20 hétvégén fog versenyezni a WTCC-pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/12759
Az utóbbi években teljességgel szokatlan kihívásra vállalkozik Tom Chilton, a túraautó-világbajnokság pilótája. A brit versenyző néhány hete bejelentette, hogy a 2017-es szezonra aláírt a brit túraautós szériába, a BTCC-be a gyári Vauxhall versenyzőjeként, ugyanakkor közölte, hogy párhuzamosan szeretne továbbra is versenyezni a WTCC-ben, ahol 2012 óta tartó karrierje során négy futamgyőzelmet szerzett.
Ma bejelentették, hogy Chilton új szerződést írt alá a Sebastien Loeb Racinggel, amely a gyári csapat kivonulása után a Citroen zászlóvivője lesz a sorozatban. Chilton célja a győzelmek gyűjtése mindkét fronton, valamint a privát értékelés megnyerése a világbajnokságon. A szezon során 20 hétvégén fog versenyezni: mindkét széria 10 állomásból áll, és nincs átfedés közöttük.
Daruvala ismét tesztelheti a McLarent Portimaóban
https://formula.hu/parc-ferme/32941
A Red Bull indiai juniorja, Jehan Daruvala júniusban Silverstone-ban tesztelhette a McLaren tavalyi autóját, az MCL35M-et, most pedig érkezett a bejelentés, miszerint hétfőn és kedden ismét autóba ülhet Portimaóban, így Colton Herta után ő is pályára léphet a portugál aszfaltcsíkon.
„Szürreális élmény volt egy F1-es autóval körözni Silverstone-ban, ezért nagyon várom már, hogy ismét vezethessek Portimaoban. Magabiztosan távoztam Silverstone-ból, mert vezetéstechnikai, és fizikai szempontból is jól teljesítettem, hiszen több, mint két versenytávot tettem meg. Mindig is az volt az álmom, hogy a Formula-1-ben versenyezzek, ez a teszt pedig remek alkalom arra, hogy továbbfejlesszük az ottani tapasztalatokat” – idézi az indiait a MotorsportWeek.com.
Steiner szerint Andretti megnyilvánulásai nem túl konstruktívak
https://formula.hu/parc-ferme/32940
Először tavaly röppentek fel a hírek, miszerint Michael Andretti F1-es csapattal bővítené cége, az Andretti Autosport portfólióját. Az előző szezon végén az Alfa Romeo felvásárlása került az amerikai üzletember célkeresztjébe, a tárgyalások azonban az utolsó simításoknál félresiklottak, Andretti pedig azóta egy teljesen új istálló felállításán dolgozik, amely 11. csapatként csatlakozna a királykategóriához. Dolgát azonban nehezíti, hogy az F1 nem titkoltan az Audi és a Porsche belépésére vár, Toto Wolff és Christian Horner pedig garanciákat szeretne arra, hogy egy esetleges új belépő tovább emeli az F1 értékét, presztízsét.
Andretti a nem túl pozitív fogadtatás láttán egy interjúban fakadt ki, „sznobnak”, valamint „európai klubnak” titulálva a királykategóriát. Günther Steiner szerint ezek a megnyilvánulások azonban egyáltalán nem segítik az amerikait céljai elérésében: „Nem tudom, mit szeretne elérni ezekkel, de ez az ő dolga. Nyilvánvalóan megvan a véleményünk a terveiről, de nem mi döntünk róla, hanem a FOM és az FIA. Fogalmam sincs, hogy nekik mit prezentált, de szerintem ezek a megszólalások nem túl konstruktívak, bár mindenki azt csinál, amit akar” – idézi a Haas csapatfőnökét a PlanetF1.com.
A spielbergi pályabírók hivatalos közleménnyel reagáltak a kritikákra
https://formula.hu/parc-ferme/32939
A múlt heti Osztrák Nagydíjon ijesztő képsoroknak lehettünk szemtanúi, amikor a motorhiba miatt félreálló Carlos Sainz próbált kiszállni az egyre nagyobb lángokkal égő, és hátrafelé guruló Ferrariból, miközben a pályabírók ide-oda szaladgáltak a poroltókkal.
Az esetet követően maga Sainz is úgy nyilatkozott, hogy lassúnak érezte a reakciókat a sportbírók részéről, akik most egy közleményben fejtették ki ennek okait – írja az Autosport.com. A dokumentum hangsúlyozza, hogy a pályabírók csak a versenyirányítás jelzése után kezdhetik el a szükséges beavatkozásokat, emellett kiemelte, hogy több körülmény szerencsétlen együttállása is okozta a késlekedést.
„A sportbírók azt az utasítást kapták rádión, hogy poroltó készülékekkel közelítsék meg az autót, azonban amikor szembesültek a tűz mértékével, akkor úgy döntöttek, hogy egy tűzoltó jármű segítségére lesz szükség. További problémát okozott, hogy Sainz – érthető módon – egyre idegesebbé vált, ezért hamarabb engedte fel a féket, a pályabíróknak pedig egy mozgó autót kellett kiékelnünk” – olvasható a közleményben, mely azt is kiemelte, hogy a pálya mindent megtesz azért, hogy tovább javítson a beavatkozásokon.
Tatiana Calderont a hétvégén hiába keressük az IndyCar mezőnyében
https://formula.hu/parc-ferme/32938
A szponzori háttér miatt komoly problémákkal szembesült a 29 éves hölgy, aki ezen a hétvégén nem szerepelhet az IndyCar torontói versenyhétvégéjén. Calderon idén az AJ Foyt Racing 11-es számú autóját vezethette az épített, valamint az utcai pályákon, a ROKiT nevű cég pedig vállalta, a financiális háttér biztosítását. Mivel a telekommunikációs márka egyre nagyobb tartozásokat halmozott fel a csapat felé, így sajnos kénytelenek voltak meghozni azt a döntést, hogy visszavonják Calderon nevezését, igaz egyelőre csak egy verseny erejéig. „Sajnos nem fogok versenyezni ezen a hétvégén az IndyCarban, hiányozni fog nekem a 11-es egység. Sok sikert kívánok a csapatnak Torontóban. Szembesültem már ezzel és sok más kihívással is, de nem fogom feladni, és teljes erőbedobással dolgozunk a visszatérésért!!! Köszönöm mindenkinek a támogatást ezekben a nehéz időkben” – állt a pilóta hivatalos közleményében.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hatalmas balesetekkel ért véget a Formula-E szombati futama
https://formula.hu/parc-ferme/32937
New Yorkban állomásozik az elektromos versenysorozat, melynek szombati versenye idő előtt ért véget a pályára zúduló jelentős eső miatt. A nedves aszfatlon többen is hibáztak, így például az a Nick Cassidy is, aki elég csúnyán megtörte az Envision Racing autóját, ám a piros zászlónak köszönhetően végül mégis az élen zárt, és megnyerte a versenyt.
Freak conditions in New York City!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 16, 2022
A dramatic end to Round 11 as a sudden change in the weather caused several drivers to aquaplane. Thankfully all drivers were unhurt.
2022 #NYCEPrix pic.twitter.com/8Qx5ot9MOy
Az eseménysorozat bő 7 perccel a vége előtt indult meg a 6-os kanyarban ugyanis szinte mindenki a falban végezte az élmezőnyből, az alábbi videón pedig jól látszik, mekkora tempóval csúsztak ki a versenyzők.
Cassidy, Vandoorne, di Grassi, Wehrlein and Buemi all aquaplaned straight on at Turn 6 on that standing water, leaving Frijns P1 at the Red Flag.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 16, 2022
2022 #NYCEPrix pic.twitter.com/kN4q2XdhQZ
Ne maradj le semmiről: íme a vasárnapi motorsport-program
https://formula.hu/parc-ferme/32936
Jön az IndyCar torontói futama, de a WRC, a Superbike, és a Formula-E is tovább száguld. Mutatjuk a vasárnapi menetrendet a a tv-közvetítésekkel együtt.
5:48-14:30 WRC, Észt Rali, harmadik nap (WRC+ online)
12:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)
13:00-13:30 Formula-E, harmadik szabadedzés
14:40-15:55 Formula-E, második időmérő (18:20-tól Eurosport 1)
15:00 Superbike, második futam (Aréna4)
19:00 Formula-E, második futam (Eurosport 1)
21:30 IndyCar, futam (hétfő 21:00 Aréna4)
A Red Bull a 11-es szám fontosságára hívta fel a figyelmet
https://formula.hu/parc-ferme/32935
Sergio Perez rajtszámával egy fontos dologra irányították rá a figyelmet a Red Bull Racing Twitter-oldalán a Francia Nagydíj előtt. Az idei szezonban összesen 22 versenyt rendeznek, 11 futamon pedig már túl van a mezőny, vagyis az Ausztriában rendezett hétvégével együtt már eljutottunk a 2022-es idény feléig.
11 races complete 11 races remain #F1 pic.twitter.com/U8kHH0iOLT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 16, 2022
Formula-E: Nick Cassidy rajtolhat az élről New Yorkban
https://formula.hu/parc-ferme/32934
New York városában folytatódik a Formula-E szezonja, ahol két versenyt is lebonyolítanak a hétvégén. A szombati időmérő edzést megelőzően szabadedzések viszonylag vegyes képet mutattak, miután az első gyakorláson még a Mercedes színeiben Stoffel Vandoorne, míg a másodikon már Antonio Felix da Costa bizonyult a leggyorsabbnak. A kvalifikáció aztán egy meglepetéssel indult, miután a portugál versenyző, és csapattársa, Jean-Eric Vergne sem tovább jutott a B jelű csoportból, az viszony körvonalazódott, hogy az Envision versenyzőire, figyelni kell, miután Robert Frijns és Nick Cassidy is elég gyorsnak bizonyultak és könnyedén továbbjutottak az egyenes kieséses szakaszba.
A negyeddöntős párharcok során Frijns Pascal Wehrlein ellen csatázhatott, míg Cassidy számára Sam Bird jutott ellenfélként. A másik ágon Vandoorne-ra Alexander Sims várt, Sebastian Buemi pedig Lucas di Grassi ellen készülhetett. Ezekből a párharcokból végül egy Wehrlein-Cassidy, valamint egy Vandoorne-Di Grassi csata alakult ki az elődöntőkben, ahonnan a fináléban végül az Envision, és a Mercedes versenyzője csaphatott össze. Az izgalmas döntőben Cassidy mindössze 8 ezreddel bizonyult jobbnak, mint Vandoorne, így ő várhatja pole-pozícióból az esti futamot, amely magyar idő szerint 19:00-tól rajtol.
Már zsinórban négy dobogónál jár a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/32933
A szezon eleji nehézségek után fokozatosan egyre jobb formába lendült a konstruktőri címvédő. Bár futamgyőzelmet még továbbra sem szerzett a Mercedes, a legutóbbi négy futamon mindig ott volt valamelyik pilótájuk a harmadik helyen. „Az első 7 versenyen 3 dobogós helyezés. A legutóbbi 4 futamon, 4 dobogó. Haladunk előre. Folytatja a csapat!” – áll a Mercedes Twitter-bejegyzésében.
First 7 races, 3 podiums. Last 4 races, 4 podiums.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 14, 2022
We're making progress Let's keep it going, Team! pic.twitter.com/95uGdIveCz
James Hunt ezen a napon egy fontos győzelmet aratott Silverstone-ban
https://formula.hu/parc-ferme/32932
Az 1977-es szezonnak címvédőként vághatott neki a McLaren brit versenyzője, ám a dolgok nem éppen a terveik szerint alakultak. Hunt az idény első kilenc versenyéből mindössze kettőn ünnepelhetett a dobogón, így hatalmas sikerként könyvelhették el, amikor hazai pályán a pole-pozícióból indulva megnyerte a Brit Nagydíjat, főként, hogy korábban ez egyszer sem sikerült neki. Ezen a futamon még a leggyorsabb kör is Hunt nevéhez fűződött, többször viszont karrierje során már nem állhatott fel a pódium legtetejére hazájában. Az ominózus Silverstone-ban rendezett versenyt július 16-án bonyolították le, erről pedig ma a wokingi istálló is megemlékezett a Twitteren.
Ha még több ehhez hasonló tartalomra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok Formula Retro nevű Facebook csoportunkhoz.
James Hunt claimed victory at the British Grand Prix on this day in 1977.
— McLaren (@McLarenF1) July 16, 2022
Hunt started on pole position and finished in P1 to win his home race. pic.twitter.com/koQX9h7jTE
Grill The Grid: Ki teljesített több kört?
https://formula.hu/parc-ferme/32931
Megérkezett a Grill The Grid legújabb része, melyben a pilóták különböző vetélkedőkön mérik össze tudásukat. Ezúttal azt kellett kitalálniuk, hogy a képen látható versenyző több, avagy kevesebb versenykört teljesített 2021-ben, mint az előző. A szabályok egyszerűek voltak: aki rpsszul tippel, kiesik. Egyvalaki azonban letarolta az egész mezőnyt. Kire tippeltek? A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Júliusban négyből három vereséggel számol, de jobbnak tartja magukat a Ferrarinál a Honda vezére
https://formula.hu/parc-ferme/32930
Az elmúlt futamokon gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál a Red Bull, de a Red Bull Powertrains névre átkeresztelt, de a valóságban továbbra is a Honda által futtatott motorprogram vezetője, Masashi Yamamoto úgy érzi, hogy a megbízhatóság miatt még mindig ők a jobbak és nem a maranellói rivális.
„A Ferrari gyorsabb és erősebb volt, de mivel Sainz motorja felrobbant, így a Honda Racing Corporation és a Red Bull Powertrains a jobb az összesített teljesítmény terén, amibe beletartozik a megbízhatóság is. Én eredetileg úgy kalkuláltam, hogy a júliusi négy futamból háromszor is erősebb lesz a Ferrari, csak Franciaországban nem. Azt gondoltam, hogy legjobb esetben két győzelem és két vereség lesz a mérlegünk, reálisan nézve pedig egy győzelem és három vereség” – magyarázta Yamamoto a japán as-webnek.
fotó: dppi
Sainz szerint erős motorral könnyebb elfogadni a kiesést
https://formula.hu/parc-ferme/32929
Minimum egy második helyet vesztett el Spielbergben a kigyulladó Ferrari-motor miatt Carlos Sainz és korábban is bukott már el értékes helyezést technikai hibával – ahogy csapattársa, Charles Leclerc is, jelenleg miatt vannak jelentős hátrányban a Red Bullhoz képest. A spanyol szerint azonban még ezt is könnyebb elfogadni úgy, hogy tudja: az autó teljesítménye elegendő a győzelemhez.
„Most nehézségeink vannak, de azt gondolom erről azok után, hogy mekkora lépést tettünk meg a motorunkkal, hogy inkább megteszem ezt a lépést és vállalom a nehézségeket, mint hogy legyen egy erőtlen, de megbízható motorunk. Csapatként nagyszerű munkát végeztünk ezzel a motorral és biztos vagyok benne, hogy megoldjuk a mostani gondokat” – mondta Sainz a Formula-1 hivatalos weboldalának.
fotó: Formula1.com
Ez a Mercedes legnagyobb erőssége idén: ők a legjobbak ebben
https://formula.hu/parc-ferme/32928
Egy olyan faktor van, amelyben a mezőny legjobbja eddig a Mercedes: a megbízhatóság, a stabilitás. A világbajnok istálló az egyetlen, amely eddig kivétel nélkül minden futamon pontot szerzett és a tizenegy versenyből kilenc alkalommal kettős pontszerzést ünnepelhetett a gárda - egyszer George Russell silverstone-i balesete, egyszer pedig Lewis Hamilton imolai beragadása fosztotta meg őket ettől.
Russell a tizenegy futamból tízszer top ötös eredményt szállított, csak az említett silverstone-i baleset lóg ki a sorból és háromszor állhatott dobogóra, míg Hamilton hétszer fért be a top ötbe és ngéy dobogós helyet szállított.
fotó: dppi
Ne maradj le semmiről: íme a szombati motorsport-program
https://formula.hu/parc-ferme/32927
WRC, Superbike, Formula-E és IndyCar is szerepel a szombati (július 16.) menetrendben, íme mindez a tv-közvetítésekkel együtt.
8:03-19:00 WRC, Észt Rali, második nap (WRC+ online)
10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)
12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
13:00-13:30 Formula-E, második szabadedzés
14:40-15:55 Formula-E, időmérő (18:00-tól Eurosport 1)
15:00 Superbike, első futam (Aréna4 és Eurosport 2)
16:00-17:00 IndyCar, második szabadedzés
19:00 Formula-E, első futam (Eurosport 1)
20:00-21:15 IndyCar, időmérő (Aréna4)
fotó: dppi
Hamilton 300. versenyére készül
https://formula.hu/parc-ferme/32925
A jövő heti Francia Nagydíjon 300. versenyét fogja teljesíteni Lewis Hamilton, aki az eddigi 299 futamán 103 győzelmet és pole-pozíciót szerzett, összesen 186-szor állhatott fel a dobogóra és hét vb-címet nyert. Idézzük fel ezen apropóból a brit legemlékezetesebb pillanatait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Két dél-amerikai ország kerülhet a WTCR versenynaptárába
https://formula.hu/parc-ferme/32926
A Túraautó-világkupa, amely idén az előző két évhez hasonlóan kizárólag Európában szerepel, miután a tervezett ázsiai fordulókat a közelmúltban törölték, jövőre visszatérhet Dél-Amerikába, ahol utoljára 2017-ben volt verseny, ráadásul kapásból két országban.
A TouringCarTimes információi szerint az egyik verseny Argentínában lehet, Termas de Rio Hondóban, ahol öt évvel ezelőtt is szerepelt az akkor még WTCC-ként futó sorozat. A másik érdeklődő ország Uruguay: a helyi versenyzőszövetség elnöke, Julio Maglione elmondása szerint már egy éve dolgoznak a projekten. A bajnoki címért küzdő Santiago Urrutia hazájában két pálya jöhet szóba: Rivera vagy El Pinar, ahol jelentősebb átépítések szükségesek. A WTCR-t promótáló Discovery Sports Events részéről ugyancsak elismerték, egyeztetések zajlanak dél-amerikai országokkal, és jelenleg a lehetőségeket tanulmányozzák.
Így állnak a pilóták a büntetőpontokkal
https://formula.hu/parc-ferme/32921
A 2022-es szezon felénél így állnak a versenyzők a bentetőpontok tekintetében:
7 - Verstappen, Gasly, Stroll
6 - Alonso, Tsunoda, Albon
4 - Ocon
3 - Russell, Bottas
2 - Hamilton, Ricciardo, Zhou, Magnussen
1 - Perez, Norris, Vettel, Latifi
0 - Leclerc, Sainz, Schumacher
Fontos megjegyezni, hogy 12 büntetőpont begyűjtése után automatikus eltiltás jár az adott pilótának a következő versenyről, azonban a pontokat nem cipelik magukkal életük végéig, minden egység egy év után a begyűjtése után elévül.
Újabb lépcső Marquez rehabilitációjában: megkezdheti a fizioterápiát
https://formula.hu/parc-ferme/32924
Az Olasz Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy Marc Marquez jobb felkarját ismét meg kell műteni: a felkarcsont még a 2020-as jerezi idénynyitón sérült meg, ám a három operáció ellenére sem gyógyult megfelelően. A nyolcszoros világbajnok motoros a friss beavatkozás után hat héttel újabb orvosi vizsgálaton esett át, amely a Repsol Honda közleménye szerint biztató eredménnyel zárult, így Marquez rehabilitációja a következő lépcsőfokhoz érkezik: a spanyol megkezdheti a fizioterápiát.
„Fontos lépést tettünk a gyógyulási folyamatban. A második ellenőrzés során az orvosok megerősítették, hogy a felkarcsont megfelelően erősödik, így elkezdhetjük a fizioterápiát a jobb karomon, valamint a kardióedzéseket. Izgatottan várom, hogy újra mozgathassam a karomat, hogy folytathassam a rehabilitációt, egyúttal szeretnék köszönetet mondani a teljes orvosi csapatnak a kezelésért és a figyelemért” – mondta el Marquez, aki tehát újra mozgathatja az eddig rögzített jobb karját. Arról továbbra sincs információ, mikor ülhet vissza a motorjára a 29 éves versenyző, mindenesetre hat héten belül újabb vizsgálatra kerül majd sor.
Adiós cabestrillo! La revisión fue muy bien, empezamos recuperación. Sin pausa pero sin prisa
— Marc Márquez (@marcmarquez93) July 15, 2022
Bye sling! The medical check went very well, let's start the recovery. Slowly but surely#MM93 pic.twitter.com/ovjf4PQ799
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!