DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 16. csütörtök

Paddock-pletyka: eldőlt, ki ül Hamilton mellé jövőre

Többek között azért is nagy lehetőség egy újságíró számára, ha a helyszínről követhet végig egy F1-es hétvégét, mert olyan információkhoz is hozzájuthat, amelyek más forrásból csak hetek-hónapok múlva látnak nyilvánosságot. Mészáros Sándor kollégánk az Osztrák Nagydíjon nem kisebb dolgot hallott a paddockban, mint hogy eldőlt, ki lesz Lewis Hamilton csapattársa 2022-ben. Meghallgathatod a Formula Podcast legújabb kiadásában, melynek idevágó része 43:40-től kezdődik.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Villeneuve megjósolta a következő távozó versenyzőt

Az F1 egyik fő megmondóembere, Jacques Villeneuve tavaly is több versenyző karrierjének végét megjósolta (a leghangosabban és a legnagyobb vihart keltve Daniel Ricciardóét), s az amerikai Action Networknek nyilatkozva most amellett is hitet tett, hogy a Red Bulltól távozó Sergio Pereznek már nem lesz visszaútja az F1-be, és érdemes lenne máshol keresnie a boldogulást:

„Sergio Pereznek el kell fogadnia a pénzt, és élvezni az életet. Elmenni endurance-versenyezni. Az F1-nek vége van, soha nem fog visszatérni. Valójában egyszer már vége volt, aztán a Red Bull leigazolta” utalt vissza a kanadai 2020 végére. „Amikor a Red Bull elvitte őt, az adott neki egy kis szikrát, ez adta neki azt az éhséget, ami miatt egy ideig sokkal jobban ment, mint korábban. Most ez kialudt.”

Villeneuve a következő távozót is megjelölte – ismételten a Red Bull-családból: „Tsunoda fogja elsőként elhagyni a rajtrácsot. Csak a Honda miatt van ott, ami egy bizonyos ponton meg fog szűnni. És amúgy is elég egyértelmű, hogy ez az utolsó szezonja a Red Bull-családdal, azt pedig nem látom, hogy bármelyik csapat is akarná őt, hacsak nem lesz nagy nyomás a Honda részéről.”

tsunoda-2024-2

FIA: Portugália nem fér be a versenynaptárba

A nemzetközi szövetség vezetője, Mohammed ben Sulayem a kérdést firtató Lusa hírügynökségnek arról beszélt, hogy visszatérhet-e az F1 a közeljövőben Portugáliába, ahol a Covid-krízis idején két nagydíjat is rendeztek. „Portugália kiváló helyszín, és már most is rendeznek ott más bajnokságokat, például terepraliversenyeket. A Formula–1-ben azonban csak korlátozott számú hely áll rendelkezésre.”

Az elnök nem is hagyta indoklás nélkül a dolgot: „A Világtanácsnál a szabályozásra és a kereskedelmi oldalra összpontosítunk. Igyekszem egyensúlyt teremteni a sportszakma és a kereskedelmi érdekek között. Bár a Formula–1-nek soha nem szabad elhagynia Európát, ahonnan származik, és ami az innováció központja maradt, a sportnak új régiókat is fel kell fedeznie.”

algarve

Büntetőpontok: Verstappen nem változtat a stílusán

Mivel Max Verstappen a szezonzárón begyűjtött büntetőpontokkal együtt már nyolcnál jár az eltiltást jelentő tizenkettőből, Helmut Marko úgy nyilatkozott nemrég, hogy a hollandnak kicsit óvatosabbnak kell lennie, hogy ne kelljen kihagynia egy versenyt. Ő viszont nem készül változtatásra annak ellenére sem, hogy a tavalyi szezon utolsó öt versenyhétvégéjéből négyszer is büntették – sőt ősz derekáig a nyolcból csak két ponttól szabadulhat neg,

„Nem fogok emiatt változtatni a vezetési stílusomon” – idézi Verstappent a Blick. „Tudom, hogy mikor mentem túl messzire. Mint például a szezonzárón Abu Dhabiban, amikor a rajtnál megtámadtam Piastrit. Nem okozott gondot, hogy bocsánatot kérjek tőle a verseny után” – tette hozzá a holland, aki azt is elmondta, hogy az olyan esetek feldolgozására, mint például a katari büntetése, egy éjszaka elég, mert nincs értelme átvinni a haragot másnapra.

„Órákig tudnánk vitatkozni néhány büntetésről és a pontokról” – folytatta Verstappen. „Alonsóhoz hasonlóan nekem is nyolc büntetőpontom van, de nem]fogok változtatni a vezetési stílusomon.”

l-piamax-2_1

Visszatérne Maranellóba a Ferrari korábbi mérnöke

Rob Smedley 2004-ben csatlakozott a Ferrarihoz, ahol hosszú évekig Felipe Massa oldalán dolgozott, majd 2013 végén a brazil versenyzővel együtt a Williamshez távozott.

Smedley ezt követően 2018 végéig állt a Williams alkalmazásában, majd hátat fordított a száguldó cirkusznak. Az egykori mérnök a Red Flags podcast műsorában elárulta, hogy visszatérne az F1-be, és leginkább a Ferrarinál való munkavégzés érdekli.

„Továbbra is kapok ajánlatokat az F1-ből, de mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy dolgoznék-e az adott csapatnak. Nincs sok olyan ember, akinek szívesen dolgoznék, de Fred Vasseur az egyik közülük. Ő egy nagyon egyenes ember” – mondta Smedley.

„Talán meglepően hangzik, de nem minden csapatfőnöknek van meg a képessége ahhoz, hogy sikeres csapatot építsen, Fred azonban tudja, hogy mi kell hozzá.”

Hiába írt alá a McLarenhez, még nem engedi el szakemberét a Red Bull

Nem engedi el Will Courtenayt idő előtt a Red Bull. Az energiaitalosok stratégiai főnöke már tavaly eligazolt a McLarenhez, de hiába jelentették be már szeptemberben, hogy a wokingiak új sportigazgatója lesz, a szerződése egészen 2026 közepéig szól a Red Bull-lal.

Az ilyen helyzetekben elfogadott, hogy a csapatok megegyeznek egymással, és a munkavállaló előbb kezdhet az új állomáshelyén, hiszen mindenkinek ez az érdeke, és a Red Bull az Audinak például meg is tette mindezt, mert Jonathan Wheatley nyár helyett már április 1-jén kezdhet új csapatánál.

A McLarennek azonban nem kedveznek Christian Hornerék, akik úgy döntöttek, hogy Courtenay töltse csak ki a maga szerződését – vagyis 2025-ben úgy fog a Red Bull sikeréért dolgozni a bokszfalon, hogy közben már rég aláírt a McLarenhez.

f1-redbull_4

fotó: Red Bull Content Pool

Kiszáll a Racing Bullsból az Orlen

A lengyel Orlen olajipari vállalat 2025-ben már nem szponzorálja a Racing Bulls csapatot.

Az Orlen 2023 óta állt partnerségben a Red Bull testvércsapatával, a logó pedig jól láthatóan megjelent az autón – leginkább a hátsó szárnyon.

A vállalat már évek óta kapcsolatban áll az F1-gyel, hiszen az ex-pilóta Robert Kubica egyik főszponzora volt. Az Orlen támogatta a sportba való visszatérését a Williamsnél 2019-ben, majd követte őt az Alfa Romeóhoz, amikor a következő évben tartalékversenyzőként csatlakozott.

Az Alfánál két évig főszponzorként tevékenykedett, mielőtt az AlphaTaurihoz (ma Racing Bulls) váltott volna. Most azonban úgy döntött, hogy megszünteti a csapattal való koalícióját.

Az Orlen részletezte, hogy a szponzori költségvetését továbbra is felhasználja, de ehelyett a fiatal versenyzők következő generációjának képzésébe való befektetésre fordítja.

f1-orlen

fotó: Red Bull Content Pool

Leclerc exmérnöke a Cadillacnél folytatja – de nem az F1-ben

Xavier Marcos 2019 óta volt Charles Leclerc versenymérnöke a Ferrarinál a Formula-1-ben, a posztjáról a tavalyi imolai futam előtt cserélték le, a helyét Bryan Bozzi vette át. „Xavi” és Leclerc a bő öt szezon alatt összesen öt győzelmet aratott az F1-ben.

Most azonban új komoly szerepkört tölt be a monacói volt mérnöke: a Cadillac sportautós, azaz LMDh-projektjének lett a technikai igazgatója. Ebben a minőségében értelemszerűen az F1-be 2026-ban beszálló tizenegyedik csapatért nem fog felelni, „csak” a WEC-ben és az IMSA-ban szereplő programért.

f1-leclerc-xavi

fotó: DPPI

Perez a Formula-E-ben köthet ki?

A nyár eleji szerződéshosszabbítása ellenére távozott a 2024-es F1-es szezon vége után a Red Bulltól Sergio Perez, aki néhány napja először szólalt meg a bejelentés óta: a mexikói ekkor arról beszélt, hogy a következő hat hónapban dönthet arról, mit tervez a jövőben. Perez édesapja ugyanakkor sokkal hangzatosabb nyilatkozatot tett (ahogy azt tőle megszokhattuk): szerinte fia visszatérhet az F1-be, és „történelmi” lépésre készülnek.

Idősebb Perez azonban nem csak az F1-ről ejtett szót: az apa jelen volt hétvégén a Formula-E mexikóvárosi állomásán, ahol az elektromos világbajnokságról is pozitívan nyilatkozott. „Sosem képzeltem volna el a Formula-E-t, de óvatos lennék, mert lehet, hogy Checo Perez itt fog versenyezni” – fogalmazott Perez apja az Estadio Deportesnek. „Természetesen gond nélkül látom ezt magam előtt. Ez a kategória már 11 éve létezik, még nagyon fiatal, ma a második számú a világon, de a következő öt éven belül az első számúvá válik. Ezért vagyok itt, és várom, mi következik.”

Alberto Longo, a Formula-E társalapítója a lehetőségre reflektálva elmondta: tárt karokkal várnák Perezt, ugyanakkor nem a promóter, hanem a csapatok dolga kiválasztani, kiket ültetnek az autóikba.

f1-perez-redbull

„Csak nyolc nagydíjat akar az F1 Európában”

Múlt héten jelentette be a Formula-1 a Belga Nagydíj szerződéshosszabbítását, a megállapodás pedig az első kézzel fogható eleme a sportág vezetése egy ideje emlegetett rotációs rendszernek, amelybe egyes európai helyszínek kerülnek bele, hiszen 2026-ban, 2027-ben, 2029-ben és 2031-ben rendeznek csak futamot Spa-Francorchamps-ban, azaz 2028 és 2030 kimarad. A rotációs megoldásra azért lehet szüksége az F1-nek, mert más piacokról óriási az érdeklődés a versenyrendezés iránt: Ruanda, Dél-Afrika, Thaiföld, Dél-Korea, Argentína, Németország és Franciaország is felmerült az utóbbi néhány hónapban.

f1-belga-2024

Melchior Wathelet, a Belga GP főnöke szerint épp ezért siker az új szerződés, a Sporzának adott nyilatkozatában azonban további részleteket is elárult az F1 terveiről: „Rendkívül elégedett vagyok. Nehéz tárgyalások voltak. A Formula-1 csak nyolc nagydíjat akar Európában. Éppen ezért nehéz volt állandó szerződést kötni hosszabb időtávra.”

„A kompromisszum ezért az volt, hogy 2028-tól váltakozni fogunk, valószínűleg a barcelonai pályával” – mondta Wathelet, aki ugyanakkor nem zárta ki, hogy végül az egyelőre kimaradó években is ellátogasson Spába az F1: „De nem biztos, hogy nem lesz nagydíj Belgiumban 2028-ban és 2030-ban. A megállapodás szellemisége arról szól, hogy legalább négy futamunk lesz. A többi talán egy másik országban lesz, talán Belgiumban.”

A versenypályák jelenlegi szerződéseiről ebben a cikkünkben írtunk részletesen, a naptár várható jövőbeli átalakulásáról pedig a Pitwall hétfői adásában is beszélgettünk:

Marad a BMW GT3-as csapatánál Valentino Rossi

A motoros legenda Valentino Rossi 2025-ben is a BMW WRT színeiben versenyez majd a hosszútávú-világbajnokságon.

Az olasz versenyző második szezonját a WEC LMGT3 osztályában a csapattársaival együtt a #46-os BMW M4 GT3 EVO-val a Le Mans-i 24 órás versennyel együtt a vb nyolc futamára erősítette meg.

Rossi az újonnan szerződtetett BMW-s Kelvin van der Lindével és Ahmad Al Harthyval osztozik majd az autón, akikkel együtt versenyzett az első szezonja során.

rossi-wec-bmw

fotó: DPPI

F1-es tartalékok: Három csapat hat pilótát jelentett be eddig

A pilótapiacon történt, ritkán látott intenzitású mozgások egyúttal a tartalékpilóták névsorát is alaposan felforgatták az idei szezont követően, ami azt eredményezte, hogy csak egyetlen csapat, az Aston Martin tartotta meg tartalékjait Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében. Rajtuk kívül csak két másik csapat, a Mercedes és az Alpine jelentette be a harmadik (negyedik, ötödik…) számú versenyző kilétét, előbbi egykori versenyzőjét, Valtteri Bottast fogadta ebbe a szerepbe.

drugovich-2024

Az Alpine esetében azt már korábban tudni lehetett, hogy Paul Aron lesz a(z egyik) tartalékos 2025-ben, hozzá csatlakozik az egyaránt múlt héten bejelentett, McLarentől érkező Ryo Hirakawa, valamint az a Franco Colapinto, aki a felvetések szerint hamarosan akár Jack Doohant is kitúrhatja a versenyzői ülésből.

Azok közül, akik még nem jelentették be a tartalékjaikat, a McLaren Hirakawa távozása után hosszabbíthat O’Warddal, de Nyck de Vries érkezése sem zárható ki, a Ferrarinál Bearman és Svarcman távozása után egyelőre Antonio Giovinazzi az egyetlen tartalék (de ez hamarosan változhat), a Red Bull két csapata még nem nevezte meg Liam Lawson utódját, a Haas Bearman előléptetése után egyelőre Pietro Fittipaldit tudja felmutatni ebben a szerepben, a Williams és a Sauber pedig egyelőre nem rendelkezik tartalékkal, miután Colapinto, illetve Pourchaire és Maloney elhagyta őket.

arthur-leclerc

A Ferrarinál Arthur Leclerc is szóba jöhet tartalékversenyzőként

Sérülés miatt feladták a Dakart Kovács Miklósék

Feladta a Dakart a Qualisport kamionos egysége, méghozzá előkelő helyről, a rajtnál 44 tagú kamionos mezőny 15. pozíciójából. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László összeállítású hármas Scaniája tegnap egy dűnefalnak ütközött, s bár a kamiont összerakták, Kovács Miklós fájdalmai miatt orvosi segítségért folyamodott. Mint kiderült, a versenyző csigolyasérülést szenvedett, így a csapat orvosi utasításra feladta a Dakart.

Már a héten F1-es autóba ül a Haas új párosa – egy Toyota-versenyzővel együtt

A nagyobb csapatoknál megszokott, hogy a szabályok adta lehetőségeket kihasználva legalább kétéves Formula-1-es autókkal gyakorolhatnak a neveltjeik vagy épp az új igazolásaik: erre láthattunk tavaly számos alkalommal példát a Mercedesnél Andrea Kimi Antonellivel, s így fogja megtenni első ferraris métereit Lewis Hamilton is a hónap későbbi részében. Most viszont a Haas jelentette be, hogy története során először korábbi autós tesztet (az angol kifejezés rövidítéséből adódóan TPC-tesztet) szervez a csapat: a 2023-as versenygépet, a VF-23-ast fogják pályára vinni Jerezben január 15-én és 16-án.

Méghozzá összesen három versenyző: az aligha meglepő, hogy mindkét új szerzeményük, az Alpine-tól érkező Esteban Ocon és az újonc Oliver Bearman is volán mögé ül, de így tesz a Toyota-kapcsolat okán a japán gyártó színeit erősítő Ritomo Miyata is, aki 2023-ban a Super Formula bajnoka lett, jelenleg pedig a Formula-2-ben szerepel.

„Wolff nagyon éhes a sikerre, ismét odaérhet a Mercedes” – Bottas

A Mercedesnél 2017 és 2021 között öt szezont teljes értékű versenyzőként eltöltő Valtteri Bottas három évnyi sauberes kitérő után idén visszatér az Ezüstnyilakhoz, ahol a harmadik számú pilóta szerepét látja majd el.

Habár Bottast meglepte a Mercedes elmúlt években tapasztalt formahanyatlása, véleménye szerint Toto Wolff irányításával ismét bajnokesélyes lehet a Brackley központú gárda.

„Mindenki máshoz hasonlóan én sem vártam azt, hogy ennyire szenvedni fognak. Ez egy ilyen sport, különböző ciklusok váltogatják egymást” – mondta Bottas a Motorsport Weeknek.

„Most úgy érzem, hogy vannak jelei a visszatérésnek. Néha egészen nagyszerű teljesítményre képesek – ez leginkább pályafüggő. Tudom, hogy Toto mennyire éhes, ismét győzni akar. Azt gondolom, ismét oda fognak érni” – tette hozzá Bottas.

Horner: Az apaság természetes lesz Max számára

Max Verstappen és Kelly Piquet, akivel négy éve alkotnak egy párt, a szezonzáró előtt jelentették be, hogy gyermeket várnak. Ennek kapcsán kérdezték a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert, milyen apa lesz a 27 éves holland.

„Mint tudjuk, vannak öccsei és húgai, illetve egy mostohalánya is. Ha gyerekeket látunk körülötte, akkor nagyon természetesen viselkedik, az én gyerekeimmel is. Szerintem azok közé tartozik, akinek az apaság nagyon természetes lesz” – beszélt arról a Racingnews365-nek Horner, hogy az apaság nem okoz majd nehézségeket Verstappen számára.

Arra a felvetésre, hogy a kis Verstappen születése arra kényszeríti a hollandot, hogy kevesebbet foglalkozzon a szimulátorozással, nevetve felelt: „Talán még többet is akar, hogy ne legyenek álmatlan éjszakái! Sosem tudni.”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Egész Olaszország meg fog állni, amikor Lewis a Ferrarival versenyez” – Fittipaldi

A kétszeres Formula-1-es világbajnok, Emerson Fittipaldi sosem versenyzett a Ferrarinál, de már az 1970-es években látta, milyen rajongás övezi Monzában a Scuderiát. A brazil szerint egész Olaszországot megmozgatja majd, hogy Lewis Hamilton, a sportág legsikeresebbje ül a vörös autóba.

„A Ferrari erősen fog visszatérni. Képzeljük el Lewist a Ferrariban. Egész Olaszország meg fog állni vasárnap, hogy Lewist nézze a Ferrarival! Lewis motivációja szempontjából kihívás új csapatnál versenyezni, főleg a Ferrarinál. Minden versenyző álma, hogy egyszer a Ferrarinál vezessen” – mondta a Talksport podcastjében Fittipaldi.

„Az ő életében most jött el az a szakaz, hogy a Ferrarihoz mehet, Frederic Vassuer-höz, aki csapatfőnöke volt a Formula-3-ban és a Formula-2-ben. A család újra együtt lesz, nagy kihívás következik. Várom a következő szezont, izgalmas lesz Lewis miatt. A Formula-1 pedig extrém versenyképessé kezd válni” – beszélt arról 1972 és 1974 világbajnoka, miért várja különösen a 2025-ös szezont.

Bottas már kipipálta idei első versenyét

Továbbra is hódol szenvedélyének, a kerékpározásnak Valtteri Bottas: biciklis szezonját az év második hétvégéjén megnyitotta Ausztráliában. A rajtrácsról 12 szezon után kikerülő finn, aki a Mercedes tartalékpilótája lesz 2025-ben, az ausztrál nemzeti bajnokság Gran Fondo (hosszútávú országúti) versenyén vett részt, amelyet Perth-ben, egy 13,6 kilométeres pályán tartottak. Hat kört, azaz 82 kilométert kellett teljesíteni: több száz induló közül Bottas a 19. helyen ért célba.

„Nagyszerű pálya és jó edzés” – posztolta Bottas, akit valószínűleg még jó pár kerékpárversenyen látunk az év folyamán.

Ismerős színek az IndyCarban – Grosjean is szerepet kapott az új csapatban

A Prema Racing rengeteg bajnoki címet nyert az európai központú formulaautózásban – példának okáért velük lett F2-es bajnok Oscar Piastri és Charles Leclerc, az F3-ban pedig a Prema az elmúlt három év csapatbajnoka. Az istálló 2025-ben új kontinensre lép, IndyCar-csapatot indítanak. A két fiatal, szintén európai versenyző, Callum Ilott és az újonc Robert Svarcman versenygépeit szombaton mutatták be a General Motors charlotte-i technikai központjában: az autók a hagyományos Prema-fényezést kapták piros-fehér alappal, kevesebb zölddel.

A bemutatón Romain Grosjean is feltűnt, akinek IndyCar-pályafutása négy szezon – és hat dobogós helyezés után – megszakadt, miután a Juncos Hollinger Racing nem tartotta meg őt. Grosjean azonban tető alá hozott egy tartalékpilóta megállapodást a Premával. A francia versenyezni is fog 2025-ben, az IMSA-ban a Lamborghini gyári csapattagjaként.

Nem Grosjean az egyetlen nagy fogás a Premánál. Az IndyCar-program csapatfőnöke Piers Phillips, a Rahal Letterman Lanigan korábbi elnöke, a műszaki részleg vezetőjeként pedig a veterán mérnököt, Michael Cannont igazolták le, aki a Forsythe, Andretti és Ganassi, legutóbb pedig az AJ Foyt csapatoknál szolgált.

A sportszakmai tanácsadó a hétszeres futamgyőztes Ryan Briscoe, Svarcman versenymérnöke, Joao Ginete a Haastól érkezik, az aerodinamikai vezető, John McGill pedig szintén F1-es múltú, a Hondánál, a Renault-nál és a Toro Rossónál fordult meg a 2000-es évtizedben. A felállásból leszűrhető, a Prema megpróbálja az amerikai és európai munkakultúrát és szakértelmet keverni, és ezt sikerre vinni az IndyCarban.

Fotók: Prema Racing

„Nem hiszem, hogy Hamilton egy év alatt elfelejtett vezetni”

Az IndyCarban hat futamot nyerő, egy ízben az Indy 500-on rajtelsőséget szerző, az elmúlt években pedig az F1-es közvetítésekben szerepet vállaló James Hinchcliffe egy podcastben Lewis Hamilton idei teljesítményéről és Ferrarihoz igazolásáról beszélt. A kanadai expilóta szerint elsősorban az egykörös tempóját veszítette el a hétszeres világbajnok mercedeses karrierje alkonyán: „Azt hiszem, mindenekelőtt a szombati sebessége szállt el.”

hamilton-kina-2

„Már az első futam előtt tudta, hogy távozik. Minden hétvégén megjelent a pályán, és a legjobbját nyújtotta, de tudat alatt tudod, hogy ennek vége. 2023-ban lemosta George-ot, nem igaz? Nem hiszem, hogy egy év alatt elfelejtett vezetni. Sok minden történt a szezonban a háttérben, szűk látókörű megközelítés azt mondani, hogy ez nincs hatással egy versenyző teljesítményére. Ez az új lehetőség fel fogja élénkíteni őt.”

Hinchcliffe szerint Hamilton többek között abból is önbizalmat meríthet a csatához, hogy Sainz a 2024-es időmérők több mint harmadán le tudta győzni az egyébként igazi időmérős menőnek számító Leclerc-t: „Charles igazi szombati srácként ismert, de csak amíg jó az autója. Carlos is rendszeresen felülmúlta őt, ha az egyensúly egy kicsit nem stimmelt, neki arra van szüksége, hogy az autó egy bizonyos ablakban legyen. Érdekes dinamika lesz a jelenlegi versenyző, a Ferrari embere és az érkező hétszeres világbajnok között.”

hinchcliffe

Jos Verstappen: Max akkor marad a Red Bullnál, ha látja értelmét

Max Verstappen édesapja, a fiával kapcsolatban rendszerint markáns álláspontot képviselő Jos a német Sky-nak nyilatkozva nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnok elhagyja a Red Bull csapatát – amit egyébként egy minapi megszólalásában Christian Horner csapatfőnök kizártnak tartott.

Hogy felmerülhet-e, hogy a legjobb autó megszerzése érdekében Verstappen eligazol? „Bármi lehetséges” – mondta erre Jos Verstappen. „Maradhat a Red Bullnál, ha látja értelmét. Az a célja, hogy képes legyen futamokat nyerni. Ha úgy gondolja, hogy ez a Red Bullnál már nem lehetséges, akkor nem kizárt a váltás.”

Az idősb Verstappen a célt is megfogalmazta: „A Red Bullnak olyan autót kell építenie, amit már nem olyan nehéz vezetni. Ha megnézzük a 2024-es év második felét, nem lehetünk optimisták. A Red Bull előtt nagy feladat áll 2025-ben.”

jos-verstappen-2024-1