Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. február 26. péntek

Megérkezett az első fedélzeti kamerás felvétel a „bahreini oválról”

Idén elhalmozta az F1-es rajongókat a sors olyan egzotikus és klasszikus versenypályákkal, mint például Mugello, Portimao és a Nürburgring. Kétségkívül e különleges helyszínek közé sorolható a bahreini nagydíjhelyszín külső, mindössze 3,5 kilométer hosszú vonalvezetése is, amit a mezőny a jövő heti Szahíri Nagydíjon próbálhat ki. A három hosszú egyenesnek köszönhetően az időmérőn várhatóan 55 másodperc alatti, a futamon pedig 60 másodperc alatti körökre lehet számítani.

Mivel nemzetközi mezőny eddig egyáltalán nem használta ezt a konfigurációt, a nagyvilág számára mostanáig az is kérdés volt, hogyan néz ki rajta egy belső kamerás kör. Erre ad választ az F1 hivatalos oldalán tegnap felbukkant felvétel, amelyen egy McLaren 720S játssza az idegenvezető szerepét. A videó erre a linkre vagy a képre kattintva érhető el.

szahir-vonalvezetes

Itt pedig a vonalvezetés, amelyen két DRS-zónát jelöltek ki a szervezők.

udfylur88a161

 

Csaknem három hónap után ült ismét versenyautóba Grosjean – és már össze is törte azt

Eljött a nagy nap: a november végén a Formula-1-es Bahreini Nagydíjon ijesztő balesetet szenvedett Romain Grosjean ma tette meg első métereit a Dale Coyne Racing IndyCar-autójával. Az első jelentések szerint nem is alakult rosszul a francia pilóta tesztje a Barber Motorsport Parkban, néhány kör után ugyanis csupán 1,1 másodpercre volt a legjobb köridőtől.

 

Aztán azonban az 1-es kanyarban hibázott és a korlátnak ütközött: Grosjean jól van, az autó viszont megrongálódott. Bár az első hírek szerint ezzel véget is ért az ex-F1-es tesztnapja, de kiderült, hogy elég gyorsan sikerült megjavítani az autóját, így azóta már vissza is tért a pályára.

Így alakult a nagy Schumacher-Villeneuve csata 1997-ben

A 24 évvel ezelőtti F1-es szezon a Ferrari és a Williams két fenegyereke közti csatáról ismert. Az infografikán a pontverseny alakulását láthatjuk az elsőtől az utolsó nagydíjig. A szezon közepétől fogva vezető, első ferraris vb-címéért hajtó Schumachert a hajrára megelőzte a kanadai rivális, de az idényzáró Európa Nagydíj előtt ismét a német volt az élen – mint az jól ismert, a párharc a Jerezben történt ütközés következtében csúcsosodott ki, melyet követően a bajnokság végeredményből diszkvalifikálták Schumachert.

Érdekes a főképp Frentzen, Coulthard és Alesi között zajló csata is sok-sok ponttal a két esélyes mögött a harmadik helyért: amelyből végül bajnoki ezüstérem lett.

Az első körök királya: Antonio Giovinazzi

Az Alfa Romeo olasz pilótája rengeteg helyet nyert 2020-ban a rajt után, ezekről készült egy hétperces összeállítás - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva indul!

Videón a lelkes Perez és új bukósisakja

Ahogy azt már korábbi felvételeken is láthattuk, a Red Bullhoz átigazolt Sergio Perez amennyire lelkesen, legalább akkora alázattal csatlakozott új, élmezőnybeli csapatához. Ma az istálló autójának leleplezése után boldogan mutatta meg idei sisakfestését. A fejvédőt ölbe véve elárulta, hogy bár évek óta rózsaszínben versenyzett, az ő kedvence mindig is sárga volt, ezért idén örömmel tért vissza ehhez a színhez.

Nézzük a fontosabb jellemzőket:
- A sisak tetejére került a mexikói zászló, így az onboard kamerán az rendszeresen látható lesz.
- A tarkórészre a "Soha ne add fel" feliratot festették, így minden beöltözéskor ez az üzenet várja.
- Két oldalra és a homlokrészre sötétkék alapon a Red Bull jól ismert logója került fel a csapatnévvel együtt.

Perez összességében nagyon elégedett a végeredménnyel. Élesben még nem is használhatta, de máris ezt tartja karrierje kedvenc bukósisakjának. A mexikói kedden már pályára is vitte az új dizájnz egy 2019-es RB15-ös volánja mögött (erről galéria ITT), hogy szerdán már az idei autót is kipróbálja Silverstone-ban.

Eu6npzKUcAUW2b8

Eu6npzOVIAIvzKz

Eu6npzKU4AgTDms

Mozgásban az Alpha Tauri megújult festése

Először mutatta meg mozgás közben 2021-es F1-es autófestését az Alpha Tauri. Az istálló február 19-én leplezte le idei konstrukcióját, amivel Pierre Gasly és Yuki Tsunoda állhat rajthoz. Az újonc japán ma Imolában pályára is hajtott a megújult színezéssel:

Pár napja így nézett ki egy repülőgép ablakából a Hungaroring

Bánki Ágnes küldte nekünk a képeket:

Megszegte a Covid-szabályokat, kitiltotta a csapatfőnököt a NASCAR

Kellemetlen helyzetben találta magát az amerikai versenyzés egyik ikonikus alakja, Chip Ganassi: a csapattulajdonos megsértette a NASCAR Covid-19 protokollját Daytonában, ezért 30 000 dolláros pénzbírságot szabtak ki rá, valamint eltiltották a soron következő fordulóról. A Homestead-Miami Speedwayn a Chip Ganassi Racing két autója, Kurt Busch és Ross Chastain Chevrolet-je ott lehet, de Ganassi nem léphet be a pályára, írja a Racer.

Mi volt a 62 éves csapatfőnök bűne? Az indoklás szerint a versenyterületre egy nem létfontosságú személyt vitt be, akinek nem volt jogosultsága ott tartózkodni.

Albon nem panaszkodik és nem sajnáltatja magát

Álomszerűen léptették elő az utóbbi évek során Alexander Albont, aki elsőre az F1-be sem került meg, majd mégis beülhetett a Red Bull második csapatának egyik autójába, aztán villámgyorsan felvitték az anyaistállóhoz. Ott aztán másfél év után mennie kellett és olyan nagyot esett, hogy az F1-ben sem tudott megkapaszkodni - a DTM-ben fog versenyezni 2021-ben. A brit-thai versenyző viszont nem sajnáltatja magát.

"Elsőre nyilván nagyon csalódott voltam, mert ez az álmunk. De igazából elég gyorsan rájöttem, hogy felesleges sajnálni magam, azon kell dolgozni, hogy visszakerülhessek. Jövőre vissza akarok ülni egy F1-es autóba és idén is készen állok, ki tudja, mit hoz a koronavírus. Kiskorom óta úgy állok a dolgokhoz, hogy mit tehetek azért, hogy jobb legyen és úgy látom, hogy ha dagonyázok a helyzetben, azzal nem teszek semmit a jövőmért. Nem először dobtak és szerintem ez azon múlik, hogy mennyire akarjuk - én jobban akarom, mint bárki más a rajtrácson. Voltam már ilyen helyzetben, de a kemény munka megtérült" - idézi Albon szavait a Motorsport.

A pilóta azt is hozzátette, hogy szerinte ha a Red Bull egyáltalán nem bízna benne, akkor elküldte volna, de nem ez történt, ott maradt a csapatnál tesztpilótaként, néha autóba is ülhet talán, plusz a DTM-ben is szereztek neki versenyzési lehetőséget, ezeket pozitívumkétn fogja fel.

albon_1

fotó: dppi

Verstappen utasítására Perez helikopterbe ül, majd kiugrik belőle

A Red Bulltól már megszokhattuk a vicces videókat, most a Verstappen-Perez párossal "játszottak el" egy forgatókönyvet - a holland felhívja új csapattársát, hogy siessen...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Sainz sört is hozott a Ferrarihoz

A pénteki csapatbemutató rendezvény előtt (amelyen az új versenygépet nem fogják megmutatni, arra március 10-ig várni kell) új szponzort jelentett be a Ferrari: az Estrella Galicia 0,0 (alkoholmentes) sör csatlakozik az istállóhoz. A spanyol márka Carlos Sainzhoz kapcsolható, őt követte valamennyi csapatánál. Ha legutóbb szóvá tettük, hogy az Aston Martinnak „Hivatalos Farmer Partnere” lett, akkor idekívánkozik, hogy az EG 0,0 a „Hivatalos Sör” lesz a Scuderiánál.

Az ilyen jellegű szponzori bejelentéseket muszáj kommentálni mindkét oldalról, figyelemreméltó, milyen párhuzamokat talált Mattia Binotto az olasz versenycsapat és a spanyol sör között: „Sok értéken osztozunk a spanyol céggel, mint a kiválóság hajszolása, a tradíciók tisztelete, a kötődés földrajzi gyökereinkhez és a termékünkhöz adott szakértelemhez. Ezen túl az Estrella Galicia 0,0 jelen van a motorsportban hosszú évek óta, és kitüntetett figyelmet szentel a tehetséges fiataloknak, amely szintén közös tulajdonság” – fogalmazta meg a csapatfőnök (vagy valószínűbb, hogy a PR-részleg egyik munkatársa) a sajtóközleményben.

A bejelentés apropóján megmutatták az első fotót a 2021-es csapatmelegítőről, már az új logóval felvértezve:

Felkerült a Ferrarira a 18 colos kerék

A korábbi sajtóhíreknek megfelelően a Ferrari nyitotta a Pirelli 30 napos tesztprogramját. Jerezben a 2022-re szánt 18 colos abroncsok tesztelése folyik. Ma az intermediate gumikon körözött a 2019-es SF90, a volán mögött Charles Leclerc-rel. 110 körnél állt meg a Ferrari, holnap pedig folytatás következik. A rövid beszámoló mellé a Pirelli ezt a képet mellékelte:

Egy hónappal később kezdődik a hazai ralikrosszos szezon

Az eredeti tervek szerint április 4-5-én, húsvétkor kezdődött volna az RX OB aktuális idénye, de még egy hónapot várni kell. A RabócsiRing szeptemberben pótolja az elmaradt futamot.

A Ralikrossz-ob aktuális 2021-es versenynaptára így a következőként néz ki:

1. Kakucs

Kakucs Ring

május 7-9.

2. Máriapócs

RabócsiRing

május 23-24.

3. Fuglau

MJP Racing Arena

július 23-25.

4. Greinbach

PS Racing Center

augusztus 20-22.

5. Kakucs

Kakucs Ring

szeptember 10-12.

6. Máriapócs

RabócsiRing

szeptember 25-26.

7. Dunaszerdahely

Slovakia Ring

október 15-17.

 

Eggyel több csillag és sok arany Hamilton idei sisakján

A Mercedes a közösségi médiában posztolt egy képet Lewis Hamilton megújult 2021-es sisakjáról. A lila alap marad, de több a sötét árnyalat, mint korábban. Feltűnők az aranyszínű szegélyek és csillagok, amelyekből a világbajnoki címek számával összhangban már hét darab van – csak három sorban férnek ki:

Nyaki sérv alakult ki az olasz MotoGP-snél, egy hónapig nem edzhetett

A Ducatitól a Tech3 KTM-hez átigazoló Danilo Petrucci felfedte, hogy komoly gondot okozott neki a téli felkészülés során egy nyaki probléma. Történt ugyanis, hogy még tavaly júliusban a jerezi teszten bukott, s bár akkor némi nyakfájdalom ellenére nem foglalkozott komolyabban a történtekkel, ez később visszaütött.

„Volt egy nagyon komoly problémám a nyakammal a tavalyi év végén a jerezi teszten elszenvedett bukásomat követően. Két sérvet észleltünk a nyakamnál, s az előző szezon végén egyre érzéketlenebbé váltak a kezeim. Ezért úgy döntöttünk, megoldjuk a problémát, emiatt egy hónapig nem motokrosszozhattam és nem edzhettem. Most már újrakezdtem” – idézi a The-Race.com szaklap az olaszt, akinek az egy hónapos kiesés nehézségeket okozhat majd az évad elején a Ducatiról KTM-re való átállásban.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

petrucci-dppi_1

Egyperces motorzajjal emlékezett meg a születésnapos Laudáról a Mercedes

A mai napon ünnepelné 72. születésnapját a 2019. májusában elhunyt háromszoros világbajnok Niki Lauda. Utolsó F1-es csapatának, a Mercedesnek idén a járvány miatt nem volt lehetősége a tavalyihoz hasonló megemlékezést tartani, ezért felidézték az akkor készített képsorokat. 

Időpontot cserélhet a jövőben az F1-es és a MotoGP-s Ausztrál Nagydíj?

A Formula-1 és a gyorsaságimotoros-világbajnokság ausztrál futamát egyaránt az Australian Grand Prix Corporation rendezi – annak ellenére, hogy előbbit a melbourne-i Albert Parkban, míg utóbbit a Phillip Island-i pályán futják. Az F1-es verseny tradicionálisan a szezon legelején foglal helyet, míg a MotoGP az idény hajrájában látogat el az országba – ez alól kivétel lesz az idei esztendő, ugyanis a koronavírus-járvány miatt novemberre halasztották a Formula-1-es futamot, így a két esemény között alig néhány hét lesz az eltérés.

Ez pedig elgondolkodtatta az AGPC főnökét, Andrew Westacottot is, aki szerint érdemes elgondolkodni az ausztrál versenyek naptárban elfoglalt helyéről. Elmondása szerint négy opció van attól függően, hogy az F1 és a MotoGP viadalát az évad elején és végén rendeznék, így az is elképzelhető forgatókönyv, hogy a melbourne-i F1-es futam fixen a szezon hajrájában maradna, ezzel lehetőséget adva annak, hogy esetleg ott dőljön el a világbajnoki küzdelem, míg a motorosok nagydíja átkerülne az idény elejére. Ez utóbbi évek óta fel-felmerül elsősorban időjárási okok miatt, mivel októberben még nem mindig ideálisak a körülmények, míg márciusban általában késő nyári időjárás fogadja Ausztráliában a versenyzőket (a Dornának közvetlen tapasztalata is van erről a Superbike-világbajnokság kapcsán, amely járványmentes időkben ott futja az évadnyitóját február legvégén).

Persze ez az esetleges változtatás a közeljövő zenéje csak, miközben azt sem lehet biztosra venni, hogy az idei versenyeket megrendezhetik. Ausztráliában továbbra is roppant szigorú korlátozások vannak érvényben, a beutazóknak kivétel nélkül kéthetes szállodai karanténba kell vonulniuk (ahogy azt láthattuk a minap véget ért tenisz Ausztrál Open esetében is), s ezek enyhítése vélhetően a vakcinázási program ütemétől függően történhet meg.

f1-melbourne-start-dppi

Fotó: DPPI

Jó ebédhez szólnak a bemutatók: egyszerre debütál Raikkönenék autója és Marquezék motorja

A Formula-1-ben és a MotoGP-ben is folytatódik a csapatbemutatók sora: előbbinél az Alfa Romeo rántja a leplet Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi 2021-es autójáról, míg utóbbinál a Repsol Honda prezentálja Marc Marquez és Pol Espargaro idei motorját. Ráadásul mindkét esemény délben indul, illetve egész pontosan az Alfáé 12:05-től – az alábbi videókban lehet őket majd élőben megtekinteni (vagy majd utólag visszanézni):

9 nap Berlinben – dokumentumfilm készült a Formula-E tavalyi szuperfináléjáról

Mint minden versenysorozatot, a Formula-E-t is érzékenyen érintette előző évben a koronavírus-járvány, ám mivel az elektromos sorozat főként városi pályákon szerepel, számukra még nagyobb kihívást jelentett a bajnokság folytatásának megszervezése. Végül a berlini Tempelhof repülőtéren bonyolítottak le szűk másfél hét alatt hat futamot – a szervezés és Antonio Felix da Costa bajnoki címének kulisszái mögé enged bepillantást a „9 nap Berlinben” című dokumentumfilm, amely egyúttal tökéletes hangolódást is jelent a néhány nap múlva startoló új, immár világbajnoki szezonra:

Vadonatúj pálya épülhet Madridnál – a cél az F1 és a MotoGP

Új versenypálya épülhet Spanyolországban, egész pontosan a madridi tartományhoz tartozó Morata de Tajunában. A 7500 lelkes települést választotta ki ugyanis a promóter Stream Motor Fire a privát finanszírozású létesítmény felépítésére. A Motorsport.com spanyol kiadása szerint a pálya 4,5 kilométer hosszúságú lenne egy 650 méteres célegyenessel, valamint hat jobb és hét bal kanyarral.

A pályát három éven belül használatba is állítanák, méghozzá azzal a céllal, hogy a két legnagyobb sorozatot, a Formula-1-et és a MotoGP-t is a helyszínre csábítsák. Mindkét világbajnokság versenyzett már Madrid közelében, egész konkrétan Jaramában: az F1 legutóbb 1981-ben, míg a gyorsaságimotoros-világbajnokság 1998-ban.

A Formula-1-ben jelenleg egy spanyol futam van, méghozzá Barcelonában, a MotoGP-ben viszont négy ottani pályára is ellátogat a mezőny, ráadásul a jövőben rotációs rendszert terveznek Jerez, Barcelona, Aragon, Barcelona és a portugál Portimao között, így nehezen elképzelhető, hogy még a madridi helyszínt is bevennék a naptárba.

A Circuito de Morata névre hallgató pálya tervezetéről készült egy videós bemutató is:

Nem áll rajthoz idén a DTM-ben a háromszoros bajnok címvédő

René Rast az utóbbi évek legsikeresebb pilótája volt a Német Túraautó-bajnokságban: négy szezon alatt háromszor nyert bajnoki címet, tavaly például audis kollégája, Nico Müller ellen fordítva. Ám mint az nemrég kiderült, a németet 2021-ben nem láthatjuk a GT3-as bajnoksággá alakuló sorozatban, ugyanis idén már csak a Formula-E-ben fog szerepelni. Rast az elektromos szériában tavaly év közben vált állandó versenyzővé, s már egy dobogós helyezést is fel tud mutatni.

„Idén nem tudok versenyezni a DTM-ben. Nem volt egyszerű döntés ez az elmúlt négy szezon után, de az Audi Sporttal közösen úgy határoztunk, hogy idén teljes mértékben a Formula-E-re fogunk koncentrálni” – írta a pilóta a közösségi oldalán. „Többé-kevésbé lehetetlen lett volna kombinálni a két programot, részben az azonos hétvégéken rendezendő versenyek miatt. De ez nem azt jelenti, hogy egy nap nem fogok visszatérni a DTM-be.”

rast-dtm-1

Olvastad már?