DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Fejvadászcég keresi az Aston Martin új csapatfőnökét?

A Formula Podcast imolai futamértékelő adásában szót ejtettünk bizonyos érdekes paddockbéli pletykákról is, amelyet a stáb száguldó riportere, Mészáros Sándor gyűjtött be a helyszínen. A vonatkozó részt 1:00:35-ig hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Fedélzeti kamerán Verstappenék pezsgőzése

Az idei második Formula-1-es futamra visszatért a korábbról már ismert "pódiumkamera", ami a pezsgősüvegekre szerelt akciókamerákat takarja. Nézzük, hogyan mutatott a vasárnapi díjátadó ebből a szemszögből.

Hamilton kicsúszása, Bottasék balesete – toplistán az imolai hétvége legjobb onboard felvételei

Megérkezett a versenyhétvégék utáni közkedvelt F1-es összeállítás legutóbbi darabja.

A Hungaroringen teszteli új autóját a WTCR mókamestere

Tom Coronel az Instagram-sztorijában posztolt fotót arról, hogy megérkezett a mogyoródi versenypályára, ahol az Audi új fejlesztésű TCR-gépét fogja tesztelni, amellyel a Túraautó-világkupában szerepel majd. Coronellel tartott márkatársa, Nathanael Berthon is, aki egy rövid videót is megosztott a saját Instagramján a célegyenesben száguldó hollandról.

coronel-hungaroring-teszt-1

coronel-hungaroring-teszt-2

Valtteri Bottas: meddig még?

A Formula Podcast imolai futamértékelő adásában nem a baleset, hanem az odáig vezető út miatt találtuk a Mercedes finnjét a hétvége legnagyobb csalódásának. A vonatkozó részt 37:44-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

170 millió fontért kelt el a McLaren ikonikus wokingi központja

Több hónapos egyeztetések után kedden a McLaren Group bejelentette, hogy az amerikai Global Net Lease nevű vállalat 170 millió angol fontért megvásárolta az ikonikus McLaren Technology Centert Wokingban. Persze szó sincs arról, hogy a McLarennek költöznie kell, a megállapodásban ugyanis az is benne foglaltatik, hogy legalább 20 évig ők bérlik a közel 80 ezer négyzetméteres létesítményt. Az üzletre azok után volt szükség, hogy a McLarennek tavaly komoly pénzáramlási problémái voltak, így a technológiai központ eladásával jelentős tőkét tudtak felszabadítani.

mclaren-technology-center

A Suzuki is elkötelezte magát a MotoGP mellett – már csak egy gyártó hiányzik

Kedden a Suzuki és a Dorna közös közleményben jelentette be, hogy aláírták az újabb ötéves ciklusra szóló szerződést, így a japán márka 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyének tagja marad. A világbajnokság 60 éves múltra visszatekintő, tavaly Joan Mir révén a csúcsra jutó Suzuki már az ötödik gyártó, amely elkötelezte magát a folytatás mellett a Ducati, a KTM, a Honda és a Yamaha után – azaz már csak az Aprilia aláírása hiányzik a jelenlegiek közül, de vélhetően ez is csak formalitás, hiszen épp jövőre indulnának teljesen gyári alakulatként, szakítva eddigi partnerükkel, az újra teljesen szatellit istállóvá váló Gresini Racinggel.

A Suzuki közleményében van egy érdekes mondat, miszerint a megállapodás értelmében a Suzuki „indítani fogja saját gyári csapatát” a királykategóriában. Ez az apró félmondat olyan szempontból érdekes, hogy évek óta beszédtéma, hogy a „kékek” mikor fognak szatellit csapatot is indítani a kétmotoros gyári gárda mellé. A jelek szerint tehát erről még nem születhetett döntés, bár a korábbi pletykák az Esponsorama Avintia helyét szinte biztosan átvevő Sky Racing VR46-tal, az esetleg Valentino Rossi alakulata miatt a Yamahát elveszítő Petronas SRT-vel, sőt a Gresini Racinggel is szóba hozták már őket.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

suzuki-motogp-1

Imolában maradt Hamilton, ő is kipróbálja a 18 colos Pirelliket

A Pirelli 28 napos tesztprogrammal készül fel a 2022-es szezonra. Bahreinhez hasonlóan Imolát követően is szerveztek egy tesztet: két napon keresztül a Mercedes közreműködésével gyűjtenek információkat a 18 colos abroncsokról, kedden Lewis Hamiltonnal a volán mögött.

Az idei harmadik gumiteszten a Ferrari és az Alpine után a Mercedes a harmadik csapat, Hamilton pedig az ötödik versenyző (értelemszerűen Leclerc, Sainz, Ocon és Alonso után), aki betekintést kap a következő évi F1-be.

Norris után Russellnek is kommentelt Hamilton

A hétszeres világbajnok aktív a közösségi médiában fiatal vetélytársai posztjainál. A szombati időmérőt követően Lando Norris önostorozó bejegyzéséhez szólt hozzá, vigasztalva az időmérős hiba miatt elkeseredett britet. „Senki sem szólhat le, amiért mindent beleadtál” – fogalmazott Hamilton.

Hétfő este George Russell kért bocsánatot a közösségi médiában Valtteri Bottastól, amiért túl vehemensen reagált az imolai futamon történt incidensre. A Williams pilótája elismerte, nem a legbüszkébb napja áll mögötte, de fontos leckéket tanult meg Olaszországban. Vallomása kiérdemelte Hamilton elismerését, aki ehhez a poszthoz is kommentárt fűzött:

„Az erő a sebezhetőségből fakad. Ha nem hibáznál, sosem tudnád megtanulni a leckét. Tisztelet azért, mert vállaltad a felelősséget. Jöhet a következő” – írta a hétszeres világbajnok Russellnek.

Önostorozó Norris, mindent látó Raikkönen – így szólt a rádió Imolában

Az Emilia-Romagna-i Nagydíj után is megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás, amelyben többek között hallhatunk káromkodó Tsunodát, a Russell–Bottas balesetet páholyból szemlélő Raikkönent és elnézést kérő Hamiltont is. A videó a YouTube-ra átkattintva nézhető:

„Téboly volt” – Verstappen emlékei első F1-es futamgyőzelméről

Bevonult a Formula-1 történelemkönyvébe Max Verstappen 2016. május 15-én: az akkoriban mindössze 18 éves versenyző a Spanyol Nagydíjon élete első futamára készült a Red Bull-lal, miután szokatlan módon, az első négy fordulót követően előléptették a Toro Rossótól.

A két Mercedes ütközése után Verstappen nem várt helyzetben találta magát, és megnyerte a futamot minden idők legfiatalabbjaként – aki nézte a versenyt, alig hitte el, mit lát. Öt év múlva, már vb-esélyesként a holland maga idézte fel, mi történt annak idején Barcelonában – a Motorsporthíradó jóvoltából ez magyar szinkronnal megtekinthető:

Ryan Hunter-Reay: Valószínűleg megmentette az életemet az aeroscreen (videó!)

Látványos tömegbalesettel indult az IndyCar évadnyitója a Barber Motorsports Parkban: a dominót Josef Newgarden indította el a megforgásával, amely miatt több pilóta is összeütközött. Közéjük tartozott Ryan Hunter-Reay is, aki a fedélzeti kamerájából visszanézve az incidenst arra jutott, hogy az IndyCarban használt fejvédő, az aeroscreen alighanem egy igen súlyos sérüléstől mentette meg, mivel Newgarden autójának kereke eltalálta azt. „A versenyünk még azelőtt véget ért, hogy elkezdődött volna az első körös baleset miatt. Hálás vagyok az aeroscreennek, valószínűleg megmentette az életemet” – írta rövid Twitter-értékelésében az Andretti pilótája, aki néhány pillanatképet is csatolt a felvételből. Lentebb mozgóképen is mutatjuk, hogyan nézett ki Hunter-Reay szemszögéből a baleset:

A Honda nem számít könnyű évre - Hamilton tempója óvatosságra inti a japánokat

Masashi Yamamoto, a Honda felsővezetője beszélt arról egy japán lapnak, hogy mit gondol Max Verstappen imolai győzelméről. A holland pilóta az idény második futamán behúzta az első győzelmét a Honda motorjával és már Bahreinben is nagyon közel állt ehhez - a jelek szerint az erőforrás minimum felnőtt a Mercedes szintjére, úgyhogy bizakodóak lehetnek. Yamamoto természetesen elégedett, de egyúttal óvatos is.

"Mindig nagyon fontos, hogy már a szezon elején sikerüljön győzelmet aratni, ezért örülök neki igazán, hogy Max Verstappen már most nyerni tudott. Kellemesen meglepődtem, amikor megláttam a dobogón a Red Bull-Honda feliratot. Verstappen jól ment az esőben és az autóink is képesek voltak a küzdelemre. Legutóbb Hamilton nyert, Verstappen lett a második, most fordult a kocka. A csata folytatódik, de Hamilton tempóját elnézve az teljesen világos, hogy ez nem lesz sétagalopp, nem lesz könnyű év" - mondta Yamamoto.

000000

fotó: dppi

Wolff Bottasról: Visszafelé halad

Toto Wolff, a Mercedes vezére nagyon dühös volt Valtteri Bottasra és George Russellre is az imolai ütközésük után - mindkét pilótát "eligazította", Russell-lel sem finomkodott, de Bottasnak is megmondta a magáét. Utóbbiról aztán kimondott egy olyat is, amit nem szokott:

"Valtterinek nem is kellett volna ott lennie, nagyon rosszul ment ezen a futamon, nem volt gyors. Nem alakult jól a versenye és visszafelé halad, visszafelé lépked, nem előre" - mondta pilótájáról Wolff, aki már a bahreini hétvége után is összetűzött kicsit a finn versenyzővel, aki az elrontott stratégia miatt panaszkodott.

00120019_205_1

fotó: dppi

Videó: Verstappen zsenialitása kifizetődött a rajtnál

Max Verstappen megnyerte a 2021-es szezon második versenyét, az Emilia-Romagna-i Nagydíjat. A holland rögtön a rajt után az élre állt, onnantól pedig - egy kisebb bakitól eltekintve - nem is nézett maga mögé. Érdekesség, hogy Verstappen kettes sebességi fokozatba kapcsolta a Red Bullt, ami egyébként bevett szokás esős körülmények között, mivel így kisebb eséllyel pörögnek ki a hideg hátsó gumik a nedves aszfalton. Ezen a mutatványon könnyedén el is bukhatott volna Verstappen, hiszen ha leesik a fordulat, azonnal többen is megelőzték volna, azonban a holland tökéletesen megoldotta a feladatot.

Egyébként Lewis Hamilton is kettesben várta a piros lámpák kialvását, de Verstappen jobban uralta autóját a zord körülmények között, és az első kanyart követően már ő fordult el az élen.

 

Visszanézhető: AFM Motorsporthíradó, április

A tartalom:

- Első győzelme történetét mesélte el Max Verstappen.

- Az Alpine márka szerepe a motorsportban.

- Szamos Miklós emlékei a Magyar Nagydíjról.

- Évindító edzés Kunmadarason.

- Herczig Norbert tesztjén jártunk.

F1-es futam a nappaliból vagy a hátsó kertből

Nézők nélkül zajlott az Emilia-Romagna-i Nagydíj, legalábbis ami a lelátókat illeti – Imola sajátossága azonban, hogy közvetlenül a pálya mellett is állnak lakóházak, a helyieket pedig csak nem tilthatták ki otthonaikból. Így készülhetett el néhány zseniális kép az imolai dolce vitáról.

Imolában utoljára Sennával állt a dobogó tetején a Honda

Max Verstappen vasárnapi sikerének köszönhetően kereken 30 év után ünnepelhetett ismét F1-es futamgyőzelmet a Honda Imolában. A japán gyártó Twitteren idézte fel a legutóbbi itteni diadala emlékét: a dátum 1991. április 28., a pilóta pedig Aytron Senna a McLaren-Hondával. Az ráadásul egy kettős győzelem volt Gerhard Berger második helyezésének hála.

1991-sanmarino

Első nekifutásra győzött új szériájában Robert Kubica

A Formula-1-es visszatérés után egy szezont DTM-ben töltő, idén pedig ELMS-re váltó Robert Kubica a széria barcelonai 4 órás idénynyitóján abszolút első helyezéssel indított. A WRT egységét a lengyel mellett a Formula-2-ből ismert Louis Deletraz, valamint Yifei Ye alkották – 22 másodperc különbséggel győztek a Panis Racing triója, Will Stevens, Gabriel Aubry és Julien Canal előtt.

Az Oreca 07-essel versenyző Kubica mindössze második versenyét teljesítette LMP2-es autóval (a daytonai 24 órás után, melyen a High Class Racinggel vett részt), és ő sem gondolta volna, hogy az Európai Le Mans Szériában ennyire gyors és gördülékeny sikere lesz:

„Hogy őszinte legyek, nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű életem lesz” – idézi a Motorsport Kubicát. „Amikor ilyen nagy előnnyel vezetünk, csak be kell hozni az autót. Ez a projekt elég későn indult el, a csapat pedig kemény munkát végzett. Nem voltak a legkönnyebb hetek a legutóbbiak, de jól felkészültünk erre a futamra a tesztek során.”

Éld át újra az Emilia-Romagna-i Nagydíj legfőbb izgalmait!

Fordulatos futamot hozott Imola, kezdve az esővel, balesetekkel és Verstappen győzelmével – itt a hivatalos mozgóképes összefoglaló: