Első győzelmét aratta az F3-ban David Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/29410
Izgalmas napot zárt a Formula-3 mezőnye szombaton. A fordulatos első futamon a Dennis Hauger győzött, mögötte viszont többen bosszankodhattak, összesen 11 pilótát büntettek a délelőtti verseny után. Az érintettek nagy része pályaelhagyás miatt kapott időbüntetést, többek között a második helyezett Caldwell és a harmadik helyen végző Sargeant is, utóbbi viszont leszorult így a dobogóról. Rosszabbul járt viszont Iwasa, akit kizárták, miután figyelmen kívül hagyta a fekete-narancssárga zászlót.
A délutáni versenyen David Schumacher indulhatott az élről, aki korábban még pontot sem szerzett, ennek ellenére kiválóan tartotta a pozícióját, pedig kétszer is eltűnt az előnye. Nem sokkal a rajt után Sargeant járt ismét szerencsétlenül, miután Van der Helm autójával ütközött össze, a rajt után, Crawford autója pedig a 10-es kanyar bukóterében állt meg a 11.körben. Előbb egy biztonsági autós, majd egy VSC fázis következett az esetek miatt.
A mezőnyben ezúttal is hatalmas volt az adok-kapok, Schumachert viszont ez nem zavarta, így élete első futamgyőzelmét aratta az F3-ban. A német pilótát egyedül Victor Martins kaphatta volna el, ám két körrel a leintés előtt megállt az autója. A dobogóra Frederik Vesti és Hauger fértek még fel, a Campos magyar pilótája, Tóth László pedig a 21. helyen zárt.
THAT'S A WIN FOR DAVID SCHUMACHER!
— Formula 3 (@FIAFormula3) July 3, 2021
A clean start for Schumacher led to him keeping a cool head in a hectic race #AustrianGP #F3 pic.twitter.com/Rtqyp9Jw1S
Ikonikus veterán F1-es mérnök távozik az Alpine kötelékeiből
https://formula.hu/parc-ferme/37546
Távozik az Alpine-tól Bob Bell, aki tanácsadói szerepkört töltött be a franciáknál az utóbbi években – számolt be róla a Motorsport.com szaklap. Bell a McLarennél mutatkozott be aerodinamikai szakemberként a Formula-1-ben, 1997-től napjainkig pedig három különböző időszakban is az enstone-i csapatnál dolgozott, amely hol Benetton, hol Renault, jelenleg pedig Alpine néven szerepel a száguldó cirkuszban. A szakember technikai igazgatóként tevékenykedett az alakulatnál Fernando Alonso 2005-ös és 2006-os vb-címe idején, míg a 2009-ben kirobbant előző évi Crashgate-et és Flavio Briatore távozását követően rövid ideig a csapatfőnöki posztot is betöltötte a Renault-nál.
Az előző évtized első felében a Mercedesnél és a Marussiánál is megforduló Bell 2016-ban tért vissza Enstone-ba, ahol 2018 óta szerepelt tanácsadóként, s ahogy az több más veterán mérnökként megszokott, az F1-es projekt helyett más területeken próbálta ki magát: az Alpine Labsnál dolgozott, amely a versenyzés során gyűjtött tudás felhasználását vizsgálja más területeken.
Bár Bell távozása a lap szerint nincs kapcsolatban ezzel, de érdemes megemlíteni, hogy a korábbi kulcsfigura azok után hagyja el Enstone-t, hogy néhány napja is két fontos technikai vezető felmondását és ebből kifolyólag a stáb átalakítását erősítette meg a szezont borzalmas formában indító Alpine.
fotó: DPPI
A McLarennél erősebb hétvégét várnak maguktól Dzsiddában
https://formula.hu/parc-ferme/37545
A McLaren hatodik és nyolcadik helyen zárta a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat, ami kétségkívül nagy előrelépés a tavalyi első versenyen való nullázásukhoz képest.
Bahreinben úgy tűnt, hogy a wokingiak a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes mögött jelenleg a negyedik erőt képviselik.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke elmondta, hogy nem Max Verstappen foglalkoztatja őket, sokkal inkább arra koncentrálnak, hogy a Mercedest és a Ferrarit beérjék.
Az olasz csapatfőnök mindezek mellett erősebb teljesítményt vár csapatától a soron következő dzsiddai versenyen: „Meglátjuk, hogy hol leszünk Dzsiddában, ami egy sokkal inkább kedvező pálya lesz a mi autónknak. Ezt követően, a Bahreinben és Dzsiddában nyújtott teljesítményünk alapján komplett elemzést fogunk végezni arról, hogy hol is állunk az erősorrendben.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kétségbeesett pozitívumkeresés az Alpine-nál
https://formula.hu/parc-ferme/37544
Sokkoló eredménnyel zárult a bahreini szezonnyitó az Alpine számára, hiszen a franciák összességében a mezőny leggyengébb produkcióját nyújtották: miután az időmérőn az utolsó két helyet szerezték meg, a futamon csak két, súlyos technikai problémákkal küzdő autót tudtak megelőzni. Ma pedig már kezdődik is a következő versenyhétvége, így nem volt sok idő a sebek nyalogatására, s a Szaúd-arábiai Nagydíjat megelőzően kiadott sajtóközleményben a csapatfőnök mellett mindkét versenyző igyekezett tompítani a Szahírban történtek okozta sokkhatást.
Esteban Ocon az ilyenkor szokásos szólamok mellett azt emelte ki, hogy bár az utolsó két helyen végeztek az időmérőn, a lemaradása nem volt olyan nagy a többiekhez képest: „A legutóbbi kvalifikáción rendkívül szoros volt, hiszen kevesebb mint másfél tizeddel maradtunk el a Q2-től” – olvashattuk szavait, míg a Bahreinben zsinórban másodszor az utolsó helyre kvalifikáló csapattárs a külső hátráltató tényezőkre mutatott rá: „Volt egy zűrös Q1-em, némi forgalommal a kifelé vezető körben. A versenyen kissé szerencsétlenek voltunk, például egy jó rajt után belekeveredtünk az 1-es kanyar káoszába, valamint a bokszkiállásunk során felmerült egy probléma, ami egy kicsit visszavetett minket.”
A csapat sajtósai minden lehetséges eszközt megragadtak, hogy némi pozitívumot csempésszenek az előzetesbe, így például kiemelték, hogy Ocon azon mindössze hat versenyző egyike, aki már vezette a Szaúd-arábiai Nagydíjat, ahogy azt is, hogy Gasly és Ocon egyaránt pontot szerzett mindhárom dzsiddai futamon, és rajtuk kívül egyedül a Ferrarinak van olyan párosa, akik mindketten elmondhatják ezt magukról. Jegyezzük meg csendben, elég kétségbeejtő a helyzet, ha ez a legfőbb pozitívum, amit ki tudnak emelni…
„Verstappen, Newey és Marko is távozik”
https://formula.hu/parc-ferme/37543
Az egykori F1-es pilóta, Gerhard Berger, aki annak idején a Red Bull akkor még Toro Rosso névre hallgató kisebbik csapatának résztulajdonosa is volt, illetve köztudottan nagyon közel áll Helmut Markóhoz, az F1-Insider-nek így összegezte, hogy mi vár a Red Bull csapatára a Horner-ügy folyományaként: „Horner marad, Helmut Marko és Adrian Newey távozik, Max pedig a Mercedeshez megy.”
Berger egyébként más téma miatt is a címlapokra került: még 1995-ben a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén lopták el tőle azt a Ferrari F512M sportautót, melyet a tavaly év végén találtak meg az Egyesült Királyságban. Akkori csapattársa, Jean Alesi Ferrariját szintén ellopták azon a hétvégén, ez azóta sem került elő.
Arról az eshetőségről már a Formula Podcast legutóbbi adásában is szót ejtettünk, hogy a Red Bullnál zajló események miatt Max Verstappent elveszítheti a világbajnok alakulat, ahogy az Adrian Newey és Christian Horner közötti feszültségről is hallgattunk korábban – a sztártervezőt újabban a Toyota WEC-projektjével hozták kapcsolatba.
Leclerc elkeseredett harca a fékproblémákkal
https://formula.hu/parc-ferme/37542
A Ferrari mindkét versenyzője fékproblémákkal küzdött az F1-es Bahreini Nagydíjon, s kettőjük közül Leclerc-é bizonyult a komolyabbnak: az első fékek nem kiegyensúlyozottan melegedtek, 100 fokos különbség is volt a kettő között, ami féktávon nagyon rossz hatással volt az autó egyensúlyára. Az alábbiakban néhány rádióüzenet olvasható, melyeket Leclerc a verseny különböző szakaszaiban megfogalmazott a versenymérnöke felé.
5. kör: Nagyon furcsa az egyensúly, erősen túlkormányzott.
12. kör: Valami nagyon furcsa volt ezen a keveréken. Őrült módon blokkoltak az elsők. (Az üzenet közvetlenül az első kerékcsere után hangzott el, amikor még úgy vélték, az abroncsok okozták a problémát.)
17. kör: Srácok, féktávon nagyon jobbra húz. Így nem tudok csatázni, kezd veszélyes lenni.
30. kör: Össze-vissza megy!
31. kör: Még mindig szarnak érződik!
33. kor: A vezetéstechnikát szerintem felejtsük el, kib***ttul húz mindenfelé. Ahányszor a fékre lépek, nem tudom, mit fog csinálni az autó!
45. kör: Nehéz lesz, a fék túlságosan húz. (Russell megtámadásáról)
56. kör: Igen, még mindig szar! (Válaszul arra, hogy a fékek helyzete változatlan)
Életmentő műtétre szorulhat Heikki Kovalainen
https://formula.hu/parc-ferme/37541
A 2008-as Magyar Nagydíj győzteséről, a többek között a McLaren és a Renault csapatánál is versenyző Heikki Kovalainenről aggasztó hírek láttak napvilágot. A most 42 éves finn versenyző a tavalyi WRC-szezonzáró után felfüggesztette versenyzői karrierjét, ugyanis aneurizmát találtak a mellkasában. Ezt Kovalainen maga is megerősítette a finn sajtónak:
„A tavalyi szezon végén úgy döntöttem, hogy alapos orvosi kivizsgáláson veszek részt, és ezt találták. Ez egy örökletes betegség, amivel nem tudok mit kezdeni, mindenesetre jó, hogy felfedezték” – mondta a finn, akit eltiltottak mindenfajta fizikai megterheléstől. Kovalainen azt is elmondta, hogy az aorta annyira kitágult, hogy könnyen lehet, hogy nyitott szívműtétet kell rajta végrehajtani, ami önmagában is veszélyes, s egy rövid időre le is kell állítani a szívet időközben.
A finn versenyző fókuszában nemrég még az állt, hogy megvédje japán ralibajnoki címét, most viszont egy sokkal fontosabb küzdelem vár rá – és bár szeretné még folytatni karrierjét, ez mostantól másodlagos: „Az esélyek az én oldalamon állnak. Ha úgy alakul, hogy a műtét ellenére sem tudom folytatni a versenyzést, akkor legyen így. Az elsődleges célom az, hogy visszatérjek a normális élethez.”
Kovalainen a 2023-as Japán Ralin
Bohózat és súlyvesztés: Holland reakciók a Horner-ügyre
https://formula.hu/parc-ferme/37540
Az F1-ben versenyzőként és csapatfőnökként is megforduló Christijan Albers az elmúlt időben többször is megszólalt nyilvánosan a Red Bull-család különböző tagjaival kapcsolatban: Sergio Perezt például tavalyi mexikói produkciója miatt kritizálta, míg pár hónapja Christian Hornerről úgy nyilatkozott, hogy egyeduralomra tör. Ezek után aligha meglepő, hogy az úgynevezett Horner-ügyben is megfogalmazta véleményét, méghozzá annak a De Telegraafnak a mikrofonja előtt, akik elsőként hozták a világ tudomására a Red Bullnál zajló belső vizsgálatot.
„Ez egy elég nehéz történet. Kívülről nézve úgy látom, hogy viszonyuk volt, majd vége lett, ő pedig továbblépett” – utalt Hornerre és a szóban forgó Red Bull-alkalmazottra, majd azt is hozzátette, hogy a sajtó képviselői által megkapott anyagból nehéz pontosan megmondani, mi is történt. Azt illetően viszont jóval kritikusabban szólalt meg, hogy Bahreinben felesége, Geri felvonult Horner oldalán: „Miféle bohózat volt ez?! Mondjuk meg őszintén, akár a PR-os találta ki, akár ő maga, hogy Gerivel sétál végig a paddockon, az abszolút nonszensz. Ez csak egy színjáték volt, én magam soha nem tettem volna ilyet.”
Hollandia más korábbi F1-es pilótái is megszólaltak a témában, és most elsősorban nem a Horner távozását javasló Jos Verstappenre gondolunk. Az autósportos karrierje után a szexuális segédeszközök piacán szerencsét próbáló Robert Doornbos arról beszélt, hogy a konkurens csapatok a Red Bull kizökkentésére fogják használni a kialakult helyzetet, míg Giedo van der Garde így sommázta azt, amit kívülről lát: „Jól látható, hogy hatással van rá a helyzet. Súlyt is veszített, de szerintem egyúttal befolyást is a csapaton belül.”
Dzsiddában debütál az Aston Martin új F1-es biztonsági autója
https://formula.hu/parc-ferme/37539
Közzétette az első fotókat az új Vantage safety carról az Aston Martin, amely az idei Formula-1-es nagydíjak felén fog szolgálatot teljesíteni a másik biztonsági autó, a Mercedes AMG GT Black. Az új Vantage, amelyet először a most hétvégi F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon fognak bevetni, az Aston tájékoztatása szerint négyliteres V8-as ikerturbó erőforrást használ, amely az elődjénél 30 százalékkal erősebb lesz. Íme, a képek:
Az F1-es nagydíj visszatéréséről tárgyalt az FIA és Törökország elnöke
https://formula.hu/parc-ferme/37538
Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy lejárt az Istanbul Park eddigi tulajdonosának, az Intercitynek a szerződése, s már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát. Ebben a tenderben feltételül szabták, hogy a győztesnek egy hónapja lesz, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban, különben a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie.
A friss hírek fényében úgy fest, a másik fél is nyitott arra, hogy a 2005 és 2011 között az F1-es naptár állandó részét képező, s a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as és 2021-es szezonban oda beugró isztambuli helyszín visszatérjen a körforgásba. Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke ugyanis vasárnap megbeszélést tartott a török elnökkel, Erdogannal: mint azt Ben Sulayem elmondta, többek között arról egyeztettek, hogyan térhetne vissza az autósport az országba, s ennek része lenne a Formula-1-es nagydíj felélesztése mellett a WRC-futam visszahozása is (a Rali-vb legutóbb 2020-ban látogatott Törökországba). Ben Sulayem a találkozó után elmondta: az Istanbul Park népszerű a pilóták és a rajongók körében, s a török elnök is látja a gazdasági és kulturális hatását a nemzetközi autósportos szériáknak, így „ha együtt állnak csillagok”, mindkét széria visszatérhet Törökországba.
Mercedes: Frusztráló és csalódást keltő volt a Bahreini Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/37536
George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen zárta a 2024-es Bahreini Nagydíjat, melynek következményeképp egyáltalán nem repes az örömtől Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke.
„A verseny nyomasztó és rendkívül frusztráló volt számunkra. Már a futam korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdöttünk, ami a teljes versenyre rányomta a bélyegét. A lehetőségekhez mérten valószínűleg az ötödik és hetedik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Andrew Shovlin.
„Csalódást keltő, hogy alulteljesítettünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy mit csinálhattunk volna jobban, valamint az autó beállításaival is foglalkozni kell, mert egyik versenyző sem volt elégedett az autó egyensúlyával a hétvége korábbi szakaszaihoz képest. Egy új autó esetén ezek általános problémák, de várjuk már, hogy Dzsiddában erősebben térjünk vissza” – tette hozzá Shovlin.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem ez volt Bottas legrosszabb bokszkiállása
https://formula.hu/parc-ferme/37537
A Stake Kick Sauber csapata valamelyest elégedetten könyvelhette el a bahreini szezonnyitót, hiszen Guanyu Zhou a verseny nagy részében tartotta a tizedik pozíciót, sőt, valós esélye is volt a pontszerzésre, mielőtt az első körben megforgó Lance Stroll visszaküzdötte magát a legjobb tízbe. A garázs másik oldalán viszont már nem alakult ilyen jól a szombat, hiszen Valtteri Bottas egy 52 (!) másodperces kerékcserét követően utolsóelőttiként zárta a szahíri futamot.
A finn igyekezett humorral reagálni az esetre, utalva a 2021-es Monacói Nagydíjra, ahol a Mercedes szerelői nem tudták lecserélni a jobb első gumiját: „Ez volt életem második legrosszabb bokszkiállása! Remélhetőleg nem ugyanolyan típusú a kerékanya" – kezdte Bottas. „Úgy néz ki, hogy a bal első kerékanyával volt gond. Valami beragadt, vagy keresztbe állt, vagy valami ilyesmi. Meg fogjuk vizsgálni, most az a legfontosabb, hogy megértsük, mert ilyennek nem szabad megtörténnie. A szoros középmezőnyben nem igazán lehet 52 másodpercet tölteni egy bokszkiállással."
A korábbi Mercedes-pilóta legrosszabb bokszkiállása ebben a videóban tekinthető meg 0:36-tól.
Szafnauer: A stopper nem hazudik
https://formula.hu/parc-ferme/37534
Az Alpine katasztrofális szezonnyitót teljesített Bahreinben, az időmérő edzésen az utolsó sorba kvalifikálták magukat, majd a versenyen sem sikerült sokkal előrébb végezniük, Esteban Ocon csak a 17., Pierre Gasly pedig a 18. helyen zárt.
Az Alpine korábbi csapatfőnöke, Otmar Szafnauer nem kímélte korábbi csapatát, az 59 éves szakember szerint nem meglepő a franciák gyenge szereplése.
„A stopper nem hazudik, egyáltalán nem tűntek versenyképesnek” – mondta Otmar Szafnauer.
„Érthető azonban a helyzet. Amikor a legmagasabb szinten lévő emberek nem hoznak túlságosan jó döntéseket, kirúgnak embereket, valamint a biztonságérzetet teljesen megölik, annak ez az eredménye.”
„Az F1 nehéz játék – ez teljesen nyilvánvaló. Sok dolgot kell helyesen csinálnod, ha ezek közül néhány rosszul sül el, az visszaüt rád” – tette hozzá Szafnauer.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tsunoda nem érti a csapatot, de látja a saját felelősségét is
https://formula.hu/parc-ferme/37533
A Bahreini Nagydíj egyik emlékezetes jelenetét Yuki Tsunoda produkálta, aki a leintést követően a levezető körön bevetődött csapattársa mellé, akit a hajrában a VCARB bokszfaláról elengedtettek vele, s a japán versenyző ezt látta a legjobb módnak nemtetszése kifejezésére. Verseny utáni nyilatkozatában Tsunoda már valamelyest higgadtabban értékelte a helyzetet, de így sem érezte korrektnek a csapat eljárását.
„A pontzónán kívül voltam, és épp Magnussent előztem volna, a célegyenesben már mellé is értem” – idézte fel a csapatutasítás pillanatát a japán, aki úgy érzi, még meg kell értenie a csapata döntését, ahogy azt is, hogy miért nem cserélték vissza a pozíciót a leintés előtt: „Ő sem előzte meg Magnussent, és ez amolyan szabályszerűség.”
„Elég jól vezettem, pontszerző helyen voltam, de hirtelen hátraestem a kiállásoknál, szóval határozottan fájdalmas verseny volt, de tanulni fogunk belőle” – mondta Tsunoda, aki azért arra is rámutatott, az ő felelőssége hol lehet az elmaradt pontszerzésben: „Azt hiszem, inkább a stratégia volt az oka, mint maguk a kiállások. Valószínűleg többek között azért sem működött a stratégia, és ezen a téren nekem is fejlődnöm kellene, hogy több információt adhatnék a gumik állapotáról, így a csapat pontosabban tudná beállítani a stratégiát.”
Sainz nem hiszi, hogy a csapat ki akart tolni vele
https://formula.hu/parc-ferme/37535
Carlos Sainz a Bahreini Nagydíj első szakaszában megelőzte csapattársa, Charles Leclerc Ferrariját, csakhogy a monacói nem sokkal később kiállt kerékcserére, és mivel Sainz még a pályán maradt, saját kiállását követően csak a #16-os rajtszámú autó mögé tért vissza. A spanyol aztán újra megelőzte őt a pályán, s előtte is maradt, s a jelenetsor kapcsán egyesekben az is felmerült, hogy a Ferrari szándékosan próbálta „helyzetbe hozni” Leclerc-t.
Az év végén a csapattól távozó Sainz azonban nem hiszi, hogy erről lett volna szó: „Nem hiszem, hogy ez egy szándékos elévágás lett volna” – mondta. „Szerintem Charles-nak valószínűleg egy kicsit hamarabb elfogytak a gumijai, mint nekem, és úgy döntöttek, hogy még három-négy körig kint tartanak. Őszintén szólva, az a három-négy kör nagyon erős volt, azt hiszem sikerült lemennem 37 aljáig, szóval megérte.”
„Szerencsére ez nem károsította a versenyemet, mert viszonylag gyorsan el tudtam menni Charles mellett, és George nyomába eredhettem, akit szintén elég gyorsan megelőztem. Szóval nem hiszem, hogy túl sok időt vesztettem ezzel.”
Dupla dráma: A kevés megmentett pontot is elvették az üzemanyagból kifogyó Peugeot-tól
https://formula.hu/parc-ferme/37532
Legjobb WEC-eredményét bukta el a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába visszatérése óta a Peugeot a katari 1812 kilométeres verseny hajrájában. A #93-as számú egység a hátsó szárny nélkül utoljára versenyző 9X8 első dobogója felé tartott a második helyen, mikor két körrel a vége előtt lelassult egy banális probléma miatt: a vártnál többet fogyasztó Hypercar kifogyott az üzemanyagból.
A Porsche ennek köszönhetően a Penske és a Jota három autójával kisajátította a dobogót, Jean-Eric Vergne, Nico Müller és Mikkel Jensen az MGU-K által begyűjtött elektromos energiát felhasználva még becsorgott a célba egy kör hátrányban, abban a reményben, hogy hetedik helyezettként legalább 12 pontot megment. (A nyolc-tíz órás versenyekre vonatkozó pontrendszer másfélszeres szorzót ad a normál pontokhoz képest, a győztesnek 25 helyett 38 egység jár.)
A Peugeot azonban nem tarthatta meg a pontokat, ugyanis az egység két szabályt is megszegett azzal, hogy a leintés után, az elektromos energiából kifogyva megállt az egyenesben. A technikai szabályzat előírja, hogy a futam végén vissza kell térni a bokszutcába, a sportszabályzatban pedig az is benne áll, hogy önerőből meg kell érkezni a parc fermébe. A Peugeot így pont nélkül kezdte a WEC-szezont, miután a versenyt eleinte vezető #94-es autó akkumulátorcsere miatt a top 10-en kívülre került.
Fotó: Peugeot Sport
Verstappen ötödször vitt mindent!
https://formula.hu/parc-ferme/37529
Huszonhat versenyző van az F1 történetében, aki legalább egyszer megcsinálta a tökéletes versenyt, azaz a pole-pozícióból úgy szerzett rajt-cél győzelmet, hogy még a leggyorsabb kör is az övé lett. Ezt a bizonyos „grand slamet” Max Verstappen már ötödik alkalommal hajtotta végre az idei szezonnyitón, korábban a 2021-es Osztrák, a 2022-es Emilia-Romagna-i, valamint a 2023-as Spanyol és Katari Nagydíjakon ért el hasonló bravúrt.
Verstappen ezzel az ötödik versenyző lett, aki ötször is grand slamet ér el, az örökranglistán beérte Alberto Ascarit és Michael Schumachert. Előtte van még Lewis Hamilton 6-tal, míg a csúcstartó Jim Clark nyolccal – ez a nagyon kevés számszaki rekord egyike, amelyet sem Schumacher, sem Hamilton, sem Verstappen nem tudtak megdönteni – legalábbis egyelőre.
Kétszer csapott le ugyanaz a technikai hiba Sargeantra
https://formula.hu/parc-ferme/37531
A Williams egyik érdekes 2024-es újítása az átalakított, digitális kijelzővel felszerelt kormány, az elem azonban egyelőre nem funkcionál tökéletesen – ennek pedig a csapat amerikaija itta meg a levét.
A szombati futam egyik emlékezetes pillanata volt, mikor Sargeant félreállt a bukótérbe, aztán egy kényszerű kiállást iktatott be (így járt háromszor a bokszban), amely során kormányt is cserélték a Williamsben. Ráadásul az alkatrész nem először hibásodott meg: már előző nap is gondja volt vele.
„Frusztráló, mivel a kormány elektronikai problémája sújtott minket a tegnapi időmérőn, aztán visszatért ma. A legfontosabb, hogy megértsük ennek eredetét és kijavítsuk a későbbiekben. Az első köröm és első etapom nagyon jó volt, de aztán jött a probléma” – mondta Sargeant, akinek a folytatásban az erőforrás hőmérsékletével is gondja volt. A nehézségek ellenére az amerikai célba ért, 20. lett a kieső nélkül végződő Bahreini Nagydíjon.
Sainz máskor is meg fogja támadni Leclerc-t
https://formula.hu/parc-ferme/37530
A szezonnyitót harmadik helyen záró Carlos Sainz a leintés utáni nyilatkozatában arról beszélt, hogy a Ferrari nem tart ott, ahol tartani szeretnének, de a Scuderia két versenyzője közül mindenképpen ő lehet elégedettebb, a jobb helyezés mellett már csak azért is, mert a pályán vívott harcot Charles Leclerc-rel, amit kettőből kétszer meg is nyert. Amikor arról kérdezték, máskor is belemegy-e hasonlóba, a spanyol így felelt:
„Ha meglesz az esélyem arra, hogy biztonságosan és tisztán előzzek, akkor meg fogom tenni. Így volt ma is, különösen azzal együtt, hogy jó tempóm volt és meg tudtam nyújtani az első etapomat, ezzel gumielőnybe hoztam magam. Minden előzésem tiszta, sima és biztonságos volt, én így szeretek versenyezni” – mondta Sainz, akinek azt a kérdést is feltették, hogy úgy érzi-e, hogy minden egyes futamon bizonyítania kell a reménybeli 2025-ös munkaadójának.
„Kilenc éve vagyok az F1-ben, és minden egyes futamon megpróbálom bebizonyítani mindenkinek, hogy mire vagyok képes, viszont már annyi évet lehúztam itt, hogy már mindenki tudhatja, mit tudok kihozni magamból a megfelelő munkakörnyezetben és a megfelelő eszközökkel” – mondta a spanyol, hozzátéve, hogy amikor a pályán van, nem foglalkozhat azzal, hol folytatja karrierjét: „A jövőmre jelenleg nem gondolok, csakis a szabadidőmben foglalkozom ezzel.”
Dráma a pole-pozíciósnál, először győzött az F3-ban a Williams akadémistája
https://formula.hu/parc-ferme/37528
Drámával indult a szombati nap első versenye, a Formula-3-asok főfutama Bahreinben: a pole-pozíciót megszerző Dino Beganovic borzalmasan befulladt az első méterek után a rajtnál, a mezőny legvégére esett vissza. A vezetést így a mellőle startoló Luke Browning ragadta magához, de nem dőlhetett hátra a Hitech brit pilótája, néhány kör után ugyanis megérkezett rá a nyolcadik helyről induló, szép felzárkózást bemutató Christian Mansell. Féltáv környékéről ráadásul műszaki hibával is küzdött Browning, amitől furcsává vált az autójának motorhangja, bár csapata szerint „”csak a kipufogóval adódtak gondok.
Mindezek ellenére Browningot igazán támadni sem tudta ausztrál üldözője, így a Williams akadémistája megszerezte első győzelmét az FIA Formula-3-as bajnokságában (tavaly a legendás Makaóban nyert már F3-as futamot, de az nem a széria része). Mansell lett a második, a pódiumot pedig Tim Tramnitz tette tejessé. Beganovic a borzalmas startja után parádés felzárkózást és az élbollyal azonos tempót produkálva a 13. helyig kapaszkodott előre, amiért viszont még nem járt pont a Ferrari juniorjának.
A Mercedes még tanulja az idei autót
https://formula.hu/parc-ferme/37526
Felemás időmérőt teljesített a Mercedes Bahreinben, hiszen miközben George Russell mehetett nyilatkozni a kvalifikáció után, addig Lewis Hamilton mindössze a 9. rajthelyet szerezte meg. Toto Wolff csapatfőnök természetesen csak részben volt elégedett, de elsősorban nem Hamilton helyezése, hanem a lemaradásuk miatt:
„Azt hiszem, a 3. hely rendben van, de azt hittük, hogy egy kicsit nagyobb a tempónk. Három tizeddel maradtunk el a pole-tól, tegnap jobbnak tűnt a helyzet, de a holnapi versenyre jó helyzetben vagyunk, legalábbis ebben bízunk” – mondta Wolff, aki azt is hangsúlyozta, hogy a Mercedes szeretné zárni az ollót.
Hamilton teljesítményét illetően a csapatfőnök arról beszélt, hogy a nagyon kicsi különbségek miatt több helyezést lehet nyerni és veszíteni azon, hogy ideális tartományba kerülnek-e az abroncsok. Végül Wolff arra is kitért, hogy a beállítások miatt van okuk bizakodva tekinteni a nagydíjra: „A beállítási változtatások hozzájárultak a teljesítményhez, bár az elején azt gondoltuk, hogy talán túl sokat vettünk le a teljesítményből, és feláldoztuk a holnapi futamra, de a végére George esetében egészen rendben volt. A holnapnak jobbnak kell lennie, de még mindig tanuljuk ezt az autót.”