Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. július 30. péntek

Az F3-as bajnokot kell legyőznie Mick Schumachernek

Döntést hozott a Ferrari a juniorjai 2020-as helyzetével kapcsolatban: a maranellóiak határozata értelmében az F2-ben második szezonját kezdő Mick Schumacher mellett a friss F3-as bajnok, Robert Svarcman kerül a Premához - érdekes csatára számíthatunk közöttük, amit tapasztaltabbként Schumachernek meg kell nyernie, ha a Formula-1-ben gondolkodik. A harmadik Ferrari-junior, a szintén az F3-ból érkező Marcus Armstrong is jó autóba ülhet 2020-ban, ő az ART Grand Prix-nél kapott munkát - itt lett bajnok idén Nyck de Vries, tavaly pedig George Russell.

Svarcman egyébként azt mondta erről, hogy ő újoncként is bajnok akar lenni az F2-ben, úgyhogy az idén egyetlen futamot nyerő, jelenleg a 12. helyen álló Schumachernek fel kell kötnie a nadrágját - a németnek egyébként a licenszpontjaira is ügyelnie kell, ha ezen a hétvégén Abu Dhabiban nem lép előre a tabellán a top tízbe, akkor jövőre minimum a top hatban kell végeznie az év végén, különben nem lesz elég pontja a szuperlicenszhez.

micky

fotó: dppi

Fiatal gokartost is támogat a MOL Alapítvány

Összesen 25 millió forint értékben támogatja a fiatal magyar sportolókat a MOL Alapítvány, a pályázatra beérkezett jelentkezők közül pedig 67-en részesülnek ebből az összegből. Köztük van a szolnoki gokartos, Gáspár Benett is, aki jelenleg a Kidix Alonso Kart versenyzője a WSK-ban, akit tavaly az MNASZ az év magyar gokartversenyzőjének is megválasztott, miután elhódította kategóriájának bajnoki címét. Fiatal tehetségünk csapattársa egyébként nem más, mint a Formula-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi 14 éves fia, Emerson Jr.


Fotó: MOL Alapítvány

Kezdődik a magyar F1-es hétvége, de nem az M4 adja - íme a pénteki program

Ezúttal a Dunán kell keresnünk az eseményeket, mutatjuk, hogy mi a pénteki menetrend.

Péntek (július 30.) 

10:05 - 10:50 Formula-3, 1. szabadedzés 

11:30 - 12:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: Duna, élő)

12:55 - 13:25 W Series, Szabadedzés 

13:50 - 14:20 Formula-3, Időmérő 

15:00 - 16:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: Duna, élő)

16:30 - 17:00 W Series, Időmérő 

17:25 - 18:10 Porsche Szuperkupa, Szabadedzés 

18:30 TCR Europe, 1. futam

00121022_018

fotó: dppi

Itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - Egyéves születésnapját ünneplő podcastadásunk Facebook-csoportja még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Ezért utasította vissza a Red Bull kérelmét az FIA

Korábban már elsők között beszámoltunk róla, hogy az FIA helyben hagyta a Brit Nagydíjon hozott döntését, mely szerint Lewis Hamilton egy tízmásodperces büntetésben részesült a Max Verstappennel szembeni incidensért. A Red Bull már a helyszínen kifogásolta az eset és a büntetés súlyosságának egyensúlyát, és hétfőn jelezte is az FIA felé, hogy szeretné kérni az eset felülvizsgálatát a GPS adatokra hivatkozva. A beérkezett anyagokat azonban az FIA nem fogadta el, mondván azok nem talált, hanem "kreált" bizonyítékok voltak, ráadásul semmi jelentős újdonsággal nem rendelkeztek a Brit Nagydíjon látottakhoz képest. Nem is meglepő, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség nem fogadta el a Red Bull kérelmét, miután a Hamilton által használt ívet Albon segítségével kreálták újra egy tesztnapon, így a Red Bull felülvizsgálati kérelme nagyjából annyira volt kiforrott, mint a Ferrarié 2019-ben, a Kanadai Nagydíjat követően.

Videó: Hamilton és Verstappen első találkozása az ütközés óta

A Sky Sports kapta lencsevégre, amint elsétál egymással szemben Max Verstappen és Lewis Hamilton a hungaroringi paddockban. Bár túllépett az eseten és éretten előre köszönt is legfőbb riválisának a holland, szavaiból azt lehetett kivenni, hogy nem bocsátott meg Hamiltonnak, aki elmondta, ma sem csinálna másképp semmit. A videón azonban nem úgy tűnt, mintha Verstappen valami nagy revansot tervezne, de persze hétvégén minden kiderül, a Magyar Nagydíjon!

 

Elbukott a Red Bull kérelme, nem kap súlyosabb büntetést Hamilton

Az elmúlt két hét azzal telt, hogy a Red Bull-osok a mercedeseseket támadták és fordítva, mondván Lewis Hamilton kilökte Max Verstappent a Brit Nagydíj első körében, miközben a Mercedes azzal védekezett, hogy Verstappen nem engedett akkor sem, amikor már nyilvánvaló volt, mi fog következni. Ahogyan arról szóltak a hírek, a Red Bull be is adta a kérelmét a felülvizsgálatra a Magyar Nagydíj előtt az FIA felé, azonban a Formula.hu értesülései alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség megvizsgálta azt, de nem adott helyt annak, miután az energiaitalosok által csak "új bizonyítéknak" nevezett adatok nem győzték meg az FIA szakembereit, így Lewis Hamilton nem kap súlyosabb büntetést a rajt után történt ütközésért és megtarthatja győzelmét. Ezt később a holland De Telegraaf újságírója, Erik van Haren is megerősítette a Twitteren.

A különbség egy jó és egy nagyszerű kör között a Hungaroringen – előadja: George Russell

A Magyar Nagydíj előtt is jelentkezik sorozatával a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben bemutatják, milyen apróságok segíthetnek egy remek köridő összerakásában az adott helyszínen. A mogyoródi pályát George Russell tavalyi Q1-es és Q2-es körének összevetésével ismerhetjük meg – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

russell-hungaroring-kor-video

Raikkönen a nőkről: nekem ezzel sosem volt gondom...

Megnevettette az újságírókat az Alfa Romao mai sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) Kimi Raikkönen. Az eredeti kérdést Antonio Giovinazzi kapta azzal kapcsolatban, hogy könnyebb-e neki úgy barátnőt találni, hogy már Formula-1-es pilóta - az olasz erre azt válaszolta, hogy mivel korábban sosem volt barátnője, így ezt nem tudhatja pontosan.

Majd odafordult a mellette látványosan unatkozó Raikkönenhez és megkérdezte tőle, hogy na Kimi, te hogy állsz ezzel, könnyebb volt F1-esként becsajozni? Raikkönen egy lesújtó pillantással csak annyit válaszolt, hogy: "nekem ezzel sosem volt gondom..."

pf4_6

Pilótát cserél a Pure ETCR-ben a Romeo Ferraris–M1RA

A Romeo Ferraris–M1RA alakulat közleményben jelentette be, hogy az elektromos túraautós sorozat idényének hátralévő részében Stefano Coletti helyett Philipp Eng lesz az egyik versenyzőjük. Mint írják: a 31 éves pilóta 2010-ben hatodik lett a Formula-2-ben (ami nem egyezik meg a jelenlegi F2-vel), majd a GT-versenyzés felé fordult: nyert 24 órás viadalt olyan legendás helyszíneken, mint Spa-Francorchamps és Daytona, amelyek mellett a DTM-ben is letette a névjegyét: 2019-ben futamgyőzelmet aratott Zolderben, és a bajnokság hatodik helyén zárt. Az elektromos versenyautókkal is van tapasztalata, hiszen a Formula–E-ben szereplő BMW tartalékpilótája.

„Nagyon várom már, hogy a Giuliát vezethessem az ETCR-ben” – mondta el az osztrák versenyző. „Az autó csodálatosan néz ki, és alig várom az első köröket a volánja mögött, egyúttal a tesztet és a közös felkészülést is Koppenhágára. Nagyon izgatott vagyok, hogy ebben az új sorozatban versenyezhetek, és biztos vagyok benne, hogy értékes tapasztalat lesz mindkét félnek a közös munka. A legjobbamat szeretném adni, szívem szerint már a pályán lennék. Szeretnék köszönetet mondani az esélyért, hálás vagyok a BMW M Motorsportnak, hogy biztosította a lehetőséget arra, hogy ebben a bajnokságban versenyezzek.”

eng-m1ra-alfa-etcr-1

Ideiglenes rendőrörs állt fel mától a Hungaroringen

Csütörtöktől hétfő reggelig működik az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj alkalmából felállított "rendőrtábor" a Hungaroringnél, a pálya melletti parkolóban - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője a helyszínen lévő újságírókkal.

Szabóné Berki Bianka elmondta: a felelős parancsnokok innen irányítják majd a biztosítási feladatokat ellátókat. Elérhetőségeik megtalálhatók a rendőrség honlapján, a Formula 1-es link alatt, ahol minden aktuális tudnivalót közzétesznek a rendezvénnyel kapcsolatban. Itt meg lehet majd találni a környéket érintően péntek reggeltől életbe lépő forgalomkorlátozásokat is.

Kiemelte, a mogyoródi pálya közvetlen közelében a rendezvény mindhárom napján egyirányúsítják délelőttönként a ring felé, a programok végével a kifelé vezető utakat. A rendőrök táblákkal és személyesen is segítik majd a forgalom irányítását.

A helyszínen lovas, kutyás, motoros és segwayt használó rendőrök is lesznek, továbbá helikopterről is figyelik forgalmat. A rendezvényt összesen csaknem 1200 rendőr biztosítja. A Pest megyei rendőröket a Készenléti Rendőrség és a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai segítik, és szorosan együttműködnek a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal.

Emlékeztetett, a Pest megyei rendőrfőkapitány csütörtök déltől hétfő reggel 8 óráig fokozott ellenőrzést rendelt el a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékességi területére, továbbá az M0-s autóút teljes hosszára, az M2-es, M3-as, M4-es, M5-ös, M6-os autópályák és autóutak Pest megyei szakaszára, valamint az ezen útszakaszokon lévő parkolókra és pihenőkre is. Az ellenőrzés célja a közúti közlekedés, a közrend és közbiztonság rendjének fenntartása, a jogsértő cselekmények elkövetésének megelőzése, felderítése, illetve megszakítása - fejtette ki.

Mint mondta, a rendezvény valamennyi látogatója fokozottan ügyeljen értékeire, az autóval érkezők mindig zárják be a járművüket és ne hagyjanak benne értéket.

A szóvivő felhívta a figyelmet az alternatív közlekedési lehetőségekre is. Elmondta, hogy a mogyoródi rendezvényre a gödöllői (H8-as) HÉV-vel is el lehet jutni. A kerepesi megállótól különbuszok közlekednek majd a Hungaroring 3-as kapujához.

Szabóné Berki Bianka a látogatóknak azt ajánlja, időben induljanak el, mivel idén a jegy mellett a koronavírus elleni védettséget igazoló karszalagot is be kell mutatni, így a beléptetés idén hosszabb időt vehet igénybe.

A rendőrség idén is törekszik arra, hogy a látogatók biztonságban élvezhessék a Forma-1-es Magyar Nagydíjat - hangsúlyozta a szóvivő.

pf6_1

MTI, fotó: dppi

Raikkönen a tőle megszokott beleéléssel és lelkesedéssel köszöntötte a magyar rajongókat

Az Alfa Romeo tett közzé egy rövid videót, amelyben a 2007-es világbajnok üzent a szurkolóknak a hungaroringi hétvégét megelőzően – a tőle megszokott stílusban:

Emlékeztek Barrichello ijesztő balesetére a 2003-as Magyar Nagydíjról?

Rubens Barrichello hátsó felfüggesztése a célegyenes végén adta meg magát a 18 évvel ezelőtti hungaroringi futamon, így a ferraris brazil nagy tempóval csapódott a falba. Az F1 YouTube-csatornája minden kameraállásból felidézte a történteket – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

barrichello-2003-video

Így fogadták az F1-eseket Magyarországon

Ma a sajtótájékoztatókkal hivatalosan is kezdetét veszi a 36. Magyar Nagydíj hétvégéje, így természetesen már minden szereplő a Hungaroringen sürög-forog. A csapattagok és a versenyzők egy része már tegnap délután-kora este óta az országban tartózkodik, néhányan pedig meg is osztották, hogyan köszöntötték őket. A hangulat a hétvégén garantáltan jobb lesz, mint egy éve, hiszen végre visszatérhetnek a nézők a lelátókra, de mint az például a Ferrari videójából is látszik, nem csak oda. Mikor volt utoljára, hogy a pilótákat lelkes rajongók fogadhatták a repülőtéren?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Mégis bevállalta az oválpályát Grosjean

Tavaly, a Bahreini Nagydíjon történt horrorisztikus balesetét látva sokakban felmerült, hogy Romain Grosjeannak lesz-e bátorsága vagy kedve visszatérni a profi autóversenyzéshez. A francia már akkor kijelentette, őt nem olyan fából faragták, hogy egy ilyen élmény derékba törje a karrierjét, és bár a Formula-1-nek végül búcsút intett, a versenyzést valóban folytatta. Az Egyesült Államokban találta meg az új kezdetet, az IndyCar mezőnyében. A balesete annyiban azonban mindenképp nyomot hagyott benne, hogy eredeti tervei között az ovál veszélyessége miatt csak a hagyományos pályák szerepeltek; mint elmondta, nem szeretné még egyszer olyan szenvedésnek kitenni a családtagjait, mint Bahreinben.

Úgy látszik azonban, az elképzelések gyorsan változnak. Grosjean ugyanis kedden a World Wide Technology Raceway oválpályáján tesztelt, hogy felkészüljön augusztus 21-i versenyére. Szintén oválpályán. Noha a francia korábban ódzkodott ettől, 166, sikeresen megtett kör után úgy érzi, mégiscsak jó döntés volt meggondolnia magát. "Egyben maradt az autó a pályán, ami jó. Nyilván sokat kell még tanulnom, mert ez teljesen más, mint amit eddig valaha csináltam. Mindenki, aki azt gondolja, hogy az oválpályán versenyzés egyszerű, nagyot téved. Korábban én is úgy voltam vele, hogy az oválon csak balra kanyarodsz, és teli gázzal mész a kanyarba is. Nem éppen. Elég sok dolgod van" – nyilatkozta a teszt után Gorsjean, aki elismerte, még több gyakorlás kell majd ahhoz, hogy magabiztosan állhasson rajthoz. Jelenleg fizikailag is kihívást jelent ugyanis neki. "Amikor vezettem, minden rendben volt, de miután kiszálltam, eldőltem és alig bírtam feltápászkodni. Azt gondoltam, oké, ez érdekes..."

Ami Grosjean szeretteit, illeti, felesége, Marion továbbra is támogatja őt, bármire is adja a fejét. "Talán úgy tűnhet, hogy megszegte az ígéretét, miszerint a mi védelmünkben nem vezet ilyen jellegű pályákon. De valójában az egyeten, amit kölcsönösen megígértünk egymásnak, hogy ott állunk a másik mellett, bármi is történjék."

 

A Magyar Nagydíjon is pályán Kubica

A lengyel pilóta, mint az Alfa Romeo tartalékosa, ismét az első szabadedzésen kap lehetőséget, hogy vezethesse Kimi Raikkönen autóját. Barcelona és a Stájer Nagydíj után Kubicának ez idén a harmadik alkalma, hogy pályára hajthat. Természetesen ezt különösen várja, hiszen Magyarországra rendre sok rajongója látogat el. "Mindig jó érzés visszaülni az autóba, főleg Budapesten, ami a legközelebb van Lengyelországhoz az idei versenynaptárból. Általában rengeteg lengyel rajongó van a lelátókon, és tudom, hogy sok zászló fog várni engem, amikor pénteken kihajtok a garázsból" – beszélt érzéseiről az Alfa Romeo sajtóközleményében, amelyben nem habozott azt sem hangsúlyozni, mennyire fontos a csapatnak, hogy jó munkát végezzen. "Persze, amikor már az autóban vagy, arra koncentrálsz, hogy a lehető legjobbadat nyújtsd, és segítsd a mérnököket a beállításokkal. A középmezőnyben leheletnyiek a különbségek, így minden fejlesztés kritikus lehet."

Érdekelnek a szép nők és a szép autók? Csatlakozz Formula Girls csoportunkhoz!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

pf3_4

Megházasodott a MotoGP sztárja – mostohahúga a felesége

Újabb MotoGP-versenyzőből vált férj a hétvégén: Miguel Oliveiráék tartották meg az esküvőjüket. Mint arról tavaly már egyszer írtunk, a KTM színeiben több királykategóriás győzelmet is arató portugál a mostohahúgát, azaz édesapja második feleségének lányát, Andreia Pimentát jegyezte el. Annak idején a versenyző elmondta, hogy évekig titokban tartották kapcsolatukat, most viszont Oliveira az alábbi posztban osztotta meg boldogságukat, „életük legfontosabb kanyarjának” nevezve az esküvőt:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MiguelOliveira88 (@88migueloliveira) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tavaly ez a teljesítmény ért pole-t a Magyar Nagydíjon

Lewis Hamilton 1:13,447-es körrel szerezte meg az első rajtkockát a 2020-as Magyar Nagydíjon - ezt nézhetjük most vissza belülről, ha erre a linkre, vagy a képre kattintunk:

maxresdefault (1)_1

Betekintés: a Csomós-sztori háttere mérnöki szemmel

Csomós Miklós és Nagy Attila valósággal berobbant a magyar rali élvonalába, de a sikerek fénye kevéssé vetül arra az emberre, aki az autó fejlesztéséért, beállításáért és a pilóta fejlődéséért is felel. Mi benéztünk az „árnyékba”: a versenymérnök, Sebők Csaba több dolgot is elárult a munkájáról és a csapat működéséről. A terjedelmes interjút az Autósport és Formula Magazin jövő hétvégén megjelenő legfrissebb számában lehet majd elolvasni, addig is egy kis ízelitő:

„A futamok során az a bevett szokás, hogy Mixiék a rajt előtt és a cél után is megmérik a guminyomásokat, valamint a gumihőmérsékleteket, amiket elküldenek nekem és azokból én már tudom, hogy jó-e a beállítás, vagy sem, akár azt is, hogy min merre kell változtatni, ha kell. Aztán lehúzom a logokat, amelyekből mindent látok: kormányszög-állást, fékpedál-nyomást, mikor nyúlt hozzá a kézifékhez, milyen fordulatszámon használta az autót, milyen gázpedál-állással ment és ezekkel lehet szembesíteni a versenyzőt. Meg tudom neki mondani, hogy mire figyeljen, mert például itt és itt kisebb féknyomást használt az előző körhöz képest, nem koncentrált eléggé a féktávra, amivel időt veszített, vagy itt és itt kisebb kormányszöggel fordult és gyorsabb volt tőle. Mixi alapvetően nagyon tisztán vezet, nagy nyomással fékez, a kanyarbejárati tempója kicsit alacsonyabb, de maga a kanyarja gyors és a kigyorsítása is jó, ráadásul a gumikat is jól kezeli. Mivel így vezet, ezért szerintem Magyarországon mi megyünk a legkeményebb beállítással, a legkeményebb rugókkal, mert aki tisztán autózik, annak ez jó.”

C6A2F48C-AFAF-4994-AB72-9ACDCF1836B1

Már a hanghatás miatt megéri: ilyen volt egy kör 1989-ben a Hungaroringen

Nelson Piquet mintha valami egészen más kategóriában versenyezne ezen a belső felvételen a mostani F1-es autókhoz képest - pedig akkor ez volt az abszolút csúcs...

 

Olvastad már?