DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda

Ricciardo fizetése a felére csökken a McLarennél

Pénzügyi szempontból egy nagyobb visszalépés előtt áll Daniel Ricciardo. Az ausztrál pilótát 2018-ban a Renault a középmezőny szintjén jelentős, sajtóinformációk alapján évi 20 millió eurós fizetéssel nyerte meg magának. Jövőre azonban a McLarenhez igazol, ahol a hírek szerint 10 millió eurót kap majd. Ezt az összeget a különböző bónuszok teszik kecsegtetőbbé: minden pontszerzésért 400 ezer eurót, futamgyőzelemért pedig 1 millió eurót kap az ausztrál. 

ricciardo-portre-1

Fotó: DPPI

Egy deszka a Mercedes Hamilton szerint

Szenvedős hétvégén van túl Lewis Hamilton: a Sao Pauló-i Nagydíj végén csupán a tizedik helyen intette le a kockás zászló, miután végig feltűnően nem találta a ritmust a Mercedes volánja mögött. A futam után a Sky Sports F1-nek rendkívül kritikusan nyilatkozott a hétszeres világbajnok a W15-ösről.

„Olyan, mint egy deszka. Nincs felfüggesztés. Mindenfelé pattog a gumikon és sehol sem léphetsz rá a gázra. Ez volt a legrosszabb vezetői élményem, amit valaha tapasztaltam, különösen a kanyarokban.”

„Remélhetőleg nem lesz több döcögős pálya – azt hiszem, az utolsó három nem túl döcögős –, de örömmel kivennék egy kis szabadságot” – nyilatkozta a brit.

Ocon: Esőben jobbak vagyunk, száraz pályán rosszabbak már nem is lehetnénk

Az Alpine-tól szezon végén távozó Esteban Ocon a Sao Pauló-i Nagydíjon szerzett parádés második helye után természetesen nagyon boldog volt a dobogós helyezése miatt, ám a dicséretek mellett nem volt rest odaszúrni egyet jelenlegi csapatának – mondván, hogy normál, száraz körülmények között még van hova fejlődniük.

„Esőben jobbak vagyunk, száraz pályán rosszabbak már nem is lehetnénk, különösen annál, amit az utóbbi időben csináltunk” – mondta Ocon.

„Határozottan jó érzés egy ilyen versenyt teljesíteni, a csapat nagyon jó stratégiát dolgozott ki, mindig jó gumikat választottunk. Ilyenkor kiegyenlítődnek az erőviszonyok, tudunk mókázni, aminek itt az eredménye” – tette hozzá a 28 éves francia.

Teljes a Prema 2025-ös IndyCar-felállása

A Ferrari F1-es csapatának tesztpilótáját, Robert Svarcmant igazolta le a juniorkategóriákból ismert név, a Prema az olasz istálló újonnan alakuló IndyCar csapatába, amellyel jövőre indulnak először a tengerentúlon. Az orosz származású, jelenleg izraeli színekben versenyző pilóta korábban már többször is vezetett a Prema kötelékében: 2019-ben F3-as bajnoki címet nyert velük, 2021-ben pedig második lett a Formula-2-es bajnokságban. A 2024-es szezonban a WEC-ben vezetett az AF Corse volánja mögött.

„Két fő ok miatt választottam az IndyCart” – idézi a Racer Svarcmant. „Az egyik a csapat, amivel már nyertem korábban, ismerem őket és bízok bennük. A másik a széria, ahol jelenleg a legjobb versenyzés folyik. Szeretem a rendes versenyzést, és élvezni akarom. Egyértelműen az oválpályák lesznek a legnagyobb kihívások.”

Svarcman csapattársának kiléte már korábban hivatalossá vált: a korábbi Ferrari-akadémista, a 2020-as F2-es bajnokság második helyezettje, Callum Ilott fogja vezetni a másik Premát jövőre a szériában. Svarcmanhoz hasonlóan a brit pilóta is a WEC-ben indult idén, ő a Hertz Team Jota csapatával.

Korábban olyan hírek is felröppentek, hogy az F1-ből nemrégiben távozó Logan Sargeant ülhet be a Prema egyik autójába jövőre az IndyCarban, Svarcman bejelentésével viszont így teljesen elúszott az amerikai ezen lehetősége.

 

„Nagyon elégedettek voltak magukkal a marsallok!” – Hülkenberg a kizárásról

Olyan történt a Sao Pauló-i Nagydíjon Nico Hülkenberggel, amire több mint 17 éve nem volt példa a Formula-1-ben: verseny közben zárták ki fekete zászlóval. Történt ugyanis, hogy az esőben kicsúszott a német, majd a sportbírók tolták vissza őt a pályára – amit viszont a szabályzat szigorúan tilt, „külső segítség igénybevételével” nem lehet folytatni a futamot, így diszkvalifikálták a Haas pilótáját.

Hülkenberg emiatt némileg élesen fogalmazott a marsallokról: „Rendben haladt a versenyünk, nem volt borzalmas, de csodálatos sem, de aztán a bokszkiállás után elég gyorsan véget ért a futamunk. A marsallok jöttek, visszatoltak, és meglehetősen elégedettek voltak magukkal, ott buliztak, ahogy visszatoltak és mondták, hogy ’gyerünk, menj, még nincs vége a versenynek!’. Abban a pillanatban nem igazán gondolkodsz, nem érdekelnek a dolgok, csak folytatod, és később számolsz a következményekkel” – fogalmazott a rutinos pilóta, aki persze a marsallok közbeavatkozása nélkül meg kiesett volna a versenyből.

Hülkenberg hozzátette: az egyik legnehezebb körülmények között rendezett futam volt az interlagosi, nehéz volt nem elkövetni hibákat. A Haas számára pedig fekete hétvége volt a brazil, hiszen „sok hibás döntést” hoztak, pontot sem szereztek, a dupla dobogót ünneplő Alpine pedig átlépte őket a konstruktőri világbajnoki értékelésben a hatodik helyért.

f1-hulkenberg-haas-brazil

Így áll a Formula Podcast F1-es erősorrendje Interlagos után

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Sao Pauló-i Nagydíjon néhány kiemelkedő és néhány gyengébb teljesítményt is láthattunk, ezek után pedig Verstappen továbbra is őrzi nálunk is az első helyét Norris és Leclerc előtt az eddig teljesített 21 nagydíjhétvége pontátlaga alapján.

Így áll a legalább négy futamot teljesítő versenyző erősorrendje az interlagosi F1-es hétvégét követően:

podcast-rankings_20

Az alábbiakban meghallgatható a Formula Podcast interlagosi futamértékelője, benne a versenyzők hétvégi teljesítményére adott pontszámokkal, valamint számos egyéb helyszíni érdekességgel és információval:

Hivatalos: Barcelonában rendezik a MotoGP szezonzáróját

Eredetileg hagyományosan a Valenciai Nagydíjjal zárult volna idén is a MotoGP idénye, ám a múlt heti, több száz halálos áldozatot követelő tragikus áradások után lefújták a versenyt. Azt azonban semmiképp sem akarta a Dorna és a FIM, hogy a szezon ennyire kései szakaszában derüljön ki, hogy eggyel kevesebb futamon dől el a világbajnoki cím a királykategóriában Jorge Martin és Francesco Bagnaia között, így már a sepangi hétvége során közölték: másik helyszínen ugyan, de sor kerül a fináléra.

Kedden délben aztán hivatalossá vált, amit Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója már a Malajziai GP-n elhintett: végül Barcelona ad otthont az évad utolsó állomásának. A hírek szerint a többi spanyol helyszínt, illetve Portimaót és Katart vették még számításba, ám a katalán pályát találták a legjobb opciónak. A versenyre – amely a valenciai helyzet iránt érzett szolidaritás jegyében hivatalosan az igencsak rendhagyó Együttérzés Barcelonai Nagydíja nevet fogja viselni – az eredeti időpontban, azaz jövő hétvégén, november 15-17-én kerül majd sor. A május végén egy fordulót már rendező Barcelonában dől el tehát a vb-cím sorsa Martin és Bagnaia között másfél hét múlva – legalábbis remélhetőleg, ugyanis a minap a katalán térségre is vörös riasztást adtak ki az esőzések és az árvizek miatt…

motogp-barcelona-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Mindenki láthatta, ki az igazi bajnok” – Marko szerint eldőlt a vb-cím sorsa

Max Verstappen 62 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben Lando Norrisszal szemben, miután a 17. helyről indulva nyerte meg a Sao Pauló-i Nagydíjat. Dr. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója szerint a brazíliai futam megmutatta, ki az igazi bajnok a két rivális csatájában.

„Az a sok badarság, amit terjesztettek, most meg ez… Max egyszerűen szárnyalt! Hibátlanul versenyzett, és Lando Norrisról ezt nem mondhatjuk el. Hogy ez nagy lépés-e a világbajnoki cím felé? Nem, ez szerintem maga a világbajnoki cím! Itt mindenki láthatta, ki a valódi bajnok” – mondta a szakember a De Telegraafnak.

Marko azt is elárulta, hogy a futamot megelőzően fogadott Verstappen eredményére a holland versenymérnökével, Gianpiero Lambiaséval.

„Fogadtam Max versenymérnökével, hogy Max a dobogón fog végezni. Lambiase nem hitt benne. 100 dollárt tettünk rá, de én csak egy dobogót tippeltem, nem egy győzelmet. Max mindig sokkal jobban akar teljesíteni.”

Így állnak a büntetőpontok a szezonhajrá előtt

Jelenleg két világbajnok áll a büntetőpontok listájának élén, igaz Verstappen esetében a jelenlegi hétből kettő el is tűnik, mire a mezőny újra találkozik egymással – Alonso viszont csak a következő idény második futama után szabadulhat meg háromtól, azaz a következő öt versenyen még óvakodnia kell, nehogy Kevin Magnussen sorsára jusson.

Az alábbi táblázatban az olvasható, hogy az egyes versenyzők hány büntetőponttal kezdik meg a Las Vegas-i hétvégét (az eddig hátralévő időben többeknek lejárnak pontjai), és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól – ha rövid időn belül „veszítenek el” több pontot, akkor azokat együtt tüntetjük fel:

Fernando Alonso 8 2025. március 24. (3)
Max Verstappen 5 2025. június 30. (2)
Nico Hülkenberg 4 2025. június 30. (2)
Sergio Perez 3 november 26. (2)
Esteban Ocon 3 2025. május 4. (1)
Lance Stroll 2 2025. április 21. (2)
Franco Colapinto 2 2025. október 27. (2)
Oscar Piastri 2 2025. november 2. (2)
Oliver Bearman 2 2025. november 2. (2)
Carlos Sainz 1 2025. május 5. (1)


A többiek nem rendelkeznek büntetőponttal – a mezőnyből már kikerülő versenyzők közül Daniel Ricciardo három, Logan Sargeant pedig két ponttal áll.

verstappen-alonso

Verstappen után Leclerc a legjobb a sprinteken

Ha összesítjük az idei négy sprinten szerzett pontokat, azt láthatjuk, hogy Max Verstappen kiemelkedik a mezőnyből, míg mögötte nem a McLaren valamelyik versenyzője következik, hanem Charles Leclerc, és Sainz is ugyanannyi egységet gyűjtött, mint Lando Norris. Persze ehhez Norris miami kiesése is nagyban hozzájárul, míg Perez a szezon eleji jó formájának köszönheti a hatodik helyét – a fennmaradó hármon ugyanis Hülkenberg és Gasly is annyit szerzett, mint ő.

    Kína Miami Ausztria USA Sao Paulo  
1. Verstappen 8 8 8 8 5 37
2. Leclerc 5 7 2 5 6 25
3. Norris 3   6 6 8 23
4. Sainz 4 4 4 7 4 23
5. Piastri 2 3 7   7 19
6. Perez 6 6 1   1 14
7. Hamilton 7   3 3   13
8. Russell 1   5 4 3 13
9. Ricciardo   5       5
10. Hülkenberg   2   1   3
11. Magnussen       2   2
12. Gasly         2 2
13. Tsunoda   1       1

Gasly interlagosi remeklése után immár hét csapat szerzett pontot idén sprinten, de az Aston Martin továbbra sincs köztük, miközben a Haas három, a VCARB pedig két pontszerzésnek örvendhetett:

    Kína Miami Ausztria USA Sao Paulo  
1. Red Bull 14 14 9 8 6 51
2. Ferrari 9 11 6 12 10 48
3. McLaren 5 3 13 6 15 42
4. Mercedes 8   8 7 3 26
5. VCARB   6       6
6. Haas   2   3   5
7. Alpine         2 2

Formula1.5 – Előretört az Alpine

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Óriási a kavarodás az F1-es másodosztályban, amit jól mutat az is, hogy a triple header alatt szerzett pontok listáján a Brazíliában a sprinten a legjobbnak bizonyuló, a nagydíjon pedig csak csapattársától kikapó Pierre Gasly mögött a Haas két versenyzője következik, pedig Magnussen Interlagosban ott se volt, de Hülkenberg is nullázott. Rajtuk kívül a visszatérő Lawson tudott még 40 fölé kerülni, Alonso pedig hiába botladozott a tengerentúlon, Hülkenberg nullázásával így is a bajnoki cím küszöbén áll.

pf-bliga21

Szavazz: Igazságos az „ingyen” kerékcsere?

A piros zászlós megszakítások alatt a versenyzők szabadon lecserélhetik abroncsaikat, illetve egyéb módosításokat is végezhetnek az autókon, amiből az elmúlt években számos vita támadt: Max Verstappen szurkolói például a 2021-es Brit Nagydíjon még nehezményezhették, hogy Lewis Hamilton autóján a megszakítás alatt javításokat végezhettek, most viszont a holland kezére játszott a megszakítás, hiszen ennek köszönhetően tudta több riválisát átugrani.

redflag_1

Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre, szerintetek igazságos a jelenlegi rendszer?

Videó: Így ragadt a felvezető körön történt kicsúszása után a sóderágyba Stroll

Már a start előtt kaotikusan alakult a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj vasárnap, hiszen a felvezető körön a 4-es kanyar előtt Lance Stroll kicsúszott a vizes pályán. A hivatalos közvetítésből az azonban nem derült ki, hogy ezután hogyan ragadt a sóderágyba az Aston Martin, ami miatt a rajtprocedúrát is félbe kellett szakítani: az alábbi nézői videón látszik, hogy a kanadai abba az irányba fordítja az autóját, hogy csak a sóderágyon keresztül tudna visszamenni a pályára, ám az esőben beragadt az AMR24-es…

Eldőlt: Albon nem állhat rajthoz az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon

Alex Albon, aki a hetedik helyre kvalifikálta magát, a Sky Sports F1-nek megerősítette, hogy a Q3-ban összetört Williamse olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy nem fog tudni rajthoz állni a Sao Pauló-i Nagydíjon.

Emiatt a mögötte álló autók mindegyike előrébb kerül egy helyet, köztük Max Verstappen is, aki most a 16. helyről rajtolhat.

Várjuk a híreket Carlos Sainzról, Fernando Alonsóról, Lance Strollról és Franco Colapintóról, akik szintén balesetet szenvedtek a kvalifikáción.

GbdWPrTa8AAp301

Pirelli: Tudjuk, hogy javítani kell az esőgumikon, de...

Lewis Hamilton a szombati elhalasztott időmérő edzés közben szakította félbe Stefano Domenicalinak, az F1 ügyvezető igazgatójának élő nyilatkozatát, melyben a hétszeres brit világbajnok azt mondta, hogy pályára tudtak volna gurulni, amennyiben jobb esőgumik állnának a versenyzők rendelkezésére.

Nos, Mario Isola a Pirelli részéről elmondta, hogy Hamilton megjegyzése nem feltétlenül állja meg a helyét, és a versenyirányítás döntését sem teljesen érti: „Nem tudom, hogy Niels Wittich versenyigazgató miért nem adta meg a zöld jelzést.”

„Ha csak a gumik teljesítményéről lenne szó, akkor lassabban kell körözni a versenyzőknek – ennyi az egész. A végén a lassú versenyzők leggyorsabbika nyert volna.”

„Tisztában vagyunk vele, hogy javítanunk kell az esőgumi teljesítményét, de lehet versenyezni a mostani keverékekkel. Nincs arról szó, hogy ne lehetne pályára gurulni velük” – tette hozzá Isola.

Gyorshír: Vizsgálják Verstappent az újraindítás miatt

A VSC alatti szabálysértésért vizsgálat alá vették Max Verstappent a sportfelügyelők, minden bizonnyal azért, mert még az újraindítás előtt bement Oscar Piastri mellé. A sajtótájékozatón a holland maga is elismerte, hogy necces volt a helyzet az ausztrállal, míg Christian Horner úgy nyilatkozott, hogy szerintük minden rendben volt. Amint lesz friss információ, jelezni fogjuk.

verstappen-interlagos-2

Vettel elmondta, kire tippel Verstappen és Norris vb-harcában

Bár még mindig 47 pontos előnnyel rendelkezik Max Verstappen Lando Norrisszal szemben, a McLaren erős tempóját és a Red Bull botladozását látva nem tűnik ledolgozhatatlannak ez a különbség. De vajon kit tart esélyesebbnek a négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel? A visszavonult német a Sky Germanynek ismertette az álláspontját Brazíliában:

„Amennyire szeretném, hogy mindannyiunk számára izgalmas versenyt lássunk a végéig, szerintem Max annyira kemény, annyira magabiztos a vezetését illetően… ritkán látunk hibát tőle. Még ha az autója talán már nem is olyan erős, mint volt az év elején, továbbra is őt tartom favoritnak. Szerintem még mindig elég erős ahhoz, hogy elégséges pontot szerezzen. Lando pedig már nincs abban a helyzetben, hogy minden futamot olyan könnyen megnyerjen. Szóval azt mondanám, a favorit szerepe egyértelmű, és az Maxé. De persze független nézőként én is remélem, hogy még szorosabb lesz.”

f1-verstappen-norris-2_2

A McLaren nem gátolja meg, hogy Bortoleto másik csapatnál versenyezzen az F1-ben

Bár hetekkel ezelőtt úgy tűnt, már eldőlt, hogy Valtteri Bottas megtarthatja az ülését a Saubernél 2025-re is az odaigazoló Nico Hülkenberg oldalán, de az aláírásra és a bejelentésre még mindig nem került sor. Vélhetően azért, mert az Audivá váló hinwili alakulat továbbra is mérlegeli, hogy esetleg inkább egy fiatalnak szavazzon bizalmat – főleg az újoncok és beugrók utóbbi időben mutatott teljesítménye miatt.

Ebben az esetben pedig a Williams által hozzájuk és a Red Bull kötelékeibe is beajánlott Franco Colapinto mellett a Formula-2-es bajnoki éllovast, Gabriel Bortoletót szoktál legfőbb esélyesként emlegetni. Csakhogy a brazil a McLaren neveltje, és a wokingiak korábban jelezték, hogy szeretnék valamilyen módon házon belül tartani őt. Most viszont Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke arra a kérdésre, hogy elengednék-e, ha lenne érdeklődés Bortoleto iránt, így felelt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján:

„Szeretném kihasználni az alkalmat, hogy Gabrielről beszélhetek, hogy ismét elmondjam, milyen jó munkát végez a junior kategóriákban: megnyerte az F3-ban, most pedig vezeti az F2-t az első szezonjában. És ez vezet a tényhez, hogy szerintem nagyon is normális és természetes, hogy a Formula-1-es csapatok érdeklődnek Gabriel iránt versenyzőként. Ami a McLarent illeti, a McLaren nem fogja megakadályozni a lehetőséget, hogy Gabriel a Formula-1-ben versenyezzen. Szóval zajlanak az egyeztetések, és meglátjuk, mi lesz a helyzet a jövőt illetően.”

f1-bortoleto-1

Leclerc-t is elmeszelték a trágárságért – de másképp, mint Verstappent

Charles Leclerc a múlt vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj utáni sajtótájékoztatón ejtett el egy trágárkodást, amikor a futam végi nagy hibájáról és mentéséről kérdezték: „Volt egy túlkormányzottságom, azt megfogtam, majd egy a másik oldalról is, és úgy éreztem, hogy ’b*ssza meg’. Ó, bocsánat! Ó, ne, ó, ne, nem akarok Maxhoz csatlakozni!” – kapott észbe egyből a Ferrari pilótája, hogy néhány hete Max Verstappent nagy vitákat és a Red Bull-os részéről bojkottot is kiváltva közhasznú munkára ítélték a szingapúri sajtóeseményen való káromkodásért.

Sokáig a levegőben lógott, hogy a monacói is hasonló sorsra jut-e: Verstappen az interlagosi médianapon oda is szúrt, hogy szemlátomást csak nála probléma a trágárkodás. Pénteken azonban az FIA vizsgálni kezdte az ügyet, és Leclerc-t is beidézték magukhoz a felügyelők a sprintidőmérő után. A büntetés aztán ezúttal sem maradt el, de más jellegű volt, mint a címvédőé: Leclerc-t csak megbírságolták 10 ezer euróra, amelyből ráadásul 5000 eurót 12 hónapra felfüggesztettek.

A stewardok az indoklásukban kiemelték, hogy az FIA szabályai szerint egy társadalmilag elfogadott színvonalat kell tartani a nyilvános megszólalások során, és ezt Leclerc megsértette vasárnap. Enyhítő körülménynek vették viszont, hogy a ferrarist konkrétan arról kérdezték, „mit mondott magának” az említett hiba során, a pilóta pedig csak felidézte azt – ráadásul egyből elnézést kért a szavaiért. Ezt Leclerc a felügyelőkkel való beszélgetés során is megtette, elismerve a szerepét, hogy sokan példaképként tekintenek rá. Emiatt a stewardok úgy ítélték meg, a monacói kihágása kevésbé volt súlyos, „mint a legutóbbi eset”, utalva Verstappen szingapúri káromkodására.

A felügyelők amúgy Pierre Gaslyt is vizsgálták pénteken, amiért nem jelent meg időben a versenyzői megbeszélésén. Itt azonban futni hagyták a versenyzőt, mivel az Alpine bizonyította, hogy problémájuk volt a WiFi-vel, ezért nem tudott csatlakozni a francia a videohíváshoz.

f1-leclerc-ferrari-2_1

Leclerc nem úszta meg: beidézték a mexikói káromkodásért

Charles Leclerc a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj utáni sajtótájékoztatón ejtett el egy trágárkodást, amikor a futam végi nagy hibájáról és mentéséről kérdezték: „Volt egy túlkormányzottságom, azt megfogtam, majd egy a másik oldalról is, és úgy éreztem, hogy ’b*ssza meg’. Ó, bocsánat! Ó, ne, ó, ne, nem akarom Maxhoz csatlakozni!” – kapott észbe egyből a Ferrari pilótája, hogy néhány hete Max Verstappent közhasznú munkára ítélték a szingapúri sajtóeseményen való káromkodásért.

Eddig a levegőben lógott, hogy a monacói is hasonló sorsra jut-e: Verstappen az interlagosi médianapon oda is szúrt, hogy szemlátomást csak nála probléma a trágárkodás. Péntekre azonban az FIA úgy ítélte meg, hogy vizsgálják az esetet: Leclerc-t beidézték a sprintidőmérő után a sajtótájékoztatón használt nyelvezet miatt. Úgy tűnik, lehet, hogy mégis csatlakozni fog majd a vb-éllovashoz…

f1-leclerc

Karosszériát cserélt Pereznek a Red Bull

Katasztrofális hazai hétvégét teljesített néhány napja Sergio Perez az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, aki válaszokat keresve az utóbbi időszak szenvedéseire, azt kérte a Red Bulltól, hogy cseréljék ki a karosszériát az RB20-asnál. Paul Monaghan, az energiaitalosok vezető mérnöke ezt Interlagosban megerősítette, hogy megtörtént: „Visszaálltunk nála egy másik karosszériához, amit megtehetünk. Megkérdezte, hogy meg tudjuk-e ezt csinálni, és azt mondtuk, rendben. A srácoknak volt egy kis munkájuk, de nem bánták” – fogalmazott a szakember a Formula.hu jelenlétében, egyértelműsítve, hogy egy korábban már használt vázról van szó.

Perez amúgy azt is elárulta, hogy másik, korábbi fejlesztésű padlólemez-specifikációt használ, mint vb-éllovas csapattársa, Max Verstappen, s reményei szerint Las Vegasban már azonos változattal mehetnek. Monaghan szerint azonban nem jelentős a két verzió között a differencia: „Checo más specifikációjú padlólemezszélt használt. Kicsi a különbség. Annak a mértéke nem okoz nagy különbséget Maxhoz képest. Pusztán azért döntöttünk így, mert így tudjuk megfelelően és fair módon tartalék alkatrészekkel ellátni a két autót.”

f1-perez-redbull-brazil-day1