DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

Az Audi után a Peugeot is kiszáll a ralikrossz-vb-ről, bajba kerülhet a széria

Miután az Audi közölte, év végén megvonja támogatását Mattias Ekström csapatától, az EKS-től, a Peugeot is bejelentette kiszállását. A francia gyártó csak 2018-ban indított teljes gyári alakulatot, a kötelékében Sebastien Loebbel.

A gyár nem titkolja, hogy az ok a ralikrossz-vb elektromos váltása, egészen pontosan az azt övező bizonytalanság. A korábbi tervek szerint a WRX 2020-ban szabadult volna meg a benzinmotoroktól: a Peugeot gyári csatlakozása mögött is ez állt. Az elektromotorok bevezetését 2021-re halasztották, a pontos szabályokat pedig továbbra is homály fedi. Ezt a huzavonát elégelte meg a Peugeot és Audi.

A Ford 2017 végén szállt ki, a két másik cég távozásával pedig egyetlen gyártó marad a világbajnokságon, a Johan Kristofferssonnal elmúlt két szezont domináló Volkswagen. Az ellenfelek hiánya miatt azonban a WRX világbajnoki státusza kerülhet veszélybe. Emlékezzünk, éppen ez történt a WTCC-vel, amikor a gyártók kiszálltak.

Komatsu: Még nem beszéltem Steinerrel

Ayao Komatsu, a Haas F1-es alakulatának japán csapatfőnöke a Kínai Nagydíj alatt elárulta, kinevezése óta még nem elegyedett szóba korábbi főnökével és elődjével, Günther Steinerrel.

Habár Steiner a Haastól való távozása után riporterként már feltűnt a paddockban, Komatsu mind ez idáig nem találkozott vele.

„Hogy őszinte legyek, elég elfoglalt voltam a csapat dolgaival. Nem találkoztam még vele, de biztos vagyok benne, hogy Miamiban össze fogunk futni. Ha jól tudom, nagykövetként lesz jelen azon a versenyhétvégén, szóval valószínűleg látni fogjuk egymást” – mondta Komatsu a Paddock Magazine-nak nyilatkozva.

Az F1-es Miami Nagydíjat május első hétvégéjén rendezik majd.

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

Marko: Norris és Piastri is „érdekes” lehet hosszabb távon

Miközben folyamatos találgatások zajlanak arról, hogy ki lehet Max Verstappen csapattársa jövőre, s Sergio Perez mellett az elmúlt években a faenzai B-csapat mindenkori versenyzői mellett felmerült többek között Alex Albon és Carlos Sainz neve is, van még egy név, mely újra és újra visszatér ebben a diskurzusban, méghozzá Lando Norrisé – mindezt annak ellenére, hogy hosszútávú szerződései miatt arra esély sem volt soha, hogy a britre „szabad prédaként” lecsaphassanak.

norris-australia-2

A Red Bull „házi tévécsatornájának”, az osztrák ServusTV-nek nyilatkozva Helmut Marko doktor ismét flörtölt kicsit Norrissszal, immár nem először és nem is másodszor: „Ő fiatal és mindenképpen a látókörünkben van. Az apja mindig azzal viccelődik, hogy Lando nem fogja megszerezni az első nagydíjgyőzelmét, amíg Max vissza nem vonul. Erre mondtam neki, hogy hozzánk kell szerződnie, akkor biztosan meglesz előbb is.”

Marko hozzátette, hogy rövid távon sem Norris, sem igen tehetséges csapattársa, Oscar Piastri nem lehet megoldás a Red Bull számára, de továbbra is figyelemmel kísérik a McLaren fiatal párosát: „Norrisnak legalább 2026-ig szóló szerződése van, így ő rövid távon nem opció, ahogy Oscar Piastri sem, de a jövőben mindkét pilóta egyértelműen érdekes lehet számunkra.”

marko-2024

Ricciardo az Idegeskedő Világbajnokság újabb futamgyőztese

A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.

Idén viszont még csak duplázás sem történt, az ötödik versenyen az ötödik különböző F1-es személyiség kapta meg a Magas Vérnyomás Különdíjat, míg a csapatok versenyét a Red Bull és fiókcsapata, az RB vezeti két-két „győzelemmel”.

438101946_994731998815364_5173974253346786602_n

Hogy miért Ricciardo kapta az elismerést, arról a Formula Podcast futamértékelő adásában beszélgettünk, melyben a hétvége legfontosabb eseményei mellett néhány nagyon érdekes pilótapiaci sztorira is kitértünk:

 

Nyerj egy F1-es LEGO McLarent a Formula.hu-val!

Aki velünk játszik, az nyerhet egy 245 építődarabból álló, LEGO McLarent: a 2023-as F1-es autó mellé jár egy mini pilótafigura is, és a lehető legélethűbb részletekből tervezték meg, hogy minél pontosabban visszaadja Lando Norris és Oscar Piastri tavalyi versenyeszközét. A modell itt megtekinthető!

A nyereményért pedig csak egy egyszerű dolgot kell megtenni: iratkozzatok fel az Autósport és Formula Magazin YouTube-csatornájára, és jövő hétfőn, április 29-én, 12:00-kor kisorsoljuk azt a szerencsést, aki elviheti ezt az F1-es LEGO McLarent. A régi és az új feliratkozók egyforma esélyekkel indulnak, tehát ha már követed a csatornánkat, akkor automatikusan részt veszel a sorsoláson!

A csatornánkat ezen a linken találjátok: https://www.youtube.com/channel/UC4FMcxGXWMVlXNqdFAA1DPg 

f1-mclaren1_1

f1-mclaren2

Rossiékra emlékezteti Marquezt Acosta: nem zárja ki az újonc vb-esélyét

Az első három nagydíj alapján valósággal berobbant a MotoGP-be Pedro Acosta: a 19 éves újonc máris két dobogós helyezést szerzett a Gas Gas Tech3 színeiben, Austinban az első elsősoros rajthelyét is elcsípte. Az összetettben is a negyedik helyet foglalja el a spanyol, aki egyre meggyőzőbben szerepel, így néhányan már azt sem zárják ki, hogy akár a vb-címért való harcban is számolni kell vele. Bár maga Acosta visszafogottan nyilatkozott erről, az a versenyző, aki legutóbb hasonlóra volt képes, azaz Marc Marquez – aki 2013-ban meg is nyerte a világbajnokságot az akkor egyértelműen a két legjobb csapat közé tartozó Repsol Hondával – valóban nem zárja ki ennek a lehetőségét:

„Pedro azokra a nagy nevekre emlékeztet, akik egykor a MotoGP-be jutottak: Valentino Rossira, Dani Pedrosára, Jorge Lorenzóra vagy Casey Stonerre. Azokra, akik annak idején már az első vagy a második versenyükön pole-ért, dobogókért és győzelmekért harcoltak. Idén szerezni fog dobogókat, ahogy már meg is tette, és győzelmeket is – és akkor már miért ne harcolhatna a világbajnokságért, ahogy mások is megcsinálták?” – nyilatkozta Marquez a Motorsport.com hasábjain. A nyolcszoros vb-győztes hozzátette: őt egyáltalán nem lepte meg Acosta produkciója, és szerinte a KTM-nél is pontosan tisztában voltak vele már a kisebb kategóriákban is, milyen tehetség versenyez a kötelékeikben.

motogp-acosta-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

IndyCar: Dixon taktikus győzelmet aratott Long Beach utcáin

Vasárnap rendezték a 2024-es IndyCar-szezon második bajnoki fordulóját a Long Beach-i pályán. A győzelmet Scott Dixon szerezte meg azok után, hogy a verseny egyetlen sárga zászlós időszaka – amelyet az váltott ki, hogy Christian Rasmussen megforgott és a falnak ütközött, eltalálta menet közben Jack Harvey-t is – alatt ejtette meg az első bokszlátogatását, így bár a második két etapja hosszúra nyúlt és némileg spórolnia kellett, fel tudta tartóztartni a hajrában rohamozó Josef Newgardent és Colton Hertát.

A két amerikai amúgy koccant is az utolsó körökben, de Herta így is második lett, Newgardent viszont leszorította a dobogóról a címvédő Alex Palou – igaz, a szezonnyitó győztese ezzel együtt is maradt a tabella élén. Marcus Ericsson végzett az ötödik, a verseny első fázisában vezető Will Power a hatodik helyen, míg a top 10-et Kyle Kirkwood, Romain Grosjean, a Meyer Shank első pole-ját szerző Felix Rosenqvist, valamint a futam elején a mclarenes csapattársa, Pato O’Ward által megpöckölt Alexander Rossi tette teljessé. Érdemes még megemlíteni a néhány hete megsérült David Malukast helyettesítő Theo Pourchaire-t: a tavalyi F2-es bajnok karrierje első IndyCar-futamát a 11. helyen zárta.

A futam végeredménye:

1. Scott Dixon Ganassi  
2. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian 0.9798
3. Alex Palou Ganassi 1.7664
4. Josef Newgarden Penske 3.9735
5. Marcus Ericsson Andretti 4.3769
6. Will Power Penske 15.7639
7. Kyle Kirkwood Andretti 16.1788
8. Romain Grosjean Juncos Hollinger 18.0433
9. Felix Rosenqvist Meyer Shank 18.8155
10. Alexander Rossi McLaren 32.0915
11. Théo Pourchaire McLaren 33.4409
12. Marcus Armstrong Ganassi 40.8207
13. Linus Lundqvist Ganassi 42.0003
14. Rinus VeeKay Carpenter 44.4325
15. Agustín Canapino Juncos Hollinger 51.3156
16. Patricio O'Ward McLaren 52.9961
17. Graham Rahal RLL 1'02.5190
18. Sting Ray Robb Foyt 1'05.5898
19. Kyffin Simpson Ganassi 1 kör /3.3900
20. Nolan Siegel Coyne 1 kör /6.6904
21. Santino Ferrucci Foyt 1 kör /9.2835
22. Tom Blomqvist Meyer Shank 1 kör /25.6356
23. Christian Lundgaard RLL 1 kör /31.1122
24. Pietro Fittipaldi RLL 1 kör /49.6526
25. Jack Harvey Coyne 2 kör /28.5560
26. Scott McLaughlin Penske 14 kör
27. Christian Rasmussen Carpenter Kiesett

indycar-1-dixon

Zhou az autóban is hallotta a rajongókat, a „lelkét is kihajtotta”

Egészen harmadik szezonjáig kellett várnia az F1 története első kínai versenyzőjének, Guanyu Zhounak, hogy végre hazai közönség előtt állhasson rajthoz, hiszen a Kínai Nagydíjat 2019 óta egyszer sem rendezték meg a koronavírus-járvány, illetve az ahhoz kapcsolódó korlátozások miatt. Bár Zhounak a szezon eddigi négy hétvégéjéhez hasonlóan ezúttal sem sikerült pontot szereznie, a mintegy 60 ezer kínai rajongó lelkesedését ez egyáltalán nem törte le.

zhou-china-1

Zhou a leintés után a számára külön kijelölt helyen parkolta le az autóját a célegyenesben, és mint a képeken látható, rendkívül meghatódott a közönség szeretetétől. Mint elmondta, az autóban is tökéletesen hallotta, ahogy éltetik, és egy nem is könnyítette meg a dolgát abban, hogy 100 százalékig a versenyre tudjon fókuszálni: „Ez nagyon nehéz. Próbálsz a munkádra koncentrálni, arra, hogy mi történik a pályán, de aztán hallod, hogy ennyien sikoltoznak, kiabálnak és szurkolnak neked… Egyszerűen hálás vagyok.”

zhou-china-3

„Őszintén, erre nincsenek szavak” – folytatta a Sauber versenyzője. „A közönség és a rajongók reakciója egész hétvégén annyira érzelmes volt… Megtiszteltetés számomra, hogy itt lehetek, és boldog vagyok, hogy teljesítettem a nagydíjat, ma a lelkemet kihajtottam, de sajnos ez nem volt elég a pontszerzéshez, úgyhogy legközelebb újra megpróbáljuk.”

zhou-china-2

„Szinte emberfeletti, amire képes” – Horner az egekig magasztalta Verstappent

Max Verstappen idei negyedik győzelmét aratta öt futam alatt az F1-es Kínai Nagydíjon: a hollandot a két SC-fázis sem ingatta meg, csupán az első kerékcsere idején engedte ki ideiglenesen a kezéből a vezetést. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem is győzte dicsérni a negyedik vb-címe felé menetelő pilótáját:

„Fantasztikus formában volt egész hétvégén. Kiemelkedő volt a csapat: sprintgyőzelem, pole-pozíció, az első rajtsor kisajátítása a versenyre, aztán első és harmadik hely a futamon. Úgy érzem, kicsit balszerencsések voltunk a biztonsági autóval, de ez van. Max egy másik bolygón van, fantasztikus a formája. Változik ugyan pályáról pályára, de teljesen egybeforrt a géppel. Elképesztően érzi az autót, a körülményeket. Megvan az önbizalma, érti a gumikat, hogy mi kell ahhoz, hogy nyomja és mi ahhoz, hogy óvja őket. Hihetetlen versenyzői agya van. Szinte emberfeletti, amire képes. Megtiszteltetés vele dolgozni, történelmet ír.”

A harmadik helyen befutó Sergio Perez kapcsán Horner elmondta: rosszul jött ki a biztonsági autós fázis, a második kerékcseréje után Lando Norris és Charles Leclerc mögé került, és mire áthámozta magát a Ferrarin, már nem volt a legjobb állapotban a gumija, így nem tudta levadászni a McLarent – viszont így is erősnek értékelte a mexikói hétvégéjét a Red Bull-vezér.

f1-verstappen-kina-redbull-win

Veszélyben Hülkenberg pontja? Több versenyzőt is beidéztek az F1-es Kínai Nagydíj után

Nem maradhatunk utólagos vizsgálódás nélkül a sanghaji versenyt követően sem: a felügyelői dokumentumok alapján összesen három pilótának lesz jelenése a stewardok előtt. Közülük Nico Hülkenberget és Daniel Ricciardót egyaránt állítólagos biztonsági autós fázis alatti előzésért idézték be – elképzelhető, hogy ők ketten ugyanabban az incidensben érintettek, hiszen egymás mögött haladtak –, ami miatt inkább a német aggódhat, hiszen ő az egy vb-pontot érő 10. helyen futott be a Haasszal, míg az ausztrál kiesett, miután Lance Stroll hátulról belement az újraindításnál.

A harmadik vizsgált versenyző pedig Pierre Gasly, pontosabban az Alpine: a francia a bokszkiállásánál úgy kapott elindulási engedélyt, hogy a jobb hátsó kerekét még nem rögzítették. Emiatt egy szerelőt meg is ütött az autója, de szerencsére az Alpine tájékoztatása szerint nem történt sérülés.

f1-hulkenberg-kina-haas

fotó: DPPI

A Honda minden lehetőségre nyitott Tsunodát illetően

A Honda versenyrészlege, a HRC első embere, Koji Watanabe reagált azokra a felvetésekre, melyek szerint az F1-es mezőny egyetlen japán versenyzője, Yuki Tsunoda a Hondával tarthat az Aston Martinhoz, akik a japánok kizárólagos partnerei lesznek a 2026-os szezontól kezdve. Watanabe úgy érzi, Tsunoda sokat fejlődött, mindenekelőtt mentálisan: „A negyedik évünk elején úgy érzem, hogy nyugodtabb lett, mint valaha. Nemcsak a rádióban, hanem a normális beszélgetésekben is. Tényleg megváltozott.”

tsunoda-saudi-2_1

Persze jelen pillanatban nehéz látni, hogy kerülhetne az Aston Martinhoz Tsunoda 2026-ban, hiszen az egyik autó a nemrég hosszabbító Fernando Alonsóé, és bár elképzelhető, hogy van az a helyzet, hogy a csapattulajdonos Lawrence Stroll kivegye fiát a másikból, ezt aligha Tsunodáért tenné meg. Watanabe mindenesetre minden megoldásra nyitott, védence Silverstone-ba szerződésére, éppúgy, mint hogy elválnak útjaik:

„Azt mondtam neki, hogy nem kell örökre a Hondánál maradnia. Szóval nem jelent problémát számunkra, ha az RB-nél marad, miután véget is ér a partnerségünk a Red Bull-családdal. De ha lehetőség adódna arra, hogy az Aston Martinhoz jöjjön, természetesen örömmel fogadnánk” – mondta, majd hozzátette: „Szeretném, ha a számára legjobb lehetőséget választaná.”

tsunoda-suzuka

„Kísérletezik” a Williams, változik az F1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa

Minimális mértékben, de módosul a Formula-1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa. Az eleve az utolsó pozícióba kvalifikáló Logan Sargeant esetén ugyanis a Williams úgy döntött, hogy „kísérleteznek a beállításokkal”, hogy felkészülhessenek a soron következő sprinthétvégére Miamiban. Viszont mivel hozzányúltak az autóhoz, ez azt jelenti, hogy az amerikai nem a 20. rajtpozícióból, hanem a bokszutcából vághat neki a sanghaji futamnak. A teljes rajtfelállás ide kattintva böngészhető!

f1-sargeant-williams

Tragikus baleset: navigátor halt meg Csehországban

Tragikus baleset történt a cseh ralibajnokság szezonnyitó versenyén, a Sumava Klatovy Ralin. Az 55-ös rajtszámmal induló Jaroslav Krejčík, Alena Krejčíková páros Subaru Imprezája az első szakaszon szenvedett balesetet, s a 41 éves navigátor olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy újraélesztését követően a kórházban elhunyt.

krejcikova

A szakasz kezdetét az időjárási viszontagságok miatt el kellett halasztani, de végül úgy döntöttek a szervezők, hogy elengedik a versenyt – a gyorsasági első felén eső, a második felén havazás nehezítette a versenyzők dolgát. A napi programot a tragédiát követően törölték. A rendőrség azt is megerősítette, hogy a balesetet szenvedő sofőr alkoholtesztje negatív eredményt mutatott.

A versenyen már tegnap is történt egy súlyos baleset, az 52 éves osztrák versenyző Michael Putz súlyos sérülésekkel került kórházba, és meg is kellett műteni, miután fának csapódott autójával.

Már Miamiben változhat a kiugrásokra vonatkozó szabály?

A Szaúd-Arábiai Nagydíjon került a figyelem középpontjába a rajtnál történő kiugrásokra vonatkozó szabály, miután Lando Norrist annak ellenére nem büntették meg, hogy még a lámpák kialvása előtt megmozdult az autója. Mindez azért történt, mert a sportszabályzat 48.1-es cikkely értelmében az adatokat szolgáltató transzponder jelzése alapján kell megítélni a kiugrást – és az eszköz nem érzékelte Norris egyébként valóban kis mértékű bemozdulását, melyet követően ráadásul meg is torpant.

bahrain-start

Brit sajtóértesülések szerint a csapatvezetők és az FIA között a témában zajló egyeztetések gyors eredményt hozhatnak, s ha sikerül az F1 Bizottságban szupertöbbséget szerezni (ehhez az F1 és az FIA támogatása mellett 8 csapat egyetértése szükséges), akkor már a Miami Nagydíjtól kezdve változtathatnak az eddigi gyakorlaton, s videófelvételek alapján is szankcionálni lehet a hasonló eseteket.

Azonban egyes források szerint nem minden csapatnak van ínyére ez a módosítást, hiszen ez azzal is jár, hogy az objektív, műszeres mérés helyett ebben a tekintetben is szubjektív elem kerül az ítélkezésbe. Az ellenzők szerint inkább arra kellene fókuszálni, hogy a szenzorok az eddiginél pontosabban meg tudják ítélni a bemozdulásokat.

monza-2023-start

Hiperjól sikerült: Tripla Ferrari-elsőség hazai pályán

Az első három helyen zárta a Ferrari három autója az endurance-világbajnokság idei második fordulója, az imolai 6 órás verseny időmérő edzésének döntő szakaszát, a hyperpole-t. Az egy körön tavaly is remek dolgokat mutató Antonio Fuoco ezúttal is parádézott az #50-es autó volánja mögött, hiszen a második legjobb köre is elég lett volna a rajtelsőséghez, az #51-es testvérautóval Alessandro Pier Guidi harmadik lett, míg kettőjük közé a „privát” Ferrarival Robert Svarcman férkőzött be.

wec-ferrari-imola

Jó teljesítményt nyújtottak a Porschék, hiszen két autójuk is megverte a legjobb Toyotát, s öt egységükből négy is bejutott a hyperpole-ba, azaz a legjobb tíz közé. Az edzés legkellemesebb meglepetését a BMW jelentette, akik #20-as egységét Rene Rast a hetedik helyig repítette. A GT-k közt a #92-es Porsche indulhat az élről a St. Kitts-i licensszel versenyző belorusz Alex Malykhin körének köszönhetően 

A Hypercar hyperpole végeredménye:

1.

Ferrari AF Corse

#50

Antonio Fuoco

1:29,466

2.

AF Corse (Ferrari)

#83

Robert Svarcman

+0,419

3.

Ferrari AF Corse

#51

Alessandro Pier Guidi

+0,487

4.

Porsche Penske

#6

Kevin Estre

+0,635

5.

Porsche Penske

#5

Matt Campbell

+0,919

6.

Toyota

#7

Kamui Kobayashi

+0,944

7.

BMW M Team WRT

#20

Rene Rast

+1,134

8.

Toyota

#8

Brendon Hartley

+1,186

9.

Hertz Jota (Porsche)

#12

Callum Ilott

+1,190

10.

Proton (Porsche)

#99

Julien Andlauer

+1,226

Szenzáció: újonc beugró győzött az esős-száradó versenyen a Superbike-vb-n!

Nem akármilyen eredményt hozott a Superbike-világbajnokság asseni fordulójának első, szombati futama. A verseny startjánál szemerkélni kezdett ugyanis – a korábbi csapadék után újra – az eső, így az a Nicholas Spinelli tört az élre, aki az intermediate abroncsokra szavazott, és aki a múlt héten motokrosszozás közben súlyos sérülést szenvedő Danilo Petrucci helyére ugrott be kategóriaújconként (korábban a MotoE-ben szerzett győzelmet). Néhány kör után aztán elállt az eső és száradni kezdett a pálya, így a pillanatok alatt kiépített 25 másodperces előnye fogyni kezdett a Barni Racing szatellit ducatis versenyzőjének.

Hét körrel a vége előtt azonban piros zászlót kellett belengetni, mivel Andrea Locatelli elfüstölő motorja teleszórta olajjal a pályát, és mivel a WSBK szabályai szerint amennyiben a táv kétharmada után szakítják meg a versenyt, azt már nem indítják újra, ez Spinelli parádés beugrós győzelmét eredményezte. Mögötte amúgy Toprak Razgatlioglu és Alvaro Bautista állhatott dobogóra, így mindketten egy pontra megközelítették a vb-tabella élén Nicolo Bulegát.

wsbk-spinelli-assen-barni

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Büntetőpontok: Alonso félúton az eltiltás felé

Fernando Alonso a Melbourne-ben George Russell előtt „elkövetett” veszélyes vezetésért kapott három büntetőpontja mellé három újabbat begyűjtött a kínai sprinten, ezzel már hat egységnél jár – a szabályok értelmében 12 büntetőpontért automatikus eltiltás jár, amire még nem volt példa egyébként, eddig 2022 végén, illetve 2023 Pierre Gasly járt ehhez a legközelebb. Alonso ezzel Logan Sargeanttal holtversenyben a második helyen áll a csibészek listáján, Perez 8 ponttal áll az élen, ám míg a mexikói és az amerikai már ősszel, a spanyol csak jövő tavasszal szabadulhat meg pontoktól – ezek ugyanis 12 hónapig érvényesek.

alonso-china-2

Az alábbi táblázatban azt foglaltuk össze, hogy az egyes versenyzőknek hány büntetőpontja van, és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól:

Sergio Perez

8

szeptember 17. (1)

Logan Sargeant

6

szeptember 3. (2)

Fernando Alonso

6

2025. március 24. (3)

Lance Stroll

5

július 9. (3)

Lewis Hamilton

4

július 29. (2)

George Russell

4

május 28. (2)

Kevin Magnussen

3

2025. március 9. (3)

Yuki Tsunoda

3

június 4. (1)

Valtteri Bottas

2

október 29. (2)

Guanyu Zhou

2

július 23. (2)

Nico Hülkenberg

2

május 29. (2)

Max Verstappen

2

november 19. (2)

Megjegyzés: Sergio Perez egy héttel később további 4 ponttól megválik.

A Red Bull 100 pole-ja számokban

Miután tavaly Kanadában a 100. futamgyőzelmüket ünnepelték, a Red Bull Racing eljutott 100 rajtelsőségig is Max Verstappen kínai pole-pozíciójának köszönhetően – 15 évvel és egy nappal azt követően, hogy ugyanitt, Kínában Sebastian Vettel megszerezte az elsőt. Összesen öt versenyző járult hozzá ehhez a számhoz, Sebastian Vettel 44-et, Max Verstappen 37-et, Mark Webber 13-at, Daniel Ricciardo és Sergio Perez pedig 3-at tett bele – más egyébként az első három közül se rajtolhatott a csapat színeiben, Albon, Gasly, Klien és Kvjat legjobb rajthelye egyaránt a 4. pozíció.

A sorozatban szerzett rajtelsőségeket tekintve a Verstappen, Perez kettős nem tudott felérni a „régi nagyokhoz”, a csúcsot a 2010-es szezonzáró és a 2011-es Japán Nagydíj közötti időszak jelenti, amikor Vettel és Webber sorozatban 16 rajtelsőséget szereztek – a német 13-at, az ausztrál pedig 3-at. A 2011-es évben szerezték a legtöbb pole-t az energiaitalosok, hiszen a Koreai Nagydíjat leszámítva minden futamon az ő autójuk indulhatott az élről, míg a legínségesebb az első pole óta a 2013 és 2018 közti időszak volt, amikor mindössze egy rajtelsőséget szereztek, méghozzá Daniel Ricciardónak köszönhetően a 2016-os Monacói Nagydíjon.

A helyszínek közül Suzuka a Red Bull legfontosabb vadászterülete ebben a tekintetben, hiszen összesen 8 rajtelsőséget szereztek itt.

x-rb-100

„Elkerülhető hiba”, „kifogás”, „katasztrófa”: Rosberg nem kímélte Hamiltont

Azok után, hogy délelőtt második lett a sprintfutamon, az időmérőn már a Q1-ben búcsúzott és csak a 18. helyre kvalifikált az F1-es Kínai Nagydíjra Lewis Hamilton. A Mercedes pilótája arról beszélt, hogy kísérleteztek a beállításokkal és ez nem sült el jól, emiatt viszont kemény kritikát fogalmazott meg vele kapcsolatban korábbi csapattársa, a hétvégén a Sky F1-es szakértőjeként tevékenykedő Nico Rosberg:

„George nagyrészt Lewis előtt van. 4-1 most az állás az időmérőkön. Lewis sokszor mondja, hogy ’igen, de mások a beállításaink, nagy a különbség az autóink között’. Idén egyelőre ez a kifogása. Minden alkalommal, amikor ezt nyilatkozza, George azt mondja utána, hogy amikor utoljára nézte, az autóik eléggé hasonlítottak… Most is ezt mondta Lewis, szóval érdekes.”

Rosberg ráadásul amiatt a hátsó egyenes végi hiba miatt is kritizálta Hamiltont, amely közvetlenül a továbbjutásába került a britnek: „Ez fájdalmas, rettenetesen fájdalmas a 18. hely Lewisnak. Tudni lehet, hogy hátulról fúj ott a szél. Addig nagyszerű körön volt, szükségtelen volt annyira a határokat feszegetni. Egy hétszeres világbajnok számára ez egy olyan hiba, ami elkerülhető. Túlságosan előre állította a fékerőegyensúlyt. Legalább négy tizedet veszített ott, amivel simán továbbjutott volna. Ez egy katasztrófa.”

f1-hamilton-sanghaj-1

fotó: DPPI

Versenyzők az új sprintformátumról: Hamilton az időrenddel, Perez a parc fermé-szabállyal nincs kibékülve

Az 2024-re újfent módosított sprintmenetrend és szabályok első próbája után az első három helyezett véleményét kérdezték. A sprint jó irányba indult el, de Lewis Hamilton rámutatott egy problémára: szerinte a versenyhétvégén túl sok idő marad kihasználatlan.

„Élveztem az új sprintformátumot összességében, viszont szerintem sok idő veszik kárba ezeken a hétvégéken. Vagy le lehetne rövidíteni a hétvégét, vagy lehetne sűríteni, hogy a rajongóknak több élményben legyen részük. Legalább tíz órát vesztegetünk el a nap során, amely során szórakoztathatnánk a rajongókat, persze a fenntarthatóságot szem előtt tartva” – mondta Hamilton a sprintet követő FIA-sajtótájékoztatón.

A parc fermé-szabály feloldását a sprint és időmérő közti órákra viszont üdvözli a hétszeres bajnok: „Holnap potenciálisan közelebb kerülhetünk a Red Bullhoz vagy aki épp előttünk áll. A korábbiak szerint maradna a mostani helyzet, már előre tudnánk a futam végeredményét, így azonban valami új és izgalmas vár ránk.”

„Igen, az időzítésen javítanunk kell, ahogy Lewis is elmondta, sok idő megy kárba a hétvége folyamán” – értett egyet Hamiltonnal a harmadikként végző Sergio Perez is. „Nekem annyira nem tetszik, hogy változtatni lehet az autón az időmérő előtt. A korábbi sprinthétvégéken sebezhető maradt, aki nem döntött jól, most viszont több időt kapnak a csapatok, hogy kipréseljék a maximumot.”