DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

Csupán három Ferrari-versenyző győzött eddig Imolában

30. alkalommal tartanak Formula-1-es nagydíjat Imolában, az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett pályán, amely jóval közelebb található a Scuderia maranellói főhadiszálláshoz, mint Monza, az eddigi 29 versenyen (melyek az Olasz, San Marinó-i és legújabban Emilia-Romagna-i Nagydíj titulust viselték) mégis csak három pilóta nyert a hazai csapat színeiben, összeadva nyolc alkalommal.

A botrányos 1982-es San Marinó-i Nagydíjat Didier Pironi nyerte, a rákövetkező évben pedig honfitársa, Patrick Tambay győzött Imolában. 16 évet kellett várni a csapat következő sikerére hazai terepen: 1999-ben nyert Michael Schumacher, aki soron következő hét évben hatra növelte imolai diadalai számát, ő győzött az utolsó, 2006-os kiadáson. A Ferrari idei formáját ismerve Charles Leclerc vagy Carlos Sainz jó eséllyel pályázik rá, hogy negyedik tagként kerüljön a szűk társaságba.

„Perez így nem marad” – véli a McLaren fiatalja

Nem maradhat a Red Bull F1-es ülésében Sergio Perez – véli Gabriele Bortoleto, a McLaren juniorja, aki jelenleg az F2-es bajnoki címért küzd.

„Szerintem Perez kiesik jövőre. Nem tudom, hogy van-e szerződése, de ezekkel az eredményekkel kiesik” – válaszolta a Motorsportnak arra a kérdésre, hogy mit gondol a mexikói jövőjéről.

A brazil fiatal jelenleg a második az F2-ben, nemrég csatlakozott a McLaren programjához, de a hírek szerint az Audi is érdeklődik iránta – jelen állás szerint van esélye arra, hogy F1-es pilóta legyen a következő években. Ő pedig arra számít, hogy Perez ellen már nem kell majd csatáznia a pályán…

verstappen és perez

fotó: Red Bull Content Pool

Bearman elárulta, hogy miben kell még fejlődnie

Oliver Bearman Dzsiddában a Ferrari színeiben már debütált az F1-ben, 2025-ben pedig teljes szezont fut a Haas színeiben. A fiatal brit versenyző legutóbb a Hungaroringen ült F1-es autóban, akkor az első szabadedzésen kapott lehetőséget jövő évi csapatától.

Bearmant a legnagyobb gyengeségéről kérdezték, melyre így felelt a 19 éves versenyző: „Minden területet nem lehet felismerni csupán egy edzés alatt, de általánosságában elmondható, hogy az időmérős tempóm a gyengeségeim közé tartozik.”

„Talán ezt már az elmúlt három vagy négy alkalommal is elmondtam. Kis lépésekben haladok, de mindig úgy érzem, hogy ha rendelkezésemre állna még egy második szett gumi, akkor minden rendben lenne” – mondta Bearman.

Törött bordával nyerte meg a Magyar Nagydíjat Piastri

Mint minden F1-es pilóta, Oscar Piastri is élvezi jelenleg a jól megérdemelt nyári szünetet. A McLaren pilótája Instagramon osztott meg néhány képet a szezon első feléből, a poszt végére pedig egy röntgenfelvételt ábrázoló fotó is bekerült. A leírás a poszt alatt így szól: „A szezon első fele kész. Első nagydíjgyőzelem. Első törött csont. A bordám élvezi a szünetet.”

A törött bordáról készült felvételről kiderül, hogy a Brit Nagydíjat követő hétfőn, július 8-án készült, ez pedig arra enged következtetni, hogy az ezt két héttel követő Magyar Nagydíjon is még küszködött az ausztrál a sérülésével. A nehezítő tényező ellenére remekül sikerült a 23 éves versenyzőnek a futam, hiszen ott aratta élete első F1-es nagydíjgyőzelmét, miután a McLaren nagy port kavaró stratégiai döntése miatt csapattársának, Lando Norrisnak vissza kellett adnia az első helyet érő pozíciót kollégájának.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oscar Piastri (@oscarpiastri) által megosztott bejegyzés

Más F1-es csapat felé is nézne a McLaren juniorja

A McLaren jelenlegi F1-es pilótafelállása Lando Norrisszal és Oscar Piastrival rendkívül stabilnak tűnik, így nem lesz könnyű dolga a feltörekvő juniorjuknak, az F2-es Gabriel Bortoletónak, aki a britek pilótaprogramjában pallérozódik.

„Hosszú távú szerződésem van a McLarennel. Tudom, hogy a McLaren azt akarja, hogy sikeres legyek és eljussak a Formula-1-be. Tudják, hogy két remek versenyzőjük van és engem is az F1-ben akarnak látni. Az az álmom, hogy egy nap az ő pilótájuk legyek” – mondta a fiatal tehetség a motorsport.com brazil oldalának.

Bortoleto tavaly megnyerte az F3-as bajnokságot, idén pedig a második helyen áll az F2-ben első szezonjában. A szép eredmények ellenére valószínűtlen, hogy helye lesz a 19 évesnek a wokingiak F1-es istállójánál a közeljövőben, így a brazil más csapatok felé is nézelődne.

„A döntés pilótaként az enyém, én választok, hova szeretnék menni. Én irányítom a karrierem. A McLaren azt szeretné, hogy sikeres legyek, nem akarnak bezárni engem egy olyan szituációba, amiben nem élhetem ki magam a sportban. De természetesen meg akarnak tartani a saját csapatukban” – mondta Bortoleto.

Sainz megszerzése a Williams-főnök F1-es karrierjének csúcspontja

Továbbra is rendkívül boldog Carlos Sainz megszerzése miatt James Vowles: a Williams csapatfőnöke úgy fogalmazott, hogy a világ legjobb pilótái közül kettő is náluk vezet majd, ez pedig egy jel arra vonatkozóan, hogy mennyire kell komolyan venni az újjáépülőben lévő grove-i istállót.

„Szerintem ez egy nagy, óriási esemény a Williams számára, hogy a világ legjobb versenyzői közül kettő is nálunk vezet és harcol majd. Szerintem ez egy jele annak, hogy felkészültünk arra, hogy megtegyük a szükséges befektetéseket: hatékonyan arra költjük a pénzt, amire kell, a számunkra elérhető legjobb versenyzőkre” – mondta Vowles.

A csapatfőnök többször hangsúlyozta, hogy nagy dolognak tartja, hogy olyan gyártók elől happolta el Sainzot, mint például az Audi, amely nemrég igazolta le Mattia Binottót a gárda egyik vezérének.

„Carlos azt mondta, hogy Mattia érkezése nem változtatott a döntésén. Egy autógyárat, méghozzá a világ egyik legnagyobbját legyőzni ebben, én erre hihetetlenül büszke vagyok. Mondtam is Carlosnak, hogy ez a karrierem egyik legbüszkébb pillanata, pedig sok nagyszerű pillanatot átéltem már. Az a tény, hogy minket választott mindenki mással szemben, óriási, hatalmas, monumentális döntés” – tette hozzá.

unnamed_7_1

Hamilton „győztes mentalitást” hoz majd a Ferrarihoz Bearman szerint

Oliver Bearman szerint változást és javulást fog eredményezni a Ferrarinál Lewis Hamilton megérkezése – mint ismert, a hétszeres világbajnok 2025-ben áll munkába Maranellóban, a fiatal brit pedig ugyanekkor csatlakozik a Haashoz, mint a Ferrari-akadémia legfrissebb F1-es pilótája, és a mezőny egyik újonca.

„Szerintem nagyon sok tapasztalatot fog hozni a csapathoz. nyert hét világbajnoki címet, ami nem sok emberről mondható el. Egy jó mentalitást, győztes mentalitást fog hozni a csapathoz, és természetesen a tehetsége is tagadhatatlan. Egyike a valaha volt legjobb versenyzőknek, és nagyszerű, hogy valahogy meg tudja osztani velem a tapasztalatát” – mondta Hamiltonról a Sky Sportsnak Bearman.

hamilton ünnepel

„Joggal érzik elárulva magukat a ducatisok Marquez miatt” – Rossi

Bő két hónapja dőlt el, hogy a Ducati végül nem a vb-éllovas Jorge Martint, hanem egy utolsó pillanatos döntéssel Marc Marquezt igazolta le a gyári csapatába 2025-re Francesco Bagnaia mellé. A választás következménye az lett, hogy Martin átigazolt az Apriliához, ahogy a VR46-os Marco Bezzecchi is, míg a Ducati jelenlegi másik gyári motorosa, Enea Bastianini a Tech3 KTM-nél folytatja. Marquez korábbi nagy ellenfele, a MotoGP-től már visszavonult, jelenleg a WEC-ben szereplő Valentino Rossi nem érti a bolognai gyártó döntését, amellyel joggal haragították magukra a saját neveléseiket:

„Még nem sikerült teljesen megértenem. A Ducatinak van egy érdekes rendszere, egy piramisa, amely lehetővé tette a fejlődést és az előrehaladást a fiatal motorosoknak. Peccót is így hozták fel, és mind Martin, mind Marco Bezzecchi erre várt. Aztán a Ducati hirtelen úgy döntött, hogy odaviszi Marcot. Normális, hogy a versenyzők elárulva érzik magukat. Egyik pillanatról a másikra ők már nem számítottak, szóval nem csoda, hogy viccnek tartják Marquez kiválasztását” – mondta el Rossi a L’Equipe-nek adott interjúban.

A kilencszeres világbajnok azt is hozzátette, hogy az akadémiájáról kikerült Bagnaia készen áll felvenni a versenyt Marquezzel, de nem volt rá szüksége ahhoz, hogy bizonyítson: „Pecco készen áll. Ő jelenti a különbséget, és tudta emelni a szintet. Kétszeres világbajnok, és harcol a harmadik címéért, de véleményem szerint nem volt szüksége Marcra a bokszban, hogy bizonyítsa, hogy ő az első számú.”

motogp-marquez-martin-bagnaia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Liberty: Nem vagyunk ellene az F1-es mezőny bővítésének, ha…

Mint arról mi is írtunk, az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma trösztellenes vizsgálatot indított a Formula-1 tulajdonosa, a Liberty Media ellen azt követően, hogy az FIA zöld jelzése ellenére az év elején elutasították – legalábbis egyelőre – a Cadillackel összeálló Andretti projektjének csatlakozását tizenegyedik csapatként a mezőnyhöz. A FOM többek között azzal indokolta ezt a döntést annak idején, hogy nem garantált Andrettiék azonnali sikeressége, és inkább a csapatnak jelentene pluszt az F1-es szereplés, nem pedig fordítva.

A Liberty a minap jelezte, hogy együttműködnek a vizsgálat során. Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója pedig ennek kapcsán azt is elmondta, hogy alapvetően nem ellenzik feltétlenül a létszámbővítést, de a jelentkezőknek teljesíteniük kell az F1 és az FIA feltételeit is:

„Határozottan nem vagyunk ellene az ötletnek, nem gondoljuk, hogy bármilyen bővítés helytelen lenne. Van egy metódus a bővítésre, amelyhez szükséges az FIA és az F1 jóváhagyására, és mindkét csoport feltételeinek meg kell felelni. Határozottan nyitottak vagyunk arra, hogy új jelentkezők pályázzanak és potenciálisan jóvá is hagyjuk őket, ha ezek a követelmények teljesülnek” – idézi Maffei szavait a RacingNews365.com szakportál.

f1-start-2

A McLaren csapatfőnökét dicsérte Alonso

Fernando Alonso elismerő szavakkal illette Andrea Stellát, a McLaren csapatfőnökét.

Alonso jól ismeri Stellát, hiszen a Ferrarinál Stella még versenymérnökként dolgozott a spanyol mellett. A páros nagyon jól kijött egymással, Alonsót pedig egyáltalán nem érte meglepetésként, hogy meddig jutott korábbi mérnöke. 

„Ő egy elképesztő ember – nagyszerű mérnök, jó csapatfőnök. Azok az emberek, akik őszinték és a józan eszüket használják, általában sokra viszik az életben” – mondta Alonso.

„Andrea nagyszerű vezető, a józan ész pedig nagyon jellemző rá. Nem meglepő számomra az, hogy mennyire jó munkát végez” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

Két új fiatallal bővült a Red Bull F1-es juniorprogramja

Háromnapos tesztet és válogatót tartott a Red Bull Racing a korábban Formula-1-es nagydíjaknak is otthont adó jerezi pályán. A beszámoló szerint 13 és 16 év közötti fiatal tehetségek, szám szerint összesen tizenegyen – akik változatos országokból érkeztek: Nagy-Brittaniából, Írországból, Franciaországból, Olaszországból, Hollandiából, Svédországból, Libanonból és Mexikóból – vezethettek Formula-4-es és GP3-as autókat, és közülük választottak ki két pilótát Helmut Marko vezetésével.

redbull-junior-1

Az egyikük a 16 éves ír gokartos, Fionn McLaughlin lett [a fenti képen ő látható], aki jövőre már a Formula-4-es szinten folytatja. Míg a másik kiválasztott a 14 éves svéd reménység, Scott Lindblom lett [az alsó képen], aki egyelőre továbbra is gokartban fogja képviselni az energiaitalosok színeit. Az ő csatlakozásukkal jelenleg 11 fősre bővült a Red Bull juniorprogramja, de a közleményük szerint további pilótákat is bejelenthetnek majd.

redbull-junior-2

Ruandai versennyel térhet vissza az F1 Afrikába?

Miután az egyik fő célkitűzésnek kijelölt amerikai terjeszkedést már megvalósította a Formula-1, az utóbbi időben más területek felé fordították a figyelmüket. Az egyik ilyen fő célpont Afrika, amely kontinensen 1993 óta nem rendeztek világbajnoki nagydíjat. Az előző években fel is merült, hogy Kyalami és a Dél-afrikai Nagydíj visszatérhet a versenynaptárba, ám az a projekt végül (egyelőre) nem valósult meg.

Van viszont egy másik jelentkező: a Motorsport.com beszámolója szerint Ruanda szívesen vendégül látná az F1-et. Ráadásul mint azt Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a lapnak elárulta: a közép-afrikai ország elég jó tervet tett le az asztalra, és rövidesen tárgyalni is fognak velük. „Komolyak a szándékaik. Egy jó tervet mutattak be, és valójában szeptember végén találkozni is fogunk velük. Egy állandó pályán rendeznék a versenyt” – tette hozzá a sportág vezetője, utalva arra, hogy az elmúlt időszak trendjével ellentétben Ruanda nem utcai helyszínt tervez. Domenicali megjegyezte: céljuk az afrikai visszatérés, de fontos, hogy megfelelő legyen a stratégiai terve a projektnek és szívesen is lássák őket.

Afrika mellett amúgy Ázsia a másik olyan terület, ahol bővítené a futamok számát a Formula-1: erről a területről Thaiföld lehet a jelentkező, ahol korábban bangkoki utcai versenyt emlegettek, de Domanicali szerint több opció is az asztalon van, s a szeptemberi Szingapúri Nagydíj után el is utazik az országba, hogy mérlegelje a lehetőségeket. Az F1-vezér azt hangsúlyozta: az egy szezonban szereplő nagydíjak jelenlegi 24-es számát nem tervezik bővíteni az új jelentkezők ellenére sem.

f1-start-2024

Az F1 utáni leggyorsabb formulaautós szériába is belekóstol De Vries

Idén már a harmadik különböző bajnokságban fog rajthoz állni Nyck de Vries: a holland a japán Super Formula következő két állomásán, Motegiben és Fujiban indul majd a Team Impul színeiben. De Vries abba az autóba ül be, amellyel az évadnyitón még Theo Pourchaire vezetett, mielőtt áthívták az IndyCarba, s amely az egyetlen olyan nevező volt, amelyben nem japán pilótát láthattunk – igaz, a harmadik fordulótól kezdve már a #19-es versenygépet is egy hazai pilóta vette át.

A Super Formulában ugyan az utóbbi években csak egy-két nemzetközi induló tűnt fel, de technikai szinten és tempóban a Formula-1 utáni legerősebb és leggyorsabb formulaautós kategóriának számít. A tavaly az F1-ből és az AlphaTauri csapatától mindössze tíz verseny után kirakott De Vriesnek pedig ez már a harmadik különböző bajnokság lesz 2024-ben, amelybe belekóstol: a Formula-E-ben a Mahindrával mindössze 18. lett, a WEC-ben viszont a Toyotával már versenyt is nyert – a Team Impulhoz egyébként szintén a gyártóval való kapcsolat révén kerül most be.

devries

fotó: DPPI/WEC Media

Két nagy sportszergyártó harcol az audis F1-es szerződésért?

A RacingNews365.com szaklap értesülései szerint az Adidas és a Puma fut versenyt azért, hogy komoly szponzori megállapodást írjanak alá az Audival, amely 2026-ban a Sauber gyári partnereként érkezik meg a Formula-1-be. Az Audi nemrég bejelentette, hogy a BP lesz az üzemanyag-beszállító partnerük, a hozzá tartozó Castrol pedig kenőanyagokkal látja majd el őket, de a négykarikás márka további szponzori szerződésekre is esélyes.

A SportBusiness lap szerint az Audi előrehaladott tárgyalásokat folytat az Adidasszal, amely így két F1-es csapatnak is a ruházati partnere lehet, miután várhatóan a Mercedesnél épp a Pumát fogják váltani ebben a pozícióban. Viszont az RN365 úgy tudja, a Pumával is tárgyal az Audi – igaz, a szaklap is megjegyezi, hogy úgy fest, az Adidas van „pole-pozícióban” a két vállalat közül. A megállapodás elvileg évi 30 millió dollárról szólhat.

f1-audi

Marko szerint nagyon is van kilépési záradék Sainz Williams-szerződésében

A múlt héten eldőlt, hogy Carlos Sainz a Williamsnél folytatja 2025-től, a közlemény szerint ráadásul többéves megállapodásról van szó. Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor még az F1-es Belga Nagydíj hétvégéjén beszélt arról, hogy információi szerint azzal győzhette meg a spanyolt a grove-i alakulat, hogy bekerült a kontraktusába egy olyan kitétel, miszerint távozhat, ha a Red Bull vagy a Mercedes hívná. Ezt James Vowles, a Williams csapatfőnöke persze tagadta, a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko azonban úgy tudja, nagyon is létezik a záradék – ekkor arról beszélt, amikor Sainz döntését elemezte a SpeedWeek.com portálon vezetett rovatában:

„Érthető, hogy Carlos úgy döntött, hogy a Williamshez, hiszen milyen alternatívái lettek volna? Az Audi egyértelműen nem lesz a legjobb jövőre, ha megnézzük a sikereiket. Az Alpine-nál pedig nem tudjuk, hogy megkapják-e 2025-re a Mercedes-motorokat vagy csak 2026-ban. Azt mondanám, ez volt a legjobb megoldás számára. Természetesen tragikus, hogy a legjobb szezonját futja a Ferrarinál, és nem kap ülést topcsapatnál. De lehet, hogy a Williamsnél haladnak előre, és erős a motorjuk is. És úgy tűnik, van a szerződésében egy záradék, amely lehetővé teszi számára a távozást, ha egy sokkal jobb helyeztben lévő csapattal kap ajánlatot.”

sainz-williams-5

„Sérti a sport integritását és lényegét” – Brown megint beleállt Hornerékbe

Az elmúlt hónapokban vagy inkább már egy-két évben a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown többször is kemény kritikával illette a Red Bullt. A legemlékezetesebb eset az volt, amikor az energiaitalosok költséglimit-túllépési botránya idején még levelet is írt az ügyben az FIA-nak. Brown most a BBC Sportnak nyilatkozva beszélt minderről és arról, hogy nem személyes a problémája a csapatfőnök Christian Hornerrel:

„Nagyjából 25-30 éve ismerem Christiant. Versenyeztünk egymás ellen. Azt mondanám, jól kijöttünk. Hiszek az átláthatóságban. Hiszek abban, hogy fel kell tenned a kezed, ha valamit rosszul csináltál. A költségsapkás kihágásnál nem hallottam egyszer sem azt, hogy ’egyszerűen csak elszúrtuk’. Kifogásokat hallottam, és azt, hogy nem vállalják a felelősséget. Ha valaki megszegi a költségplafont, és úgy tűnik, nem veszi azt komolyan, az sérti a sport integritását és lényegét. Számomra ez nem személyes ügy, hanem a sportunk védelméről szól.”

Brown a Red Bull idei balhéi kapcsán is többször odaszúrt a riválisnak, különösen akkor, amikor azok nem átláthatóan folytatták le a Hornerrel szembeni belső vizsgálatot: „Amikor olyat látok, ami nincs összhangban az értékeinkkel, akkor fel fogok szólalni, mert fontos, hogy az emberek értsék, honnan jövünk. Tudom, hogy ezzel nem feltétlenül leszünk népszerűek vagy nem leszünk barátok mindenkivel a paddockban, de számomra a legfontosabb, hogy a McLarennel, a rajongóinkkal és a partnereinkkel jóban legyek” – fogalmazott a McLaren első embere.

f1-brown-mclaren-1

Kávé, üzenetváltások, flörtölés – így szerezte meg a Williams Sainzot

James Vowles, a Williams csapatfőnöke Carlos Sainz leigazolásának hátteréről osztott meg részleteket az F1Nation podcast legfrissebb epizódjában.

„Randevúként tudnám körülírni a dolgot” – kezdte mondandóját James Vowles.

„Először egy kávét fogyasztottunk el – ez nagyszerű találkozás volt. Ezt könnyed hangvételű üzenetek követték, majd a flörtölés szakaszába léptünk. A Hamiltonnal kapcsolatos híreket követően aztán hónapról hónapra egyre komolyabbá és intenzívebbé vált a dolog. Ezután már telefonhívások is történtek, illetve az elmúlt pár héten több nagyszerű estét töltöttünk el egymás társaságában.”

„Az egyik ilyen közös esténk Ausztriában volt, ekkor arról beszélgettünk, hogy karrierje mely szakaszában van jelenleg, milyen értékeket képvisel és hova akar eljutni. Több órán át beszélgettünk – nagyon jó hangulatú társalgás volt. A találkozók aztán egészen Spáig folytatódtak” – tette hozzá Vowles.

Magabiztosan várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes

Az idei sikeres fejlesztések miatt optimistán várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes – erről számolt be Andrew Shovlin, az alakulat vezető pályamérnöke.

„Azt nézve, hogy az utóbbi fejlesztéseink jól sikerültek és annyi teljesítményt hoztak, amennyit reméltünk tőlük, és azt is nézve, hogy a következő évi autó a mostani közeli unokatestvére lesz, most magabiztosabbak vagyunk afelől, hogy az idei lendületünket át tudjuk menteni jövőre is. Magabiztosabbak vagyunk, mint az előző években” – idézi Shovlin szavait a Racingnews365.com.

„Az idei autó alapja nem volt igazán jó, de aztán jó munkát végeztünk, és megértettük a gondokat, majd meg is oldottuk őket. Egyértelműen megvan a világos út ahhoz, hogy hogyan nyerjünk teljesítményt. Sokat tanultunk” – tette hozzá a szakember.

az utóbbi időszakban szárnyal a mercedes

fotó: Mercedes

Sajtó: Eldőlhetett, melyik F1-es csapatnál folytatja Newey

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében elhagyja a Red Bullt, folyamatos téma az, hogy vajon melyik másik csapathoz igazol az egyelőre saját bevallása szerint pihenni vágyó szakember. Eleinte a Ferrari tűnt befutónak, ám sajtóhírek szerint a tervezőzseni bizonyos feltételei nem tetszettek a Scuderiának, így egy ideje már az Aston Martint tartják a legvalószínűbb célállomásnak.

Ez utóbbit erősíti most az olasz Autosprint értesülése is: a lap keddi számában kvázi tényként ír arról, hogy Newey megállapodott az Aston Martinnal, miután meggyőzőnek találta Lawrence Stroll vízióját a létesítmények terén folyamatosan fejlődő, 2026-tól a Honda gyári partnerévé váló projektről. Az Autosprint szerint a bejelentésre szeptember elejéig várnunk kell a Red Bull-lal kötött szerződések miatt. A lap megerősíti azt a korábbi híresztelést is, miszerint négyéves időtartamra 100 millió eurós fizetést ajánlottak a szakembernek, aki júniusban egy titkos látogatást is megejtett az Aston gyárában.

f1-newey-redbull-1

Albon: Ha egy évre szól a szerződésed az F1-ben, önzőbb leszel

Harmadik szezonját tölti a Williamsnél Alexander Albon, aki elárulta, hogy más a felfogása, mióta hosszabb távra szóló szerződést írt alá – nagyobb a biztonságérzete, és kicsit másképp versenyez, mint korábban, amikor csak egy esztendőre szólt a kontraktusa.

„Amint megtudtam, hogy hosszabb távú szerződést írok alá, és a Williamsszel kötöm össze a jövőmet, az azonnali teljesítés érzése elillant, mert úgy voltam vele, hogy ebben a projektben vagyok, van időm. Amikor rövid távra szól a szerződésed, hajlamos vagy magadért hajtani, természetes módon önzőbb leszel. Olyankor inkább magadról szól a dolog, arról, hogy te teljesíts, hogy rád figyeljenek a többiek, és így harcolj. Amint hosszabb távra írsz alá, a figyelmed már a csapat projektjére összpontosul” – magyarázta a Racingnews365.comnak Albon.

albon már a williamsre figyel

fotó: Williams

Sainz: Két kiló itt, három ott, és már túlsúlyosak is az F1-es autók...

Továbbra is problémásnak érzi az F1-es autók súlyát Carlos Sainz. A Ferraritól jövőre a Williamshez igazoló spanyol pilóta szerint ugyan csak két kilogrammot híznak az autók 2025-re, de úgy érzi, hogy az évek óta tartó tendenciába illik bele ez is – és ezzel nagyon rossz irányba megy a sportág.

„Nyilván két kilogramm nem túl nagy változás, de a probléma akkor kezdődik, amikor ezt a két kilót másik és másik, és megint másik két kilóhoz adjuk hozzá. Szerintem az F1-ben ez a trend az utóbbi tíz évben, hogy mindig hozzáteszünk csak két kilót itt, hármat ott, ötöt amott, és az autók már 800 kilogrammot nyomnak” – idézi Sainz szavait a Racingnews365.com.

„Régebben 600 kilósak voltak, és úgy gondolom, hogy dolgoznak a súlyon a 2026-os szabályváltoztatásokra. Ugyanakkor azt is gondolom, hogy a többletsúly biztonságosabbá is tette az autókat, mert sok ütközéselnyelő szerkezetet építettek be, ezt pedig sosem fogom tagadni, hogy a lehető legmagasabb szintű biztonságot akarok” – magyarázta.

„De bármit, amit megtehetünk a súlycsökkentés érdekében, azt szerintem minden pilóta értékelne és elfogadna. Reméljük, hogy az FIA és a csapatok számolnak ezzel, amikor a jövő szabályairól döntenek, és itt nemcsak a 2026-osról beszélek” – tette hozzá.

carlos sains szerint túlsúlyosak az f1-es autók

fotó: Ferrari