Hamilton első útja egy tűzvész által sújtott területre vezetett
https://formula.hu/parc-ferme/24761
A hatszoros világbajnok már megérkezett Ausztráliába, a szezonnyitó helyszínére, ám az F1-es pálya helyett előbb vidék felé vette az irányt. Landolás után rögtön ellátogatott egy Sydney környéki erdős területre, ahol a helyiek néhány héttel ezelőtt még súlyos bozóttűzekkel küzdöttek. Arra volt kíváncsi, hogyan boldogul az általa is támogatott állatvédő szervezet, amely számos őshonos élőlényt megmentett a tűztől.
„Nem ilyen autót szeretek, én csak alkalmazkodom” – Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39647
Max Verstappen állítja: nem az ő stílusára tervezi a Red Bull a Formula-1-es autóit, ő csak igyekszik alkalmazkodni az adott versenygéphez. Régóta közkeletű vélekedés, hogy részben azért küszködnek a négyszeres világbajnok csapattársai látványosan, mert a Red Bull autói a holland igényeihez és egyedi vezetési stílusához illeszkednek. Ezt azonban most maga Verstappen tagadta a Ford Performance YouTube-csatornáján Chris Harrisnek nyilatkozva, megjegyezve, hogy ő nem olyan versenygépeket, amelyeket jelenleg a bikások biztosítanak számára:
„Csak alkalmazkodom ahhoz, amim van. Nem az az autó, amit szeretek, egyszerűen csak ez az, ami van. Úgyhogy meg kell próbálnom úgy vezetni, hiszen ez a leggyorsabb módja annak, hogy körbeérj a pályán, de személy szerint nem ez az, amit szeretnék. Másféle részleteket szeretnék az autón” – fogalmazott a 27 éves pilóta.

Őt semmiképp ne vigye a Cadillac a világbajnok szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39646
Több név is felmerült a nemzetközi sportsajtóban a Cadillac 2026-os pilótafelállásával kapcsolatban, így például Sergio Perezt és az F2-ben versenyző Jak Crawfordot is szóba hozták az amerikai csapattal kapcsolatban. Most az 1997-es F1-es világbajnok, Jacques Villeneuve mondta el a véleményét két másik jelöltről.
„Mick Schumacher elég nehéz időkön ment keresztül, amikor a Haasnál versenyzett. Tapasztalt versenyzőnek sem nevezném. Nincs semmi ok arra, hogy őt válasszák” – jelentette ki az expilóta a Vision4Sportnak.

Valtteri Bottast illetően már pozitívabb volt Villeneuve. A Mercedesnél a színfalak mögött segédkező finn visszatérését egyébként Toto Wolff, a németek csapatfőnöke is támogatja.
„Bottas rendkívül tapasztalt és megmutatta, hogy képes futamokat nyerni. Egy remek csapattal dolgozott együtt, a Mercedesszel. Ezek elég jó tulajdonságok.”
„A sauberes időszakát nehéz megítélni, ott nem éreztem igazán sikerre éhesnek” – mondta Villeneuve.

Russell: Nyerni akarok, csak ez érdekel
https://formula.hu/parc-ferme/39645
Max Verstappen Red Bull-os jövőjének látszólagos tisztázásával egyre közelebb kerül a mercedeses szerződéshosszabbításhoz George Russell. A brit aláírására egyelőre nem számíthatunk a nyári szünetben, a részleteket még meg kell tárgyalnia a versenyzőnek csapatával. Egy biztos: Russellnek csupán a győzelem számít, a pénz nem.
„Ezt meg kell beszélnünk. Mi a két fél érdeke, mit akarok én elérni ezzel? És mit akar a Mercedes?” – idézi a RacingNews365 Russellt.
„Egy elég különleges szituációval találtuk magunkat szemben az elmúlt hat hónapban. Az én részemről annyit mondhatok, hogy nyerni akarok. Ez az egyetlen dolog, ami érdekel, mindennél jobban. Jobban érdekel a pénznél, annál, hogy hány szponzori napot veszítek el, mindennél.”
„Nyerni akarok, nekem ez a legfontosabb dolog a jövőmmel kapcsolatban” – jelentette ki a brit.

Fotó: Mercedes
Colapinto már az F1-en kívül keresgél?
https://formula.hu/parc-ferme/39644
Sajtóbeszámolók szerint az F1-en kívüli lehetőségeket keresi Franco Colapinto és a menedzsmentje. A Formula 1 Magazine szerint állítólag az IndyCar és a WEC is szóba jöhet az argentin versenyzőnél, amennyiben véget ér számára az F1-es kaland.
Colapinto idén a szezon közben kapott ülést az Alpine-nál, de egyelőre nem tudott pontot szerezni, voltak csúnya hibái, és egyáltalán nem meggyőző – ezt fejelte meg azzal, hogy múlt héten teszt közben is összetörte az autót a Hungaroringen.
Mészáros Sándor és a Formula.hu már jó ideje ír/beszél arról, hogy Colapinto küldetése a végéhez közelít, de a Renault vezérigazgató-váltása és a csapat helyzete kicsit háttérbe tolta ezt a problémát – fogadni viszont továbbra sem érdemes arra, hogy Colapinto biztosan végigcsinálja a 2025-ös szezont, nem beszélve a jövő évről.
Az argentin jövője a heti Pitwallban is szóba került:
Verstappen: Nincs bennem újabb 200 F1-es futam
https://formula.hu/parc-ferme/39643
A Magyar Nagydíjon futotta 200. Red Bull-os F1-es nagydíját Max Verstappen, aki a 2016-os barcelonai hétvége óta versenyez a csapatnál, összességében pedig 223 nagydíjnál tart – 65 győzelem, 44 pole-pozíció és 117 dobogós helyezés áll a neve mellett, megspékelve négy világbajnoki címmel.
Ugyanakkor úgy érzi, hogy nincs már benne még kétszáz futam, hiába csak 27 esztendős. Így válaszolt a kérdésre:
„Nem. Ez egy könnyű válasz. Tehát biztosan túl vagyunk a karrierem felén. Hihetetlen utazás volt. Nem érzem úgy, hogy 200 verseny lenne, de mostanában sok versenyt futunk egy évben, így gyorsan összeadódnak.”

fotó: Red Bull Content Pool
„Valtteri megérdemel egy ülést. Figyeljetek...” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39642
A Mercedes F1-es csapatát segíti jelenleg a színfalak mögött Valtteri Bottas, aki aktívan ülés után kutat a száguldó cirkuszban. A finn neve a Cadillac és az Alpine istállójával kapcsolatban is felmerült, nemrégiben pedig azt nyilatkozta a tapasztalt pilóta, hogy ebben a hónapban már eldőlhet a sorsa. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig nagy valószínűséggel szintén tudja, mi vár Bottasra.
„Valtteri nagyon sok ideje a Mercedes-család tagja. Ő egy olyan versenyző, hogy ha az egyik pilótánk véletlenül ételmérgezést kapna, őt berakjuk az autóba, és rögtön meglesz a tempója. Ezt jó tudni – a tartalékversenyzőnk olyan gyors, amilyen csak lehet.”
„Valtteri megérdemel egy ülést. Remélhetőleg kinyílik előtte egy ajtó hamarosan. Figyeljetek...” – mondta Wolff mosolyogva a Mercedes videójában.

Fotó: Mercedes
„Horner néha s*ggfej volt, de valamilyen szinten hiányzik” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39641
Christian Horner Red Bulltól való menesztését követően Toto Wolff a legrégebb óta regnáló csapatfőnök az F1-ben – a Mercedes vezetője 2013 óta áll a brackley-i istálló élén.
Horner és Wolff évekig tartó csatározása különleges színfoltot adott a paddock életének, a Red Bullnál történt szervezeti átalakításokkal azonban ez a fejezet lezárult.
Wolff a Channel 4-nek elismerte, furcsa Horner nélkül a rajtrács: „Igen, bizonyos értelemben hiányzik” – mondta mosolyogva.
„Tizenkét éve küzdünk egymással. Gyakran s*ggfej volt, és ezt meg is mondtam neki.”
A Mercedes-főnök szerint Horner távozásával egy korszak ért véget: „Az, hogy ő nincs itt, olyan, mintha az egyik régi dinoszaurusz eltűnt volna. Nem sok csapatfőnök van, ezért most egy kicsit magányosabbnak érzem magam.”

Steiner: Russell életre szóló szerződést érdemelne
https://formula.hu/parc-ferme/39640
Günther Steiner válasza nem is lehetett volna határozottabb arra a kérdésre, hogy megérdemelne-e egy többéves szerződéshosszabbítást George Russell a Mercedesnél – a korábbi csapatfőnök nem hezitálna Toto Wolff helyében.
„Megérdemli. Jó munkát végez, vezeti a csapatot, mindent tud” – mondta Steiner.
A Haas egykori vezetője nem állt meg itt, és humorosan a következőt mondta: „Szerintem életre szóló szerződést kellene kapnia, amiből nem tud kihátrálni. Komolyra fordítva a szót, meg kellene hosszabbítani a szerződését. Jó munkát végez.”

Ezzel nyűgözte le az akadémia vezérét a Ferrari F3-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/39639
Egy fordulóval a szezon vége előtt, a Hungaroringen biztosította be Formula-3-as bajnoki címét a Ferrari akadémistája, Rafael Camara. Az olaszok akadémiáját irányító Jerome d’Ambrosio elismerően beszélt a fiatal brazilról.
„Van egy egyedülálló módszere arra, hogy tudja, mit akar és mire van szüksége a teljesítményéhez, ami szerintem rendkívül fontos egy versenyző számára” – idézi az F1 hivatalos oldala d'Ambrosiót. „Ez lenyűgöző, amikor fiatal tehetségekbe fektetünk be, és megpróbáljuk őket a lehető legjobban támogatni.”
„Télen volt néhány megbeszélésünk, amelyek elég érdekesek voltak. Az akadémia nevében javasoltunk néhány dolgot, mire ő azt mondta, hogy nem, Jerome, nekem ez kell, ezt akarom.”

„Emlékszem, hogy azt mondtam, oké, akkor ezt fogod kapni, és így fogunk támogatni. Tudja, mit akar és mire van szüksége a teljesítményéhez, és ez az érettség jele. Ez az erő jele.”
„Biztató és megnyugtató, hogy van egy olyan pilótánk, aki határozott a döntéseiben és tudja, mire van szüksége, mit akar elérni ebben a sportban. Minden területen tudnod kell, mit akarsz, és meg kell ragadnod a lehetőségeket. Rafa rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal, de hosszú még az út” – mondta a szakember.
„Megpróbáljuk megállapítani, hogy minden megvan-e benne ahhoz, hogy megtegye azt a lépést, ami a Ferrari esetében azt jelenti, hogy beülni a Formula-1-es autójukba.”
Fotó: Formula-3 X
Így áll a Formula Motocast MotoGP-s erősorrendje a nyári szünetben
https://formula.hu/parc-ferme/39638
Az idei évben minden MotoGP-s nagydíj után 1-től 10-ig terjedő skálán értékeltük a versenyzők teljesítményét (ketten pontoztunk, a két érték átlaga pedig kiadta a végső pontszámot), figyelembe véve az abszolút eredményeik mellett azt is, hogy milyen körülmények között született az adott helyezés. Mivel a MotoGP jelenleg a nyári szünetét tölti, összesítettük az eddigi 12 forduló pontszámait, így állt össze az alábbi táblázat.
Az aligha meglepő, hogy különösen az idény nyári szakaszában kiemelkedően domináló Marc Marquez vezeti az így összeálló erősorrendet, megelőzve öccsét, Alex Marquezt, aki a vb-tabellán is követi a nyolcszoros világbajnokot. A nagydíjhétvégék pontszámai alapján a Yamahával több pole-t szerző és rendre felülteljesítő Fabio Quartararót láttuk eddig idén a harmadik legjobbnak, megelőzve az Apriliára egyre jobban ráérző Marco Bezzecchit, a VR46-os Franco Morbidellit és az LCR Hondával futamot is nyerő Johann Zarcót.
Jorge Martin hetedik helyezése csalóka, hiszen mindössze két futamhétvégén áll rajthoz: őt és a többi beugró, helyettes, szabadkártyás vagy csak néhány nagydíjat teljesítő társát is megcsillagoztuk a táblázatban. Mindenesetre Francesco Bagnaia csak úgy férne be a top 10-be a pontszámaink alapján, ha Martint kivesszük a listából. Az pedig szintén aligha meglepő, hogy a sort Somkiat Chantra zárja messze a legalacsonyabb pontszámmal, de két yamahás, Alex Rins és Miguel Oliveira is a mezőny végén tanyázik.
A Formula Motocast erősorrendje 12 nagydíj pontszámai alapján:
| 1. | Marc Marquez | 8,8 |
| 2. | Alex Marquez | 8,0 |
| 3. | Fabio Quartararo | 7,4 |
| 4. | Marco Bezzecchi | 7,2 |
| 5. | Franco Morbidelli | 6,9 |
| 6. | Johann Zarco | 6,8 |
| 7. | Jorge Martin* | 6,8 |
| 8. | Pedro Acosta | 6,6 |
| 9. | Fabio di Giannantonio | 6,5 |
| 10. | Maverick Vinales | 6,4 |
| 11. | Francesco Bagnaia | 6,1 |
| 12. | Fermin Aldeguer | 6,0 |
| 13. | Takaaki Nakagami* | 6,0 |
| 14. | Ai Ogura | 5,9 |
| 15. | Luca Marini | 5,7 |
| 16. | Joan Mir | 5,5 |
| 17. | Jack Miller | 5,4 |
| 18. | Enea Bastianini | 5,3 |
| 19. | Brad Binder | 5,2 |
| 20. | Raul Fernandez | 5,0 |
| 21. | Miguel Oliveira | 4,4 |
| 22. | Augusto Fernandez* | 4,4 |
| 23. | Alex Rins | 4,3 |
| 24. | Aleix Espargaro* | 4,2 |
| 25. | Lorenzo Savadori* | 3,8 |
| 26. | Somkiat Chantra | 2,5 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! A Formula Motocast pedig a terveink szerint a nyári szünetet követően minden dupla forduló második állomása után, azaz háromhetente jelentkezik majd!
„Tsunoda a legrosszabb Verstappen csapattársai közül” – Villeneuve
https://formula.hu/parc-ferme/39637
Kemény kritikát fogalmazott meg mindenekelőtt Yuki Tsunodával, de igazából Max Verstappen korábbi csapattársaival kapcsolatban Jacques Villeneuve. Tsunoda a szezon harmadik futama óta szerepel a Red Bull Racingnél, és bár eleinte úgy tűnt, jobban teljesít elődjénél, Liam Lawsonnál, hiszen fel tudott mutatni Q3-as szerepléseket és pontszerzéseket, az utóbbi nagydíjakon ő is gödörbe került, és immár hét verseny óta nem gyűjtött pontot. Villeneuve szerint ő a legrosszabb Verstappen összes eddigi csapattársa közül – ugyanakkor azt is megjegyezte az 1997-es F1-es világbajnok, hogy igazából a többiek is legjobb esetben átlagosnak voltak tekinthetők:
„Tsunoda valószínűleg a legrosszabb mind közül” – nyilatkozta Villeneuve Tsunodáról a Vision4Sportnak.” Sokan mondják, hogy igazságtalan, mert Maxnak készítették az autót. De lehet, hogy Max az egyetlen, aki igazából jó visszajelzést ad a csapatnak. Úgyhogy igen, így fejlesztik az autót, és egyre jobb és jobb lesz számára. Nem akarják megnehezíteni a második számú versenyző dolgát. Az a helyzet, hogy nincsenek sokan olyanok, mint Max.”
„Ha visszatekintünk, régen volt néhány jó pilóta, meg néhány átlagos. Ma viszont már néhány helyett sok jó versenyző van. De nincsenek igazán kivételes pilóták már. Max tényleg kiemelkedik, szóval nehéz bárkit mellé tenni, mert egymás ellen harcolva mindegyikük nagyszerűnek tűnik, amíg meg nem érkezik valaki olyan, mint Max, és azt gondoljuk ’oké, talán mégsem mind elég jók’. Szóval az lesz a tény, hogy az összes pilóta, akit eddig Max mellé rakta párba, mind átlagosak voltak?” – fogalmazott a kanadai expilóta, aki hozzátette: épp emiatt jó lenne megnézni Verstappen mellett Charles Leclerc-t, Fernando Alonsót vagy Lando Norrist, mert az mindkét irányban jó szintfelmérő lenne.

Alonso: Ha Bortoleto angol lenne, mindenhol róla szólnának a hírek
https://formula.hu/parc-ferme/39636
Remekelt az F1-es Magyar Nagydíjon Gabriel Bortoleto – a Sauber újonca az eddigi legjobb eredményét érte el a száguldó cirkuszban, miután a hatodik helyen fejezte be a mogyoródi futamot. A pont előtte végző Fernando Alonso a verseny után magasztalta brazil mentoráltját. A spanyol szerint akár még nagyobb is lehetne a felhajtás a nagyszerű teljesítményt nyújtó versenyző körül, ha Angliából származna.
„Nagyon keveset hibázik, mindig nyomás alatt tartja a többieket. Ő a legjobb újonc ebben a generációban” – idézi Alonsót a RacingNews365.
„Ha angol lenne, vagy ilyesmi, és a hatodik helyen végezne egy Sauberben, mindenhol róla szólnának a hírek. Rendkívüli, amit ő csinál!”

Bortoleto elmondása szerint mindig is fokozatosan fejlődött pályafutása során – ez pedig azért van, mert élvezi a munkát és a tanulást.
„Ez az újonc szezonom, természetes, hogy fejlődöm. Legalábbis én mindig is így voltam ezzel. Ha megnézed az eredményeimet a juniorkarrierem során, én az a fajta srác voltam, akinek mindig megvoltak ezek a lépések. Azért is van ez, mert szeretek dolgozni, szeretek tanulni, szeretem megérteni, mit csinálok rosszul, és hogyan tudnék jobb munkát végezni” – magyarázta Bortoleto.
Fotó: Sauber Media
Colapinto balesetet szenvedett a Pirelli F1-es gumitesztjén a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/39635
Franco Colapintónak balesete volt a hungaroringi Pirelli-teszt második napjának délelőttjén – közölte az Alpine. A csapat tájékoztatása szerint az argentin versenyző a 11-es kanyarban szenvedett balesetet, ami után a pilótát megvizsgálták az orvosi központban, és szerencsére jól van.

Több csapat is Mogyoródon maradt a hétvégi 40. Formula-1-es Magyar Nagydíj után, hogy újabb kétnapos teszten segítse a Pirelli felkészülését a 2026-os gumikkal. A gumigyártó közlése szerint a C3-C4-C5-ös keverékek prototípusait próbálgatják rövid és hosszabb etapokon egyaránt. A keddi első felvonás során a vasárnapi győztes Lando Norris is autóba ült a McLaren színeiben, míg a Racing Bullsnál Liam Lawson, az Alpine-nál pedig Paul Aron körözött. Utóbbi helyére ült be szerdára Colapinto és Pierre Gasly is, míg az Alpine mellett ma már a Ferrari teljesít szolgálatot Charles Leclerc-rel a volánnál. A McLaren és az Alpine a 2023-as, a Racing Bulls a tavalyi, a Ferrari pedig az idei versenygépét alakította át a jövő évi új szabályok jelentette terhelést minél jobban szimulálni tudó öszvérautóvá.

A szezon három leggyorsabb kerékcseréjét hozta az F1-es Magyar Nagydíj – videó
https://formula.hu/parc-ferme/39634
Megdöntötte az idei kerékcsererekordot a McLaren a Hungaroringen – ráadásul kétszer is! A wokingi istálló ugyanis Lando Norris egyetlen és Oscar Piastri második bokszkiállásával is 1,94 másodperc alatt végzett, ami új csúcs a 2025-ös Formula-1-es időben. Ráadásként a Red Bull pedig 1,97 másodperc alatt cserélte Yuki Tsunoda abroncsait, ami szintén gyorsabb bokszkiállás, mint az eddigi rekord: azt a Ferrari tartotta Charles Leclerc kereken 2 másodperces monacói szervizelésével. Íme, Norris cseréje a Magyar Nagydíjon:
Fotók és videó: Marquezék a Balaton Park Circuiten tesztelnek
https://formula.hu/parc-ferme/39633
Nyári szünetét tölti jelenleg a MotoGP, amelynek mezőnye viszont két és fél hét múlva már hazánkban fog versenyezni a Magyar Nagydíjon (előtte még jövő hétvégén Spielbergbe látogatnak). A Ducati-armada pedig megkezdte az ismerkedést a másfél hete a Superbike-vb hazai fordulóján már bemutatkozó Balaton Park Circuittel: a versenyzőik ugyan nem GP-gépekkel – hiszen azt a szabályok nem is tennék lehetővé –, de Panigale V4-ekkel kedden teszteltek a balatonfőkajári pályán.
A Ducati fotóinak tanúsága szerint itt van hazánkban a vb-éllovas Marc Marquez és gyári csapattársa, Francesco Bagnaia, valamint a két szatellit csapat, a Gresini és a VR46 párosa, Alex Marquez és Fermin Aldeguer, illetve Fabio di Giannantonio és Franco Morbidelli is, de visszatért a június végi privát gyakorlás után a bolognaiak tesztmotorosa, a helyszínt így már ismerő Michele Pirro is. A képes Instagram-posztok lapozhatók:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tsunoda úgy érzi, fejlődik és közeledik Verstappenre
https://formula.hu/parc-ferme/39632
Hiába esett ki ismét a Q1-ben az időmérőn, majd maradt le messze a pontszerzésről, Yuki Tsunoda látott biztató pontokat az F1-es Magyar Nagydíj hétvégéjében. Mármint a maga részéről, mivel a Red Bullnak ezúttal az alaptempója is pocsék volt, amit jól jelez a csapattárs Max Verstappen kilencedik helye. A japán ugyanakkor úgy érzi, hogy közeledik a négyszeres világbajnokra: a kvalifikáció első fázisában például csak másfél tizedre volt tőle, számára ez mégis kiesést jelentett.
„Nyilvánvaló, hogy csapatként küszködtünk ezen a hétvégén. Ezért bár csak egy tizedre voltam, nem jutottam be a Q2-be” – értékelt Tsunoda, akit a MotorsportWeek.cm portál idézett. „Úgyhogy papíron nem látszik jónak, ugyanakkor szerintem biztató, amit eddig csinálok. A kisebb különbség azt mutatja, hogy fejlődést érek el.”
„Miután sokkal közelebbi csomagot kaptam Maxéhoz, azóta eléggé világosan látszik, hogy főleg a rövid etapokon közelítek Maxra. A szombati időmérőn láthattuk valószínűleg a legkisebb különbséget az utóbbi négy évben, amire szerintem a csapat is büszke volt, és én is az lehetek. Úgyhogy csak folytatom, amit eddig csináltam” – fogalmazott a Red Bull pilótája, hozzátéve, hogy vasárnap kisebb sérülés is hátráltatta, ezért végzett csupán a 17. helyen.

Verstappent felmentették a „Hamilton-esetért”, Leclerc büntetőpontot is kapott a védekezésért
https://formula.hu/parc-ferme/39631
Nem büntették Max Verstappent a Lewis Hamilton elleni manővere miatt az F1-es Magyar Nagydíj után – tulajdonképpen azért, mert nem is volt igazi „incidens”. A felügyelők mindkét pilótát beidézték, a meglehetősen letörten és szétesetten nyilatkozó Hamilton azonban nem élt a meghallgatás jogával. Verstappen elmondta, hogy nagyobb lendülettel jött ki a 3-as kanyarból, a 4-esben pedig végig irányítása alatt tartotta az autót, és beljebb is tudott volna fordulni, de mivel látta, hogy ferraris ellenfele elhagyja a pályát, inkább a pálya teljes szélességét használta. A Ferrari képviselője eközben megerősítette azt is, hogy meg történt kontakt a két pilóta között, ezért nem tekintettek leszorításként az eseménysorra, így nem is járt érte büntetés a Red Bull világbajnokának.
A stewardok amúgy két pilótának is büntetőpontokat osztottak a leintést követően. Charles Leclerc a George Russell elleni féktávon bemozdulós védekezésért már a futamot kapott öt másodperces időbüntetést, ami nem változtatott a negyedik helyezésén, viszont utólag még egy büntetőpontot is felírtak neki. Pierre Gasly pedig a Carlos Sainzcal történt ütközésért kapott a 10 másodperces büntetése mellett két büntetőpontot is.

Új motort kapott Tsunoda, csak a bokszutcából rajtol az F1-es Magyar Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/39630
Változott a 40. Formula-1-es Magyar Nagydíj rajtrácsa, miután Yuki Tsunoda autójában több motorkomponenst is kicseréltek a parc fermé hatálya alatt. A Red Bull azok után döntött az ötödik belsőégésű motor, turbófeltöltő, valamint MGU-H és MGU-K beszerelése mellett, hogy a japán versenyző szombaton ismét kiesett a Q1-ben és csak a 16. helyre kvalifikálta magát. Mivel emellett még a fékhűtésen is módosítottak, ez a parc fermé-szabályok megsértésének minősül, így Tsunoda csak a bokszutcából vághat neki a 70 körös futamnak. Ezzel az eredetileg mögé kvalifikáló Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg és Alexander Albon egyaránt előrelép egy-egy pozíciót a rajtrácson – a 15 órakor kezdődő hungaroringi verseny teljes rajtfelállása ide kattintva böngészhető.

Öt versenyző is gyorsabb volt a pole-pozíciós Leclerc-nél az időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/39629
A körülmények „trükkös” változása – az aszfalthőmérséklet gyors hűlése és a szélirány fordulása – vezetett Charles Leclerc pole-pozíciójához a Magyar Nagydíj időmérőjén, úgy, hogy az elsőséget érő 1:15,372 nem az időmérő leggyorsabbja volt, a Q2-ben, sőt a Q1-ban is születtek ennél jobb köridők.
A három szakasz köridőit tekintve a Ferrari csak a negyedik leggyorsabb csapat volt a McLaren, az Aston Martin és a Mercedes mögött, Charles Leclerc pole-köre pedig csak hatodik helyen áll a három felvonás összesített köridőtáblázatában: a Q2-ben Lando Norris (1:14,890) és Oscar Piastri (1:14,941) mellett még Lance Stroll (1:15,129) és George Russell (1:15,201) is gyorsabb volt a időmérőt végül nyerő köridőnél, a Q1-ben pedig Piastri (1:15,211) és Fernando Alonso (1:15,281) rakott össze jobb köridőt.
A Q1-Q2-Q3 legjobb szektoridőit összesíti ideális köridők alapján Leclerc csak ötödik helyen szerepelne a rajtrácson Piastri (1:14,743), Norris, Stroll és Russell mögött.
A fentiekkel együtt azonban ki kell emelni – és mindenképpen hozzátesz a monacói szombati bravúrjához –, hogy Leclerc az egyetlen versenyző volt a Q3 tíz szereplője közül, aki az utolsó szakaszban jobb köridőt futott, mint a Q2-ben.

Fotó: Ollé Iván
Augusztusban eldőlhet Bottas visszatérése – rövid távra is nyitott
https://formula.hu/parc-ferme/39628
A szezont Mercedes tartalékversenyzőjeként töltő Valtteri Bottas célja, hogy augusztusban, a nyári szünet során eldőljön jövője: visszatérhet-e a Formula-1-be. A tízszeres nagydíjgyőztes a Cadillac-projekt kimondott esélyese, de nem csak Graeme Lowdon, hanem Flavio Briatore is számol vele, az Alpine-nál egyre ingatagabb pozícióval rendelkező Franco Colapinto esetleges szezon közbeni leváltása esetén.
„Újra a rajtrácson akarok lenni, ez a célom. És remélem, tudni fogom augusztusban, mi a folytatás” – beszélt sorsáról a német Skynak nyilatkozó Bottas. „Hosszú távú lehetőséget keresek, de valami rövid távú is rendben lenne. Folynak az egyeztetések. Több idő jut majd párbeszédre augusztusban.”
Nyilatkozatában könnyű áthallásokat találni: a Cadillac ajánlata (hosszú táv) mellett az Alpine beugrási lehetőségére (rövid táv) is nyitott 2019 és 2020 világbajnoki ezüstérmese.
