DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

Debütál Le Mans-ban jövőre Alonso?

A Szingapúri Nagydíj sajtótájékoztatóján jövőjéről nyilatkozó Fernando Alonso arról beszélt, hogy amennyiben a Formula-1-ben marad, nem fogja kihagyni legközelebb a Monacói Nagydíjat az Indy 500 kedvéért – ugyanakkor sejtelmes utalást tett arra, hogy a vágyott tripla korona egy harmadik versenyt is magában foglal, a Le Mans-i 24 órást, amelynek időpontja nem ütközik az F1-gyel.

„Három versenye van a tripla koronának, az Indy 500 és Monaco üti egymást, de még mindig marad egy másik, ahol részt lehet venni. Ha folytatom az F1-ben, mert azt hiszem, győzhetek, akkor könnyebb lesz döntenem, hiszen Monacóban leszek, mivel nem akarok pontokat veszíteni. A prioritás az F1, és az, hogy itt győzzek, a tripla koronába azonban három verseny tartozik, nem csupán Indy, így sok-sok lehetőségem lesz egy fantasztikus 2018-as évre.”

 

Világbajnokkal és a női Dakar-győztessel áll fel a McLaren új párosa

Mindkét versenyzőjét lecserélte a McLaren az Extreme-E-ben: az elektromos szériához 2022-ben csatlakozó McLaren az első két szezonban Tanner Foust és Emma Gilmour párosával versenyzett, őket 2024-ben Mattias Ekström és Cristina Gutierrez váltja.

Mindkét versenyző bizonyított név mind az autósportban, mind a szériában. Mattias Ekström kétszeres DTM-bajnok (2004 és 2006), ralikrossz-világbajnok (2016), az Audi gyári Dakar-versenyzője, aki 2023-ban második lett az Extreme-E-ben két győzelemmel Laia Sanz társaként, annak ellenére, hogy a Sainz XE Teamhez eredetileg helyettesként érkezett az idősebb Carlos Sainz sérülését követően.

Cristina Gutierrezt az idei Dakar Ralival ismerte meg a szélesebb közönség, a Challenger (T3) kategóriát megnyerve ő lett mindössze a második Dakar-győztes nő Jutta Kleinschmidt után, jövőre pedig már a Dacia gyári versenyzője lesz. Személyében az Extreme-E öt eddigi bajnokának egyike érkezik a McLarenhez: 2022-ben Sebastien Loeb párjaként vezette a csúcsra Lewis Hamilton csapatát, az X44-et, amellyel négy győzelmet szállított eddig, kettőt tavaly. A svéd-spanyol párostól egyértelműen az eddigieket felülmúló eredményeket vár a McLaren, amelynek legjobbja két második hely a sorozatban.

Ekström és Gutierrez az Extreme-E utolsó szezonjának vág neki: 2025-ben a kategória megszűnik, a hidrogénhajtású Extreme-H veszi át a helyét. Addig is négy helyszínen, tíz fordulón át versenyeznek az elektromos SUV-k: Dzsiddában (február 17-18.), Európában (július 13-14.), Szardínián (szeptember 14-15., szeptember 21-22.) és az USA-ban Phoenix-ben (november 23-24.)

 

Szárnyal a Ferrari a tőzsdén: Tíz százalékot ugrott a részvény értéke

Így befolyásolja egy szenzáció egy cég árfolyamát: azt követően, hogy a szak-, majd világsajtó felkapta Lewis Hamilton Ferrarihoz való 2025-ös küszöbön álló bejelentésének hírét, rögtön megugrott a New York-i értéktőzsdén jegyzett RACE (ezzel a betűkombinációval futnak a Ferrari N.V. részvényei) értéke.

A Ferrari-részvény szerdán 346,78 dolláros árfolyamon zárt, a csütörtöki tőzsdenyitást követően azonban (ez 15:30 volt közép-európai idő szerint), 384 dollárra ugrott ára, azaz több mint tíz százalékot emelkedett a részvény, és ezáltal a cég értéke is, egyik napról a másikra hétmilliárd dollárral, közel 70 milliárd dollárra emelkedett a cég becsült értéke. Az árfolyam azóta csekély mértékben mérséklődött, jelen pillanatban 379,80 dolláron áll.

Kontextus, hogy a RACE-szel alig több mint négy hónapja, szeptemberben még csak 286 dolláron kereskedtek, egyéves mélypontja pedig 252 dollár volt: ennek másfélszeresét éri most a Hamilton-hírekkel kilőtt Ferrari.

Fotó: Ferrari

Gazzetta: Nincs kizárva, hogy Hamilton már idén a Ferrariba ül

Ahogy arról beszámoltunk, bődületes földcsuszamlás zajlik az F1-ben, ugyanis több forrás egybehangzó értesülése szerint Lewis Hamilton megegyezett a Ferrarival és 2025-ben elhagyja a Mercedest Maranello kedvéért.

Az olasz La Gazzetta dello Sport viszont elejtett egy érdekes megjegyzést: információi szerint nincs kizárva, hogy már idén, 2024-ben megtörténjen a váltás és Hamilton Ferrariba üljön.

A Mercedestől való távozás hivatalos bejelentését a délután folyamára várhatjuk.

f1-hamilton

Tartalékversenyzői szerepkört és hat szabadedzést kap a Haastól a Ferrari reménysége

A Haas csütörtökön bejelentette, hogy Pietro Fittipaldi mellett, aki hosszú évek óta a csapathoz tartozik és idén is kombinálni fogja a Formula-1-es tartalékversenyzői szerepkört az IndyCarban való full szezonos szerepléssel, 2024-ben immár Oliver Bearman is a hivatalos tartalékpilótájuk lesz. Bearman a Ferrari versenyzői akadémiájának talán jelenlegi legfőbb ígérete, tavaly újoncként négy versenyt is nyert a Formula-2-ben. F1-es nagydíjhétvégén is bemutatkozott szabadedzésen a Haas színeiben Mexikóban és Abu Dhabiban, utóbbi helyszínen a szezonzárót követő teszten is vezethetett.

Idén még több F1-es lehetősége lesz a britnek, ugyanis a tartalékosi szerep mellett összesen hat első szabadedzést kap majd a Haastól: a közlemény szerint Imolában, Barcelonában, Silverstone-ban, a Hungaroringen, valamint ismét Mexikóvárosban és Abu Dhabiban láthatjuk majd az amerikai istálló egyik autójában az FP1-en.

f1-bearman-haas

Cáfolta a Petronas, hogy visszacsábítaná az F1-et Sepangba

A minap mi is beszámoltunk arról a sajtóértesülésről, hogy a tavaly óta a sepangi pálya névadójaként is tevékenykedő Petronas azon dolgozik, hogy 2026-tól újra ellátogasson Malajziába a Formula-1 mezőnye. A pálya és a futam 1999 és 2017 között képezte a versenynaptár részét, ahonnan a visszaeső nézőszám és az emelkedő jogdíjak miatt került ki, s még néhány hónapja is arról beszéltek az illetékesek, hogy utóbbi miatt nincs terítéken a verseny visszatérése.

Nos, a mostani friss pletyka sem élt sokáig, a Petronas ugyanis gyorsan rövid közleményben cáfolta a híreszteléseket: „A Petronas reagálni kíván a 2024. január 31-én publikált hírekre, melyek a Formula-1-es Malajziai Nagydíj és Sepang 2026-os esetleges visszatéréséről szóltak. Szeretnénk megerősíteni, hogy nem zajlottak egyeztetések arról, hogy visszahozzuk a sportot a Petronas Sepang International Circuitre” – idézi a RacingNews365.com portál a Petronast.

f1-sepang

A sportág egyik óriása lehet Andrea Kimi Antonelli

A Mercedes juniorversenyzője, az eddig négy együléses bajnokságban négy bajnoki címet szerző Andrea Kimi Antonelli az FIA F3-at átugorva a Formula Regionalból azonnal az F2-be ugrik idén, ahol a Prema kötelékében csaphat össze Oliver Bearmennel, a Ferrari első számú reménységével. A fiatal versenyző még nincs 18 éves, de már most a közeljövő F1-es sztárjaként tekintenek rá sokan, és természetesen a Mercedes első embere, Toto Wolff sem fukarkodik az elismerő szavakkal, amikor szóba kerül a neve:

„Kimi 2012-ben került a szárnyaink alá, és már akkor is nagyszerű srác volt” – mondta Wolff a mindössze hatévesen felkarolt fiatal tehetségről. „Már akkor meglátszott a karaktere, hogy mennyire erős. Ott volt nálunk a garázsban, és nagyon magabiztos volt. Gokartban szenzációs az eredménylistája, aztán beült a junior formulaautókba, és minden egyes bajnokságát újoncként nyerte meg.”

antonelli

Wolff azonban óvakodik attól, hogy túl nagy nyomást helyezzen Antonellire, így semmiképp sem elvárás vele szemben, hogy a mezőny legfiatalabbjaként azonnal F2-es bajnok legyen: „Óvatosnak kell lennünk, mert nagy a felhajtás körülötte. Az F2-be ültetni őt nagy lépés, mert azok az autók nehezebbek és sokkal erősebbek. Ha megadjuk neki az időt, és nem várjuk el tőle, hogy már az első szezonjában taroljon, akkor szerintem a sportág egyik igazi óriása lehet belőle. Még csak 17 éves, annyira nagyon fiatal…”

Antonelli esetleges 2025-ös F1-es bemutatkozásáról is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi, a várható pilótapiaci mozgásokat taglaló epizódjában:

Visszautasítás: Az első reakció az Andretti-családtól

Miután az F1 elutasította az Andretti pályázatát, a csapat részéről még nem érkezett hivatalos kommunikáció. A jeget a család részéről az 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti törte meg – akinek a nevét az F1 közleménye szerint a szurkolók azért valamennyire ismerik… Andretti az X-en egy nagyon rövid reakciót fogalmazott meg:

Le vagyok sújtva. Nem mondok mást, mert nem találok más szót, csak azt, hogy le vagyok sújtva.

pf-andretti

Másodjára már az Alpine is átment a törésteszten

Az olasz Formu1a.uno értesülései szerint az Alpine csapata - azt követően, hogy egyszer már megbukott - másodjára már átment az FIA töréstesztjén. Korábban a Red Bull sem felelt meg elsőre az FIA kötelező tesztjén, ám gyakran megesik a csapatokkal, hogy elsőre nem mennek át a próbán, hiszen a mérnökök az utolsó ezredmásodpercet is megpróbálják kicsikarni az autókból, emiatt pedig olykor elbotlanak a törésteszteken, azonban az Alpine szakemberei a hírek szerint mostanra orvosolták ezeket a problémákat.

A francia csapat február 7-én mutatja be az A524-et, a csapat WEC-autójával egyetemben.


Fotó: Alpine

A rali és az F1 után új szakágban a korábbi Williams-vezér

Jost Capito a Nitrocross vezetőségéhez csatlakozott tanácsadóként – számol be a Racer.com. A német sportmenedzser hírnevét a WRC-ben négy világbajnoki sikert szerző Volkswagen motorsportfőnökeként, majd a Williams vezérigazgatójaként és csapatfőnökeként szerezte – a 2022-es szezon végén mondott le pozícióiról a grove-i csapatban. Capito a bejelentést úgy kommentálta: „erősen hiszek a ralikrosszban és jövőjében.”

A Nitrocross (korábban Nitro Rallycross) néven futó széria a Ralikrossz-világbajnokság amerikai központú konkurense: a versenyeket az USA-ban és Kanadában tartják, a mezőnyben azonban számos európai kiválóság szerepel, mint a címvédő Robin Larsson vagy Andreas Bakkerud, de a mezőny tagja az alapító Travis Pastrana is – korábban például Jenson Button tűnt fel a sorozatban.

A Nitrocross ismérve a hagyományos ralikrosszhoz képest extrém vonalvezetés, többek közt nagy ugratókkal, a különleges körülmények, mint a havas versenyek. A technológia a vb-hez hasonlóan elektromos, de az FC1-X teljesítményben az RX1e-t is felülmúlja: a minden idők legerősebb ralikrosszautójaként promótált modell 800 kW teljesítményre képes a WRX 500 kW-os hajtásláncával szemben.

Betört egy sörgyárba Leclerc és Sainz – Vasseur segített nekik

Már egy ideje ismert, hogy a Ferrari szponzori együttműködést kötött az Asahi cégcsoporttal, azon belül a Peroni márkával, amely a Scuderia partnere lesz 2024-től. A Formula-1-ben érdekelt alkoholmentes sörmárkák között átvándorlás történt az új szezon előtt: a Ferrari eddigi partnere, a Carlos Sainzhoz kötődő Estrella Galicia a McLarenhez csatlakozott, a Peroni pedig az Aston Martintól váltott három év után, amely egyelőre sörpartner nélkül maradt.

Az együttműködés hivatalos bejelentése azonban csak most történt meg: a Peroni Nastro Azzurro 0.0 % brand nem csupán a Scuderia Ferrarit, de a gyártó márkakupáját, a Ferrari Challenge Trofeo Pirellit is támogatja. Az olasz szurkolók előtt tisztelegve egy különleges, 2024 darabos limitált széria készül a sörből, amely a Tifosi nevet viseli.

A bejelentés apropóján egy reklámvideó is kijött Carlos Sainz és Charles Leclerc szereplésével. A páros betört a Peroni római gyárába, ahol az éj leple alatt ők címkézték át a Tifosi-söröket – kintről maga Fred Vasseur segítette őket, és mivel a Ferrariról van szó, a B tervre is át kellett állni, legalábbis a sztori szerint:

Palou vezetheti Le Mans-ban a Cadillacet?

A Ganassi megerősítette, hogy a WEC szezon idei öt hatórás futamán valóban csak két pilóta, Earl Bamber és Alex Lynn vezeti majd a szériában megszokott három helyett a #2-es rajtszámú Cadillacet. Chip Ganassi csapatvezető elmondta, hogy csak a szezonnyitó katari 1812 kilométeres, a szezonzáró bahreini nyolcórás, valamint a Le Mans-i egynapos versenyre keresnek harmadik pilótát az egységbe.

cadillac-wec-2023

„Megpróbáljuk egyszerűen csinálni a dolgokat” – mondta a csapatvezető, aki arra a kérdésre, hogy versenyelőnyre számít-e a rendhagyó felállásból, így felelt: „Mindent úgy csinálunk, ahogy az gyorsabb, vagy legalábbis megpróbáljuk. Erről szól a versenyzés” – mondta, majd hozzátette: „Ismerős versenyzők ugranak majd be abba az ülésbe.”

A szezonnyitóra és a szezonzáróra adná magát, az IMSA-bajnokságban versenyző autó két állandó tagja, Sebastien Bourdais és Renger van der Zande, azonban mivel Le Mans-ban egy másik Cadillac is indul, az említetteken kívül még két versenyzőre szükség lesz. Kézenfekvő megoldás lehet a Daytonában Bourdais-val és Van der Zandéval egy autón osztozó Scott Dixon és Alex Palou – utóbbi kapcsán Ganassi szűkszavúan annyit mondott, hogy „lehetséges” az autóba ültetése.

palou-champ

Elhunyt a sivatagi versenyzés legendája, Jan de Rooy

Nyolcvanesztendős korában elhunyt a kamionversenyzés legendája, a holland Jan de Rooy. Karrierjét ralikrossz-versenyzőként kezdte, ahol számos országos bajnoki címet szerzett, s az Európa-bajnokságban is eredményesen szerepelt, majd 1982-ben állt rajthoz először a Dakaron.

daf-twin

Négy évvel később érkeztek először a félelmetes TurboTwinnel a sivatagba, mellyel 1987-ben megnyerték a kamionos értékelést (összetettben a 11. helyen zártak), majd 1988-ban még magasabbra emelték a tétet, ám az egyik 1200 lóerős szörnyeteg balesetet szenvedett, mely Kees van Loevezijn navigátor életét követelte.

A tragédia után a DAF elhagyta a Dakart, és De Rooy is befejezte karrierjét, majd 13 év elteltével fia, a később két Dakart nyerő Gerard unszolására visszatért, s részt vett az első Africa Race-en is, ahol szintén győzni tudott. Jan de Rooy februárban lett volna 81 esztendős. Legyen neki könnyű a föld.

derooy

Csak Marko fel ne hívjon egy rossz verseny után…!

Nem egy és nem két fiatal versenyző nyílt már meg a sajtó előtt a Red Bull juniorprogramjában kis túlzással élet és halál uraként tevékenykedő Helmut Marko viselkedésével és kommunikációjával kapcsolatban – legutóbb a programból tavaly elbocsátott, idén a DAMS F2-es csapatánál versenyző amerikai Jak Crawford tett így.

marko-face

„A legnehezebb dolog egyértelműen a nyomás és az elvárások kezelése” – idézi Crawfordot a Racer, aki a következőket mondta Markóról: „Nagyon bízik a versenyzőiben, de sokat is vár el. És néha, ha nem vagy ott az F2-es paddockban, és nem tudod pontosan, mi történik, nehéz lehet szétválasztani a csapat teljesítményét a versenyzőétől. Szóval néha ez is szerepet játszhat abban, ahogyan ő látja a dolgokat.”

„De a legfontosabb mindenképpen az, hogy az utolsó dolog, amit szeretnél, hogy rossz hétvégéd legyen, és utána kapj egy telefonhívást Helmuttól, hogy találkozz vele. Ő nagyon elfoglalt ember, így a végén még várnod is kell rá. Aztán ott ülsz, ő meg csak úgy odajön, és azt mondja, hogy Szóval... Nagyon mély hangon! Aztán megkérdezi, hogy mi történt?” – folytatta Crawford, majd hozzátette:

crawford

„Ezek a beszélgetések nagyon rövidek, nagyon lényegre törőek. Néha brutálisan őszinte. Így tudnám megfogalmazni Néha túlságosan is brutálisan őszinte, és néha igazságtalan is tud lenni, ha úgy tetszik, de nem olyan rossz a helyzet.”

Változás a Vasdámáknál: Mercedes-junior érkezik

Az elmúlt években üde színfoltot jelentett az endurance-világbajnokság az Iron Dames kizárólag hölgyversenyzőkből álló GT-egysége, akik komoly sikereket értek el a 2023-as szezonban: három pole-t szereztek, megnyerték a szezonzárót, összesítésben pedig a második helyen zárták az utolsó LMGTE-évadot.

dames-1

A csapat a GT3-asra váltást követően is folytatja, immáron az Iron Lynx egyik Lamborghinijével – továbbra is Iron Dames néven. A felállásban viszont változás történik: a projektmenedzserként is tevékenykedő Rahel Frey helyére a csapattal négy IMSA-futamon, köztük a hétvégi Daytona 24-en is induló Doriane Pin ül – aki nem mellesleg a Mercedes juniorprogramjának tagjaként indul az idei F1 Academy szezonban is.

Pin csapattársai Sarah Bovy és Michelle Gatting lesznek, míg a testvérautót a #60-as Iron Lynxet a Lamborghini gyári versenyzője, Franck Perera mellett Matteo Cressoni és Claudio Schiavoni vezetik majd.

dames-2

Először vezetett F1-es autót Arthur Leclerc: „Semmihez sem hasonlítható”

A Ferrari háromnapos Pirelli-tesztjének első, hétfői felvonásán Charles és Arthur Leclerc kaptak szerepet – a fiatalabb monacói, akit idén a csapat fejlesztőversenyző pozíciójába neveztek ki, először vezetett Formula-1-es autót, a 2023-a Ferrari SF-23-at Barcelonában. A nap végén az élménytől lenyűgözve adott egy rövid nyilatkozatot:

„Véget ért az első Formula-1-es napom. Egyszerűen csodálatos, hihetetlen volt, az autó rettentő gyorsnak érződik, semmihez sem hasonlítható, amit korábban tapasztaltam. Egyszerűen őrületes volt. Ha hat évvel ezelőtt, mielőtt elkezdtem a motorsportot, azt mondta volna valaki, hogy egy tesztnapot tölthetek a Formula-1-ben, egy pályán a bátyámmal, valószínűleg azt gondoltam volna, hogy meghibbant! Nagyon boldog vagyok, hogy megtörtént, köszönöm a Scuderia Ferrarinak, hogy bízott bennem és megadta ezt a lehetőséget.”

Nem tett le a közös versenyhétvége gondolatáról az F1 és a MotoGP

Már korábban is felmerült, hogy az autós és a motoros királykategória megpróbálna egy közös versenyhétvégét szervezni, amelynek keretein belül egyszerre rendeznének Formula-1-es és MotoGP-futamot. Jelenleg négy olyan pálya van – Barcelona, Silverstone, Red Bull Ring és Austin –, ahova mindkét széria ellátogat, így elvileg ezek a helyszínek jöhetnének szóba, sőt a texasi létesítmény állítólag nyitott is lenne ilyesmire. Mindennek a megvalósítása ugyanakkor nem egyszerű feladat, hiszen az F1-esek és a motorosok számára teljesen más biztonsági intézkedéseket – például más típusú falat a pályák szélén – igényelnek, s akkor a két széria eltérő szponzorairól és amúgy is sűrű hétvégén belüli időbeosztásáról nem is beszéltünk.

Mindezek ellenére Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna elnöke nemrég a Total-Motorsport szaklapnak arról beszélt, hogy az elképzelésen továbbra is gondolkodnak: „Stefano Domenicalival, akivel hosszú évek óta rendkívüli a kapcsolatom, már jó ideje gondolkodunk ezen. Egyértelműen nem egyszerű a dolog, de azt elmondhatom, hogy az ötlet nem hagy nyugodni minket. Ha meg lehet csinálni, akkor meg is fogjuk csinálni” – jelentette ki Ezpeleta.

(A lenti fotón egyébként Lewis Hamilton és Valentino Rossi látható, ahogy kipróbálták egymás versenygépeit néhány éve.)

f1-motogp

Fontos kulcsfigura tér vissza Hamilton csapatába

A The Telegraph információi szerint 2024-re újra Lewis Hamilton csapatához fog tartozni Marc Hynes, aki 2016 és 2020 között öt éven át dolgozott a brit pilótával (ez idő alatt négy világbajnoki címet szereztek). Hynes a Mercedes-versenyző jobbkezének számított az említett időszakban és ő vezette a Project 44 menedzsmentcéget is. 2021 elején aztán elváltak az útjaik, hogy Hynes a „saját projektjeire” koncentrálhasson. Hamilton azóta Penny Thow-val és cégével, a Copperrel dolgozott együtt, többek között az együttműködésük gyümölcse lehet a Brad Pitt nevével fémjelzett, forgatás alatt álló F1-es mozifilm is.

Thow-val és a Copperrel azonban a 2023-as esztendő végén lejárt a menedzsmenti szerződésük – igaz, a The Telegraph szerint néhány projekten így is együtt fognak majd dolgozni. Hynes pedig nem teljesen a korábbi szerepkörébe tér vissza, a lap ugyanis úgy tudja, hogy „kizárólag a versenyzéssel kapcsolatos tevékenységekkel” foglalkozik majd a 39 éves pilóta oldalán.

f1-hamilton-2023

Háromnapos teszten vesz részt a héten a Ferrari

Múlt héten az immár Visa Cash App RB névre hallgató faenzai istálló lendült először akcióba 2024-ben egy korábbi AlphaTaurival, a napokban viszont a Ferrari is újra pályára gurul. A maranellóiak azonban nem egy sima privát gyakorláson, hanem egy háromnapos Pirelli-teszten vesznek majd részt a barcelonai pályán, ahol az F1 hivatalos gumiszállítójának a munkáját igyekeznek segíteni.

Emiatt a két állandó pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz egyaránt körözni fog: január 29-én, hétfőn a tavalyi, SF-23 névre hallgató autóval, míg kedden a 2023-as modell mellett az egy évvel korábbi F1-75-ös is előkerül. Emellett pedig lehetőséget kap Oliver Bearman és Arthur Leclerc is, akiket a hétvégén jelentettek be a Ferrari hivatalos F1-es tartalék-, illetve fejlesztőversenyzőjének: utóbbi ma, előbbi szerdán ülhet be a 2022-es versenygép volánja mögé.

f1-ferrari-barcelona-2023

2000 felett és 0 alatt csobbant egyet Carlos Sainz

Így téli szünetelnek ők: a Ferrari pilótája 2000 méter felett, festői környezetben síel, kikapcsolódásként pedig a szabad ég alatt, fagypont alatti hőmérsékletben merült egyet a medencében…

Ezt a „hasznos” tanácsot adta Wolff a Williamshez kinevezett Vowles-nak

James Vowles a Formula-1-ben megfigyelhető új trend képviselője, azon csapatvezetők közé tartozik, akik műszaki háttérrel kerültek a főnöki székbe: ő volt az egyik első, mikor 2023 januárjában a Williams csapatfőnökévé nevezték ki. Addig a Mercedes motorsport-stratégiai igazgatójának titulusát viselte, Toto Wolffnak jelentett, aki a következő tanáccsal bocsátotta útjára:

„Úgy emlékszem, azt mondta, ’ne légy sz*r’. Ez volt a tanácsa! És ezen is vagyok…” – mondta a High Performance podcastműsorban Vowles. „De egyébként tudta, hogy egy ideje már erre a szerepre készülök, amin felül keveset tudott hozzátenni. A mai napig igaz, hogy Fred (Vasseur), valamint még páran utat mutatnak nekem, például a távozásáig Otmar (Szafnauer). Habár ellenfelek, örömmel felhívom őket, nem tanácsért, hanem útmutatásért.”

Az interjúban Vowles elmagyarázta, hogyan készítette fel őt a Mercedes és Wolff a későbbi csapatfőnöki posztra: a sokáig csak vezető versenystratégaként ténykedő mérnök néhány évvel ezelőtt megkapta a szimulátor, majd a fiatal versenyzők felügyeletét, aztán a nem F1-es részlegeken átívelő stratégiával és a költséglimittel is ő foglalkozott – bár kiemeli, a Mercedesnél nem volt tervben, hogy ő legyen Wolff utódja, megalapozta azt a tudást, melyet jelenleg a Williamsnél tud kamatoztatni.