DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 25. szombat

Bottas Finnországban ragadt, a repülőtérről kapcsolódik be a sajtótájékoztatóba

Ez a hétvége sem indul egyszerűen Valtteri Bottas számára: ugyan Monaco óta a Mercedes már leszedte a beragadt kerekét az autóról, de a Bakuba eljutása nehézségekbe ütközött. A pilóta repülőgépe hatórás késésben van és bár már csütörtök dél körül járunk, még mindig nem tudott felszállni, így Bottas egyelőre Finnországban ragadt - ma sajtótájékoztatón kell részt vennie kötelező jelleggel (amelyek a Formula.hu is ott van), ezt onnan, a reptérről bonyolítja le. Amúgy túl egyszerű lenne...

bottas_3

Napra pontosan 18 éve Hamilton McLarent tesztelt és tört rommá

2007. január 25-én, alig két hónappal a következő F1-es szezon kezdete előtt Lewis Hamilton a wokingi székhelyű csapat számára a valenciai Circuit Ricardo Tormo pályán tesztelt, spanyol kollégáival, a kétszeres F1-es világbajnok címvédő Fernando Alonsóval és Pedro de la Rosa tartalékpilótával együtt.

Az akkor 22 éves Hamilton az F1-ben való debütálására készült, és egy kezén meg tudta számolni az F1-es autóban töltött napokat.

A valenciai privát teszt során, amelyről nem maradt fenn felvétel, Hamilton közel 300 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát a McLaren MP4-22-es felett, megpördült, és háttal becsapódott a kavicságyba, majd a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg.

„Sajnos ebben a sportban előfordulnak ilyen dolgok. Teljesen jól vagyok, és végig eszméletemnél voltam” – mondta akkor a brit pilóta.

Az autója azonban nem úszta meg sértetlenül. A McLaren kénytelen volt egyetlen autóval folytatni a tesztet – ezt pedig a következő teszt kezdetéig sem sikerült megoldania.

f1-hamilton-mclaren-2007

fotó: dppi

Verstappen menedzser lenne, miután befejezi versenyzői karrierjét

A világbajnoki címvédő Max Verstappen nemrégiben arról beszélt egy podcastben, hogy mindig örömmel támogat szimulátorban tehetséges fiatalokat, valamint a versenyzői karrierjét követően arra készül, hogy valamilyen menedzsmenttel kapcsolatos pozíciót tölt majd be az autósport világában.

„Segíteni akarok fiatal tehetségeknek abban, hogy a való életben is profi autóversenyzővé váljanak. Ez egy olyan dolog, ami már egészen régóta foglalkoztat engem” – mondta Verstappen.

„Mindig azt mondtam, hogy ha nem lennék autóversenyző, akkor is a versenyzés világában mozognék, és valamilyen menedzsment pozíciót töltenék be. Valószínűleg el fog jönni az a pont, amikor egy ilyen munkakörben dolgozom majd” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

Jövő héten újra autóba ül Hamilton, Leclerc-rel együtt fog tesztelni

A Ferrari megerősítette a RacingNews365-nek, hogy mikor ülhet autóba második tesztjén Lewis Hamilton a Ferrarinál.

A brit pilóta csapattársával, Charles Leclerc-rel együtt január 28-30. között a Spanyol Nagydíj jelenlegi helyszínén, a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán fog tesztelni az olasz csapatnál.

A jövő héten keddtől csütörtökig tartó teszt zárt kapuk mögött zajlik majd.

hami1_1

Videó: Így tesztelt Imolában a Racing Bulls és a Sauber

Lewis Hamiltonon és a Ferrarin kívül is kezd ébredezni téli álmából az F1, hiszen a héten nemcsak Fioranóban gurultak pályára korábbi Formula-1-es autók, hanem egy másik olasz helyszínen, Imolában is. Mint arról beszámoltunk, a Racing Bulls és a Sauber is a májusi Emilia-romagnai Nagydíjnak otthont adó pályán tesztelt korábbi versenygépeikkel: előbbi istálló keddtől csütörtökig, míg utóbbi szerdán csatlakozott.

A körülmények nem mindig voltak ideálisak, de azért gyűjtötték a kilométereket a pilóták: a Stake-nél ez különösen Gabriel Bortoleto számára volt fontos, míg Nico Hülkenberg jórészt csak próbarajtokat csinált az olasz Motorsport.com beszámolója szerint, miközben a Racing Bullsnál Yuki Tsunoda és Isack Hadjar mellett még Ayumu Iwasa is autóba ülhetett. A tesztről készültek rajongói felvételek a pálya mellől, ebből mutatunk most egy rövid összeállítást:

Magnussenék BMW-je indul a pole-ból a daytonai 24 óráson

A hétvégén rendezik az amerikai sportautós széria, az IMSA ikonikus szezonnyitóját, a daytonai 24 órás versenyt, csütörtökön pedig már meg is rendezték a kvalifikációt. A csúcskategóriában, az LMDh-ban a #24-es BMW zsebelte be a rajtelsőséget Dries Vanthoort 1:33,895-ös köre révén: ebben az egységben szerepel az F1-ből az előző évad végén távozott Kevin Magnussen is Philipp Eng és Raffaele Marciello mellett. A második helyen a Meyer Shank Racing #93-as Acurája, a harmadikon a #7-es Porsche végzett (utóbbiban is ül egy ex-F1-es Felipe Nasr révén, míg előbbiben a háromszoros IndyCar-bajnok Alex Palou a legismertebb név). A változatos márkafelhozatalt a negyedik pozíciót megkaparintó #31-es Action Racing Cadillac folytatja – azaz négy különböző gyártó autói foglalták el az első négy rajthelyet.

A többi géposztályt illetően az LMP2-ben a #22-es United Autosports volt a leggyorsabb az időmérőn, a GTD Próban kettős Ford-siker született, míg a GTD-ben a Wrights Motorsports #120-as autó végzett elsőként. A teljes rajtrács ide kattintva található. A daytonai 24 órás magyar idő szerint szombat este 19:35-kor startol, s az IMSA honlapján élőben lehet majd nézni. Arról, hogy mely korábbi F1-es pilóták indulnak az idei viadalon, itt írtunk bővebben.

daytona-bmw

Mazepin bokszol, motorozik, és állítja: ő lehet a következő orosz F1-es

A Haastól egy szezon után távozó Nyikita Mazepin rendszeresen hangoztatja, hogy visszatér még az Formula–1-be, jóllehet nemrég úgy nyilatkozott egy orosz lapnak, hogy azt még nem tudja, hogy pontosan milyen szerepben. Abban viszont nem kételkedik, hogy ha a következő években lehetőség adódik egy orosz pilóta számára az F1-ben, akkor ő az első számú jelölt erre a szerepre: „Most 25 éves vagyok. Azt hiszem, ha a következő hét évben megjelenik egy orosz a Formula–1-ben, az én leszek” – mondta Mazepin a Forbes Russiának.

„Ugyanis ha valaki felhív, és azt mondja, hogy négy hónapon belül a volán mögé kell ülnöm, nem lesz gond velem ,és legalább 32 éves koromig biztosan tökéletes formában leszek. Jelenleg felkészültebb vagyok, mint amikor debütáltam az F1-ben. És a releváns tapasztalatom hiánya ezekben az autókban nagyon gyorsan orvosolható. Úgyhogy úgy gondolom, hogy ha a közeljövőben egy oroszt látnak az F1-ben, akkor az lesz a vezeték- és keresztneve, mint az enyém.”

Egy orosz hírügynökségnek nyilatkozva Mazepin azt is elárulta, hogy idén a ringben is kipróbálja magát: „Idén öt sportágban tervezem megméretni magam. A legizgalmasabb talán a boksz lesz ősszel, remélem, hogy minden rendben fog menni. Indulok majd Superbike-ban, az orosz tereprali-bajnokságban, indulok majd triatlonokon és remélhetőleg pályaversenyzésben is.”

mazepin-shoot-insta

Fotó: Nyikita Mazepin, Instagram

Forrong az F1-es pilóták chatcsoportja az új szabályok miatt

A holland De Telegraaf beszámolója szerint, amit azóta több F1-es lap átvett, forrong az F1-es pilóták zárt chatcsoportja azt követően, hogy nyilvánosságra hozták új szankciólistát, melynek értelmében eltiltással és pontlevonással is sújtható, aki ismétlődően úgy és/vagy olyan témában szólal meg, ami káros lehet a szövetségre, illetve a sportág vezetésére. Azt egyelőre nem tudni, hogy a felháborodott versenyzők készülnek-e közös állásfoglalásra.

Egy F2-es pilóta, az idei szezonban a Rodin színeiben induló Christian Mansell viszont már megszólalt a témában. A fiatal ausztrál, aki csak névrokona az 1992-es világbajnoknak, rendszeresen kiáll az LMBTQ+ közösség mellett, s mint posztjában leszögezte, ezen a jövőben sem fog változtatni: „Soha nem hagyom abba a harcot azért, amiben hiszek. Ez csak megnehezíti, de egy pillanatra se gondolják, hogy meghátrálok” – írta az X-en.

Mansell ezt azért hangsúlyozta, mert a szabályozás nem csupán a tavaly sok vitát generáló csúnya beszédet érinti, hanem a „politikai, vallási és személyes megnyilvánulásokat” is. A Red Bull szintén reagált a hírre egy szűkszavú, de mégis beszédes posztban: Ha megszólalunk… – írták egy „csend” jelentésű emoji kíséretében.

A BBC egy forrása szerint a büntetési tételeket tartalmazó függeléket „egy gyors online szavazáson” fogadták el ahelyett, hogy a Motorsport Világtanács következő ülésén tárgyalták volna meg.

pf-rb-threads

„Max 2026-ban is Red Bull-pilóta lesz, méghozzá ötszörös világbajnokként” – Marko

A folyamatos találgatások ellenére Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója meg van győződve róla, hogy Max Verstappen 2026-ban is az energiaitalosokat fogja erősíteni – és nem is csak a szerződése okán, hanem amiatt is, mert jó autót fognak adni alá.

Hiába írt alá évekkel ezelőtt egészen 2028 végéig szóló szerződést a bikásokkal Verstappen, a Christian Horner körüli botrány kirobbanása óta folyamatosan téma, hogy az azóta már négyszeres világbajnok holland elhagyhatja a gárdát. A találgatásokat erősítik a Red Bull saját 2026-os motorprogramja körüli kételyek, valamint a csapat tavaly év közben visszaeső teljesítménye is. Kérő pedig akadna Verstappenért: tavaly Toto Wolff Mercedes-főnök többször is udvarolt neki nyilatkozataiban – igaz, legutóbb már azt mondta, hogy sosem tervezte a leigazolását –, míg múlt héten olyan sajtóhírek röppentek fel, hogy az Aston Martin egymilliárd eurós gigaajánlattal csábítaná át öt évre a pilótát. Ez utóbbiról a Pitwall hétfői adásában is kiemelten beszéltünk:

Helmut Marko ugyanakkor biztos benne, hogy a Mercedes és az Aston érdeklődése ellenére is kitart mellettük a címvédő: „Ez mind szép és jó, de Maxnak szerződése van velünk 2028 végéig. Különösen azért, mert azt is tudom, mennyire hűséges és hálás a Red Bull irányába. Ezért lesz 2026-ban is Red Bull-pilóta, méghozzá ötszörös világbajnokként” – jelentette ki a Red Bull-tanácsadó a Sport Bildnek.

Marko korábban rendre elmondta, hogy Verstappen mindenképp a legjobb autóban szeretne ülni, és biztos benne, hogy ezt megadhatják neki a 2024-es formahanyatlás ellenére is: „Nem kommentálom a szerződés tartalmát, de mindenesetre biztosak vagyunk benne, hogy jó autót tudunk biztosítani Max számára. A mérnökeink szép fejlődést értek el az adatokkal. Optimisták vagyunk.”

f1-marko-verstappen-redbull

„Kíméletlen, de tisztességes csata lenne Alonso és Verstappen között”

A Red Bull vezető mérnöke, Paul Monaghan pályafutása során több világbajnokkal is együtt dolgozott, hiszen mielőtt húsz éve a Red Bullhoz került, ahol Vettel és Verstappen címeinél is közreműködött, két évig Fernando Alonso munkáját segítette a Renault színeiben. A DAZN kérdésére felelve Monaghan elmondta, mire számítana attól, ha egykori és jelenlegi „kollégája”, Alonso és Verstappen összecsapna egymással a világbajnoki címért:

„Sok autót kell majd építenünk, mert fél milliméternyi helyet sem hagynak majd egymásnak! Gyorsak, tisztességesek és kíméletlenek lennének, és azt is el tudom képzelni, hogy eléggé sok rádiózás lenne. Azonban az nem is lehet kérdéses, hogy elegendő tisztelet lenne kettőjük között. És persze le a kalappal Fernando előtt abban az esetben, ha karrierje ezen szakaszában képes lenne felvenni a kesztyűt Max ellenében. Jó lenne látni!”

verstappen-alonso-zandvoort

Hernyó alakú tortát és üléspróbát kapott születésnapjára az Alpine-tól Jack Doohan

A szerdai nap nem csupán a Ferrarit először tesztelő Lewis Hamilton 2025-ös szezonjában fontos állomás, de Jack Doohan számára is. Az ausztrál üléspróbát teljesített, Enstone-ban hozzá igazították az idei versenygép pilótafülkéjét – amelyet lehet, hogy csak rövid ideig foglalhat el, jelenleg a jelek azt sejtetik, hogy Franco Colapinto ki fogja szorítani helyéről.

„Túl az üléspróbán, pár megbeszélésen és ellenőrzésen. Szuper-szuper boldog és izgatott vagyok, hogy elkezdődött ez az év. Találkozunk, srácok” – mondta rövid videós bejelentkezésben Doohan.

Az üléspróbára néhány nappal január 20., a versenyző 22. születésnapja után került sor. A csapat egy hernyó alakú tortával is meglepte. „Mi az a hernyó?” – értetlenkedett Doohan, aki először nem ismerte fel, mit mintáz a desszert. Ez egy Angliában kapható sajátosság, magyarázták meg neki:

Mérföldkőhöz érkezett a Hungaroring átalakítása

„Történelmi pillanat! Felkerült a tetőszerkezet első eleme a Hungaroring új főlelátójára” – áll a mogyoródi versenypálya bejegyzésében.

A nehézacél előszerelési munkálatainak elvégzéséhez négy hónap kellett, a végső művelethez pedig egy speciális, 650 tonnás mobil autódarura volt szükség, amiből mindössze egyetlenegy van Magyarországon. 

A hatalmas, 272 méter hosszú, 33 méter fesztávú tetőelemekből álló tetőszerkezet teljes súlya 1300 tonna, a teljes felülete pedig 8976 négyzetméter lesz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

Magnussen, Massa és 12 másik ex-F1-es indul Daytonában

A hétvégén rendezik az endurance-versenyzés idei első csúcseseményét, a daytonai egynapos futamot, melynek mezőnyét áttekintve nem csupán a hosszútávú versenyzés szerelmesei találhatnak ismert neveket, hiszen nem kevesebb, mint 14 egykori F1-es pilóta küzd majd a minél jobb helyezésekért, köztük tízen a csúcskategóriában, a GTP-ben, négyen pedig az LMP2-es géposztályban. Előbbiek közé tartozik az F1-ből tavaly távozó Kevin Magnussen, aki most fog bemutatkozni a BMW LMDh-programjában.

A végső győzelemre is esélyes autóban ül többek között a Wayne Taylorék Cadillacjével induló Kamui Kobayashi, a testvérautóval induló Will Stevens és Brendon Hartley, a szintén Cadillacben ülő Jack Aitken, valamint a Porschét vezető bajnoki címvédő, Felipe Nasr. Szintén a csúcskategóriában szerepel az egy szem Lamborghini volánja mögött Romain Grosjean és Danyiil Kvjat, valamint a daytonai debütálását a JDC–Miller privát Porschéjével megejtő Pascal Wehrlein és a rutinos endurance-menőnek számító Gimmi Bruni.

Az LMP2-ben indul a második daytonai részvételére készülő Felipe Massa a Riley autójával, Sebastien Bourdais a Tower Motorsportsszal, Paul di Resta a Uniteddel, Pietro Fitttipaldi pedig a Pratt Miller autójával indul a legendás egynaposon.

bmw-imsa-2025

Fotó: Hamilton megmutatta új F1-es sisakját

Eddig az egész hét Lewis Hamiltonról szól az F1-ben, a brit klasszis pedig a mai tesztnapja előtt megmutatta az új sisakfestését a közösségi oldalán:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

A Haas nem bánja, ha Bearmant elviszi a Ferrari

A 2024-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Carlos Sainz helyén, a Ferrari színeiben debütált az F1-ben Oliver Bearman, aki az idei szezonban már állandó versenyzőként szerepel a Haas csapatánál. A brit pilóta tavaly két versenyhétvégén is vezethette a csapat autóját, miután Kevin Magnussen eltiltás, illetve betegség miatt kénytelen volt kihagyni Bakut és Interlagost.

A fiatal tehetség továbbra is a Ferrari Akadémia tagja, miközben a Haasszal kétéves szerződést írt alá, ami Ayao Komatsu csapatfőnök szerint nem jelent problémát. „Egyáltalán nem frusztráló számunkra a helyzet, sőt fantasztikus, hogy hozzáférhettünk Olihoz” – mondta Komatsu. „A Ferrarival való kapcsolatunknak köszönhetően van nálunk, ezért versenyezhetett nálunk Bakuban és Interlagosban. Ez egy pozitívum, és előnyös a számunkra.”

A Ferrarinál 2026 végéig mindkét versenyzőnek szerződése van, de Bearman előtt ott lebeghet a lehetőség, hogy a hétszeres világbajnok visszavonulása után ő vegye át a helyét a Scuderiánál. Komatsu szerint ez az ő számukra is elismerés lenne: „Nagyszerű, hogy van két évünk Olival, feltéve, hogy semmi sem történik Lewisszal és Charles-lal a Ferrarinál. Ha úgy tudunk együtt dolgozni és fejlődni, hogy 2026 végén a Ferrari ragaszkodik ahhoz, hogy Olit ültesse az egyik autóba, az számunkra is elismerést kell, hogy jelentsen.”

bearman-cota

Új kriptós szponzora lehet a Red Bullnak

A Red Bull Racing 2022 óta működött együtt a Bybit nevű kriptocéggel, amely az F1-es léptékben is kiemelkedő szponzori megállapodás keretében évente állítólag 50 millió dollárt fizetett a csapatnak. A szerződést azonban 2024 végén nem újították meg, ami jelentős bevételkieséssel jár a csapat számára, de sejthettük, hogy hamarosan megérkezik az „utánpótlás”.

A SportsBusiness beszámolója szerint ez hamarosan meg is történhet, ugyanis a Red Bull egy másik kriptocéggel, a Gate.io-val tárgyal, amely az Internazionale kiemelt partereként már most is jelen van a sportvilágban. A részletek, különösen a pénzügyi vonatkozások, egyelőre nem ismertek. A Red Bull két új együttműködést már bejelentett a 2025-ös szezonra az Avatrade és a Neat cégekkel.

bybit

Újra együtt dolgozik Hamilton és Angela Cullen

Szűk két év után ismét csatlakozik Lewis Hamilton stábjához a korábban a mercedeses évek során trénerként, fizioterapeutaként és barátként is a hétszeres F1-es világbajnok mellett dolgozó Angela Cullen – adta hírül egybehangzó értesülések alapján a Daily Mail és az Autosport. Cullen Hamilton oldalán dolgozott hat vb-sikere során, a 2023-as szezonnyitó után azonban elváltak az útjaik – igaz, a két fél ennek ellenére is szoros kapcsolatban maradt, miközben Cullen Marcus Armstrong IndyCar-pilóta oldalán dolgozott.

f1-hamilton-angelacullen

Most azonban az Autosport úgy tudja, hogy Cullen csatlakozott Hamilton Projekt 44 elnevezésű cégéhez fizioterapeutaként, és tagja lesz a Marc Hynes irányította teljesítménycsapatnak. Az újraegyesüléssel kapcsolatos pletykák amúgy már néhány hete szárnyra keltek, amikor Cullen egy olyan síelős fotót posztolt a közösségi médiában, amelyben vörösbe öltözött és a háttérben egy 44-est – ami Hamilton F1-es rajtszáma – ábrázoló zászló látszott: ezt sokan arra tett célzásnak vették (a jelek szerint helyesen), hogy újra a 40 éves brit mellett fog tevékenykedni, miután az átigazolt a Ferrarihoz.

Ahol amúgy a pilóta a minap meg is kezdte a munkát – az első ferraris napjáról közzétett videó megtekinthető a YouTube-csatornánkon:

Verstappent a WEC-be csábítja honfitársa

A 33 éves holland Robin Frijns véleménye szerint Max Verstappen hamarosan kipróbálhatja magát a WEC-ben, melyet rendkívül vonzó kategóriának tart az északnyugat-európai versenyző.

„A WEC nagyon menő. Figyeljétek meg, már nem kell sokat várni, amíg Max Verstappen is elindul a sorozatban, ráadásul nem ő lesz az utolsó versenyző, aki ilyen döntést hoz” – mondta Frijns.

Verstappen korábban egyébként beszélt arról, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyen mindenképp szeretné kipróbálni majd magát.

33 méteres jacht gazdája lett Max Verstappen

A négyszeres világbajnok átvette azt a 33 méteres, Mangusta GranSport 33 típusú jachtot (a számok megegyeznek Verstappen a címvédőnek járó 1-es előtt használt választott rajtszámával), melyet két évvel ezelőtt rendelt meg az olasz hajógyártól. A Gazzetta dello Sport beszámolója szerint az Unleash the Lion névre keresztelt jacht becsült értéke 12 millió euró.

Az első útra Verstappen várandós párjával, Kelly Piquet-vel, valamint más társakkal érkezett, velük együtt hajóztak ki Viareggio kikötőjéből, ahol a jacht épült. Lehetséges, hogy a hajó a későbbiekben Monacóban horgonyoz, ahol Verstappen él, vagy akár Hollandiában.

Verstappen már a jacht előtt is magánrepülőgép-tulajdonos volt, a 12 személyes Dassault Falcon 900EX modellt az egykori F1-es csapattulajdonosként is ismert Sir Richard Bransontól vásárolta, körülbelül 15 millió dollárért.

A jacht értéke átváltva öt, a repülőé hatmilliárd forint, Red Bull holland sztárja azonban megengedheti magának a hajóvásárlást, a Forbes számítása szerint 2024-ben csak eredményességi bónuszai 15 millió dollárt tettek ki, így volt teljes keresete 75 millió dollár.

Fotó: Mangusta Yachts

A Racing Bulls is felkapaszkodott a Hamilton-vonatra

Újonc 2025-ös versenyzőjéről, az Olaszországban, csapata főhadiszállásán járó Isack Hadjarról posztolt a Visa CashApp Racing Bulls csapata X-profilján a következő rövid szöveggel:

„Van néhány nap, amelyről tudod, hogy mindig emlékezni fogsz rá, és a mai az egyike ezeknek a napoknak.”

Ártatlan posztnak tűnik, de aki szorosan követte a hétfői híreket, Lewis Hamilton első ferraris munkanapjának fejleményeit, ismerősnek találhatja ezeket a szavakat. Az Olaszországban, csapata főhadiszállásán járó hétszeres világbajnok közösségi médiában publikált mai posztja ugyanis így indult:

„Van néhány nap, amelyről tudod, hogy mindig emlékezni fogsz rá, és a mai, ami az első számomra Ferrari-versenyzőként, az egyike ezeknek a napoknak.”

Így már mindjárt máshogy hangzik a Racing Bulls bejegyzése…

„Antonelli veszélyes lehet Russellre” – Marko

Új csapattársat kap Lewis Hamilton ferraris átigazolása után a Mercedesnél George Russell: Toto Wolffék a mindössze 18 éves neveltjükkel, Andrea Kimi Antonellivel pótolják a hétszeres világbajnokot. Az ifjú olasz bajnoki címek egész sorát szerezte az utánpótlás-sorozatokban, tavaly pedig a Formula-2-ben ugyan haloványabban muzsikált, de így is szerzett győzelmeket. F1-es szabadedzésen is debütált – jóllehet, az Olasz Nagydíj péntekjén néhány kör után falba állította a Mercedest.

A rivális Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko az incidens ellenére is hisz Antonelli képességeiben, s ezért úgy érzi, akár Russellre is veszélyes lehet az újonc: „Láthattuk a tehetségét Monzában, bár nem értem, miért azon a pályán ültették autóba. Nagyon gyors volt az első három körében, aztán a negyedikben a korlátba csapódott. Úgy vélem, ha jól használja a képességeit, amelyekkel rendelkezik, veszélyt jelenthet George-ra” – nyilatkozta Marko a Sport.de hasábjain. A szakember megjegyezte: kockázatot jelent Antonelli bevetése, de anno ők is vállalták a rizikót Max Verstappen – igaz, a jelenleg már négyszeres F1-es világbajnok holland nem topcsapatnál mutatkozott be, így kisebb volt rajta a nyomás.

f1-antonelli-russell-mercedes