Dátumok nélküli 2021-es versenynaptárral állt elő a WRC
https://formula.hu/parc-ferme/25759
Bár még a Rali-világbajnokság 2020-as menetrendjén is van mit dolgozni, a sorozat máris előállt a következő évi elképzeléseivel. Az alábbi tervezetet ennél többnek nem lehet nevezni, ugyanis dátumok nélkül, mindössze a helyszínek sorrendjét hozták nyilvánosságra. Ráadásul ez utóbbi sem végleges, ugyanis a kilenc fordulót a jövőben várhatóan kibővítik. A jelentősebb változások közé tartozik az Ausztrál Rali visszatérése, miután idén az Új-Zéland Rali miatt kikerült a menetrendből. Szintén visszatérő a Spanyol Rali.
- A WRC 2021-es naptártervezete:
- Monte-Carlo
- Finnország
- Portugália
- Svédország
- Kenya
- Spanyolország
- Olaszország
- Japán
- Ausztrália
A WRC a globális krízisre reagálva két költségcsökkentő intézkedést is bejelentett a 2020-as szezonra. Egyrészt a gyári pilóták számára egy napra korlátozzák a versenyek előtti tesztek idejét, másrészt a csapatok a rövidített versenynaptár miatt három helyett csak két motort használhatnak el.
Fotó: DPPI
A tűzeset miatt törölték a WRX el sem kezdődött versenyhétvégéjét
https://formula.hu/parc-ferme/36137
Leégett egy komplett csapat a Ralikrossz-világbajnokság Lydden Hill-i versenyének előestéjén: a péntek éjszakai tűzben megsemmisült a Special ONE Racing csapat szinte teljes felszerelése, beleértve egy kamiont és a két Lancia Delta Evo-e RX versenygépet, melyekkel Sebastien Loeb és Guerlain Chicherit szerepeltek volna.
Személyi sérülés nem történt, viszont a biztonsági kamerák felvétele szerint az egyik, töltés alatt levő autó akkumulátora okozta a tüzet – a 2022-es elektromos átállás óta először történt ilyen baleset. Az ebből fakadó biztonsági aggályok miatt vizsgálat indult, a WRX szombati programját pedig elővigyázatosságból felfüggesztették.
Szombaton éjjel született csak meg a döntés: a világbajnokság vasárnapi programját is törlik, azaz a szezon negyedik versenyhétvégéje elmarad – úgy, hogy naptár szerint kezdetét is vette, de a gyakorlatban nem futottak belőle egyetlen kilométert sem. A vizsgálat továbbra sem jutott eredményre a tűz kiváltó okát illetően, a hajtásláncot biztosító Kreisel Electric pedig nem tudott biztosítékot adni, hogy a baleset nem ismétlődik meg. A versenyt a nézők, csapattagok és versenyzők biztonságára hivatkozva fújták le.
A nézők a törlés ellenére nem maradnak hoppon, hiszen a helyszínen az RX2e kategória és a brit bajnokság programját megtartották. A WRX következő hétvégéje két hét múlva, Belgiumban esedékes.
Fotó: Red Bull Content Pool
F3: Williamses sikerrel indult a versenynap a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/36136
A Formula-3-asok sprintfutama nyitotta a programot a 38. F1-es Magyar Nagydíj vasárnapi versenynapján. A pole-ból Zak O’Sullivan várhatta a piros lámpák kialvását, s a Williams akadémiáját erősítő Prema-versenyző az elsőtől az utolsó pillanatig kontrollálta is a futamot, így rajt-cél győzelmet aratva zsebelte be idei negyedik diadalát (így már neki van 2023-ban a legtöbb első helye) – amellyel ráadásul öt pozíciót ugorva az összetett tabellán is feljött másodiknak a brit! A Ferrari-neveldéhez tartozó Dino Beganovic is senkitől nem zavartatva jött be másodiknak, a dobogó alsó fokáért azonban volt csata: nagyjából a táv felénél ment el Franco Colapinto Leonardo Fornaroli mellett, így egy másik Williams-növendék is felállhatott a pódiumra.
Oliver Goethe lett a negyedik, Paul Aron pedig az ötödik, de a verseny embere a hatodikként befutó Pepe Martí volt: szép előzéseket bemutatva – többek között a bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto mellett is elment –, hét pozíciót javítva zárkózott fel a spanyol, aki egy ponttal így is elveszítette az összetettbeli második helyet O’Sullivannel szemben. Bortoleto hetedikként látta meg a kockás zászlót, ezzel továbbra is magabiztosan vezet: előnye 43 egység a mai győztessel, 44 Martíval szemben. A versenyt megelőzően harmadik Gabriele Mini csupán 16. lett, így ő hátrébb csúszott a pontversenyben: Aron, Beganovic és Colapinto is átlépte az olaszt.
fotó: DPPI
Hamilton rekordot döntött, az F1 csúcsot állított be a hungaroringi időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/36134
Kezdjük az előbbivel: Lewis Hamilton karrierje során kilencedik alkalommal szerzett pole-pozíciót a Magyar Nagydíjon, ezzel immár egyedül tartja az egy helyszínen és futamon begyűjtött legtöbb rajtelsőség rekordját. Nyolc-nyolc pole-t számlál Ayrton Senna Imolában (San Marinó-i Nagydíj), Michael Schumacher Suzukában (Japán Nagydíj) és Hamilton Melbourne-ben (Ausztrál Nagydíj), őket hagyta le szombaton a hétszeres világbajnok.
Méghozzá tette mindezt minden idők legszorosabb top 10-es eredményét hozó kvalifikációján: Hamiltont és a tizedik helyezett Nico Hülkenberget 577 ezredmásodperc választotta el a Q3-ban – ez az 577 ezred pedig pontosan megegyezik azzal, amit a 2003-as Brazil GP időmérőjén is láthattunk Rubens Barrichello és Fernando Alonso között, csak akkor még egykörös szisztéma volt érvényben.
fotó: Ollé Iván
Jön a 38. F1-es Magyar Nagydíj – itt a vasárnapi menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/36133
Természetesen a hét utolsó napján is a Hungaroringre szegeződnek leginkább a tekintetek, hiszen 15 órakor jön a Formula-1-es futam, előtte pedig még a betétkategóriák főversenyei. Ezen kívül lesz IndyCar, WRC és NASCAR is – és lett volna Ralikrossz-világbajnoki forduló is, ám mivel a szervezők nem tudtak megnyugtató magyarázatot adni a pénteki Lydden Hill-i tűzre, amelyről mi is beszámoltunk és amelyben odaveszett Sebastien Loebék Lanciája, biztonsági okokból törölték a versenyt. Mutatjuk a programot:
Vasárnap (július 23.) | ||
07:09-10:01 | WRC, 18-20. szakasz | (WRC+, előfizetés után élő) |
08:25 | Formula-3, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:05 | Formula-2, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
12:00 | Porsche Szuperkupa, Futam | (tv: Eurosport 2, 15:00, felv.) |
12:15 | WRC, Power Stage | (WRC+, előfizetés után élő) |
15:00 | Formula-1, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
17:05-17:30 | IndyCar, Warm up | |
20:00 | IndyCar, 2. futam | (tv: Match4, élő) |
20:30 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
fotó: Ollé Iván
Helyszíni: Robbantott Hamilton, hosszabbított a Hungaroring
https://formula.hu/parc-ferme/36135
Mámorban úszó Hamilton, bosszús Verstappen, újabb öt évre hosszabbító Hungaroring – Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítójának videós bejelentkezése a 38. Magyar Nagydíj időmérőjének napjáról IDE vagy a képre kattintva nézhető:
10 ezer eurójába fájt a Haasnak egy dupla mulasztás a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/36132
Pénzbírsággal sújtották az F1-es Magyar Nagydíjon a Haast. Történt ugyanis, hogy pénteki edzés után ugyan fizikailag visszaszolgáltattak a Pirellinek egy-egy szett intermediate gumit autónként, ám elektronikusan ezt nem jegyezték fel – márpedig ez szabálysértésnek minősül, így egyenként 5-5 ezer euróra büntették Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg abroncsai miatt az amerikai istállót.
Az időmérő után vizsgálták még Lance Strollt is, amiért a Q1-ben feltartotta a 13-as kanyarban Valtteri Bottast. A kanadai azonban megúszta szankció nélkül: a felügyelők úgy ítélték meg, hogy bár Stroll feltartotta a finnt, ebben szerepet játszott az utolsó kanyarokban kialakult tumultus is, amely miatt az Aston Martin versenyzője nem tudott lehúzódni az alfás elől a versenyívről.
fotó: DPPI
„Érzelmileg már megvan” – Wolff Hamilton új F1-es szerződéséről
https://formula.hu/parc-ferme/36131
Annak ellenére, hogy a felek rendre elmondják, hogy csak idő kérdése, hogy nyélbe üssék Lewis Hamilton szerződéshosszabbítását a Mercedesnél, a bejelentésre még mindig nem került sor. Toto Wolff csapatvezető a Magyar Nagydíj helyszínén adott rövid és tömör helyzetjelentést arról, hogyan is állnak a tárgyalások: „A helyzet az, hogy még nem írtuk alá, de érzelmileg már kész van” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek.
Wolff szavai összhangban vannak azzal, amit Hamilton nyilatkozott még a csütörtöki sajtónapon a Formula.hu jelenlétében, ahol félig viccesen arról beszélt, hogy lehet, hogy majd csak a szezon végén írnak alá: „Lehet, hogy most az év végéig kell várnunk. Igazából nincs információm, amit megoszthatnék, a jogászok munkája ez. Nem vettem részt végig az egyeztetésekben, már az elején kiszálltam. A többi folyamatban lévő dolgomra akartam koncentrálni, így a csapat dolgozott rajta a háttérben. Nincs már egyeztetnivalónk, csak apróságok.”
Fotó: Ollé Iván
Szívesen visszafogadná De Vriest a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/36130
Mindössze tíz futam után véget ért az F1-es kaland Nyck de Vries számára, miután a Magyar Nagydíjtól kezdve már Daniel Ricciardo vette át a helyét az AlphaTaurinál. A hollandot tavaly a Mercedes kötelékeiből igazolta le a Red Bull: előtte évekig a Mercedesnél szerepelt többek között a Formula-E-ben, valamint Formula-1-es szimulátorversenyzőként. Emiatt a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatón neki is szegezték a kérdést a Mercedes vezető pályamérnökének, Andrew Shovlinnak, hogy visszafogadnák-e De Vriest ebben a minőségében:
„Úgy gondolom, Nyck többre vágyik annál, mint hogy szimplán szimulátorpilóta legyen, szóval újra versenyezni akar. Csak szöveges üzenetet váltottam vele, és azt mondta, tudatni fogja, hogyan alakulnak a tervei. Egyértelműen roppant hasznos volt számunkra abban a szerepkörben, és szívesen visszafogadnánk őt ebben a felállásban. De azt gyanítom, arra fog koncentrálni, hogy versenyülést találjon magának. Ha nem a Formula-1-ben, akkor más nagy és versenyképes sorozatban. Világos, hogy mennyire tehetséges. F2-es bajnok, Formula-E-világbajnok, amit kifejezetten nehéz megnyerni. Újra győztes ülést szeretne magának” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében Shovlin. De Vriesnek amúgy a hírek szerint máris lehet ajánlata: állítólag a Nissan Formula-E-alakulata érdeklődik a szolgálatai iránt.
fotó: DPPI
Nem fog beleszólni az F1-be az új Alpine-vezérigazgató
https://formula.hu/parc-ferme/36129
Távozik az Alpine legfelső posztjáról Laurent Rossi, akit Philippe Krief vált a márka vezérigazgatójaként. De nem csupán személyi, hanem strukturális változás is történik, Rossi ugyanis aktív ellenőrzést gyakorolt a Formula-1-es csapat felett, a korábban Alfa Romeónál és Ferrarinál dolgozó Kriefnek azonban nem lesz ilyen jogköre.
„Az Alpine új vezérigazgatójának semmilyen ráhatása nem lesz a Formula-1-es részre” – mondta a médiának, beleértve a Formula.hu-t a csapatfőnökök pénteki hungaroringi sajtótájékoztatóján Otmar Szafnauer. „Az a változás az Alpine üzleti perspektíváját szem előtt tartva történt, nem a Formula-1-et nézve. A vezérigazgató az Alpine Carsra fog fókuszálni a Formula-1 helyett.”
A csapatvezető hozzátette, Rossi, akit különleges projektekhez helyeztek át az Alpine-on belül, tudtával szintén nem fog belefolyni a Formula-1-be. Végül a motorsportrészleg új alelnöke, Bruno Famin szerepéről is ejtett pár szót: „Több mint egy éve már dolgozott Viryben, valamint az endurance-on és a Dakaron is, ehhez jön hozzá most a Formula-1, habár már eddig is része volt a Formula-1-es programnak. Olyan nagy változás nem történt” – mondta Szafnauer, aki hivatalosan a hierarchiában Faminnek jelent.
Fotó: DPPI
Jön az F1-es Magyar Nagydíj időmérője – itt a szombati menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/36124
Délután 16 órakor kezdődik a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját, de előtte rendeznek Formula-2-es és Formula-3-as sprintfutamokat is a Hungaroringen – miközben az IndyCar, a WRC és a WRX mezőnye is versenyez. Mutatjuk a szombati programot:
Szombat (július 22.) | ||
07:09- | WRC, 9-17. szakasz | (WRC+, előfizetés után élő) |
09:50 | Formula-3, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:00-17:00 | WRX, Edzés és előfutamok | |
11:20-11:50 | Porsche Szuperkupa, Időmérő | |
12:30-13:30 | Formula-1, 3. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
14:15 | Formula-2, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
15:30-16:30 | IndyCar, 1. időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
16:00-17:00 | Formula-1, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
18:00 | NASCAR Truck Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
21:00 | IndyCar, 1. futam | (tv: Aréna4, élő) |
23:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
fotó: DPPI
Helyszíni: Felkavart péntek és az F1-es Magyar Nagydíj jövője
https://formula.hu/parc-ferme/36128
Szeszélyes időjárás és felkavart sorrend jellemezte a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj első edzésnapját, amelyen Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítója többek között a hungaroringi futam jövőjéről is beszélgetett Stefano Domenicali F1-vezérrel. Sanyi helyszíni videós bejelentkezése IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:
Ezért késik a McLaren Hungaroringre szánt F1-es fejlesztése
https://formula.hu/parc-ferme/36127
A McLaren már jóval korábban beharangozta, hogy a nyári szünet előtt „gyakorlatilag az összes elemében” átalakítja az autója karosszériáját és aerodinamikáját: a fejlesztési csomag akkorának ígérkezett, hogy három futamra elosztva tervezték bevetni őket. Az első 50 százalékot kapta meg Spielbergben Lando Norris, majd újabb 25 százalék érkezett Silverstone-ban a brit autójára, míg Oscar Piastri rendre egy lépéssel a csapattárs mögött járt. A tervek szerint az F1-es Magyar Nagydíjon vált volna teljessé az újítási csomag, ám mint az az istállók kötelezően leadott fejlesztési listájából kiderült, a wokingiak nem készültek újításokkal a Hungaroringre.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke pénteken a Formula.hu jelenlétében magyarázta el a késés okát és az új ütemezést is: „Először is azt kell elmondani, hogy itt megkapta Oscar is az első szárnyat. Ez a Brit Nagydíjon még nem volt lehetséges az alkatrészek limitált száma miatt” – mutatott rá Stella. „Aztán ami a további fejlesztéseket illeti, rájöttünk, hogy tervezési és gyártási szempontból kicsit több időre van szükségünk, hogy a teljes csomag meglegyen. Úgyhogy majd a következő futamokon érkezik néhány új elem, és mindenekelőtt a nyári szünetet követően.”
fotó: DPPI
Doohan idén először pole-ban az F2-ben, williamses rajtelsőség az F3-ban a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/36126
A két F1-es szabadedzés között rendezték a Formula-3-asok és a Formula-2-esek időmérőjét a Hungaroringen. Előbb az F3-asok gurultak pályára, még vizes, de már száradó pályán. A trükkös körülmények elsősorban Oliver Greyen fogtak ki, hibájával piros zászlós megszakítást is kiváltott a pilóta. A leggyorsabbnak a Williams akadémiáját erősítő Zak O’Sullivan bizonyult, ő szerezte meg a pole-t, megelőzve premás csapattársát, Dino Beganovicot, valamint a Tridentnél szereplő Leonardo Fornarolit. Őket az előző, silverstone-i forduló két győztese, Franco Colapinto és Oliver Goethe követte a sorban. A bajnokságot magabiztosan vezető Gabriel Bortoleto csak kilencedikként zárt, de így is sokkal jobban járt, mint az összetettben második Pepe Martí, aki mindössze a 13. időt futotta, így ő mindkét versenyt ebből a pozícióból kezdi majd meg.
A Formula-2-ben már végig száraz volt a pálya – bár néhányan jelentettek esőcseppeket –, de így is történt egy autótörés és megszakítás Roman Stanek hibájának köszönhetően. A pole-pozíciót az idei szezon során először Jack Doohan zsebelte be, 52 ezreddel megelőzve Victor Martints-t és 91 ezreddel a bajnokságban élen álló Frederik Vestit. Utóbbit szorosan követi fő üldözője, Theo Pourchaire, majd jött Enzo Fittipaldi és a pontversenyben harmadik és negyedik Ayumu Iwasa és Oliver Bearman. A tizedik hely és ezzel a fordított rajtrácsos elsőség Kush Mainié lett.
A program mindkét kategória esetében a sprintversennyel folytatódik szombat délelőtt, illetve délután.
Óriási tűz, porig égtek Loebék autói a WRX helyszínén – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36125
Hatalmas tűz ütött ki a Ralikrossz-világbajnokság hétvégi versenyének helyszínén, a Lydden Hill-i versenypályán: a hírek szerint a Special ONE Racing csapatánál csaptak fel a lángok, amelyek martalékává váltak az alakulat kamionjai, valamint a két Lancia Delta Evo-E RX, amelyekkel Sebastien Loeb és Guerlain Chicherit versenyeztek volna. A WRX közleménye szerint személyi sérülés szerencsére nem történt a tűzesetben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A hétvége első nagy balesete: mexikói F3-as tört a hátsó egyenesben
https://formula.hu/parc-ferme/36123
A Magyar Nagydíj hétvégéjének legelső szabadedzését a Formula-3-asoknak tartották: öt perc volt már csak vissza a tréningből, mikor Rafael Villagomez alól a 10-es kanyarból kigyorsítva kicsúszott a Van Amersfoort hátulja. Az irányítását vesztett autó megforgott a kanyart követő rövidebb egyenesben, eközben pedig elkerülhetetlenül sodródott a jobboldali fal felé, amelyet orrával talált el.
A nagy becsapódás során Villagomez autójáról leszakadt az első és hátsó szárny, a roncs a pálya közepén állt meg. A 21 éves versenyző sértetlenül sétált el a baleset helyszínéről – szabadedzést már nem indították újra.
„A legjobb időmérős specialista, akivel valaha dolgoztam” – dupla elismerés Hülkenbergnek
https://formula.hu/parc-ferme/36122
Nem egy, hanem két Formula-1-es szakember is Nico Hülkenberg kvalifikációs kvalitásait méltatta. Előbb Beat Zehnder, az Alfa Romeo veterán csapatmenedzsere nyilatkozta a Formel1.de-nek, hogy időmérő tekintetében a német volt a legjobb, akivel együtt dolgozott a Saubernél – ami azért nagy szó, mert Zehnder csapattal töltött 30 éve alatt Kimi Raikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica vagy épp Charles Leclerc is megfordult a hinwili gárdánál.
Erre az interjúra visszautalva dicsérte Hülkenberget aktuális főnöke, Günther Steiner is a Magyar Nagydíj sajtónapján: „Abszolút így van! Néha a semmiből tud összerakni egy nagyszerű kört. Beat régebb óta van a sportban, mint én, ezért tisztelem a véleményét. Mindenesetre ő egy nagyon jó időmérős specialista, ahogy ebben az évben is láttuk. Háromszor bejutott már a Q3-ba, egyértelmű, hogy nagyon jó az időmérőn. A világ egyik legjobbja, vagy az egyik legjobb valaha? Ezt nem tudom megmondani.”
Hülkenberg idei kvalifikációs mérlege valóban bravúros, Kanadában második lett az időmérőn, Ausztriában negyedik a sprintrajtrácsot meghatározó szétlövésen – az összes Q3-ba jutására még Steiner sem emlékszik, a sprintszétlövéseket is számolva hatszor ment tovább a harmadik fázisba. Más kérdés, hogy a VF-23 gyenge gumikezelése és versenytempója miatt a jó rajthelyeket legtöbbször pontszerzésre sem sikerül fordítani.
Fotó: Haas F1 Team
Helyszíni: Teltház Ricciardo sajtótájékoztatóján, Baumgartner 20
https://formula.hu/parc-ferme/36121
Mészáros Sándor és Gobodics Tamás képviselik a Formula.hu-t a Hungaroringen. Csütörtökön Ricciardóról, Alonsóról és Baumgartner Zsoltról szállították a híreket – a videó a képre vagy ide kattintva érhető el:
„Sosem játszottam Barbie- és Ken-babákkal” – Hülkenberg új frizurája nem fogadás volt
https://formula.hu/parc-ferme/36120
Felkapta a fejét a Magyar Nagydíj paddockja Nico Hülkenbergre, mikor a német versenyző belépett a pálya területére, a csütörtöki napon a megszokottnál sűrűbben kattogtak a fényképezőgépek a Haas versenyzőjére irányítva. Felmerült a gyanú, hogy a rövidesen már HülKENbergként emlegetett pilóta az éppen ma bemutatott Barbie filmből merített inspirációt, ő azonban állította, az egybeesés véletlen.
„Csodálatos, mire képes a festett haj, igaz? Nem, nem fogadás volt. Kijött ez a Barbie-film, és úgy gondoltam, jót tesz az extra PR a szezon ezen szakaszában... De nem, igazából nem így történt. Nem tudtam a filmről és nem igazán játszottam Barbie- és Ken-babákkal sem gyerekkoromban. Véletlen egybeesés, és úgy néz ki, elég rossz időzítés” – mondta a sajtótájékoztatón HülKENberg, akinek magyarázatát vagy elhisszük, vagy sem.
Fotó: DPPI
Hamilton: Így csinálja a Red Bull…
https://formula.hu/parc-ferme/36119
A brit és magyar versenyek közti nagy hírről, Nyck de Vries leváltásáról és Daniel Ricciardóról kérdezték végig a mezőnyt a csütörtöki sajtónapon a Hungaroringen. Lewis Hamilton cinikus választ adott arra, hogy igazságtalan volt-e a holland elküldése: „Bizony. Így csinálja a Red Bull. Így működik a Red Bull.”
A kapcsolódási pont, hogy Hamilton és De Vries éveket töltöttek egy csapatban, mivel utóbbi a Mercedes tartalékpilótája volt egészen az AlphaTauritól kapott, rövidre vágott lehetőségig. Bár együttérez vele, Hamilton Ricciardo visszatérésével is szimpatizál.
„Tehetséges fiatalember és egy kedves srác egyben, szerintem a jövő még mindig fényes számára, és biztosan sok remek lehetősége lesz” – mondta el a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón. „Nem igazán lep meg, hiszen még a versenyzői eligazításokon is részt vett, ami nagyon ritka egy tartalékpilóta részéről. Nem lep meg, hogy újra köztünk van, de egyértelműen meglepett a döntés, ami szegény Nycket érintette.”
Fotó: DPPI
Nem nagyon akarózott válaszolni a fejlesztéses kérdésre Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/36118
„Mi újság a fejlesztésekkel?” – kapott meg egy olyan kérdést a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Max Verstappen, amely izgalmasnak ígérkezett, hiszen a Red Bull csomagot hozott a Hungaroringre, a tartalmában megújult oldaldobozzal. A holland azonban nem vitte túlzásba a válaszadást.
„Jól néznek ki. Tényleg, az autót is gyorsabbá teszik, de ezek még szépek is” – mondta. Amikor pedig arról faggatták, mégis hol lesz gyorsabb az RB19, így felelt röviden: „A kanyarokban… főleg.”
A sajtótájékoztatót vezető Tom Clarkson becsületesen megpróbálkozott még egy kérdéssel: a riválisoknak aggódniuk kell? „Mindenki igyekszik javítani az autóján, ezt próbáljuk mi is” – felelte erre Verstappen, ezen túlmenően pedig a sajtó inkább nem forszírozta tovább a témát.
Verstappen már a múltkor, a silverstone-i verseny után sem akarta segíteni az újságírókat, akik szintén a fejlesztési csomaggal megcélzott területekre lettek volna kíváncsiak. „A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!” – mondta akkor a kétszeres világbajnok, igazából a legsablonosabb választ adva: a csapat mindenhol javulni akar.
Fotó: Red Bull Content Pool