DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda

Az utolsó méterekig nyitott volt a győzelem kérdése az F2-ben

Nem feltétlenül azok kerültek előre a Formula-2 mai főversenyén a Paul Ricard-pályán, akik általában ott szoktak lenni, mindenesetre a változó időjárási körülmények között egy izgalmas futamot láthattak azok, akik követték a történéseket.

A győzelmet végül a Mercedes juniorprogramjában pallérozódó George Russell szerezte meg, de ezt egészen az utolsó kanyarig nem lehetett készpénznek venni, ennek pedig az volt az oka, hogy a brazil Sergio Sette Camara öles léptekkel zárkózott fel mögé a leintéshez közeledve. A brazilnak előznie már nem sikerült, habár megpróbálkozott egyszer ezzel, így Russell harmadszor is nyerni tudott idén.

Az angol így is csak második összetettben, ugyanis a honfitárs Lando Norris hiába csak egy futamot nyert meg idén, kiegyensúlyozottabb teljesítményének köszönhetően hét pontot még mindig őriz előnyéből. A harmadik-negyedik helyen egyébként két olaszt, Luca Ghiottót és Antonio Fuocót találhattuk, az előbb említett Norris viszont nem szerzett pontot.

Az utolsó méterek:

 

Sainz máskor is meg fogja támadni Leclerc-t

A szezonnyitót harmadik helyen záró Carlos Sainz a leintés utáni nyilatkozatában arról beszélt, hogy a Ferrari nem tart ott, ahol tartani szeretnének, de a Scuderia két versenyzője közül mindenképpen ő lehet elégedettebb, a jobb helyezés mellett már csak azért is, mert a pályán vívott harcot Charles Leclerc-rel, amit kettőből kétszer meg is nyert. Amikor arról kérdezték, máskor is belemegy-e hasonlóba, a spanyol így felelt:

sainz-bahrein-2

„Ha meglesz az esélyem arra, hogy biztonságosan és tisztán előzzek, akkor meg fogom tenni. Így volt ma is, különösen azzal együtt, hogy jó tempóm volt és meg tudtam nyújtani az első etapomat, ezzel gumielőnybe hoztam magam. Minden előzésem tiszta, sima és biztonságos volt, én így szeretek versenyezni” – mondta Sainz, akinek azt a kérdést is feltették, hogy úgy érzi-e, hogy minden egyes futamon bizonyítania kell a reménybeli 2025-ös munkaadójának.

„Kilenc éve vagyok az F1-ben, és minden egyes futamon megpróbálom bebizonyítani mindenkinek, hogy mire vagyok képes, viszont már annyi évet lehúztam itt, hogy már mindenki tudhatja, mit tudok kihozni magamból a megfelelő munkakörnyezetben és a megfelelő eszközökkel” – mondta a spanyol, hozzátéve, hogy amikor a pályán van, nem foglalkozhat azzal, hol folytatja karrierjét: „A jövőmre jelenleg nem gondolok, csakis a szabadidőmben foglalkozom ezzel.”

sainz-bahrein-1

Dráma a pole-pozíciósnál, először győzött az F3-ban a Williams akadémistája

Drámával indult a szombati nap első versenye, a Formula-3-asok főfutama Bahreinben: a pole-pozíciót megszerző Dino Beganovic borzalmasan befulladt az első méterek után a rajtnál, a mezőny legvégére esett vissza. A vezetést így a mellőle startoló Luke Browning ragadta magához, de nem dőlhetett hátra a Hitech brit pilótája, néhány kör után ugyanis megérkezett rá a nyolcadik helyről induló, szép felzárkózást bemutató Christian Mansell. Féltáv környékéről ráadásul műszaki hibával is küzdött Browning, amitől furcsává vált az autójának motorhangja, bár csapata szerint „”csak a kipufogóval adódtak gondok.

Mindezek ellenére Browningot igazán támadni sem tudta ausztrál üldözője, így a Williams akadémistája megszerezte első győzelmét az FIA Formula-3-as bajnokságában (tavaly a legendás Makaóban nyert már F3-as futamot, de az nem a széria része). Mansell lett a második, a pódiumot pedig Tim Tramnitz tette tejessé. Beganovic a borzalmas startja után parádés felzárkózást és az élbollyal azonos tempót produkálva a 13. helyig kapaszkodott előre, amiért viszont még nem járt pont a Ferrari juniorjának.

f3-browning-bahrein-1

A Mercedes még tanulja az idei autót

Felemás időmérőt teljesített a Mercedes Bahreinben, hiszen miközben George Russell mehetett nyilatkozni a kvalifikáció után, addig Lewis Hamilton mindössze a 9. rajthelyet szerezte meg. Toto Wolff csapatfőnök természetesen csak részben volt elégedett, de elsősorban nem Hamilton helyezése, hanem a lemaradásuk miatt:

mercedes-2024-bahrein

„Azt hiszem, a 3. hely rendben van, de azt hittük, hogy egy kicsit nagyobb a tempónk. Három tizeddel maradtunk el a pole-tól, tegnap jobbnak tűnt a helyzet, de a holnapi versenyre jó helyzetben vagyunk, legalábbis ebben bízunk” – mondta Wolff, aki azt is hangsúlyozta, hogy a Mercedes szeretné zárni az ollót.

Hamilton teljesítményét illetően a csapatfőnök arról beszélt, hogy a nagyon kicsi különbségek miatt több helyezést lehet nyerni és veszíteni azon, hogy ideális tartományba kerülnek-e az abroncsok. Végül Wolff arra is kitért, hogy a beállítások miatt van okuk bizakodva tekinteni a nagydíjra: „A beállítási változtatások hozzájárultak a teljesítményhez, bár az elején azt gondoltuk, hogy talán túl sokat vettünk le a teljesítményből, és feláldoztuk a holnapi futamra, de a végére George esetében egészen rendben volt. A holnapnak jobbnak kell lennie, de még mindig tanuljuk ezt az autót.”

russell-bahrein-2024

Perez a megspórolt abroncsokban bízik

Az F1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzésén Sergio Pereznek nem sikerült kihoznia az autóból, ami benne van, hiszen miközben csapattársa karrierje 33. rajtelsőségét szerezte, ő mindössze az 5. helyen végzett – apró szépségtapasz, hogy lemaradása legalább nem olyan nagy, mint a tavalyi átlagos hátránya volt Verstappenhez képest.

Időmérő utáni nyilatkozatában a mexikói két pozitív gondolatot hangsúlyozott a szombati nagydíjra előretekintve: a jó rajt reményét és a megspórolt lágy abroncsokat. „Fontos lesz, hogy jól rajtoljunk, ha ez sikerül, és onnan tudunk építkezni, akkor a csapatunknak jó napja lesz. Jó helyzetben vagyunk, sikerült gumit spórolnunk a kvalifikáción, hiszen úgy döntöttünk, hogy holnapra tartogatjuk az új szetteket, szóval meglátjuk, hogyan alakul majd.”

perez-2024-bahrein-1_1

Óriási csata az F3-as sprinten, 16 éves Red Bull-junioré a győzelem

Miközben az F1-esek még edzenek és kvalifikálnak pénteken Bahreinben, a Formula-3-asok számára a sprintfutammal ténylegesen is elrajtolt a 2024-es szezon. A fordított rajtrács értelmében Laurent van Hoepen várhatta a 19 körös viadal startját, de már az első kanyarban kívülről megelőzte őt ART-s csapattársa, Nikola Tsolov. Kettejük között kemény csata bontakozott ki, a negyedik körben Van Hoepen megelőzte a bolgárt, aki azonban rögtön visszavette tőle az első pozíciót a következő egyenesben.

Féltávnál aztán újra próbálkozott a holland újonc, de Tsolov ismét egyből visszatámadta – kettejük csatája révén pedig megérkezett a nyakukra Arvid Lindblad, Leonardo Fornaroli és Max Esterson triója is. Előbbi pedig szintén keményen megtámadta Van Hoepent, de végül annak hibája kellett ahhoz, hogy Lindblad feljöjjön a második pozícióba. Ott viszont nem is állt meg a 16 éves Red Bull-junior: második nekifutásra ugyan, de legyűrte Tsolovot is, így a Prema újoncának győzelmét hozta a bahreini F3-as sprint. Tsolov végül a pódiumról is lecsúszott, hiába védekezett hősiesen sokáig: Van Hoepen lett a második, Fornaroli pedig a harmadik.

A csütörtöki időmérős remeklő párosnak nem volt jó napja: a szombati főversenyen pole-ból induló Dino Beganovic már a start utáni első kanyarban ütközött Santiago Ramosszal, így defekt miatt a bokszba kellett hajtania, míg Luke Browning egy szabálytalan előzés miatt kapott tíz másodperces büntetéssel csúszott ki a pontszerzők közül.

f3-lindblad-prema-bahrein

Visszavonták az F1-es időmérőre tervezett szigorítást

Mint arról mi is írtunk néhány napja, az FIA szigorítani igyekezett az előírásokon, hogy megakadályozzák, hogy a pilóták túl lassan haladjanak a pályán a kvalifikáció során. A tavalyi Olasz Nagydíjtól kezdve van érvényben az az útmutatás, hogy a versenyzőknek egy előírt maximum időhöz kell tartaniuk magukat a két safety car-vonal közötti szakaszon (ami gyakorlatilag a bokszkijáratot és a bokszbejáratot jelenti). Most ezt tervezték szigorítani azzal, hogy az egyes sportbírói szektorokban is a megadott időnél nem mehettek volna lassabban az autók: ezzel azt akarták elérni, hogy ne úgy tartsák be a teljes körre vonatkozó maximum köridőt, hogy a pálya bizonyos szakaszain így is túl lassan, máshol pedig gyorsabban haladjanak.

Nos, ez a plusz kitétel azonban a pénteki napra kikerült Niels Wittich versenyigazgató útmutatásával: az új szövegezés alapján ismételten csak a két SC-vonal közötti kvázi teljes körben futott időt nézi, amelyet egyébként 1:54,0-ban határoztak meg a csütörtöki szabadedzések tapasztalatai alapján. Az a kiegészítés viszont maradt, hogy a bokszutcában is figyelni kell, hiszen az előző évad végén tendenciává vált, hogy a bokszkijáratnál is hajlamosak voltak feltartani egymást a versenyzők. A 2023-as szezon utolsó futamain amúgy jellemzően hiába vizsgáltak számos ilyen jellegű kihágást a stewardok, néhány figyelmeztetéssel járó kivételtől eltekintve elfogadták az érvelést, miszerint jó okuk volt a pilótáknak a megengedettnél nagyobb mértékű lassításra (például azzal, hogy így nem tartották fel a másik autót).

f1-bahrein-1

Videó: egy kör Valentino Rossival a WEC-BMW-ben és Kubicával a Ferrari hypercarjában

Ezen a hétvégén a WEC-szezonja is megkezdődik Katarban, a szabadedzéseken már túl vagyunk, és mutatunk két belsőkamerás felvételt két, sokak által követett versenyzőtől. Egyrészt Valentino Rossi egy körét a GT3-as BMW-vel, másrészt Robert Kubica teljesítményét az AF Corse által felkészített Ferrari-hypercarban:

 

Melyik két csapatból választhat Sainz, széteshet-e az Alpine?

Mészáros Sándor kollégánk több érdekes információt is begyűjtött csütörtökön a bahreini F1-es paddockban, Carlos Sainz jövője és az Alpine helyzete is szóba került a nap során. Erről és a nap érdekességeiről szokásos videós bejelentkezésében beszélt a YouTube-csatornánkon.

A videó megtekinthető az alábbi képre, vagy erre a linkre kattintva!

hornerweb

Jön az F1-es időmérő: íme a pénteki program

Ugyan még csak péntek van, de már F1-es időmérőt rendeznek a szokatlan hétvégi lebonyolítás miatt. Íme a mai autósport-menetrend:

Péntek

9:00-10:00 WEC, harmadik szabadedzés

11:15 Formula-3, első futam

13:30-14:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

14:00-15:08 WEC, időmérő (Eurosport 2)

15:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)

17:00-18:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi program itt található!

f1-ferrari1

 

Új pole-pozíciós az F2-ben és az F3-ban is

A szokatlan bahreini menetrendben a juniorkategóriák eseményei is korábbra kerültek, így már csütörtökön az első rajtkockákért folyt a harc a Formula-2-ben és a Formula-3-ban. A közel-keleti késő délutánban először az F3-as versenyzők küzdöttek meg a pole-pozícióért. Az időmérő egyes részein Max Esterson, Mari Boya és Leonardo Fornaroli is vezetett. Ebben a szakaszban Dino Beganovic elmaradt az olasztól 6 századmásodperccel, azonban a javításokat követően az edzés végére már az ő neve állt az élen 1:46:431-gyel. A PREMA-versenyző mögött Luke Browning és Gabriele Mini sorakozhat majd fel a rajtrácsra szombaton. A pénteki sprintet Laurens van Hoepen és Nikola Tsolov kezdheti majd meg az első sorból. Dino Beganovic a tavalyi szezonban nem tudott pole-t szerezni, így ez volt a Ferrari-akadémista első sikere időmérő edzésen.

Hasonló történt a száguldó cirkusz belépő kategóriájában is, ahol Kush Maini szerezte meg az első rajtkockát. Az indiai pilóta erősen is kezdte az időmérőt, az első köröket követően ő vezetett. Az idő elteltével élre állt Isack Hadjar, majd Zane Maloney is, azonban Maini újabb körén már nem tudtak javítani. Az Invicta Racing elégedetten zárhatta a napot, hiszen nemcsak a pole-t, hanem az egész első sort sikerült bezsebelniük. Mainit csapattársa, Gabriel Bortoleto követte az eredménylistán, mögötte az említett Hadjar-Maloney duóval. A pénteki sprintfutamot Taylor Barnard és Victor Martins kezdheti majd meg az első két pozícióból.

FRISSÍTÉS: Később az autóval kapcsolatos szabálytalanság miatt kizárták Mainit, így a pole-t az F2-ben most debütáló tavalyi F3-as bajnok, Bortoleto örökölte meg.

Jogi lépésekkel fenyeget a MotoGP-ből kirúgott csapat volt tulajdonosa

Tavaly a valenciai szezonzáró után robbant a bomba, miszerint a FIM, a Dorna és a csapatokat tömörítő IRTA megvonta 2024-re az indulási jogot a CryptoDATA RNF Racing csapatától a MotoGP-ben. A CryptoDATA 2023-ról nemcsak névadó szponzora lett Razlan Razali alakulatának, hanem többségi tulajdonosa is, az idény végén viszont a „részvételi megállapodásban foglaltak sorozatos megszegésére” hivatkozva kirakták őket a mezőnyből. A helyüket gyakorlatilag azonnal átvette a NASCAR-ból ismert Trackhouse Racing, amely így az RNF helyett lett az Aprilia új szatellit alakulata, megtartva a személyzet és a felszerelés nagy részét, valamint a Miguel Oliveira, Raul Fernandez versenyzőpárost is.

Bár a CryptoDATA vezére, Ovidiu Toma elsőre egy meglehetősen kemény hangvételű közleményben fenyegette a Dornát, utána úgy hírlett, hogy a felek rendezték a soraikat. A The Race szaklap viszont most úgy értesült, hogy ez mégsem történt meg, sőt a román kriptocég jogi eljárással fenyegeti a MotoGP kereskedelmi jogtulajdonosát. A The Race által látott dokumentum szerint a CryptoDATA azzal vádolja a Dornát, hogy nem tett eleget az anyagi kötelezettségeiknek, valamint „olyan cselekményeket hajtott végre, amelyek hatalommal való visszaélésnek és a versenyjog megsértésének minősülnek”. A vállalat szerint ez nemcsak anyagi veszteséggel, hanem a hírnevük aláásásával is járt számukra, és mindezt bizonyítékokkal alátámasztva fogják felhívni az illetékes versenyhatóságok figyelmét a történtekre. Az idézett portál kereste a Dornát is, de nem kommentálták a hírt.

motogp-rnf

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: szénné égett a Toyota egyik autója a tereprali-vb második futamán

Lucas Moraes az abszolút első helyért is harcban volt, ám nem sokkal a szerdai szakasz vége előtt lángra kapott a gyári Toyota Hilux, és gyakorlatilag szénné égett. A páros szerencsére sértetlenül ki tudott menekülni a kigyulladó autóból, de a versenyt értelemszerűen nem tudják folytatni.

A drámai szakasz összefoglalója ezen a linken olvasható, alább pedig mutatjuk a videót az égő autóról:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Rally Raid Spirit (@rallyraidspirit) által megosztott bejegyzés

Sprintszétlövés helyett sprintidőmérő, két parc fermé-időszak – véglegesek az F1-es sprintváltozások

Néhány hete az F1 Bizottság már elfogadta, szerdai ülésén pedig az FIA Motorsport Világtanácsa is rábólintott a sprinthétvégék lebonyolítását érintő változtatásokra. Ezek lényege, hogy változik az események sorrendje – méghozzá még a formátum fő kritikusának számító Max Verstappen szerint is logikus irányba –, így a pénteki egyetlen szabadedzést követi a sprint rajtrácsát meghatározó kvalifikáció, szombat dél körül rendezik magát a sprintversenyt, majd délután a szokott időpontban a „rendes” időmérőt, vasárnap pedig a nagydíjat.

Egy apró változtatás még, hogy a Formula-1 sportszabályzatában immár nem a tavaly használt sprintszétlövésként, hanem egyszerűen sprintidőmérőként hivatkoznak a péntek délutánra átkerülő rövidített kvalifikációra. Érdekesség, hogy anno a sprintek bevezetésekor, 2021-ben még magát a sprintversenyt nevezték sprintkvalifikációnak, hiszen akkor még annak az eredménye határozta meg a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét, így okozhat még azért némi kavarodást a mostani sprintidőmérő elnevezés, még ha szebben is hangzik, mint a szétlövés…

A sportszabályzatból az is kiderül, hogy bár eddig hivatalosan nem kommunikálták, valóban megnyitják majd a parc fermét a sprintfutam és az időmérő között, azaz a csapatok hozzányúlhatnak az autókhoz és a beállításokhoz a sprint után és a hagyományos kvalifikáció előtt. Ezzel gyakorlatilag két parc fermé-fázisra bontják a sprinthétvégéket: a sprintidőmérő kezdetétől a sprintig, valamint a szombati kvalifikáció indulásától a nagydíjig nem lehet hozzányúlni a versenygépekhez. A változtatást már előre üdvözölték az istállók és a versenyzők, hiszen eddig egyetlen szabadedzés alapján kellett megtalálniuk a megfelelő beállításokat, s ha azokkal félrement valaki, akkor ugrott az egész hétvégéje, míg ezentúl a sprint után még lesz lehetőség módosításokra.

f1-sprint-start

Ricciardo imádná, ha dobogón végeznének

Daniel Ricciardo elhessegette azokat a feltételezéseket, miszerint az idei Visa Cash App RB a Red Bull tavalyi autójának a másolata lenne, mindenesetre rendkívül élvezné, ha sikerülne egy nagyobb előrelépést megtenniük 2024-ben.

„48 órán belül mindenre választ kapunk. Néhány ember azt gondolja, hogy mi leszünk az idei év Aston Martinja vagy a Pink Mercedes” – utalt Ricciardo a 2020-as Racing Pointra, mely nagyban hasonlított az egy évvel korábbi Mercedeshez.

„Meglepő lenne, de imádnám, ha képesek lennénk dobogós helyezésekért harcolni. Mindenesetre úgy gondolom, hogy az emberek reálisabban értékelik majd a helyzetet, ha meglátják, hogy milyen eredményekre vagyunk képesek.”

„Természetesen használunk néhány alkatrészt a Red Bulltól, de ezek megengedettek a szabályok alapján” – tette hozzá Ricciardo.

Így orvosolták a bahreini csatornafedélgondokat az F1-es szezonnyitóra

A múlt heti előszezoni teszten kétszer is meg kellett szakítani a csapatok munkáját, mert a 11-es kanyar felszakadt egy csatornafedél-darab. A második nap során jelentkezett problémát még hegesztéssel igyekeztek orvosolni, ám amikor másnap ugyancsak előállt a gond, már egyértelmű volt, hogy más megoldásra lesz szükség. A bahreini pálya illetékesei pedig léptek is: a helyszíni jelentések szerint az ominózus részen, valamint a 7-es kanyarnál is betonnal öntötték tele a csatornákat, amelyeket aztán a rázókő színeire festettek, ahogy az Albert Fabrega szakíró Twitterre feltöltött fotóin is látható:

 

A RacingNews365.com és a The Race szaklapok szerint a pálya más pontjain emellett extra hegesztéssel igyekezték elejét venni a hasonló problémáknak. Amelyeket egyébként az új ground-effect autók szívóhatása mellett az is kiválthatott múlt héten, hogy a versenyzők szélesebben fordultak, jobban kihasználták a rázókövet a 11-es kanyar előtti szakaszon, mint korábban.

Itt a TCR World Tour hétfordulóssá kurtított 2024-es versenynaptára

Nemrég már beszámoltunk róla, hogy a TCR Australia közölte, hogy a szervezők szállítási és logisztikai problémák miatt – amelyeket a Vörös-tengernél kialakult helyzet váltott ki – kikerült a TCR Világsorozat idei menetrendjéből a két ausztrál forduló. A Motorsport Világtanács szerdai ülésén ratifikálták is ezt a lépést, így eldőlt, hogy az immár FIA-státuszt kapó World Tour 2024-ben csak hét fordulóból fog állni.

Viszont ezzel egyidejűleg a naptárral kapcsolatos utolsó kérdőjel is kiegyenesedett, hiszen eddig nem lehetett tudni, pontosan hol rendezik majd a júliusra kiírt brazíliai futamokat. Nos, a mai bejelentésből kiderült, hogy az F1-es nagydíjnak is otthont adó interlagosi pálya lett a befutó. További változás, hogy a kínai futamok szeptember közepi időpontról átkerültek október közepére, így időben közelebb került a ZhoZhou pályán rendezendő forduló a makaói fináléhoz. A TCR Világsorozat egyébként egy európai, egy afrikai, egy észak-amerikai, két dél-amerikai és két ázsiai állomást fog tartalmazni az előttünk álló szezonban.

A World Tour idei mezőnyével kapcsolatban amúgy mindezidáig annyi bejelentés történt hivatalosan, hogy az új GOAT Racing két Hondát fog indítani a bajnokságban.

A TCR Világsorozat 2024-es naptára:

Április 19-21. Vallelunga, Olaszország
Május 3-4. Marrakesh, Marokkó
Június 7-8. Mid-Ohio, USA
Július 20-21. Interlagos, Brazília
Augusztus 2-4. El Pinar, Uruguay
Október 19-20. ZhuZhou, Kína
November 14-17. Makaó, Kína

tcr-vallelunga

Sajtó: Horner úton az F1-es Bahreini Nagydíjra – de nem tudja, mi a döntés

Szerdán a médianappal megkezdődik a Formula-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj hétvégéje, de továbbra is a levegőben lógó a Christian Horner ellen zajló vizsgálat, amelyet „nem megfelelő viselkedés” miatt indított a Red Bull a csapatfőnök ellen egy külső szakértő bevonásával. Hétfőn mi is írtunk róla, hogy sajtóértesülések szerint napokon belül megszülethetett az ítélet Horner kapcsán, most viszont a Motorsport.com és a Sky Sports is úgy tudja, hogy mindettől függetlenül a lassan két évtizede az istállót vezető Horner úton van Szahírba. A Sky Sports riportere azt is hozzátette: mindez nem jelenti azt, hogy kedvező döntés születik a csapatvezető szempontjából, amelyet akár már szerda este, a sajtónap végén megismerhetünk, ugyanis tudomása szerint még maga Horner sem tudja, milyen ítélet született vele kapcsolatban.

f1-horner-redbull-bahrein-teszt

Tippjátékunkban is indul az F1-es szezon, a pénteki időmérő kezdetéig tippelhettek a Bahreini Nagydíjra

Ebben a szezonban is folytatódik a Formula.hu Péter Loránd által fejlesztett F1-es tippjátéka: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hónapban nyerhettek, hiszen aki az adott hónapban a legtöbb pontot szerzi, az jutalomban részesül. Egy-két újítással is készültünk a szezonra, vannak új tippelési lehetőségek, és már látszanak is a kiszámolt szorzók.

Részletek a Formula.hu Tippjáték menüpontjában és a https://formula-tipper.com/login oldalon, és ne feledjétek: ahogy tavaly, úgy idén is az időmérő kezdetéig adhatjátok le a tippjeiteket, ami most magyar idő szerint péntek délután 17:00.

Játékra fel!

tipper1

Mikor kezdődik az F1-es Bahreini Nagydíj?

A mai sajtónappal megkezdődik az F1-es szezonnyitó hétvégéje, így érdemes ismét áttekinteni, hogy mikor is kezdődnek az egyes események, hiszen ahogy arról többször írtunk már, ezúttal szombatin rendezik a versenyt, és nem vasárnap.

Íme az F1-es menetrend:

Csütörtök

12:30-13:30 Első szabadedzés

16:00-17:00 Második szabadedzés

 

Péntek

13:30-14:30 Harmadik szabadedzés

17:00-18:00 Időmérő

 

Szombat 

16:00 Futam

 

A hétvége teljes menetrendje más sorozatokkal és a tv-közvetítésekkel együtt ezen a linken megtekinthető!

 

Hogy mi várható a hétvégétől, azt ebben a rövid videónkban foglaltuk össze:

Videó: Verstappen a világ leggyorsabb drónja ellen

Remek videót tett közzé a Red Bull, melyben a világ leggyorsabb drónja veszi fel a versenyt Max Verstappen 2024-es versenyautója ellen.

A Dutch Racing Gods által megalkotott drón egy igazán különleges találmány, hiszen nincs a világon még egy olyan drón, amelyik hasonló sebességre lenne képes, emellett pedig videófelvételt is készít – rendkívül jó minőségben.

A drón végsebessége 350 km/h, gyorsulása pedig jobb, mint egy F1-es autóé: mindössze négy másodperc alatt képes 300 km/h-s sebesség elérésére.