DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 30. hétfő

Fordulatos versennyel és Pourchaire-győzelemmel tért vissza az F2

Majdnem pontosan két hónapos kihagyás után ültek újra autóba a Formula-2 pilótái. Talán ennek is köszönhető, hogy egy kaotikus, incidensekben és autósérülésekben gazdag első sprintversenyt láthattunk Monzában szombat reggel.

Az első helyről induló David Beckmannt Jüri Vips szinte azonnal meg is előzte, és az észt pilóta ezután sokáig magabiztosan, aggodalom nélkül autózhatott. Mögötte azonban zajlottak az események, két-három körönként meglendült a sárga zászló. Az első nagyobb koccanás Dan Ticktum és Felipe Drugovich között történt, az egyes kanyarban értették félre egymást, a britnek ez pedig kiesést jelentett, míg a mezőny többi tagjának biztonsági autót. Később Drugovich is kiállni kényszerült a versenyből, miután megpördült és a falba csúszott.

Nem ő volt az egyetlen piruettező, Roy Nissany a legrosszabb helyen, a pálya közepén forgott meg a brazil esete után nem sokkal, a bajnokságot vezető Oscar Piastrinak kisebb csodára volt szüksége ahhoz, hogy elkerülje. Mivel az izraeli ezután le is parkolt a pályán, Bernd Mayländer ismét a pályára gurult.

A futam utolsó körei is tartogattak még izgalmakat, Vips az előretörő Theo Pourchaire-rel csatázott, és egy elfékezés után a fiatal francia át is vette a vezetést, majd öt másodperces előnnyel be is kocogott a célba, második győzelmét aratva idén. Az észt pilóta azonban ezután sorra veszítette a pozíciókat, Guanyu Zhou, Robert Svarcman, a 19. helyről felkapaszkodó Christian Lundgaard és Piastri is elment mellette. Az eredmény a befutókor ez is maradt az élen, azonban Svarcman a bokszutcai vonal átlépése és jogosulatlan előnyszerzés miatt öt másodperces büntetést kapott, így a dobogóra Lundgaard állhatott még fel.

 

Az F2 első sprintversenyének végeredménye:

  Versenyző Csapat Körök Különbség
1 Theo Pourchaire ART Grand Prix 21  
2 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 21 4.300
3 Christian Lundgaard ART Grand Prix 21 6.900
4 Oscar Piastri Prema Powerteam 21 7.600
5 Liam Lawson HitechGP 21 9.700
6 Robert Shwartzman Prema Powerteam 21 10.700
7 Bent Viscaal Trident 21 11.500
8 Jüri Vips HitechGP 21 12.700
9 Jehan Daruvala Carlin 21 13.100
10 David Beckmann Campos Racing 21 15.200
11 Marcus Armstrong DAMS 21 15.600
12 Jake Hughes HWA Racelab 21 18.800
13 Alessio Deledda HWA Racelab 21 20.300
14 Ralph Boschung Campos Racing 20 1 kör
15 Lirim Zendeli MP Motorsport 18 3 kör
DNF Marino Sato Trident 16 5 kör
DNF Richard Verschoor MP Motorsport 10 11 kör
DNF Roy Nissany DAMS 9 12 kör
DNF Guilherme Samaia Charouz Racing System 8 13 kör
DNF Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 4 17 kör
DNF Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 2 19 kör
DNF Dan Ticktum Carlin 1 20 kör

Gaslyra kizárás várhat, Albont és Russellt is vizsgálják

Bajban lehet a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjét a 13. helyen záró Pierre Gasly: az FIA által közzétett dokumentum szerint ugyanis a francia Alpine-jában átlépte a megengedett értéket a pillanatnyi üzemanyag-átfolyás mértéke. Márpedig ez a technikai szabályokba ütközik, így az esetet jelentették a felügyelőknek. Rendszerint az ilyesfajta kihágás a pilóta kizárásával szokott járni, így alighanem ez várhat Gaslyra is.

Ilyen súlyos szankcióra aligha számíthat, de vizsgálat alá vonták Alexander Albonékat is: a Williams a Q3 végén engedte ki úgy a thai-brit pilóta autóját, hogy azon rajta maradt a légbeömlőt hűtő alkatrészt, és ezt „nem biztonságos kiengedésnek” ítélhetik meg a stewardok.

FRISSÍTÉS: Az időmérő vége után két órával az FIA jelezte, hogy George Russellt is beidézik, mivel állítólag a Mercedes britje nem lassított eléggé sárga zászlók hatálya alatt a Q1 során.

f1-gasly-alpine-baku-1

Megbüntették a Saubert, Zhou a rajtrács végéről rajtol

A rajtrács végéről vághat neki az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjnak Guanyu Zhou: több motorelemet is kicserélt a kínai autójában a Stake, amelyekkel már túllépte az egy szezon alatt felhasználható darabszámokat.

Az új akkumulátor és vezérlő elektronika húsz rajthelyes büntetést eredményezne, így biztosan a rajtrács végére szorul.

zhou_2

„Valtteri az egyik a listánk tetején, de van más opciónk is” – Sauber

A Red Bullnál várható mozgolódásokat és Liam Lawson potenciális érkezését leszámítva már csak a Sauber/Stake második ülése kiadó a 2025-ös F1-es rajtrácson, a döntést viszont komplikálja, hogy a hinwili alakulat 2026-tól már az Audi gyári partnere lesz, így ebből a szempontból is vizsgálják a választást a vezetők, mindenekelőtt a projekt élére nemrég kinevezett Mattia Binottót. Az ülést jelenleg birtokló Valtteri Bottas csütörtökön Bakuban roppant optimistán nyilatkozott a jövője és az esélyei kapcsán, miközben sajtóértesülések szerint egyre jobb a sansza a Formula-2-ben vitézkedő McLaren-junior Gabriel Bortoletónak is.

A csapatvezetők pénteki sajtótájékoztatón Alessandro Alunni Bravi, a Sauber csapatképviselője nem is kerülhette ki a pilótaválasztást érintő kérdést, de szerinte Binotto már vizsgálja a lehetőségeket: „Monzában is mondtuk, hogy ő veszi át az ilyen döntések irányítását, és az egyik legfontosabb a versenyzők kérdése. Megvizsgálunk minden lehetőséget, hogy mi a legjobb egyensúly a rövid távot illetően, ami a tapasztalatot jelenti, és a közép- és hosszú táv kapcsán, ami talán egy fiatal tehetséget. Mindkét oldalon vannak potenciális jelöltek. Valtteri erős versenyző a csapatunk számára, nagyon jól ismerjük őt, már három éve velünk. Természetesen ő az egyik a listánk élén, de vannak más lehetőségek is. Megnézzük a pro és kontra érveket. Mattia nemcsak 2025-öt, hanem az Audi F1-es projektjének közép- és hosszú távú stratégiáját is szem előtt tartva fog döntést hozni” – fogalmazott Bravi, hozzátéve: nem kell sietniük, hiszen az utolsó elérhető ülésről van szó, de a „következő hetekben” meg fog születni a döntésük.

f1-bottas-sauber-baku

Döntöttek a felügyelők a Sainz–Perez incidensben – videó

Már pénteken is sort kellett keríteni egy vizsgálatra a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon: a második szabadedzésen Sergio Perez érte utol a lelassító Carlos Sainzt a 13-as kanyarban, akit el kellett kerülnie a mexikóinak. A stewardok beidézték magukhoz a két pilótát, a Ferrari versenyzője azonban megúszta egy figyelmeztetéssel a lentebbi videón is látható esetet.

Mint a felügyelők az indoklásukban fogalmaznak: alapesetben a szabadedzéseken történő feltartásokat nem is szokták vizsgálni, hacsak nem veszélyes az eset, márpedig most Pereznek most bele kellett emelnie a gázba és jobbra kellett mozdulnia a pálya egy gyors szakaszán. A meghallgatáson Sainz elismerte, hogy látta a tükörben a Red Bullt és a csapata is értesítette róla, de túlságosan el volt foglalva a műszerfalán megjelenő figyelmeztető jelzésekkel, így rosszul mérte fel a rivális autó közeledését. Perez elmondta: bár el kellett vennie a gázt, de végig jól látta az előtte zajló eseményeket, ezért az nem vált különösebben veszélyessé – ahogy azt is számításba vették a stewardok, hogy bár későn, de Sainz megkezdte a félreállást a mexikói útjából.

„Az átlagos versenyzők szenvednek Newey autóival”

Az 1997-ben Adrian Newey autójával világbajnoki címet szerző Jacques Villeneuve figyelmeztette az Aston Martin versenyzőit – a sorok között olvasva elsősorban Lance Strollt – arra, hogy jellemzően igen nehéz vezetni a brit mérnökzseni autóit: „Tapasztalataim szerint Adrian mindig is nagyon precízen vezethető autókat tervezett. Mindig egy szűk ablak állt rendelkezésre az autó felkészítéséhez, de szuperül teljesítettek, ha sikerült eltalálni ezt az ablakot.”

villeneuve-redbull

„Ez az autó nem való mindenkinek. Kivételes versenyzőknek tervez autókat, és ezek a versenyzők hatalmas előnyre tudnak szert tenni, az átlagos versenyzők viszont szenvedni fognak” – mondta Villeneuve, aki arra is kitért, milyen hatással van egy csapat, esetünkben a Red Bull számára Newey távozása:

„Newey távozása nagyon káros. Könnyű kívülre kerülni azon az ablakon, amiről beszéltem, és soha többé nem lehet visszajutni. Ez egy nagyon vékony mezsgye. Amikor Newey 1997-ben a szezon felénél elhagyta a Williamst, a csapat szenvedett. Teljesen eltévedtek, és eltartott egy darabig, mire sikerült visszatalálni. Könnyen lehet, hogy ez történt a Red Bullnál is” – fejtette ki 1997 világbajnoka.

newey-2024-2

Négy csapat osztozik egyetlen tartalékpilótán!

Különös helyzet állt elő a bakui F1-es hétvégén: nem kevesebb, mint négy csapat készül ugyanazzal az egy szem tartalékversenyzővel az Azerbajdzsáni Nagydíjra. Miután Kevin Magnussent eltiltották, a Haas a Ferrari tartalékját, Oliver Bearmant ültette az autóba – de mi történik, ha a Ferrari visszahívja Bearmant, mert be kell ugrania valamelyik autóba? (amire idén ugye volt már példa…)

Mint kiderült, a Haasnak a különböző versenynaptárak ütközése miatt nem maradt tartalékja, ahogy azt Ayao Komatsu felvázolta: „WEC-hétvége van. A Ferrari tartalékjai számunkra is elérhetőek, de Antonio Giovinazzi és Robert Shwartzman Japánban van más tartalékokhoz hasonlóan. A másik tartalékunk, Pietro Fittipaldi az IndyCar szezonzáróját teljesíti.”

„De szerencsére megegyeztünk a Mercedesszel, hogy megosztozunk Freden” – árulta el Komatsu arra a Frederik Vestire utalva, aki a Mercedes tartalékjaként ezen a hétvégén a McLarennél és a Williamsnél is beugró szerepet tölt be a Haas mellett. „A legrosszabb esetben elfogynak a tartalékok, de ez nagyon-nagyon valószínűtlen” – mondta Komatsu mosolyogva.

vesti-1

„Fernando azt mondta, még a fizetése egy részét is állja Adriannak”

Néhány napja vált hivatalossá, hogy Adrian Newey jövőre az Aston Martinhoz csatlakozik technikai ügyvezető partnerként és részvényesként. Ez azt is jelenti, hogy a szakember együtt fog majd dolgozni Fernando Alonsóval, akivel kölcsönösen tiszteletteljes szavakat mondtak egymásról a keddi bejelentés alkalmával. Mike Krack, az Aston Martin F1-es csapatfőnöke pedig félig viccesen azt is elárulta Bakuban, hogy Alonso még azt is felajánlotta, hogy ő fizeti ki Newey bérének egy részét, csak hogy megszerezzék a tervezőgurut:

„Szerintem világos, hogy Fernandónak hosszú távú jövője van ebben a csapatban. Rendkívül izgatott volt, amikor zajlottak az egyeztetések. Még azt is mondta, hogy a bére egy részét állja, hogy kifizessük Adriant. 10-20 százalékról esett szó, szóval később megtudom, valójában mennyi is ez. Látható az a hatalmas tisztelet, amellyel egymás iránt viseltetnek. Úgy vélem, el akarnak érni valamit. Adrian mindig együtt akart dolgozni Fernandóval, és fordítva. Úgyhogy úgy gondolom, meg kell próbálnunk mindent a helyére rakni és jó együttműködést kialakítanunk kettejük között.”

f1-newey-alonso-aston

Ebéd előtt kezdődik az F1-es hétvége – a mai program

A motorsporthétvége e sorok írásakor már el is kezdődött, hiszen hajnalban rendezték az endurance-világbajnokság japán fordulójának első edzését. Az F1-es motorok először magyar idő szerint fél tizenkettőkor bőgnek fel, hiszen ekkor rendezik az első szabadedzést, a másodikat pedig délután háromtól – a kettő között pedig az F2 időmérőjét is végigizgulhatjuk. A mai motorsportprogram:

4:00-5:30 WEC, első szabadedzés
8:30-10:00 WEC, második szabadedzés
9:00-9:45 Formula-2, szabadedzés
11:30-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
13:00-13:30 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
15:00-16:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

baku-2016

Ricciardo nem tud tanácsot adni Alonsónak Newey kapcsán

Adrian Newey Aston Martinhoz szerződése kapcsán kis túlzással mindenki véleményt nyilvánított, aki csak az F1-ben él és mozog, így tett a Red Bullnál hosszú éveken át vele dolgozó Daniel Ricciardo is, aki megosztott néhány dolgot arról, milyen egy csapatban lenni a brit géniusszal: „Élveztem a vele töltött időt, és amikor 2014-ben csatlakoztam a Red Bullhoz, egyszerűen kiváltság volt, hogy az egyik autóját vezethettem, mellette dolgozhattam.”

ricciardo-newey-2016

„A szakterületén meglévő tudása miatt nem tudnék vele szemtől szemben állva, az ő nyelvén beszélve visszajelzéseket adni. Egyszerűen csak megpróbáltam vele együttműködni azokban az években, és megadni neki, amit tudtam, aztán hagytam, hogy ő varázsoljon. Nagyon, nagyon klassz élmény volt, elsétálni az iroda előtt, látni a rajzokat meg mindent. És ez nem a show miatt van. Ott van bent tollal és papírral, szóval nagyon egyedi, de nagyon különleges módon dolgozik” – mondta Riccciardo, akit arról is megkérdeztek, milyen tanácsot adna Fernando Alonsónak a Newey-val való együttműködést illetően. Ha lenne is bármi ötlete, azt Ricciardo megtartotta magának:

„Nem hiszem, hogy sok tanácsot tudnék adni a legtapasztaltabb srácnak a rajtrácson. Természetesen öröm és kiváltság volt ez számomra, és aligha kell tanácsot adnom Fernandónak, de biztos vagyok benne, hogy élvezetes tapasztalat lesz a számára.”

ricciardo-2024-baku

Verstappen „talán elgondolkodik” az Aston Martinhoz igazoláson

Nem kérdés, a héten melyik F1-es istálló volt a figyelem középpontjában, hiszen Adrian Newey Silverstone-ba szerződésének bejelentése miatt minden szem az Aston Martinra szegeződött. A zöldek csapatfőnöke, Mike Krack Bakuban ki is használta az alkalmat, hogy a sajtó képviselői előtt jelezze: szívesen látná a sztártervező után korunk egyik legjobb versenyzőjét, a háromszoros világbajnok Max Verstappent is a csapatnál.

verstappen-baku-1

Amikor megkérdezték, hogy mit gondol erről, Verstappen kitérő választ adott, amivel nem zárkózott el a lehetőségtől: „Jelenleg más gondjaim vannak, amelyekre nagy figyelmet fordítok, és amelyeken dolgozom, szóval ez talán valami olyasmi, amin a jövőben elgondolkodom. De nem most” – felelte a holland, aki azt is elmondta, hogy nem neheztel a számára világbajnok autókat tervező Neweyra azért, mert elhagyja a hajót:

„Őszintén, ez rendben van. Adrian és én nagyon jól megértjük egymást. Küldtem neki egy üzenetet, miután kiderült a hír, bár természetesen addigra már tudtam, hogy ez fog történni. Örülök neki, ez egy új kihívás a számára. Természetesen mindig is azt mondtam, hogy szerettem volna, ha marad, de egy ponton túl már nem lehet a ilyesmit visszafordítani, így aztán csak örülhetsz annak, hogy új kihívást keres. Természetesen azt is tudom, hogy Lawrence teljes erőbedobással azon van, hogy sikerre vigye az Aston Martint, s így teljesen érthető, hogy szeretné Adriant maga mellett tudni.”

verstappen-baku-2

Hamilton megérzése: A fejlesztések csúsztak félre a Mercedesnél

Az F1-es sajtó Bakuban összesereglett képviselőinek mikrofonja előtt felelt Lewis Hamilton arra a kérdésre, hogy mi okozta a Mercedes nyári szünet utáni formahanyatlását – hiszen azok után, hogy a szünet előtti négy futamból hármat is megnyertek, Zandvoortban és Monzában egy ötödik, két hetedik és egy nyolcadik helyet tudtak csak begyűjteni. Hamilton elmondása szerint nem tudja a választ, de van egy megérzése, miszerint a Mercedes új fejlesztése nem hozta a várt eredményt:

„Úgy gondolom, hogy sok kérdőjel van sok mindent illetően, egyelőre csak próbáljuk megérteni. Számos dologból fakadhat, lehet pályafüggő is a lemaradás, de okozhatja a fejlesztés is. És a megérzésem azt súgja, hogy valószínűleg a fejlesztés okozza. Nehéz különbséget tenni a kettő között” – mondta a brit, aki azt is megerősítette, hogy megpróbálják üstökön ragadni a problémát annak segítségével, hogy bizonyos fejlesztéseket levesznek az autóról:

„Ezen a hétvégén megpróbálunk valamennyit visszább lépni, és meglátjuk, hogy ezzel ki tudjuk-e szűrni a problémát, vagy sem. Rengeteg munkát fektetünk ennek elemzésébe, mert ez adhat útmutatást a csapatnak a fejlesztés irányát illetően” – mondta, majd hozzátette, miért lenne fontos különösen a csapat számára megtalálni a jó irányt: „Ez lesz a jövő évi autó is.”

hamilton-mercedes-2024

Milyen volt Verstappennel és Norrisszal repülni Bakuba?

Max Verstappen privát Dassault Falcon 900-asa tegnap este landolt Bakuban, fedélzeten nem egy, de rögtön három F1-es pilótával. A holland jó cimborája, egyben világbajnoki ellenlábasa, Lando Norris, valamint Nico Hülkenberg társaságában érkezett Azerbajdzsán fővárosába, s a sajtó érdeklődésére utóbbi beszélt is arról, milyen volt a két fő bajnokesélyes társaságában utazni.

ig-verstappen-repulo

„Hogy beszéltünk-e arról, hogy a bajnokságért küzdenek? Igen. Nem csendben ülünk négy órán át. Mindenféléről szó esik, ez egy nyugis, privát helyzet. Látható, hogy jóban vannak, kijönnek egymással” – mondta Hülkenberg Bakuban, majd így folytatta. „És ennek így van értelme, hiszen mind ugyanonnan jövünk, kényelmesebb, ha egyesítjük erőinket az utazásnál. Most csak hárman voltunk, néhányan pedig szerintem az Air Fernandóval jöttek” – tréfálkozott a német, aki arra is kitért, megítélése szerint valós harc zajlik-e a világbajnoki címért:

„Rendszerint visszanézem a versenyeket, persze elsősorban az én szemszögemből, és azokra figyelve, akik körülöttünk harcolnak. Úgy fogalmaznék, hogy a McLaren fordított a szerencséjén, az övék a leggyorsabb autó, őket kell legyőzni, de Max így is kényelmes előnyben van a pontokat tekintve, szóval ez még nem egy igazi bajnoki harc.”

Norris kereste meg elsőként az F1 újoncát

A karrierje második F1-es hétvégéjére készülő Franco Colapintót megkérdezték, hogy szerződésének bejelentését követően megkeresték-e őt a mezőny állandó tagjai, hogy tanácsokkal lássák el debütálása előtt. Mint a Williams ifjonca elárulta, az első nem más volt, mint a világbajnoki címre törő Lando Norris: „Valójában az első üzenetet a bejelentést követően Landótól kaptam. Azt követően, hogy megnyerte az előző nagydíjat, küldött nekem egy üzenetet, ez nagyon kedves, nagyon udvarias dolog volt.”

Norris később a monzai hétvégén többedmagával együtt néhány tanáccsal is ellátta a 21 esztendő argentint: „Beszéltem a versenyzői parádén Charles-lal, Landóval, Alexszel, akik adtak néhány tippet, és rámutattak néhány dologra, amire figyelnem kell” – mondta, majd hozzátette: „Nagyon sok versenyző volt, akik roppant kedvesek és segítőkészek voltak. Szerintem az F1-ben a világ legjobb versenyzői egy nagyszerű közösséget alkotnak!”

colapinto-monza-4

Hosszabb DRS-zónát jelölt ki az FIA Bakuban

Tavaly rövidítette, most megnyújtotta a bakui pálya rendkívül hosszú célegyenesében lévő DRS-zónát az FIA: idén száz méterrel előbb nyithatják a hátsó szárnyat azok, akik támadásba lendülnek, A másik, a kettes kanyart követő DRS-zóna alig változott, összesen két méterrel lett rövidebb 2024-re. 

A pálya több pontján i súj egyébként az aszfalt, a kettes-hármas, a hetes-nyolcas és a tizenkettes-tizenhármas kanyaroknál is megújult a borítás erre a hétvégére.

A száz méterrel hosszabb DRS-zóna a tervek szerint jelentősen megkönnyít iaz előzést a célegyenes végén, ahol egyébként is sok kikerülést láttunk már, de tavaly nem jött be a rövidebb zóna, úgyhogy most visszatértek a korábbiakhoz.

ATP_F1_0463_20230430_BAKU_Baudat_resize

fotó: ATP

Bejelentve: beszáll a sportautózás csúcskategóriájába a Hyundai

Ami nyáron még csak erőteljes pletyka volt, csütörtök reggel egy rövid közösségi médiás posztban történt bejelentéssel hivatalossá vált: a Hyundai egy LMDh-autóval száll be az endurance-versenyzés csúcskategóriájába, méghozzá a Genesis márkanév alatt. A dél-koreai gyártó bejegyzése úgy fogalmaz: az LMDh-program egy „új pillére” lesz a márkának, amely az elmúlt évtizedben a WRC-ben (a képen az ottani autójuk látható) és a TCR-ben is érdekelt volt.

Túl sok konkrétum ugyanakkor nem derült ki a közleményből, így például a beszállás időpontja vagy az sem, hogy az Endurance-vb-n és az észak-amerikai bajnokságban, azaz az IMSA-ban is indulni kívánnak-e. Az Autosport értesülései szerint ugyanakkor 2026-ra tervezik a projekt kezdetét, s az Oreca szállíthatja a karosszériát (ahogy az Acurának és az Alpine-nak is), míg az erőforrást házon belül fejleszthetik a Hyundainál. A gyártó egy már létező csapattal partnerségre lépve indulna a bajnokságokban: a lap szerint az LMP2-es Cool Racing, IDEC Sport és TDS Racing, valamint a DAMS is az esélyesek között szerepel, míg a Cadillackel az idény végén szakító Chip Ganassi Racing lehet a befutó az IMSA-projekt esetén. Érdekesség, hogy a projektben felsővezetői szerepet kaphat a Hyundaijal 2018-ban WTCR világkupát nyerő Gabriele Tarquini is.

hyundai-wrc

Verstappen a gyárban és a szimulátorban járt Monza óta

Az Olasz Nagydíj után elárulta Christian Horner, hogy Max Verstappen szimulátorozni fog a következő futam előtt, hogy segítsen a csapatának rájönni arra, hogy hogyan stabilizálhatják az idei Red Bullt.

A világbajnok pilóta az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt megerősítette mindezt:

„A csapattal, a gyárban voltam ezen a héten, és szimulátoros munkát végeztem a most következő két F1-es hétvége előtt. Monza kemény volt számunkra, és most az a fontos, hogy visszataláljunk a szükséges formánkhoz. Mindig versenyképesebbek akarunk lenni, a csapat pedig keményen dolgozik azon, hogy kijavítsa a hibákat, amiket az utóbbi futamokon láttunk az autón” – mondta Verstappen.

f1-verstappen-redbull-monza

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

rocco-coronel-1

„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.

rocco-coronel-2

Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…

A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.

vandoorne-aston-2

„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”

„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.

vandoorne-aston-1

Bearman: Baku az egyik kedvenc pályám

Oliver Bearman második F1-es versenyére készül a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, miután a Haas csapata megerősítette, hogy jövő évi versenyzőjük helyettesíti az eltiltás miatt kispadra szoruló Kevin Magnussent.

Bearman jó érzésekkel várja a bakui fordulót: „Izgatott vagyok amiatt, hogy ismét F1-es autó volánja mögé ülhetek, ráadásul ez lesz az első teljes hétvégém. FP1-en már vezettem az idei autót, ám az elejétől felépíteni egy teljes hétvégét nagyon izgalmas dolog lesz” – mondta Bearman.

„Tavaly nagyon sikeres voltam Bakuban, ez az egyik kedvenc pályám, szóval rendkívül izgatott vagyok már” – tette hozzá fiatal brit.

Nem túl meglepő egyébként, hogy Bearman kedveli Bakut, ugyanis tavaly Azerbajdzsánban ő lett az első F2-es versenyző, aki képes volt arra, hogy egy adott hétvégén minden pályaeseményt az élen zárjon: a szabadedzésen, a kvalifikáción, a sprinten és a versenyen is ő volt a legjobb.

 

Hülkenberg máig nem kapott választ arra, miért mellőzte őt a Ferrari

Bő tíz évvel ezelőtti történet került elő az idén a Haas, jövőre pedig már a 2026-tól Audivá váló Saubert erősítő Nico Hülkenberg kapcsán. A német 2013-ban is épp a Sauber színeiben versenyzett az F1-ben, erős teljesítményével pedig felhívta magára a Ferrari figyelmét is, amely Felipe Massát készült helyettesíteni. Hülkenberg állítólag egész jól állt a vörösökkel való tárgyalások során, ám végül a Scuderia nem őt választotta, hanem a Lotustól hozták vissza korábbi világbajnokukat, Kimi Raikkönent Fernando Alonso mellé.

Hülkenberg most a Süd-Deutsche lapnak beszélt arról, hogy máig nem kapott magyarázatot arra a Ferrari akkori csapatfőnökétől, a jelenleg az F1 vezérigazgatói posztját betöltő Stefano Domenicalitól, hogy miért nem kapta meg a lehetőséget tőlük: „Még nem, mivel folyamatosan ugyanazt mondja: ’ne most, gyere vissza később’” – felelte arra a pilóta, hogy kapott-e már választ. Arra a kérdésre, hogy mikor lehet az a „később”, így reagált: „Ötletem sincs, nincs kristálygömböm.”

f1-hulkenberg-haas