Ez a szöges gumi nem mai darab, de attól még látványos!
https://formula.hu/parc-ferme/2054

„Vezetni akarom a ********* motoromat!!!!!!!!!!!!” – az első versenyző, akinél elszakadt a cérna
https://formula.hu/parc-ferme/25289
Elérkezett a billenőponthoz a versenyzők türelme? Persze mindegyikük frusztrált a jelenlegi tehetetlenségtől, de míg Valtteri Bottasnak például sikerült konszolidált módon belecsempésznie a káromkodást a legutóbbi üzenetébe, addig a rutinos MotoGP-versenyző, Aleix Espargaro nem adott sokat a külsőségeknek - hogy finoman fogalmazzunk -, amikor kinyilvánította elégedetlenségét Twitteren.
"Vezetni akarom a ********* motoromat!!!!!!!!!!!!" - deklarálta az Aprilia 30 éves versenyzője.
Nos, jelen állás szerint ezt leghamarabb a Cseh Nagydíj augusztus 9-i hétvégéjén teheti majd meg, szóval még azért nem mostanában.
I want to ride my fucking bike!!!!!!!!!!!!
— Aleix Espargaró (@AleixEspargaro) May 1, 2020
Bottas visszanyúl a finn testedzés ősi formájához, viszont már hashtagben káromkodik
https://formula.hu/parc-ferme/25288
"Alternatív testedzés" - jegyezte meg Valtteri Bottas a legújabb róla készült művészi fotó mellett. A Mercedes finn versenyzője a poszt alapján legalább annyira tűzbe jött a favágástól, mint egy F1-es rajt előtt a zabkásától, hiszen még a két legfőbb finn szitokszó egyikét is belecsempészte a szövegbe, miszerint: PERKELE!
Alternative training #VB77 #lumberjack #suomi #finland #perkele @JanErikOlin pic.twitter.com/CRZnnbAo9g
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 2, 2020
1992-es retróautókkal száll be az e-sportba a DTM
https://formula.hu/parc-ferme/25287
A nagy sorozatok közül utoljára lép be a virtuális színtérre a Német Túraautó-bajnokság, viszont talán a legérdekesebbet húzva. A járvány és az Audi kiszállása miatt a DTM-nek nemcsak a jelene, de a jövője is veszélyben forog, a múltjával azonban minden a legnagyobb rendben, és most ehhez a nosztalgiafaktorhoz nyúl a sorozat, amely vasárnapra, május 3-ára bejelentette első hivatalos e-sportversenyét: a Classic Challenge nevű eseményen a bajnokság 1992-es autói fognak virtuálisan száguldani Zolderben. A jókora nosztalgiabombával érkező versenyt közép-európai idő szerint 14 órától nézhetjük a DTM közösségi oldalain, a rajtlistát pedig szombat este még jórészt homály fedte, de a címvédő René Rast biztosan ott lesz a rajtrácson, mint ahogy a korábbi bajnok Gary Paffett is "visszatér". A DTM és a Super GT pilótái, valamint legendák és "versenyző influenszerek" mellett a rajongói különverseny öt legjobbja alkotja majd a mezőnyt az ígéretek szerint. A Classic Challenge keretében május során öt versenyt rendeznek.
Némi ironikus egybeesés, hogy a most újraéledő 1992-es szezon végén szintén kiszállt az Audi a DTM-ből...

„MAAAX!” – kiáltotta Norris, majd lezuhant a létrán és kilapította Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/25286
Semmi különös, csak egy átlagos nap, amikor F1-es pilóták Call of Dutyznak. Itt most épp nem vették komolyan (mikor veszik?), és azzal szórakoztak, hogy a magasból egymás karakterének fejére ugranak rá. Norris ezt sem bírta sokáig röhögés nélkül.
Great at racing, not so great at climbing ladders... featuring @Max33Verstappen pic.twitter.com/UqBTy2JdLl
— #L4NDO (@TeamL4NDO) May 1, 2020
A mozgássérült Nicolas Hamilton annyiszor ment fel a lépcsőn, ahányszor testvére a dobogóra
https://formula.hu/parc-ferme/25285
Teste számára rendkívül megerőltető kihívásnak vetette alá magát Lewis Hamilton öccse, és tette mindezt egy jótékonysági kampány keretében, amellyel a koronavírus ellen küzdő brit egészségügy megsegítését célozta. Nicolas Hamilton cerebrális parézissel született, amely a lábizmokat és a mozgáskoordinációt érinti legsúlyosabban, emiatt már önmagában a járás is nehézségeket okoz számára. Ehhez képest arra vállalkozott hogy egy a kertjében lévő, hat szintből álló lépcsősort teljesít oda-vissza 151 alkalommal - így pontosan annyiszor mászva meg a lépcsőket, ahányszor testvére karrierje során feljutott az F1-es dobogóra. Egy videón prezentálta, hogy hogyan is néz ki a lépcsőzés az ő esetében. A fiatalabbik Hamilton vállalásával még a brit hírcsatorna, a Sky News adásába is bekerült, és végül sikeresen teljesítette is a kihívást, annak végéig 8 500 fontot gyűjtve a brit egészségügynek.
Nic Hamilton suffers with Cerebral Palsy and is raising money for the NHS by climbing his stairs 151 times. Please head over to his GoFundMe page where one random lucky donator will also be in with the change of winning a brand new ROKiT iO PRO 3D Smartphone! @nicolashamilton pic.twitter.com/6H96ddCBy5
— ROKiTphonesUK (@ROKiTPhonesUK) April 23, 2020

Norris bemutatja: így jársz, ha több napnyi gépezés után kimész a házból
https://formula.hu/parc-ferme/25284
Azért azt tegyük hozzá, a McLaren britje kicsit megnehezítette magának a labda elrúgásának viszonylag egyszerű feladatát.
Persze ne gondoljuk, hogy az F1 ügyeletes szimulátorkirálya egész nap "kockul" - legfrissebb, online bárki számára elérhető magazinunkban egyebek mellett beszél napi rutinjáról is.
Out of context Lando Norris pic.twitter.com/DbLQ9H4uZZ
— ESPN F1 (@ESPNF1) April 24, 2020
És akkor Leclerc elkezdett mókushangon beszélni a nézőkhöz
https://formula.hu/parc-ferme/25283
A banánjelmez semmi sem volt ehhez képest: egy hangtorzító alkalmazással a Ferrari pilótája hirtelen még fiatalabbnak hallatta magát, mint amilyen valójában. Először csak bemutatta, aztán elmondása szerint véletlenül maradt úgy a hangja egy verseny kezdetére - beletelt egy kis időbe, mire észrevette. Egy rajongó felvetette neki, hogy próbálja ki a mókushangot banánjelmezben, de Leclerc azt mondta, erre még nem érzi magát felkészülve.
First the banana costume and now this @Charles_Leclerc pic.twitter.com/eghRr3iljP
— tami. (@Vetteleclerc) April 25, 2020
Tonight's funniest moment - @Charles_Leclerc that didn't realize having his chipmunk voice on while they were racing bless him pic.twitter.com/6ZCDWcJlSq
— (@giulyleclerc) May 1, 2020
Szokatlan módját választotta a szerződése bejelentésének a Suzuki motorosa
https://formula.hu/parc-ferme/25282
Egészen 2022-ig véglegesítette felállását a MotoGP-ben a Suzuki, hiszen azok után, hogy két héttel ezelőtt futamgyőztesével, Alex Rinsszel két évvel hosszabbított a csapat, most Joan Mirrel is megtette ugyanezt. A spanyol motoros tavaly ejtette meg MotoGP-s debütálását a Suzukival, első szezonját pedig a tabella 12. helyén zárta, a Phillip Island-i 5. helyet felmutatva legjobbjaként. Eközben a rutinosabb Rins negyedik lett az év végi összetettben, többször a győzelem sorsába is beleszólva, ám a csapat látja a potenciált a korábbi Moto3-as bajnokban arra, hogy a következő években feljebb zárkózzon.
A bejelentés nem a szokásos módon, sajtóközlemény formájában érkezett elsőként, hanem a csapat Instagram-oldalán, ahol Mir élő videóban jelentkezett be - így azok a rajongók, akik a felhívásra reagálva odakapcsoltak, elsőként értesülhettek a hírről.
.jpg)
Itt a Golymula-E második futama – legyőzik-e a „Mercedes-motoros” üveggolyót?
https://formula.hu/parc-ferme/25281
A Virgin Racing és az üveggolyók professzionális versenyeztetésével igen komoly népszerűségre szert tevő Jelle's Marble Runs második közös futamán a Formula-E csapatairól elnevezett golyók a szöuli utcai pálya miniatűr változatán csapnak össze. Legutóbb, „Párizsban” a „Mercedes” „nyert” - vajon letaszítják most a „trónról”?
Mit kapunk a Renault és a Peugeot keresztezésével?
https://formula.hu/parc-ferme/25280
Napi agyzsibbasztó rovatunk következik.

Ránk bízza Gasly idei sisakja megtervezését
https://formula.hu/parc-ferme/25279
Pierre Gasly úgy döntött, rajongók álmodhatják meg sisakjának dizájnját az idei első versenyre, ami a tervek szerint a júliusi Osztrák Nagydíj lesz, éppen anyacsapata hazai futama.
Túl hosszú határidőt nem adott, május 10-ig várja a terveket. Csatolta a sablonokat is: az Alpha Tauri logója miatt jelentős felület nem módosítható, de biztosak vagyunk benne, hogy kreatív ötletek születnek majd.
I thought you guys could design my helmet for the first race of the season. Felt I wanted something new, and would like to get your ideas. Please share your designs with me. Just post, tag me and use #GAS10. Design will be choosen on the 10th of May and helmet ready for Race 1. pic.twitter.com/eyu9sPGG4Z
— PIERRE GASLY (@PierreGASLY) May 1, 2020
Magyarországi emlékeivel nosztalgiázik és várja a versenyzést az F1 újonca
https://formula.hu/parc-ferme/25275
Nem különösebben figyelemfelkeltő, ha egy versenyző manapság arról posztol, mennyire várja, hogy újra versenyezhessen: a Formulának is nyilatkozó Nicholas Latifi azonban a Hungaroringen készült fotók kíséretében tette ezt. A Williams kanadai újonca a 2019-es Formula-2-es hétvégéről posztolt, amelynek főversenyén futamgyőzelmet szerzett – ez volt utolsó elsősége az utánpótláskategóriában.
#TBT to my #F2 win in Hungary 2019. Can't wait to be racing again #NL6 pic.twitter.com/TEHO99VYkO
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) April 30, 2020
Alonso megszavaztatta rajongóival az F1-es visszatérést
https://formula.hu/parc-ferme/25278
Szavazást írt ki Fernando Alonso a Twitterre. „Képzelődjünk” – kezdte a felhívást, majd felsorolt különböző sorozatokat, hol látnák őt legszívesebben rajongói: a WEC-ben, a Dakaron, az F1-ben vagy az IndyCarban. 113 ezren szavaztak, akik közül több mint 90 ezren a Formula-1-et választották, a második legnépszerűbb opciónak az IndyCar bizonyult.
Imaginemos..
— Fernando Alonso (@alo_oficial) April 28, 2020
Let’s imagine..
Digitális festményt készített olvasónk Ayrton Sennáról
https://formula.hu/parc-ferme/25277
A szomorú május 1-ji évforduló kapcsán különleges üzenet érkezett postaládánkba: olvasónk, a hobbigrafikus Hutzler Péter elküldte a részletgazdag digitális festményt, melyet ő készített a háromszoros világbajnokról. Senna 26 éve nincs köztünk, de itt a bizonyíték, hogy a rajongók nem feledik el.

Karanténinterjú és e-sport: Szombaton 12:55-kor AFM a Spíleren
https://formula.hu/parc-ferme/25276
A tartalomban:
- Karanténinterjú a magyar ralibajnokkal, Vincze Ferenccel
- Ádáz versenyek a virtuális pályákon
- Forma-1-es csapatfőnököt és pilótát szólaltatunk meg
- Külföldön dolgozott Tóth Ottó, hogy itthon versenyezhessen
- Ez történt a WRC három lefutott fordulóján

Videó: A fiatal Senna leteszi névjegyét az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/25273
A brazil legenda alig töltötte be a 24-et, amikor a Toleman volánja mögött a második Formula-1-es futamán összehozta első világbajnoki pontját. 1984-ben, Dél-Afrikában egy korszak kezdődött el.
It didn't take long for Ayrton Senna to make an impression
— Formula 1 (@F1) May 1, 2020
A look back at his first point in F1, in only his second race #F1 pic.twitter.com/TE1sB4jLq6
Ez volt az tíz legfurcsább kiesés az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/25271
Újabb toplistával jelentkezett a Formula-1 hivatalos Youtube-oldala, ami ezúttal a legbizarrabb kiesésekből állítottak össze egy toplistát.
Videó: Így nézne ki egy kör a Megapályán
https://formula.hu/parc-ferme/25270
Egy brit sportriporter, Will Buxton álmondta meg az alábbi szörnyeteget, ami a 2020-as F1-es szezon összes pályájából felhasznál legalább egy kanyart. A végeredmény egy több mint ötperces kör a világ egyik legdurvább vonalvezetésén.
Melyik klasszikus futam ismétlését néznéd meg szívesen?
https://formula.hu/parc-ferme/25269
Az F1 szavazásra buzdítja a rajongókat: az utóbbi hetekben ők választották ki, mely futamokat ismétlik meg a közösségi oldalaikon, a következőről azonban a nézők dönthetnek. Három választási lehetőséget kínáltak fel.
- Esőkáosz az 1982-es Monacói Nagydíjon.
- Irvine első futamgyőzelme az 1999-es Ausztrál Nagydíjon.
- Mansell debütálása a Ferrarinál az 1989-es Brazil Nagydíjon.
A szavazatok a Formula1.com oldalán adhatóak le.

Fotó: DPPI
Rosberg bevásárolt egy idegennek az interneten
https://formula.hu/parc-ferme/25272
Egy szurkoló és Nico Rosberg szívmelengető közös története járja be a világhálót. Laura egy eddig nem diagnosztizált idegrendszeri betegségben szenved, ezért korábban azon aggodalmairól posztolt Twitteren, hogy a világjárvány miatt mennyire nehéz lesz a bevásárlásait elintéznie. A poszt eljutott Nico Rosbergig, aki nem habozott, felkereste a szurkolót.
Nem kevesebb mint 500 eurót ajánlott fel neki házhoz szállítható élelmiszerre, amitől Laure szóhoz sem jutott. "Mindig azt mondom, hogy ha valakit meg akarunk ismerni, akkor arra figyeljünk, hogyan bánik azokkal az emberekkel, akiktől semmi viszonzást nem vár" - hálálkodott a pilótának Twitteren.
I always say if you want to truly know someone, pay attention how they treat those who can do nothing for them. Today, I got this message, and was floored. Every time I've met Nico, he's been kind. But to do this? Believe me, he's a wonderful person. I swear I'll pay it forward. pic.twitter.com/17InrkLuGx
— Laura (@incorrigible) April 30, 2020