DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök

Végre a Suzukinál is elkészültek a MotoGP slágerfejlesztésével

Az elmúlt egy-két évben a „holeshot device” volt a legfőbb fejlesztési terület a MotoGP-ben: a felfüggesztés összenyomásával a motor magasságát állító eszköz elsősorban a rajtoknál, továbbfejlesztett változatban akár kör közben, a kigyorsításokon is segítséget jelenthet a versenyzőknek. Az eszköz a legtöbb gyártónál már elöl és hátul is használatban volt – leszámítva a Suzukit: Joan Mir, a regnáló világbajnok júniusban a Formula.hu-nak is megerősítette, hogy a „kékek” csak az első eszközzel rendelkeztek.

Nos, ez változik a hétvégi Stájer Nagydíjtól kezdődően: Ken Kawauchi, a Suzuki technikai igazgatója a gyártó legutóbbi Racing Magazine nevű kiadványában erősítette meg, hogy immár a hátsó eszköz is a versenyzőik rendelkezésére fog állni az első spielbergi fordulótól kezdődően. Ezzel teljesül végre Mir kívánsága: elsősorban ő volt az, aki hajtotta előre a csapatát, hogy fejlesszék ki az eszköz, amely elmondása szerint több tizedmásodpercet hozhat nekik a konyhára.

A Suzuki eddig idén nem nyert futamot címvédőként, Mir három dobogós helyezéssel a vb-tabella negyedik helyét foglalja el.

mir-suzuki-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Sainz szerint szignifikáns fejlesztésekkel készül a Ferrari

Carlos Sainz volt az a versenyző, aki a legtöbb hasznot húzta Max Verstappen melbourne-i kieséséből, a spanyol ugyanis nem sokkal vakbélműtétjét követően megnyerte az Ausztrál Nagydíjat.

Sainz szerint a pályán jelenleg nem tudják felvenni a versenyt Verstappenékkel, ám elmondása alapján nagy fejlesztéseken dolgozik a Ferrari, mellyel sokkal közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz.

„A szezon első harmadáig fölényben lesznek, ám ezt követően hozni fogunk néhány fejlesztést, aminek következményeképp gyakrabban felvehetjük velük a versenyt, de valószínűleg ez már túl késő lesz a bajnokság szempontjából” – mondta Sainz a Japán Nagydíjat követően.

Már az újraindításnál elintézték egymás futamát az Alpine-pilóták

Újabb pocsék eredmény a konstruktőri világbajnokság utolsó helyezettjénél: Esteban Ocon és Pierre Gasly 15. és 16. helyezést szerzett a Japán Nagydíjon, csak Logan Sargeant vezetői hibája miatt nem az utolsó két helyen végezték. Az Alpine-ok már a 3. körben, az állórajtos újraindításnál ütköztek egymással, ami megpecsételte amúgy sem túl ígéretes futamukat. Mindkét autó padlólemezéből darab szakadt le – Ocon jobb, Gasly bal oldalán –, ami nagymértékű leszorítóerő-csökkenést jelentett a folytatásban.

Gasly arról beszélt, 30 pont leszorítóerőt és ezzel arányban köridőt veszített a sérült autóval, így nem tudta nyomni. Ocon szerint a hiányos padló összességében nem sokat változtatott a futam összképén, mivel az Alpine nem volt elég gyors.

A csapatfőnök Bruno Famin szerint „mindkét autó jelentős leszorítóerő-veszteséget szenvedett”, de ő is hozzátette, az Alpine-nál nincs meg a tempó, minden területen fejlődniük kell. Mindkét autó kört kapott Japánban is: még egyetlen futamot sem fejeztek be 2024-ben a győztessel megegyező körben.

A dobogósok vagy édesapjuk van nagyobb veszélyben?

Meglehetősen tréfás módon ért véget a Japán Nagydíjat követő FIA sajtótájékoztató, melyre a suzukai verseny első három helyezettje, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz volt hivatalos.

A sajtótájékoztató végén arra volt kíváncsi az egyik újságíró kolléga Verstappennél és Sainznál, hogy véleményük szerint ők vagy az édesapjuk van-e nagyobb veszélyben versenyzés közben.

Carlos Sainz úgy válaszolt, hogy édesapjáért jobban aggódik, mint saját magáért, többek között azért is, mert idősebbik Sainz már a 62. életévét tapossa.

„Számos alkalommal feltettem már a kérdést édesapámnak, hogy miért nem hagy fel a versenyzéssel, hiszen így golfozhatnánk közösen vagy több időt tölthetne édesanyámmal. Ő azonban továbbra is ott van a Dakar-ralin, illetve ezen felül is teljesít még néhány versenyt éves szinten. Esélytelen, hogy meggyőzzem...” – mondta Sainz.

Verstappen így felelt a kérdésre: „Édesapám három éve kezdett ralizni, elnézve néhány belsőkamerás felvételét, egyértelműen úgy látom, hogy nagyobb veszélyben van, mint én” – mondta a holland.

Sainz viccesen hozzátette, hogy Bahreinben Jos Verstappen és idősebbik Sainz egymásnak mutatták a felvételeket, hogy éppen melyikük bukott nagyobbat.

Sergio Perez tovább fokozta a hangulatot, a Red Bull mexikói versenyzője szerint az ő édesapja van a legnagyobb veszélyben, hiszen Antonio Perez politikával foglalkozik.

Egyszavas válaszokkal fél perc alatt elintézte az újságírót Hamilton

A Suzukában megszerzett kilencedik hely nagyon nem teszi boldoggá Lewis Hamiltont – hiába voltak kíváncsiak a sajtó képviselői a hétszeres világbajnok gondolataira, Hamilton nem nagyon akart beszélni. Úgy néz ki, a media penben pedig végleg elfogyott a türelme, ezért kifejezetten barátságtalanul válaszolt egy újságíró kérdéseire. A következő párbeszéd hangzott el:

Riporter: Milyen volt a mai versenyed?

Hamilton: Oké.

Riporter: Nem vagy kicsit irigy a Ferrarira ebben a pillanatban?

Hamilton: Nem.

Riporter: Várod már, hogy velük legyél? Mert gyorsabbak, vagy egyszerűen…

Hamilton: Nincsenek jobb kérdéseid?

Riporter: Bocsánat, én csak…

Hamilton: Oké.

A hétszeres világbajnok ezzel el is sétált az interjúról. De szembetűnő, hogy a Sky Sports online felülete, amely jellemzően több gondolatot hoz a versenyzőkről, is csupán néhány mondatot közölt Hamiltontól – amelyből viszont kiderül, sérült autóval versenyzett Suzukában:

„Azt hiszem, az elején szedtem össze egy kis sérülést, amikor Charles kívülről jött. Az első etapban óriási volt az alulkormányzottság. Egyik kanyarban sem tudtam fordulni az autóval, ezért is engedtem el George-ot.”

Átesett a nyitott szívműtéten Kovalainen

Mint arról mi is beszámoltunk néhány hete, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő korábbi F1-es pilótánál, Heikki Kovalainennél aorta aneurizmát diagnosztizáltak a szívében, amely miatt az utóbbi időben már nem is tudott raliversenyeken indulni. A finn most a közösségi oldalán jelentkezett be: elmondása szerint a múlt héten átesett a nyitott szívműtéten, így most megkezdődhet a rehabilitáció időszaka.

„Ez alapvetően azt jelenti, hogy a felszálló aorta egy szakasza eléggé kitágult” – magyarázta Kovalainen. „Úgy döntöttünk, belevágunk az operációba, és a múlt héten meg is műtöttek a Tampere Egyetemi Kórházban. Orvosok, nővérek és asszisztensek csodálatos csapata gondoskodott rólam. Nyitott szívműtét volt, úgyhogy örökké megmaradnak a nyomai az ingem alatt a mellkasomon. De a műtét jól sikerült. Utána néhány napig kemény volt, de már itthon vagyok és lábadozom. A kilátások egész jók, esély van a teljes gyógyulásra és a fittségem visszanyerésére. Persze csak az idő dönti majd el, hogyan alakul mindez, de eddig jók a kilátások, ennek örülök.”

Vasárnap kora reggel jön az F1-es Japán Nagydíj – program

A hétórás időeltolódás miatt korán kell kelnie annak, aki vasárnap nem akar lemaradni a 2024-es Formula-1-es szezon negyedik futamáról, a Japán Nagydíjról – igaz, a magyar idő szerint reggel 7-es rajtidőpont már szinte gyerekjáték a két héttel ezelőtt melbourne-i versenyhez képest. Éjszaka és este pedig egyébként a NASCAR kategóriáinak martinsville-i futamait is követhetjük – mutatjuk a hét utolsó napjának menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt:

Vasárnap (április 7.)  
01:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
07:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
21:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-suzuka-1

Quartararo a MotoGP legjobban kereső versenyzőjévé válik az új Yamaha-szerződéssel

Pénteken jelentették be, hogy bár hónapok óta voltak pletykák annak kapcsán, hogy Fabio Quartararónál betelhetett a pohár a Yamaha egy helyben toporgása miatt és leléphet tőlük, mégis kétéves szerződéshosszabbítást írt alá velük. A francia motoros a közösségi médiás posztjában arról írt, hogy a hangvillások meggyőzték arról, hogy agresszív új hozzáállással és mentalitással igyekeznek visszatérni a MotoGP élmezőnyébe.

A Motorsport.com értesülései szerint azonban egy másik faktor is meggyőzhette a maradásról Quartararót: a fizetés. A lap úgy tudja, nagyságrendileg 12 millió eurós keresete lesz a 2021-es világbajnoknak a japán márkánál: ezzel még a Hondától a Gresini Ducatihoz való átigazolással komoly fizetéstől eleső Marc Marquezt is felülmúlva a teljes mezőny legjobban kereső motorosa lehet – sőt, ez az érték nagyjából a duplája annak a 6 millió eurónak, amit a kétszeres címvédő Francesco Bagnaia kap a Ducatitól (igaz, a bolognaiaknál bónuszrendszer dívik ezen felül az eredmények alapján, de még egy harmadik címmel sem kerülne az olasz Quartararo elé). Ehhez képest a portál szerint az egyetlen érdemi B opciónak tűnő Aprilia alig több mint 4 millió eurós ajánlatot tudott csak letenni az asztalra a francia elé.

Arról, hogy milyen tényezők játszhattak szerepet Quartararo döntésében, milyen alternatívái lehettek volna és hogyan befolyásolhatja mindez a MotoGP-s pilótakeringő további alakulását, a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk bővebben.

motogp-quartararo-yamaha-1_1

„Nem volt tempó sem az autómban, sem bennem” – Stroll tanácstalan

Ellentétes érzésekkel zárhatta a Formula-1-es Japán Nagydíj időmérőjét az Aston Martin két pilótája, hiszen míg Fernando Alonso a Q3-ig jutott, ahol ötödik lett, addig Lance Stroll már a Q1-ben elvérzett, így csupán a 16. rajthelyről vághat majd neki a vasárnapi viadalnak. Pedig a kanadai már pénteken is az Aston által Suzukába vitt jelentős fejlesztési csomaggal felszerelt autót vezette, míg Alonso csak szombatra kapta meg az újításokat, amelyek szerinte a vártnál jobb tempót jelentettek az időmérőn. Ez azonban Strollnál nem mutatkozott meg – és azt sem tudja a pilóta, hogy miért:

„Minden jónak érződött. Egyszerűen csak túl lassú voltam ma. Nem volt tempó sem az autómban, sem bennem. Az autó gyorsnak tűnik, Fernando az is volt vele, szóval nem tudom, nincsenek válaszaim. Meg kell néznünk az adatokat, hogy lássuk, hogy a gumik és minden a megfelelő tartományban működött-e. Ez egy ilyen nap volt… nem tudom, nincsenek válaszaim, mindent át kell néznünk” – idézi Strollt a RaceFans.net portál.

f1-stroll-aston-suzuka-1

Vasseur nem félti Leclerc-t: „Csak egy tizedet kapott Carlostól”

Charles Leclerc nyilvánvaló csapaton belüli státusza és a 2025-ös pilótaválasztás fényében különösen szembetűnő, hogy a szezon kezdetén elbillentek az erőviszonyok a Ferrarin belül: Carlos Sainz szállította a győzelmet Ausztráliában, a közösen teljesített futamokon csapattársa előtt végzett és az időmérőkön is 2-1 az arány a japán kvalifikáció alapján – jócskán Leclerc előtt végzett Suzukában, negyedik lett gázpedálproblémájával, míg a csapattárs nem érti, hova tűnt a tempója.

A csapatfőnök, Fred Vasseur meg is kapta a kérdést a Sky riporterétől, aggódik-e a monacói miatt, akire a Ferrari a jövőt építi a 2028-ig meghosszabbított szerződéssel:

„Nem, egyáltalán nem. Charles a legutóbbi futamon második lett, szerintem 18 versenyző elfogadta volna ezt a helyet. Ma egy tizedet kapott csak Carlostól, és tökéletesen tudja, ha valamire szüksége van. Itt csak egy körről beszélünk. Hosszú a szezon, egyáltalán nem aggódom a helyzet miatt” – beszélt arról Vasseur, hogy nem félti Leclerc-t.

Döntöttek a felügyelők Russell veszélyes kiengedésének ügyében

Zajlott egy utólagos vizsgálat az F1-es Japán Nagydíj időmérőjét követően: még a Q1-ben engedték ki úgy George Russellt, hogy kis híján összeütközött a bokszutca gyorssávjában Oscar Piastrival. A felügyelők mindkét érintett versenyzőt, valamint csapataik képviselőit beidézték magukhoz, valamint megvizsgálták a videós bizonyítékokat. Ezek alapján végül azt az ítéletet hozták, hogy a Mercedest 5000 eurós pénzbírsággal sújtják a veszélyes kiengedés miatt.

A stewardok indoklásában az olvasható, hogy Russell elmondása szerint az volt a szándékuk, hogy a „dolgozó sávba” – ami a garázsokhoz közelebb húzódik a bokszutcában – forduljon ki a Mercedesszel, de a perifériás látómezőjében észlelte a brit, hogy a 44-es autó (azaz a csapattárs Lewis Hamilton) szerelője ott áll, így őt elkerülendő a gyorssávba akart beállni. Ahol viszont érkezett Piastri, a mclarenes pedig elmondta, hogy a kormányával elkerülő mozdulatot kellett tennie. A felügyelők a videók vizsgálata során arra jutottak, hogy Russell szerelője nem nézte meg, hogy tiszta-e a bokszutca, s ez akkor is a csapat felelőssége mind a dolgozó, mind a gyorssáv vonatkozásában, ha eleinte csak előbbibe akartak behajtani.

f1-russell-piastri-pit-video

Szombat reggel jön az F1-es Japán Nagydíj időmérő edzése – program

Bár korántsem annyira vészesen, mint két hete Ausztráliában, a hétórás időeltolódás miatt a suzukai hétvégén is korán kell kelnie annak, aki semmiről nem akar lemaradni. Szombaton például hajnali fél 5-kor kezdődik a harmadik, utolsó szabadedzés, az időmérőt pedig itthoni idő szerint 8 órai kezdettel rendezik. Itt a szombati menetrend a közvetítésekkel együtt (a hétvége teljes programja ide kattintva található!):

Szombat (április 6.)  
01:30 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
04:30-05:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
08:00-09:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

f1-suzuka-day1-verstappen

Először a 2021-es Mercedesbe ülhet be Antonelli, hogy „megérezze, milyen egy jó F1-es autó”

Mint arról nemrég beszámoltunk, a következő hetekben előbb Spielbergben, majd Imolában is Formula-1-es autót vezethet majd a Mercedes neveltje, Andrea Kimi Antonelli. Az idén a Formula-2-ben pallérozódó 17 éves pilótát a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton egyik lehetséges utódjaként tartják számon – ráadásul Toto Wolff szavai, miszerint hajlandók várni, miközben más jó pilótákat leigazolhatnak idő közben, szintén arról árulkodik, hogy az egyik fő jelölt lehet a fiatal olasz –, viszont a Mercedes-főnök szerint ezek a tesztek Hamilton átigazolása nélkül is tervben voltak, csak kiegészítették néhány plusz nappal.

A szabályok már azt is lehetővé tennék, hogy Antonelli egyből egy jelenlegi szabályrendszerben épített, friss generációs autót vezessen, hiszen két évvel korábbi technikát már használhatnak ilyen célra az F1-es istállók, és ebbe idén már beleesnek a 2022-es konstrukciók. Wolff azonban Suzukában félmosollyal az arcán elárulta, hogy Antonelli elsőként az utolsó vb-címüket szállító 2021-es autót fogja vezetni, s csak utána ültetik be a sokkal rosszabbul sikerült 2022-esbe: „Arra használjuk ezt a néhány napot, hogy komfortosan érezze magát egy F1-es autóban. Először a 2021-es autót fogja vezetni Ausztriában. Azt akarjuk, hogy megérezze, milyen egy jó autó, mielőtt beleültetjük a 2022-esbe” – mondta el Wolff.

f2-antonelli

Fotó: Prema

Egyetlen szóban reagált az Aston Martin a Newey-pletykákra

Mint arról mi is írtunk múlt héten, felröppentek olyan sajtóértesülések, hogy az Aston Martin és annak elnök-vezérigazgatója, Lawrence Stroll állítólag nagy pénzzel csábíthatja a Red Bull sztártervezőjét, Adrian Newey-t. Sőt, olyan találgatások is napvilágot láttak, hogy a világbajnok konstrukciókat tervező szakember átigazolása és a Honda 2026-tól érkező gyári támogatása akár ahhoz is vezethet, hogy Max Verstappen is megérkezhet az Astonhoz.

Amikor azonban az F1-es Japán Nagydíj helyszínén, Suzukában nekiszegezték Mike Krack csapatfőnöknek a kérdést, hogy igazak-e a csillagászati összegről és a Newey-megkereséséről szóló hírek, egyértelmű és velős választ adott: „Nem” – jelentette ki Krack, aki újabb kérdésre hozzátette: „Rendkívül erős technikai csapatunk van Dannel [Fallows, technikai igazgató], Tommal [McCullough, teljesítményigazgató] és Lucával [Furbatto, mérnökigazgató]. Nemrég csatlakozott hozzánk Bob Bell. Szóval elégedettek vagyunk azzal, amink jelenleg van.”

f1-newey-redbull-suzuka

Új karosszériát kap az F1-es Kínai Nagydíjtól Ricciardo – de nem a szenvedése miatt

Halovány idénykezdeten van túl Daniel Ricciardo, aki a bahreini csapatutasítást leszámítva eddig rendre elmaradt csapattársától, Yuki Tsunodától, aki Ausztráliában a Visa Cash App RB első pontjait is megszerezte. Maga az ausztrál sem tagadta, hogy nem ilyen szezonrajtra számított és tudja, hogy gondjai vannak, bár a suzukai sajtónapon arról beszélt, hogy egy lépésre vannak ennek megoldásától. Viszont Ricciardo az elmúlt hetekben többször is tett arra utalást, hogy kérte a csapatát, hogy nézzék át az autóját, nincs-e azzal valami probléma.

Nos, ezt a tényezőt két hét múlva az F1-es Kínai Nagydíjon kizárhatják az egyenletből, Ricciardo ugyanis új karosszériát fog kapni. Ám mint azt Alan Permane, a Visa RB nemrég kinevezett sportigazgatója Suzukában elmondta: ennek nem a többszörös nagydíjgyőztes küszködése az oka, amúgy is elkészültek egy plusz karosszériával. „Nem gondolom, hogy nagy teljesítménykülönbséget jelentene, és főleg nem akarjuk azt, hogy ki-be üljenek a versenyzőink egyikből a másikba. Ez egy szerencsés egybeesés, hogy egy amúgy is érkezik. És nincs értelme Yukinak adnunk, sokkal inkább Danielnek. De nem a problémái miatt hozzuk a karosszériát, ez legyen világos. Csak minden összeállt” – idézi a szakembert a The Race portál.

f1-ricciardo-visarb-suzuka-1

Bianchi előtt tiszteleg módosított sisakfestésével Leclerc

Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője módosított sisakfestéssel versenyez a hétvégi Japán Nagydíjon, mellyel egykori barátja, Jules Bianchi halálának évfordulója előtt tiszteleg.

Bianchi a 2014-es suzukai versenyen szenvedett olyan mértékű fejsérülést egy munkagépnek ütközve, melybe kilenc hónappal a baleset után, 2015 júliusában sajnálatos módon belehalt.

"Különleges sisakfestés egy nagyon különleges személy emlékére. Már 10 éve, hogy elveszítettük Jules-t itt, Japánban. Rengeteg közös emlékünk van, melyet soha nem feledek. Hiányzol Jules, mindent meg fogok tenni, hogy vasárnap a pódium legfelső fokára juttassam ezt a sisakot" – tette közzé a közösségi médiás felületein Leclerc.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Hamilton optimistább: érzi a teljesítményt a Mercedesben

Most éppen egy fokkal optimistábban látja a világot az elmúlt versenyhétvégék során helyenként letargikus hangulatba kerülő Lewis Hamilton. A hétszeres világbajnok úgy fogalmazott, hogy minden probléma ellenére van potenciál a Mercedes idei autójában:

„Egyértelmű, hogy optimistább vagyok ezzel az autóval. Nyilván az első pár futamon csak pillanatokra érződött jónak, és csak pillanatokig volt meg a tempónk, aztán eltűnt. De az világos, hogy a teljesítmény ott van, csak azon kell dolgoznunk, hogy kiegyensúlyozottabb és könnyebben vezethető legyen a W15” – mondta Hamilton.

A brit azt is hozzátette, hogy ébren tartja éjjelente az, hogy hogyan tudna újra győzelmekért harcolni, mit tudna ő jobban csinálni, hogyan javíthatna az időmérőin, és hogy milyen beállításokat lenne érdemes kipróbálniuk – hangsúlyozta azt is, hogy mindent megtesz a Mercedesért és az idei sikerekért, a Ferrarival még nem foglalkozik.

f1-hamilton-2024-mercedes

Távozik a McLarentől a pilótanevelő programot vezető korábbi F1-es

Újabb fontos ember hagyja el a McLarent azok után, hogy néhány napja a csapat bejelentette, hogy újabb strukturális átalakításokat eszközöltek műszaki fronton és ennek részeként David Sanchez mindössze három hónap után távozott a gárdától. Most Emanuele Pirro jelentette be az Instagramon, hogy távozik a McLaren pilótafejlesztő programjának éléről. Pirro szűk három szezont húzott le annak idején az F1-ben, fő sikereit viszont a Le Mans-i 24 óráson aratta, amely versenyt háromszor is megnyerte. Az olasz exversenyző egy éve irányította a McLaren idő közben egyre népesebbé váló versenyzőfejlesztői programját: ide tartozott az IndyCarban szereplő Pato O’Ward, az F3-as bajnok Gabriel Bortoleto, a Toyota WEC-csapatában induló Ryo Hirakawa, az F1 Academyben versenyző hölgypilóta, Bianca Bustamente, valamint a rendkívül fiatal Ugo Ugochukwu és Brando Badoer is.

A RacingNews365.com szakportál értesülései szerint nem kirúgásról vagy menesztésről van szó, szimplán Pirro szerződése egy évre szólt, amelyet most nem hosszabbítottak meg. Az olasz a közösségi oldalán arról írt: hálás a lehetőségért, bízik benne, hogy a pilótanevelő program az általa kijelölt úton halad tovább, de most már hagyja „saját lábán megállni” a projektet.

f1-pirro-mclaren

Japánban is győzne a Ferrari

Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke a Japán Nagydíjat megelőzően úgy nyilatkozott, hogy mielőbb újra nyerni szeretnének, ám tudja, a Red Bull legyőzéséhez tökéletes munkát kell végezniük.

„Az Ausztráliában szerzett kettős győzelmünket követően érkeztünk Japánba, a győztes fíling pedig még keményebb munkára sarkall minket, mielőbb újra nyerni szeretnénk” – mondta Vasseur.

„Suzuka rendkívül kemény kihívás elé állítja a csapatokat és a versenyzőket, többek között ezért örvend nagy népszerűségnek ez a pálya. Versenyképes csomagunk van, de tudjuk, tökéletes munkát kell végeznünk annak érdekében, hogy a riválisainkat megállítsuk."

„Ahogy Japánban mindig, az időjárás ezúttal is közbeszólhat, ráadásul ez az első alkalom, hogy kora tavasszal versenyzünk Suzukában. Minden lehetőségre felkészültünk a gyárban, elszántak vagyunk aziránt, hogy az élen versenyezzünk” – tette hozzá a francia csapatfőnök.

 

Vettel átláthatóságot szeretne a Horner-ügyben

Sebastian Vettel, aki nemrég Porsche-tesztje miatt került a figyelem középpontjába, úgy véli, a transzparencia hozhatna változást az úgynevezett Horner-ügyben, ugyanis a számos kérdés és találgatás elvonja a figyelmet a Red Bull és háromszoros világbajnok pilótája, Max Verstappen teljesítményéről.

vettel-horner

A Skynak nyilatkozva a négyszeres világbajnok arra utalt, hogy több információra lenne szükség ahhoz, hogy kevesebb figyelem essen erre a témára, és több jusson másra: „Nyilvánvaló, hogy az év eleje óta rengeteget beszéltek róla. Azt hiszem, az ilyen dolgokkal kapcsolatban mindig nehéz mindent tudni. Jó lenne, ha egyszerűen nagyobb lenne az átláthatóság, hogy alaposabb véleményt alkothassunk.”

„Mindig nehéz, ha az ember olvas egy dolgot, aztán egy másikat, majd az ellenkezőjét, így körbe-körbe haladunk” – folytatta Vettel. „Kár ezért, mert közben Max nagyszerű munkát végez. A csapat, az a sok ember, akikre emlékszem az ott töltött időmből, nagyszerű munkát végeznek a háttérben, és ez valahogy elfelejtődik, amikor valami más a központi téma.”

horner-melbourne-2

Marko: Nehéz megérteni, ami a Red Bullnál zajlik

A kívülállók számára nehéz lehet megérteni a Red Bull berkein belül zajló folyamatokat, ezt mondta az osztrákok tanácsadója, Helmut Marko a Laola1 osztrák portál azt firtató kérdésére, hogy lezárult-e a Horner-ügy által keltett krízis a csapaton belül: „A thai részvényesek oldaláról minden világos, minden rendben van. Hogy más valami történik-e vagy sem, arról fogalmam sincs. Ez egy nagyon összetett dolog, amit nehéz megérteni.”

marko-horner-verstappen

Marko azt is megerősítette, hogy elutazik Japánba a hétvégi Japán Nagydíjra, amikor pedig arról kérdezték, hogy továbbra is a csapat tanácsadója lesz-e, úgy felelt, hogy folyamatosan zajlanak az egyeztetések és a tárgyalások közvetlen felettesével, a Red Bull-vezérigazgatójóval, Oliver Mintzlaff-fal, akivel való kapcsolatát a „korrekt” szóval jellemezte.

És hogy kitölti-e a 2026 végéig tartó szerződését? Marko egy lélegzetvételnyi szünet után kitérő választ adott: „Jelenleg más dolgokon kell aggódnunk, mint hogy velem mi lesz.”

marko-2024