DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 3. szerda

Drive to Survive: Lesz 5. és 6. évad

Mióta március 11-én debütált a Formula-1-es Netflix-széria 2021-es szezont feldolgozó 4. évada, közel két hónapig nem volt hivatalos információ arról, lesz-e folytatás. Miamira időzítették a bejelentést: nem csupán az aktuális évről szóló 5. évad, hanem a 2023 eseményeit feldolgozó 6. szezon is érkezik.

A Drive to Survive-ot mostanában több kritika érte ferdítései miatt, versenyzői oldalról elsősorban Max Verstappentől, aki nem is vett részt a legutóbbi évadban. Az F1 vezetője, Stefano Domenicali ígéretet tett rá, beszél a készítőkkel, hogy a folytatás valósághűbb legyen – érdekes lesz látni, hogyan jelenik ez meg az 5. évadban.

Marko Newey-ról: Nem ez az erőssége...

Dr. Helmut Marko szerint nem feltétlenül passzol a csapatfőnöki poszt Adrian Newey-hoz.

Mint ismert, Newey-t szerdán jelentette be erre a pozícióra az Aston Martin, a mérnökzseni így teljesen új feladatkörben is kipróbálhatja magát.

Marko, aki hosszú évekig dolgozott együtt Newey-val a Red Bullnál, nem tagadta, hogy meglepődött a híren.

„Ez tényleg meglepetést okozott, de meg kell néznünk majd, hogy a gyakorlatban hogyan működik ez” – idézi Markót a Kleine Zeitung.

„Az biztos, hogy nem ez az erőssége. Az ő ereje a tervezésben, az autó beállításában rejlik, a fejlesztésekben. De az nagyon meglepett, hogy a csapatvezetés felé mozdul.”

f1-redbull-newey-marko

fotó: Red Bull Content Pool

Leclerc: Hogy mi a gond? Lassúak vagyunk...

Charles Leclerc úgy véli, hogy a Ferrari legnagyobb problémája 2025-ben egyszerűen a „nyers teljesítmény” hiánya – miközben dicséri a Scuderia működésének egyéb aspektusait.

Leclerc szerint ugyan nagyjából kihozzák csapatként azt, ami az autójukban van, de a probléma az, hogy nincs benne túl sok…

„Úgy értem, ez nyilvánvaló, de egyszerűen a nyers teljesítményről van szó” – magyarázta Leclerc Katarban a Formula.hu jelenlétében.

„Úgy érzem, jó munkát végeztünk az autónk teljesítményének maximalizálásában, de az autó teljesítménye egyszerűen nem elég jó. A Mercedes az a csapat, amelyikhez leginkább hasonlíthatjuk magunkat ebben az évben, és nekik voltak nagyon nagy kiugrásaik, de nagyobb visszaeséseik is. Mi valószínűleg konzisztensebbek voltunk, de sajnos konzisztensen lemaradtunk, és soha nem tudtuk tartani a lépést az előttünk haladókkal. Úgy gondolom, hogy a McLaren télen nagyot javukt, a Red Bull pedig a szezon során fejlődött, és olyan előnyt szereztek, amelyet nem tudtunk ledolgozni."

f1-leclerc-ferrari-katar

fotó: Scuderia Ferrari HP

„Lando egyszerűen elfelejtett fékezni a rajt után” – Jos Verstappen beszólt Norrisnak

Túlságosan Max Verstappenre figyelt és elfelejtett fékezni – ezzel szúrt oda Lando Norrisnak a regnáló F1-es világbajnok apja. Jos Verstappen a Las Vegas-i Nagydíj startjánál történteket – ahol a vb-éllovas brit keményen behúzódott védekezni a Red Bull-os ellen, de aztán elfékezte magát, így elbukta a vezetést – elemezte a Formule1.nl hasábjain:

„Ez túl agresszív volt. Szoros volt a helyzet a két autó között, mindketten kieshettek volna. A probléma, hogy Lando csak Maxra, Maxra és Maxra koncentrált, de közben egyszerűen elfelejtett fékezni az első kanyarba menet. Max legalább öt méterrel korábban fékezett. Úgyhogy ezt is nevezhetjük hibának. És Zak sokszor beszél Max vezetési stílusáról, hogy túl agresszívnek találja a startnál, de biztos vagyok benne, hogy most a saját pilótájával is foglalkoznia kell” – fogalmazott az idősebb Verstappen, hozzátéve: most már a McLarenen van a nyomás, és érezni is fogják ezt.

vegas-start-norris-f1

„Én el is küldeném őket a fenébe” – Verstappen támogatja a McLaren álláspontját

Egyetért a McLaren azon filozófiájával Max Verstappen, hogy továbbra sem állítanak fel csapatsorrendet Lando Norris és Oscar Piastri között. A wokingiak házán belüli utasítások kérdése azok után merült fel, hogy a Red Bull címvédője a vegasi kizárások után utolérte Piastrit a vb-tabellán, sőt Norrisszal szemben is már csak 24 pont a hátránya. Andrea Stella, a McLaren F1-es főnöke azonban Piastrival együtt hangsúlyozta, hogy nem állítják be az ausztrált az éllovas brit mögé – és ezzel a felfogással a rivális istálló bajnokaspiránsa is egyetértett:

„Tökéletes ez. Nem tehetsz jobbat annál, mint hogy hagyod őket versenyezni” – vélekedett Verstappen, akit a RacingNews365.com szaklap idézett. „Mert miért mondanád hirtelen most, hogy Oscar nem versenyezhet többé? Ha nekem mondanának ilyet, elküldeném őket a fenébe. Ha igazi győztes és versenyző vagy, akkor ráhajtasz a célodra, még ha hátrányban is vagy – különben mi értelme egyáltalán eljönni? Különben könnyedén kinevezheted magad második számú pilótának, és szerintem Oscar nem akar az lenni. És tudom, hogy pontszámban egyenlően Oscarral, és még sok mindennek kell megfelelően alakulni, de úgy gondolom, ennek így kell lennie, hogy szabadon versenyezhetnek, és remélhetőleg a végéig remek csatát vívhatunk.”

verstappen-norris-piastri-f1

fotó: Red Bull Content Pool

Albon: Inkább ellenőrizzék az összes F1-es autó padlólemezét!

Nem ért egyet a McLaren-főnök Andrea Stella azon felvetésével Alexander Albon, hogy a jövőben a technikai szabálytalanságok esetén is mérlegelni kellene a büntetéseknél az arányosságot. Mint azt múlt héten épp a McLarenek túl vékony kopóblokkja esetén láthattuk az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, jelenleg a műszaki szabályzat megszegése annak mértékétől függetlenül kizárással jár. Stella arról beszélt, hogy az FIA is úgy érzi, hogy ezt a jövőben orvosolni kell, ám a Williams thai pilótája nem így látja – ő inkább más ponton nyúlna bele a szabályokba:

„Nem értek egyet ezzel, mindannyiunknak figyelembe kell vennie a határokat, és rengeteg köridőt lehet nyerni azzal, hogy az autók egyetlen milliméterrel lejjebb vannak, de mindenki követ el hibákat” – mondta el Albon Katarban a Formula.hu jelenlétében. „Megértem a dolgot, hihetetlenek ezek az autók, és az alapján állítjuk be a hasmagasságot, hogy milyen szelet mondanak a futamra, aztán megkapjuk a szembeszelet a célegyenesben, ami teljesen megváltoztatja a hasmagasságot, mivel sokkal lejjebb kerül tőle az autó.”

„És akkor jelentkezik a pattogás, és változtatni kell, és tényleg nehéz ez a szabályrendszer, főleg sprinthétvégéken vagy mint Vegasban, amikor nincs sok edzésidőd, ezért óvatos megközelítést kell alkalmaznod. Olykor vasárnap vered a fejed a falba, mert alig kopott a padló, és úgy érzed, jobban optimalizálhattad volna a hétvégét, de ilyenek a szabályok.”

„Úgy értem, ha akarnánk, akkor ezeket a végsőkig kihasználhatnánk és megúszhatnánk szabálytalanság nélkül, de akkor mind illegális teljesítményt találnánk. Számomra a lényeges inkább az, hogy nem szeretem ezt a randomitást: inkább ellenőrizzék mind a 20 autót, és akkor igazságos lenne, a véletlenszerűséggel ez kicsit trükkös, de a szabály az szabály” – fogalmazott Albon. A thai pilóta tehát inkább azt kifogásolja, hogy a futamok után az FIA csak véletlenszerűen kiválasztott autókon ellenőrzi a kopólemez vastagságát (bár rendszerint a jó eredményt elérők esetén teszik ezt). Igaz, azt is meg kell jegyezni, hogy Las Vegasban mind a tíz eredetileg pontszerzőként befutó autón megvizsgálták a padlót az FIA dokumentációja alapján, és csak Lando Norrisé és Oscar Piastrié volt szabálytalan.

albon-williams-f1

Lawson úgy érzi, megtalálta a kulcsot F1-es jövőjéhez

Liam Lawson úgy érzi, rájött arra, hogyan tarthatja életben F1-es karrierjét. A 22 éves új-zélandi jelenleg öt Red Bull-kötődésű versenyző egyikeként küzd a négy elérhető helyért, de Max Verstappen pozíciója megkérdőjelezhetetlen, így a maradék három ülésért Lawson, Isack Hadjar, Yuki Tsunoda és az F2-ben villogó Arvid Lindblad harcol.

Lawson idén eddig 36 pontot szerzett, Azerbajdzsánban pedig eddigi legjobb eredményét, egy ötödik helyet hozott. Úgy véli, az F1-ben maradás kulcsa az első szezon átvészelése. „Az első év az F1-ben a legfontosabb. Ez az az év, amikor fejlődni tudsz, és amikor sok versenyző elveszíti a motivációját. Ha néhány évre biztosítod a helyed, akkor értékes versenyzővé válsz.”

A jövője továbbra is bizonytalan, de Lawson szerint ebben a közegben ez mindig így volt: „Természetesen szeretném a biztonságot, de csak ezt a fajta nyomást és környezetet ismerem. Ez az, ami számomra természetes.”

McLarennel fog versenyezni Abu Dhabiban a Williams F1-es főnöke

James Vowles rajthoz áll a Formula-1-es szezonzárót követő hétvégén rendezendő Gulf 12 órás versenyen Abu Dhabiban. A Williams csapatvezetője a 2024-es kiírás Pro-Am kategóriagyőztesével, Alexander Westtel, valamint a Révész Levente által megnyert International GT Openben szereplő Mark Sansommal és Marco Pulcinivel alkot majd egy csapatot: a Garage 59-es által indított McLaren GT3 Evo volánjánál láthatjuk majd őket.

Vowles számára sem a Garage 59 csapat, sem az endurance sportautózás nem ismeretlen, hiszen 2022-ben szerepelt velük az Asian Le Mans Series versenyein. A mostani Gulf 12 órás futamot december 14-én rendezik a Yas Marina versenypályán, ahol egy héttel korábban az F1 zárja az idényét.

vowles-gulf12h

Vettel egyetlen tanácsot adott Hamiltonnak, amikor a Ferrarihoz igazolt

Sebastian Vettel elárulta: egyetlen tanácsot adott Lewis Hamiltonnak a ferraris átigazolása kapcsán. A hétszeres világbajnok számára a kínai sprintgyőzelmet és egy-két kisebb villanást leszámítva nem alakul jól a kalandja vörösben, a legutóbbi hetekben pedig minden korábbinál lehangoltabban nyilatkozott. Néhány évvel korábban a Hamiltonnal köztudottan jó kapcsolatot ápoló Vettel is megfordult a Scuderiánál, aki ugyan 2017-ben és 2018-ban is esélyesnek tűnt a címre, de végül a rosszabb fejlesztések és a német hibái révén mindkétszer az akkor még a Mercedesnél szereplő brit riválisa diadalmaskodott. Vettel a saját tapasztalatából kiindulva egy jó tanácsot adott Hamiltonnak:

„A Ferrarihoz igazolás óriási különbséget jelent. A csapat szíve és kultúrája olasz” – magyarázta a visszavonult négyszeres F1-es világbajnok a Beyond the Grid podcast adásában. „A nyelv az angol, így mindenkit megért a csapatban, de azért vannak alkalmazottak, akiket nem annyira, mert vagy nem vagy nem annyira jól beszélik az angolt. Ha nem beszéled jól a nyelvet, akkor is kijöttök egymással, de tényleg megérted az embereket, a kultúrát?”

„Ez volt a kritikus hiba, amit elkövettem így visszatekintve. Tanultam olaszt, vettem leckéket, jól ki is jöttem velük és megértettem őket, de nem volt tökéletes. Jobban meg kellett volna tanulnom olaszul, talán több időt töltenem Olaszországban, hogy jobban megértsem a kultúrát. A kultúra az embereket is jelenti. Mondtam Lewisnak, amikor átigazolt, hogy az egyetlen és legjobb tanácsom neki, hogy tanuld meg nagyon-nagyon jól a nyelvet.”

hamilton-vettel-ferrari

fotó: DPPI

„Miért zárná be az F1 ajtaját az IndyCarba igazolás?” – Mick Schumacher

Mick Schumacher a jelek szerint továbbra sem tett le teljesen arról, hogy egyszer visszatérjen a Formula-1-be. A száguldó cirkuszban két szezont teljesítő pilóta a minap jelentette be, hogy a WEC-et elhagyva 2026-ban az IndyCarban fog szerepelni a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben. Ám amikor ennek kapcsán arról kérdezték, változtat-e ez az F1-be kerüléssel kapcsolatos hozzáállásán, a német így felelt:

„Nem. Szerintem az F1 világ mindenképp rendkívül egyedi és különleges, de nyilván ez is egy együléses autóverseny. És szerintem sok nagyszerű pilóta volt ott, és számos olyan, aki más csapatokkal került kapcsolatba az F1-ben jó okokból, úgyhogy nem látom, miért zárná be ezt az ajtót az IndyCarba való igazolás.”

Schumacher hangsúlyozta, hogy újra open-wheel kategóriában akart szerepelni, hogy visszatérjen erre az ösvényre: „Nyilvánvaló, hogy onnantól kezdve az IndyCar volt a legjobb opció. Csak meg kellett erősítenem magamnak és a körülöttem lévőknek, hogy látom magam, ahogy hosszú távon ezt csinálom. Szóval elég egyszerű volt a döntési folyamat: csak próbáltam kitalálni, mennyire lennék elkötelezett. És egyértelmű, hogy nem lennék itt, ha nem lennék száz százalékig elkötelezett. Úgyhogy izgatottan várom, szerintem ez egy remek bajnokság.”

mick-schumacher-indycar2

Russell a futamon is kormánygondokkal küzdött

Akárcsak előző nap az időmérő záró felvonásában, a versenyen is előjöttek a kormányával kapcsolatos problémák George Russellnél az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. Az addig a pole-ra is esélyesnek tűnő britnél valószínűleg a kormányszervóval akadt hiba a kvalifikáción, a jelenség pedig a futamon is felütötte a fejét: „Ugyanaz a kormánygond sújtott nagyjából öt kör után, mint előző nap. De nagyjából négy kör elteltével már sikerült alkalmazkodnom hozzá a vezetésemmel” – magyarázta a harmadikként befutó, de a McLarenek kizárása után a második helyre előrelépő Russell.

A Mercedes pilótájának egyébként később az abroncsaival is gondja támadt, de részben saját hibájából: „A bokszkiállás után megláttam a lehetőséget a támadásra, és nagyon keményen nyomtam két körön át, amivel tönkretettem a gumikat. Tudtam, hogy még 16 vagy 20 kör hátra van, így nehéz lesz elmenni velük a végéig. Úgyhogy nem volt túl élvezetes, hogy őszinte legyek, mert nem tudtam rendesen bevenni a balos kanyarokat.”

russell-mercedes-vegas-f1

Drugovich távozik az Aston Martin F1-es csapatától

Az Aston Martin a Las Vegas-i Nagydíj után hivatalosan is bejelentette, hogy három év együttműködés után elválnak útjaik Felipe Drugovich-csal. A brazil pilóta 2022-ben, a Formula-2-es bajnoki címének évében csatlakozott a csapathoz, majd gyorsan a silverstone-i alakulat tartalékversenyzője lett, több FP1-es és tesztlehetőséget kapva az évek során.

Drugovich az F2-es bajnoki címe óta nem talált teljes állású ülésre a formulaautós sorozatokban, azonban idén szeptemberben bejelentette, hogy az Andretti színeiben a Formula-E-ben folytatja, a szezon két hét múlva indul Sao Paulóban. Már ekkor sejteni lehetett, hogy az új kötelezettségek miatt kérdésessé válik szerepe az Aston Martinnál, ő maga is úgy nyilatkozott, év végéig vár döntésével, figyelembe véve, hogy a Formula-E lesz az első számú prioritása.

A szakítást az Aston Martin egy rövid közleményben erősítette meg, amelyben köszönetet mondtak Drugovich munkájáért: „Meleg búcsút veszünk Felipe Drugovich-tól, aki három év után ezen a hétvégén távozik tőlünk. Sok sikert kívánunk neki a jövőben.” A csapat már korábban bejelentette, hogy a jövőben az amerikai Jak Crawford veszi át a tartalék- és harmadik versenyzői szerepkört.

 

A Pirelli bemutatta a 2026-os F1-es gumikínálatot – C6 nélkül

A Pirelli hivatalosan is meghatározta a 2026-os Formula–1-es szezonra szánt gumikínálatot. Az olasz cég a mexikói tesztelést követően, az FIA jóváhagyásával döntött a végleges keverékekről, melyeket december 15-én homologizálnak. A száraz gumik öt keverékből állnak majd, a legkeményebb C1-től a leglágyabb C5-ig. A C6 idén kimarad, mivel a tesztek alapján nem biztosított elég nagy köridő-különbséget a C5-höz képest. 

A végső tesztet december 9-én Abu Dhabiban tartják, ahol a csapatok C2–C5 keverékeket próbálhatnak ki, vizes körülményekre intermediate gumik kíséretében. A fiatal versenyzők is lehetőséget kapnak a pályán való bemutatkozásra a módosított 2025-ös autókkal. A Pirelli célja, hogy a különböző keverékek között széles és következetes köridő-különbségek legyenek, így több stratégiai lehetőséget biztosítva a csapatok számára a jövő évi szezonban, amikor is valamivel keskenyebb futófelületű, de továbbra is 18"-os abroncsokat használnak majd a csapatok.

 

Hivatalos: Mick Schumacher az IndyCarban folytatja 2026-ban

Bejelentették, hogy 2026-ban Mick Schumacher a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben az IndyCarban folytatja a pályafutását. A német versenyző néhány hete már teljesített egy tesztet a csapattal, amelyen a jelek szerint meggyőzte Bobby Rahalékat. A közlemény és Schumacher is hangsúlyozta, hogy a teljes jövő évi IndyCar-idényben versenyezni fog, azaz rajthoz áll például a legendás Indy 500-on is.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia két szezont töltött el a Formula-1-ben 2021-ben és 2022-ben a Haasnál, majd miután ott nem maradt hely számára, a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője lett. Emellett 2024-től az Alpine WEC-alakulatánál kapott ismét versenyzői ülést, a francia gyártóval több dobogós helyezést is szerzett az Endurance-vb-n. A múlt héten aztán kiderült, hogy a felek útjai elválnak, és mostanra az is hivatalossá vált tehát, hogy a két sportautós esztendő után az ifjú Schumacher jövőre ismét visszatér az open-wheel versenyzéshez.

mick-indycar

Marko viccesnek találta a McLaren rádiózását

Viccesnek találta Helmut Marko, amikor a McLaren arra biztatta Lando Norrist George Russell megelőzése után, hogy próbálja meg elkapni a vezető Max Verstappent is az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. A pole-ból induló Norris a start utáni kanyarokban két pozíciót is bukott, a második etapban azonban áthámozta magát mercedeses honfitársán. Ekkor érkezett az üzenet a McLarentől a rádión, hogy kapja el Verstappent is – a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban tudta, mennyire magabiztosan halad az élen Verstappen:

„Könnyen tudta tartani a mögötte érkezők tempóját, és ezáltal óvta is a gumikat. Emellett tovább is kint maradtunk, mint bárki más” – nyilatkozta Marko, akit a Motorsport idézett. „Természetesen ismertük a riválisuk abroncsának állapotát, és a legviccesebb a McLaren üzenete volt Landónak, hogy ’támadd Maxot, előzd meg’. És aztán egymás után szórta a leggyorsabb köröket, hogy világossá tegye a dolgokat, és mindezt magabiztosan és könnyedén tette, minden probléma nélkül.”

„Landónak gondjai voltak a végén, két-három másodperccel lassabb volt, de sajnos senki nem tudta ezt kihasználni” – fogalmazott még a McLarenek kizárása előtt az energiaitalosok szakembere. „De az első körtől kezdve… Nem mondaná, hogy Max a rajtnál nyert: az első kanyarban nyert, és gyakorlatilag hibába hajszolta Norrist.”

marko-verstappen-redbull-1

Formula1.5 – Három bajnoki esélyes maradt

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Carlos Sainz idei negyedik pole-jából a harmadikat váltotta győzelemre Las Vegasban, amivel feljött a bajnoki tabella negyedik helyére, de a bajnoki címre már nincs esélye – a konstruktőri versenyben viszont nagyon jól jöttek ez a pontok, hiszen csapattársa nullázott.

sainz-vegas-1

Albon ennek ellenére továbbra is vezeti a tabellát, pedig Monza óta nagydíjon az első ötbe is csak egyszer fért be. Győzni az első számú üldöző, Isack Hadjar sem tudott azóta, de második helyének köszönhetően így is minden korábbinál közelebb jár a Williams versenyzőjéhez, hiszen a katari hétvége előtt mindössze 13 pont a lemaradása.

Rajtuk kívül egy esélyes maradt még Oliver Bearman személyében, aki ezúttal mindössze ötödikként zárt, így a lemaradása jelenleg 49 pont Albon mögött.

pf-bliga-22

Miért nem volt (virtuális) biztonsági autó a bukótérben takarító sportbírók miatt?

A start utáni első kanyaros koccanások után több törmeléket is el kellett távolítani a bukótérből az F1-es Las Vegas-i Nagydíj elején, az ezt végző sportbírók pedig még ott voltak a pálya mellett, amikor a mezőny a második kör elején – dupla sárga zászló hatálya mellett – megérkezett oda. Ez a néhány héttel ezelőtti mexikóvárosi események fényében, ahol Liam Lawson előtt két marsall szaladt át a pályán, meglehetősen furcsán hatott, ám az FIA úgy érezte, több szempontból is eltért a mostani az akkori esettől – írja a The Race.

Az egyik lényeges különbség, hogy Lawson mexikói esetében kommunikációs félreértés történt amiatt, mert az új-zélandi az első kör végét kiállt a bokszba a sérült autója miatt. Ilyesmiről itt Las Vegasban nem volt szó. Másrészt a sportbíróknak ezúttal magára az aszfaltcsíkra nem kellett felmenniük, csak a bukótérben dolgoztak. Az FIA úgy érezte, ezt megfelelő dupla sárga zászlóval kezelni – plusz előtte a célvonalat megelőző görbület előtt is már lengették a sima sárgát –, míg a futam későbbi részében, amikor egy másik törmelék miatt konkrétan a pályacsíkre kellett lépnie egy marsallnak, már jött a VSC-fázis. Az idézett szaklap szerint a versenyirányítás úgy érzi, megfelelően kezelték a vegasi rajt utáni helyzetet.

vegas-sportbirok-1

Mindkét McLaren bajban: kizárás jöhet!

A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.

Amint döntés születik az ügyben, a Formula.hu-n rögtön beszámolunk róla!

Stellát interjú közben hívta vissza a McLaren, mi történik a csapatnál?

Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelentette, hogy Andrea Stella csapatfőnököt interjú közben rendelte vissza a garázsba a McLaren a Las Vegas-i Nagydíjat követően.

Pontosan még nem tudni, hogy mi történik, de a paddockban az a pletyka járja, hogy Lando Norris futam végén látott lelalassulásához lehet köze, nem biztos, hogy marad a végeredmény.

Frissítés: A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.

norris7

Büntetés: Tsunoda a bokszutcából rajtolhat Las Vegasban

Yuki Tsunoda számára tovább folytatódik a nehéz hétvége Las Vegasban, a Red Bull ugyanis megerősítette, hogy a japán versenyző a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni a futamot, miután teljes hajtáslánc-cserét hajtottak végre a japán versenyző autóján.

Tsunoda rendkívül nehéz időmérőt tudhat maga mögött, a nedves pályaviszonyok között nem sikerült ritmust találnia, és mindössze a 19. helyre kvalifikált: egyedül Lewis Hamilton végzett mögötte, aki pályafutása egyik leggyengébb időmérőjét futotta.

Tsunoda autójába immár a szezonban hatodik belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K került, noha ebből a négy elemből legfeljebb négy használható büntetés nélkül. A Red Bull emellett új kipufogót is beszerelt – ez már a kilencedik az idényben, miközben a szabályok nyolcat engedélyeznek.

Újabb emberek távoznak: Verstappen négy mérnökéből három is eligazol

Max Verstappen évek óta ugyanazzal a szoros kötelékű csapattal dolgozik: Gianpiero Lambiase versenymérnökkel, Tom Hart teljesítménymérnökkel, Michael Manning vezérlőmérnökkel és David Mart motormérnökkel. De a De Telegraaf szerint ez a csapat most felbomlik.

Manning már 2024 végén utalt arra, hogy készen áll egy új kihívásra, és a szezon után elhagyja a Red Bullt. Mart pénteken a De Telegraafnak elmondta, hogy az Audihoz igazol. Hart távozása az igazi meglepetés. Elfogadta a Williams ajánlatát, ahol magasabb beosztást fog betölteni. Hogy mikor vált, egyelőre nem tudni.

verstappen2_6

fotó: Red Bull Content Pool