DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Sárga lesz a Renault: a csapat megmutatta, hogy milyen az autó a valódi festéssel

Egyelőre feketében pompázik a Renault idei F1-es autója, a csapat azonban közzétett egy videót a filmforgatási napról, ahol látszik, hogy milyen lesz majd élesben:

 

 

MiniDrivers: A 2020-as szezon vicces összefoglalója

A MiniDrivers elhozta számunkra a 2020-as szezon összefoglalóját, egy kicsit könnyedebb stílusban, gokartokkal versenyezve. Vettel már az Astonnal szeretne menni, Sainz a McLarennél akar maradni, Kvjat ismét torpedóvá válik, de az is kiderült, hogy kit rejtett a pilótákat zaklató Dark Mini fekete maszkja.

F1-es versenyző a jégen: Romain Grosjean főszereplésével

Romain Grosjean még a 2020-as szezont megelőző télen driftelgetett egy jót egy Subaruval, a hóban. Az azóta visszavonult francia versenyzőnek igencsak meggyűlt a baja a körülményekkel, de annyit megállapíthatunk, hogy raliversenyzőként sem veszne el a francia.

60 másodpercnyi Kimi-pillanat 2020-ból

Kimi Raikkönen idén sem hazudtolta meg önmagát, és megajándékozott bennünket 60 másodpercnyi aranyat érő raikkönenes pillanattal, ráadásul abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy jövőre újabb nagyszerű momentumokkal fogja öregbíteni imázsát a finn.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Hogy fog véget érni a Mercedes dominanciája?

A Formula Podcast karácsonyi különkiadásában hallgatói kérdésekre válaszoltunk, melyek között az egyik legizgalmasabb (és valószínűleg a legnagyobb érdeklődésre számot tartó) az volt, vajon mikor és hogyan ér majd véget a Mercedes uralma, mely sokak számára valószínűleg inkább rémuralomnak hat... Az adás megfelelő részét 01:15:09-től találjátok, de hallgassátok meg az egészet, ha van kedvetek!

 

Hülkenberg előtt szabadon: a legsikeresebb beugrások az F1-ben

Nico Hülkenberg idén csak három F1-es nagydíjhétvégén vett részt és kettőn jutott el a rajtig a Racing Point beugrójaként, ám ez alatt is emlékezetes dolgokat művelt. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában felidéztük az F1 történetének előző nagy cseresztárjait, akik olykor kis híján győzelemre is váltották a váratlan lehetőséget.

q4p938u69h32gpxzdbus_lg

1999: Coulthard itt kicsit még alulbecsülte Hamilton jövőjét

Persze akkor még csak alulbecsülni lehetett, hiszen 21 évvel ezelőtt, amikor a videó készült, még egy hétszeres világbajnok F1-es versenyzőtől is távol álltunk, nemhogy kettőtől. Itt, amikor az ifjú brit még csak 14 éves volt, a McLaren-versenyző azzal méltatta őt, hogy a saját gokartos eredményeinél sokkal jobbakat produkált, míg Hamilton kifejezte abbéli reményét, hogy hamarosan átveheti Coulthard helyét a wokingiaknál. Nos, bár volt a helycsere között két átmeneti év, ez nagyjából így is történt. Azt viszont aligha gondolhatta bármelyikük, hogy 2020-ban Coulthard közli majd a hétszeres bajnok Hamiltonnal, hogy első alkalommal fognak egy pályaszakaszt versenyzőről elnevezni Silverstone-ban, ugyanis a célegyenes a Hamilton-nevet kapja.

Nehéz úgy a „Ki vagyok én?” játék, ha a versenyzők nem is értik az angol szavakat

"Akkor mondd argentinul!" - másodpercek alatt kicsúszott az irányítás alól a WEC játéka Brendon Hartley és Jose Maria Lopez között, hiszen az argentin hiába jött rá, hogy Hartley a kéményről beszél, nem jutott eszébe a szó angol megfelelője, a chimney. Ugyanezzel a problémával szembesült magyarázóként az F1-ben is megfordult Gianmaria Bruni. De más szavak értelmezésével is meggyűlt a bajuk az istállótársaknak ebben a bahreini hőségben felvett karácsonyi játékban, olykor még az angol anyanyelvűeknek is.

A legszebb karácsonyi ajándék: Frank Williams elhagyhatta a kórházat

Tíz nappal ezelőtt közölte a Williams, hogy a 78 éves csapatalapítót nem részletezett okokból kórházban ápolják, most azonban megérkezett a jó hír az istállótól, amely a csapat őszi eladása óta már nem Williamsék, hanem a Dorilton Capital tulajdonában van, ám továbbra is nagy tisztelettel adózik saját múltja és hagyatéka iránt:

"Örömmel tudatjuk, hogy Sir Franket kiengedték a kórházból és már otthon lábadozik. A Williams család szeretné megköszönni a támogatást ezekben a nehéz időkben, és mindenkinek kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánnak" - írja az istálló közösségi oldala.

EqArIhIXMAIw2An

Egy fél versenyautót kitesz Leclerc új szimulátora

Az alábbi szerzeményével dicsekedett a Ferrari F1-es pilótája, akit a téli szünet alatt biztosan láthatunk majd streamelés közben.

Webber szerint Ricciardo vitte a hátán a Renault csapatát

Daniel Ricciardo idén az előkelő ötödik helyet szerezte meg az F1 egyéni értékelésében, amihez két dobogós helyezése nagyban hozzájárult. Az ausztrál sikereinek köszönhetően a Renault 2016 után újra trófeát vihetett haza F1-es versenyről, így a pilóta honfitársa, Mark Webber szerint nem is kérdés, ki vitte a hátán idén a csapatot.

"Szerintem lenyűgözően vezetett. Nem azért, mert kevesebb lenne rajta a nyomás, hanem mert értékesnek érezte magát a csapatban. Nagyszerű munkát végzett, felemelte Enstone-t. Nagy szükség lenne rá az élmezőnyben" - magyarázta Webber.

ric-portre-20202

Fotó: DPPI

Akár így is mutathatna Vettel jövő évi sisakfestése

Az Aston Martin érkezésével 2021-be visszatér a Formula-1 mezőnyébe a brit versenyzöld legendás árnyalata, ami megihletett egy rajongót arra, hogy ebben a színben alkossa meg Sebastian Vettel elképzelt jövő évi sisakfestését. Hogy tetszik?

7g44n27qt1761

Forrás: Instagram

Hivatalosan technikai igazgató nélkül marad a Ferrari

Nem vesz fel új technikai igazgatót a távozó Simone Resta helyére a Ferrari F1-es istállója, a felszabaduló pozíciót átcsoportosítással pótolja. A vörösök veterán szakembere több kollégájával együtt jövőre a Haas istállójához csatlakozik.

"Nem lesz technikai igazgatónk" - idézte a téma kapcsán Mattia Binotto csapatfőnök szavait a Racefans. A kötelességeit Enrico Cardile veszi át, aki ma a teljes karosszériáért felel."

A szakvezető hozzátette: mindig nyitottak arra, hogy kívülről igazoljanak munkaerőt, ám a költségplafon bevezetése miatt a létszámnövekedést igyekeznek elkerülni.

ferrari-2020-csapat1

Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!

Nyáron indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol weboldalunk évfordulós múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb a képre kattintva:

retro_1_1 (1)

Varjúnak öltözve énekelt egy tv-műsorban Jorge Lorenzo

Hazánkban is futott az Álarcos énekes nevű műsorformátum – sőt, ha emlékeink nem csalnak, mindkét nagy kereskedelmi tv-n volt ilyesmi, csak más címen –, amelyben hírességek mindenféle figurának beöltözve énekelnek, s a zsűrinek kell kitalálnia, kit rejt a maszk. A spanyoloknál az Antena 3-on épp a minap rendezték a döntőt, de hogy miért számolunk be erről egy autó-motorsportos oldalon? Nos, kiderült, hogy a Varjúnak öltözött sztár nem más, mint a 2019 végén visszavonult ötszörös motoros világbajnok Jorge Lorenzo. Az idén a Yamaha tesztmotorosaként (nem sokat) tevékenykedő versenyző – akit néhány hete adócsalással is szóba hoztak egyes helyi portálok, ám Lorenzo kategorikusan cáfolta a vádakat – közösségi oldalán úgy fogalmazott, hogy büszke, hogy bejutott a fináléba. Íme, a döntős produkciója és a leleplezés:

Bizonytalanság: a Williams F1-es beugrója nem tudja, hogy merre tovább

Némileg váratlanul bemutatkozhatott a Formula-1-ben az idei év vége felé Jack Aitken, aki a Williams tartalékjaként a Mercedeshez átugró George Russellt helyettesíthette egy versenyhétvége erejéig. A 25 éves pilóta már a harmadik szezonját teljesítette a Formula-2-ben, de nem igazán volt sikeres az éve, hiszen csak a tizennegyedik helyen zárt - viszont ez a széria így három év után már nem motiválja, úgyhogy fogalma sincs, hogy merre tovább.

Mint mondta, az F2-ben csak akkor van értelme maradnia, ha a bajnoki címért küzdhet, de ahhoz olyan autóra lenne szüksége, amivel ez lehetséges, ezen felü lviszont már nincs mit tanulnia - szeretné szorosabbra fűzni a kapcsolatát a Williamsszel, de az F1-ben stabil helye egyelőre biztosan nem lesz. A 2021-es szezon "már a spájzban van", de egyelőre nem tudja, hogy mi lesz vele jövőre...

aitken

fotó: dppi

A McLarennél nem akarnak fiatal pilótát nevelni, el is mondták, hogy miért

A Red Bull és a Ferrari is sorozatosan hozza a Formula-1-be, vagy annak közelébe a fiatal tehetségeket, de így van/volt ez a Mercedesnél is - a McLaren viszont úgy döntött, hogy ők lemondanak erről, nem tesznek bele ebbe plsuz pénzt és energiát. Zak Brown vezérigazgató szerint ennek nagyon egyszerű oka van: látják a többieknél, hogy ők sem tudnak mit kezdeni a sok kinevelt tehetséggel, mert egyszerűen nincs nekik elég hely, aztán ebből csak a baj van - ülést kell vásárolni más csapatoknál, vagy zsákutcába vezetik ezeket a fiatalokat.

Brown hozzátette, hogy Daniel Ricciardo megszerzése is efelé terelte őket, mert látják, hogy a McLarenhez igazolás mindig is csábító ajánlat lesz a "külsősök" számára - az ausztrállal hosszabb távra terveznek, Lando Norris pedig még nagyon fiatal, úgyhogy a következő években hiába jönne fel egy saját nevelés, egyszerűen nem lenne neki hely. Emiatt ők inkább úgy vannak vele, hogy elengedik a dolgot, költenek inkább másra, hiszen láthatjuk, hogy hiába nevelték ki például Stoffel Vandoorne-t - úgy érzik, hogy ha elég jó autót építenek, akkor a külsős versenyzők úgyis sorban fognak állni az ülésért, ha arra lesz szükség...

00120004_882

fotó: dppi

Videó: Az elmúlt tíz év legnagyobb MotoGP-csatái

Marquez és Lorenzo mugellói párharca, Rossi és Pedrosa aragóniai összecsapása, az asseni és Phillip Island-i őrületek, és persze Dovizioso és Marquez több felejthetetlen utolsó körös ütközete – ezek mind szerepelnek a MotoGP legújabb top 10-es válogatásában (a videó YouTube-ra átkattintva indul!):

Jövőre nem megy Le Mans-ba a WEC-bajnok Aston Martin gyári csapata

Kivonja gyári csapatát a WEC-ből az Aston Martin. A brit autógyártó jövőre már csak privát csapatoknak szállít a saját fejlesztésű technikából, így 2021-ben biztosan nem tudja megvédeni a Prodrive-val idén szerzett bajnoki címét a GTE Pro kategóriában. Ezzel egyidőben bejelentették azt is, hogy a Prodrive fogja építeni és árusítani a GTE, GT3 és GT4 osztályainak megfelelő orrmotoros konstrukcióit. A márka azzal indokolta a lépést, hogy a legutóbbi szezon során a Vantage GTE típussal "minden célt" sikerült elérnie. Ebbe beletartozik Nicki Thiim és Marco Sorensen GTE Próban szerzett bajnoki címe, valamint Maxime Martin, Alex Lynn és Harry Tincknell Le Mans-i 24 órás győzelme is.

A márka különböző partnercsapatokon keresztül jövőre is részt vesz többek között az IMSA és a Super GT soroaztaiban is, valamint a WEC GTE Am kategóriában is jelen lesz.

aston-lemans-20201

Fotó: DPPI

Egy kapcsolat vége: Norris és Sainz legszebb közös pillanatai

Az F1 hivatalos oldala is tudhatta volna, hogy nem lehet egy egyperces videóba belesűríteni az idei McLaren-páros elmúlt két évének minden bolondozását, mindenesetre itt van egy kis zanza Carlos Sainz és Lando Norris őrültködéseiből. Jövőre új partnerrel, Sainznak Leclerc-rel, Norrisnak pedig Ricciardóval kell megtalálnia a vágyott harmóniát, de azért már vannak arra utaló jelek, hogy a Sainz-Norris kettős sem zárta le teljesen a brománcot.

Ennél sterilebb már nem lehet egy versenysorozat: elektromos és virtuális!

Vajon eljön majd a pont, amikor már a virtuális térben is ciki lesz benzint égetni? Az új, hamarosan induló eX nevű szimulátorbajnokság mindenesetre elébe szaladt az ilyesféle bajoknak, hiszen még a virtuális térben száguldó autói is elektromos hajtásúak - ennél nyomatékosabban már aligha lehetne promótálni a környezettudatos versenyzést, és természetszerűleg az eX kísérőműsorai is nagy hangsúlyt fektetnek majd a klímaváltozás elleni harcra. Néhány nagy formátumú versenyzőt már meg is nyert magának a széria, például Romain Grosjeant, aki az alábbi videóban már le is zavart egy kétfős tesztversenyt az eX társalapítójával, a DTM-bajnok Mike Rockenfellerrel.