Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 2. szerda

Amikor egy sérülés befolyásolta a vb-küzdelmet

Marc Marquez az idénynyitón olyan bukást szenvedett, amely alapjaiban befolyásolja a 2020-as év végkimenetelét – ennek apropóján összeszedtünk néhány példát az elmúlt évtizedekből, amikor az egyik favorit esése teljesen átírta az adott szezon forgatókönyvét. Olvasható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

5gypu3mtk61eije9jwz8_lg

Érkezik a kis Schumi F1-es szerződése is?

Úgy hírlik, nem sokáig vár a Haas: a formula.hu információi szerint Nikita Mazepin szerződtetésének keddi bejelentése után rögtön érkezhet Mick Schumacher leigazolásának megerősítése is.

Forrásaink szerint olyannyira nem vár a Haas, hogy jobb esetben akár már szerda délelőtt, de ezen a héten mindenképpen megtörténik a bejelentés.

Mint ismeretes, a két F2-es fenegyerek F1-es szerződéseiről már hosszú hetek óta lehet hallani, ám minden jel arra utalt, hogy a hivatalos bejelentésekkel megvárják az F2-es szezon bahreini lezárását. Kiváltképp a bajnoki titulus legfőbb várományosának számító Schumacherrel kapcsolatban lehetett arra számítani, hogy megvárják a bejelentéssel a szezon végét, de – úgy tűnik – különítmény a jelek szerint másként gondolja az időzítést.

mickschumacher

Grosjean ismét bejelentkezett a kórházból

A kötések miatt még nehezen kezeli az érintőképernyőt, ennek ellenére mosolyogva adott magáról ismét életjelet a múlt hétvégén súlyos balesetet szenvedett Romain Grosjean. A francia pilóta vasárnap óta fekszik kórházban, ahonnan a tervek szerint szerdán távozhat. A bejelentkezésében megköszönte mindenki jókívánságát, és elárulta: bár itt-ott érez fájdalmat, a történtekhez képest ez semmiség.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Grosjean arra készül, hogy rajthoz áll a jövő hétvégi F1-es szezonzárón.

A Yamaha névadó szponzorával erősít 2021-re a világbajnok Suzuki

Egy új szponzori szerződéssel koronázza meg az egyéni és csapatvilágbajnoki címet hozó 2020-as évét a Team Suzuki Ecstar, amely bejelentette, hogy 2021-től kezdődően a Monster Energy a támogatójuk lesz. A Monster már eleve támogatta a két versenyzőt, a friss világbajnok Joan Mirt és csapattársát, Alex Rinst, jövőre viszont már a motorokon is feltűnik majd a logójuk.

Az energiaitalos cég már eddig is jelen volt a MotoGP-ben, hiszen jelenleg a Yamaha gyári alakulatának névadó szponzora a vállalat. Nem lenne szokatlan, hogy a Monster két csapatot is támogat egyszerre, ám korábban a Yamaha gyári csapata mellett a hangvillások szatellit istállója, a Tech3 volt a másik partner (ott ráadásul névadó is volt a cég, amely Herve Poncharal gárdájának KTM-re és Red Bullra váltásakor hagyta el őket), míg most két különböző gyártóról lenne szó (az előzetes nevezési lista alapján jövőre is Monster Energy Yamaha lenne az említett istálló neve).

vinales-rins-dppi

A Haas tartalékja már be is ajánlotta magát Hamilton helyére

Louis Delétraz a Haas tartalék- és szimulátorpilótájaként kóstolhatott bele a Formula-1-be, most pedig gyorsan be is ajánlotta magát a Mercedeshez a koronavírusos Lewis Hamilton helyére. Közösségi oldalán azt írta, hogy "a Lewis és a Louis amúgy is nagyon hasonlít, itt vagyok Bahreinben, megvan a szuperlicenszem, a Haas nem használ és két napja dobogón álltam ugyanitt."

 

Éneklő Vettel, pisilni igyekvő Stroll, rémült Norris – így szólt a rádió Bahreinben

Megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás a hétvégi futamról: ebből ugyan kimaradtak a Romain Grosjean balesete után történt üzenetváltások, de azokat külön videóban már megosztottuk (az alábbi gyűjtés átkattintás után indul!):

 

Grosjean a kórházban erősít és lassan írni is tud

Romain Grosjean bejelentkezett a kórházból - mint írta, egyrészt nem gondolta, hogy néhány guggoló gyakorlat ilyen boldoggá tudja tenni, majd hozzátette, hogy az írással azért még bajban van, az elég lassan megy neki a megégett kezeivel...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Már meg is találták Mick Schumacher utódját az F2-ben

A Prema színeiben fellép a Formula-2-be a Formula-3 bajnoka: Oscar Piastri lesz az olasz topcsapat két versenyzőjének egyike 2021-ben. A 19 éves ausztrál idén a Formula Renault Eurocup bajnokaként érkezett az F3-ba ugyancsak a Prema versenyzőjeként, és megnyerte első versenyét, valamint a szoros szezonzárón a bajnoki címet is bebiztosította.

A jövő nagy tehetségének tartott Piastri a korábbi F1-es, Mark Webber, valamint a Renault versenyzői akadémiájának pártfogásában áll: november elején, Bahreinben először tesztelhetett Formula-1-es autót, a franciák 2018-as modelljét.

Egyelőre kimondatlanul, de nyilvánvaló, hogy Piastri személyében a Prema Mick Schumacher utódját nevezte meg: a német leigazolását napokon belül bejelentheti a Haas, amely kedden megnevezte Nyikita Mazepint egyik 2021-es versenyzőjeként. A másik premás, Robert Svarcman minden valószínűség szerint még egy szezonra marad a Formuala-2-ben. Piastrinak jó esélye lesz rá, hogy az eggyel magasabb lépcsőfokon is az élmezőnyben kezdjen, hiszen a Prema vezeti a csapatbajnokságot, Schumacher az egyéni cím fő esélyese, Svarcman pedig (aki szintén az F3 bajnokaként érkezett idén) a mezőnyben a legtöbb győzelmet szerezte néggyel.

A Mercedes úgy cserélt kereket, hogy nem cserélte le mindet - videó

Egy ritka megoldás a Mercedestől: nem cserélték le mindegyik kereket a bokszkiállás során.

 

Történelmi Francia Nagydíj előzi meg jövőre az igazit

Június végén rendezik a Paul Ricardon a 2021-es Francia Nagydíjat, a pálya viszont két héttel korábban egy másik jeles eseménynek fog helyt adni: a Történelmi Francia Nagydíjnak. A régi F1-es autókat felvonultató eseményre nézők is mehetnek majd, igaz, jelen állás szerint kötöttebb formában: a háromnapos rendezvényre napi 15 ezer főt engednek be, hérom 5000 fős csoportban, különböző helyekre. 

historic

fotó: dppi

Mercedes: Vandoorne csomagol és érkezik Bahreinbe

Ki vezeti a Mercedest a Szahíri Nagydíjon, amelyet a koronavírussal diagnosztizált Lewis Hamiltonnak ki kell hagynia? – teszi fel a kérdést az autósport-rajongók jelentős hányada ezekben a percekben. Felmerült a két Mercedes-tartalék, Stoffel Vandoorne és Esteban Gutierrez, valamint Nico Hülkenberg neve is.

Vandoorne esetében több külföldi forrás kiemelte, hogy a belga pilóta – aki két szezonon át volt a McLaren versenyzője – jelenleg Valenciában, a Formula-E tesztjén vezeti a Mercedest. A csapat azonban azóta pontosított: miután a teszt befejeződött, Vandoorne szedelőzködik és utazik Bahreinbe. Ez volt az eredeti terv is, azonban nem jelenti automatikusan azt, hogy a belga veszi át Hamilton helyét, a beugró személye még bejelentésre vár – tudtuk meg a Mercedestől.

vandoorne-dppi

Eddig ezek voltak Grosjean legnagyobb bukásai - videó

Elképesztő jelenet után sóhajthatott fel megkönnyebülten a világ vasárnap, amikor Romain Grosjean kiugrott a tűzből Bahreinben. Ahhoz képest a francia pilóta korábbi tíz legnagyobb bukása semmi, pedig egyébként nem voltak azok...

Nézz és hallgass Valenciában tesztelő Formula-E-autókat!

A hétvégén a valenciai Ricardo Tormo versenypályán tartották a jövőre már világbajnoki státuszt kapó elektromos bajnokság idény előtti tesztjét, amelynek első napján André Lotterer volt a leggyorsabb a Porschével, míg a másodikon Alex Lynn zárt az élen a Mahindrával. Íme, egy rövid audiovizuális válogatás a csapatok új, 2021-es versenygépeiről:

Ahogyan jeleztük: nincs bejelentés Pereztől

Ahogyan a formula.hu már a délelőtti órákban előre jelezte: Sergio Perez a ma esti, mexikói újságírók számára rendezett sajtótájékoztatón nem tett olyan bejelentést, amelyről eddig ne tudtunk volna. A Racing Pointtól az évad végén távozni kényszerülő pilóta csupán azt erősítette meg újfent, amit eddig is hallottunk tőle: elsődleges célállomásnak a Red Bullt tekinti, amennyiben az energiaitalosokkal nem tud megállapodni, kihagy egy évet az F1-ben. Döntésre – ahogyan azt szintén jeleztük – az év vége tájékán számít a 30 éves közép-amerikai versenyző.

perez_4

Milyen eredményeket értek el az F1-esek gokartosként?

A Benex motorsport töltötte fel a YouTube-csatornájára, hogy az idei F1-es mezőny tagjai milyen eredményesen kezdték a pályafutásukat, még a gokartos időkben. Nézzétek:

Videó: Az összes versenyző rádiózása Grosjean balesete után

Illetve nem teljesen az összes, a válogatásból ugyanis kimaradt a hatalmasat bukó francia csapattársának, Kevin Magnussennek, valamint még néhány pilótának az üzenetváltása, de a legtöbb versenyző és mérnöke közötti kommunikáció itt mind visszahallgatható. Szinte mindenhol ugyanaz a párbeszéd játszódott le: a mérnök értesítette a versenyzőt a piros zászlóról, akik rögtön az érintett versenytárs állapota felől érdeklődtek – azok különösen ijedtnek tűntek, akik a tüzet is látták a távolból.

Már most lefújták a világ legismertebb utcai motorversenyének 2021-es kiírását

Hétfőn délben a szervezők bejelentették, hogy a koronavírus-járvány kiszámíthatatlan alakulása miatt törlik a 2021-es Man-szigeti TT. Ez azt jelenti, hogy zsinórban a második évben marad el a legendás utcai viadal, hiszen természetesen már idén tavasszal sem tudták megrendezni azt a pandémia miatt. Az indoklás szerint azért döntöttek ilyen korán a május végére tervezett verseny lefújásáról, hogy ezzel is véget vessenek a bizonytalanságnak, a halasztás pedig logisztikai nehézségek okán sem volt reális opció.

Szintén a mai napon tettek meg még egy motoros széria 2021-es terveivel kapcsolatos bejelentés: a Superbike-világbajnokság is közzétette a jövő évi előzetes versenynaptárát – ennek részleteiért és további MotoGP-s és egyéb motoros hírekért csatlakozzatok Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!

man-tt

Ellenfél nélkül maradt Schumacher: Callum Ilott nem lesz jövőre az F1-ben

Fogyatkozik a jelentkezők száma a Haas kiadó két ülésére: Mick Schumacher fő Formula-2-es kihívója, Callum Ilott a közösségi médiában jelentette be, hogy nem versenyez a királykategóriában jövőre. Ezzel gyakorlatilag eldőlt, ami eddig is sejthető volt: bárki nyeri kettőjük közül az F2-es bajnoki címet a szahíri finálén, Mick Schumacher mutatkozhat be Ferrari-védencként a királykategóriában a Haasnál.

„Itt az ideje bejelenteni, hogy közölték velem: nem fogok az F1-ben versenyezni 2021-ben. Nyilvánvaló, hogy ezt pár hete már tudom. Csalódott vagyok, de csak keményebben fogok dolgozni, és megteszem, amit tennem kell, hogy 2022-ben biztosan sor kerüljön rá. Mellesleg egy bajnokságot még meg akarok nyerni” – írta közösségi oldalain Ilott.

Pedig nem is olyan rég még esélyesnek tűnt, hogy Ilott köt ki a Haasnál – Schumacher pedig az Alfa Romeónál –, mivel ő vezethetett volna az Eifel Nagydíj első szabadedzésén az amerikai csapatnál. Az időjárás miatt azonban a bemutatkozás meghiúsult, helyette Ilott az Alfa Romeóba ülhet a szezont követő teszten.

Az orvosi autó sofőrje Hamilton ellen is versenyzett

A Bahreini Nagydíj megdöbbentő eseményeit követően nagy figyelem irányult az orvosi autó egyébként kevés nyilvánosságot kapó személyzetére: a doktorra, Dr. Ian Robertsre és a sofőrre, Alan van der Merwére.

A dél-afrikai Van der Merwe, hasonlóan a biztonsági autó pilótájához, Bernd Maylanderhez, hosszú évekkel ezelőtt sikeres autóversenyzői pályafutást építgetett. Az alacsonyabb együléses kategóriákban kiemelkedő eredményeket ért el, első évében, 2001-ben megnyerte a Formula Ford Festivalt és második lett a brit Formula Fordban, 2003-ban a brit Formula-3-as bajnoki címet szerezte meg. 2004-ben következett a Formula-3000, mérsékelt eredményességgel, ráadásul a szezon vége előtt elfogyott szponzori tőkéje: ennek ellenére 2005-ben tesztpilótai szerződést kapott a Formula-1-ben, a BAR-tól. A következő pár évben már csak az A1 GP és Le Mans Series bajnokságokban tűnt fel, 2009 óta a biztonsági autó vezetője.

Szezonjai közül elsősorban a 2003-as nevezhető kiugrónak, Van der Merwe nagy pontelőnnyel, 24-ből 9 győzelemmel nyerte a brit F3-at, ahol világsorozatnak beillő nemzetközi mezőny gyűlt össze, olyan ellenfelekkel, akik közül sokat jelenleg is az autósport legmagasabb szintjein találunk. A dél-afrikai bajnok mögött a DTM-menő Jamie Green lett a második, a Formula-E első bajnoka, F1-ben dobogót szerző Nelson Piquet a harmadik. Will Power IndyCar-bajnok lett, Robert Dahlgren a WTCC-ből lehet ismerős, Scott Speed, Robert Doornbos és Karun Chandhok eljutott a Formula-1-ig. Egy-egy fordulón pedig feltűnt Robert Kubica és Lewis Hamilton is: a Brands Hatch-i szezonzáró a ma hétszeres világbajnok első Formula-3-as hétvégéje volt a Formula Renault UK megnyerése után.

A Button család kikapcsolódott kicsit a hétvégén

A Button család az Apple Hill nevű kis tavacskánál töltött el egy mókás napot, melyről az F1-es világbajnok felesége, Brittny Ward töltött fel néhány képet Instagramjára. A pilóta és kedvese nem mellesleg ismét babát várnak, kíváncsian várjuk, ki lesz a kis Hendrix testvére.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Brittny Ward (@brittnyward) által megosztott bejegyzés

 

Mégsem szerződést jelent ma be Perez?

Az utóbbi hetekben jelentős médiafigyelem övezi Sergio Perezt, aki az idén mutatott kiváló teljesítményével bekerült a Red Bull 2021-es pilótajelöltjei közé. Az érdeklődést csak tovább fokozta, hogy a mexikói hétfő estére egy sajtótájékoztatót hívott össze, aminek témája egyelőre kérdéses. Most a formula.hu tudomására jutott néhány információ az alkalomról. Ezt tudtuk meg a pilóta menedzsmentjéhez közel álló forrástól:

- Információink szerint nem versenyzői bejelentésre készülnek.
- A sajtótájékoztatót elsősorban a mexikói sajtó számára hívták össze, aminek oka az, hogy Mexikóban még a szokásosnál is nagyobb az érdeklődés Perez iránt, mivel az utóbbi hetekben kiemelkedően jól teljesít.
- a Formula tudomása szerint Perez és menedzsmentje az év vége felé készül majd bejelentést tenni azzal kapcsolatban, hogy mit csinál Checo 2021-ben.

Természetesen amint újabb információk látnak napvilágot a pilótáról, arról azonnal beszámolunk.

perez-portre-20202

Olvastad már?