogy miért nem hagy fel a versenyzéssel, hiszen így golfozhatnánk közösen vagy több időt tölthetne édesanyámmal. Ő azonban továbbra is ott van a Dakar-ralin, illetve ezen felül is teljesít még néhány versenyt éves szinten. Esélytelen, hogy meggyőzzem...” – mondta Sainz.

Verstappen így felelt a kérdésre: „Édesapám három éve kezdett ralizni, elnézve néhány belsőkamerás felvételét, egyértelműen úgy látom, hogy nagyobb veszélyben van, mint én” – mondta a holland.

Sainz viccesen hozzátette, hogy Bahreinben Jos Verstappen és idősebbik Sainz egymásnak mutatták a felvételeket, hogy éppen melyikük bukott nagyobbat.

Sergio Perez tovább fokozta a hangulatot, a Red Bull mexikói versenyzője szerint az ő édesapja van a legnagyobb veszélyben, hiszen Antonio Perez politikával foglalkozik.

Egyszavas válaszokkal fél perc alatt elintézte az újságírót Hamilton

A Suzukában megszerzett kilencedik hely nagyon nem teszi boldoggá Lewis Hamiltont – hiába voltak kíváncsiak a sajtó képviselői a hétszeres világbajnok gondolataira, Hamilton nem nagyon akart beszélni. Úgy néz ki, a media penben pedig végleg elfogyott a türelme, ezért kifejezetten barátságtalanul válaszolt egy újságíró kérdéseire. A következő párbeszéd hangzott el:

Riporter: Milyen volt a mai versenyed?

Hamilton: Oké.

Riporter: Nem vagy kicsit irigy a Ferrarira ebben a pillanatban?

Hamilton: Nem.

Riporter: Várod már, hogy velük legyél? Mert gyorsabbak, vagy egyszerűen…

Hamilton: Nincsenek jobb kérdéseid?

Riporter: Bocsánat, én csak…

Hamilton: Oké.

A hétszeres világbajnok ezzel el is sétált az interjúról. De szembetűnő, hogy a Sky Sports online felülete, amely jellemzően több gondolatot hoz a versenyzőkről, is csupán néhány mondatot közölt Hamiltontól – amelyből viszont kiderül, sérült autóval versenyzett Suzukában:

„Azt hiszem, az elején szedtem össze egy kis sérülést, amikor Charles kívülről jött. Az első etapban óriási volt az alulkormányzottság. Egyik kanyarban sem tudtam fordulni az autóval, ezért is engedtem el George-ot.”

Átesett a nyitott szívműtéten Kovalainen

Mint arról mi is beszámoltunk néhány hete, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő korábbi F1-es pilótánál, Heikki Kovalainennél aorta aneurizmát diagnosztizáltak a szívében, amely miatt az utóbbi időben már nem is tudott raliversenyeken indulni. A finn most a közösségi oldalán jelentkezett be: elmondása szerint a múlt héten átesett a nyitott szívműtéten, így most megkezdődhet a rehabilitáció időszaka.

„Ez alapvetően azt jelenti, hogy a felszálló aorta egy szakasza eléggé kitágult” – magyarázta Kovalainen. „Úgy döntöttünk, belevágunk az operációba, és a múlt héten meg is műtöttek a Tampere Egyetemi Kórházban. Orvosok, nővérek és asszisztensek csodálatos csapata gondoskodott rólam. Nyitott szívműtét volt, úgyhogy örökké megmaradnak a nyomai az ingem alatt a mellkasomon. De a műtét jól sikerült. Utána néhány napig kemény volt, de már itthon vagyok és lábadozom. A kilátások egész jók, esély van a teljes gyógyulásra és a fittségem visszanyerésére. Persze csak az idő dönti majd el, hogyan alakul mindez, de eddig jók a kilátások, ennek örülök.”

Vasárnap kora reggel jön az F1-es Japán Nagydíj – program

A hétórás időeltolódás miatt korán kell kelnie annak, aki vasárnap nem akar lemaradni a 2024-es Formula-1-es szezon negyedik futamáról, a Japán Nagydíjról – igaz, a magyar idő szerint reggel 7-es rajtidőpont már szinte gyerekjáték a két héttel ezelőtt melbourne-i versenyhez képest. Éjszaka és este pedig egyébként a NASCAR kategóriáinak martinsville-i futamait is követhetjük – mutatjuk a hét utolsó napjának menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt:

Vasárnap (április 7.)  
01:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
07:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
21:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-suzuka-1

Quartararo a MotoGP legjobban kereső versenyzőjévé válik az új Yamaha-szerződéssel

Pénteken jelentették be, hogy bár hónapok óta voltak pletykák annak kapcsán, hogy Fabio Quartararónál betelhetett a pohár a Yamaha egy helyben toporgása miatt és leléphet tőlük, mégis kétéves szerződéshosszabbítást írt alá velük. A francia motoros a közösségi médiás posztjában arról írt, hogy a hangvillások meggyőzték arról, hogy agresszív új hozzáállással és mentalitással igyekeznek visszatérni a MotoGP élmezőnyébe.

A Motorsport.com értesülései szerint azonban egy másik faktor is meggyőzhette a maradásról Quartararót: a fizetés. A lap úgy tudja, nagyságrendileg 12 millió eurós keresete lesz a 2021-es világbajnoknak a japán márkánál: ezzel még a Hondától a Gresini Ducatihoz való átigazolással komoly fizetéstől eleső Marc Marquezt is felülmúlva a teljes mezőny legjobban kereső motorosa lehet – sőt, ez az érték nagyjából a duplája annak a 6 millió eurónak, amit a kétszeres címvédő Francesco Bagnaia kap a Ducatitól (igaz, a bolognaiaknál bónuszrendszer dívik ezen felül az eredmények alapján, de még egy harmadik címmel sem kerülne az olasz Quartararo elé). Ehhez képest a portál szerint az egyetlen érdemi B opciónak tűnő Aprilia alig több mint 4 millió eurós ajánlatot tudott csak letenni az asztalra a francia elé.

Arról, hogy milyen tényezők játszhattak szerepet Quartararo döntésében, milyen alternatívái lehettek volna és hogyan befolyásolhatja mindez a MotoGP-s pilótakeringő további alakulását, a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk bővebben.

motogp-quartararo-yamaha-1_1

„Nem volt tempó sem az autómban, sem bennem” – Stroll tanácstalan

Ellentétes érzésekkel zárhatta a Formula-1-es Japán Nagydíj időmérőjét az Aston Martin két pilótája, hiszen míg Fernando Alonso a Q3-ig jutott, ahol ötödik lett, addig Lance Stroll már a Q1-ben elvérzett, így csupán a 16. rajthelyről vághat majd neki a vasárnapi viadalnak. Pedig a kanadai már pénteken is az Aston által Suzukába vitt jelentős fejlesztési csomaggal felszerelt autót vezette, míg Alonso csak szombatra kapta meg az újításokat, amelyek szerinte a vártnál jobb tempót jelentettek az időmérőn. Ez azonban Strollnál nem mutatkozott meg – és azt sem tudja a pilóta, hogy miért:

„Minden jónak érződött. Egyszerűen csak túl lassú voltam ma. Nem volt tempó sem az autómban, sem bennem. Az autó gyorsnak tűnik, Fernando az is volt vele, szóval nem tudom, nincsenek válaszaim. Meg kell néznünk az adatokat, hogy lássuk, hogy a gumik és minden a megfelelő tartományban működött-e. Ez egy ilyen nap volt… nem tudom, nincsenek válaszaim, mindent át kell néznünk” – idézi Strollt a RaceFans.net portál.

f1-stroll-aston-suzuka-1

Vasseur nem félti Leclerc-t: „Csak egy tizedet kapott Carlostól”

Charles Leclerc nyilvánvaló csapaton belüli státusza és a 2025-ös pilótaválasztás fényében különösen szembetűnő, hogy a szezon kezdetén elbillentek az erőviszonyok a Ferrarin belül: Carlos Sainz szállította a győzelmet Ausztráliában, a közösen teljesített futamokon csapattársa előtt végzett és az időmérőkön is 2-1 az arány a japán kvalifikáció alapján – jócskán Leclerc előtt végzett Suzukában, negyedik lett gázpedálproblémájával, míg a csapattárs nem érti, hova tűnt a tempója.

A csapatfőnök, Fred Vasseur meg is kapta a kérdést a Sky riporterétől, aggódik-e a monacói miatt, akire a Ferrari a jövőt építi a 2028-ig meghosszabbított szerződéssel:

„Nem, egyáltalán nem. Charles a legutóbbi futamon második lett, szerintem 18 versenyző elfogadta volna ezt a helyet. Ma egy tizedet kapott csak Carlostól, és tökéletesen tudja, ha valamire szüksége van. Itt csak egy körről beszélünk. Hosszú a szezon, egyáltalán nem aggódom a helyzet miatt” – beszélt arról Vasseur, hogy nem félti Leclerc-t.

Döntöttek a felügyelők Russell veszélyes kiengedésének ügyében

Zajlott egy utólagos vizsgálat az F1-es Japán Nagydíj időmérőjét követően: még a Q1-ben engedték ki úgy George Russellt, hogy kis híján összeütközött a bokszutca gyorssávjában Oscar Piastrival. A felügyelők mindkét érintett versenyzőt, valamint csapataik képviselőit beidézték magukhoz, valamint megvizsgálták a videós bizonyítékokat. Ezek alapján végül azt az ítéletet hozták, hogy a Mercedest 5000 eurós pénzbírsággal sújtják a veszélyes kiengedés miatt.

A stewardok indoklásában az olvasható, hogy Russell elmondása szerint az volt a szándékuk, hogy a „dolgozó sávba” – ami a garázsokhoz közelebb húzódik a bokszutcában – forduljon ki a Mercedesszel, de a perifériás látómezőjében észlelte a brit, hogy a 44-es autó (azaz a csapattárs Lewis Hamilton) szerelője ott áll, így őt elkerülendő a gyorssávba akart beállni. Ahol viszont érkezett Piastri, a mclarenes pedig elmondta, hogy a kormányával elkerülő mozdulatot kellett tennie. A felügyelők a videók vizsgálata során arra jutottak, hogy Russell szerelője nem nézte meg, hogy tiszta-e a bokszutca, s ez akkor is a csapat felelőssége mind a dolgozó, mind a gyorssáv vonatkozásában, ha eleinte csak előbbibe akartak behajtani.

f1-russell-piastri-pit-video

Szombat reggel jön az F1-es Japán Nagydíj időmérő edzése – program

Bár korántsem annyira vészesen, mint két hete Ausztráliában, a hétórás időeltolódás miatt a suzukai hétvégén is korán kell kelnie annak, aki semmiről nem akar lemaradni. Szombaton például hajnali fél 5-kor kezdődik a harmadik, utolsó szabadedzés, az időmérőt pedig itthoni idő szerint 8 órai kezdettel rendezik. Itt a szombati menetrend a közvetítésekkel együtt (a hétvége teljes programja ide kattintva található!):

Szombat (április 6.)  
01:30 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
04:30-05:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
08:00-09:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

f1-suzuka-day1-verstappen

Először a 2021-es Mercedesbe ülhet be Antonelli, hogy „megérezze, milyen egy jó F1-es autó”

Mint arról nemrég beszámoltunk, a következő hetekben előbb Spielbergben, majd Imolában is Formula-1-es autót vezethet majd a Mercedes neveltje, Andrea Kimi Antonelli. Az idén a Formula-2-ben pallérozódó 17 éves pilótát a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton egyik lehetséges utódjaként tartják számon – ráadásul Toto Wolff szavai, miszerint hajlandók várni, miközben más jó pilótákat leigazolhatnak idő közben, szintén arról árulkodik, hogy az egyik fő jelölt lehet a fiatal olasz –, viszont a Mercedes-főnök szerint ezek a tesztek Hamilton átigazolása nélkül is tervben voltak, csak kiegészítették néhány plusz nappal.

A szabályok már azt is lehetővé tennék, hogy Antonelli egyből egy jelenlegi szabályrendszerben épített, friss generációs autót vezessen, hiszen két évvel korábbi technikát már használhatnak ilyen célra az F1-es istállók, és ebbe idén már beleesnek a 2022-es konstrukciók. Wolff azonban Suzukában félmosollyal az arcán elárulta, hogy Antonelli elsőként az utolsó vb-címüket szállító 2021-es autót fogja vezetni, s csak utána ültetik be a sokkal rosszabbul sikerült 2022-esbe: „Arra használjuk ezt a néhány napot, hogy komfortosan érezze magát egy F1-es autóban. Először a 2021-es autót fogja vezetni Ausztriában. Azt akarjuk, hogy megérezze, milyen egy jó autó, mielőtt beleültetjük a 2022-esbe” – mondta el Wolff.

f2-antonelli

Fotó: Prema