Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. február 26. péntek

Akkorát bukott a versenyző, hogy még a szimulátora is felborult

A vártnál élethűbben alakult Jordan Taylor legutóbbi virtuális balesete. Az amerikai autóversenyző sokakhoz hasonlóan szimulátorozással tartja magát karban, ám arra valószínűleg nem számított, hogy az iRacing manapság ennyire valóságosan közvetíti a vezetés adta élményeket. Épp a monzai oválpályán körözött egy NASCAR-autóval, amikor összeért egy riválisával, és akkorát csattant, hogy az ülését mozgató szerkezet kibillent az egyensúlyából, és az oldalára dőlt. Taylor ezzel a mutatvánnyal valószínűleg az első a világon, aki felborított egy szimulátort.

Hamilton szörfözéssel hangol, élvezi a jó időt

Lewis Hamilton a tél folyamán többször is a hegyekből posztolt, ahogy túrázott, vagy éppen síelt a havas csúcsokon, most viszont terepet váltott és leugrott az óceánhoz, hogy másik kedvenc időtöltésének, a szörfözésnek hódoljon. A világbajnok arról írt legutóbbi posztjában, hogy a versenyzésen kívül a szörfözést élvezi a legjobban, a hullámokat, az őt körülvevő óceánt - szeretné minden nap ezt csinálni egyszer. 

A világbajnok tehát folytatja kikapcsolódását, míg Valtteri Bottas már munkába állt a Mercedes főhadiszállásán...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Bottas munkába állt: még mindig belefér a Mercedes ülésébe

Valtteri Bottas üléspróbájáról tett közzé videót a Mercedes.

Pazar sisakfestéssel készül a Formula-E szezonnyitójára da Costa

Igazi különlegességgel, sötétben fénylő bukósisakkal várja a Formula-E dupla villanyfényes szezonnyitóját Felix da Costa. A széria címvédője az eddig megszokott sisakfestésétől csak némileg tért el, mégis óriásit villantott az alábbi dizájnnal, amelyen a fluoreszkáló zöld mintázat került középpontba.

EvEZ1SxWgAA99j_

EvEZ1WNWgAULbcb

EvEZ1dEXEAEE0e4

Forrás: Twitter

A Formula-E első világbajnoki éve most hétvégén rajtol el, ennek programja itt található.

Stílusosan érkezett a Red Bull párosa az új autó bejáratására

A Red Bull F1-es gárdája szerdán Silverstone-ban nagy titkolózás közepette kipróbálta idei versenygépét, az RB16B-t. Erről azóta sem jelentek meg fotók (hogy miért, arról itt írtunk), a csapat még másnap is egyéb felvételekkel próbálta lekötni rajongóit. Alább például azt láthatjuk, ahogy az istállói idei pilótapárosa, Sergio Perez és Max Verstappen egy első és egy második generációs Honda NSX-szel érkezik meg a pályára.

Előkerült egy felvétel, amelyen a McLaren vezetője gyerekként a Szerencsekerékben szerepel

Maga Zak Brown osztotta meg az alábbi felvételt:

 

Ezek már tényleg az autók: Gasly és Tsunoda nyúzza az Alpha Taurit Imolában

A csapat egy helikopteres videót osztott meg, de azért elérhető egy olyan is, ahol a "lényeg" szerepel:

Schumachernek nagyobb laptopra lesz szüksége, ha minden F1-es pályarajzot rá akar ragasztani

Mick Schumacher elkötelezett tanuló hírében áll, amit a lenti két fotó is jól tükröz: még a laptopja külső borítójára is F2-es pályarajzokat ragasztott. A széria tavalyi bajnoka idén azonban az F1-ben debütál, ahol a tervek szerint 23 versenyhétvége lesz, szóval érdemes lesz átgondolnia az alábbi megoldást.

Mario Kart-versenyt rendeztek a hétvégi FE-nyitány pályáján

Pénteken és szombaton végre megkezdődik a Formula-E hetedik szezonja a Diriyah ePrix-vel, a Virginnél pedig egyedi felvezetőműsort készítettek ehhez: felépítették a szaúd-arábiai pálya kicsinyített mását, Mariót és Luigit felállították a rajtrácsra, Robin Frijnst és az újonc Nick Cassidyt pedig a tornácra, hogy onnan irányítsák kis versenyautóikat. Ha ebből kell kiindulni, akkor egyrészt a csapattársak összehangolódása remekül sikerült, másrészt jobb, ha az igazi versenyautóknál maradnak. 

A harmadik 2021-es autó is pályára lépett: A Red Bull első tesztje videón

Megtartották az RB16B bejáratását – melyre egy 100 km-es filmnap adott lehetőséget –, a silverstone-i pályán Max Verstappen és Sergio Perez kipróbálhatták idei versenygépüket. Megírtuk, mit mondott a két pilóta, a vizuális típusoknak pedig itt az eseményről készült videó (habár az RB16B-ből nem sok látható benne):

Amikor az Alpha Tauri videót ígért egy „repülőkörről”, nem pont erre gondoltunk

Az elmúlt napokban Pierre Gasly és Yuki Tsunoda Imolában járatták be az Alpha Tauri idei autóját és vezettek egy korábbi modellt is egy privát tesztelés keretében, így amikor az Alpha Tauri beígérte, hogy videót tesz közzé egy gyorskörről, sokan izgalomba jöttek a Twitteren. Igen ám, de a csapat itt némi játékos megtévesztéssel élt, kihasználva, hogy angolul a gyorskört repülőkörnek (flying lap) nevezik, így teljes joggal osztott meg végül egy olyan videót, amire senki nem számított: egy kör az imolai pálya vonala felett... helikopterből.

Mondjuk ez sem kevésbé látványos!

 

Nem sok 70 éves nagymama tud úgy autóval fánkozni, mint Mattias Ekström anyukája

A Dakar Rali után és az Extreme-E szezonja előtt lévő, eközben az e hétvégi WRC-beugrásra készülő Mattias Ekström különleges meglepetéssel készült szülei számára. Elhívta őket arra a havas tisztásra, ahol gyerekkorában megtanulta a versenyzés fortélyait, és odaadta nekik új utcai Cupráját egy menetre. Mivel szülei szintén autósportos múlttal rendelkeznek, nem ijedtek meg a kihívástól, sőt anyja, Agneta az életkorát meghazudtolva még némi lelkes fánkozást is bemutatott a havon.

Rákapott a paddock az alkoholmentes sör ízére

Nem hittük volna, hogy az alkoholmentes sörök Formula-1-es térnyeréséről fogunk beszámolni, pedig most ezt tesszük: miután pár napja Carlos Sainz személyes szponzora, az Estrella Galicia 0,0 csatlakozott a Ferrarihoz, most a nap mint nap újabb partnereket bejelentő Aston Martin egyesítette erejét a Peroni Libera 0.0% márkával.

A Magyarországon nem forgalmazott alkoholmentes sör neve szerepelni fog az AMR21-en és a versenyzők overalljain, ezen túlmenően reklámfilmeket ígérnek Vettel és Stroll szereplésével.

A Formula.hu iparági forrásokból származó információi szerint az olasz Peroni eredetileg a Ferrarival tárgyalt, de velük nem sikerült megállapodni, éppen a Sainz által hozott Estrella Galicia miatt – hiszen két Hivatalos Sör nem fér meg egy motorhome-ban.

A Peroni sörfőzde nem először lesz jelen az autó-motorsportban: világos sörük, a Nastro Azzurro neve a motorrajongók számára lehet nagyon is ismerős. Valentino Rossi pályafutását első éveiben ez a márka szponzorálta, még első királykategóriás világbajnoki címét is a Nastro Azzurro Hondával szerezte 2001-ben.

Elkeresztelték az Aston Martin F1-esét

Egy héttel a bemutatás előtt a Formula-1-be gyártóként visszatérő Aston Martin elárulta, hogy hívják idei versenygépét: a modell neve AMR21 lesz. Ez követi a Racing Point névadási szokását, mivel a tavalyi autót RP20-nak hívták.

Az autó körülbelül 50 %-ban egyezik meg a (Mercedesszel közeli rokonságot mutató) RP20-szal, fejlesztése pedig már tavaly augusztusban elkezdődött. A csapat által közzétett fotó alapján a 01-es számú karosszéria már január 18-án napvilágot látott: ez a kép azt is sejteti, milyen árnyalatú lesz a csapat zöldje. A fényezésbe rózsaszín is kerülhet, mivel a Racing Point korábbi főszponzora, a BWT végül az Aston Martinnál marad.

Az AMR21 jövő szerdán, március 3-án mutatkozik be, közép-európai idő szerint 16 órakor.

Mikulás, hógokart, rénszarvas, kutyaszán: Mindent kipróbáltak a WRC-pilóták a lappföldi futam előtt

A DirtFish készített rövid összeállítást arról, hogy a hétvégén, Lappföldön, Rovaniemi körül megrendezendő Arctic Rali előtt mi mindent próbáltak ki a Hyundai WRC-pilótái.

Egy japán sorozatban folytathatja karrierjét az F2-től elköszönt Alesi

A Super GT GT300-as géposztályának egyik autóját tesztelheti Jean Alesi fia, Giuliano. A 21 éves pilóta az F2-t és a Ferrari pilótaakadémiáját maga mögött hagyva idén év elején Ázsia felé vette az irányt abban a reményben, hogy ott több lehetősége lesz kibontakozni. A március 6-7-e között megrendezett okayamai teszten a Team Thailand biztosít számára egy Lexus RC F GT3-as típust. Bár a versenyző eddig a széria idei hivatalos nevezési listáján sem szerepelt, a Motorsport úgy tudja, minimum a szezon első felét teljesíteni fogja a thaiföldi csapattal.

A Ferrari januárban egyfajta búcsúajándékként lehetőséget adott Alesi számára, hogy életében először F1-es autót vezethessen. Ennek kapcsán a pilóta édesapja elárulta, miért döntöttek arról, hogy maguk mögött hagyják Európát.

03320023_008

Fotó: DPPI

Dupla villanyfényes futammal indul a Formula-E első vb-szezonja – itt a program

Február utolsó hétvégén végre elrajtol a Formula-E hetedik idénye, amely során immár világbajnoki rangot kap a sorozat, így annak győztesét is világbajnokként emlegethetjük majd az F1-hez, a WRC-hez, a WRX-hez és a WEC-hez hasonlóan. Az évad a tervezettnél később, viszont történelmi versennyel kezdődik meg, hiszen Szaúd-Arábiában rendezik meg az elektromos bajnokság történetének első villanyfényes futamát – sőt, rögtön a másodikat is, ugyanis két fordulót bonyolítanak le pénteken és szombaton. Mutatjuk tehát a két Diriyah ePrix programját a tv-közvetítéssel együtt:

Csütörtök (február 25.)    
16:15 - 17:00 1. szabadedzés  
     
Péntek (február 26.)    
12:00 - 12:30 2. szabadedzés  
14:00 - 15:00 1. időmérő  
18:00 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
     
Szombat (február 27.)    
11:45 - 12:30 3. szabadedzés  
14:00 - 15:00 2. időmérő  
18:00 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)

fe-1

Szuperség: A Ferrari is beszáll a WEC hiperkorszakába

Csak történelmi léptékben értelmezhető az a bejelentés, amit a Ferrari tett: 2023-ban beszállnak a Hosszútávú-világbajnokság idéntől LMH névre keresztelt és hiperautókat használó új csúcskategóriájába. Ez azért fontos lépés, mert bár a Ferrari autói jelenleg is ott vannak a WEC mezőnyében, és a márka sohasem hagyott fel igazán a sportautózással, ám jelenlétük a GT-kategóriákra korlátozódik Az aktuális Sportautó-világbajnokság csúcskategóriájában - ami jelenleg az LMH - azonban már 1973 óta nem szerepeltek, azaz pontosan 50 év után térnek oda vissza.

A Ferrari közleményéből kiderül, hogy a márka alapos elemzés után döntött a WEC élvonalában való részvétel mellett, az elmúlt hetek tervezési és szimulációs periódusa után pedig most megkezdték az autó fejlesztését is. További részletekről, mint a tesztprogram és a versenyzők kiléte, még korai beszélni, de az elkövetkező bejelentésekben ezekre is sor kerül majd.

A WEC 2021-es szezonja április 4-én kezdődik, az új érában pedig a Toyota, az Alpine és a Glickenhaus autói alkotják majd az LMH mezőnyét. A következő években azonban jelentős létszámnövekedés várható, hiszen bejelentette már a kategóriához való 2022-es csatlakozását a Peugeot is, emellett az Audi, a Porsche és az Acura LMDh típusú autót épít, amely az amerikai IMSA sportautó-bajnokság élkategóriáját képezi, ám a szabályok lehetőséget kínálnak majd arra, hogy az LMH és az LMDh gépei azonos mezőnyben versengjenek egymással.

Massa legnagyobb pillanatainak listája hemzseg a „mi lehetett volna, ha” helyzetektől

Felipe Massa pályafutásának legbriliánsabb momentumai kerültek sorra a Formula-1 YouTube-csatornájának sorozatában, s a 2008-ban kis híján vb-címet szerző brazil legnagyobb teljesítményei között nem egy olyat felsorakoztattak, amelyeknek balszerencsés vége lett a pilóta szempontjából, kezdve a 2008-as hungaroringi elfüstöléssel (amelyet egy parádés rajt és domináns vezetés előzött meg) a 2010-es hockenheimi csapatutasításon át az interlagosi drámáig. Persze ezeken túl is volt pár emlékezetes megmozdulása a közkedvelt versenyzőnek – a videó átkattintás után nézhető:

Csapata és versenyzői egyperces néma csenddel tisztelegtek Fausto Gresini emléke előtt

Kedden közel két hónapos küzdelem után belehalt a koronavírus-fertőzés szövődményeibe a legendás MotoGP-csapatfőnök, Fausto Gresini. A versenyzőként két 125 köbcentis vb-címet szerző klasszis csapatának Moto2-es és Moto3-as részlege a napokban épp Valenciában készül egy privát teszten az egy hónap múlva startoló idényre: az istálló úgy döntött, az eredeti terveknek megfelelően részt vesz a gyakorláson, méghozzá Gresini ikonikus matricát ragasztva a motorjukra. Emellett a két-két versenyző és a csapattagok – valamint több más alakulat tagjai is – egyperces néma csenddel tisztelegtek a 60. születésnapja után nem sokkal elhunyt Gresini előtt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Hogyan kell gyorsan menni hóban, sötétben? Megmutatja a WRC2 listavezetője

Andreas Mikkelsen a hétvégi Arctic Ralira készül a Skoda Fabia Rally Evóval, a tesztről pedig közzétett egy belsőkamerás felvételt - a korábbi többszörös WRC-futamgyőztes második sebességi fokozatból rajtol és később sem nagyon vált vissza, csak amikor nagyon muszáj. A sötét és a hó/jég együtt bámulatos kombináció, de a szöges gumik jól kapaszkodnak...

Olvastad már?