Aston Martin: Még hivatalosabb lett, ami már amúgy is hivatalos volt
https://formula.hu/parc-ferme/24980
Fontos bejelentéseket tett már kedden a brit sportautómárka, az Aston Martin: félmilliárd font tőkeemelés történt, melynek nagy részéről Lawrence Stroll konzorciuma gondoskodik – áprilisban a kanadai elfoglalja az igazgatótanács elnöki székét. Azt maga Stroll erősítette meg, hogy az autóiparra nagy terhet helyező koronavírus-járvány ellenére az eredeti terv szerint, 2021-ben az Aston Martin gyári csapatként indul a Formula-1-ben – mint ismert, a szintén Stroll érdekeltségébe tartozó Racing Pointtal egyesítve erejét.
Mindez pedig már a Racing Point hivatalos weboldalán is olvasható, Lawrence Stroll elmondta, hogy minden lezárult az ügylettel kapcsolatban, kérdés sem merülhet fel arról, hogy jönnek-e az F1-be, mert jönnek, méghozzá Aston Martin F1 Team néven. Így lehet egy hivatalos hír még hivatalosabb.
fotó: racingpointf1.com
Elfogadták Kyalami fejlesztési terveit, egy lépéssel közelebb az F1 dél-afrikai visszatérése
https://formula.hu/parc-ferme/39474
Nagy lépést tett a Kyalami versenypálya afelé, hogy náluk térhessen vissza Dél-Afrikába és egyáltalán az afrikai kontinensre a Formula-1, ugyanis az FIA jóváhagyta azokat az átalakítási terveket, amelyekkel az F1-es nagydíjrendezéshez szükséges Grade 1-es besorolást megkaphatja a helyszín. Kyalami legutóbb 1993-ban adott otthont F1-es futamnak, azóta egyszer 2016-ban újították fel a létesítményt, amely így a Grade 2-es besorolást kapta meg az FIA-tól.
Most a Miami Nagydíjnak otthont adó pályát is tervező Apex Design terveit fogadta el az FIA, amely a közleményük szerint meghatározó pillanat a dél-afrikai autósport számára, és az elkészülés után „Afrika egyetlen versenypályája lesznek, amely alkalmas a Formula-1 fogadására”. A módosítások nem a nyomvonalra, amelyhez nem is kell hozzányúlni, hanem a bukóterekre, a korlátokra, a rázókövekre és a csatornázásra összpontosítanak. A pályának most három éve van rá, hogy elvégezzék a szükséges munkálatokat.
Az afrikai visszatérés több éve az F1 és az FIA célkitűzése, és erre az egyik esélyes a szintén pályázó Ruanda és a szintén érdeklődő Marokkó mellett Dél-Afrika. Ott viszont több pályázat is elképzelhető, Kyalami mellett két fokvárosi pálya is esélyes lehet arra, hogy futamot rendezzen. A közlemény ki is tért arra, hogy bizonyos munkálatokat annak függvényében végeznek majd el, amennyiben az F1 tényleg visszatér Dél-Afrikába és Kyalami lesz a futam helyszíne.
F1.5 – Hülkenberg és Alonso előretört
https://formula.hu/parc-ferme/39473
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Miután az előző két hétvégén Nico Hülkenberg és Fernando Alonso is megszerezte első idei győzelmét, a két rutinos versenyző nemcsak megelőzte az év eleji formáját hiába kereső Oliver Bearmant, de az előttük állókra is alaposan felzárkóztak, hiszen míg ők 43, illetve 37 egységet zsebeltek be ebben a két fordulóban, senki nem tudott 20 fölé jutni.
Húszig is csak Isack Hadjar, aki bizonyosan így sem elégedett, hiszen Alexander Albon két nullázása lehetőséget teremtett számára arra, hogy Kanadában akár a vezetést is átvegye a tabellán, azonban a szezonnyitó óta elért leggyengébb eredményével mindössze két pontot tudott faragni a lemaradásán. Az összetett harmadik helyéért jelenleg Ocon és Sainz vív nagy csatát, ide-oda adogatva egymásnak a kezdeményezést, míg a mezőny végén Franco Colapintót kell kiemelni, aki majdnem beérte Bortoletót és Doohant.
1,2 milliárd dollár: megvan a jóváhagyás, jöhet a városi F1-es futam Bangkokban
https://formula.hu/parc-ferme/39472
A thaiföldi kabinet jóváhagyta azt az 1,2 milliárd dolláros pályázatot, amely szerint 2028-ban F1-es utcai futamot rendeznének a fővárosban, Bangkokban - közölték kedden kormánytisztviselők.
Ha a pályázat sikeres lesz, a thai főváros szerződést kapna arra, hogy 2028-tól 2032-ig minden évben rendezzen egy versenyt - mondta Jirayu Houngsub kormányszóvivő egy sajtótájékoztatón.
Sorawong Thienthong turisztikai miniszter újságíróknak elmondta, hogy a pályázat értéke mintegy 40 milliárd baht (1,23 milliárd dollár).
Márciusban Paetongtarn Shinawatra thaiföldi miniszterelnök találkozott a Forma-1 vezetőjével, Stefano Domenicalival, és elmondta, hogy Thaiföld megvalósíthatósági tanulmányt készíttet arról, hogy 2028-tól egy bangkoki utcai pályán rendezzenek nagydíjat.
A kormány szerint a verseny megrendezése elősegítené a turizmus fellendítését, amely Thaiföld gazdaságának egyik fő hajtóereje.
Le Mans: Extrém szárnyelhajlás miatt kizárták a negyedik helyezett Ferrarit
https://formula.hu/parc-ferme/39471
Bő egy nappal a leintés után módosult a Le Mans-i 24 órás végeredménye, miután kizárták az eredetileg negyedik helyen befutó #50-es Ferrarit. Az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen trió autóján az utólagos technikai ellenőrzések során találták szabálytalannak a hátsó szárnyat: az FIA jelentése szerint négy csavar is hiányzott a rögzítésnél, emellett az előírt maximális 15 mm-es érték helyett 52 mm-es elhajlást produkált a tesztek során az elem.
A Ferrari azzal érvelt, hogy az extrém elhajlásnak köze volt a négy hiányzó csavarhoz, de nem származott ebből teljesítménybeli előnyük, a felügyelők azonban ezt nem fogadták el, rámutatva, hogy igenis előnyt jelentett a hiba, hiszen a hajrában mérték a legnagyobb végsebességet az #50-es Ferrarinál. Állítólag egy szerelő az utolsó órában észlelte a problémát egyébként, a Ferrari mégsem lépett az ügyben – amely ráadásul a felügyelők indoklása szerint veszélyt is jelenthetett volna, ha a nem megfelelő rögzítés miatt nagy terhelésnél esetleg leesik a szárny.
Az #50-es Ferrari kizárásával a #12-as Cadillac lépett előre a negyedik, a #7-es Toyota az ötödik helyre, míg a top 10-be és ezáltal a pontszerzők közé a Mick Schumacher-féle #36-os Alpine került be a testvérautó mögött. A Hypercar-kategória módosított top 10-es sorrendje:
1. | #83 AF Corse | Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica |
2. | #6 Porsche Penske | L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell |
3. | #51 Ferrari AF Corse | A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi |
4. | #12 Cadillac Hertz Team Jota | A. Lynn, N. Nato, W. Stevens |
5. | #7 Toyota Gazoo Racing | M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi |
6. | #5 Porsche Penske | J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet |
7. | #38 Cadillac Hertz Team Jota | E. Bamber, S. Bourdais, J. Button |
8. | #4 Porsche Penske | F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein |
9. | #35 Alpine Endurance Team | P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi |
10. | #36 Alpine Endurance Team | J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher |
„Imádom az állatokat, szomorú vagyok” – Hamiltont lesújtotta a mormota elgázolása
https://formula.hu/parc-ferme/39470
Újabb csalódáskeltő futamon van túl Lewis Hamilton, akinek a teljesítményét azonban az is befolyásolta az F1-es Kanadai Nagydíj vasárnapi versenyén, hogy még az első etapja során elgázolt egy mormotát, amelyek igen gyakran beszaladnak a pályára Montrealban. Ettől megsérült a hétszeres világbajnok Ferrarijának padlólemeze, ami nagyjából fél másodperces veszteséget jelentett körönként – de Hamilton nemcsak az autóját, hanem a mormotát is sajnálta:
„Nem láttam, amikor megtörtént, de nyilván hallottam valamit, és azt mondták, hogy elütöttem egy mormotát. Úgyhogy ez lesújtott: imádom az állatokat, szóval nagyon szomorú vagyok emiatt, szörnyű. Soha nem történt még velem ilyen itt” – nyilatkozta a Sky Sports F1 kamerái előtt a brit.
IndyCar: Kirkwood először győzött oválon, Newgarden nagyot bukott (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/39469
Kyle Kirkwood győzelmét hozta az IndyCar villanyfényes oválversenye Gatewayen: az Andretti pilótája idén már harmadik sikerét jegyezte – továbbra is csak ő nyert futamot Alex Paloun kívül 2025-ben –, viszont ez volt az első alkalom karrierje során, hogy nem utcai helyszínen diadalmaskodott, hanem oválpályán. Kirkwood mellé Pato O’Ward és Christian Rasmussen állhatott még fel a dobogóra, míg Palou ezúttal nyolcadik lett, így némileg olvadt az előnye O’Warddal és Kirkwooddal szemben – igaz, így is 73 egység a fórja a mexikói és 75 az amerikai előtt.
A verseny egyébként igen akciódús volt, a pole-ból induló Will Power is falazott például defekt miatt, de a legnagyobb baleset kétségkívül akkor történt, amikor Louis Foster ment neki a falnak, majd a pályán keresztbe visszacsúszva Josef Newgarden már nem tudta őt kikerülni, az ütközéstől pedig a kétszeres IndyCar-bajnok autója a levegőbe repült és fejtetőn landolt. A futam videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
1. | Kyle Kirkwood | Andretti | |
2. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 0.5398 |
3. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | 0.8896 |
4. | Scott Dixon | Chip Ganassi | 4.2065 |
5. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | 8.9459 |
6. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 10.2934 |
7. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 10.4518 |
8. | Alex Palou | Chip Ganassi | 14.1018 |
9. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 19.9565 |
10. | Robert Shwartzman | Prema | 21.4104 |
11. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 23.4350 |
12. | David Malukas | A.J. Foyt Enterprises | 24.2622 |
13. | Marcus Ericsson | Andretti | 25.0222 |
14. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 26.6108 |
15. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi | 1 kör /1.1012 |
16. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 1 kör /1.9322 |
17. | Colton Herta | Andretti | 1 kör /8.0906 |
18. | Callum Ilott | Prema | 1 kör /9.9192 |
19. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | 1 kör /13.0355 |
20. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 1 kör /22.7721 |
21. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 2 kör /13.8933 |
22. | Graham Rahal | Rahall Letterman Lanigan Racing | 7 kör /21.4072 |
23. | Devlin Defrancesco | Rahall Letterman Lanigan Racing | 43 kör |
24. | Scott McLaughlin | Team Penske | Kiesett |
25. | Josef Newgarden | Team Penske | Kiesett |
26. | Louis Foster | Rahall Letterman Lanigan Racing | Kiesett |
27. | Will Power | Team Penske | Kiesett |
TCR: Michelisz kétszer a dobogó közelében Valenciában
https://formula.hu/parc-ferme/39468
Kétszer is a dobogó közelében végzett Michelisz Norbert a TCR World Tour idei második, valenciai állomásán. A mexikóvárosi nyitányon látott küszködés után biztatóbb formát mutatott a Hyundai Spanyolországban, ahol az első futamon a címvédő magyar volt a koreai márka legjobbja a negyedik helyével. A második versenyen is éppen felzárkózóban volt, amikor ütközött Thed Björkkel: emiatt visszacsúszott, és végül 11. lett. A záró futamon pedig egy ötödik helyet gyűjtött Michelisz, aki így 48 ponttal zárta a hétvégét, ami éppen négyszerese a mexikói termésének, és ezzel feljött a tabella kilencedik helyére.
Összetettben az a Yann Ehrlacher vette át közben a vezetést, aki az első és a harmadik versenyt is megnyerte az egyértelműen legjobb tempót mutató Lynk & Co volánjánál. Mindkétszer márkatársa, Santiago Urrutia volt mögötte a második, aki ezzel fel is jött másodiknak a pontversenyben, átlépve a Mexikó után még éllovas hondást, Esteban Guerrierit, akinek ezúttal egy negyedik hely volt a legjobbja. A második futamon megszületett a BRC Hyundai első diadala is Nestor Girolami révén, így a márka pilótái közül ő áll legelőrébb a tabellán: konkrétan a hatodik helyen a Lynk & Co kvartettje és Guerrieri mögött.
A bajnokság állása két forduló után:
1. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 152 |
2. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 146 |
3. | Esteban Guerrieri | Honda | 145 |
4. | Thed Björk | Lynk & Co | 119 |
5. | Ma Qing Hua | Lynk & Co | 100 |
6. | Nestor Girolami | Hyundai | 84 |
7. | Ignacio Montenegro | Honda | 74 |
8. | Aurélien Comte | Cupra | 65 |
9. | Michelisz Norbert | Hyundai | 60 |
10. | John Filippi | Cupra | 56 |
A Red Bull megóvta Russell futamgyőzelmét!
https://formula.hu/parc-ferme/39467
A Red Bull hivatalosan is óvást nyújtott be George Russell Kanadai Nagydíjon aratott győzelme ellen, miután a biztonsági autó mögött a csapat álláspontja szerint a brit szabálytalanságot követett el.
Russellt és Max Verstappent is berendelték a stewardok meghallgatásra.
fotó: Red Bull Content Pool
Több csapatnál, az F1-nél és az FIA-nál is megfordult veterán lehet az Alpine új csapatmenedzsere
https://formula.hu/parc-ferme/39466
Steve Nielsent nevezheti ki új F1-es csapatmenedzserének az Alpine – számolt be értesülései alapján a Motorsport.com portál. Azok után keres új főnököt az enstone-i alakulat, hogy néhány hete váratlanul, a hivatalos kommunikáció szerint személyes okok miatt távozott a csapatvezetői posztról a tavaly nyár végén kinevezett Oliver Oakes, akinek a pozícióját ideiglenes a vezérigazgatói tanácsadóként visszatért Flavio Briatore tölti be.
Nielsen igazi F1-es veteránnak számít, csaknem négy évtizedes Formula-1-es karrierje során megfordult többek között a Lotus tesztcsapatánál, a Tyrrellnél, a Benettonnál – ahol együtt dolgozott Briatoréval –, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél. Néhány csapatnál több időszakban is dolgozott, a legtöbbször sportigazgatóként, és ezek közé tartozik a Benetton is, ahol csaknem egy évtizeden át töltötte be ezt a posztot, miközben a jelenlegi Alpine annak idején Renault-vá, majd Lotussá vedlett át. Nielsen ráadásul 2017-ben magának a Formula-1-nek lett a sportigazgatója, 2023-ban tizenegy hónapon át pedig az FIA-nál is dolgozott ugyanebben a minőségben.
fotó: DPPI
Hozzányúltak Gasly és Lawson autójához, változott az F1-es Kanadai Nagydíj rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/39465
Csak a bokszutcából vághat neki Pierre Gasly a Formula-1-es Kanadai Nagydíjnak – közölte az Alpine. Az eredetileg az utolsó helyre kvalifikáló, majd Yuki Tsunoda tízhelyes rajtbüntetése révén a 19. pozícióba előrelépő francia autóját ugyanis kivették a parc fermé hatálya alól, ami automatikusan bokszutcai rajtot eredményez az F1-es sportszabályzat szerint.
Nem sokkal később az is kiderült, hogy Liam Lawson autójához is hozzányúlt a Racing Bulls, ráadásul új erőforrást is beszereltek neki, amellyel átlépi az egy idényben felhasználható mennyiséget: mindezek pedig az új-zélandi számára is bokszutcai rajtot eredményeznek a 18. rajtkocka helyett. Ezzel annyiban módosul a rajtsorrend, hogy Tsunoda lép előre a 18. rajthelyre – hacsak később vele nem lép meg hasonlót a Red Bull. A teljes montreali rajtrács ide kattintva böngészhető.
„Mintha úgy táncolnál, hogy nincs ritmusérzéked” – Hamilton a Ferrari F1-es autójáról
https://formula.hu/parc-ferme/39464
Továbbra sem igazán érzett rá a Ferrari 2025-ös Formula-1-es autójára Lewis Hamilton. A Kanadai Nagydíj időmérőjén az ötödik rajthelyet kaparintotta meg a hétszeres világbajnok, amely után csalódottan értékelt – igaz, a dobogós helyezés esélyéről még nem akart lemondani. A Canal+ csatornának nyilatkozva pedig igazán érzékletes hasonlattal írta le a brit, milyen érzés vezetni számára az SF-25-öst:
„Ez az autó… olyan, mint amikor valaki nem tud táncolni. Valaki, akinek nincs ritmusérzéke. Megpróbálni ritmust követtetni valakivel, akinek nincs ritmusérzéke… nagyon-nagyon nehéz. Pontosan ilyen érzés ezzel az autóval” – fogalmazott Hamilton.
Ez lehet a döntő tényező Verstappen és Russell között a futamon
https://formula.hu/parc-ferme/39463
A második helyet szerezte meg Max Verstappen az F1-es Kanadai Nagydíj tegnapi időmérőjén. A holland erős kört rakott össze utolsó próbálkozásán, de ez így sem volt elég ahhoz, hogy legyőzze a remeklő, pole-pozíciót szerző George Russellt. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója szerint a második helyről is egyértelműen van esélye pilótájának a futamgyőzelem megszerzésére.
„Együtt tudunk élni ezzel a második hellyel, különösen, ha a hosszabb meneteket nézzük. A Mercedes lényegesen rosszabbnak tűnt a gumikopást illetően, és tavaly is sikerült Maxnak a második helyről nyernie” – nyilatkozta a tanácsadó a ServusTV-nek.
„Elég komplikált volt a helyzet a gumikkal, így megtartottuk a lágyakat és a közepeseket is, hogy megnézzük őket.”
Verstappen végül a közepes keverékű abroncsokon futotta meg a második helyet érő körét, a gumiválasztás Marko elmondása szerint utolsó pillanatos döntés volt a csapattól.
„A hőmérséklet jelentősen lecsökkent a végére. Az utolsó pillanatban hoztuk meg a döntést, de szerencsések voltunk – ha nem is terveztük meg jól a dolgot –, hogy mindkét gumit használhattuk” – mondta Marko.
Hadjar három rajthelyes büntetést kapott Sainz feltartásáért
https://formula.hu/parc-ferme/39462
Isack Hadjar három rajthelyes büntetést kapott a Kanadai Nagydíjra, miután a kvalifikáción feltartotta Carlos Sainzot. Az eset a Q1 során történt, amikor a Williams versenyzője gyors körön volt, de a Racing Bulls újonca akadályozta őt a 6-os kanyarban.
A stewardok szerint Hadjar későn próbált lehúzódni, így Sainz elveszítette az esélyt a továbbjutásra – végül 0,020 másodperccel maradt le a Q2-ről. Hadjar eredetileg bejutott a Q3-ba és a 9. rajtkockát szerezte meg, de a büntetés nyomán a 12. helyről indulhat.
A versenyző elismerte hibáját, ugyanakkor elmondta, hogy a csapat a rádión előbb figyelmeztette Sainz közeledtére, majd tévesen azt közölte vele, hogy a Williams versenyzője megszakította körét – ezért nem számított a spanyol érkezésére.
Tíz rajthelyes büntetést kapott Tsunoda
https://formula.hu/parc-ferme/39461
Yuki Tsunoda tíz rajthelyes büntetést kapott a vasárnapi futamra, amiért a Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén piros zászló alatt megelőzte Oscar Piastrit.
Az FP3-at piros zászlóval szakították meg, miután Piastri a Bajnokok Falának csapódott, defektet kapott, és lassú tempóban visszaindult a bokszutcába. Tsunoda eközben már piros zászló alatt megelőzte őt, amit a sportfelügyelők szigorúan szankcionáltak.
Bár a japán pilóta azzal védekezett, hogy biztonsági megfontolásból előzte meg Piastrit – elmondása szerint azért, hogy elkerülje az esetleges törmelékeket –, a stewardok ezt nem fogadták el, és egyértelmű szabályszegésként értékelték a manővert.
Horner reagált a távozásáról szóló híresztelésekre
https://formula.hu/parc-ferme/39460
A Red Bull teljesítményének idei visszaesése miatt egyre több olyan híresztelés lát napvilágot a nemzetközi sportsajtóban, miszerint Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke távozni szeretne a bikásoktól – vagy éppen az istálló szeretné látni a szakember távozását. A csapatfőnök most Montrealban reagált ezen pletykákra.
„Nem megyek sehova” – jelentette ki a Sky Sports F1 kameráinak Horner.
„Teljes mértékben elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Annyi sok jó dolog vár ránk, hamarosan bemutatjuk a saját motorunkat 2026-ra, ami egy hatalmas projekt és vállalás volt részünkről.”
„Természetesen mindig megtisztelő, ha szóba hoznak más csapatokkal, különösen olyanokkal, mint a Ferrari, de nem, nem megyek sehova, még az Alpine-ba sem. Ebben a paddockban mindig sok a spekuláció, de 21 éve vagyok itt, és nem áll szándékomban távozni” – mondta.
fotó: Red Bull Content Pool
Bemutatta új Hypercar-autóját a McLaren – fotók és videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39459
A Le Mans-i 24 órás rajtjának délelőttjén lerántotta a leplet jövőbeli Hypercar-versenygépéről a McLaren. Az alakulat nemrég jelentette be, hogy 2027-től visszatérnek az Endurance-világbajnokság csúcskategóriájába, ezzel pedig Le Mans-ba is, most pedig az idei futam előtt meg is pillanthattuk az első fotókat róla. A McLaren célja ezzel, hogy újra megnyerjék a tripla koronát, azaz az F1-es Monacói Nagydíjat, az Indy 500-at és a Le Mans-i 24 órást, hiszen mindhárom szériában lesz két év múlva az istálló.
Ami az autó specifikációját illeti: a McLaren hivatalosan nem Hypercar-, hanem LMDh-géppel fog indulni, a négy homologizált karosszériából pedig a Dallaráét választották Zak Brownék (amelyet a Cadillac és a BMW is használ). Mindezt egy V6-os ikerturbó erőforrás meghajtani. Az sem meglepő, hogy a McLaren WEC-autóit Brown másik csapata, az LMGT3-as gépekért is felelő és az LMP2-ben is induló United Autosports fogja indítani, így a csapat hivatalosan a McLaren United AS névre fog hallgatni. A csapatfőnököt is megnevezték: a Formula-E-ben szereplő Jaguart irányító James Barclay vezeti majd az alakulatot.
Az idei Le Mans-i 24 órás szombaton 16 órakor startol, a Formula.hu pedig a szokásoknak megfelelően folyamatos szöveges tudósítás formájában követi majd a verseny eseményeit.
We came. We won. We're back! #McLaren | #NeverStopRacing | #LeMans24 pic.twitter.com/en6u09KE0Q
— McLaren Endurance Racing (@MCLEndurance) June 14, 2025
Nyilatkozatai miatt felfüggesztette az F1-es versenyzői stewardot az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/39458
Felfüggesztette az eredetileg a hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj sportfelügyelőként ténykedő Derek Warwickot az FIA, miután a korábban az F1-et is megjárt, Le Mans-t pedig meg is nyerő pilóta az elmúlt napokban több aktuális téma kapcsán is megszólalt egy interjúban. Warwick többek között Max Verstappen barcelonai büntetése kapcsán is megszólalt, megvédve az FIA által kiszabott tíz másodperces szankciót, de elmondta azt is, hogy szerinte hiba volt Sergio Perez menesztése a Red Bulltól, valamint úgy véli, Lewis Hamilton a visszavonulást fontolgathatja a ferraris szenvedése kapcsán. Mindezek után az FIA péntek este az alábbi közleményt adta ki:
„A mostanában tett jogosulatlan médiamegnyilvánulásai után az FIA úgy döntött, felfüggeszti Derek Warwickot a hétvégi Kanadai Nagydíjon ellátandó sportfelügyelői feladatai alól. Helyét Enrique Bernoldi veszi át, aki a versenyhétvége további részében a Genfben található Távoli Műveleti Központból látja el a feladatokat. A megbeszéléseket követően Derek elismerte, hogy a nyilatkozatai nem voltak helyénvalók az FIA felügyelői szerepében, és elnézést kért. Derek a következő Osztrák Nagydíjon újra felveszi sportfelügyelői feladatait.”
Érdekesség, hogy alig pár hónapja ugyancsak felmerült az összeférhetetlenség egy másik steward, Johnny Herbert kapcsán, aki a médiában is munkát vállalva ugyancsak megszólalt F1-es témákban, emiatt pedig még a télen távozott az FIA sportfelügyelői közül.
fotó: DPPI
Megerősítve: Leclerc kihagyja a második szabadedzést
https://formula.hu/parc-ferme/39457
Nem tud részt venni a második F1-es szabadedzésen Charles Leclerc – ezt Fred Vasseur csapatfőnök erősítette meg a két gyakorlás közötti sajtótájékoztatón.
A monacói pilóta úgy összetörte az autóját az első edzés első negyedórájában, hogy túl sok mindent kell átépíteni, amire nincs idő a második gyakorlást megelőzően.
Leclerc így 15 percet tölthetett a pályán a teljes pénteki nap során.
Alonso Hamiltonról: „Ugyanez volt tavaly is”
https://formula.hu/parc-ferme/39456
Kilenc versenyhétvége elteltével sem találja a ritmust új csapatánál, a Ferrarinál Lewis Hamilton. A brit jócskán elmarad csapattársától, Charles Leclerc-től, ezzel tavaly után idén is istállójának gyengébbik erejének számít a hétszeres világbajnok – a Mercedesben George Russell teljesítette túl gyakran a 40 éves versenyzőt.
A mezőny rangidőse, Fernando Alonso szerint Hamilton idei szituációja nagyban hasonlít a 2024-ben látotthoz – azaz idén is Hamilton csapattársának fekszik jobban az autó.
„Szerintem nem sok minden változott, tavaly is ez volt a szituáció Russell-lel. Ugyanez volt tavaly: úgy tűnik, a Mercedes egy nehezen vezethető autó, Russell egy kicsit kényelmesebben érezte magát, és talán idén ismét ez a helyzet. De anélkül, hogy látnánk a teljes képet, nehéz állást foglalni” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a montreali médianapon.
„Lewis egy nagyszerű pilóta, különösen olyan pályákon, mint a kanadai. Képes lesz kihasználni minden erősségét. Számold ki, mit jelent ez 24 futamon keresztül. Jelenleg küszködik, de szerintem elég hamar képes lesz visszafordítani a szituációt.”
fotó: Red Bull Content Pool
Hivatalos: ralis legendát választottak meg az FIA új sportért felelős elnökhelyettesének
https://formula.hu/parc-ferme/39455
Az FIA hivatalos közleményben jelentette be, hogy megválasztották a Mohammed ben Sulayem által jelölt Malcolm Wilsont a Nemzetközi Automobil Szövetség sportért felelős elnökhelyettesének. Az FIA a Makaóban rendezett közgyűlésen szavazott Wilsonról, akinek kinevezésére azok után volt szükség, hogy a korábbi elnökhelyettes, Robert Reid korábban egy éles hangvételű és Ben Sulayem irányítási módszereit kritizáló nyílt levél kíséretében távozott a posztjáról.
Malcolm Wilson a brit motorsport meghatározó alakja, az 1997 óta a Ford rali-világbajnoki programját működtető M-Sport ügyvezető igazgatója. Ezt megelőzően sikeres raliversenyző volt, 1994-ben megnyerte a Brit Ralit, a British Racing Drivers Club tiszteletbeli tagja. Az M-Sport Wilson vezetésével komoly sikereket ért el, 2006-ban és 2007-ben megnyerték a gyártók világbajnoki címét a WRC-ben, amit 2017-ben is megismételtek, emellett 2017-ben és 2018-ban övék lett az egyéni cím is.