Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 18. szerda

Ilyen külsőt kapnak a DTM-en induló japán autók

Bemutatták az október 5-6-i hockenheimi finálé vendégszereplőinek fényezését. A hétvégén rajthoz álló Honda NSX-GT, Nissan GT-R és Lexus LC500 festése nagyrészt megegyezik a Super GT-ben használttal, pár apróbb különbséggel: a DTM szponzorai felkerültek az autókra, a Lexusról pedig hiányzik a Red Bull.

A Team Kunimutsu Hondáját Jenson Button, a NISMO Nissanját Tsugio Matsuda és Ronnie Quintarelli, a TOM’S Lexusát pedig Nick Cassidy és Ryo Hirakawa vezetik a hétvégén, a párosok két tagja egy-egy futamon kap lehetőséget.

A DTM 2. helyezettje is beszáll az FE-be, óriási svájci jelenlét!

Az előszezoni tesztek közeledtét jelzi, hogy megsűrűsödtek a pilótabejelentések a Formula-E-ben. Ezúttal Nico Müllerről derült ki, hogy szintén beszáll az elektromos szériába, méghozzá a Dragon Racing színeiben, amely csapat így mindkét előző versenyzőjétől, Jose Maria Lopeztől és a BMW-hez átnyergelt Maximilian Günthertől is megvált, és két újonccal kezdi a 2019/2020-as szezont. A 27 éves Müller ugyanis a már korábban bejelentett Brendon Hartley-hoz csatlakozik az előző szezont a 10. helyen záró amerikai csapatnál, amelynek így várhatóan ebben az évadban sem lesz könnyű dolga.

Müller a DTM hétvégi, nürburgringi fordulóján veszítette el a matematikai esélyét is a bajnoki cím megszerzésére, de az összetett második helyre így is jó esélye van eddigi messze legjobb szezonjában. A pilóta azonban nem hagyja el a német túraautózást sem: 2020-ban párhuzamosan fog versenyezni a két sorozatban, a DTM-ben az Audi pilótájaként, az FE-ben pedig az Audi ellen... Egyelőre nem lehet tudni, hogy lesz-e naptárütközés a két sorozat között, hiszen a DTM majd csak októberben jelenti be új menetrendjét.

Müller érkezésének másik érdekes hozadéka, hogy - noha a 24-ből 7 ülés még gazdátlan - jelenleg Svájc rendelkezik a legnagyobb képviselettel a mezőnyben, hiszen mellette Sebastien Buemi (Nissan), Neel Jani (Porsche) és Edoardo Mortara (Venturi) is az alpesi ország szülöttje.

 

EEu1ID6XsAE6uCc

Albon megszerezte idei első győzelmét

A thaiföldi pilóta Szingapúrban egy szűk körű gokartversenyen vett részt, melyet a Red Bull üzemanyagszállítója szervezett. Albon megnyerte a megmérettetést, melyet követően viccesen megjegyezte, megvan első dobogója és győzelme idén.

 

Kínai görög joghurtot reklámoznak Kimi Raikkönennel

A Szingapúri Nagydíjtól kezdődően az Ambrosial márka logója felkerül az Alfa Romeo autóira: a kínai gyártású termék egy prémium görög (pontosabban „görög stílusú”) ivójoghurt. És kit is találhattak volna jobb reklámarcot hozzá, mint Kimi Raikkönent?

A Ferrari szerint te is egy versenyző vagy

Egy játékra invitál a Ferrari Twitter-oldala, mindössze rád és a telefonodra van szükség. Ha a négy alábbi kérdésre válaszolsz, megtudod, F1-es pilótaként mik a jellemzőid.

Három DRS-zóna lesz Szingapúrban

A Formula-1-es futam izgalmainak érdekében feszegeti a pálya határait az FIA. Szingapúrban az utóbbi években két szakaszon használhatták a pilóták a nyitható hátsó szárnyat, az ötös kanyar után, valamint a célegyenesben. Idén a tizenhármas kanyar után következő rövidebb padlógázas szakaszon, a Esplanade Drive-on is lehetőségük nyílik az előttük lévő megtámadására.

singaporelayout

Az F2 és az F3 naptárából kihajították a Paul Ricardot

Az F1-be való visszatérése óta eltelt két versenyén nem hozta a remélt izgalmakat a Paul Ricardon rendezett Francia Nagydíj, noha egyelőre semmi nem bizonyítja, hogy ez kapcsolatban állna azzal, hogy a helyszín 2020-ra kikerült a két legfőbb kísérősorozat, a Formula-2 és a Formula-3 naptárából. A most kiadott menetrendekben nem ez az egyetlen változás, mindkét széria ellátogat ugyanis Zandvoortba is az F1-gyel. Az F3 naptára ráadásul bővült is egy helyszínnel, hiszen bekerült Bahrein, így jövőre már ők sem lesznek teljesen Európára szorítkozó sorozat.

A Formula-2 2020-as naptára:

EEqJFcWX4AAGY0B

 

A Formula-3 2020-as naptára:

EEqNKtLXUAAUxUT

 

Verstappen 15 ezer eurót keresett három kapufával

Persze nem magának, hanem a Wings for Life alapítványnak, az volt ugyanis a megállapodás, hogy ahányszor eltalálja a felső kapufát focilabdával egy adott távolságból, annyiszor 5000 euró kerül a szervezethez. Ötből három azért egész jó arány egy F1-es versenyzőtől! 

Stirling Moss elmondja, miért volt ő sokkal menőbb versenyző, mint ma Lewis Hamilton

A 90 éves Moss, aki 1951 és 1961 között volt aktív az F1-ben, szellemes gondolatmenetben hasonlította össze a régi időket a maiakkal:

„Csodálatos volt az autóversenyzői élet, és sokkal minőségesebben tudtam élni, mint ma Lewis. Amikor Lewis megnyer egy versenyt, a szponzorai előtt kell beszélnie. Amikor én megnyertem egy versenyt, mentem zavarászni a lányokat.”

Ismerjétek meg az F1-es Alfa Romeo versenyzőjét, Bereznay Dánielt

Mert hogy a hivatalos F1-es online bajnokságra igazolt versenyzők szerződését is a csapatfőnök írja alá, és néhány más tekintetben is hasonló elbánásban részesülnek, mint akik a fizikai versenyautókat vezetik. A magyar versenyzővel készült interjúnk megtalálható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

qinovmrb2wq9jud6tl34_lg

Nem kell a kemény keverék a csapatoknak Szocsiban

A Pirelli nyilvánosságra hozta a szeptember végi Orosz Nagydíjra leadott gumirendeléseket: a kemény (C2) abroncsban senki sem bízik, egy vagy két szettet rendeltek meg az istállók. A közepesek (C3) száma 1-4 között változik, lágyból (C4) 8-10 szettet kért mindenki. A lágy szetteket elsősorban a középmezőnyben maximalizálták, megemlítendő, hogy a legkevesebbet ebből a keverékből a Mercedesnél igényeltek.

Toto Wolffal fotózkodott hazánk egyik gokartosa

Sugár Dánielnek a Gokart-eb múlt hétvégi, Bruckban rendezett fordulóján volt szerencséje összefutni a Mercedes Formula-1-es csapatának vezetőjével, Toto Wolffal. Az osztrák a pálya közelében lakik, így rendszeresen kilátogat a fiatalok versenyeire.

wolff-sugar1

 

Megnevezte Vergne csapattársát a Formula-E bajnokistállója

Már napok óta húzta a mézesmadzagot a követői orra előtt a Formula-E friss bajnokcsapata, a DS Techeetah a közelgő pilótabejelentéssel kapcsolatban, de aki követte az elektromos sorozat átigazolási híreit, a puzzle-darabok összeállásából már sejthette, hogy Antonio Felix da Costa fog kikötni a "gepárdos" istállónál a kétszeres címvédő Jean-Eric Vergne csapattársaként.

Bár da Costa az előző szezon első futamát még megnyerte a BMW-vel, amelyről akkor úgy tűnt, elég erős lehet egy bajnoki hadjáratra is, végül visszaesett a bajorok teljesítménye, és a portugál csak a 6. helyen zárta a tabellát, ami így is a legjobbja volt az elmúlt öt szezon során, hiszen gyakran ragadt ott nem túl jól szereplő csapatoknál. Ezt a negatív spirált próbálja most maga mögött hagyni ezzel a váltással, remélve, hogy a DS Techeetah-val nem nagyon lőhet mellé.

A 28 éves pilóta eddig két győzelemmel rendelkezik a Formula-E-ben, az elsőt még a bajnokság nyitószezonjában szerezte Buenos Airesben az Aguri színeiben. Éppen az Agurit vásárolta fel később a kínai Techeetah, így da Costa tulajdonképpen ugyanahhoz a gárdához tér vissza, amelynél az első két évadot teljesítette.

 

Antonio-Felix-Da-Costa

Három F1-es születésnap is összejött mára

A sort mindenképpen Stirling Moss-szal, az 1950-es évek ikonikus alakjával illik nyitni, ami ma ünnepli 90. születésnapját. Még sok boldog szeptember 17-ét kívánunk neki!

 

Egy világbajnok ünnepelt is jut mára, 1996 legjobbja, Damon Hill, aki 59. életévét töltötte be.

 

Végül Esteban Ocont is meg kell említeni: a Renault jövő évi pilótája 23 éves lett.

Minden F1-es világbajnok autója egy képen

Hatvankilenc Formula-1-es szezon, hatvanhét különböző világbajnok típus. Íme minden egyes versenyautó a száguldó cirkuszból, amely egyéni világbajnoki címhez segítette pilótáját. (A kép kattintásra megnő.)

f1wcds

Hülkenberg lerajzolt egy fél marék spagettitésztát

Eredeti terve persze nem ez volt a német F1-es pilótának, hanem az, hogy vakon papírra vesse a Szingapúri Nagydíjnak otthont adó pálya vonalvezetését. A végeredmény közel sem hasonlít az eredetire, de nem is volt könnyű dolga, elvégre 23 kanyarról van szó.

Összehasonlításképp a pálya vonalvezetése:

singaporelayout

Videó: Öt sokkoló pillanat a Szingapúri Nagydíjról

A Ferrarik a rajtnál lenullázák egymást (és másokat), Massa autója bikaként rugdal, Kovalainen átcsap tűzoltóba - íme a Szingapúri Nagydíj legmeglepőbb pillanatai közül öt. (A videó átkattintás után indul el.)

Todt Schumacherhez hasonlította Leclerc-t

Legsikeresebb, 2000 és 2004 közötti időszakában a Ferrari titka három kimagasló karakternek volt köszönhető: a karizmatikus Michael Schumachernek, a kiváló technikai érzékkel rendelkező Ross Brawnnak és az egész csapatot tökéletesen összehangoló Jean Todtnak. Todt, akinek fia manapság a maranellóiak új reménységét, Charles Leclerc-t menedzseli, érdekes párhuzamot vont az olaszok egykori és mostani sztárja között. Szerinte Leclerc hasonló adottságokkal rendelkezik, mint a hétszeres világbajnok.

leclerc-portre-20192

"Charles mentálisan hihetetlenül erős. Egy bajnok tulajdonságaival rendelkezik, és hasonlóan természetesen árad belőle az a vezetői szerep, amely korábban Michael Schumacherben is jelen volt. A Formula-1 és a Ferrari jövőjét jelenti" - dicsérte a fiatal monacóit az Auto Bildnek nyilatkozva.

Az F1-es csapatfőnök, aki a magyar határtól 20 kilométerre született

Szerkesztőségünknek exkluzív interjúban beszélt gyerekkoráról és a kommunista Romániából való kiszabadulásának különös történetéről a Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer, akinek családnevébe több mint száz éve, a washingtoni magyar nagykövetségen került bele a "z" betű. Az interjú fellapozható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

zw4vyj6dwy7h1mpu728b_lg

A McLaren főnöke reméli, felfigyelnek rá a Red Bull főnökei

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója az elmúlt hétvége egy részét a Sainz család társaságában töltötte, méghozzá száguldással. Bár az F1-ben mindig is az üzleti ténykedése révén volt ismert, Brown maga is rendelkezik versenyzői múlttal, legutóbb 2013-ban volt ott a brit GT-bajnokság mezőnyében. Így amikor aszfaltozott felületen, Navarrában kellett beülnie egy Supercarba, még csak-csak tartotta az iramot idősebb és ifjabb Carlos Sainzcal. Az esemény azonban egy ralis kiruccanást is magában foglalt, amiről Brown csak később számolt be egy külön bejegyzésben, minek tanúsága szerint egy igen nagy bukást is átvészelt egy buggyban. Persze nem azért osztotta meg a képet, hogy sajnáltassa magát, hanem hogy ezzel is odaszúrjon a McLaren egyik riválisának, a Red Bullnak - ha már az idősebb Sainz kapcsolatai révén az energiaitalos logó volt az autón.

"Sainz Sr. és Sainz Jr. társaságában kipróbáltam magam a raliban is. Ha elég kitartó leszek, talán Dr. Marko javasolja majd Christiannak [Horner], hogy igazoljon le."

Vettel 60 évesen is F1-es autókat akar vezetni

A manapság már F1-es szakkommentátorként dolgozó egykori versenyzőnek, Martin Brundle-nek különös "hobbija" van, hiszen F1-es vezetési élményeket gyűjt. Persze jelenlegi és múltbeli munkájának köszönheti, hogy időről időre lehetőséget kap valamelyik csapattól, hogy egy riportfilm készítésének céljából kipróbálhassa valamelyik korábbi modelljüket. Most a 2009-es Ferrari F60 került terítékre, amit Fioranóban vihetett el néhány körre a 60 éves Brundle, aki már nagyjából 60 különböző F1-es autót vezetett 1984-es debütálása óta.

Az eseményen jelen volt Sebastian Vettel is, aki élvezettel figyelte Brundle fittségét. "Ez milyen menő! Én is Formula-1-es autókat akarok vezetni 60 éves koromban!" - jegyezte meg.

Olvastad már?