Megvan Tassi Attila idei csapata
https://formula.hu/parc-ferme/18274
"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

Sainz elbukta a győzelmi esélyt, Alonso 27. lett a Marokkó Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/23393
Giniel de Villiers nyerte az idei Marokkó Ralit, a Dakarra készülő Fernando Alonso pedig a huszonhetedik helyen zárt. A verseny utolsó napján Villiers közel ötperces előnnyel vezetett Carlos Sainz előtt, aki a szakasz első 146 kilométerén ezt a különbséget alig félpercesre faragta, ám tíz kilométerrel a vége előtt Minijének egyik hűtőcsöve eltört, véget vetve az üldözésnek. Villiers így megszerezte a Toyotának a győzelmet, Sainz pedig egy tizenkettedik helyezéssel az összesített második pozícióban zárt.
Alonso sorsa a harmadik napon megpecsételődött, amikor egy baleset miatt nagyon sok időt veszített, így a szerdai nyolcadik helyezése sem sokat javított a helyzetén. Tempója viszont ígéretes lett, az ötnapos verseny folyamán többször benne volt a top tízben.

Az egyik legnagyobb F1-es győzelemként emlegeti Raikkönen sikerét a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/23392
A 2005. október 19-i Japán Nagydíjról van szó, melyen Kimi Raikkönen a 17. rajtpozícióból szerzett győzelmet egy utolsó körös előzéssel. Ez volt a McLarent hajtó V10-es Mercedes-motor 44. és utolsó elsősége.
The greatest @F1 race ever? It’s up there!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 9, 2019
Kimi Raikkonen scored the 44th and final win for a @MercedesBenz V10 engine at Suzuka in 2005 with an incredible drive from P17 on the grid!
Great memories, @McLarenF1 pic.twitter.com/7omPNoBKzo
Itt pedig a szóban forgó előzés Giancarlo Fisichella ellen:
Hamilton simán nyer, Verstappen mindkét Ferrarival ütközik
https://formula.hu/parc-ferme/23387
Érdekes futam volt a tavalyi Japán Nagydíj, kivéve Lewis Hamilton nézőpontját - a videós összefoglaló ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Három DTM-bajnok és egy legenda a közös japán versenyen
https://formula.hu/parc-ferme/23391
Miután Hockenheimben, a DTM szezonzáróján három Super GT-ből érkező autó is rajthoz állt, november 23-24-én a Fuji Speedwayn a két széria bajnokságon kívüli közös versenyt tart, melyre az Audi négy, a BMW három autót delegál.
Elsőként a négykarikás márka jelentette be felállását: két DTM-bajnokot küldenek, a kétszeres első, idei szezont is megnyerő René Rastot, valamint a 2013-ban csúcsra érő Mike Rockenfellert. Rajtuk kívül Loic Duvalt és kakukktojásként Benoit Treluyer-t delegálják: a francia sosem versenyzett a DTM-ben, ellenben háromszor nyert Le Mans-i 24 órást a márkával, és Duvalhoz hasonlóan számos szezont lehúzott a Super GT-ben. (Mindkét franciának van egy-egy bajnoki címe a sorozatból.)
A bajorok ellenben csak egyetlen DTM-pilótát jelöltek ki a feladatra, a kétszeres bajnok Marco Wittmannt. A másik két BMW-be a szérián kívülről válogattak nagy neveket: a legendás Alessandro Zanardi 52 évesen újra versenyezni fog – tavaly éppen a német bajnokságban tűnt fel szabadkártyásként –, Kamui Kobayashi személyében pedig egy hazai pilótát is bevetnek. A japán annak ellenére került be a keretbe, hogy a WEC-ben a Toyota versenyzője, melynek leányvállalata, a Lexus érdekelt a Super GT-ben.

Videó: ezek voltak a hétvégi WRC-futam legnagyobb esései
https://formula.hu/parc-ferme/23388
Hibából nem volt hiány a Wales Ralin, íme egy válogatás a bukásokból:
Az F1 betétfutama lehet a W Series 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/23390
A kizárólag nőknek szóló formulaautós sorozat, a W Series 2019-ben hat európai versennyel mutatkozott be – valamennyi DTM-hétvégéken –, a bajnokság azonban a jövőben más kontinenseken terjeszkedne, elsősorban Észak-Amerikában. A planetf1.com számolt be arról az eshetőségről, amely szerint ez Formula-1-es nagydíjhétvégék keretében valósulhat meg: Austinban és Mexikóvárosban a világbajnokság betétprogramjába kerülhet a női széria.
David Coulthard, a W Series tanácsadó testületének elnöke a Reutersnek elismerte, a Formula-1 érdeklődik a W Series iránt, sőt mi több: „Kifejezetten reméljük, hogy bejelentést tehetünk arról, hogy a közeljövőben jelen leszünk bizonyos nagydíjakon.” A fent említett két 2020-as verseny kapcsán így reagált: „Logikus és nagyszerű lehetőség lenne. De teljesen őszintén, még semmi sem eldöntött, én azonban abszolút támogatom.”

Vajon meg tudja formázni a suzukai kanyarokat Daniel Ricciardo?
https://formula.hu/parc-ferme/23386
Mennyire van képben a Renault pilótája? Kiderül a csapat videójából:
“And that is Suzuka ladies and gentlemen...!” @danielricciardo previews the #JapaneseGP while attempting to trace the track with a lace. #RSspirit pic.twitter.com/kflR9kXCP5
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 8, 2019
Japán az a helyszín, ahol még mindig a McLaren a legjobb
https://formula.hu/parc-ferme/23385
Legalábbis ami a japán F1-es futamokon aratott győzelmeket illeti - a wokingiak itt még mindig az élen járnak.

Egészen különleges Verstappen-Albon csatát hoztak össze Tokióban
https://formula.hu/parc-ferme/23389
Nem konkrétan a két F1-es pilóta ült a járművekben, de ettől még ez nem semmi!
Mecsek előtt: Mi történt eddig az ORB-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/23370
Három percben idézzük fel a szezon eddigi öt fordulóját Egertől Ózdig, az október 11-13-i Mecsek Rali előtt!
Öt sokkoló pillanat a Japán Nagydíjról (Videó)
https://formula.hu/parc-ferme/23383
Káosz az első körben, japán pilóta a dobogón, szertefoszló bajnoki esélyek - az F1 összegyűjtött öt emlékezetes jelenetet a Japán Nagydíjakról. (A videó átkattintás után indul el.)
A Hondának sikerült feltüzelnie a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/23382
Az F1-es csapat saját bevallása szerint azonnal rápörgött a Japán Nagydíjra, miután megnézte a Honda egészen látványosra sikeredett videóját, amely a márka emlékezetes Formula-1-es pillanatait táltalta egyedi stílusban.
Now this has got us all revved up for the #JapaneseGP #PoweredByHonda #F1 pic.twitter.com/Tu98w6sttw
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 8, 2019
Felismered a pályát a Ferrari fotója alapján?
https://formula.hu/parc-ferme/23381
A vörösök Twitter-oldala egy kisebb játékra hívta követőit. Te rájössz, melyik nagydíjhelyszínről lehet szó?
We’re challenging you, #Tifosi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 8, 2019
Name the track #essereFerrari #TuesdayTrivia pic.twitter.com/0AklJTLxZ5
Versenyautóból, 225 km/órával tarolt a bowlingkirály
https://formula.hu/parc-ferme/23380
Jason Belmonte, a bowlingozás nagymestere felállította a legnagyobb sebességű tarolás (minden bábu leütése egyetlen golyóval) különös rekordját. Ehhez egy NASCAR-autó segítségét vette igénybe a charlotte-i oválon. A játékost a Stewart-Haas Racing versenyzője, Aric Almirola vitte körbe nagy tempóval, Belmonte pedig a jobb oldalon kidobta a golyót a pályán felállított bábúk felé. Beletelt pár próbálkozásba, de végül összejött a telitalálat, amely során a bowlinggolyó elérte a 225 km/órás sebességet. Repült is rendesen mind a 10 bábu, meg a golyó is.
Alább a nagy esemény egy rövid és egy hosszú videóban:
Professional bowler Jason Belmonte teamed up with NASCAR driver Aric Almirola to claim the fastest bowling strike ever recorded at 140mph! pic.twitter.com/rxx50LiZqH
— UNILAD Tech (@UNILADTECH) October 2, 2019
Pár pillanatnyi gyönyör: „holtverseny” a célban és a bajnokság végén is
https://formula.hu/parc-ferme/23379
Lehet-e bármi ennél szorosabb az autósportban? Volt egy pillanat, amikor úgy tűnt, hogy a TCR Germany lesz 2019-ben az a versenysorozat, ahol a legkisebb hajszál dönt a bajnoki címről, hiszen a két éllovas szinte egyszerre esett be a kockás zászló elé a szezonzárón, és így a bajnoki tabellán is pontegyenlőségbe került! A német TCR-sorozat a Sachsenringen tartotta a szezonzáró futamát, amelynek utolsó köreiben a német Max Hesse és a finn Antti Buri csatáztak a győzelemért és a bajnoki címért. A drámai befutóban szinte egyszerre érte el a kockás zászlót a két autó, Burit mindössze 11 ezredmásodperccel előbb regisztrálta a rendszer, így ő lett a futamgyőztes. Ennek hatására a két pilóta pontazonossággal, 434 egységgel zárta a szezont a tabella élén, a bajnoki cím azonban Hesséhez került, hiszen ekkor 4-4 győzelmük mellett neki eggyel több második helye volt.
A szinte tökéletes egyenlőség azonban csak addig maradt fenn, amíg bele nem rondított egy utólagos büntetés. Buri egy másodperces időbüntetést kapott az utolsó körben történt szabálytalan manővere miatt, amivel a harmadik helyre csúszott. Így végül nem is ő nyert, ez a szoros befutó a statisztikák szerint meg sem történt, és nem is zárult holtversennyel a bajnokság, Hesse egyértelműbben szerezte meg a címet. Az örökkévalóságnak azonban fennmaradtak ezek a képek erről a szürreális motorsporttörténeti pillanatról.
Eddig az egyik csapat adott motort a másiknak, most a másik fog az egyiknek
https://formula.hu/parc-ferme/23378
Ilyen is csak a Formula-E-ben van: a Mercedes beszállásával az alá-fölérendeltség pár hónap alatt megfordult két csapat között. A történet másik szereplője a Venturi, amely istálló a kezdetek óta tagja az elektromos sorozat mezőnyének, a második szezontól kezdődően minden évben önálló gyártóként saját erőforrással versenyzett, két szezonban pedig még ügyfélcsapata is volt: a második szezonban a Dragon Racing, az idén nyáron véget ért ötödikben pedig a HWA autóit is Venturi-belsőségek működtették. Mindez azonban most nagyot fordult, a Mercedes ugyanis a hatodik szezonra megérkezik a HWA helyén, és rögtön egy ügyfélcsapatot is szerzett magának, méghozzá a Venturi képében, a monacói alakulat így lemond a saját technika gyártásáról, és belevág az ismeretlenbe az elektromosan most debütáló csillagos márka termékeivel.
Lehet persze rációt találni a döntés mögött: a Mercedes számára a kezdeti szakaszban fontos a minél intenzívebb adatgyűjtés, így előnye származik abból, hogy kettő helyett négy autót is saját felszerelése fog működtetni. Egyúttal ezzel jelzi is, hogy a Formula-E-t sem veszi félvállról, és célja minél előbb a mezőny élére kerülni, ahogy tette azt a Formula-1-ben is. Emellett azt is érdemes megjegyezni, hogy míg a Mercedes versenyrészlegének mindenható ura Toto Wolff, addig felesége, Susie a Venturi csapatfőnöke az FE-ben, s otthon a reggeli mellett mégis könnyebb lehetett erről megállapodni, mint hosszas tárgyalások és alkul útján. A Venturi emellett mindig is inkább a mezőny második felébe tartozó csapat volt, első győzelmüket Edoardo Mortara idén Hongkongban szállította, de csak nyolcadikak lettek a bajnokságban.
A november 22-ig szezonnyitón mindenesetre négy autóban fog süvíteni a Mercedes-erőforrás, a gyári csapatnál vezető Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries mellett a Venturinál Mortara és Felipe Massa is ebben részesül - a brazil két év után ismét Mercedes-felhasználó lett, hiszen 2017-es F1-es visszavonulásakor a Williams is velük állt partnerségben.

Eltörő kormányoszlop, kiszakadó ajtó, kigyulladó autó - ez volt az Aston Martin hétvégéje
https://formula.hu/parc-ferme/23376
A Mercedes helyére beugorva négy autóval debütált az Aston Martin idén a DTM-ben, 2019 azonban inkább még ismerkedőszezonnak nevezhető számukra, amit a statisztikák igazolnak leginkább: míg az Audi (igaz, dupla annyi autóval) 1132 ponttal lett csapatbajnok, addig az Aston összesen 49-et kanalazott össze. Az autójuk általános tempóhiányára a hockenheimi szezonzárón még pár látványos meghibásodás tette fel a koronát: Paul di Resta pénteken azért balesetezett, mert eltört a kormányoszlopa, vasárnap még a felvezető körben egy műszaki meghibásodás miatti leállás végén kiszakadt az autó ajtaja, míg Daniel Juncadella autója a vasárnapi futamon ki is gyulladt.
Scary moment for @PaulDiResta - looks like the steering column broke as he turned into the final corner. Luckily, Paul was able to hop out unscathed.#DTMHockenheim pic.twitter.com/OdAhxOIK3n
— DTM (@DTM) October 4, 2019
Paul di Resta retires on the warm-up lap. And the door falls off. Obviously pic.twitter.com/RdHLrwNlqN
— Mattzel89 (@Mattzel89) October 6, 2019
When @dani_juncadella's Aston Martin caught fire, race organisers had little choice but to hang out the red flag.#DTMHockenheim pic.twitter.com/lfwpHVrsib
— DTM (@DTM) October 6, 2019
69 év után megszűnhet a brit Autosport magazin
https://formula.hu/parc-ferme/23377
Drámai hírrel indult a hét az Egyesült Királyság motorsportéletében. Először néhány munkatárs - később törölt - Twitter-üzenetéből szivárgott ki, hogy veszélybe került a világszinten elismert Autosport magazin jövője, és belátható időn belül a megszűnés sorsára juthat. Ez azért lenne nagy és szimbolikus csapás a brit sportújságírás történetében, mert a lap egyidős a Formula-1-gyel: szintén 1950-ben indult, így idén már 69. évfolyamát tapossa. Bár a hírek szerint az autosport.com címen elérhető weboldal tovább működne, a nyomtatott példány eltűnik, több korábbi szerkesztője pedig máris búcsúüzenetekben emlékezik meg a magazinról. Az már biztos, hogy a jelenlegi főszerkesztő, Andrew van de Burgt ezen a héten távozik a posztjáról, noha ez még nem feltétlenül jelenti az azonnali kapuzárást.
Az Autosport 2016-ban esett át tulajdonosváltáson, akkor vette meg a Haymarkettől a Motorsport Network, amelynek vezetőségében Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója is szerepet vállal. A lap megszűnése a brand másik két autósportos kiadványát, az F1Racinget és a Motorsport Newst is érintheti. A Motorsport Broadcasting nevű szakoldal tudomása szerint Dimitrij Mazepin, az F2-ben versenyző Nyikita Mazepin milliárdos apja is tárgyalt az elmúlt hetekben a lap felvásárlásáról, ezzel próbálva mentőövet dobni a legendás kiadványnak, de a hírek szerint végül nem született megállapodás.
Hétfő este az Autosport is kiadott egy közleményt a hírekkel kapcsolatban. A lap megszűnését vagy fennmaradását ebben sem erősítik meg, csupán annyit mondanak, hogy a nyomtatott újság jövőjét illetően még kutatnak a lehetőségek után, az általuk működtetett egyéb platformok és rendezvények azonban biztosan fennmaradnak.

A Veszprémben futamot nyerő hobbista ralis volt stúdióvendégünk
https://formula.hu/parc-ferme/23369
Bútor Róbert az egyetlen, aki az országos ralibajnokság idei szezonjában Vincze Ferencen kívül győzni tudott. Az elsőkerekes kategóriák korábbi specialistája a bajnokság különleges szereplője: minden évben egy-két futamon áll rajthoz, mert nem akar teljesen elszakadni a közegtől. Az AFM Ralihíradóban a szezonban látottakról is véleményt mondott.
Ő képviselheti túraautóval a magyar színeket az Autósport Játékokon
https://formula.hu/parc-ferme/23375
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség október 8-án, kedden sajtótájékoztató keretében jelenti be versenyzői felállását az idén november elején Rómában első alkalommal megrendezendő Autósport Játékokra. A nemzeti válogatottak hat versenykategóriában mérkőznek meg egymással, ezek a Formula-4, a GT, a túraautó, a drift, a gokart szlalom és a virtuális platform. A magyar csapat a hatból öt szakágba nevez, GT-versenyzőt nem állít ki.
A Formula.hu információi szerint a túraautós mezőny magyar nevezője Kiss Norbert lesz. A kamion-Eb kétszeres bajnoka 2010-ig maga is a túraautózás világában élt, és azóta is gyakran kérdezik a visszaváltás lehetőségéről. Most úgy tűnik, ebben az olimpiaszerű bajnokságban lesz erre egyszeri lehetősége, hiszen minden jel arra utal, hogy őt is megnevezik a csapat tagjaként a keddi rendezvényen. Egy célzás erre például a kamion-Eb idei szezonzáróját követő vasárnapi sajtóközlemény, amiben Kiss a következőképpen fogalmaz:
„A kamion-Eb-nek vége, a versenyszezonomnak viszont még nincs. Úgy néz ki, hogy lesz még egy versenyem idén, de erről bővebben majd jövő héten. Köszönöm a szurkolóimnak a biztatást, a támogatóimnak a bizalmat, remélem, hogy jövőre tudunk nyitni egy új fejezetet a versenyzésben.”
