Megvan Tassi Attila idei csapata
https://formula.hu/parc-ferme/18274
"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

Grosjean szem elől tévesztette a telefonját, egy komplett galéria várta
https://formula.hu/parc-ferme/23907
A Haas F1-es pilótája két lapozható Instagram-posztot osztott meg, a leírás szerint "elragadták" tőle a telefonját...
Enyhítenek az egyik frusztráló F1-es szabályon
https://formula.hu/parc-ferme/23910
A Formula-1 hetvenéves története során soha nem voltak még annyira szigorúak a motorszabályok, mint manapság, ráadásul a sorozat 2020-ban rekordhosszúságú, 22 futamos versenynaptár elé néz, így a gyártók számára fojtogatóan nehézzé vált büntetés nélkül végigcsinálni egy szezont. Ezt felismerve az FIA bejelentette, némileg enyhít az előírásokon, és 2020-ban kettőről háromra emeli az autónként felhasználható MGU-K-k számát. Ez egy aprónak tűnő változás, ami a csapatoknak úgy kellett, mint egy falat kenyér. Különösen a Renault és a Honda számára jó hír ez, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat például hatot használt el idén.
Az F1 erőforrásai 2014-ben váltak annyira összetetté, hogy az FIA elemekre bontotta azokat, és azóta külön tartja nyilván, melyikből hány darabot használ fel egy pilóta egy szezonban. Korábban minden elemből (belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, vezérlőelektronika és akkumulátorok) ötöt használhattak büntetlenül, az idei évre azonban már akkor is büntetés kaptak, ha az előbbi három egység valamelyikéből háromnál, utóbbi három valamelyikéből pedig kettőnél többet szereltek az autóba.
A csapatok szerencséjére az FIA belátta, hogy az egyre hosszabbá váló szezonhoz alkalmazkodni kell, így a legkritikusabb elemmel kapcsolatban némileg elnézőbbek lesznek.

Tökéletes teljesítménnyel lett az év pilótája Hamilton - az F1-nél
https://formula.hu/parc-ferme/23908
Az utolsó futam, Abu Dhabi dönttötte el, hogy a Formula-1 hivatalos weboldalán ki lesz az év pilótája - Lewis Hamilton és Max Verstappen egállal mentek neki ennek a fordulónak, úgyhogy az lett az év legjobbja, aki itt jobban teljesített. Ez pedig az F1.com szakértői szerint Hamilton volt: a maximális 50 pontból kereken 50-et szerzett szerintük, míg Verstappennek 45-öt adtak, így a brit futott be náluk győztesként. A sorozat az egész éven végigfutott, öt szakértőjük minden futam után értékelte a pilóták teljesítményét egy 1-től 10-ig terjedő skálán, az így szerzett átlagpontok alapján pedig a következő végeredmény jött ki:
1. Lewis Hamilton 43,7
2. Max Verstappen 43,4
3. Carlos Sainz 41,8
4. Lando Norris 40,3
5. Charles Leclerc 39,9
6. Alexander Albon 39,4
7. Valtteri Bottas 39,0
8. Sergio Perez 38,2
9. Daniel Ricciardo 37,7
10. Danyiil Kvjat 37,2

Aktív F1-es versenyző írta a köszöntőt a hamarosan megjelenő Száguldás és cirkuszhoz
https://formula.hu/parc-ferme/23920
Újabb adalék a hamarosan érkező Száguldás és cirkusz 2019-2020 című kötettel kapcsolatban: míg az előszót a turbós...
Közzétette: Mészáros Sándor – 2019. december 5., csütörtök
Máris kap egy plusz kanyart a vietnámi pálya
https://formula.hu/parc-ferme/23909
Javában zajlik a munka Hanoiban, ahol 2020 áprilisában megrendezik az első Formula-1-es nagydíjat - a pálya készül, de még közel sincs kész, ráadásul most egy komolyabb módosítást is eszközölni kell rajta. A pálya részéről bejelentették, az FIA és az F1 biztonsági szempontok alapján tett kérése miatt beépítenek egy plusz kanyart is - ebből így 23 lesz az aszfaltcsíkon, a pálya pedig nagyjából ötven méterrel lesz így hosszabb.
A pálya új részei (amiket a "semmiből" építettek) már készen állnak, az utcai részből átalakított területek befejezését pedig az év végére (tehát kb. három héten belül) ígérik. A vietnámiak optimisták, úgy gondolják, hogy az utómunkákra, a részletekre bőven elég lesz az utána megmaradó három hónap.

Rossi újra belengette a Hamiltonnal való szerepcserét
https://formula.hu/parc-ferme/23906
"Szerintem én és Lewis Hamilton szórakozni fogunk egyet hamarosan" - írta Instagramján az alábbi képhez a MotoGP legendája. Várjuk!

A WRX versenynaptára is megérkezett
https://formula.hu/parc-ferme/23905
Betömték a 2020-as menetrendben maradt lyukakat. A 11 helyszínből álló bajnokság két új állomásra, a Nürburgringre és Szentpétervárra – az új aszfaltcsíkra, ahol a DTM és W Series is szerepel –, valamint egy visszatérő pályára, a portugáliai Montalegrébe látogat el. Silverstone és a kanadai Trois-Rivieres került ki a sorból.

Megautóztatták az Inter volt középpályását a szezonzárón
https://formula.hu/parc-ferme/23904
Dejan Stankovic az Abu Dhabi Nagydíj népes celebvendégseregének egyik résztvevője volt. A szerbet a Pirelli által szervezett autóztatáson egy Lamborghini Huracannal körbevitték a pályán.
Dejan #Stankovic gets up close and personal with the #AbuDhabiGP circuit.#F1PirelliHotlaps #Lamborghini #HuracanEvo #EveryDayAmplified @lamborghini @inter pic.twitter.com/rp7n6FPLYB
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 5, 2019
Nagyot gépészkedett Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/23903
A Formula-2 német pilótája alatt Abu Dhabiban a rázókövön megbokrosodott a Prema, ő azonban megmentette a helyzetet, annak ellenére, hogy előbb az egyik, majd a másik irányba tört ki fenyegetően a versenygép.
Mérföldkőhöz ért a McLaren az Instagramon
https://formula.hu/parc-ferme/23901
A McLaren lett a Formula-1-es mezőny első csapata, amely átlépte az 5 millió követőt a fotómegosztón. Az eseményről a közösségi médiát szintén aktívan használó két pilóta, Lando Norris és Carlos Sainz egy képpel emlékezett meg.
Győzelmek, pole-pozíciók, felzárkózások, előzések: Max Verstappen idei legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/23898
A Red Bull holland F1-es pilótájának idei szezonját négy percbe foglalták össze.
Megmutatta 2022-es WEC-hypercarját a Peugeot
https://formula.hu/parc-ferme/23902
A hosszútávú világbajnokságra visszatérő francia márka renderelt képet közölt a versenygépről, amellyel a 2022/23-as szezonban pályára lép a Toyota és Aston Martin mellett az LMP1-et felváltó Hypercar kategóriában egy hibriddel.
Az autón a Rebellion név olvasható: a Peugeot önálló gyári csapat helyett a mezőny egyik meglevő, tapasztalt alakulatával szövetkezik. A választás a svájci istállóra esett, amely legutóbb, Sanghajban a teljesítménykiegyenlítésnek köszönhetően győzelmet szerzett a Toyota ellenében saját R13-as konstrukciójával.
A Rebellion Racing lényegében beleolvad a Peugeot Sportba, a csapat ugyanis Satoryba költözik, ahol a franciák LMP1-es formációja 2012-ig működött. A Rebellion meglevő karosszériapartnere, a korábban Peugeot-val is kooperáló Oreca szerepéről a programban egyelőre nem esett szó, bővebb tájékoztatást 2020 januárjára ígér a gyártó.

Ricciardo vad sisakcserélgetésbe kezdett a szezon végén
https://formula.hu/parc-ferme/23897
A Renault ausztrál pilótája sisakot cserélt búcsúzó csapattársával, Nico Hülkenberggel ("Lehet, hogy ez Nico utolsó tánca, sisakcsere nagyon szükséges"), korábbi csapattársával, Max Verstappennel ("Egy év, őrülten hiányzik, sisakcsere szuper szükséges") és a ferraris Charles Leclerc-rel ("Két szüzességét is elvesztette idén, az F1-es győzelmet és Vegast, sisakcsere annyira szükséges"):
A bejegyzés megtekintése az InstagramonPossibly Nico’s last dance. Helmet swap very necessary. Cheers buddy
A bejegyzés megtekintése az InstagramonOne year on. Missing bae like crazy. Helmet swap super necessary.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonLost two of his virginity’s this year. F1 win and Vegas. Helmet swap so necessary.
Meglepő pilótapárost igazolt a Formula-2 bajnokcsapata
https://formula.hu/parc-ferme/23900
Bár az egyéni világbajnoki címet Nyck de Vries az ART-vel nyerte meg, az F2 2019-es bajnokistállója a DAMS lett, köszönhetően az összetett második Nicholas Latifi és negyedik Sergio Sette Camara összeadott pontjainak. Latifi a Williams színeiben az F1-ben folytatja, az IndyCarra váltást is lehetőségnek tartó Sette Camara pedig szintén távozik a DAMS-től, amely teljesen új pilótapárossal indul 2020-ban: Dan Ticktum és Sean Gelael lesz a csapat két versenyzője.
Mindkét pilóta különleges eset: a botrányáról ismertté vált 20 éves Ticktum F1-be jutását a Red Bull hathatós támogatásával szinte garantálni lehetett, Super Formulában töltött pocsék éve miatt azonban kitették a szűrét. A brit első teljes évére készül a szériában, ahol korábban egyetlen futamon indult.
A Toro Rossót számos alkalommal – így a héten is – tesztelő indonéz Sean Gelael a bajnokság 17. helyezettjeként igazol a DAMS-hez. Az elmúlt két évet a Premánál töltötte, ahova szintén akkor került, amikor az istálló a Formula-2 csúcsán volt, Charles Leclerc 2017-es bajnoki címét követően. Mindkét új igazolás autóba ül az Abu Dhabiban csütörtöktől szombatig tartó F2-es teszten.

Megjelent egy videó Bottas WRC-tesztjéről
https://formula.hu/parc-ferme/23896
A Mercedes finn F1-es pilótája az előttünk álló hétvégén áll rajthoz egy régebbi Citroen WRC-vel a Paul Ricard versenypályán - a tesztről közzétett egy videót:
I’ll be taking part in the @RallyCircuit this weekend with @PH__Sport WRC car @SalminenMarko will be co-driving
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) December 4, 2019
It’s held @PaulRicardTrack Fri-Sun. Please come and support if you are around as it should be a fun thing to watch #VB77 #rally #wrc #rallycircuit pic.twitter.com/eajoQGDx8z
Kikerült a Hungaroring a TCR Europe versenynaptárából
https://formula.hu/parc-ferme/23899
Akárcsak az előző két szezonban, jövőre is hét fordulóból fog állni a TCR Europe idénye, viszont számunkra lesz egy fontos különbség, a minap kiadott versenynaptárban ugyanis az eddigiektől eltérően nem szerepel a Hungaroring. Az elmúlt két évben egyaránt ellátogatott hazánkba a rendre magyar érdekeltségektől hemzsegő széria, 2020-ban viszont kimarad a mogyoródi pálya a versenyzők számára.
Lesz viszont két új helyszín is a Paul Ricard és Zolder révén – utóbbinak köszönhetően két versenyhétvégét is rendeznek majd Belgiumban, hiszen a szezonnyitóra pedig Spa-Francorchamps-ban kerül sor a TCR Spa 500 betéteseményeként. A hozzánk legközelebbi állomás az ausztriai Red Bull Ring lesz, ezen kívül Oschersleben, Monza és a finálénak otthont adó Barcelona szerepel még a kalendáriumban.
A TCR Europe 2020-as versenynaptára:
Április 30-Május 2.: Spa-Francorchamps, Belgium
Május 15-17.: Red Bull Ring, Ausztria
Június 26-28.: Oschersleben, Németország
Július 17-19.: Paul Ricard, Franciaország
Szeptember 11-13.: Zolder, Belgium
Szeptember 25-27.: Monza, Olaszország
Október 9-11.: Barcelona, Spanyolország

forrás: p1race.hu
Ki hány kört töltött az élen 2019-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/23894
Lewis Hamilton közelébe ezen a téren sem érhetett senki, a hatszoros világbajnok több kört teljesített az első helyen, mint a Ferrari párosa közösen. A Red Bulltól csak Max Verstappen kerülhetett fel a listára, kakukktojásként pedig jelen van rajta Antonio Giovinazzi is, aki Szingapúrban szerencsés véletlenek sorozataként vezethetett futamot.

Videó: Vettel a teszten is ütközött
https://formula.hu/parc-ferme/23893
A német pilóta Serio Perezzel akadt össze az Abu Dhabiban zajló kétnapos teszten:
Hatalmi harc Brazíliában, a kormány óriási összeggel állt Rio mögé
https://formula.hu/parc-ferme/23892
Rio de Janeiro tovább küzd azért, hogy megszerezze a Brazil Nagydíj szervezési jogait Sao Paulótól. A két helyszín csatározásában kritikus szerepe lehet a kormány mostani döntésének, hogy Rio 72 millió dollárnyi adókedvezményt kap az első két versenyre, 2021-re és 2022-re. Ez nem meglepő döntés tudva azt, hogy a helyszínt maga a brazil elnök, Jair Bolsonaro is támogatja.
Beszámolók szerint a fenti összeget a szervezési jogdíjra kapják, de ezen felül további jelentős költségeik vannak a szervezőknek, ugyanis egy most még nem létező pályáról van szó, amit egy elhagyatott katoni bázison húznának fel. További részletek.

Correa visszatért Spába - virtuálisan
https://formula.hu/parc-ferme/23891
A spái tragikus kimenetelű F2-es baleset túlélője, Juan Manuel Correa fokozatosan ér el egyre jobb eredményeket a rehabilitációval. Hosszú lábadozás után pár hete fel tudott állni kórházi ágyából, az alábbi videó tanúsága szerint azóta szimulátorozni is elkezdett. A műtött lábával pedált egyelőre nem használ, de biztosan arra is hamarosan sor kerül.
Juan Manuel Correa is back driving at Spa, virtually. He posted this on his Instagram. This is so emotional to see. But also a beautiful thing. pic.twitter.com/Y69oR7CSTF
— F1 Feeder Series (@F1FeederSeries1) December 3, 2019