Újraéledt a történelem Spában: Mick Schumacher apja autóját vezeti
https://formula.hu/parc-ferme/15714
Különleges pillanatot élt át a Formula-1 közössége a 2017-es Belga Nagydíj előtt, Mick Schumacher ugyanis lehetőséget kapott arra, hogy megtegyen egy kört azzal az 1994-es Benettonnal a spái pályán, amellyel apja, Michael Schumacher első világbajnoki címét szerezte meg abban az évben. Egyúttal most először vezetett F1-es autót is a fiatal Schumacher, aki felemás sisakfestésével a hétszeres világbajnok előtt is tisztelgett.
A bemutatóról készült galériánkat IDE vagy a képre kattintva éritek el.
Now this is emotional. Very very emotional. Enstone-made Benetton B194. #KeepFightingMichael #BelgianGP #RACEday pic.twitter.com/HO1LgOT5rg
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) August 27, 2017
Alonsót beidézték az F1-es felügyelők a Russell-baleset miatt
https://formula.hu/parc-ferme/37641
Lehet, hogy még nem ért véget a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj: fél órával a leintést követően az FIA által közzétett dokumentum szerint a felügyelők beidézték Fernando Alonsót. A spanyolnak helyi idő szerint 17:20-kor lesz jelenése a stewardok előtt, méghozzá George Russell verseny végi incidense miatt, ami a 6-7-es kanyaroknál történt, és amely során a brit a falnak csapta a Mercedesét és kiesett. További részletek nem szerepelnek a felügyelők dokumentumában, de elképzelhető, hogy amiatt akarják meghallgatni Alonsót, hogy nem lassította-e az indokoltnál jobban, ami megzavarhatta Russellt. Természetesen magát a britet is beidézték ugyanez miatt.
Nem ez egyébként az egyetlen futam utáni idézés: Valtteri Bottasnak és a Stake képviselőjének is meg kell jelenniük a felügyelőknél a finn egyik kerékcseréjénél történtek miatt, ahol a felvételek szerint elgurulhatott az egyik anyacsavar.
Him BEGGING for a red flag and race control throwing out the virtual safety car is insane??? I’m so glad nothing serious happened here pic.twitter.com/Lkx6zULmY7
— J (@itsIightsout) March 24, 2024
„Rosszindulatú szivárogtatással vettek célba engem és az FIA-t” – Ben Sulayem
https://formula.hu/parc-ferme/37640
Az elmúlt héten ismét a hírek középpontjába került a Nemzetközi Automobil Szövetség és annak bő két éve regnáló elnöke, Mohammed ben Sulayem. Előbb az FIA közölte, hogy lezárultak a Ben Sulayem ellen zajló vizsgálatok és felmentették őt az esetleges vádak alól, amelyeket egy névtelen bejelentő fogalmazott meg két ügyben – állítólag be akart avatkozni a tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj végeredményébe Fernando Alonso büntetésének eltöröltetésével, valamint arra utasította az illetékeseket, hogy találjanak hibát a Las Vegas-i pályán, hogy az ne kaphassa meg a homologizációs engedélyt az F1-es nagydíj előtt –, majd Susie Wolff jelezte, hogy büntetőeljárást indított a szervezet ellen a múlt decemberi kijelentéseik ellen, amikor ellene és a Mercedest irányító férje ellen vizsgálódtak bizalmas információk állítólagos átadása okán.
Az ügyek kapcsán az F1-es Ausztrál Nagydíjon Lewis Hamilton és George Russell is az átláthatóságot és az elszámoltathatóságot kérte számon az FIA-n. Mindeközben maga Ben Sulayem egy a Szövetség tagjainak címzett levélben az őt és a szervezetet célzó támadásokról beszélt – a levél egy részét az Associated Press látta és tette közzé: „Az FIA bizalmas és érzékeny információk rosszindulatú szivárogtatásának esett áldozatául, rontva a hírnevünket és aggodalmat keltve a tagjainkban. Mindezen támadások ellenére, amelyek személyem és a teljes szervezet ellen irányultak, mégis erősebbé és határozottabbá váltunk, mint valaha. Tudjuk, hogy ezeknek az elítélendő cselekedeteknek én voltam a végső célja és az, hogy gyengítsék az FIA lényegét” – fogalmazott az elnök.
fotó: DPPI
A motoros endurance-vb a célja az új magyar csapatnak
https://formula.hu/parc-ferme/37639
Moto Jungle Racing néven alakult új magyar gyorsaságimotoros versenycsapat, amelynek elsődleges célja, hogy elinduljon a hosszútávú világbajnokság szeptemberben sorra kerülő franciaországi futamán, a 24 órás Bol d’Oron, jövőre pedig már teljes idényt fusson az EWC-ben (ahol eddig a H-Motót erősítő Kovács Bálint képviselte az utóbbi években és idén is hazánk színeit). A gárda eddigi két motorosa Sebestyén Péter és Molnár Gergő.
Horváth László, az anyagi és szakmai hátteret biztosítani kívánó HUMDA-val együttműködésben megalapított Moto Jungle Racing csapatvezetője az MTI beszámolója szerint elmondta: az idei Bol d’Orra próbaversenyként tekintenek, jövőre pedig már teljes évadot szeretnének teljesíteni a négy versenyből (Le Mans-i 24 órás, spái 8 órás, suzukai 8 órás, Bol d’Or) álló hosszútávú vb-sorozatban. „A 2026-os idényben már az eredménylista első felébe is szeretnénk odaérni, és a terveink között szerepel arra az évre Magyarországra hozni egy világbajnoki futamot, valamint megépíteni egy elektromos versenymotort, amellyel elsőként szeretnénk teljesíteni 24 órás viadalt” - jelentette ki.
A versenyzők közül a korábban a MotoGP 125 köbcentis géposztályában, valamint a Superbike- és Supersport-vb-n is megforduló Sebestyén Péter elmondta: az endurance-versenyzésben még nem rendelkezik tapasztalattal, és bár volt másfél évnyi kihagyása, versenyzésre késznek érzi magát és örül, hogy egy ilyen csapat alakult Magyarországon. A tavaly Alpok-Adriát nyerő és néhány éve egy futamot a Supersport-vb-n is teljesítő Molnár Gergő szintén arról beszélt, hogy eddigi pályafutása során elsősorban sprintversenyeken indult, de felkészültnek érzi magát a feladatra.
Fotó: MTI/Lakatos Péter
Ha imádod a motorversenyeket és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Korán lesz az F1-es futam, délután MotoGP-t, utána IndyCart és NASCAR-t nézhetünk
https://formula.hu/parc-ferme/37633
Magyar idő szerint reggel 5:00-kor rajtol az F1-es Ausztrál Nagydíj, de hajnaltól estig folyamatosan motorsportot nézhetünk vasárnap: íme a program a tv-közvetítésekkel együtt.
Vasárnap
1:00 IndyCar, időmérő (Aréna4)
1:35 Formula-2, második futam (M4 Sport)
5:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
11:00 Superbike, Super Pole futam (Match4)
12:00 Moto3, futam (Aréna4)
13:15 Moto2, futam (Aréna4)
14:00 Superbike, második futam (Match4)
15:00 MotoGP, futam (Aréna4)
17:30 IndyCar, Futam (Aréna4)
20:30 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)
Panasz a lágy keverékű gumikra
https://formula.hu/parc-ferme/37638
Az időmérő edzést követően több versenyző, köztük Sergio Perez és Carlos Sainz is panaszkodott a lágy keverékű (C5-ös) abroncsokra, melyeknek kezelése megnehezítette a versenyzők dolgát.
„Nagyon trükkös volt a lágy keverék, ami túl lágy ehhez a pályához. A közepes gumi sokkal jobban működött, míg a lágyakon a túlélésért küzdöttünk, már egy körön is menedzselni kellett őket. Ha az egyik kanyarban kicsit megerőltetted a gumikat, a következő kanyarban már sok idő benne maradt” – mondta Perez.
Carlos Sainz is hasonló véleményen van, elmondása szerint amennyiben lehetősége lett volna négy szett közepes keveréket használni az időmérőn, élt volna a helyzettel.
Zhou csak a bokszutcából rajtolhat
https://formula.hu/parc-ferme/37637
Guanyu Zhou első szárnya megsérült a melbourne-i időmérő edzés alatt, a Stake-nek pedig nincs olyan tartalék szárnya, mely a sérülttel megegyező specifikációjú, így a kínai versenyző csak a bokszutcából vághat neki a vasárnapi futamnak.
Zhou első szárnya a 10-es kanyarban sérült meg, melyet a Stake versenyzője először nem is észlelt.
„Az autóban ülve ötletem sem volt, hogy mikor sérült meg az első szárnyam. Amikor megnéztem a visszajátszást, akkor láttam, hogy a 10-es kanyarban, a rázókő okozta vibráció miatt keletkezett kár az autón, ami nagyon frusztráló. Csalódott vagyok, hiszen nagyon jó körön voltam” – mondta az esetet követően Zhou.
Utoljára Hamiltonnak sikerült 2015-ben, ami most Verstappennek
https://formula.hu/parc-ferme/37636
Q3-as robbantásával Max Verstappen 2024 harmadik versenyén is megszerezte a pole-pozíciót Melbourne-ben. A szezon első három versenyén az élre kvalifikálni annak ellenére is ritkaság, hogy az elmúlt évtizedben sűrűn láttunk domináns bajnokokat: Lewis Hamiltonnak is csak 2015-ben sikerült ilyen eredménysor.
Az akkor még kétszeres világbajnok brit az év negyedik nagydíján is pole-t szerzett Mercedes-színekben – ez lehet a következő időmérős cél Max Verstappen számára. A rekorder Alain Prost, aki 1993-ban az első hét nagydíj mindegyikén első rajtkockából indult a Williamsszel.
Találunk még érdekes statisztikákat az Ausztrál Nagydíj időmérőjéről: Charles Leclerc számára karrierje leghosszabb első rajtsoros sorozata szakadt meg, miután zsinórban hét futamon indult első vagy második helyről.
Lewis Hamilton utoljára 2010-ben esett ki a Q3-ban Ausztráliában, a Mercedes pedig 2011 óta először nem végzett az első hatban időmérőn ezen a helyszínen. (Russell közben sorban ötödször győzte le csapattársát egy körön…)
Dicstelen pillanat volt a visszatérés a kihagyott 2023-as verseny után hazai pályára Daniel Ricciardo számára: a 18. helyezett ausztrál korábban még sosem esett ki Q1-ben az Albert Parkban.
Fotó: DPPI, Red Bull Content Pool
Figyelmeztetést kapott Gasly a bokszutcai eset miatt
https://formula.hu/parc-ferme/37635
Újabb nehéz időmérőt teljesített az Alpine: bár Esteban Ocon Q2-be jutása pozitívum, Pierre Gasly a papírformának megfelelően kiesett a Q1-ben 17. helyezettként. Ráadásul a franciát még vizsgálták is a felügyelők, miután a bokszból kijövet átlépte a fehér vonalat.
„A stewardok (vezetéssel kapcsolatos) figyelmeztetést osztottak ki, amely sztenderd büntetés, tekintve, hogy a manőver nem volt veszélyes” – olvashatjuk a versenyfelügyelők 35-ös számú dokumentumában az ítéletet. A szabályok értelmében négy figyelmeztetést kaphat egy versenyző büntetlenül egy szezon folyamán, az ötödiknél azonban tízhelyes rajtbüntetés jár. A figyelmeztetéseket a következő évre nem viszik át a versenyzők.
Motort cserélt Verstappennél a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/37634
Motort kellett cserélni Max Verstappen autójában a szombati napra: a világbajnok még a pénteki első szabadedzésen hibázott és ütötte oda a Red Bullt egy kerékvetőn, amelynek következtében a padlólemez és a karosszéria is megsérült, azokat már az FP2 előtt javítania kellett a csapatnak.
Mára azonban egy új motort is be kellett szerelni a hiba következtében, de büntetés természetesen nem jár érte, hiszen még csak a második erőforrását kapta meg a címvédő.
Újabb győztessel gazdagodott az F3 Ausztráliában
https://formula.hu/parc-ferme/37632
Szombat éjszaka megkezdődtek a küzdelmek Melbourne-ben, hiszen lezajlott az Ausztrál Nagydíj első versenye, a kisebb juniorkategória sprintje. A 20 körös futamot Laurens van Hoepen és Martinius Stenshorne kezdhette meg az első sorból, mögöttük az ausztrál Christian Mansell és Oliver Goethe sorakozott fel a rajtrácson.
A rajtot követően nem változott a sorrend, azonban gyorsan izgalmas futam alakult ki. Van Hoepen és Stenshorne többször is oda-vissza előzték egymást, mielőtt az ötödik körben utóbbi átvette a vezetést. A hazai Mansell az egyik előzésbe megpróbált beleszólni, azonban összeért Stenshorne-nal, ami miatt megsérült az autója, így lassan visszaesett.
Amellett, hogy folyamatos helycserék zajlottak a pontszerző helyeken, az izgalmakhoz hozzájárult még a bahreini sprintgyőztes, Arvin Lindblad is, aki a második helyig küzdötte fel magát a futam felére. Ezt követően körről körre közelített az élen álló Stenshorne-ra, azonban a tizennegyedik körben megjelent a pályán a biztonsági autó Tommy Smith és Tasanapol Inthraphuvasak ütközése miatt.
LAP 14 / 20
— Formula 3 (@Formula3) March 23, 2024
SAFETY CAR
Tasanapol Inthraphuvasak is in the gravel at T1 after contact with Tommy Smith #AusGP #F3 pic.twitter.com/Vkmu8ExNTf
Három körrel később a biztonsági autó elhagyta a pályát, de Stenshorne meg tudta védeni első pozícióját, így életében először aratott F3-as sikert. A norvég mellett a Red Bull-junior Lindblad és a pole-ból induló van Hoepen állhatott fel a dobogóra. A bajnoki éllovas Browning egy korai technikai hiba miatt körhátrányban fejezte be a futamot.
A többi pontszerző helyet Boya, Goethe, az utolsó kanyarban pozíciót váltó Beganovic és Mini, Bedrin, Dunne és Montoya foglalta el. Az F3-asok főfutama szombat este 23:05-kor kezdődik, a piros lámpák kialvását az olasz Fornaroli-Mini páros várhatja az első két pozícióból.
Reggel ausztrál F1-es időmérő, hajnalban és délután sprintek – a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/37629
Mivel a Formula-1 Ausztráliában versenyez a hétvégén, szombaton is igen korán kell kelnünk, ha nem akarunk lemaradni az időmérőről, hiszen az magyar idő szerint reggel 6 órakor kezdődik majd. Ha viszont a Formula-2 és a Formula-3 sprintfutamáról sem akarunk lemaradni, akkor pláne éjszakáznunk kell (sőt, itthoni idő szerint az F3-asoknak a vasárnapi főversenyre is szombat késő estére esik!) – ehhez képest a MotoGP portimaói és a Superbike-vb barcelonai eseményeit kényelmes időpontban élvezhetjük. Mutatjuk a szombati menetrendet és közvetítéseket:
Szombat
1:15 Formula-3, első futam
2:30-3:30 Formula-1, harmadik szabadedzés
4:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)
6:00-7:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
9:00-9:20 Superbike, harmadik szabadedzés (Match4)
11:00-11:15 Superbike, Super Pole (Match4)
11:10-11:40 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
11:50-12:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)
14:00 Superbike, első futam (Match4, Eurosport 2)
16:00 MotoGP, sprintfutam (Aréna4)
16:30-17:30 NASCAR Cup Series, időmérő
23:05 Formula-3, második futam (M4 Sport)
Legyőzheti-e a Ferrari a Red Bullt az F1-es Ausztrál Nagydíjon? Tippjátékra fel!
https://formula.hu/parc-ferme/37631
Ebben a szezonban is folytatódik a Formula.hu Péter Loránd által fejlesztett F1-es tippjátéka: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hónapban nyerhettek, hiszen aki az adott hónapban a legtöbb pontot szerzi, az jutalomban részesül. Egy-két újítással is készültünk a szezonra, vannak új tippelési lehetőségek, és már látszanak is a kiszámolt szorzók.
Részletek a Formula.hu Tippjáték menüpontjában és a https://formula-tipper.com/login oldalon, és ne feledjétek: ahogy tavaly, úgy idén is az időmérő kezdetéig adhatjátok le a tippjeiteket, ami most magyar idő szerint szombat reggel 6 óra. Az Ausztrál Nagydíj pedig az eddig látottak alapján akár izgalmasan is alakulhat, hiszen az adatok alapján a Ferrari most valós eséllyel rendelkezhet a Red Bull ellen, legalábbis az időmérőt illetően.
Játékra fel!
Bastianini az élen Portimaóban, Marquez első bukásával a harmadik
https://formula.hu/parc-ferme/37630
Két edzéssel indult a MotoGP Portugál Nagydíjának programja pénteken. Délelőtt az éjszakai esőzések után még nem volt tökéletes az egyébként már felszáradt aszfalt tapadása, ilyen körülmények között pedig Marc Marquez volt a leggyorsabb, megelőzve a gyomorgondokkal küzdő Maverick Vinalest, valamint a KTM gyári és a Pramac Ducati párosát.
Tétje persze a délutáni egyórás tréningnek volt, hiszen ott dőlt el, melyik tíz motoros jut automatikusan az időmérő második szakaszába. A legjobb időt – 1:38,057-et – ezúttal a gyári Ducatit erősítő Enea Bastianini futotta meg, mögötte Jack Miller lett a második a KTM-mel, Marquez pedig ezúttal harmadikként végzett – annak ellenére, hogy az utolsó percekben egy bukást is begyűjtött, amely a tesztet nem számolva az első volt számára a Ducatival.
Jorge Martin, Brad Binder, Marco Bezzecchi és Vinales követte őt a sorban, és bejutott még a Q2-be a címvédő és vb-éllovas Francesco Bagnaia, valamint a két gyári yamahás, Fabio Quartararo és Alex Rins. Utóbbi épp az újonc Pedro Acostát szorította ki a top 10-ből. Marquezen kívül egyébként elesett még az edzésen Aleix Espargaro, Alex Marquez, Franco Morbidelli és Luca Marini is – utóbbi a többi hondáshoz hasonlóan a sor végén.
A péntek délutáni edzés végeredménye:
1. | Enea Bastianini | Ducati Team | 1'38.057 | |
2. | Jack Miller | Red Bull KTM | 1'38.175 | 0.118 |
3. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'38.210 | 0.153 |
4. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'38.288 | 0.231 |
5. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'38.387 | 0.330 |
6. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'38.409 | 0.352 |
7. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | 1'38.411 | 0.354 |
8. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 1'38.541 | 0.484 |
9. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'38.552 | 0.495 |
10. | Alex Rins | Monster Yamaha | 1'38.560 | 0.503 |
11. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'38.599 | 0.542 |
12. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'38.635 | 0.578 |
13. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'38.809 | 0.752 |
14. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'38.812 | 0.755 |
15. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'38.882 | 0.825 |
16. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'38.962 | 0.905 |
17. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'39.048 | 0.991 |
18. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'39.048 | 0.991 |
19. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'39.119 | 1.062 |
20. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'39.147 | 1.090 |
21. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'39.160 | 1.103 |
22. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'39.781 | 1.724 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Susie nem hagyja, hogy a szőnyeg alá söpörjék a dolgokat” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/37628
Szerda késő este tette közzé a posztot Susie Wolff, miszerint büntetőjogi eljárást indít a francia bíróságoknál az FIA ellen a múlt decemberi kijelentéseik miatt. Mint emlékezhetünk rá, a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatot indított a Wolff házaspár ellen, mivel felmerült, hogy bizalmas információkat oszthattak meg egymással, majd mindössze két nap után ejtették is az ügyet. A Mercedest irányító Toto Wolff felesége, az F1 Academy igazgatójaként a FOM alkalmazásában álló Susie Wolff viszont már akkor jelezte, hogy nem hagyja annyiban a dolgot és ki akarja deríteni, mi történt – ennek egy újabb lépése az említett perindítás.
A fejleményekről Toto Wolff az Ausztrál Nagydíj pénteki napján nyilatkozott a Sky Sports F1 kameráinak: „Susie egy erős nő. Nem vesz el senkitől semmit, és mindig követte a meggyőződéseit és az értékeit. És itt ez az ügy, roppant érzelemmentes és gyakorlatias volt ezzel kapcsolatban. Úgy érzi, rosszat tettek, és erről a bíróságnak tudnia kell. Senki sem fogja letéríteni erről az ösvényről, ilyen a személyisége.”
A Mercedes-főnök elismerte, hogy nem az átláthatóság hiányáról, hanem a sport nagyszerűségéről kellene beszélni a Formula-1-ben, ugyanakkor rá kell mutatni a problémákra. „Susie már több hónapja elkezdte ezt a folyamatot, nagyon szorgalmasan tette mindezt, amennyire tudom, és végig fogja ezt vinni. Szerintem az a legfontosabb számára, hogy megtudja, mi történt, és hogy az emberek vállalják a felelősséget, és ne söpörjék a dolgokat a szőnyeg alá. Úgy vélem, sportként minden téren ezt kell tennünk, akár Susie esetéről, akár más csapatok ügyéről van szó” – tette hozzá, vélhetően Christian Horner ügyére is célozva a Red Bullnál.
Bejelentés: Vettel Porsche-hypercart tesztel
https://formula.hu/parc-ferme/37627
A WEC-szezonnyitót megnyerő Penske Porsche autóját fogja tesztelni az F1-ből 2022 végén visszavonuló Sebastian Vettel. A WEC hivatalos bejelentése értelmében a négyszeres F1-es világbajn egy 36 órás teszten vesz részt Spanyolországban, amelyen az istálló az idei Le Mans-i 24 órás versenyre készül majd fel.
Videó: szándékosan nekiment ellenfelének az F3-as pilóta, csak három rajthelyes büntetést kapott érte
https://formula.hu/parc-ferme/37626
Elképesztő jelenetsor: Nikola Tsolov szándékosan nekiment és kiütötte ellenfelét az F3-asok edzésén, miután sérelmezte, hogy az korábban feltartotta őt. A másik meglepetés az, hogy a felügyelők úgy látták, hogy ez egy "elkerülhető" baleset volt, és nem szándékos, így mindössze három rajthelyes büntetéssel megúszta.
Balesetek tarkították a juniorok időmérőit
https://formula.hu/parc-ferme/37624
Ausztráliába is elkísérték a juniorkategóriák az F1 mezőnyét, a Formula-2-esek és a Formula-3-asok már az időmérőt is letudták.
Az F2 kvalifikációján röviddel a kezdés után rögtön jött a piros zászló: Victor Martins pörgött-forgott a pályán egy hiba után, szerencséjére azonban nem törte össze az ART autóját, az időmérőt azonban nem tudta folytatni. Amikor végre elkezdődhettek a küzdelmek, szoros csata alakult ki az élen. A kvalifikáció első felének gyorskörei után a hiteches újonc, Paul Aron foglalta el az első helyet, őt Dennis Hauger követte mindössze három ezredmásodperccel lemaradva, Isack Hadjar pedig csupán nyolc és fél századmásodperces hátránnyal állt a harmadik helyen.
Not the Qualifying session Victor would have wanted #AusGP #F2 https://t.co/vyOVLhylYM pic.twitter.com/RgsnkvNTUt
— Formula 2 (@Formula2) March 22, 2024
Az utolsó perces próbálkozások sorát Zane Maloney kezdte meg, a bajnokságot vezető barbadosi át is vette a vezetést Arontól, a többiek azonban nem válaszolhattak rögtön köridejére, hiszen nem sokkal a vége előtt újra félbe kellett szakítani a kvalifikációt. Ezúttal Jak Crawford tette falba az autóját. Az utolsó, mindent eldöntő körök sem mehettek le nyugodt körülmények között, mivel Enzo Fittipaldi balesete sárga zászlót okozott a második szektorban, így többeknek nem adatott meg a javítás lehetősége.
Azon párak közül, akik mégis be tudták fejezni rendesen a körüket, Hauger volt a leggyorsabb, így ő szerezte meg a pole-pozíciót. Mögüle a Prema újonca, Andrea Kimi Antonelli indulhat majd vasárnap, míg a harmadik hely Richard Verschoort illeti meg. Az előző F1-es futamon nagyszerű debütálást produkáló Oliver Bearman csupán a 16. helyen végzett, többek között őt is hátráltatta Fittipaldi balesete.
A Formula-3 időmérőjét magyar idő szerint a hajnali órákban tartották. Ott az olasz Leonardo Fornaroli szerezte meg a vasárnapi pole-pozíciót, életében másodjára indulhat majd az élről F3-as főfutamon. Mögötte honfitársa, a sokáig vezető Gabriele Mini végzett a Premával, a harmadik leggyorsabbnak pedig a másik premás, Dino Beganovic bizonyult. Az F3 mezőnye sem úszta meg baleset nélkül: Sami Meguetounif rakta falba a Tridentet és okozott piros zászlót.
Albon nem tud részt venni az Ausztrál Nagydíj második edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/37623
A Williams bejelentette, hogy az első szabadedzésen falba vágódó Alexander Albon nem tud részt venni a melbourne-i FP2-n: a szűkszavú közleményben csak annyi szerepel, hogy Albon sértetlen, de az autóban olyan károk keletkeztek, amelyek meggátolják, hogy a brit-thai pilóta ott legyen a 6:00-kor kezdődő gyakorláson.
Albon a hatos kanyarban sokallt be és a hetes kerékvetője dobta neki a falnak, amellyel lebontotta az FW45-ös jobb oldalát, majd átcsapódott a túl oldalra, és a bal elejét is összetörte, amivel piros zászlót okozott.
Hülkenberg: Bearmant két nap alatt elfelejthetik
https://formula.hu/parc-ferme/37622
A Szaúd-arábiai Nagydíj eseményeit követő visszhang túlnyomórészt Oliver Bearman beugrásának méltatásáról szól, Nico Hülkenberg azonban másra is felhívta a figyelmet: a szenzáció hamar feledésbe merülhet, ha a Ferrari helyettese a folytatásban nem teljesít elég erősen a Formula-2-ben, ahol tavaly szerzett négy futamgyőzelme után 2024-nek a bajnoki cím egyik esélyeseként vágott neki.
„Úgy gondolom, mindenekelőtt az F2-ben vár rá egy nagy munka, mert ha ott nem teljesít jól, akkor két nap alatt elfelejtik a dzsiddai futamát. Ez az ipar így működik. Ennélfogva most elég nagy a nyomás rajta az F2-ben” – mondta Hülkenberg a sajtónapon. Bizarr módon Bearman két forduló után (a dzsiddai F2-es futamok kihagyásával) a bajnokság utolsó helyezettje pont nélkül, de csapata, a Prema is a szokottnál jóval hátrébb található, csupán tizedik az istállók között.
„Azért mégiscsak a második legjobb autóban volt, látjuk, ez milyen jelentős fegyvertény, mennyire számít. Nyilvánvalóan így kicsit nehezebb dolga volt mindenkinek a középmezőnyben” – tette hozzá Hülkenberg, hogy Bearman remeklésének nagyon fontos összetevője volt, hogy a Ferrariban debütált.
A német arról is beszélt, ha a brit az F2-ben erősen teljesít, Ferrari-akadémista státuszából kifolyólag biztosan helyet kap a Formula-1-ben. Ami éppen a Haasnál történhet meg 2025-ben, ahol Bearman szabadedzéseken bizonyíthatja alkalmasságát: hat edzéslehetőséget kap Hülkenberg csapatától a szezon folyamán.
Fotó: Haas
Norris: Az új motorok forgathatják fel az F1-et
https://formula.hu/parc-ferme/37621
Csak 2026-ban vár nagyobb átrendeződést az F1-ben Lando Norris: a McLaren brit pilótája szerint majd az új motorformula hozhatja meg a régóta várt átalakulást az erősorrendben, idén és jövőre a Red Bull dominanciája a realitás.
„Szerintem ahhoz, hogy igazán felkavarodjanak a dolgok, 2026-ig kell várni. Ott nagy változás jöhet minden csapatnál, mert a motorok lesznek az egyik legnagyobb újítások. Most nincsenek nagy különbségek az erőforrások, csak az autók között” – mondta Norris.
„Azt várom, hogy a Red Bull magával viszi az előnyét, mert előrébb tart. Okosak, és tudják, hogy ha csak olyan munkát végeznek, mint a többiek, akkor továbbra is elöl lesznek. Én azt remélem, hogy kifogynak az ötletekből” – tette hozzá a brit, majd rátért a hétvégi Ausztrál Nagydíjra, és arra, hogy vajon itt fogható lehet-e Max Verstappen.
„Szerintem mindenki zárkózik, és lesznek futamok, amelyeket nem Max fog megnyerni. A Ferrari van most a legközelebb, és szerintem ezen a hétvégén tényleg közel is lesz” – mondta a McLaren versenyzője.