Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját
https://formula.hu/parc-ferme/32624
Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Az eredményei alapján nem érdemli meg” – Villeneuve szerint a szponzorpénz tartja az F1-ben Zhout
https://formula.hu/parc-ferme/38300
Harmadik szezonját tölti a most épp Stake névre hallgató Saubernél a Formula-1-ben Guanyu Zhou, de könnyen lehet, hogy az utolsót is, ugyanis egyelőre nemigen merült fel az ő megtartása opcióként a 2026-tól Audivá avanzsáló gárdánál. Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint a kínai eleve nem is érdemelné meg azt, hogy az F1-ben szerepeljen, csak épp a támogatói révén komoly anyagi háttérrel rendelkezik:
„Guanyu Zhounak egy nagy poggyásznyi szponzorpénze, amit valahova tennie kell, legyen az F1-es ülés vagy tartalékpilótai állás. Az eredményei alapján Zhou nem érdemli meg, hogy az F1-ben szerepeljen. Ha egy csapat meg tudja szerezni azt a rengeteg szponzorpénzt, amit Zhou hoz magával, akár még tartalékversenyzőként is, az egy nagy eredmény számukra” – szúrt oda az Instant Casinónak nyilatkozva Villeneuve.
„Mind hamis” – Palou tagadja az Audi-pletykákat
https://formula.hu/parc-ferme/38299
Mi is beszámoltunk arról, hogy az Auto Motor und Sport értesülései szerint Alex Palou neve is felmerülhetett az Audinál annak kapcsán, ki legyen Nico Hülkenberg csapattársa az F1-ben 2025-től a Saubernél. Palou az IndyCar utóbbi éveinek legsikeresebb pilótája, már kétszeres bajnoknak mondhatja magát és úton van a harmadik címe felé, így időről időre előkerül a neve pletykaként az F1-es csapatoknál is. A fiatal spanyol azonban a mostaniakat határozottan cáfolta az IndyStarnak nyilatkozva:
„Ez mind hamis. Tudom, hogy nem veheted készpénznek a szavamat, de ez így van. Mind hamis, semmilyen kapcsolatom nincs az Audival. Zéró” – jelentette ki Palou, aki azt is tisztázta: nemcsak neki, hanem a menedzserének sincs kapcsolata a hinwili istállóval. Maga az F1-es lehetőség kapcsán hozzátette:
„Nem fogok sokat beszélni erről, de nem próbálkozom ezzel. Próbálkoztam, kaptam is egy kis ízelítőt, ami szórakoztató volt, de nem történt meg, szóval rendben vagyok. Nem követem kétségbeesetten az ottani híreket, és nem küldök e-mailt, hogy ’hé, tudom, hogy nem vagyunk kapcsolatban, de beszélhetnénk?’. Jól vagyok, jól vagyok.”
Bagnaia-körrekord és három Acosta-bukás pénteken Spielbergben
https://formula.hu/parc-ferme/38298
Két edzéssel vette kezdetét pénteken a MotoGP Osztrák Nagydíja a Red Bull Ringen. A tét nélküli délelőtti tréningen Jorge Martin volt a leggyorsabb pramacos csapattársa, a jövőre már a VR46-nál induló Franco Morbidelli előtt, míg Francesco Bagnaia elé Pol Espargaro is befért – de persze a hangsúly a délutáni egyórás gyakorláson volt, ahol eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan az időmérő második szakaszába.
Ekkor pedig már Bagnaia futotta meg a legjobb időt, sőt az 1:28,508-as körrel új pályacsúcsot is állított fel egyből a regnáló világbajnok. A gyári ducatis mögött a Pramac duója következett, csak ezúttal Morbidelli megelőzte a vb-éllovas Martint. Őket a két Marquez és a közéjük ékelődő Brad Binder, majd a két Aprilia követte a sorban, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Marco Bezzecchi és Enea Bastianini fért még be – utóbbi annak ellenére, hogy az edzés végén bukott. Épp csak kiszorult a legjobbak közül Pedro Acosta, aki viszont pocsék napot teljesített, hiszen összesen három esést könyvelhetett el (persze mások is szenvedtek balesetet a két edzés során), a délelőtti második után ráadásul a piros zászlók is előkerültek. A Yamaha és a Honda különversenyéből Fabio Quartararo jött ki „győztesen” a 12. helyen.
A délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'28.508 | |
2. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'28.789 | 0.281 |
3. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'28.827 | 0.319 |
4. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'28.858 | 0.350 |
5. | Brad Binder | KTM | 1'28.969 | 0.461 |
6. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'29.056 | 0.548 |
7. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'29.107 | 0.599 |
8. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'29.117 | 0.609 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'29.233 | 0.725 |
10. | Enea Bastianini | Ducati | 1'29.281 | 0.773 |
11. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'29.308 | 0.800 |
12. | Jack Miller | KTM | 1'29.329 | 0.821 |
13. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'29.380 | 0.872 |
14. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'29.606 | 1.098 |
15. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'29.762 | 1.254 |
16. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'29.809 | 1.301 |
17. | Alex Rins | Yamaha | 1'29.822 | 1.314 |
18. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'29.881 | 1.373 |
19. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'29.952 | 1.444 |
20. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'30.058 | 1.550 |
21. | Pol Espargaró | KTM | 1'30.183 | 1.675 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'30.421 | 1.913 |
23. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'30.545 | 2.037 |
24. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'30.168 | 1.660 |
25. | Stefan Bradl | Honda | 1'30.895 | 2.387 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kyle Larson: Az F1-en és az IndyCaron kívül bárhol megverném Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/38297
A 2021-es NASCAR-bajnok, a sprint car-versenyzésben szép sikereket elérő és tehetségét az idei Indy 500-on is megvillantó Kyle Larsont a Knoxville Nationals megnyerését követően arról kérdezte egy újságíró, hogy szerinte le kell-e győznie Max Verstappent ahhoz, hogy a világ legjobb autóversenyzőjének tartsák. Az amerikai klasszis szerint a sokoldalúsága mellette szól a Verstappennel való összehasonlításban:
„Pontosan tudom, hogy összességében jobb autóversenyző vagyok nála” – felelte Larson. „Kizárt, hogy Verstappen beüljön egy sprint carba, és megnyerje a Knoxville Nationalst. Kizárt, hogy megnyerje a Chili Bowlt. Kizárt, hogy megnyerjen egy NASCAR-futamot Bristolban. Persze valószínűleg az is kizárt, hogy én megnyerjek egy F1-es futamot Monacóban, de szerintem nekem nagyobb esélyem lenne arra, amit ő csinál, mint neki arra, amit én csinálok.”
„Önbizalmat ad nekem, hogy tudom, jobb vagyok nála. Talán nem egy IndyCar- vagy egy F1-es autóban, de az open-wheel az egyetlen ilyen szakág. Szerintem minden másban legyőzném őt. Ezt idézhetik nyugodtan!” – mondta Larson, aki arra a felvetésre is kitért, hogy a motorsport esetleg szerepet kapna az olimpián. Az amerikai versenyző szerint sajnos nem illik az ötkarikás játékok programjába a versenyzés, pedig ő maga szívesen elindulna ott, és összecsapna más országok legjobb pilótáival – így például Max Verstappennel.
Veszélybe került a thaiföldi nagydíjrendezés terve
https://formula.hu/parc-ferme/38296
Néhány hónappal ezelőtt számolhattunk be arról, hogy Thaiföld miniszterelnöke, Srettha Thavisin ellátogatott az imolai F1-es hétvégére, ahol Stefano Domenicali F1-vezérrel egyeztetett arról, hogy néhány éven belül – 2027-től vagy 2028-tól kezdve – nagydíjat rendeznének a főváros, Bangkok utcáin. Látogatása után a miniszterelnök a közösségi médiában a következő bejegyzést tette közzé:
„A thaiföldi kormány azon szándékával összhangban, hogy a közeljövőben az F1-es versenyeket Thaiföldre hozza, meglátogattam az Autodromo Enzo e Dino Ferrarit, és megbeszélést folytattam a Formula One Group vezetőivel. Ez összhangban van azzal a politikánkkal, hogy Thaiföldet a nemzetközi események és tevékenységek globális térképére helyezzük.”
A tervek azonban dugába dőlni látszanak, a projekt mellett kardoskodó Thavisin ugyanis megbukott, miután etikai problémák merültek fel kabinetje egyik tagjával szemben – az így kialakuló politikai válság pedig hátrányosan érintheti Thavisin projektjét, az F1-es Thaiföldi Nagydíj megrendezését.
Russell és Schumacher kizárása: egy különös egybeesés
https://formula.hu/parc-ferme/38295
Harminc évvel azt követően, hogy Michael Schumachert technikai szabálytalanság miatt megfosztották 1994-es spái futamgyőzelmétől, a Belga Nagydíjat élen záró versenyzőt ismételten kizárták hasonló okból, ezúttal George Russell volt a szenvedő fél. A harminc éve a győzelmet Michael Schumachertől megöröklő Damon Hillt pedig mindkétszer ugyanott érte a hír – így azt is pontosan tudta, mit érezhetett Lewis Hamilton, amikor utólag őt hirdették ki futamgyőztesnek.
„Átéltem ezt az élményt. Azt hittem, hogy második lettem, és lehangoltan mentem a brüsszeli repülőtérre” – mondta Hill az F1 hivatalos podcastjének mikrofonja előtt, felidézve, hogy a csapata sajtósától tudta meg, hogy ő nyerte a futamot. „Ott ültem, füstölögtem, dühös voltam! Aztán a reptéri váróteremben széles mosollyal odajött hozzám, és azt mondta: gratulálok, megnyerted a versenyt!” Mire úgy feleltem, hogy elnézést, de hogy érti ezt?”
„Ismét a brüsszeli repülőtéren ültem, amikor megtudtam, hogy Russellt kizárták, pontosan ugyanott” – folytatta Hill, majd kitért arra is, hogy nem a legjobb érzés így megszerezni a győzelmet. „Az ember nem így szeretné ezt, azt akarja, hogy tiszta legyen és vitathatatlan. De tény, hogy az autóknak meg kell felelniük a szabályoknak, különben kizárják őket. Nem lehet ilyenért tíz másodperces büntetést adni, mert nem tudod megítélni, hogy a szabálytalanságnak mennyit ért. Ez egy egyszerű mérés, valami vagy egy méter hosszú, vagy nem, és nem lehet körülbelül egy méter hosszú. Pontosan meg kell felelnie a szabályoknak.”
Zajlik a Hungaroring főépületének bontása – fotókkal!
https://formula.hu/parc-ferme/38294
A Hungaroring nagyszabású felújításának következő ütemeként megújul a mogyoródi versenypálya főépülete, ám ahhoz, hogy valami új szülessen, valaminek véget kell érnie. A magyar autóversenyzés szentélye által megosztott fotókon látható a főépület megsemmisítése – és egy-két egyéb kép a munkálatokról.
Verstappen: Senki nem számított ilyen szezonra – és ez így szép!
https://formula.hu/parc-ferme/38293
Miután tavaly minden létező dominanciarekordot megdöntöttek, idén májustól kezdve korábbi formájához képest jelentősen visszaesett a Red Bull: immár zsinórban négy futamon maradtak nyeretlenek, ami 2020 ősze óta nem fordult elő velük. A negyedik világbajnoki címe felé tartó Max Verstappen elárulta, hogy ő maga számított rá, hogy véget ér a csapat egyeduralma: „Nagyon ritkán van olyan szezonja valakinek, mint a miénk tavaly, szóval mindig is fel voltam erre készülve.”
„Csak azt nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megtörténik, hogy a többi csapathoz képest ennyire kileng majd a teljesítményünk" – mondta a holland, majd így folytatta: „A magam részéről azt hiszem, hogy ezt senki sem gondolta volna. De ez gyönyörű. Úgy értem, az emberek mindig azt gondolják, hogy ó, ez unalmas lesz, blablabla, erre jön egy ilyen szezon.”
„Szerettem volna mostanában egy kicsit többet nyerni” – folytatta Verstapppen. „De hogy őszinte legyek, mindig úgy érzem, hogy magammal mindenképpen versenyzek. Szóval nem számít, hogy 20–30 másodperccel előrébb vagy, vagy a mezőnyben harcolsz. Persze a rajongók szeretik a szorosabb csatákat látni, te magad viszont mindenből szeretnéd kihozni a maximumot, akár más csapatokkal küzdesz, mint most, akár nem.”
A Porschét már nem érdekli az F1
https://formula.hu/parc-ferme/38292
Bár két évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a Porsche az 1990-es évek eleje óta először ismét feltűnhet a királykategóriában, a Red Bull-üzlet bedőlése – és valószínűleg más, a Volkswagen-csoporton belüli szempontok – miatt úgy alakult, hogy a 2026-ban kezdődő új érában nem lesz jelen a legendás márka. S úgy tűnik, ezt nem is bánják, legalábbis erről tanúskodnak a Porsche motorsport-igazgatója, Thomas Laudenbach szavai, aki az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy elégedettek a jelenlegi portfóliójukkal, és nem vágynak az F1-be:
„A téma lekerült a napirendről, nem foglalkozunk az F1-gyel, nem fordítunk rá energiát” – idézi Laudenbach nyilatkozatát a lap. „Csak arra koncentrálunk, amit jelenleg is csinálunk, és ha áttekintjük, sokféle tevékenységünk van, eléggé elfoglaltak vagyunk, és rendkívül elégedettek is vagyunk ezzel” – mondta, majd így folytatta:
„A pályanapoktól kezdve a GT4-en és a márkakupákon át egészen a profi GT-kig jelen vagyunk az ügyfélversenyzésben, ezenfelül a két legfontosabb endurance sorozatban indulunk partnerünkkel, a Penske-vel. A harmadik pillér, mivel a márkánk villamosítása nagyon fontos számunkra, a Formula–E-ben való részvételünk, mely az egyetlen magas szintű, teljesen elektromos sorozat. Úgy gondolom, hogy összességében igazán jó helyzetben vagyunk.”
Szavazás: Legyen F1-es futam Afrikában?
https://formula.hu/parc-ferme/38291
Pitwall című műsorunk legújabb adásában – melyet a poszt alján megtalálhattok – is beszélgettünk arról a hírről, miszerint Ruanda F1-es pályát tervez építeni, s ezzel 1993 óta először visszatérhet a száguldó cirkusz Afrikába. Ezzel kapcsolatban vagyunk kíváncsiak a véleményetekre: szerintetek fontos, hogy az összes emberlakta kontinensnek meglegyen a saját versenye – avagy mit gondoltok az afrikai futamrendezésről?
F1-es nagydíjat is rendezhetnek az új Salzburgringen
https://formula.hu/parc-ferme/38290
A mindenekelőtt a túraautózás világából ismert, a DTM versenynaptárába vágyakozó Salzburgring igazgatója, Ernst Penninger a Motorsport Totalnak adott interjújában hangot adott annak a meggyőződésének, hogy bár jelenleg csak Grade 3-as besorolással rendelkezik, a legújabb fejlesztéseket követően akár az FIA 1-es minősítését, azaz a Formula–1-es versenyek rendezéséhez szükséges besorolást is megkaphatják.
„A vadonatúj, teljes mértékben digitalizált versenyirányítás áprilisban készült el, s májusban használatba is vettük” – idézi a lap Penningert. „Technikai szempontból Spielberggel egy szinten vagyunk, sőt a kameratechnológiánk például újabb. Modernebbek vagyunk a legtöbb DTM-pályánál, és nem jelentene problémát az F1-es versenyrendezés sem.”
Persze a rövidtávú cél nem a királykategória vendégül látása, hanem a DTM „visszacsábítása”, hiszen a német túraautós sorozat eddig egyetlen alkalommal fordult meg a Salzburgringen, egészen pontosan a jogelőd, a „régi” DTM naptárában szerepelt 1987-ben. Mint Penninger hangsúlyozta, most már csak a DTM-et szervező ADAC szándékán múlik, hogy ellátogatnak-e a Salzburgringre, és ha igen, akkor mikor.
„Németként a német gyártónál? Nagy lesz a felelősség…” – Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/38289
Tisztában van azzal Nico Hülkenberg, hogy komoly elvárásoknak kell majd megfelelnie az Audinál. A német pilóta parádés formában versenyez idén, 2025-ben viszont már a Stake autójában fog ülni, és egyúttal az Audi 2026-ban manifesztálódó gyári projektjében dolgozni.
Németként az F1-be végre-valahára beszálló német gyártót képviselni, ráadásul első igazolt pilótaként komoly felelősség – de Hülkenberg nem ijed meg ettől.
„Nagy kihívás, efelől nincs kétségem. Az Audihoz menni, amely egy német gyártó, német pilótaként nagy figyelem hárul majd rám, és nagyok lesznek az elvárások, nem lesz könnyű helyzet” – idézi Hülkenberg szavait a Racingnews365.com.
„A munkához való hozzáállásom nem változik, mindent bele fogok adni, és megpróbálok majd hozzátenni az autóban, illetve azon kívül is annyit, amennyit csak tudok. Remélhetőleg közösen sikerre vihetjük a projektet. Nyilván különleges dolog egy német márkát képviselni, de ez nem ez volt a döntő faktor” – tette hozzá azzal kapcsolatban, hogy miért írt alá az Audihoz és miért hagyta el a Haast.
fotó: Haas F1 Team
„Ez a versenyzőn múlik, mentális jellegű” – Steiner Perez küszködéséről
https://formula.hu/parc-ferme/38288
Sokszor esik szó arról, mi az oka Sergio Perez látványos alulteljesítésének a Red Bullnál: a mexikóinak 2025 hátralevő részére bizalmat szavazó csapat az RB20 nehéz vezethetőségéről beszél, az autó egyensúlyának javításával segítené Perez formáját. Máshogy gondolja a Haas excsapatfőnöke, Günther Steiner: szerinte a versenyzőben keresendő a különbség, Sergio Perez teljesítményére kihat, hogy nem tud megbirkózni a nyomással úgy, mint ahogy egy világbajnok alkat.
„Manapság az autók egyformák, ha egy fejlesztést csak az egyik versenyző kapja is meg, azt egyértelműen kommunikálják. Nem lehet visszatartani, mint régen, minden csapat átlátható. Ezen a téren semmi nincs” – mondta Steiner a Racingnews365-nek. „Ez csak a versenyzőn múlik, mentális jellegű. Stressz alatt vannak, ha pedig belegondolunk, milyen kicsin múlik három vagy négy tizedmásodperc, akkor ha nincs meg az önbizalom, ha valaki nyomás alatt van, mindenki őt figyeli, mindenki kritizálja…”
„Hétfőnként mindig eszembe jut, hogy ha valakinek rossz hétvégéje volt vagy legyőzte a csapattársa, és elolvassa vagy meghallgatja, amit róla írnak és mondanak – ahogy itt beszélünk mi is –, az kihat rá, hacsak nem rettentő erős. Itt különbség van az igazán jó és a jó versenyzők között, az igazán jókról, a világbajnokokról lepereg. Ez is egy tényező” – fogalmazta meg Günther Steiner.
Fotó: Red Bull Content Pool
Domenicali jóslata: Az F1 film a Drive to Survive sikerét is túl fogja szárnyalni
https://formula.hu/parc-ferme/38287
Drive to Survive-hatásként is emlegetik a Formula-1 népszerűségében történt robbanásszerű emelkedést, amely a 2019-es első évad után indult be, elsősorban a fiatal generáció soraiban – a Netflix-sorozat és a gyakorlatilag minden nagydíjon jellemző telt ház közti összefüggés tagadhatatlan. A Brad Pitt nevével fémjelzett új mozifilm, amely a minimalista F1 nevet kapta, azonban a hivatalos álláspont szerint a sorozatnál is nagyobb sikert fog elkönyvelni:
„Úgy vélem, ha a Netflix sikere nagy volt, akkor a mozifilmé – éppen Magyarországon beszéltünk az üzleti és promóciós tervről – óriási lesz. Olyan magasságot fogunk elérni, amely most nincs jelen” – jósolta a Motorsport.com-nak az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali.
„Egy jellemzőt illetően nem volt alku: valami egyedit kell létrehozni, de úgy, hogy a versenyzésnek magának érintetlennek kell maradnia. Hogy a sportról szóljon, különböző vágásokkal, különböző elemekkel, hiszen filmről van szó. Azt hiszem, már a készítése is lenyűgözi az embereket, hiszen tetten érhető, milyen összetettséget kell kézben tartani” – mondta Domenicali a 2025. június 25-én érkező filmről. Hozzátette az interjúban: a film forgatása során olyan kamerákat és látószögeket használnak, melyeket később a közvetítésben is hasznosíthatnak.
„Perez így nem marad” – véli a McLaren fiatalja
https://formula.hu/parc-ferme/38286
Nem maradhat a Red Bull F1-es ülésében Sergio Perez – véli Gabriele Bortoleto, a McLaren juniorja, aki jelenleg az F2-es bajnoki címért küzd.
„Szerintem Perez kiesik jövőre. Nem tudom, hogy van-e szerződése, de ezekkel az eredményekkel kiesik” – válaszolta a Motorsportnak arra a kérdésre, hogy mit gondol a mexikói jövőjéről.
A brazil fiatal jelenleg a második az F2-ben, nemrég csatlakozott a McLaren programjához, de a hírek szerint az Audi is érdeklődik iránta – jelen állás szerint van esélye arra, hogy F1-es pilóta legyen a következő években. Ő pedig arra számít, hogy Perez ellen már nem kell majd csatáznia a pályán…
fotó: Red Bull Content Pool
Bearman elárulta, hogy miben kell még fejlődnie
https://formula.hu/parc-ferme/38285
Oliver Bearman Dzsiddában a Ferrari színeiben már debütált az F1-ben, 2025-ben pedig teljes szezont fut a Haas színeiben. A fiatal brit versenyző legutóbb a Hungaroringen ült F1-es autóban, akkor az első szabadedzésen kapott lehetőséget jövő évi csapatától.
Bearmant a legnagyobb gyengeségéről kérdezték, melyre így felelt a 19 éves versenyző: „Minden területet nem lehet felismerni csupán egy edzés alatt, de általánosságában elmondható, hogy az időmérős tempóm a gyengeségeim közé tartozik.”
„Talán ezt már az elmúlt három vagy négy alkalommal is elmondtam. Kis lépésekben haladok, de mindig úgy érzem, hogy ha rendelkezésemre állna még egy második szett gumi, akkor minden rendben lenne” – mondta Bearman.
Törött bordával nyerte meg a Magyar Nagydíjat Piastri
https://formula.hu/parc-ferme/38284
Mint minden F1-es pilóta, Oscar Piastri is élvezi jelenleg a jól megérdemelt nyári szünetet. A McLaren pilótája Instagramon osztott meg néhány képet a szezon első feléből, a poszt végére pedig egy röntgenfelvételt ábrázoló fotó is bekerült. A leírás a poszt alatt így szól: „A szezon első fele kész. Első nagydíjgyőzelem. Első törött csont. A bordám élvezi a szünetet.”
A törött bordáról készült felvételről kiderül, hogy a Brit Nagydíjat követő hétfőn, július 8-án készült, ez pedig arra enged következtetni, hogy az ezt két héttel követő Magyar Nagydíjon is még küszködött az ausztrál a sérülésével. A nehezítő tényező ellenére remekül sikerült a 23 éves versenyzőnek a futam, hiszen ott aratta élete első F1-es nagydíjgyőzelmét, miután a McLaren nagy port kavaró stratégiai döntése miatt csapattársának, Lando Norrisnak vissza kellett adnia az első helyet érő pozíciót kollégájának.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Más F1-es csapat felé is nézne a McLaren juniorja
https://formula.hu/parc-ferme/38283
A McLaren jelenlegi F1-es pilótafelállása Lando Norrisszal és Oscar Piastrival rendkívül stabilnak tűnik, így nem lesz könnyű dolga a feltörekvő juniorjuknak, az F2-es Gabriel Bortoletónak, aki a britek pilótaprogramjában pallérozódik.
„Hosszú távú szerződésem van a McLarennel. Tudom, hogy a McLaren azt akarja, hogy sikeres legyek és eljussak a Formula-1-be. Tudják, hogy két remek versenyzőjük van és engem is az F1-ben akarnak látni. Az az álmom, hogy egy nap az ő pilótájuk legyek” – mondta a fiatal tehetség a motorsport.com brazil oldalának.
Bortoleto tavaly megnyerte az F3-as bajnokságot, idén pedig a második helyen áll az F2-ben első szezonjában. A szép eredmények ellenére valószínűtlen, hogy helye lesz a 19 évesnek a wokingiak F1-es istállójánál a közeljövőben, így a brazil más csapatok felé is nézelődne.
„A döntés pilótaként az enyém, én választok, hova szeretnék menni. Én irányítom a karrierem. A McLaren azt szeretné, hogy sikeres legyek, nem akarnak bezárni engem egy olyan szituációba, amiben nem élhetem ki magam a sportban. De természetesen meg akarnak tartani a saját csapatukban” – mondta Bortoleto.
Sainz megszerzése a Williams-főnök F1-es karrierjének csúcspontja
https://formula.hu/parc-ferme/38282
Továbbra is rendkívül boldog Carlos Sainz megszerzése miatt James Vowles: a Williams csapatfőnöke úgy fogalmazott, hogy a világ legjobb pilótái közül kettő is náluk vezet majd, ez pedig egy jel arra vonatkozóan, hogy mennyire kell komolyan venni az újjáépülőben lévő grove-i istállót.
„Szerintem ez egy nagy, óriási esemény a Williams számára, hogy a világ legjobb versenyzői közül kettő is nálunk vezet és harcol majd. Szerintem ez egy jele annak, hogy felkészültünk arra, hogy megtegyük a szükséges befektetéseket: hatékonyan arra költjük a pénzt, amire kell, a számunkra elérhető legjobb versenyzőkre” – mondta Vowles.
A csapatfőnök többször hangsúlyozta, hogy nagy dolognak tartja, hogy olyan gyártók elől happolta el Sainzot, mint például az Audi, amely nemrég igazolta le Mattia Binottót a gárda egyik vezérének.
„Carlos azt mondta, hogy Mattia érkezése nem változtatott a döntésén. Egy autógyárat, méghozzá a világ egyik legnagyobbját legyőzni ebben, én erre hihetetlenül büszke vagyok. Mondtam is Carlosnak, hogy ez a karrierem egyik legbüszkébb pillanata, pedig sok nagyszerű pillanatot átéltem már. Az a tény, hogy minket választott mindenki mással szemben, óriási, hatalmas, monumentális döntés” – tette hozzá.
Hamilton „győztes mentalitást” hoz majd a Ferrarihoz Bearman szerint
https://formula.hu/parc-ferme/38281
Oliver Bearman szerint változást és javulást fog eredményezni a Ferrarinál Lewis Hamilton megérkezése – mint ismert, a hétszeres világbajnok 2025-ben áll munkába Maranellóban, a fiatal brit pedig ugyanekkor csatlakozik a Haashoz, mint a Ferrari-akadémia legfrissebb F1-es pilótája, és a mezőny egyik újonca.
„Szerintem nagyon sok tapasztalatot fog hozni a csapathoz. nyert hét világbajnoki címet, ami nem sok emberről mondható el. Egy jó mentalitást, győztes mentalitást fog hozni a csapathoz, és természetesen a tehetsége is tagadhatatlan. Egyike a valaha volt legjobb versenyzőknek, és nagyszerű, hogy valahogy meg tudja osztani velem a tapasztalatát” – mondta Hamiltonról a Sky Sportsnak Bearman.