A világbajnok arra kéri a hollandokat, ne fújoljanak Hamiltonra Zandvoortban
https://formula.hu/parc-ferme/29758
A hétszeres világbajnoknak negatív fogadtatásban volt része az Osztrák Nagydíjon és Magyar Nagydíjon is, ahol jelentős számú holland rajongó szurkolt Max Verstappennek: és csak szeptemberben fog sor kerülni hazai versenyükre, az 1985 óta első Holland Nagydíjra, ahol 105 ezer fős teltház várható. Lewis Hamilton honfitársa, Damon Hill már most kéri a szurkolókat, legyenek sportszerűek.
„Holland rajongók, legyetek kedvesek Lewisszal! Ugye azok lesztek?” – mondta az F1 Nation podcast adásában Hill. „Mert azt csinálja, amiben a legjobb, és ezt ti is élvezni fogjátok, jó verseny várható. És mert sokan hallgattok minket Hollandiában is. A holland sportos nemzet, és nagyszerű dolog lesz, hogy sok-sok éve először megtartják a Holland Nagydíjat.” Az 1996-os bajnok hozzátette, a Magyar Nagydíj közönségének csak egy kisebb szegmense fújolt: „A verseny közben, mikor zárkózott fel a mezőnyben, és a harmadik helyig ért, hallani lehetett az üdvrivalgást a tömegben.”

Fotó: Red Bull
MotoGP: Marquez ott folytatta, ahol a nyári szünet előtt abbahagyta
https://formula.hu/parc-ferme/39654
Visszatért nyári szünetéről a MotoGP, a szokásos két pénteki tréninggel kezdetét vette az Osztrák Nagydíj programja a spielbergi Red Bull Ringen. A délelőtti szabadedzésen a vb-éllovas Marc Marquez vezetésével a két gyári Ducati diktálta a tempót, de a lényeg persze a délutáni egyórás gyakorlás volt, amelyen eldőlt, ki melyik szakaszába jut a szombati időmérőnek. Az edzés ugyanakkor nem volt zökkenőmentes: Jorge Martin már az elején bukott, míg Fabio Quartararo nagyjából félidőben, és mivel előtte Jack Miller felolajozta a pályát, illetve a francia Yamahájának becsapódása miatt a légfalat is szerelni kellett, hosszú percekre piros zászlóval félbeszakították a körözést.
Végül ezúttal is Marquez volt a leggyorsabb: 1:28,117-es kört futva zárt az élen a Ducatival. Mögötte viszont márkatársait megelőzte a KTM hazai versenyén szereplő Pedro Acosta, aki bő két tizeddel maradt el honfitársától. Őt Francesco Bagnaia és Alex Marquez követte a sorban, majd legjobb apriliásként és hondásként Raul Fernandez és Joan Mir jött, míg a top 10-be a sérülésből visszatérő Franco Morbidelli, valamint Johann Zarco, Fermin Aldeguer és Brad Binder fért még be – azaz ők kvalifikálták magukat a Q2-be. Nem sikerült ez azonban többek között a VR46-os Fabio di Giannantoniónak, az Aprilia két gyári versenyzőjének, Marco Bezzecchinek és Martinnak, valamint Quartararónak, így nekik már a Q1-ben is jelenésük lesz.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Marc Márquez | Ducati | 1'28.117 | |
| 2. | Pedro Acosta | KTM | 1'28.345 | 0.228 |
| 3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'28.385 | 0.268 |
| 4. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'28.435 | 0.318 |
| 5. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'28.519 | 0.402 |
| 6. | Joan Mir | Honda | 1'28.694 | 0.577 |
| 7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'28.696 | 0.579 |
| 8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'28.765 | 0.648 |
| 9. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'28.769 | 0.652 |
| 10. | Brad Binder | KTM | 1'28.845 | 0.728 |
| 11. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'28.866 | 0.749 |
| 12. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'28.877 | 0.760 |
| 13. | Luca Marini | Honda | 1'28.938 | 0.821 |
| 14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'29.015 | 0.898 |
| 15. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'29.058 | 0.941 |
| 16. | Jorge Martín | Aprilia | 1'29.066 | 0.949 |
| 17. | Alex Rins | Yamaha | 1'29.160 | 1.043 |
| 18. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'29.469 | 1.352 |
| 19. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'29.633 | 1.516 |
| 20. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'29.623 | 1.506 |
| 21. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'44.877 | 16.760 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sargeant visszatér a versenyzéshez
https://formula.hu/parc-ferme/39653
Először fog versenyen rajthoz állni Logan Sargeant azóta, hogy tavaly év közben leváltotta őt a Williams F1-es csapata: az amerikai pilóta hazája sportautó-bajnokságában, az IMSA-ban fog szerepelni az utolsó két fordulón. A Formula-1-ben másfél szezont eltöltő versenyző a PR1 Mathiasen Motorsports #52-es Oreca Gibsonját fogja vezetni a hatórás indianapolisi futamon, illetve a szezonzáró tízórás Petit Le Mans-on a Road Atlantán, két csapattársa Benjamin Pedersen és Naveen Rao lesznek.
Sargeant versenyzése fordulat az év eleji hírekhez képest, amikor az IDEC Sport azt a bejelentést tette közzé, hogy a korábban leigazolt pilótájuk mégsem indul az ELMS-ben, mivel „úgy döntött, visszalép a versenyzéstől, hogy más érdekeltségekbe fogjon”. Sargeant viszont a minap került be a Le Mans-i kategóriagyőztes Oliver Gavin által vezetett menedzsmentcsoport ügyfelei közé, ami arra utalhat, hogy nagyon is hosszabb távon tervez még az autósportban.

Russell: Az év eleji négy dobogóból csak kettőt érdemeltem meg
https://formula.hu/parc-ferme/39652
George Russell szerint a szezon első hat futamán elért négy dobogójából mindössze kettő volt valóban megérdemelt. A Mercedes brit pilótája erősen kezdte az idényt, de elismeri, hogy a jó eredményekhez a szerencse is hozzájárult.
„Volt négy dobogóm az első hat versenyen, de talán csak kettőt mondanék igazán megérdemeltnek” – mondta Russell a Motorsport.com-nak. „Melbourne-ben Piastri kicsúszott, Miamiban pedig a VSC játszott a kezünkre. A kínai harmadik hely viszont tiszta eredmény volt, és Bahrein is nagyszerű futam volt, talán az év legjobbja Kanada kivételével.”
Russell hozzátette, hogy a Mercedes teljesítményét több tényező is hátráltatta a szezon során. „Nyilvánvalóan volt egy kis baki, és valami nem úgy működött, ahogy vártuk” – utalt az imolai fejlesztésekre. „Egyértelműen szenvedtünk a forró futamokon. Az év elején még tavasz volt, most nyár van, ez is közrejátszik. Hogy őszinte legyek, úgy érzem, a szezon elején minden a mi kezünkre játszott.”

„Ha nem javul a nyári szünet után, Hamilton az év végén befejezheti” – Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/39651
Günther Steiner szerint nem kizárt, hogy Lewis Hamilton már a 2025-ös szezon végén távozik az F1-ből, ha az évad második felében sem javul a teljesítménye a Ferrarinál. A hétszeres világbajnok számára eddig a kínai sprintgyőzelmen és néhány villanáson kívül a küszködésről szól a maranellói kaland, a legutóbbi Magyar Nagydíjon pedig eredmények és nyilatkozatok terén is új mélypontra jutott: az időmérőn és a futamon sem jutott top 10-be, ami után a brit haszontalannak nevezte magát, és azt javasolta a Scuderiának, hogy cseréljenek versenyzőt.
A Haas egykori csapatvezetője – aki a hírek szerint rövidesen a MotoGP-s Tech3-csapatot vásárolhatja fel – pedig nagyon is elképzelhetőnek tartja, hogy Hamilton tényleg befejezi év végén az érvényes szerződése ellenére is: „A nyári szünet az elmélkedés időszaka lesz számára. Talán kipihentebben tér vissza a szünet után és a teljesítménye javulni fog. De lehet, hogy nem, és akkor nagyon is el tudom képzelni, hogy az év végén azt mondja: ’ennyi volt, nem fogok még egy évet végignyomni’. Rengeteg érdekeltsége van a Formula-1-en kívül, ő egy önálló márka. Sok pilótának szüksége van az F1-re platformként, de Lewisnak már nincs. És ezért is könnyebb számára, hogy meghúzza a vonalat” – nyilatkozta Steiner a Web.de portálnak.
Steiner ugyanakkor megjegyezte, hogy Hamilton valószínűleg megvárja a jövő évi nagy szabályváltozásokat – de ha akkor sem talál magára, tényleg véget érhet az F1-es karrierje: „Lewisnak az elejétől kezdve gondjai vannak a ground-effect autókkal. 2026-ban pedig új autók és motorok jönnek, és senki sem tudja, ki lesz a legerősebb. Talán ezt mondja, hogy ezt bevállalja. De ha ez sem működik, akkor vége. Még ha nem is azonnal. Ha távozni akar, időben fogja kommunikálni, hogy a csapatnak legyen ideje helyettest találni.”

Mick Schumacher tényleg opció a Cadillacnél – csak más szerepkörben?
https://formula.hu/parc-ferme/39650
Hónapok óta beszédtémát szolgáltat az F1-ben, hogy vajon kik lesznek a 2026-ban tizenegyedik csapatként érkező Cadillac pilótái. A két fő esélyesnek hosszú ideje Valtteri Bottast és Sergio Perezt tartják, ám az állítólagos listán szerepel többek között Mick Schumacher neve is. A The Race most a Formula-1-ben eddig két idényt teljesítő, de 2023-ra ülés nélkül maradó német kapcsán arról ír, hogy valóban opció lehet a Cadillacnél – csakhogy nem az egyik versenyzői ülést illetően, hanem teszt- és tartalékpilótaként csatlakozhat az amerikai formációhoz a pilóta. Ezt a szerepkört korábban két évig már betöltötte a Mercedesnél
A szaklap szerint Schumacher számára azért is lehet vonzó ez a lehetőség, mert így legalább visszatérne a Formula-1 körforgásába, amely kimondva is a fő célja, de közben folytathatná a WEC-ben való versenyzést is. És itt jön be még egy érdekes adalék: az idézett portál ugyanis úgy tudja, hogy Schumacher az első számú opció a JOTA Cadillacnél a jövőre már teljes szezont nem vállaló Jenson Button helyére az Endurance-vb-n, így a német az Alpine helyett itt is az amerikai gyártót képviselhetné, miközben a franciáknál nem volt esélye F1-es szerepkörre emellett.

Előre elárverezi 2026-os F1-es autóját a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/39649
Rendhagyó aukciót hirdetett meg a McLaren: már az idei szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon elárverezik a leendő 2026-os Formula-1-es versenygépüket. Ez azt is jelenti, hogy az új szabályrendszer szerint építendő autó előbb talál gazdára, mint hogy az akár a pályára gurulhatott volna. Az autó szállítása új tulajdonosának majd 2028-ban fog megtörténni, de addig is egy 2025-ös bemutatóautó birtokosa lehet az aukció nyertese – aki emellett a McLaren technológiai központjába is meghívást kap.
Az árverésen amúgy nemcsak a jövő évi F1-es McLaren kerül kalapács alá: erre a sorsra jut az IndyCar-pilóta Pato O’Ward 2026-os masinája, amellyel a legendás Indy 500-on fog rajthoz állni, valamint egy példány a McLaren LMDh-prototípusából, amely 2027-ben debütál majd a WEC-ben. Ezzel a rendkívüli aukcióval a McLaren annak állít emléket, hogy ők az egyetlen versenycsapat az autósport történetében, amely megnyerte a tripla korona mindhárom elemét: a Monacói Nagydíjat, a Le Mans-i 24 órást és az Indy 500-at.

„Toto kavarta a pletykákat” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/39648
A Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko szerint a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff gerjesztette azokat a pletykákat, melyek szerint benne volt a levegőben Max Verstappen átigazolása, ám ő végig biztos volt pilótájuk maradásában, mivel értelme sem lett volna a váltásnak a 2026-os nagy szabályváltozások miatt. A téma hosszú hónapokon át tartotta lázban a Formula-1-es paddockot, a négyszeres világbajnok azonban a Magyar Nagydíj csütörtökjén végre maga mondta ki: eszében sincs elhagynia az energiaitalosokat. Mindez egybeesett azzal, hogy állítólag már nem aktiválódhatott a 2028-ig érvényes szerződésének kilépési záradéka – ám Marko szerint azzal kapcsolatban is csak találgatások láttak napvilágot:
„Idegesítő volt már a végére. Mindenekelőtt mindenki azt hitte, jobban tudnák nálunk, milyen is az a kilépési záradék” – nyilatkozta a Kronen Zeitungnak Marko, aki a Mercedes-pletykák kapcsán hozzátette: „Mindezt kicsit Toto kavarta fel. De mindig világos volt számomra a helyzet, mert értelmetlen lett volna Maxnak váltania 2026-ra. Hiszen mindenki üres lappal indul: senki sem tudja, kié lesz a legjobb motor vagy a legjobb karosszéria. Rengeteg paraméter félrecsúszhat. Verstappen helyében előbb megnézném ezt, aztán döntenék” – jegyezte meg a szakember, aki ezzel azt már nem zárta ki, hogy 2027-re mégis váltson a holland, ha úgy látja jobbnak.

„Nem ilyen autót szeretek, én csak alkalmazkodom” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39647
Max Verstappen állítja: nem az ő stílusára tervezi a Red Bull a Formula-1-es autóit, ő csak igyekszik alkalmazkodni az adott versenygéphez. Régóta közkeletű vélekedés, hogy részben azért küszködnek a négyszeres világbajnok csapattársai látványosan, mert a Red Bull autói a holland igényeihez és egyedi vezetési stílusához illeszkednek. Ezt azonban most maga Verstappen tagadta a Ford Performance YouTube-csatornáján Chris Harrisnek nyilatkozva, megjegyezve, hogy ő nem olyan versenygépeket, amelyeket jelenleg a bikások biztosítanak számára:
„Csak alkalmazkodom ahhoz, amim van. Nem az az autó, amit szeretek, egyszerűen csak ez az, ami van. Úgyhogy meg kell próbálnom úgy vezetni, hiszen ez a leggyorsabb módja annak, hogy körbeérj a pályán, de személy szerint nem ez az, amit szeretnék. Másféle részleteket szeretnék az autón” – fogalmazott a 27 éves pilóta.

Őt semmiképp ne vigye a Cadillac a világbajnok szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39646
Több név is felmerült a nemzetközi sportsajtóban a Cadillac 2026-os pilótafelállásával kapcsolatban, így például Sergio Perezt és az F2-ben versenyző Jak Crawfordot is szóba hozták az amerikai csapattal kapcsolatban. Most az 1997-es F1-es világbajnok, Jacques Villeneuve mondta el a véleményét két másik jelöltről.
„Mick Schumacher elég nehéz időkön ment keresztül, amikor a Haasnál versenyzett. Tapasztalt versenyzőnek sem nevezném. Nincs semmi ok arra, hogy őt válasszák” – jelentette ki az expilóta a Vision4Sportnak.

Valtteri Bottast illetően már pozitívabb volt Villeneuve. A Mercedesnél a színfalak mögött segédkező finn visszatérését egyébként Toto Wolff, a németek csapatfőnöke is támogatja.
„Bottas rendkívül tapasztalt és megmutatta, hogy képes futamokat nyerni. Egy remek csapattal dolgozott együtt, a Mercedesszel. Ezek elég jó tulajdonságok.”
„A sauberes időszakát nehéz megítélni, ott nem éreztem igazán sikerre éhesnek” – mondta Villeneuve.

Russell: Nyerni akarok, csak ez érdekel
https://formula.hu/parc-ferme/39645
Max Verstappen Red Bull-os jövőjének látszólagos tisztázásával egyre közelebb kerül a mercedeses szerződéshosszabbításhoz George Russell. A brit aláírására egyelőre nem számíthatunk a nyári szünetben, a részleteket még meg kell tárgyalnia a versenyzőnek csapatával. Egy biztos: Russellnek csupán a győzelem számít, a pénz nem.
„Ezt meg kell beszélnünk. Mi a két fél érdeke, mit akarok én elérni ezzel? És mit akar a Mercedes?” – idézi a RacingNews365 Russellt.
„Egy elég különleges szituációval találtuk magunkat szemben az elmúlt hat hónapban. Az én részemről annyit mondhatok, hogy nyerni akarok. Ez az egyetlen dolog, ami érdekel, mindennél jobban. Jobban érdekel a pénznél, annál, hogy hány szponzori napot veszítek el, mindennél.”
„Nyerni akarok, nekem ez a legfontosabb dolog a jövőmmel kapcsolatban” – jelentette ki a brit.

Fotó: Mercedes
Colapinto már az F1-en kívül keresgél?
https://formula.hu/parc-ferme/39644
Sajtóbeszámolók szerint az F1-en kívüli lehetőségeket keresi Franco Colapinto és a menedzsmentje. A Formula 1 Magazine szerint állítólag az IndyCar és a WEC is szóba jöhet az argentin versenyzőnél, amennyiben véget ér számára az F1-es kaland.
Colapinto idén a szezon közben kapott ülést az Alpine-nál, de egyelőre nem tudott pontot szerezni, voltak csúnya hibái, és egyáltalán nem meggyőző – ezt fejelte meg azzal, hogy múlt héten teszt közben is összetörte az autót a Hungaroringen.
Mészáros Sándor és a Formula.hu már jó ideje ír/beszél arról, hogy Colapinto küldetése a végéhez közelít, de a Renault vezérigazgató-váltása és a csapat helyzete kicsit háttérbe tolta ezt a problémát – fogadni viszont továbbra sem érdemes arra, hogy Colapinto biztosan végigcsinálja a 2025-ös szezont, nem beszélve a jövő évről.
Az argentin jövője a heti Pitwallban is szóba került:
Verstappen: Nincs bennem újabb 200 F1-es futam
https://formula.hu/parc-ferme/39643
A Magyar Nagydíjon futotta 200. Red Bull-os F1-es nagydíját Max Verstappen, aki a 2016-os barcelonai hétvége óta versenyez a csapatnál, összességében pedig 223 nagydíjnál tart – 65 győzelem, 44 pole-pozíció és 117 dobogós helyezés áll a neve mellett, megspékelve négy világbajnoki címmel.
Ugyanakkor úgy érzi, hogy nincs már benne még kétszáz futam, hiába csak 27 esztendős. Így válaszolt a kérdésre:
„Nem. Ez egy könnyű válasz. Tehát biztosan túl vagyunk a karrierem felén. Hihetetlen utazás volt. Nem érzem úgy, hogy 200 verseny lenne, de mostanában sok versenyt futunk egy évben, így gyorsan összeadódnak.”

fotó: Red Bull Content Pool
„Valtteri megérdemel egy ülést. Figyeljetek...” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39642
A Mercedes F1-es csapatát segíti jelenleg a színfalak mögött Valtteri Bottas, aki aktívan ülés után kutat a száguldó cirkuszban. A finn neve a Cadillac és az Alpine istállójával kapcsolatban is felmerült, nemrégiben pedig azt nyilatkozta a tapasztalt pilóta, hogy ebben a hónapban már eldőlhet a sorsa. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig nagy valószínűséggel szintén tudja, mi vár Bottasra.
„Valtteri nagyon sok ideje a Mercedes-család tagja. Ő egy olyan versenyző, hogy ha az egyik pilótánk véletlenül ételmérgezést kapna, őt berakjuk az autóba, és rögtön meglesz a tempója. Ezt jó tudni – a tartalékversenyzőnk olyan gyors, amilyen csak lehet.”
„Valtteri megérdemel egy ülést. Remélhetőleg kinyílik előtte egy ajtó hamarosan. Figyeljetek...” – mondta Wolff mosolyogva a Mercedes videójában.

Fotó: Mercedes
„Horner néha s*ggfej volt, de valamilyen szinten hiányzik” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39641
Christian Horner Red Bulltól való menesztését követően Toto Wolff a legrégebb óta regnáló csapatfőnök az F1-ben – a Mercedes vezetője 2013 óta áll a brackley-i istálló élén.
Horner és Wolff évekig tartó csatározása különleges színfoltot adott a paddock életének, a Red Bullnál történt szervezeti átalakításokkal azonban ez a fejezet lezárult.
Wolff a Channel 4-nek elismerte, furcsa Horner nélkül a rajtrács: „Igen, bizonyos értelemben hiányzik” – mondta mosolyogva.
„Tizenkét éve küzdünk egymással. Gyakran s*ggfej volt, és ezt meg is mondtam neki.”
A Mercedes-főnök szerint Horner távozásával egy korszak ért véget: „Az, hogy ő nincs itt, olyan, mintha az egyik régi dinoszaurusz eltűnt volna. Nem sok csapatfőnök van, ezért most egy kicsit magányosabbnak érzem magam.”

Steiner: Russell életre szóló szerződést érdemelne
https://formula.hu/parc-ferme/39640
Günther Steiner válasza nem is lehetett volna határozottabb arra a kérdésre, hogy megérdemelne-e egy többéves szerződéshosszabbítást George Russell a Mercedesnél – a korábbi csapatfőnök nem hezitálna Toto Wolff helyében.
„Megérdemli. Jó munkát végez, vezeti a csapatot, mindent tud” – mondta Steiner.
A Haas egykori vezetője nem állt meg itt, és humorosan a következőt mondta: „Szerintem életre szóló szerződést kellene kapnia, amiből nem tud kihátrálni. Komolyra fordítva a szót, meg kellene hosszabbítani a szerződését. Jó munkát végez.”

Ezzel nyűgözte le az akadémia vezérét a Ferrari F3-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/39639
Egy fordulóval a szezon vége előtt, a Hungaroringen biztosította be Formula-3-as bajnoki címét a Ferrari akadémistája, Rafael Camara. Az olaszok akadémiáját irányító Jerome d’Ambrosio elismerően beszélt a fiatal brazilról.
„Van egy egyedülálló módszere arra, hogy tudja, mit akar és mire van szüksége a teljesítményéhez, ami szerintem rendkívül fontos egy versenyző számára” – idézi az F1 hivatalos oldala d'Ambrosiót. „Ez lenyűgöző, amikor fiatal tehetségekbe fektetünk be, és megpróbáljuk őket a lehető legjobban támogatni.”
„Télen volt néhány megbeszélésünk, amelyek elég érdekesek voltak. Az akadémia nevében javasoltunk néhány dolgot, mire ő azt mondta, hogy nem, Jerome, nekem ez kell, ezt akarom.”

„Emlékszem, hogy azt mondtam, oké, akkor ezt fogod kapni, és így fogunk támogatni. Tudja, mit akar és mire van szüksége a teljesítményéhez, és ez az érettség jele. Ez az erő jele.”
„Biztató és megnyugtató, hogy van egy olyan pilótánk, aki határozott a döntéseiben és tudja, mire van szüksége, mit akar elérni ebben a sportban. Minden területen tudnod kell, mit akarsz, és meg kell ragadnod a lehetőségeket. Rafa rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal, de hosszú még az út” – mondta a szakember.
„Megpróbáljuk megállapítani, hogy minden megvan-e benne ahhoz, hogy megtegye azt a lépést, ami a Ferrari esetében azt jelenti, hogy beülni a Formula-1-es autójukba.”
Fotó: Formula-3 X
Így áll a Formula Motocast MotoGP-s erősorrendje a nyári szünetben
https://formula.hu/parc-ferme/39638
Az idei évben minden MotoGP-s nagydíj után 1-től 10-ig terjedő skálán értékeltük a versenyzők teljesítményét (ketten pontoztunk, a két érték átlaga pedig kiadta a végső pontszámot), figyelembe véve az abszolút eredményeik mellett azt is, hogy milyen körülmények között született az adott helyezés. Mivel a MotoGP jelenleg a nyári szünetét tölti, összesítettük az eddigi 12 forduló pontszámait, így állt össze az alábbi táblázat.
Az aligha meglepő, hogy különösen az idény nyári szakaszában kiemelkedően domináló Marc Marquez vezeti az így összeálló erősorrendet, megelőzve öccsét, Alex Marquezt, aki a vb-tabellán is követi a nyolcszoros világbajnokot. A nagydíjhétvégék pontszámai alapján a Yamahával több pole-t szerző és rendre felülteljesítő Fabio Quartararót láttuk eddig idén a harmadik legjobbnak, megelőzve az Apriliára egyre jobban ráérző Marco Bezzecchit, a VR46-os Franco Morbidellit és az LCR Hondával futamot is nyerő Johann Zarcót.
Jorge Martin hetedik helyezése csalóka, hiszen mindössze két futamhétvégén áll rajthoz: őt és a többi beugró, helyettes, szabadkártyás vagy csak néhány nagydíjat teljesítő társát is megcsillagoztuk a táblázatban. Mindenesetre Francesco Bagnaia csak úgy férne be a top 10-be a pontszámaink alapján, ha Martint kivesszük a listából. Az pedig szintén aligha meglepő, hogy a sort Somkiat Chantra zárja messze a legalacsonyabb pontszámmal, de két yamahás, Alex Rins és Miguel Oliveira is a mezőny végén tanyázik.
A Formula Motocast erősorrendje 12 nagydíj pontszámai alapján:
| 1. | Marc Marquez | 8,8 |
| 2. | Alex Marquez | 8,0 |
| 3. | Fabio Quartararo | 7,4 |
| 4. | Marco Bezzecchi | 7,2 |
| 5. | Franco Morbidelli | 6,9 |
| 6. | Johann Zarco | 6,8 |
| 7. | Jorge Martin* | 6,8 |
| 8. | Pedro Acosta | 6,6 |
| 9. | Fabio di Giannantonio | 6,5 |
| 10. | Maverick Vinales | 6,4 |
| 11. | Francesco Bagnaia | 6,1 |
| 12. | Fermin Aldeguer | 6,0 |
| 13. | Takaaki Nakagami* | 6,0 |
| 14. | Ai Ogura | 5,9 |
| 15. | Luca Marini | 5,7 |
| 16. | Joan Mir | 5,5 |
| 17. | Jack Miller | 5,4 |
| 18. | Enea Bastianini | 5,3 |
| 19. | Brad Binder | 5,2 |
| 20. | Raul Fernandez | 5,0 |
| 21. | Miguel Oliveira | 4,4 |
| 22. | Augusto Fernandez* | 4,4 |
| 23. | Alex Rins | 4,3 |
| 24. | Aleix Espargaro* | 4,2 |
| 25. | Lorenzo Savadori* | 3,8 |
| 26. | Somkiat Chantra | 2,5 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! A Formula Motocast pedig a terveink szerint a nyári szünetet követően minden dupla forduló második állomása után, azaz háromhetente jelentkezik majd!
„Tsunoda a legrosszabb Verstappen csapattársai közül” – Villeneuve
https://formula.hu/parc-ferme/39637
Kemény kritikát fogalmazott meg mindenekelőtt Yuki Tsunodával, de igazából Max Verstappen korábbi csapattársaival kapcsolatban Jacques Villeneuve. Tsunoda a szezon harmadik futama óta szerepel a Red Bull Racingnél, és bár eleinte úgy tűnt, jobban teljesít elődjénél, Liam Lawsonnál, hiszen fel tudott mutatni Q3-as szerepléseket és pontszerzéseket, az utóbbi nagydíjakon ő is gödörbe került, és immár hét verseny óta nem gyűjtött pontot. Villeneuve szerint ő a legrosszabb Verstappen összes eddigi csapattársa közül – ugyanakkor azt is megjegyezte az 1997-es F1-es világbajnok, hogy igazából a többiek is legjobb esetben átlagosnak voltak tekinthetők:
„Tsunoda valószínűleg a legrosszabb mind közül” – nyilatkozta Villeneuve Tsunodáról a Vision4Sportnak.” Sokan mondják, hogy igazságtalan, mert Maxnak készítették az autót. De lehet, hogy Max az egyetlen, aki igazából jó visszajelzést ad a csapatnak. Úgyhogy igen, így fejlesztik az autót, és egyre jobb és jobb lesz számára. Nem akarják megnehezíteni a második számú versenyző dolgát. Az a helyzet, hogy nincsenek sokan olyanok, mint Max.”
„Ha visszatekintünk, régen volt néhány jó pilóta, meg néhány átlagos. Ma viszont már néhány helyett sok jó versenyző van. De nincsenek igazán kivételes pilóták már. Max tényleg kiemelkedik, szóval nehéz bárkit mellé tenni, mert egymás ellen harcolva mindegyikük nagyszerűnek tűnik, amíg meg nem érkezik valaki olyan, mint Max, és azt gondoljuk ’oké, talán mégsem mind elég jók’. Szóval az lesz a tény, hogy az összes pilóta, akit eddig Max mellé rakta párba, mind átlagosak voltak?” – fogalmazott a kanadai expilóta, aki hozzátette: épp emiatt jó lenne megnézni Verstappen mellett Charles Leclerc-t, Fernando Alonsót vagy Lando Norrist, mert az mindkét irányban jó szintfelmérő lenne.

Alonso: Ha Bortoleto angol lenne, mindenhol róla szólnának a hírek
https://formula.hu/parc-ferme/39636
Remekelt az F1-es Magyar Nagydíjon Gabriel Bortoleto – a Sauber újonca az eddigi legjobb eredményét érte el a száguldó cirkuszban, miután a hatodik helyen fejezte be a mogyoródi futamot. A pont előtte végző Fernando Alonso a verseny után magasztalta brazil mentoráltját. A spanyol szerint akár még nagyobb is lehetne a felhajtás a nagyszerű teljesítményt nyújtó versenyző körül, ha Angliából származna.
„Nagyon keveset hibázik, mindig nyomás alatt tartja a többieket. Ő a legjobb újonc ebben a generációban” – idézi Alonsót a RacingNews365.
„Ha angol lenne, vagy ilyesmi, és a hatodik helyen végezne egy Sauberben, mindenhol róla szólnának a hírek. Rendkívüli, amit ő csinál!”

Bortoleto elmondása szerint mindig is fokozatosan fejlődött pályafutása során – ez pedig azért van, mert élvezi a munkát és a tanulást.
„Ez az újonc szezonom, természetes, hogy fejlődöm. Legalábbis én mindig is így voltam ezzel. Ha megnézed az eredményeimet a juniorkarrierem során, én az a fajta srác voltam, akinek mindig megvoltak ezek a lépések. Azért is van ez, mert szeretek dolgozni, szeretek tanulni, szeretem megérteni, mit csinálok rosszul, és hogyan tudnék jobb munkát végezni” – magyarázta Bortoleto.
Fotó: Sauber Media
Colapinto balesetet szenvedett a Pirelli F1-es gumitesztjén a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/39635
Franco Colapintónak balesete volt a hungaroringi Pirelli-teszt második napjának délelőttjén – közölte az Alpine. A csapat tájékoztatása szerint az argentin versenyző a 11-es kanyarban szenvedett balesetet, ami után a pilótát megvizsgálták az orvosi központban, és szerencsére jól van.

Több csapat is Mogyoródon maradt a hétvégi 40. Formula-1-es Magyar Nagydíj után, hogy újabb kétnapos teszten segítse a Pirelli felkészülését a 2026-os gumikkal. A gumigyártó közlése szerint a C3-C4-C5-ös keverékek prototípusait próbálgatják rövid és hosszabb etapokon egyaránt. A keddi első felvonás során a vasárnapi győztes Lando Norris is autóba ült a McLaren színeiben, míg a Racing Bullsnál Liam Lawson, az Alpine-nál pedig Paul Aron körözött. Utóbbi helyére ült be szerdára Colapinto és Pierre Gasly is, míg az Alpine mellett ma már a Ferrari teljesít szolgálatot Charles Leclerc-rel a volánnál. A McLaren és az Alpine a 2023-as, a Racing Bulls a tavalyi, a Ferrari pedig az idei versenygépét alakította át a jövő évi új szabályok jelentette terhelést minél jobban szimulálni tudó öszvérautóvá.
