Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 28. hétfő

Renault-akadémista a 2020-as év első pole-pozíciósa, Mick Schumacher az 5.

Míg a Formula-1-esek még csak szabadedzettek pénteken Spielbergben, addig az F2 és az F3 mezőnye már a kvalifikációkat is teljesítette. A Formula-3-ban a 2019-ben pontot sem szerző Sebastian Fernandez zsebelte be a pole-t egy utolsó pillanatos körrel és csupán 16 ezredes előnnyel, míg a Formula-2-ben a Renault akadémiáját erősítő Guanyu Zhou volt a leggyorsabb. Ami a Schumachereket illeti: az F3-ban debütáló David csupán 22. lett, az F2-ben második idényére készülő Mick viszont az ötödik pozícióba kvalifikálta magát. Hogy mikor rendezik a két betétsorozat futamait, IDE KATTINTVA megtalálod.

zhou-f2

Raikkönen nagyon belendült ebben a mutogatós játékban

Az Alfa Romeónak pedig a vicces videók gyártásában, hiszen az olasz és a finn ételek felismerése után most egymás ismeretével tesztelte le Kimi Raikkönent és Antonio Giovinazzit. Ki táncol jobban, ki beszél kevesebbet, ki reklamál többet a rádióban? Egyes esetekben egyértelmű volt a válasz, más kérdésekben viszont nem tudott egyezségre jutni a két versenyző.

Azt hitted, lehet komolyan csinálni bármit is ezekkel a Pinocchiókkal?

Közös online beszélgetés az F1 fiatal sztárjaival az Orosz Nagydíj előtt. Charles Leclerc, George Russell, Lando Norris és Alexander Albon bejelentkezik és rendben válaszolgatnak is a kérdésekre, azt viszont a többiek nem látják, hogy Russell önmaga szórakoztatására Pinocchio-orrot varázsolt kollégáira saját készülékén!

 

A Williamsnél közben valaki rányitott Russellre, mialatt a pilótatársaival bolondozott, de a kedélyállapotát elnézve jobbnak látták, ha inkább magára hagyják...

Tassi a Lynk&Co pilótáját hibáztatja a csúnya balesetért

Tassi Attila péntek délutáni futama idő előtt véget ért a WTCR-ben, miután a Nordschleifén Santiago Urrutiával ütközve a hatodik helyről nagy sebességgel falnak csapódott. A magyar szerint semmit nem tehetett volna a baleset elkerülése érdekében, ami miatt erős pontszerző helyről esett ki.

"Egyszerűen belém jött, és nekilökött a falnak. Úgy éreztem magam, mint egy pingponglabda, a kár pedig jelentős. A kerék kiszakadt, a féktárcsa pedig darabokban volt, így vissza se tudtam menni a bokszba, ahol a srácok elkezdhették volna a javítást. Fogalmam sincs, mit csinált, nagyon optimistán támadott meg" - idézte őt a touringcartimes.com. Mint kiderült, Urrutea nem egy elszámolt előzési kísérlet következtében ütötte ki a magyart. Defektje volt.

"Jó versenyem volt, de ahogy megelőztem Bebut [Girolami], kissé összeértünk, és hátsó defektet kaphattam. Furcsa volt, mert ahogy megkezdtem a kanyarodást, elveszítettem az uralmat az autó felett, és nekiütköztem Tassinak. Sajnálom, de ilyen a versenyzés" - nyilatkozta Urrutea.

Tassi a vasárnap délelőtti futamot a harmadik rajthelyről várja, ezért bízik benne, hogy a csapata éjszaka rendbe tudja tenni az autóját.

tassi-nord2_1

Fotó: DPPI

F1, MotoGP, WTCR - mutatjuk a szombati menetrendet

A szombati program és a tv-közvetítések:

Szombat (szeptember 26.)  

09:15 Formula-2, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)

09:55 - 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

10:00 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 1 és Sport1, élő)

11:00 - 12:00 Formula-1, 3. szabadedzés 

11:25 - 12:00 TCR Europe, Időmérő 

13:30 - 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

14:00 - 15:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

14:10 - 14:50 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

15:30 - Nürburgringi 24 órás 

17:15 TCR Europe, 1. futam

rai

fotó: dppi

Leclerc és Vettel jengameccse téged is a székhez szegez!

Meg kell állapítanunk, hogy idén még nem nagyon tudott olyan feszült percekkel szolgálni a Ferrari, mint az alábbi videóval teszi. Sebastian Vettel és Charles Leclerc egy-egy Ferrari-csapattag oldalán vívtak páros versenyt a híres toronyépítő játékban. Pedig csak az elejébe akartunk belenézni, hogy vágjunk belőle egy nyitóképet, de olyan izgalmas volt, hogy egyszer csak azon kaptuk magunkat, hogy végignéztük! Ezt javasoljuk nektek is.

Az F1 időmérős királyai: egy lista, ahol Hamilton csak hatodik

Lewis Hamiltont szokták nevezni a Formula-1-ben valaha versenyzett legnagyobb kvalifikációs menőnek rekordszámú 95 pole-pozíciója miatt, ha azonban más végéről fogjuk meg a kérdést, nem feltétlenül ő az időmérős összevetés első helyezettje.

A Racing Statistics a rajtpozíciók átlagát vette figyelembe, és így állította sorba a 25-nél több nagydíjon induló pilótákat. Ezen a ranglistán Michael Schumacher csak a 11. helyen van, 4,87-es átlaggal, Lewis Hamilton hatodik 3,77-tel: előtte, az első ötben szerepel Alberto Ascari, Jim Clark, Ayrton Senna, Giuseppe Farina és a rajtpozíciók mestere, Juan Manuel Fangio az egyetlen 3,0 alatt, 1,78-as átlaggal!

Dióhéjban összegeztük az idei Le Mans legérdekesebb mozzanatait

E heti podcastadásunkban elsősorban a 2020-as Le Mans-i 24 órásról beszélgettünk, így össze is szedtük, melyek voltak a legfontosabb és legérdékesebb történések a legendás egynapos 88. kiírása során. A vonatkozó részt 23:09-től hallhatjátok:

 

Aki pedig nem akar lemaradni a podcasttal kapcsolatos fejleményekről, az csatlakozzon a Formula Podcast Facebook-csoportunkhoz!

 

Marquez benézett a barcelonai paddockba, s ha már ott volt, motorra is pattant

Bár a tényleges visszatérése még arrébb van, a két hónapja karját törő Marc Marquez ellátogatott csütörtökön a Katalán Nagydíj paddockjába, hogy találkozzon kicsit a csapatával. Aztán persze a garázsba belépve nem bírta megállni, hogy ne üljön fel a Stefan Bradl által „bitorolt” Hondájára:

marquez-motor-repsol-barcelona-3

marquez-motor-repsol-barcelona

marquez-motor-repsol-barcelona-4

Az online sajtótájékoztatók szépsége: amikor belecsörög a kérdező telefonja

Az új világ egyik hozadéka, hogy online sajtótájékoztatókon lehet kérdezni az F1-es pilótáktól - az viszont ciki tud lenni, ha a kérdező éppen Daniel Ricciardót faggatná, de megszólal a készülék. Ricciardo csak annyit mondott, hogy ha anyukád hív, inkább vedd fel, sose várasd meg...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

What is it with you and phones today, @danielricciardo ⁣ ⁣ Swipe across to see his call with Sochi Autodrom!⁣ ⁣ #F1 #Formula1 #Ricciardo #RussianGP #Motorsport #Racing

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Két magyar is indul a ralikrossz-vb-n Barcelonában

A WRX nevezési listáján az október 17-18-i spanyol hétvégére 20 fő található, köztük minden állandó résztvevő. A résztvevők sorából mindenekelőtt az üti meg a szemünket, hogy ketten is magyarok: a Finnországban már rajthoz álló háromszoros országos bajnok és Eb-dobogós Kárai Tamás, aki Audijával szerepel az F1-ből jól ismert katalán pályán, valamint Lajos Gyula „Luigi”, aki a GFS Motorsport által nevezett Skoda Fabiát vezeti. Luigi korábban dobogós volt az Európa-bajnokság S1600-as kategóriájában, jelenleg idehaza, a Swift Hybrid RX Cupban versenyez.

Nincs a listán viszont Szabó Krisztián neve, aki a GRX harmadik autójával szerepelt Svédországban és Lettországban, a finn csapat csak két Hyundait nevezett a spanyol hétvégére. További érdekesség a nevezési listáról Juha Rytkönen, aki Finnországban meglepetésre szabadkártyásként második lett állt a GRX-szel: ő Jani Paasonent váltja a Ferratum Team Ford Fiestájában a szezon hátralevő részében. A belga Enzo Ide, aki tavaly öt hónapig feküdt kómában, pedig első WRX-versenyén vesz részt a Team JC-vel. A WRX nevezési listája itt tekinthető meg.

Barcelonában a WRX-hez hasonló duplával első és második versenyét teljesíti a Super1600-as Európa-bajnokság. Ugyancsak két magyar lesz a mezőnyben, a megszokott arcok, a 2019-es ezüstérmes Marton Gergely a Volland Racing Audi A1-esével és Szíjj „Jolly” Zsolt a Speedy Motorsport Skoda Fabiájával. A tavalyi Európa-bajnok, Ajdar Nurijev nem indul, a többi tavalyi élmenő – Artur Jegorov, Jurij Belevszkij, Timur Sigabutdinov – viszont mind maradnak.

Stroll elkotyogta, milyen színű lesz az Aston Martin

Amikor három évvel ezelőtt először kapott rózsaszín külsőt a Racing Point (akkor még Force India) autója, a Formula-1 közössége megrökönyödött, azóta viszont minden rajongó megbarátkozott a csapat jól felismerhető színével.

A jelek szerint azonban a rózsaszín a következő évben kiveszik a Formula-1-ből, az Aston Martin érkezése az istállóhoz ugyanis új, a márkához kapcsolódó színezést eredményez majd. Erről Lance Stroll beszélt az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatójára meghívottaknak, köztük a Formula.hu-nak: „Azt hiszem, a brit versenyszín, azaz a zöld lesz. Nagyon vagány lesz” – mondta az Aston Martin F1 Team leendő pilótája.

Strollt jövő évi csapattársáról, Vettelről is kérdezték: „Mugellóban bekopogtam a motorhome-jába, kezet ráztam vele és köszöntöttem őt a csapatban. Nagyon izgalmas lesz, én már alig várom.”

(A kép csak illusztráció.)

A legfiatalosabb versenyző, Alonso már a TikTok népét bolondítja

Ki gondolta volna, hogy a Formula-1-be 39 évesen visszatérni készülő Fernando Alonso lesz az első versenyző a királykategóriából, aki megmozgatja a rajongókat a legfiatalabbak közösségi oldalaként jellemzett TikTokon? Márpedig ha fellépünk a felületre, és fél lábon álló, karjukat széttáró emberek videóit látjuk, akkor az bizony a spanyol műve!

Szeptember 25-én, bejegyzésünk megírásának napján mutatja be az Amazon Prime az Alonso karrierjéről készült dokumentumfilmet, a spanyol pedig eköré kezdeményezett egy kisebbfajta felhajtást, arra kérve a TikTok népét, hogy egy videóban mutassák be valamilyen különleges képességüket, majd végül ezt fejeljék meg a védjegyévé vált egyik mozdulattal, amivel a 2006-os suzukai győzelmét ünnepelte. Alonso abban az évben furcsa imitációk egész sorával jelentkezett győzelmei után, amivel még az állatvédők figyelmét is magára irányította, erről 2014-ben írtunk részletesebben.

A felhívást Alonso egy olyan videóban intézte követőihez, amelyben maga is teljesítette a kihívást: különleges mutatványként a levegőben átforgatott egy palacsintát, majd pedig jött az említett szimbólum, amit a rajongók és egyes spanyolországi közszereplők lelkesen utánoznak azóta is. A TikTok-videók beágyazhatóságának problematikája miatt arra kell buzdítanunk mindenkit, hogy ezeket a tartalmakat a mobilapplikáción, a #FernandoChallenge keresőszóval kutassa fel.

Egyébként ha lassan is, de néhány autó-motorversenyző már elkezdte felfedezni magának ezt a felületet, például Lando Norrisnak (természetesen) és Marc Marqueznek is van már ott profilja. 

Screenshot_2020-09-23-00-21-57-593_com.zhiliaoapp.musically másolata

 

Tassi harmadik az időmérőn a Zöld Pokolban, zajproblémák a Zengő Motorsportnál

A Hyundai visszalépése után Michelisz Norbert és három márkatársa nélkül startolt el a WTCR második hétvégéje a Nordschleifén. Gyakorlati értelemben véve ráadásul még egy magyar szereplővel kevesebb szerepelt a naplemente alatt, már majdnem sötétben rendezett időmérőn: Boldizs Bence köreit érvénytelenítették, mivel a Zengő Motorsport újoncának Cupráján túl hangos volt a kipufogó – ráadásul ugyanezért csapattársa, Mikel Azcona is figyelmeztetést kapott.

Az ezúttal egyetlen 40 perces etapból álló időmérő jelentős részét Jack Young Renault-jának sóderágyból való kivontatása és az emiatti sárga zászlós fázis tette ki. A pole-pozíciót végül Nestor Girolami szerezte meg a Hondával, megelőzve az utolsó mért körét kieső és sokáig vezető összetettbeli éllovast, Yann Ehrlacher-t. Tassi Attila a két szabadedzésen látott erős formát folytatva a harmadik helyre kvalifikálta magát – ezzel szerzett három vk-pontot –, megelőzve Thed Björköt és Tom Coronelt. Azcona az említett problémák ellenére is hatodik, míg a Zengő harmadik pilótája, a Nordschleife-újonc Kismarty-Lechner Gábor 14. lett, viszont csaknem két perccel volt lassabb, mint az éllovas Girolami.

Az időmérő végeredménye:

1. Néstor Girolami Honda 8'51.802  
2. Yann Ehrlacher Lynk & Co 8'52.965 1.163
3. Attila Tassi Honda 8'54.091 2.289
4. Thed Björk Lynk & Co 8'54.870 3.068
5. Tom Coronel Audi 8'55.087 3.285
6. Mikel Azcona Cupra 8'55.241 3.439
7. Santiago Urrutia Lynk & Co 8'55.307 3.505
8. E.Guerrieri Honda 8'55.590 3.788
9. Jean-Karl Vernay Alfa Romeo 8'56.264 4.462
10. N.Berthon Audi 8'56.377 4.575
11. Yvan Muller Lynk & Co 8'56.981 5.179
12. Gilles Magnus Audi 8'58.999 7.197
13. Tiago Monteiro Honda 9'02.573 10.771
  G.K.-Lechner Cupra 10'40.456 1'48.654
  Jack Young Renault    
  Bence Boldizs Cupra    

tassi-nord-

Vettelt nem zárja ki a Ferrari - vagyis nem jobban, mint eddig

Az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) megkérdezték Sebastian Vettelt arról, hogy érez-e bármilyen változást a Ferrarinál azóta, hogy bejelentették a Racing Pointhoz való átigazolását. A német azt mondta, hogy nem - nem zárják ki a mérnöki megbeszélésekről, vagy hasonló dolgokból, illetve nem jobban, mint eddig, hiszen mint mondta, az már régebb óta világos, hogy ő nem marad a Ferrarinál, így az ilyen jellegű változások már egy ideje megtörténtek. Hogy mik ezek, azt nem részletezte.

vett_1

fotó: dppi

A Toyota elnöke gratulált a Le Mans-győzelemhez – de volt mihez valójában?

A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota versenyistállójának legutóbbi, Le Mans-ban aratott győzelmét. Kétségkívül szép eredmény sorozatban háromszor megnyerni a világ egyik legnívósabb futamát, de a sorozat jelenlegi helyzetét elnézve vajon tényleg van ok örömre a Toyotánál? Erre kerestük a választ legutóbbi podcast-adásunkban. Röviden: igen.

Ismét megműtötték Zanardit, reagál a vizuális és akusztikus ingerekre

Újabb operáción esett át Alex Zanardi, aki még hónapokkal ezelőtt szenvedett súlyos fej- és arcsérülésekkel járó balesetet egy kézzel hajtott kerékpáros versenyen. Az olasz ex-F1-es legendát azóta többször is megműtötték már, rövid időre a kórházból is kiengedték, ám napokkal később vissza kellett szállítani az intenzív osztályra. Jelenleg is a milánói San Raffaele Kórházban kezelik, amely intézmény közleménye szerint újabb koponya- és arcrekonstrukciós operációt hajtottak végre. Emellett azt is megemlítik, hogy Zanardi a kezelés során reagált vizuális és akusztikus ingerekre, de a közlemény kiemeli, hogy ezek alapján még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni.

zanardi-dppi_2

Alonso kisiskolásnak érezte magát a Renault gyárlátogatásakor

Fernando Alonso sok-sok kihagyott év után hét elején visszatért a csapathoz, ahol 2002-ben megkezdődött F1-es karrierjének legsikeresebb időszaka. A Renault még júliusban jelentette be a spanyol leigazolását, ám a gyárlátogatásra egészen mostanáig várni kellett. Ezzel kapcsolatban a kétszeres világbajnok elárulta, mennyire érzelmes volt visszatérni az épületbe, amit anno úgy kiismert, mint a saját tenyerét. Az üléspróbával, szimulátorozással és a jövő évi program átbeszélésével eltöltött napot az első iskolai napjához hasonlította.

Hozzátette: a csapat fejlődését örömmel figyeli, és már most igyekszik minél többet segíteni a csapatnak.

 

Tényleg összeeresztenek 30 000 embert az Orosz Nagydíjon

Nem viccelt Oroszország kormánya, amikor arról beszélt, mennyi nézőt tervez beengedni az F1 szeptember 27-i futamára. Oroszország a világ négy országából az egyik, ahol a koronavírusos esetek száma meghaladta az egymillió főt, emellett napról napra több ezernyi új fertőzöttet találnak. Ennek ellenére a most hétvégi, Szocsiban megrendezésre kerülő nagydíjra eladtak 30 000 jegyet, így a pálya 50%-os kapacitással fog működni, természetesen járványügyi intézkedések mellett.

Az Orosz Nagydíj az idei második verseny, ahová nézőket engednek be. A Toszkán Nagydíj kezdte a sort 3000 szurkolóval.

EiqhmgnXkAAW0LA

Fotó: Mercedes

Alonso elárulta, mennyi ideig tervez az F1-ben maradni

Még bele sem kezdett második F1-es korszakába a 2018 végén visszavonult Fernando Alonso, máris az azt követő terveiről faggatták őt. A Renault-hoz jövő évben visszatérő spanyol az utóbbi két évet többek között a Dakaron, a Le Mans-i 24 óráson és az Indy 500-on való versenyzéssel töltötte, és elmondása szerint előfordulhat, hogy utóbbihoz a Formula-1 után még visszatér. Így derült ki, hány évig számol a száguldó cirkusszal.

"Nem tudom, mit fogok két, három, négy év múlva csinálni. Azt semmi sem garantálja, hogy visszatérek [az Indy 500-hoz]. Persze szeretném megnyerni, de komoly kihívás, így már annak is örülök, hogy idén célba értem rajta" - idézte őt a PlanetF1.

A 39 éves pilóta hozzátette: idős korában visszatekintve egészen biztosan hálás lesz, amiért ennyi különböző szériában rajthoz állhatott.

alonso-portre-2018

Fotó: DPPI

Minden akadály elhárult a WTCR hungaroringi rendezése elől, de egy fontos kérdésre továbbra sincs válasz

Az MNASZ elnöke, Oláh Gyárfás az alábbi posztot tette közzé a közösségi médiában. Minden készen áll az október 17-18-i közös túraautó- és kamionversenyre, azt illetően azonban továbbra sincs döntés, szurkolhatnak-e nézők a Norbiknak és többi magyarnak a lelátókon.

„Minden akadály elhárult, így a mai napon aláírtam az MNASZ-HUNGARORING-FIA háromoldalú rendezői szerződést, mely alapján sorra kerülhet a WTCR és ETRC magyarországi futama a Hungaroringen október 17-18-án. Sportszakmailag így már nincs akadálya a versenynek, ezért pedig köszönettel tartozom a Hungaroring vezetésének is, hiszen ebben a nehéz helyzetben nem kis felelősség a rendezvényt lebonyolítani. Bízunk benne, hogy egyéb korlátozások nem akadályozzák meg az esemény megrendezését, és közel 3 hét múlva újra magyar versenyzők köröznek majd a Hungaroringen. Tudom, hogy nézői szempontból a legfontosabb kérdés, hogy látogatható-e az esemény, de ebben a tekintetben egyelőre nincs végső döntés. Addig is drukkoljunk a hétvégén a magyar srácoknak a Nürburgringen” – olvasható a posztban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ismét egy jó hírrel érkezem! Minden akadály elhárult, így a mai napon aláírtam az MNASZ-HUNGARORING-FIA háromoldalú rendezői szerződést, mely alapján sorra kerülhet a WTCR és ETRC magyarországi futama a Hungaroringen október 17-18-án. Sportszakmailag így már nincs akadálya a versenynek, ezért pedig köszönettel tartozom a Hungaroring vezetésének is, hiszen ebben a nehéz helyzetben nem kis felelősség a rendezvényt lebonyolítani. Bízunk benne, hogy egyéb korlátozások nem akadályozzák meg az esemény megrendezését, és közel 3 hét múlva újra magyar versenyzők köröznek majd a Hungaroringen. Tudom, hogy nézői szempontból a legfontosabb kérdés, hogy látogatható-e az esemény, de ebben a tekintetben egyelőre nincs végső döntés. Addig is drukkoljunk a hétvégén a magyar srácoknak a Nürburgringen. Hajrá Magyarok! #mnasz #fiawtcr #fiaetrc #hungaroring

Gyarfas Olah (@gyafi) által megosztott bejegyzés,

 

Olvastad már?