DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd

Mercedeses fejes érkezhet az Aston Martin élére

A Financial Times értesülései szerint napokon belül megtörténhet az első váltás az Aston Martin felsővezetésében a Lawrence Stroll-féle befektetés megérkezése óta. A lap úgy tudja, a brit autógyárat 2014 óta elnök-vezérigazgatóként irányító Andy Palmer helyét az a Tobias Moers veheti át, aki 2013 óta a Mercedes sportmárkáját, az AMG-t irányítja. A Mercedes anyavállalata, a Daimler már most is 5 százalékos részesedéssel bír az Astonban, emellett a britek több típusát is ők látják el Mercedes-AMG erőforrásokkal, de ha a fenti csere megtörténik, az akár még szorosabb kapcsolatot is jelenthet a két vállalat között.

aston-martin-logo-1_1

Négy büntetőpontra került az eltiltástól Verstappen

Ütközéssel indult Max Verstappen számára az évadzáró Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíj: a holland az 1-es kanyarban belülről támadta Oscar Piastrit, a két autó azonban összeért és mindketten kiforogtak. A felügyelők úgy ítélték meg, hogy mivel „nem ért eléggé mellé” a McLarennek a Red Bull, „teljes mértékben” a regnáló F1-es világbajnok tehető felelőssé az ütközésért, amiért 10 másodperces időbüntetéssel sújtották – igaz, ennek ellenére is bejött a hatodik helyen a 27 éves pilóta.

Ami viszont érdekes, hogy a manőverért két büntetőpontot is kiosztottak Verstappennek. Márpedig ezzel már nyolcnál jár a négyszeres vb-győztes: a szabályok értelmében amennyiben valaki 12 hónap leforgása alatt összegyűjt 12-t, automatikusan egy futamra eltiltják – ahogy azt idén az F1 történetében először Kevin Magnussen esetében láthattuk is. Verstappennek ráadásul sokáig kell majd óvatosnak lennie a 2025-ös évad során, hiszen az első büntetőpontjai (szám szerint) majd csak június 30-án évülnek el, azaz az első három és fél hónapot legfeljebb három büntetőponttal kell majd lehoznia.

f1-verstappen-1

2/2: Másodszor is győztek Válint Bencéék Sepangban, az ALMS LMP3-as kategóriájában

Ahogy arról tegnap már beszámoltunk, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli második helyezettje, és egyben a Ferrari világdöntőjének győztese, Válint Bence az év végén belekóstol a prototípus-versenyzésbe: ezen a hétvégén az Ázsiai Le Mans Széria sepangi fordulójában áll rajthoz egy LMP3-as autóval, méghozzá az Ultimate csapatával.

A #35-ös egység megszerezte a pole-pozíciót, majd szoros küzdelemben megnyerte az első futamot szombaton, amelyben Válint Bence nagy szerepet vállalt: a magyar pilóta futotta az egész mezőny legjobb köridejét és a legjobb átlagtempóját is.

Vasárnap pedig jött a duplázás: a csapat domináns teljesítményt nyújtott, és a második versenyt is megnyerte, így két pole-lal és két futamgyőzelemmel zárta a hétvégét. Válint pedig megint kulcsszereplő volt ebben: a magyar pilóta a maga etapjában a húsz másodperc körüli előnyt egy kör feletti (!) előnnyé növelte, ez volt a döntő ütés a verseny során, amit egyébként a leszakadó eső miatt piros zászlóval megszakítottak.

Válint így szinte tökéletes teljesítménnyel és eredménysorral debütált az LMP3-as kategóriában, reméljük, hogy legalább ilyen jól alakul majd a folytatás.

válint-alms

Hamilton nem szomorú, ha már így alakult, megpróbál pontot szerezni

Lewis Hamilton a mezőny hátsó fertályából kezdheti meg mercedeses karrierjének utolsó versenyét, miután utolsó Q1-es gyorskörét tönkretette a Kevin Magnussen által autója alá pöckölt bója. A sajtó képviselői számára a hétszeres világbajnok úgy nyilatkozott, hogy nem zaklatta fel az eset, egyszerűen balszerencséje volt – pedig szerinte akár a dobogóért is harcban lehettek volna.

„Az autó általában véve nagyon jól viselkedett. Az FP3-ban harmadik voltam, és így őszintén azt hittem, hogy a dobogóért fogunk harcolni, és a versenytempóm a második leggyorsabb volt, de valamiért nem így kellett alakulnia” – mondta Hamilton, aki hangsúlyozta, hogy sokkal jobban élvezi a vezetést, mint az előző hétvégéken:

„Minden pillanatot élveztem. Az autó nagyon jó lett az elvégzett változtatásokat követően, teljesen más volt, mint az elmúlt öt versenyen, és nagyon jól éreztem magam benne. És ezért nagyon nagy kár… Holnap nem lesz könnyű előzni, de most a stratégián fogok dolgozni, és ha már a dobogóért nem is harcolhatok, ha a top 10-be tudnék kerülni, az csodálatos lenne.”

hamilton-abudhabi-3

Bearman igazságtalannak tartja, hogy nem mehet az újoncteszten

Jövő kedden rendezik a fiatal versenyzők tesztjét Abu Dhabiban, ahol az már biztos, hogy nem fog autóba ülni a jövőre a Haasnál szereplő Oliver Bearman, mivel a szabályok értelmében azzal, hogy kettőnél több futamot teljesített (szám szerint hármat), már nem számít „fiatal versenyzőnek”, avagy az egyszerűség kedvéért mondjuk úgy, hogy újoncnak. A Pirelli gumitesztjén a Haas új igazolása, Esteban Ocon ismerkedik majd a csapattal.

Bearman azonban nem tartja ezt igazságosnak annak fényében, hogy 2020-ban Fernando Alonso külön engedéllyel részt vehetett ezen a teszten két év kihagyás után: „Ha visszamegyünk néhány évet, Alonso két világbajnoki cím után teljesíthette az újonctesztet. Én csak három futamon vettem részt, kétszer szereztem pontot, neki pedig két világbajnoki címe van, ő mégis ott lehetett az újoncteszten.”

Bearmannek így is lesz elfoglaltsága a jövő héten: a Super Formulában fog tesztelni annak érdekében, hogy a Japán Nagydíjra készülve minél jobban megismerje a suzukai pályát – az utolsó napon egyébként Andrea Kimi Antonelli is csatlakozik hozzá Japánban.

bearman-haas

Gyorshír: Megbüntették Hülkenberget, bukta a 4. rajthelyet

Három rajthellyel hátrébb sorolták a rajtrácson Nico Hülkenberget, aki a 4. helyett a 7. pozícióból kezdheti meg a szezonzáró futamot. A német versenyző még a Q1-ben előzött meg két autót a bokszkijáraton – egészen pontosan az alagúti szakaszban –, amit a versenyigazgató által kiadott útmutató megtiltott. Hülkenberg nem tagadta a történteket, de mint elmondta, nem volt választása az autók feltorlódása miatt, hiszen egyébként nem tudott volna kört futni.

A sportfelügyelők elismerték, hogy a csapat garázsának sorvégi pozíciója miatt nehéz helyzetben vannak a Haas-pilóták, de ez nem jelent mentséget arra, ha a versenyzők megszegik az előírásokat. Mint írják: „Az előzési tilalmat bizonyos területeken, mint például a bokszutcában vagy ebben az esetben a bokszkijáraton, a potenciálisan veszélyes helyzetek megelőzése érdekében vezették be, ezért a stewardok úgy döntöttek, hogy ebben az esetben a rajtbüntetés kiszabása indokolt.”

A 4. hellyel Hülkenberg a karrierjét újraélesztő Haas történetének legjobb rajthelyét állította volna be. Tavaly is hasonlóan járt Kanadában, akkor a második helyről indulhatott volna, mielőtt megbüntették, az lett volna a Haas eddigi egyetlen elsősoros indulása. Ezzel Verstappen feljött a 4. helyre, Gasly indulhat az 5. helyről, míg a 6. rajtkockába George Russell állhat fel.

hulk-abudhabi-3

„Most már talán bánja a Ducati, hogy nem engem választottak” – Martin

Még a tavasz végén, a nyár elején döntött úgy a Ducati nagy fordulatokat követően, hogy 2025-re Marc Marquezt igazolják Francesco Bagnaia mellé a gyári csapatba a MotoGP-ben – azok után, hogy napokkal előtte a hírek szerint gyakorlatilag megállapodtak Jorge Martinnal. Utóbbi akkor is vezette a vb-tabellát, később pedig meg is nyerte a világbajnokságot, jövőre viszont már az Apriliánál fog versenyezni. Martin szerint most már talán bánják Bolognában a döntésüket:

„Amikor mindezt eldöntötték, még nem voltam bajnok. Nehéz ezeket megjósolni, de világos, hogy most már talán bánják. De ezt tőlük kell megkérdezni” – idézi a MotoGP friss világbajnokát a Motorsport. „Végső soron én magamra figyelek, az élet pedig olyan helyekre sodorhat, amikre nem számítasz.”

Martin elismeréssel adózott a Ducatinak, hogy nem gáncsolták el az esélyeit arra, hogy ne a gyári csapat motorosa, hanem a szatellit Pramac Racing versenyzője legyen a világbajnok: „Az eszközeim ugyanazok voltak, mint Peccónak, ezt nem tagadhatom” – fogalmazott. „De a gyári csapatban teljesen más a bánásmód. Ott mindenki érted és a győzelmedért dolgozik. Úgy éreztem, mi 12-en a csapatomban két-háromszáz ember ellen harcoltunk. Ez nehézzé tette, de köszönöm a Ducatinak, hogy nem tettek semmit ellenünk. Mindenki azt várta, valami furcsa fog történni az utolsó versenyeken, de igazán nemesek voltak ilyen téren, és ez csodálatra méltó.”

motogp-martin-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Magyar siker: Válint Bencéék megnyerték az ALMS első LMP3-as futamát Sepangban

A Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli második helyezettje, és egyben a Ferrari világdöntőjének győztese, Válint Bence az év végén belekóstol a prototípus-versenyzésbe: ezen a hétvégén az Ázsiai Le Mans Széria sepangi fordulójában áll rajthoz egy LMP3-as autóval, méghozzá az Ultimate csapatával. Az újonc magyar pilóta pedig eddig remekel: a #35-ös Ligier megszerezte a pole-pozíciót a kategóriában, majd szombaton alig 2,5 másodperces előnnyel meg is nyerte az első négyórás versenyt az LMP3-asok között.

Válint pedig ehhez tevékenyen hozzá is tett: övé lett csapata leghosszabb, 33 körös etapja, és övé lett nemcsak a csapat, de az egész LMP3-as mezőny (!) leggyorsabb körideje is ezen a futamon. Ennél jobb debütálást nehéz lett volna összehozni, vasárnap 7:00-kor pedig jön a hétvége második versenye, amit szintén a pole-ból kezdhet meg az egység. 

válint

fotó: Válint Bence Facebook

Visszatért a Liberty Mediához az F1 korábbi vezérigazgatója

Miután a Liberty Media felvásárolta a Formula-1 kereskedelmi jogait, Chase Carey töltötte be az elnök-vezérigazgatói posztot, ahonnan a 2021-es szezon előtt távozott, átadva a stafétát a jelenlegi első embernek, Stefano Domenicalinak. A Liberty azonban szombaton bejelentette, hogy Carey visszatér a kötelékeikbe: az Abu Dhabi Nagydíj paddockjában is feltűnő 71 éves szakember az igazgatótanács végrehajtó bizottságában fog dolgozni.

Az Autosport úgy tudja, Carey nem fog részt venni az F1 napi ügyeiben, azért továbbra is Domenicali felel majd, ugyanakkor az igazgatótanácsi posztjából adódóan támogathatja az utódját, ahol arra esetleg szüksége van. A visszatérésre néhány héttel azt követően kerül sor, hogy a Liberty bejelentette, hogy Greg Maffei elnök-vezérigazgató távozik a vállalat éléről.

f1-carey

Hülkenberg a top 3-ban pénteken: „Sokan nem voltak a szokásos helyükön”

A második szabadedzés meglepetését Nico Hülkenberg szolgáltatta, aki lágy gumin teljesített gyorskörével a McLarenek mögött, a harmadik helyen végzett. Az Abu Dhabiban Haasnál utolsó nagydíját teljesítő német nem értékeli túl a kiugró eredményt – a Q3-ba kerülés is kihívás lesz.

„Nagyon erős péntek volt, már az első edzéstől fogva úgy éreztem, az autó boldog, az ideális tartományban van, ez pedig egy jó alap” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Hülkenberg. „De szerintem a második edzésen sokan nem voltak a szokásos helyükön valamilyen okból kifolyólag, talán ahhoz van köze, hogy sok nagy versenyző nem vezetett délelőtt. Szerintem így is kihívás lesz a top 10-be és Q3-ba kerülni, de lehetségesnek tartom, ha jó munkát végzünk.”

A Haas számára milliókban lesz mérhető, ha összejön egy bravúr: a csapat, amely az F1-től is búcsúzó Kevin Magnussennel szintén jól ment a második edzésen – a dán nyolcadikként végzett –, hatodik lehet a konstruktőri összetettben, ehhez azonban hat pontot le kell dolgozniuk a pozíciót elfoglaló Alpine-on.

Elmaradt a szürreális fordulat: újra bebiztosította címét az F1 Academy bajnoka

Bizarr fejlemények történtek a héten az Formula-1 égisze alatt futó női sorozatnál, az F1 Academynél, ugyanis a második katari verseny törlése miatt egy harmadik futamot is beiktatnak a hétvégén Abu Dhabiban. Csakhogy ezzel akaratlanul is újranyitották a bajnoki címért folyó harcot az illetékesek: Abby Pulling már múlt szombaton bebiztosította az év végi elsőségét, meg is ünnepelte azt, ám az idényzáró harmadik versenyével mégsem volt még matematikailag eldöntött a kérdés. A kihívó Doriane Pin ugyanis megtarthatta a törölt futam pole-jáért kapott két pontot, s így a 83 egységnyi előny már nem volt elegendő, hiszen 84 maradt elérhető Abu Dhabiban (minden versenyen 25 jár a győzelemért, 2 a pole-ért és 1 a leggyorsabb körért).

Pin persze így is csak a csodában reménykedhetett, hiszen neki tarolásra, Pullingnak pedig elképesztő pechre és nullázásra lett volna szüksége a fordulathoz – ami eleve valószínűtlennek tűnt, de ha hozzávesszük, hogy az Alpine kötelékeibe tartozó Pulling idén minden futamon dobogóra állt, pláne kivitelezhetetlennek látszott. Pulling aztán az első adandó alkalommal, a pénteki időmérőn lezárta (újra) a kérdést, hiszen mindhárom versenyre megszerezte a pole-t Abu Dhabiban – ezzel néhány napon belül másodszor is bebiztosította az F1 Academy 2024-es bajnoki címét! A női széria amúgy egyáltalán nem kommunikált arról, hogy valójában „visszavonták” Pulling év végi elsőségét a plusz verseny beiktatásával.

pulling-alpine-f1academy-1_1

F2: Egy hajszállal maradtak le a pole-ról a bajnokesélyesek

Csupán fél pont az előnye az összetettben Gabriel Bortoletónak a Formula-2 2024-es idényének szezonzárója előtt Isack Hadjarral szemben, így Abu Dhabiban dől el, ki nyeri idén a legrangosabb juniorkategóriát. A pénteki időmérőn mérettettek meg a hétvégén először a riválisok, akiken kívül még a tabella harmadik helyén álló Paul Aronnak is van matematikai esélye elhódítani a végső diadalért járó trófeát.

A kvalifikáció első felének gyorskörei után Bortoleto tűnt a leggyorsabbnak a főszereplők közül, a brazil állt az élre Victor Martins-nel a nyomában. Hadjar és Aron az ötödik-hatodik helyről figyelték a jövőre az F1-ben debütáló pilótát. Rajtuk kívül Bortoleto invictás csapattársa, Kush Maini és a premás Andrea Kimi Antonelli volt még ott az élmezőnyben. Hadjar egy magabiztos csapatrádiózással vágott neki az időmérő mindent eldöntő, második felének: „Pepe, meglesz a pole, biztos vagyok benne” – mondta versenymérnökének.

Az utolsó percekben szinte folyamatosan jöttek a javítások: Martins állt az élre, Bortoletót és Hadjart a második-harmadik helyen kevesebb mint egy tizedmásodperc választotta el egymástól. Négy perccel a vége előtt egy piros zászló szakította meg a pilóták ritmusát, de még mindenkinek volt ideje egy utolsó gyorskörre. Végül komoly javításokat nem láthattunk a végén, így Martins-é lett a pole-pozícióért járó két extra pont, Bortoleto és Aron is Hadjar előtt végeztek, aki a negyedik lett. A három összetettbeli esélyes egymás közvetlen közeléből rajtolhatnak majd a hétvége futamain, amelyek közül az elsőt, a szombati sprintfutamot holnap 13:15-től tartják.

Megerősítve: dupla büntetést kap Abu Dhabiban a Williams

A Williams F1-es csapata dupla büntetést kap az Abu Dhabi Nagydíjon. Az alakulat megerősítette, hogy Alex Albon és Franco Colapinto autójában is kicserélték a sebességváltókat.

A grove-i bázisú alakulat nehéz időszakon van túl az utóbbi időben, és számos balesetet szenvedett az elmúlt néhány versenyen.

„Alex és Franco az Abu Dhabi Nagydíjon egy-egy 5 rajthelyes rajtbüntetést kap az RNC váltó kiegészítő alkatrészeinek használata miatt” - közölte a csapat. 

„Ez sajnálatos következménye a múlt heti nagydíjon történt incidenseknek, amelyek Alex és Franco befolyásán kívül estek, de mindent megteszünk azért, hogy a szezont jó eredménnyel fejezzük be.”

f1-williams-colapinto

Hivatalos: Bortoleto és Hülkenberg vezetheti az F1-es Saubert kedden

A Kick Sauber F1 Team bejelentette, hogy a keddi, szezon utáni F1-es teszten már a csapat két új pilótája, Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto vezeti majd az autókat.

Kiemelték, hogy fontos, hogy a lehető leghamarabb elkezdhessék a közös munkát a teljesen új pilótapárossal – Bortoleto addig még szeretné megnyerni az F2-es bajnoki címet, Hülkenberg pedig a Haasnál vezet még ezen a hétvégén.

A német helyett egyébként kedden már az Alpine-tól érkező Esteban Ocon ülhet a Haasban, ezt már korábban bejelentették.

Bortoleto a fiatalok tesztjén, Hülkenberg pedig a Pirelli gumitesztjén vehet részt hivatalosan, és így fogalmazott Mattia Binotto, a csapat első embere:

„Ez egy fontos első lépés mind Nico, mind Gabriel számára, ahogyan beilleszkednek a csapatba. Nico számára ez egy lehetőség arra, hogy megismerje az autót, és megkezdje a szoros együttműködést a mérnökeinkkel a 2025-ös szezon előtt, amely nagyon sűrűnek ígérkezik. Gabriel számára ez egy fantasztikus lehetőség, hogy tapasztalatot szerezzen, megismerkedjen a Formula–1-es gépekkel és azok összetett működésével, és megtegye az első lépéseket a fejlődésében a motorsport legmagasabb szintjén. Alig várjuk, hogy mindkettőjüket láthassuk akcióban, és megkezdhessük közös utunkat”.” 

f1-hülkenberg

Bejelentés: Max Verstappen apa lesz

Max Verstappen és Kelly Piquet az Instagramon jelentette be péntek reggel, hogy közös gyermekük lesz: ahogy Verstappen fogalmazott, a Mini Verstappen-Piquet érkezik!

A holland pilóta és párja utóbbi Danyiil Kvjattól született gyermekét neveli, neki lesz majd féltestvére a pár közös gyermeke.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

„Nincs jobb, mint a Ferrari F1-es versenyzőjének lenni” – Sainz tanácsa Hamiltonnak

Utolsó versenyére készül a Ferrarinál Carlos Sainz, 2025-től ugyanis a Mercedestől érkező Lewis Hamilton veszi át a helyét, míg a Williamshez teszi át a székhelyét. A maranellói gárdánál négy szezont eltöltő és négy futamot is nyerő spanyoltól az Abu Dhabi Nagydíj médianapján megkérdezték, mit tanácsolja a helyére igazoló Hamiltonnak:

„Nem hiszem, hogy egy hétszeres világbajnoknak, aki sokszor vagy legalábbis néhányszor már váltott csapatot a múltban, szüksége van a tanácsomra. Az egyetlen dolog, amit nyilván javasolhatok vagy mondhatok neki, hogy élvezze. Hihetetlen hely arra, hogy részese legyél a csapatnak, és hihetetlen hely vezetni és Formula-1-es pilótának érezni magad. Hiszem, hogy hihetetlen bánásmódban részesíti majd a tifosi és az összes támogató, mérnök, szerelő, mindenki a Ferrarinál, és élvezze, mert semmi sem jobb annál, mintha a Ferrari F1-es versenyzője vagy. És igen, biztos vagyok benne, hogy élvezni is fogja.”

f1-sainz-ferrari-abudhabi-day0

Hagyomány: ismét együtt vacsorázott a szezonzáró előtt az F1-es mezőny – fotó

Immár évek óta hagyomány a Formula-1-esek számára, hogy az idényzáró Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki előestéjén összegyűlnek egy közös vacsorára. A sok pilóta közösségi oldalán megjelent csoportfotó tanúsága szerint ez idén sem volt másként: összesen 16-an vettek részt a vacsorán, egyedül az Aston Martin és a Haas párosa, azaz Fernando Alonso, Lance Stroll, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg nem szerepel a fotón.

Esteban Ocon posztjából az is kiderül, hogy ezúttal Hamilton szervezte a vacsorát, de a legérdekesebb Lando Norris képaláírása: „Igen, az a kettő, akire gondoltok, a lehető legmesszebb ült egymástól…” – utalt a McLaren-pilóta Max Verstappen és George Russell elmérgesedő szócsörtéjére.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés

Russell megható sisakkal, a Mercedes érzelmes videóval búcsúzik Hamiltontól

Egy fejezet véget ér a Formula-1 történetében és Lewis Hamilton pályafutásában, hiszen az Abu Dhabi Nagydíjon áll rajthoz utoljára a Mercedesszel, amelynek színeiben 12 szezonon át versenyzett és ez alatt hat vb-címet nyert. Csütörtökön elkészült az utolsó közös csapatfotó is a Ferrarihoz távozó pilótával, de az Ezüst Nyilak egy érzelmes videót is megosztottak az együtt töltött időről és sikerekről:

f1-hamilton-mercedes-abudhabi-day0-2

A csapattárs George Russell pedig egy speciális sisakfestéssel köszön el Hamiltontól: „Találkozunk a pályán, Lewis” – olvasható az ifjabb brit hétvégi bukóján. „10 évesként autogramra vártam, aztán 3 évig csapattársak voltunk. Megtiszteltetés volt, haver!” – írta Russell a közösségi oldalain a sisakjáról közzétett fotók mellé:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

Újabb vezető távozott az FIA-tól

Újabb vezető beosztású személy távozott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA): már nem Andrew Wheatley az FIA országúti versenyekért felelős igazgatója – írja a Motorsport szaklap. A szakember 2019 óta töltött be vezető pozíciót a rali szakágon belül, mielőtt 2022-ben megkapta az igazgatói kinevezést. Wheatleyt idén léptették elő az országúti versenyekért felelős igazgatói posztba.

Az elmúlt időszakban számos személyi változás, leépítés történt a szövetségen belül. A múlt héten Janette Tan, a Formula-2 versenyigazgatója és Tim Mayer, az FIA egyik vezető stewardja távozott, előtte pedig az F1-es versenyigazgatót, Niels Wittichet küldték el. A versenyzők nyílt levélben kérték számon az FIA-t, hogy miért nem tudnak időben a szövetséget érintő fontos változásokról, amelyre az elnök, Mohammed ben Sulayem csak így reagált: „Ez nem az ő dolguk.”

Fotók: Andre Lottererrel jön a WEC-be a Hyundai

Megmutatta készülő hypercarjának alapjait a Hyundai: a WEC-be 2026-ban, az IMSA sorozatba pedig a tervek szerint 2027-ben beszálló koreai gyártó egyúttal azt is bejelentette, hogy egyik versenyzője a Porschével idén újabb világbajnoki címet szerző, 43 esztendős Andre Lotterer lesz. A sportautózás egyik legendája 2025-ben tesztelni és fejleszteni fogja a GMR-001 névre keresztelt autót, 2026-tól pedig versenyezni fog vele a WEC-ben és Le Mans-ban, mellé pedig leigazolták az IMSA sorozatból és Le Mans-ból is jól ismert, rutinos Pipo Deranit is.

A csapat az IDEC Sporttal bútorozik össze, ennek alapjaként indulnak az ELMS szériában is, ahol Logan Sargeant lesz az egyik versenyzőjük.

wec1_1

wec2_1

wec3

wec4

Kiderült, hogy milyen bajnokságban kap lehetőséget 2025-ben Logan Sargeant

Az Európai Le Mans-ban (ELMS) tér vissza a versenypályákra Logan Sargeant. Az amerikai pilóta F1-es karrierje másfél év után ért véget, amikor James Vowles, a Williams csapatfőnöke Zandvoort után úgy döntött, hogy elég az autótörésekből, és inkább Franco Colapintónak ad bizalmat, aki a biztató kezdés után szintén több jelentős kárt is csinált már.

Sargeant azóta tesztelt már IndyCar-autót, de a friss bejelentés szerint 2025-ben a Genesis Magma Racinggel tér vissza a pályára a sportautós szériában, csapattársa pedig Jamie Chadwick és Mathys Jaubert lesz majd a #18-as Orecában.

f1-williams-sargeant

fotó: Williams Racing Media