A Hungaroringre jöhet tesztelni a WTCR
https://formula.hu/parc-ferme/24708
A jelenlegi járványhelyzet miatt elővigyázatosságból a WTCR mezőnye is módosít az év eleji menetrendjén. A sorozat március 24-26-a között a spanyolországi Motorland Aragon versenypályán rendezte volna szokásos előszezoni tesztjét, ám ehelyett idén közvetlenül a nyitóverseny előtt lesz a kollektív gyakorlás. Az Eurosport Events ma közleményben tudatta, hogy nem kíván "szükségszerűtlen egészségügyi kockázatokat vállalni", ezért átszervezi a programot. Az egyelőre kérdés, hol és mikor pótolják a tesztet, a közlemény annyit tudatott, hogy az április 24-26-a között megrendezett hungaroringi szezonnyitó előtt alkalmat kerítenek rá. Kézenfekvő lenne, ha ezt is Mogyoródon tartanák meg.

Így áll a Formula Motocast MotoGP-s erősorrendje a nyári szünetben
https://formula.hu/parc-ferme/39638
Az idei évben minden MotoGP-s nagydíj után 1-től 10-ig terjedő skálán értékeltük a versenyzők teljesítményét (ketten pontoztunk, a két érték átlaga pedig kiadta a végső pontszámot), figyelembe véve az abszolút eredményeik mellett azt is, hogy milyen körülmények között született az adott helyezés. Mivel a MotoGP jelenleg a nyári szünetét tölti, összesítettük az eddigi 12 forduló pontszámait, így állt össze az alábbi táblázat.
Az aligha meglepő, hogy különösen az idény nyári szakaszában kiemelkedően domináló Marc Marquez vezeti az így összeálló erősorrendet, megelőzve öccsét, Alex Marquezt, aki a vb-tabellán is követi a nyolcszoros világbajnokot. A nagydíjhétvégék pontszámai alapján a Yamahával több pole-t szerző és rendre felülteljesítő Fabio Quartararót láttuk eddig idén a harmadik legjobbnak, megelőzve az Apriliára egyre jobban ráérző Marco Bezzecchit, a VR46-os Franco Morbidellit és az LCR Hondával futamot is nyerő Johann Zarcót.
Jorge Martin hetedik helyezése csalóka, hiszen mindössze két futamhétvégén áll rajthoz: őt és a többi beugró, helyettes, szabadkártyás vagy csak néhány nagydíjat teljesítő társát is megcsillagoztuk a táblázatban. Mindenesetre Francesco Bagnaia csak úgy férne be a top 10-be a pontszámaink alapján, ha Martint kivesszük a listából. Az pedig szintén aligha meglepő, hogy a sort Somkiat Chantra zárja messze a legalacsonyabb pontszámmal, de két yamahás, Alex Rins és Miguel Oliveira is a mezőny végén tanyázik.
A Formula Motocast erősorrendje 12 nagydíj pontszámai alapján:
| 1. | Marc Marquez | 8,8 |
| 2. | Alex Marquez | 8,0 |
| 3. | Fabio Quartararo | 7,4 |
| 4. | Marco Bezzecchi | 7,2 |
| 5. | Franco Morbidelli | 6,9 |
| 6. | Johann Zarco | 6,8 |
| 7. | Jorge Martin* | 6,8 |
| 8. | Pedro Acosta | 6,6 |
| 9. | Fabio di Giannantonio | 6,5 |
| 10. | Maverick Vinales | 6,4 |
| 11. | Francesco Bagnaia | 6,1 |
| 12. | Fermin Aldeguer | 6,0 |
| 13. | Takaaki Nakagami* | 6,0 |
| 14. | Ai Ogura | 5,9 |
| 15. | Luca Marini | 5,7 |
| 16. | Joan Mir | 5,5 |
| 17. | Jack Miller | 5,4 |
| 18. | Enea Bastianini | 5,3 |
| 19. | Brad Binder | 5,2 |
| 20. | Raul Fernandez | 5,0 |
| 21. | Miguel Oliveira | 4,4 |
| 22. | Augusto Fernandez* | 4,4 |
| 23. | Alex Rins | 4,3 |
| 24. | Aleix Espargaro* | 4,2 |
| 25. | Lorenzo Savadori* | 3,8 |
| 26. | Somkiat Chantra | 2,5 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! A Formula Motocast pedig a terveink szerint a nyári szünetet követően minden dupla forduló második állomása után, azaz háromhetente jelentkezik majd!
„Tsunoda a legrosszabb Verstappen csapattársai közül” – Villeneuve
https://formula.hu/parc-ferme/39637
Kemény kritikát fogalmazott meg mindenekelőtt Yuki Tsunodával, de igazából Max Verstappen korábbi csapattársaival kapcsolatban Jacques Villeneuve. Tsunoda a szezon harmadik futama óta szerepel a Red Bull Racingnél, és bár eleinte úgy tűnt, jobban teljesít elődjénél, Liam Lawsonnál, hiszen fel tudott mutatni Q3-as szerepléseket és pontszerzéseket, az utóbbi nagydíjakon ő is gödörbe került, és immár hét verseny óta nem gyűjtött pontot. Villeneuve szerint ő a legrosszabb Verstappen összes eddigi csapattársa közül – ugyanakkor azt is megjegyezte az 1997-es F1-es világbajnok, hogy igazából a többiek is legjobb esetben átlagosnak voltak tekinthetők:
„Tsunoda valószínűleg a legrosszabb mind közül” – nyilatkozta Villeneuve Tsunodáról a Vision4Sportnak.” Sokan mondják, hogy igazságtalan, mert Maxnak készítették az autót. De lehet, hogy Max az egyetlen, aki igazából jó visszajelzést ad a csapatnak. Úgyhogy igen, így fejlesztik az autót, és egyre jobb és jobb lesz számára. Nem akarják megnehezíteni a második számú versenyző dolgát. Az a helyzet, hogy nincsenek sokan olyanok, mint Max.”
„Ha visszatekintünk, régen volt néhány jó pilóta, meg néhány átlagos. Ma viszont már néhány helyett sok jó versenyző van. De nincsenek igazán kivételes pilóták már. Max tényleg kiemelkedik, szóval nehéz bárkit mellé tenni, mert egymás ellen harcolva mindegyikük nagyszerűnek tűnik, amíg meg nem érkezik valaki olyan, mint Max, és azt gondoljuk ’oké, talán mégsem mind elég jók’. Szóval az lesz a tény, hogy az összes pilóta, akit eddig Max mellé rakta párba, mind átlagosak voltak?” – fogalmazott a kanadai expilóta, aki hozzátette: épp emiatt jó lenne megnézni Verstappen mellett Charles Leclerc-t, Fernando Alonsót vagy Lando Norrist, mert az mindkét irányban jó szintfelmérő lenne.

Alonso: Ha Bortoleto angol lenne, mindenhol róla szólnának a hírek
https://formula.hu/parc-ferme/39636
Remekelt az F1-es Magyar Nagydíjon Gabriel Bortoleto – a Sauber újonca az eddigi legjobb eredményét érte el a száguldó cirkuszban, miután a hatodik helyen fejezte be a mogyoródi futamot. A pont előtte végző Fernando Alonso a verseny után magasztalta brazil mentoráltját. A spanyol szerint akár még nagyobb is lehetne a felhajtás a nagyszerű teljesítményt nyújtó versenyző körül, ha Angliából származna.
„Nagyon keveset hibázik, mindig nyomás alatt tartja a többieket. Ő a legjobb újonc ebben a generációban” – idézi Alonsót a RacingNews365.
„Ha angol lenne, vagy ilyesmi, és a hatodik helyen végezne egy Sauberben, mindenhol róla szólnának a hírek. Rendkívüli, amit ő csinál!”

Bortoleto elmondása szerint mindig is fokozatosan fejlődött pályafutása során – ez pedig azért van, mert élvezi a munkát és a tanulást.
„Ez az újonc szezonom, természetes, hogy fejlődöm. Legalábbis én mindig is így voltam ezzel. Ha megnézed az eredményeimet a juniorkarrierem során, én az a fajta srác voltam, akinek mindig megvoltak ezek a lépések. Azért is van ez, mert szeretek dolgozni, szeretek tanulni, szeretem megérteni, mit csinálok rosszul, és hogyan tudnék jobb munkát végezni” – magyarázta Bortoleto.
Fotó: Sauber Media
Colapinto balesetet szenvedett a Pirelli F1-es gumitesztjén a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/39635
Franco Colapintónak balesete volt a hungaroringi Pirelli-teszt második napjának délelőttjén – közölte az Alpine. A csapat tájékoztatása szerint az argentin versenyző a 11-es kanyarban szenvedett balesetet, ami után a pilótát megvizsgálták az orvosi központban, és szerencsére jól van.

Több csapat is Mogyoródon maradt a hétvégi 40. Formula-1-es Magyar Nagydíj után, hogy újabb kétnapos teszten segítse a Pirelli felkészülését a 2026-os gumikkal. A gumigyártó közlése szerint a C3-C4-C5-ös keverékek prototípusait próbálgatják rövid és hosszabb etapokon egyaránt. A keddi első felvonás során a vasárnapi győztes Lando Norris is autóba ült a McLaren színeiben, míg a Racing Bullsnál Liam Lawson, az Alpine-nál pedig Paul Aron körözött. Utóbbi helyére ült be szerdára Colapinto és Pierre Gasly is, míg az Alpine mellett ma már a Ferrari teljesít szolgálatot Charles Leclerc-rel a volánnál. A McLaren és az Alpine a 2023-as, a Racing Bulls a tavalyi, a Ferrari pedig az idei versenygépét alakította át a jövő évi új szabályok jelentette terhelést minél jobban szimulálni tudó öszvérautóvá.

A szezon három leggyorsabb kerékcseréjét hozta az F1-es Magyar Nagydíj – videó
https://formula.hu/parc-ferme/39634
Megdöntötte az idei kerékcsererekordot a McLaren a Hungaroringen – ráadásul kétszer is! A wokingi istálló ugyanis Lando Norris egyetlen és Oscar Piastri második bokszkiállásával is 1,94 másodperc alatt végzett, ami új csúcs a 2025-ös Formula-1-es időben. Ráadásként a Red Bull pedig 1,97 másodperc alatt cserélte Yuki Tsunoda abroncsait, ami szintén gyorsabb bokszkiállás, mint az eddigi rekord: azt a Ferrari tartotta Charles Leclerc kereken 2 másodperces monacói szervizelésével. Íme, Norris cseréje a Magyar Nagydíjon:
Fotók és videó: Marquezék a Balaton Park Circuiten tesztelnek
https://formula.hu/parc-ferme/39633
Nyári szünetét tölti jelenleg a MotoGP, amelynek mezőnye viszont két és fél hét múlva már hazánkban fog versenyezni a Magyar Nagydíjon (előtte még jövő hétvégén Spielbergbe látogatnak). A Ducati-armada pedig megkezdte az ismerkedést a másfél hete a Superbike-vb hazai fordulóján már bemutatkozó Balaton Park Circuittel: a versenyzőik ugyan nem GP-gépekkel – hiszen azt a szabályok nem is tennék lehetővé –, de Panigale V4-ekkel kedden teszteltek a balatonfőkajári pályán.
A Ducati fotóinak tanúsága szerint itt van hazánkban a vb-éllovas Marc Marquez és gyári csapattársa, Francesco Bagnaia, valamint a két szatellit csapat, a Gresini és a VR46 párosa, Alex Marquez és Fermin Aldeguer, illetve Fabio di Giannantonio és Franco Morbidelli is, de visszatért a június végi privát gyakorlás után a bolognaiak tesztmotorosa, a helyszínt így már ismerő Michele Pirro is. A képes Instagram-posztok lapozhatók:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tsunoda úgy érzi, fejlődik és közeledik Verstappenre
https://formula.hu/parc-ferme/39632
Hiába esett ki ismét a Q1-ben az időmérőn, majd maradt le messze a pontszerzésről, Yuki Tsunoda látott biztató pontokat az F1-es Magyar Nagydíj hétvégéjében. Mármint a maga részéről, mivel a Red Bullnak ezúttal az alaptempója is pocsék volt, amit jól jelez a csapattárs Max Verstappen kilencedik helye. A japán ugyanakkor úgy érzi, hogy közeledik a négyszeres világbajnokra: a kvalifikáció első fázisában például csak másfél tizedre volt tőle, számára ez mégis kiesést jelentett.
„Nyilvánvaló, hogy csapatként küszködtünk ezen a hétvégén. Ezért bár csak egy tizedre voltam, nem jutottam be a Q2-be” – értékelt Tsunoda, akit a MotorsportWeek.cm portál idézett. „Úgyhogy papíron nem látszik jónak, ugyanakkor szerintem biztató, amit eddig csinálok. A kisebb különbség azt mutatja, hogy fejlődést érek el.”
„Miután sokkal közelebbi csomagot kaptam Maxéhoz, azóta eléggé világosan látszik, hogy főleg a rövid etapokon közelítek Maxra. A szombati időmérőn láthattuk valószínűleg a legkisebb különbséget az utóbbi négy évben, amire szerintem a csapat is büszke volt, és én is az lehetek. Úgyhogy csak folytatom, amit eddig csináltam” – fogalmazott a Red Bull pilótája, hozzátéve, hogy vasárnap kisebb sérülés is hátráltatta, ezért végzett csupán a 17. helyen.

Verstappent felmentették a „Hamilton-esetért”, Leclerc büntetőpontot is kapott a védekezésért
https://formula.hu/parc-ferme/39631
Nem büntették Max Verstappent a Lewis Hamilton elleni manővere miatt az F1-es Magyar Nagydíj után – tulajdonképpen azért, mert nem is volt igazi „incidens”. A felügyelők mindkét pilótát beidézték, a meglehetősen letörten és szétesetten nyilatkozó Hamilton azonban nem élt a meghallgatás jogával. Verstappen elmondta, hogy nagyobb lendülettel jött ki a 3-as kanyarból, a 4-esben pedig végig irányítása alatt tartotta az autót, és beljebb is tudott volna fordulni, de mivel látta, hogy ferraris ellenfele elhagyja a pályát, inkább a pálya teljes szélességét használta. A Ferrari képviselője eközben megerősítette azt is, hogy meg történt kontakt a két pilóta között, ezért nem tekintettek leszorításként az eseménysorra, így nem is járt érte büntetés a Red Bull világbajnokának.
A stewardok amúgy két pilótának is büntetőpontokat osztottak a leintést követően. Charles Leclerc a George Russell elleni féktávon bemozdulós védekezésért már a futamot kapott öt másodperces időbüntetést, ami nem változtatott a negyedik helyezésén, viszont utólag még egy büntetőpontot is felírtak neki. Pierre Gasly pedig a Carlos Sainzcal történt ütközésért kapott a 10 másodperces büntetése mellett két büntetőpontot is.

Új motort kapott Tsunoda, csak a bokszutcából rajtol az F1-es Magyar Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/39630
Változott a 40. Formula-1-es Magyar Nagydíj rajtrácsa, miután Yuki Tsunoda autójában több motorkomponenst is kicseréltek a parc fermé hatálya alatt. A Red Bull azok után döntött az ötödik belsőégésű motor, turbófeltöltő, valamint MGU-H és MGU-K beszerelése mellett, hogy a japán versenyző szombaton ismét kiesett a Q1-ben és csak a 16. helyre kvalifikálta magát. Mivel emellett még a fékhűtésen is módosítottak, ez a parc fermé-szabályok megsértésének minősül, így Tsunoda csak a bokszutcából vághat neki a 70 körös futamnak. Ezzel az eredetileg mögé kvalifikáló Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg és Alexander Albon egyaránt előrelép egy-egy pozíciót a rajtrácson – a 15 órakor kezdődő hungaroringi verseny teljes rajtfelállása ide kattintva böngészhető.

Öt versenyző is gyorsabb volt a pole-pozíciós Leclerc-nél az időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/39629
A körülmények „trükkös” változása – az aszfalthőmérséklet gyors hűlése és a szélirány fordulása – vezetett Charles Leclerc pole-pozíciójához a Magyar Nagydíj időmérőjén, úgy, hogy az elsőséget érő 1:15,372 nem az időmérő leggyorsabbja volt, a Q2-ben, sőt a Q1-ban is születtek ennél jobb köridők.
A három szakasz köridőit tekintve a Ferrari csak a negyedik leggyorsabb csapat volt a McLaren, az Aston Martin és a Mercedes mögött, Charles Leclerc pole-köre pedig csak hatodik helyen áll a három felvonás összesített köridőtáblázatában: a Q2-ben Lando Norris (1:14,890) és Oscar Piastri (1:14,941) mellett még Lance Stroll (1:15,129) és George Russell (1:15,201) is gyorsabb volt a időmérőt végül nyerő köridőnél, a Q1-ben pedig Piastri (1:15,211) és Fernando Alonso (1:15,281) rakott össze jobb köridőt.
A Q1-Q2-Q3 legjobb szektoridőit összesíti ideális köridők alapján Leclerc csak ötödik helyen szerepelne a rajtrácson Piastri (1:14,743), Norris, Stroll és Russell mögött.
A fentiekkel együtt azonban ki kell emelni – és mindenképpen hozzátesz a monacói szombati bravúrjához –, hogy Leclerc az egyetlen versenyző volt a Q3 tíz szereplője közül, aki az utolsó szakaszban jobb köridőt futott, mint a Q2-ben.

Fotó: Ollé Iván
Augusztusban eldőlhet Bottas visszatérése – rövid távra is nyitott
https://formula.hu/parc-ferme/39628
A szezont Mercedes tartalékversenyzőjeként töltő Valtteri Bottas célja, hogy augusztusban, a nyári szünet során eldőljön jövője: visszatérhet-e a Formula-1-be. A tízszeres nagydíjgyőztes a Cadillac-projekt kimondott esélyese, de nem csak Graeme Lowdon, hanem Flavio Briatore is számol vele, az Alpine-nál egyre ingatagabb pozícióval rendelkező Franco Colapinto esetleges szezon közbeni leváltása esetén.
„Újra a rajtrácson akarok lenni, ez a célom. És remélem, tudni fogom augusztusban, mi a folytatás” – beszélt sorsáról a német Skynak nyilatkozó Bottas. „Hosszú távú lehetőséget keresek, de valami rövid távú is rendben lenne. Folynak az egyeztetések. Több idő jut majd párbeszédre augusztusban.”
Nyilatkozatában könnyű áthallásokat találni: a Cadillac ajánlata (hosszú táv) mellett az Alpine beugrási lehetőségére (rövid táv) is nyitott 2019 és 2020 világbajnoki ezüstérmese.

Elsodort egy gumiellenőrt, súlyos büntetést kapott a WRC vb-éllovasa
https://formula.hu/parc-ferme/39627
Komoly büntetést kapott a Finn Rali pénteki napján a Rali-világbajnokság összetettjét vezető Ott Tanak. A Hyundai pilótája ugyanis a hetedik szakasz végén elsodort egy ellenőrt: az illetékesek az észt pilóta abroncsait szerették volna megvizsgálni, Tanaktól azonban azt kérte a csapata egy korábbi balesete után, hogy figyeljen arra, hogy elegendő levegő jusson a motorhoz, ezért a versenyző sietett volna, és bár kézzel jelezte az ellenőröknek, hogy álljanak félre, nem észlelte, hogy az egyikük már elkezdte a gumi vizsgálatát. A WRC közleménye szerint az ellenőr kisebb sérüléseket, többek között véres karcolásokat szenvedett a kontakt során a bal térdén.
A stewardok ötperces időbüntetést róttak ki Tanakra az incidens miatt, ezzel hátracsúszott a 28. pozícióba az első nap végén (a Finn Ralit egyébként a hazai sztár, Kalle Rovanpera vezeti), emellett pedig felfüggesztett 35 pontos levonással is sújtották őt és csapatát. Tanak a WRC közleménye szerint személyesen is elnézést kért a megsérült ellenőrtől.

Hiába a botrányos taktikázás, 2026-ra is marad a „Monaco-szabály”
https://formula.hu/parc-ferme/39625
A 2026-os F1-es sportszabályzatba is bekerült a Motorsport Világtanács friss elektronikus voksolása után az a paragrafus, amely kötelezően három szett gumi használatát írja elő a Monacói Nagydíjon. Az egyedi kétkiállásos szabályt azok után hozta a Formula-1 és az FIA, hogy a jelenlegi autókkal gyakorlatilag teljesen lehetetlenné vált az előzés a hercegség utcáin, és abban bíztak, hogy legalább a stratégia megkeverheti a lapokat.
Ehelyett azonban még kínosabb taktikázásba csapott át a május végi futam: elsőként a Racing Bulls, majd a Williams és a Mercedes is eljátszotta, hogy annyira visszalassította a hátrébb álló versenyzőjével a mögöttük haladókat, hogy az előrébb haladó csapattársa „ingyen” teljesíthette mindkét bokszkiállását. A pilóták kritizálták is a különleges szabályt, bár mint arra Max Verstappen is rámutatott: csinálhatnak bármit, dobálhatnának akár Mario Kart-módra banánhéjakat, azt a problémát az sem fogja megoldani, hogy nem lehet előzni Monte-Carlóban.
Mindezek ellenére a szabály most bekerült a jövő évi előírások közé is – szúrta ki a The Race szaklap a frissített 2026-os sportszabályzatban. A szabály ugyanúgy szól, mint idén: minden versenyző köteles legalább három garnitúra abroncsot használni a monacói futam során – akkor is, ha esős az időjárás –, ha pedig nem használják az intermediate vagy a full vizes abroncsokat, akkor a többi versenyhez hasonlóan két különböző keverékű slick gumit is fel kell tenni az autókra. Ha nincs versenymegszakítás, ezek elmulasztása kizárással jár, míg megszakított és újra nem indított futam esetén 30 másodpercet adnak annak a pilótának a versenyidejéhez, aki nem felelt meg az előírásnak, és még további 30-at, aki csupán egy szett gumit használt.

Figyelmeztetésben részesítették a Red Bullt a Verstappen által kidobott törülköző miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39626
Figyelmeztetésben részesítették a felügyelők a Red Bull Racinget, miután egy kisebb törülközőt felejtettek Max Verstappen autójában az F1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén. A közvetítésben is mutatták, ahogy a holland pilóta kidobott egy rongydarabnak látszó valamit az autójából a hungaroringi 3-as kanyarnál, emiatt pedig vizsgálták is az ügyet a stewardok.
A beidézett Verstappen elmondta, hogy a garázsban az arctörlője lecsúszott az öléből az ülése oldalához, a csapattagok pedig nem vették észre, hogy a pilótafülkében maradt. Amint a regnáló világbajnok észlelte, igyekezett a lehető legjobban a pálya jobb szélére húzódni és az aszfaltcsíktól legmesszebb dobni azt.
A felügyelők úgy ítélték meg, a törülköző alkalmas lett volna arra, hogy beszoruljon a pedálok környékére, és ezzel akadályozzák Verstappent az autó teljes irányításában, ezért arra jutottak, hogy a Red Bull nem biztonságos állapotban engedte pályára az 1-es rajtszámú versenygépet. Mivel azonban a veszély kisebb volt, mintha valami keményebb tárgy maradt volna a pilótafülkében, az energiaitalos istálló megúszta a kihágást egy figyelmeztetéssel.
Verstappen throwing white towel out of car. That is a subtle foreshadowing of retiring at the end of this season
— (@33slowpilots) August 1, 2025
pic.twitter.com/2rcSDLBth3
Zandvoortban és Bakuban lágyít, az amerikai F1-es futamokon keményít a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/39624
Egy adagban közzétette a hátralévő tíz 2025-ös Formula-1-es nagydíj slick gumis kiosztását a Pirelli: Mario Isola főnök szerint ezzel is segítik a csapatok a lehető legalaposabb felkészülésben. A versenyek felénél változott a felhozatal 2024-hez képest: a nyári szünet utáni Holland Nagydíjon, valamint az Azerbajdzsáni Nagydíjon egyaránt lágyít a gumigyártó, ugyanis Zandvoortba a C2-es, C3-as és C4-es abroncsokat viszik (tavaly a legkeményebb trió szerepelt), míg Bakuban visszatér az idén néhányszor már látott új legpuhább keverék, a C6-os, mellé pedig a C5-öst és a C4-est használhatják majd a csapatok.

Eközben Austinban és Mexikóvárosban azt a megoldást választja a Pirelli, amelyet Spában az esős kezdés miatt nem láthattunk a gyakorlatban, azaz lesz egy „szintugrás” a kínálatban. Az USA Nagydíjon marad a tavalyi C3-as és C4-es keverék, melléjük viszont a C1-es gumi érkezik legkeményebb opcióként, míg egy héttel később Mexikóban a C4 és a C5 mellett tűnik fel a C2-es abroncs. A Sao Pauló-i Nagydíjon viszont egy az egyben a teljes kiosztást keményíti a cég, tavaly ugyanis a C5-ös nem bizonyult megfelelőnek Interlagosban, ezért visszatérnek a két évvel ezelőtti C2–C3–C4 leosztáshoz.
A maradék öt helyszínen nem módosított a tavalyi évhez képest a Pirelli: a C6-ost így már tehát csak Bakuban láthatjuk, míg a C1-es Austin mellett a gumikat alaposan megterhelő katari pályán tűnik még fel. Mutatjuk a teljes leosztást:

„Talán a falak hiányoznak!” – Leclerc a legrosszabb pályájának tartja a Hungaroringet
https://formula.hu/parc-ferme/39623
A Hungaroringet tartja a saját legrosszabb pályájának Charles Leclerc, szerinte a vezetési stílusához nem passzolhat az F1-es Magyar Nagydíj helyszíne. Kétségtelen, hogy eddig nem sok babér termett a ferraris számára Mogyoródon: még a dobogóra sem állhatott fel nálunk a Formula-1-ben. Mindez pedig akkor került elő, amikor rákérdeztek nála, hogy a Ferrari fejlesztései révén mostantól folyamatos dobogóesélyre számít-e, mire Leclerc alapvetően bizakodó választ adott az FIA csütörtöki sajtótájékoztatón – leszámítva a mostani hétvégét:
„Messze ez a legrosszabb pálya számomra a szezonban. Várom, hogy megcáfoljam ezt, és végre legyen egy jó hétvégém itt Budapesten” – fogalmazott a monacói, aki arra a kérdésre, hogy minek köszönhető ez, így reflektált: „Nem tudom, bárcsak tudnám. Nem voltam túlságosan sikeres itt a múltban. Valószínűleg a vezetési stílusomhoz van valahogy köze. Kicsit keményebben kell dolgoznom, mint más pályákon, de ez rendben van.”
Amikor felvetették, hogy nem furcsa-e ez, hiszen sokan hivatkoznak a Hungaroringre falak nélküli Monacóként (bár ez a jelenlegi autókkal egyre kevésbé igaz), ahol viszont jól szokott szerepelni a ferraris, amikor épp nem sújtja balszerencse, így felelt Leclerc: „Talán a falak hiányoznak!” – viccelődött. „Nem tudom, honnan jön ez, de így is magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy lehet egy remek hétvégénk.”

Norris megszerezné a McLaren 200. győzelmét: „Ezzel a számmal még különlegesebb nyerni”
https://formula.hu/parc-ferme/39622
Szezonbeli formáját ismerve a McLaren jó eséllyel történelmi mérföldkövet érhet el a Magyar Nagydíjon: a csapat 1966 óta zajló történetének 200. nagydíjgyőzelmét szerezheti meg Lando Norris vagy Oscar Piastri. Norris, aki a korábbi évek tendenciája alapján papíron az esélyesebb a Hungaroringen, magának szeretné a különleges győzelmet:
„Szeretném én, igen. Természetesen az adott számú győzelmet mindig te akarod megszerezni, de a 200-as nagy eredmény ennek a csapatnak. Szerencsés vagyok, hogy mióta a Formula-1-hez csatlakoztam, a McLarenhez tartozom. Különleges, és ha sok év múlva visszanézek rá, nagyon büszke leszek. Egy lenyűgöző csapat” – nyilatkozta a Magyar Nagydíj médianapján Norris.

„Az évek során sokat fejlődtünk, és szép dolog, hogy ilyen menő statisztikákról beszélhetünk és mi is történelmet írhatunk, hozzátehetünk a McLaren sok évet felölelő érdemeihez. Különleges dolog, de a 200-as szám még különlegesebb, szeretném én elérni” – mondta a Hungaroringről két második helyezéssel rendelkező Norris.
A 200. győzelem másik sajátossága az lesz, hogy az a McLaren-versenyző, aki megszerzi, lehagyja a másikat győzelmek számában: mind Norris, mind Piastri számára – aki egy éve itt szerezte meg első F1-es sikerét – a kilencedik elsőség lesz a következő nagydíjsiker. Ezzel a nyertes James Hunt és Kimi Raikkönen szintjére lép fel a McLaren történelmében, és már csak öten maradnak előtte: David Coulthard (12 győzelem), Mika Hakkinen (20), Lewis Hamilton (21), Alain Prost (30), valamint a McLaren csúcstartója, Ayrton Senna (35).
A vártnál is nagyobb összegért adta el részesedését az F1-es csapatból az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/39621
Még hónapokkal ezelőtt jelentették be, hogy eladja kisebbségi részesedést a Formula-1-es csapatból az Aston Martin Lagonda. Sajtóbeszámolók szerint ez mostanra meg is történt – igaz, azt egyelőre nem tudni, ki lett a vevő. Ugyanakkor a tőkeinjekció, amelyre szüksége volt a brit vállalatnak, a vártnál is jobban sikerült, előzetesen ugyanis nagyjából 100 millió dollárra számítottak a 4,6 százalékos részesedésért, de a végösszeg ennek csaknem a másfélszerese, 146 millió dollár körül mozog. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy ez a deal közel 3,2 milliárd dollárra lövi be a teljes F1-es istálló értékét, ami elképesztő összeg annak fényében, hogy a középmezőnyben szereplő – igaz, a 2026-os szezon és szabályváltozások kapcsán nagy reményeket tápláló – alakulatról van szó.
A mostani részesedés-eladás nem befolyásolja azt, hogy továbbra is Aston Martin név alatt fut majd a csapat, hiszen a brit autógyártó eleve csak kisebbségi részesedéssel bírt a gárdában, azt továbbra is Lawrence Stroll és konzorciuma vezeti. Hogy mit is jelent pontosan mindez, arról még néhány hónapja írt részletesebben utazó tudósítónk, Mészáros Sándor: akkori posztja ide kattintva olvasható.

Itt a 2026-os Superbike-naptár: májusra kerül át a Balaton Park Circuit
https://formula.hu/parc-ferme/39620
Néhány nappal a hazai forduló és a nyári szünet kezdete után közzétette a FIM és a Dorna a Superbike-világbajnokság 2026-os versenynaptárát. Nagy meglepetés nincs a menetrendben, ugyanaz a 12 forduló alkotja majd a szezont, mint idén: az évad szokás szerint február végén startol az ausztráliai Phillip Islanden, utána pedig az utóbbi évek trendjének megfelelően csak európai helyszínek sorakoznak a kalendáriumban.
Ezek sorrendje azonban pár ponton módosult, számunkra pedig a legfontosabb módosítás, hogy a magyar forduló átkerült július végéről május elejére: konkrétan a május 1-jei hosszú hétvégén látogatnak majd a Balaton Park Circuitre a Superbike-vb szereplői. Ezzel a WSBK ismét egy hónappal előzi majd meg a MotoGP Magyar Nagydíját, amelyre a múlt héten kiadott naptár alapján pedig június 5-7-én fog sor kerülni a balatonfőkajári pályán.
A Superbike-világbajnokság előzetes 2026-os versenynaptára:
| Február 20-22. | Ausztrália, Phillip Island |
| Március 27-29. | Portugália, Portimao |
| Április 17-19. | Hollandia, Assen |
| Május 1-3. | Magyarország, Balaton Park |
| Május 15-17. | Csehország, Most |
| Május 29-31. | Spanyolország, Aragon |
| Június 12-14. | Olaszország, Misano |
| Július 10-12. | Egyesült Királyság, Donington |
| Szeptember 4-6. | Franciaország, Magny-Cours |
| Szeptember 25-27. | Olaszország, Cremona |
| Október 9-11. | Portugália, Estoril |
| Október 16-18. | Spanyolország, Jerez |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
(fotó: Nyolczas Csaba)
Az Aston amerikai F2-es juniorja is tárgyal a Cadillackel
https://formula.hu/parc-ferme/39619
Jak Crawford elismerte, hogy egyeztet a jövőre 11. csapatként beszálló gárdával – igaz, a tárgyalások lassan haladnak. Bár hosszú hónapok óta zajlanak a találgatások arról, kik lehetnek a Cadillac 2026-os Formula-1-es pilótái, és a fő esélyeseknek Valtteri Bottast és Sergio Perezt tartják, mostanáig nem történt még bejelentés ennek kapcsán.
Graeme Lawdon csapatvezető nem csinált titkot belőle, hogy nem bánnák, ha lenne amerikai pilóta is a felállásukban, viszont az elsődleges szempont az eredményesség és a tehetség, nem a származás. Márpedig ha a juniorszériákat nézzük, akkor az Aston Martin programjába tartozó Jak Crawford a legjobb helyzetben lévő amerikai versenyző: harmadik idényét futja az F2-ben, ahol idén három győzelemmel az összetett harmadik helyén áll, mindössze kilencpontos hátránnyal az éllovas Leonardo Fornaroli mögött.
Crawford a Motorsportnak nyilatkozva beszélt arról, hogy célja, hogy jövőre F1-es ülést kapjon, és ennek érdekében már a Cadillackel is felvette a kapcsolatot: „Sok múlik azon, hogyan teljesítek idén a Formula-2-ben. Ha meg tudnám nyerni a bajnokságot, az remek lenne a karrierem szempontjából. Számos lehetőséghez vezethetne, legyen szó akár egy ülésről a rajtrácson vagy esetleg újra egy tesztpilótai állásról jövőre az F1-ben. Próbálunk helyet találni a rajtrácson, legyen szó akár a Cadillacről, az Aston Martinról vagy néhány másik csapatról.”
„Voltak tárgyalások, egyeztetünk, de nagyon lassan haladnak jelenleg a dolgok” – jegyezte meg a fiatal amerikai. „Ami engem illet, csak jó munkát kell végeznem a Formula-2-ben. Az egyetlen dolog, amit tehetek, hogy jól megyek az F2-ben, ezen kívül mást nem tudok tenni.”
