Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 18. vasárnap

Tavalyhoz képest 1,3 másodpercet lassult a Ferrari és a Haas

Egy 1-es szám a különbség a Ferrari 2019-es és 2020-as szombati bahreini teljesítménye között: Charles Leclerc és Sebastian Vettel tavaly az 1. és 2. rajtkockát szerezte meg Szahírban, másfél évvel később (fordított sorrendben) a 11. és 12. helyet. Az akkori pályacsúcsot érő 1:27,866-os pole-idő és Vettel mai Q2-es köre között nem kevesebb, mint 1,271 másodperc a különbség…

De még a Ferrarinál is többet lassult 2019-hez képest a szahíri pályán a Haas, amely 18-19. rajthelyet szerzett: 1,354 másodpercet buktak előző évhez viszonyítva. Még egy lassuló csapat van, a Ferrari harmadik motorpartnere, a 0,469 másodpercet veszítő Alfa Romeo.

Minden más erőforrást használó istálló gyorsult a 2019 tavaszi Bahreini Nagydíjhoz képest, a legtöbbet a Williams (2,465 másodperc), a Racing Point (1,434 mp) és a Red Bull (1,074 mp). A Mercedes 0,926 másodpercet javult, ezzel 0,324 másodperc hátrányból (a Ferrarihoz képest) 0,414 másodperc előnybe került (a Red Bullhoz képest).

MotoGP: Videón Jorge Martin óriási bukása

Martint feji, valamint a jobb karján és bokáján történt zúzódások miatt kórházba szállították, így nem folytathatja a portimaói hétvégét. A MotoGP újonca a Portugál Nagydíj helyszínének hetes kanyarjában vesztette el irányítását Ducatija felett.

 

Eljött a versenyek napja: a vasárnapi program

Íme, a mai menetrend a tv-közvetítésekkel együtt:

12:20 Moto3, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréan4)
15:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
15:30 Moto2, futam (Aréna4)
21:40 IndyCar, futam

McLaren a pole-ban, Grosjean hetedik rajtkockában az IndyCar-szezonnyitón

A Barber Motorsports Parkban hétvégén elindult az IndyCar 2021-es szezonja, egy szoros időmérővel. Két csoportra bontott Q1 után 12-en versenyeztek a Q2-ben, a felük jutott be a Q3-ba. Majdnem sikerült ez a sorozatban debütáló Romain Grosjeannak, aki végül hetedik helyezéssel éppen kiesett a Q2-ben, így a Dale Coyne Racing franciája ebből a rajtkockából indulhat vasárnap, magyar idő szerint 21:40-kor.

A hat továbbjutó Q2-es idő között mindössze két tizedmásodperc volt a szórás, és a végső szétlövés is szorosan alakult, 0,069 másodperc döntött a McLaren versenyzője, Patricio O’Ward javára az andrettis Alexander Rossival szemben. Alex Palou kiváló harmadik rajthellyel kezdett a Penskénél, Will Power, Scott Dixon és Marcus Ericsson szerepelt még a Q3-ban – tehát egy régi ismerős indul közvetlenül Grosjean elől Alabamában. Az időmérő eredményei itt elérhetők.

Nehéz napja volt Tsunodának és még büntetést is kapott

A bokszutcai sebességkorlátozás túllépéséért pénzbírságra ítélték Yuki Tsunodát. Az AlphaTauri pilótája a szombat délelőtti, harmadik szabadedzésen a megengedett 80 km/órás tempót 2,4 km/órával túllépte, ezért a csapatának 300 eurós büntetést kell befizetnie. Az összeg nem fogja földhöz vágni a japánt, aki most inkább azon aggódik, hogy vasárnapra menetkész autót kapjon vissza a szerelőitől.

A japán mellett volt egy másik büntetett is. Lance Stroll az időmérőn lépte túl a megengedett sebességet 5,1 km/órával, amit a felügyelők 600 eurós büntetéssel "jutalmaztak".

EzKmmmeVgAEqXCw

Magyar emléktábla Imolában? Naná!

A magyar F1-es operatőrlegenda, Szabó-Biczók Szilárd 18 évvel ezelőtt ezen a napon, április 17-én lépett első ízben a paddock aszfaltjára, ráadásul Imolában. Alig vette fel a kamerát és nyomta le a REC gombot, másodperceken belül Juan Pablo Montoya az orra előtt összetűzésbe került az osztrákok operatőrével, Michael Panhoferrel. Ahogyan mondani szokás, a többi már történelem: a felvétel bejárta az egész világot és a mai napig sokan visszanézik, Szilárd a paddock állandó lakója lett és szerkesztőségünknek is közeli barátjává vált. A formula.hu tudósítója a különös évforduló apropóján sebtében „emléktáblát” fabrikált, amit ma délelőtt a helyszínen fel is avatott. Mondanunk sem kell, az ünnepelt a hasát fogta a nevetéstől, így kijelenthetjük: nemcsak a 2003-as április 17-e, hanem az idei is emlékezetes marad számára.
IMG_20210417_132840

Videó: Kisebb bodicsek Hamilton és Verstappen között

Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót az Emilia-Romagna-i Nagydíj időmérő edzésén, Max Verstappen pedig nem kizárólag a világbajnoki éllovassal, de még csapattársával, Sergio Perezzel szemben is alulmaradt, így csak a harmadik helyről indulhat majd a vasárnapi versenyen. A kvalifikációt követő interjúk alatt lehetett látni, hogy a holland nem boldog a kialakult eredmény miatt, majd elsétálva Davide Valsecchi mikrofonjától, volt egy kisebb testi kontakt közte és Lewis Hamilton között. Mindenki azt lát bele az esetbe, amit akar, mindenestre talán nem volt véletlen, hogy még a paddockban sem hagytak helyet egymásnak.

Videó: A körömlerágós imolai időmérő összefoglalója

Öt versenyző vívott elképesztő csatát a szezon második pole-pozíciójáért, ezúttal pedig a Mercedes nyerte a szombati napot. Vajon vasárnap fordul a kocka, mint három héttel ezelőtt, vagy Lewis Hamilton győzelemre tudja váltani az első rajthelyet?

Kimi, mit gondolsz Antonióról? Tetszik a haja!

Egy Alfa Romeo által szervezett sajtóértekezleten a rajongók kérdezhettek a pilótáktól, egy hölgy pedig arra volt kíváncsi, miként tekintenek egymásra a csapattársak. Giovinazzi kifejtette, mennyire jó, hogy kezdeti éveiben egy olyan pilóta ül a garázs túloldalán lévő autóban, mint Kimi Raikkönen, aki egy világbajnok, a mezőny legtapasztaltabb versenyzője és nem utolsó sorban még világbajnok is. Ő számára egy mentor. Miután az olasz kiöntötte a lelkét, Raikkönen csak ennyit mondott: "Tetszik a frizurád" - mire össznépi röhögőgörcsben tört ki a videoértekezlet minden résztvevője.

Giovinazzi haja egyébként visszatérő humorforrás az Alfa Romeo csapatán belül, hiszen egy korábbi videóban is elmondta már Kubica és Raikkönen, hogy ha egy dolgot kívánhatnának 2021-re, az az lenne, hogy az olasz menjen el a fodrászhoz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Előkerült a videó Perez és Ocon ütközéséről

A pénteki első szabadedzésen egy rejtélyes ütközés történt Sergio Perez és Esteban Ocon között. „Nem volt rádiókapcsolatunk, így azt hiszem, egyszerűen csak félreértettük egymást" - mondta a nap végén Perez. Ocon is úgy vélte, hogy véletlen baleset történt, és ami a legfontosabb, hogy a versenyfelügyelők is így gondolják, így mindketten megúszták büntetés nélkül a bizarr esetet.

Most végre előkerült egy videó is az ütközésről, ami alátámasztja a pilóták álláspontját, az audiovizuális dokumentum a Formula-1 Instagram-oldalán vált elérhetővé.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Exkluzív: Barcelonában biztosan nem lesznek nézők

Ezekben a percekben tudta meg a Formula.hu Imolában, hogy az F1-es szezon negyedik versenyhétvégéjén, Spanyolországban egészen biztosan nem lesznek nézők. Az ezt megelőző hétvégén, Portugáliában egyelőre kérdéses a helyzet. Portimao május 2-án, Barcelona május 9-án rendez F1-es futamot. A hírről hamarosan hivatalos bejelentés érkezik.

barc20201

Fotó: DPPI

Így vált közszemlévé Verstappen lerobbant autója

Az F1 nézői számára komikus, a Red Bull istállója számára azonban inkább aggasztó jelenetsor játszódott le az Emilia-Romagna-i Nagydíj pénteki második szabadedzése során. A történet ott kezdődött, hogy Max Verstappen alatt az első percekben meghibásodott az autó, így a pilóta kénytelen volt leparkolni egy pályabírói poszt mellett. Szerencséjére erre a célegyenesben, a paddockhoz meglehetősen közel talált helyet, így minden esély megvolt rá, hogy ő és az autó is hamar visszaér az istállóhoz. Nem lett ekkora mázlijuk, ugyanis az RB16B szállítására alkalmas teherjármű nem hajthatott be a paddockba, a bokszutcába pedig pláne nem, így a pályabírók kénytelenek voltak egy jóval hosszabb útvonalat választani a garázsok felé. A Red Bull pechére ráadásul le sem takarták az autót, így bárki alaposan megvizsgálhatta - és le is fotózhatta -, aki a közelben járt, az F1TV pedig az egész utat élőben közvetítette online. Ebből íme egy rövidebb részlet.

1g3zrYv

Végre a teljes monacói kört fogja használni a Formula-E – két apró csavarral

A Formula-E többször is ellátogatott már Monacóba, ám az eddigi alkalmak során az F1-esnél jóval rövidebb nyomvonalat használtak, amelyből olyan ikonikus pontjai maradtak ki a pályának, mint a Casino-kanyar, a visszafordító vagy épp az alagút. Nos, az idei májusi kiírás során viszont végre a teljes vonalvezetésen fognak száguldani az elektromos autók – illetve csak majdnem pontosan ugyanazon, mint amit a Formula-1-es nagydíjak során megszokhattunk, az 1-es kanyarnál, a Sainte Devote-nál ugyanis lesz egy apró eltérés, valamint az alagút utáni sikánt is átalakítják kissé, ezáltal összesen 5 méterrel lesz rövidebb a pálya a két héttel később rendezendő F1-es futam során látotthoz képest.

fe-monaco-nyomvonal-1

F1, MotoGP, IndyCar: a szombati program

Íme a mai menetrend a tv-közvetítésekkel együtt:

10:55-11:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

11:00-12:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

14:00-15:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

14:30-15:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)

15:10-15:50 MotoGP, időmérő (Aréna4)

23:55-23:05 IndyCar, időmérő (Aréna4)

imola2

fotó: dppi

Piros zászlók, ütközések, netproblémák: Összefoglaló a szokatlanul eseménydús pénteki edzésekről

Ritkán történik annyi esemény pénteken, mint ma Imolában: Perez, Ocon, Mazepin és Leclerc is összetörte az autóját, Verstappen alatt megállt a Red Bull, ráadásul számos másik pilóta is meglátogatta a sóderágyat. Az FP1-ben a Formula-1 adatátviteli rendszere akadozott, mintegy mellékesen pedig a Mercedes mindkét edzést az első két helyen zárta. Mindez a hivatalos összefoglalókban (melyek a YouTube-ra átkattintva tekinthetők meg):

Közösen emlékezik meg vasárnap az F1 és a MotoGP Fausto Gresiniről

A korábbi kétszeres 125 köbcentis világbajnok és legendás csapatfőnök Fausto Gresini februárban, közel két hónapos küzdelem után hunyt el a koronavírus-fertőzés annak szövődményeinek következtében. Jól mutatja, mennyire fontos alakja volt a motorsportoknak Gresini, hogy vasárnap a Formula-1 és a MotoGP két külön helyszínen, koordinált közös megemlékezést tart a tiszteletére. Az F1-es Emilia-Romagna-i Nagydíj helyszínén 13:42-kor, míg a gyorsaságimotoros-vb Portugál GP-jén 12:42-kor (ez a kettő időpont az egyórás eltolódás miatt egybeesik) emlékeznek meg a 60 éves exmotorosról. Imolában – ahol egyébként Gresini született – Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója találkozik Gresini családjával a parc fermében, míg Portimaóban az összes kategória motorjai, versenyzői és csapattagjai gyűlnek össze az Aprilia Racing Team Gresini garázsa előtt, és csatlakozik hozzájuk Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök és Jorge Viegas, a FIM vezetője is.

gresini-motogp

A biztonság kedvéért egy harmadik tartalékpilótát is igazolt a McLaren

A Mercedesszel kötött együttműködés értelmében a McLaren igénybe veheti a németek két hivatalos tartalékosát, amennyiben szükség van rájuk: Stoffel Vandoorne-t és Nyck de Vriest. Mivel azonban a belga és a holland is a Formula-E-ben versenyez, amely alkalmanként ütközik a Formula-1-gyel, a McLaren egy harmadik tartalékpilótát is készenlétbe állított, a tévésként dolgozó Paul di Restát, aki a tavalyi 70. Évfordulós Nagydíjon már betöltötte ezt a pozíciót a csapatnál.

„A fő a Mercedesszel való együttműködés, de jó kapcsolatban vagyunk Paul di Restával, aki szintén szuperlicensz birtokosa. Ezért vele is megegyeztünk, hogy ha szükség van rá, beugorjon. Felkészülünk különböző eshetőségekre” – magyarázta Andreas Seidl csapatfőnök Imolában, hangsúlyozva, a prioritás a Mercedes tartalékosa: Imolában például Vandoorne van szolgálatban.

A mezőnyben 2011 és 2013 között versenyző Di Restának nem ismeretlen a beugró szerepkör, 2017-ben a Magyar Nagydíjon a mikrofon mögül szállt be a Williamsbe, mikor Felipe Massa a szombati napra megbetegedett. A skót aktívan versenyez, tavaly a WEC LMP2-es kategóriájában szerzett második helyet, idén Le Mans-ban biztosan szerepelni fog a United Autosportsszal, amely éppen a McLaren-vezérigazgató, Zak Brown csapata.

Nem kíméli Mazepint az internet, Imolában parkot neveztek el róla

Kellemetlen helyzetben sínylődik a Formula-1 orosz újonca, Nyikita Mazepin, akit az internet népe tavaly év vége óta az F1 ügyeletes rosszfiújaként tartja számon, miután az orosz pilótáról kikerült egy videó, amint kéretlenül fogdos egy fiatal nőt egy autóban. Mazepin azóta tárgya különféle vicceknek, és a helyzeten csak súlyosbít, hogy egyelőre az autójával sem találja az összhangot, így rendszeres megpördüléseket mutat be a versenypályákon. Ebből fakad az angolul gyakran használt Mazespin (Mazepörgés) kifejezés, ami az imolai hétvége pénteki napján is felbukkant. Mészáros Sándor kollégánk a Google Mapsen szúrta ki, hogy egy rosszmájú felhasználó a pálya kettes kanyarjának bukóterét Mazespin Parknak nevezett el. 

És ha ez nem lenne elég: egy weboldal kizárólag azért létezik, hogy számon tartsa a pilóta megpördüléseinek számát és az arról készült felvételeket.

mazespinpark

 

Nyugdíjazza gigantikus és idejétmúlt motorhome-ját a McLaren

Az idei évtől kezdve nem utazik Európa versenypályáira a McLaren védjegyének számító motorhome, a Brand Centre - közölte a Racefans. Az F1-es istálló 2007 óta minden évben ezt a többszintes monstrumot használta mobil főhadiszállásaként az öreg kontinens versenyhétvégéin, ám a sorozat környezetvédelmi törekvései mellett eljárt az épület felett az idő. Elvégre nehezen lenne magyarázható, egyetlen istálló főépületét miért szállítja több tucatnyi kamion Európa országain át, miközben az F1 a környezetvédelem igéjét hirdeti. Ebből fakadóan a csapat új megoldáshoz folyamodott: jelenleg is egy olyan épület megtervezésén dolgozik, amit szállítani, felépíteni és használni is sokkal környezetkímélőbb. Amíg ez nem készül el, addig a csapat egy ideiglenes épületet használ motorhome-jaként.

mclaren-motorhome-2018

Fotó: DPPI

Marquez visszatérése az év legőrültebb statisztikáját idézi elő

Közel kilenc hónapos kihagyás után újra áll rajthoz a hétvégi Portugál GP-n Marc Marquez, aki az eddig őt helyettesítő Stefan Bradl „helyét” veszi át a Repsol Honda. A MotoGP-s statisztikák koronázott királya, Martin Raines pedig rámutatott: ez a spanyol–német csere azt eredményezi, hogy a királykategória 72 éves története során először fordul elő olyan, hogy nem lesz a rajtrácson a 46. szélességi körnél északabbról származó versenyző! Persze Bradl távozása csak a végső lökést adta meg ehhez, ennél sokkal fontosabb, hogy idén nincs brit motoros a legnagyobbak között (ahogy skandináv vagy finn sem, a két francia, Johann Zarco és Fabio Quartararo pedig hazájuk déli részéről származik).

Aki egyébként imádja a statisztikákat és a MotoGP-t, annak kötelező követni Martin Raines Twitter-oldalát: több évtizedes gyűjtőmunkának köszönhetően állított össze egy adatbázist, amelyből versenyről versenyre a legelképesztőbb érdekességekkel áll elő:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kiderült, hogyan ütközött össze Perez és Ocon

Furcsa jelenetnek lehettünk szemtanúi az imolai F1-es versenyhétvége első szabadezdésén, amelyen a közvetítés során felmerült technikai probléma miatt egyszerűen lemaradtunk egy balesetről. Húsz perccel a leintés előtt Perez félig a füvön parkoló autója jelent meg a kameraképen, szemmel láthatóan sérült bal hátsó kerékkel, míg Esteban Ocon a pálya melletti egyik gumifal tövében rostokolt. Mivel az esetről a felügyelők sem rendelkeztek felvételekkel, a leintést követően beidézték a pilótákat, akik a helyzetet vázolva végül semmilyen büntetést nem kaptak.

A felügyelők közlése szerint "Ocon az 5-ös kanyar előtt lelassított és teljesen a kanyar belső ívéhez húzódott, hogy elengedje Perezt, aki gyors körön volt. A két autó egyszerre ért a kanyarcsúcsponthoz, így a kerekeik kissé összeértek". A páros egyetértett abban, hogy a történtek egy szerencsétlen véletlen eredményei, a felügyelők pedig ezt, valamint a technikai problémákból fakadó akadozó rádiókommunikációt figyelembe véve elengedték az esetet.

Olvastad már?