Silverstone megerősítette: zárt kapus lesz a Brit Nagydíj – ha lesz
https://formula.hu/parc-ferme/25230
Stuart Pringle, a silverstone-i pálya főnöke a jegyvásárlóknak kiküldött levélben tájékoztatta erről a nézőket. Mint írta: igyekeztek a lehető legtovább elhúzni a döntést, de mostanra egyértelművé vált, hogy a jelenlegi egészségügyi helyzet és a kormány intézkedései miatt nem tudják nézők előtt megtartani az idei Formula-1-es Brit Nagydíjat. A már belépővel rendelkezők vagy átírathatják a jegyüket a 2021-es versenyre, vagy az ár teljes visszatérítését kérhetik. Pringle hozzátette: jövőre több ezer különjegyet fognak biztosítani a koronavírus-járvány miatt a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozóknak.
A mostani bejelentés alapján tehát Silverstone úgy készül, ha zárt kapusan is, de meg tudja rendezni az F1-es nagydíját – sőt, sajtóhírek szerint rögtön két versenynek is otthont ad a brit helyszín, ahogy előtte hasonlóra készül Spielberg is. Mindezeket azonban még nem erősítették meg, de várhatóan rövidesen hivatalosan is kiadják a járvány miatt módosított F1-es menetrendet.
Ricciardo mindig csodálta Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/36452
A jelenleg sérülésből lábadozó Daniel Ricciardót zandvoorti balesete előtt számos pletyka összekötötte Sergio Perez ülésével: ezen felvetések szerint az ausztrál akár már 2024-ben újra Max Verstappen csapattársa lehetett volna, de ennek megvalósulására, legalábbis a jövő évben, azóta jelentősen lecsökkent az esély. Többek között azért is merülhetett fel, hogy Ricciardo üljön Verstappen mellé, mert a két versenyző kimondottan jó viszonyban van, amit maga a sokszoros futamgyőztes is aláhúzott a Red Bull saját podcast-csatornáján:
„Mindig nagyon jól éreztük magunkat, amikor csapattársak voltunk, sokat nevettünk már akkor is, de szerintem az elmúlt néhány évben még jobban kijövünk” – mondta Ricciardo. Persze kérdés, hogy ez a kapcsolat akkor is ilyen kiváló lenne-e, ha az „elmúlt néhány évvel” ellentétben újra csapattársak lennének…
„Mindig csodáltam Maxot, fogalmazzunk úgy, hogy a versenyzéshez való hozzáállásáért, de azért is, mert az elmúlt években elért sikerei ellenére a személyisége és a gondolkodása egyáltalán nem változott meg” – tette hozzá az ausztrál, aki valószínűleg legkorábban csak az ázsiai túrát követően ülhet vissza az AlphaTauriba.
„Nyald meg a…!” – Hülkenberg is odamondta Magnussennek!
https://formula.hu/parc-ferme/36451
A 2017-es Magyar Nagydíjon történt az elmúlt időszak egyik legemlékezetesebb versenyzői összeszólalkozása, méghozzá azt követően, hogy Nico Hülkenberget mostani csapattársa, Kevin Magnussen a fűre szorította, amire a német úgy reagált, hogy a médiaketrecben odalépett hozzá, és gratulált neki ahhoz, hogy „ő a legsportszerűtlenebb versenyző a mezőnyben.” Erre jött a klasszikussá nemesedett válasz: „s**ck my balls, honey!”, amit a legóvatosabban is úgy tudnánk fordítani, hogy „nyald meg a golyóimat, édes!”
Amikor Hülkenberget a jelenlegi kapcsolatukról kérdezték, természetesen nem tudta megkerülni ezt a történetet sem: „A kapcsolatunk egészséges, a régi súrlódás már a múlté. Igazából már tavaly elkezdtünk jóban lenni. Amikor Sebet helyettesítettem, és vasárnap délelőtt Bahreinben összejöttünk megcsinálni az év eleji csoportképet, odaléptem hozzá, kezet nyújtottam, és belemondtam az arcába ugyanezeket a szavakat. Nagyon viccesnek és szórakoztatónak találta, tulajdonképpen ezzel indult a kapcsolatunk!”
Alonso: Nem érdemeltünk vb-címet a McLarennel
https://formula.hu/parc-ferme/36450
Az idei futamok felén dobogóra álló Fernando Alonsót idén már nem először kérdezték meg példátlanul hosszú F1-es karrierje kihagyott lehetőségeiről. A spanyol már korábban is beszélt arról, hogy elsősorban azt bánja, hogy nem sikerült a Ferrarival világbajnoki címet szereznie, és most is hasonlóan fogalmazott: „Ha egyetlen dolgon változtathatnék a karrieremben, az ez lenne” – mondta, csakhogy ezúttal már a McLarenre is kitért:
„A McLarennel is nagyon közel álltunk a címhez. Egyetlen ponton múlott. De valószínűleg nem érdemeltük meg, tudod, amiatt, ahogy kezeltük a dolgokat. A Ferrarinál viszont úgy éreztem, hogy egészen jól intéztünk mindent. Egy gyengébb autóval harcoltunk egészen a végsőkig” – utalt a 2012-es sikertelen bajnoki hadjáratra Alonso, aki azt is elmondta, hogy a télen látottak alapján bízik az Aston Martin újabb előrelépésében.
Erősorrend: Remeklő beugró, Albon közelít Hamiltonra
https://formula.hu/parc-ferme/36449
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
Az Olasz Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:
A monzai hétvégén kiemelkedő pontszámot kapott a futamgyőztes Max Verstappen és a remeklő Carlos Sainz mellett a Williamsszel újabb hőstettet végrehajtó Alexander Albon is – de remekelt Liam Lawson is, aki így két hétvége után meglehetősen jó pozícióban áll beugróként az összesítésben. Az összes monzai pontszám a Formula Podcast monzai futamértékelőjében hallható:
Bagnaia megpróbál rajthoz állni a misanói MotoGP-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/36448
Félelmetes bukást szenvedett el a vasárnapi Katalán Nagydíj rajtjánál a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia: a Ducati ledobta magáról az olaszt, akinek a lábán a hatalmas highside esést követően még Brad Binder is áthajtott. Csodával határos módon mindezt megúszta néhány zúzódással és törés nélkül Bagnaia, akiről szerdán kiderült: megkísérli a versenyzést a San Marinó-i Nagydíjon, amely neki és a bolognai gyártónak is a(z egyik) hazai versenye a MotoGP-ben. Ehhez persze csütörtökön még át kell mennie az orvosi vizsgálaton a címvédőnek, de ha ott megkapja a zöld jelzést, akkor pénteken felül a Desmosedicire.
Csapattársa, Enea Bastianini ellenben nem lesz ott Misanóban: az 1-es kanyarban történt tömegbalesetet elindító olasznak a bokáját és a kezét is műteni kellett, így nem is csak a mostani, hanem az Indiai és a Japán Nagydíjakat is ki kell hagynia. A Ducati nem helyettesítő őt a hétvégén, de így is két vörös gép lesz a mezőnyben, hiszen Michele Pirro szabadkártyával indul.
És hogy teljes legyen a sérültek listája: a még Mugellóban megsérülő Alex Rins továbbra sem tud motorozni, ám mivel az eddig őt pótló Iker Lecuonának a Superbike-vb-n lesz jelenése, Stefan Bradl pedig szintén szabadkártyázik, ezúttal Takumi Takahashit láthatjuk majd az LCR Hondán.
„Lewis már nem éhes, ezért vannak komoly problémái”
https://formula.hu/parc-ferme/36447
Hiába hosszabbított további két évre Lewis Hamilton a Mercedesszel és marad ezáltal az F1-ben egészen 2025-ig, a korábbi háromszoros világbajnok Jackie Stewart úgy véli, a hétszeres vb-győztesben már nincs meg a korábbi éhség, részben a gyengébb technikának is köszönhetően:
„Először is, Lewis az egyik legjobb, aki valaha a Formula-1-ben versenyzett, de az igazság az, hogy az elmúlt évtizednél a Mercedesnél vezetett, amely gyakorlatilag senki mással nem volt versenyben” – nyilatkozta a skót legenda a Bildnek. „Lewisnak egyetlen igazi ellenfele ebben az időben: az aktuális csapattársa. 2016-ot leszámítva rendre győztesen került ki ebből a párharcból. Akkor pedig Nico Rosbergtől kapott ki. A legnagyobb tisztelettel mondom, hogy jó versenyző volt, de azért nem a legnagyobb tehetség. De Rosberg éhes volt, megvolt benne abszolút az akarat, hogy világbajnok legyen. Lewisban már nincs meg ez az éhség. Ezért – és mert az autója már nem annyira erős – vannak súlyos problémái.”
fotó: DPPI
Gumimelegítő paplanok nélküli slickek, esőgumik: két olasz F1-es pályán is tesztel a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/36446
Nem unatkozik a napokban a Pirelli, ugyanis két helyszínen is kétnapos tesztet teljesítenek. Egyfelől az Alpine és a Red Bull segítségével maradtak Monzában, ahol a gumimelegítő paplan nélküli slickeket próbálgatják. Bár ezek bevezetését 2025-re halasztották, a Pirelli így is fontosnak érez kihasználni minden tesztlehetőséget – ez a mostani egyébként egy spái alkalom pótlása, amelyet az eső elmosott. Az autókban Sergio Perez és Esteban Ocon ült, előbbi 119 kört és 1:23,585-ös legjobb időt, utóbbi 118 kört és 1:25,508-as leggyorsabb eredményt teljesített az Olasz Nagydíj helyszínén.
Mindeközben Fioranóban az esős és intermediate gumik fejlesztésén és tesztelésén volt a hangsúly, köszönhetően a pálya locsolórendszerének. A Ferrari saját pályáján Carlos Sainz ült autóba és összesen 153 kört tett meg kedden, a legjobb eredménye 0:59,430 volt. A tesztek szerdán is folytatódnak, annyi változással, hogy a Ferrarit Charles Leclerc fogja vezetni, míg Monzában Pierre Gasly ül majd az Alpine-ba.
„Csak saját maguk szúrhatják el” – Wolff a Red Bull tökéletes F1-es szezonjáról
https://formula.hu/parc-ferme/36445
Lement már a 2023-as F1-es szezon csaknem kétharmada, de még mindig veretlen a Red Bull, az eddigi 14 versenyt mind az energiaitalosok nyerték. A Formula-1 történetében még soha egyetlen istálló sem teljesített tökéletes szezont – igaz, gyakorlatilag az Alfa Romeo 1950-ben és a Ferrari 1952-ben megcsinálta ezt, csak akkor még beleszámított a világbajnokság értékelésénbe az Indy 500 is. A rivális Mercedest irányító Toto Wolff szerint a Red Bullnak a saját kezében van a sorsa a rekord szempontjából – s ezt a rekordot egyébként értékeli is a csapatfőnök, ellentétben Max Verstappen „Wikipédiára való” tízgyőzelmes sorozatával:
„Úgy vélem, saját maguknak kell elszúrniuk, hogy ne nyerjék meg az összes futamot idén. Azt mondanám, hogy ez egy jó rekord, mivel ez a tökéletességet jelenti. Nekünk ez nem jött össze, mert a két versenyzőnk kiütötte egymást Barcelonában, Malajziában pedig motorhibánk volt” – utalt Wolff a 2016-os idényre, amikor a Mercedes a legközelebb került a hibátlan évadhoz. Hivatalosan amúgy az említett két hőskorbeli évad mellett a McLaren 1988-as teljesítménye állt a legközelebb a veretlenséghez, hiszen Ayrton Senna és Alain Prost a 16-ból 15 versenyt megnyert abban az évben.
fotó: DPPI
Az F1-es Olasz Nagydíj leggyorsabb kerékcseréje is hozzájárult a McLarenek koccanásához – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36444
A McLaren produkálta a vasárnapi monzai futam leggyorsabb bokszkiállását: Lando Norris kerékcseréjével 2,13 másodperc alatt végeztek a szerelők. Ez pedig belejátszhatott abba, hogy miután egy körrel később az addig a pályán előtte lévő Oscar Piastrit is hozták a bokszba, az ausztrál a kiállása után épp csapattársa mellé-mögé érkezett meg, s az 1-es kanyarban összeakadtak, amit Andrea Stella csapatvezető elfogadhatatlannak nevezett.
A McLaren egyébként idén harmadszor bizonyult a legjobbnak ezen a téren, épp a most általuk maguk mögé utasított Red Bull és Ferrari előzi őket:
Átbrandingeli magát az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/36443
Az Andretti Autosport bejelentette, hogy mostantól az eddig az anyavállalatuknak számító Andretti Global alatt folytatja az összes tevékenységét. A közlemény szerint a cél ezzel, hogy az Andretti Global név alatt, egyetlen entitásként fusson a vállalat összes tevékenysége – mindez pedig logócserével is jár majd.
Az Andretti több szériában is jelen van, kezdve az IndyCartól az IMSA-n és az Extreme-E-n át a Formula-E-ig, egyúttal feltett szándékuk beszállni a Formula-1-be is, méghozzá a Cadillackel összefogva: az ő és a többi jelentkező projektje jelenleg is elbírálás alatt áll az F1 és az FIA által. Elsőként a Formula-E-csapatot láthatjuk majd az új név alatt versenyezni a jövő évi szezonnyitón.
„Látható volt, hogy jelentett neki valamit” – Horner Verstappenről
https://formula.hu/parc-ferme/36442
Max Verstappen lett az első a Formula-1 történetében, aki zsinórban tíz győzelmet szerzett, átadva ezzel Sebastian Vettel rekordját a múltnak. A holland állította Monzában, hogy nem különösebben foglalkozott a csúccsal, a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko szerint viszont látszott a pilótán, hogy kissé ideges volt az Olasz Nagydíj hétvégéjén. A kérdés kapcsán megszólalt a csapatfőnök Christian Horner is, aki a két vélemény között foglalt állást:
„Azt nem mondanám, hogy ideges volt, de azt igen, hogy egyértelműen érezhető volt, hogy borotvaéles volt a koncentrációja, jobban, mint általában. Látható volt, hogy nyilvánvalóan jelentett valamit ez számára. A kettős győzelem és az, hogy Max immár egyedül tartja a zsinórban aratott legtöbb F1-es győzelem rekordját, igazán kiemelkedő” – fogalmazott Horner.
A rajton ment el az újonc első pontja
https://formula.hu/parc-ferme/36441
Liam Lawson mindössze a második – egyúttal az első teljes – F1-es hétvégéjét teljesítette Zandvoortban, és azonnal jobb teljesítménnyel rukkolt elő, mint akár Nyck de Vries, akár Daniel Ricciardo a nyári szünet előtt bármikor a második számú AlphaTauriban: miután közvetlenül csapattársa mögé kvalifikált, mindössze 6 másodperccel maradt le a pontszerzésről, és zárt a 11. pozícióban.
A fiatal új-zélandi tehetség úgy érzi, hogy egyedül a gyengébb rajtja miatt nem szerezhetett pontot Monzában: „Talán megvolt a tempónk a pontszerzéshez” – nyilatkozta erről. „Csakhogy rosszul rajtoltam, és szerintem igazából itt veszítettem el az esélyt. Kissé csalódott is vagyok, hogy ilyen közel voltam hozzá” – tette hozzá a Red Bull juniorja, aki azt is kiemelte, hogy a Super Formula rövidebb futamai után meg kellett szokni az F1-es nagydíjak hosszúságát:
„Ezek a versenyek hosszabbak, mint amihez szoktam, szóval alkalmazkodnom kell ehhez. Ezen dolgozom már egy ideje. Azt pedig nem tudom, hogy mi lesz Szingapúrban, szóval úgy készülök, mint máskor.”
Rosberg tárgyalt a Ferrari-szerződésről Maranellóban
https://formula.hu/parc-ferme/36440
A régi közhely szerint karrierje egy pontján minden versenyző szeretne a Ferrarinak vezetni, s ha ez túlzásnak is tűnhet, tény, hogy újra és újra felbukkannak olyan történetek, hogy egyes pilóták mikor és hogyan tárgyaltak egy esetleges maranellói átigazolásról. A Mercedesszel 2016-ban világbajnoki címet szerző Nico Rosberg a hétvégi Olasz Nagydíjon árulta el, hogy ha túl nagy esély nem is volt az átszerződésre, a múlt évtized első felében egyeztettek a Ferrarival erről a lehetőségről:
„Néhány pillanatban volt némi esély erre. Volt pár találkozóm Maranellóban, mert fel kell mérned a lehetőségeidet. Csakhogy a Mercedes volt a családom, az övék volt a leggyorsabb autó, szóval nem volt sok értelme, hogy erőltessem ezt a váltást, boldogan maradtam a Mercedesnél, és ez volt a helyes döntés” – mondta Rosberg a Sky Sportsnak, majd hozzátette: „A következő életemben Ferrari-pilóta szeretnék lenni, még ha ez egy kétélű kard is, hiszen ha a Ferrarinál vagy, és nem mennek jól a dolgok, keresztre feszítenek. Valószínűleg ez a legnagyobb nyomással járó pozíció, amiben lehetsz.”
Hill Wolff megjegyzéséről: Nem volt túl bájos...
https://formula.hu/parc-ferme/36439
A korábbi F1-es világbajnok Damon Hill reagált Toto Wolff furcsa megnyilvánulására, amelyben a Mercedes csapatvezetője érthetetlen módon próbálta meg csökkenteni és Wikipédia-sorrá degradálni Max Verstappen hétvégi rekordját.
„Elég modortalannak hangzott, nem volt túl bájos és szokatlan is volt ez Totótól, mert ő általában elég sportszerű. Szerintem most ez fáj neki, tudja, hogy milyen dominálni, most pedig a dobogóra sem állhattak fel. Nem tűnik úgy, hogy ki tudnák találni, hogy mit kell tenniük, de ki tudja? A Ferrari jó volt Monzában, mert szerintem az autójuknak feküdt a pálya, de úgy fest, hogy bárhová megyünk, a Red Bull van előnyben” – mondta 1996 világbajnoka a Sky Sportsnak.
A Mercedes és a Red Bull hétvégi szópárbajáról Pitwall című műsorunkban is beszélgettünk, nézzétek meg a vonatkozó részt:
Sainz örömmel lenne Spanyolország védelmi minisztere
https://formula.hu/parc-ferme/36438
A 2021-es Abu Dhabi Nagydíj óta Mexikó védelmi minisztereként hivatkoznak Sergio Perezre, aki feltartotta Lewis Hamiltont, ezzel hozzásegítette a világbajnoki címhez Max Verstappent. A hétvégi Olasz Nagydíj után Carlos Sainzot is hasonló címmel illeték, miután mindkét Red Bull és Charles Leclerc ellen is hatalmas védekezéseket mutatott be. Erre reagált a Ferrari pilótája:
„Örömmel lennék Spanyolország védelmi minisztere, ahogy Checo Mexikóé. Lehetne politikai vacsoránk. Ez egy jó titulus” – viccelődött a hétvége után Sainz.
A spanyol egyébként végül a karóráját is megvédte: ahogy arról beszámoltunk, Milánóban megtámadták és kirabolták, de aztán visszaszerezte az ellopott, hatalmas értéket képviselő óráját. Részletek itt!
fotó: Szabó Attila
Toto Wolff műtétre szorul, kihagyja az F1-es Japán Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/36437
A Mercedes megerősítette, hogy Toto Wolff kihagyni kényszerül az F1-es Japán Nagydíjat egy műtét miatt.
A csillagosok csapatvezetője állítólag egy régóta meglévő térdsérülése miatt kénytelen kés alá feküdni a Szingapúri Nagydíjat követően, így nem lehet majd ott Suzukában – ennél többet az istálló nem árult el, azt sem, hogy összefüggésben áll-e az eset a nyári kerékpár-balesetével, amely során a könyöke sérült meg.
Wolff helyét azon a hétvégén a csapat vezetésébe idén bekerülő Jerome d’Ambrosio foglalja majd el helyettes csapatfőnökként, aki a Formula–E-ben a Venturi csapatvezetője volt Susie Wolff-fal közösen, és ebben a szezonban kapott fontos tanácsadói és irányítói szerepet a Mercedes F1-es alakulatánál.
Megvan a Formula Tipper hétvégi győztese
https://formula.hu/parc-ferme/36436
Ahogy arról múlt héten beszámoltunk, érdemes játszani a Formula Tipperrel: aki a Formula.hu bajnokságban a legtöbb pontot szerzi az adott hétvége során, azt megajándékozzuk egy Autósport évkönyvvel, szerkesztőségünk évösszefoglaló kiadványával!
Az Olasz Nagydíj hétvégéjén "Bandika" nevű felhasználó szerezte a legtöbb pontot: a kapott 100-ból 4051-et (!) produkált, ennyit hozott neki Carlos Sainz pole-pozíciója, amivel az idei szezon eddigi legjobb hétvégi eredményét jegyezte. Gratulálunk!
Kérjük, hogy jelentkezzen a formula@formula.hu email-címen, hogy egyeztethessük a nyeremény átadásának részleteit.
És ne felejtsétek: a Szingapúri Nagydíjon is érdemes lesz velünk játszani, annak menetéről itt tájékozódhattok bővebben!
Nincs probléma a két koccanó McLaren-pilóta közt
https://formula.hu/parc-ferme/36435
Az Olasz Nagydíj számos emlékezetes jelenete közül az egyiket a két McLaren hozta össze: miután a három versenytársával is bajuszt akasztó Oscar Piastrit csapata gyakorlatilag Norris mögé varázsolta azzal, hogy alkalmat teremtettek a brit számára az elévágásra, a bokszból kijövet az első sikánban az ausztrál megpróbálta visszavenni a pozíciót, ám összeértek, kivívva ezzel Andrea Stella csapatfőnök nemtetszését.
Szerencsére a két autó sértetlenül megúszta a találkozást, és Norris szerint kettejük között sem okozott problémát az eset: „Szerintem egyszerűen hidegek voltak az abroncsai, ettől kicsit alulkormányzott lett. Megpróbáltam elég helyet hagyni, de ezt nehéz felmérni a tükörben. Szerintem elég helyet hagytam, de a hideg kemény gumi nem jó kombináció, így a hátsó gumimnak koccant. Nem, ez nem ideális, de szerintem tiszteljük egymást, elég helyet hagyunk a másiknak, és szerencsére semmi nem történt, szóval minden rendben.”
Sainz reagált a tegnapi bűncselekményre
https://formula.hu/parc-ferme/36434
Carlos Sainznak nem csupán a harmadik helyét kellett megvédenie tegnap, hanem az óráját is: mint korábban beszámoltunk róla, a spanyol versenyzőt tegnap este Milánóban megtámadták, és megfosztották méregdrága karórájától, de járókelők segítségével sikerült visszaszereznie azt. Sainz ma a közösségi médiában írt az esetről:
„Ahogy sokan tudjátok, tegnap egy sajnálatos incidenst kellett átélnünk Milánóban. A legfontosabb, hogy mindannyian jól vagyunk, és ez csak egy kellemetlen történet marad. Köszönöm mindenkinek, aki segített tegnap, a milánói rendőrségnek a gyors intézkedésért, és hálás vagyok minden üzenetért” – írta a tegnap monzai futam egyik hőse az X-en.
Formula1.5 – Sainz első győzelme
https://formula.hu/parc-ferme/36433
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? Carlos Sainz idei első győzelmével megerősítette bajnoki harmadik helyét, a Ferrari először aratott kettős győzelmet, sőt mindössze másodszor ért el kettős dobogót, Russell Spanyolország után először állhatott a pódiumra, Lawson pedig máris megszerezte első pontjait – melyek a második számú AlphaTauri első pontjai voltak egyúttal.