A csapatoknak fogalmuk sincs, hány sebességváltásra van szükség egy kör alatt Sepangban?
https://formula.hu/parc-ferme/11531
Néhány F1-es istállónak van egy olyan szokása, hogy a futamelőzetes sajtóközleményekben adatokat közölnek a soron következő versenypályáról, feltűntetve olyan adatokat is, mint hogy optimális esetben hányszor kell sebességet váltania egy versenyzőnek egy kör megtétele során. A sepangi pályát illetően azonban hatalmas ellentmondások vannak három csapat között. A Mercedesnél 40-et írnak, a McLarennél 57-ben hisznek, a Renault-nál pedig váltig állítják, hogy 73 sebességváltásra van szükség. Még ha a csapatok saját adataikra is hagyatkoznak, és az egyes hajtásláncok más-más igényekkel is rendelkeznek, a váltóáttételezések között nem lehetnek ekkora különbségek a mai F1-ben.

Albon: Inkább ellenőrizzék az összes F1-es autó padlólemezét!
https://formula.hu/parc-ferme/40017
Nem ért egyet a McLaren-főnök Andrea Stella azon felvetésével Alexander Albon, hogy a jövőben a technikai szabálytalanságok esetén is mérlegelni kellene a büntetéseknél az arányosságot. Mint azt múlt héten épp a McLarenek túl vékony kopóblokkja esetén láthattuk az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, jelenleg a műszaki szabályzat megszegése annak mértékétől függetlenül kizárással jár. Stella arról beszélt, hogy az FIA is úgy érzi, hogy ezt a jövőben orvosolni kell, ám a Williams thai pilótája nem így látja – ő inkább más ponton nyúlna bele a szabályokba:
„Nem értek egyet ezzel, mindannyiunknak figyelembe kell vennie a határokat, és rengeteg köridőt lehet nyerni azzal, hogy az autók egyetlen milliméterrel lejjebb vannak, de mindenki követ el hibákat” – mondta el Albon Katarban a Formula.hu jelenlétében. „Megértem a dolgot, hihetetlenek ezek az autók, és az alapján állítjuk be a hasmagasságot, hogy milyen szelet mondanak a futamra, aztán megkapjuk a szembeszelet a célegyenesben, ami teljesen megváltoztatja a hasmagasságot, mivel sokkal lejjebb kerül tőle az autó.”
„És akkor jelentkezik a pattogás, és változtatni kell, és tényleg nehéz ez a szabályrendszer, főleg sprinthétvégéken vagy mint Vegasban, amikor nincs sok edzésidőd, ezért óvatos megközelítést kell alkalmaznod. Olykor vasárnap vered a fejed a falba, mert alig kopott a padló, és úgy érzed, jobban optimalizálhattad volna a hétvégét, de ilyenek a szabályok.”
„Úgy értem, ha akarnánk, akkor ezeket a végsőkig kihasználhatnánk és megúszhatnánk szabálytalanság nélkül, de akkor mind illegális teljesítményt találnánk. Számomra a lényeges inkább az, hogy nem szeretem ezt a randomitást: inkább ellenőrizzék mind a 20 autót, és akkor igazságos lenne, a véletlenszerűséggel ez kicsit trükkös, de a szabály az szabály” – fogalmazott Albon. A thai pilóta tehát inkább azt kifogásolja, hogy a futamok után az FIA csak véletlenszerűen kiválasztott autókon ellenőrzi a kopólemez vastagságát (bár rendszerint a jó eredményt elérők esetén teszik ezt). Igaz, azt is meg kell jegyezni, hogy Las Vegasban mind a tíz eredetileg pontszerzőként befutó autón megvizsgálták a padlót az FIA dokumentációja alapján, és csak Lando Norrisé és Oscar Piastrié volt szabálytalan.

Lawson úgy érzi, megtalálta a kulcsot F1-es jövőjéhez
https://formula.hu/parc-ferme/40016
Liam Lawson úgy érzi, rájött arra, hogyan tarthatja életben F1-es karrierjét. A 22 éves új-zélandi jelenleg öt Red Bull-kötődésű versenyző egyikeként küzd a négy elérhető helyért, de Max Verstappen pozíciója megkérdőjelezhetetlen, így a maradék három ülésért Lawson, Isack Hadjar, Yuki Tsunoda és az F2-ben villogó Arvid Lindblad harcol.
Lawson idén eddig 36 pontot szerzett, Azerbajdzsánban pedig eddigi legjobb eredményét, egy ötödik helyet hozott. Úgy véli, az F1-ben maradás kulcsa az első szezon átvészelése. „Az első év az F1-ben a legfontosabb. Ez az az év, amikor fejlődni tudsz, és amikor sok versenyző elveszíti a motivációját. Ha néhány évre biztosítod a helyed, akkor értékes versenyzővé válsz.”
A jövője továbbra is bizonytalan, de Lawson szerint ebben a közegben ez mindig így volt: „Természetesen szeretném a biztonságot, de csak ezt a fajta nyomást és környezetet ismerem. Ez az, ami számomra természetes.”

McLarennel fog versenyezni Abu Dhabiban a Williams F1-es főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/40015
James Vowles rajthoz áll a Formula-1-es szezonzárót követő hétvégén rendezendő Gulf 12 órás versenyen Abu Dhabiban. A Williams csapatvezetője a 2024-es kiírás Pro-Am kategóriagyőztesével, Alexander Westtel, valamint a Révész Levente által megnyert International GT Openben szereplő Mark Sansommal és Marco Pulcinivel alkot majd egy csapatot: a Garage 59-es által indított McLaren GT3 Evo volánjánál láthatjuk majd őket.
Vowles számára sem a Garage 59 csapat, sem az endurance sportautózás nem ismeretlen, hiszen 2022-ben szerepelt velük az Asian Le Mans Series versenyein. A mostani Gulf 12 órás futamot december 14-én rendezik a Yas Marina versenypályán, ahol egy héttel korábban az F1 zárja az idényét.

Vettel egyetlen tanácsot adott Hamiltonnak, amikor a Ferrarihoz igazolt
https://formula.hu/parc-ferme/40014
Sebastian Vettel elárulta: egyetlen tanácsot adott Lewis Hamiltonnak a ferraris átigazolása kapcsán. A hétszeres világbajnok számára a kínai sprintgyőzelmet és egy-két kisebb villanást leszámítva nem alakul jól a kalandja vörösben, a legutóbbi hetekben pedig minden korábbinál lehangoltabban nyilatkozott. Néhány évvel korábban a Hamiltonnal köztudottan jó kapcsolatot ápoló Vettel is megfordult a Scuderiánál, aki ugyan 2017-ben és 2018-ban is esélyesnek tűnt a címre, de végül a rosszabb fejlesztések és a német hibái révén mindkétszer az akkor még a Mercedesnél szereplő brit riválisa diadalmaskodott. Vettel a saját tapasztalatából kiindulva egy jó tanácsot adott Hamiltonnak:
„A Ferrarihoz igazolás óriási különbséget jelent. A csapat szíve és kultúrája olasz” – magyarázta a visszavonult négyszeres F1-es világbajnok a Beyond the Grid podcast adásában. „A nyelv az angol, így mindenkit megért a csapatban, de azért vannak alkalmazottak, akiket nem annyira, mert vagy nem vagy nem annyira jól beszélik az angolt. Ha nem beszéled jól a nyelvet, akkor is kijöttök egymással, de tényleg megérted az embereket, a kultúrát?”
„Ez volt a kritikus hiba, amit elkövettem így visszatekintve. Tanultam olaszt, vettem leckéket, jól ki is jöttem velük és megértettem őket, de nem volt tökéletes. Jobban meg kellett volna tanulnom olaszul, talán több időt töltenem Olaszországban, hogy jobban megértsem a kultúrát. A kultúra az embereket is jelenti. Mondtam Lewisnak, amikor átigazolt, hogy az egyetlen és legjobb tanácsom neki, hogy tanuld meg nagyon-nagyon jól a nyelvet.”

fotó: DPPI
„Miért zárná be az F1 ajtaját az IndyCarba igazolás?” – Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/40013
Mick Schumacher a jelek szerint továbbra sem tett le teljesen arról, hogy egyszer visszatérjen a Formula-1-be. A száguldó cirkuszban két szezont teljesítő pilóta a minap jelentette be, hogy a WEC-et elhagyva 2026-ban az IndyCarban fog szerepelni a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben. Ám amikor ennek kapcsán arról kérdezték, változtat-e ez az F1-be kerüléssel kapcsolatos hozzáállásán, a német így felelt:
„Nem. Szerintem az F1 világ mindenképp rendkívül egyedi és különleges, de nyilván ez is egy együléses autóverseny. És szerintem sok nagyszerű pilóta volt ott, és számos olyan, aki más csapatokkal került kapcsolatba az F1-ben jó okokból, úgyhogy nem látom, miért zárná be ezt az ajtót az IndyCarba való igazolás.”
Schumacher hangsúlyozta, hogy újra open-wheel kategóriában akart szerepelni, hogy visszatérjen erre az ösvényre: „Nyilvánvaló, hogy onnantól kezdve az IndyCar volt a legjobb opció. Csak meg kellett erősítenem magamnak és a körülöttem lévőknek, hogy látom magam, ahogy hosszú távon ezt csinálom. Szóval elég egyszerű volt a döntési folyamat: csak próbáltam kitalálni, mennyire lennék elkötelezett. És egyértelmű, hogy nem lennék itt, ha nem lennék száz százalékig elkötelezett. Úgyhogy izgatottan várom, szerintem ez egy remek bajnokság.”

Russell a futamon is kormánygondokkal küzdött
https://formula.hu/parc-ferme/40012
Akárcsak előző nap az időmérő záró felvonásában, a versenyen is előjöttek a kormányával kapcsolatos problémák George Russellnél az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. Az addig a pole-ra is esélyesnek tűnő britnél valószínűleg a kormányszervóval akadt hiba a kvalifikáción, a jelenség pedig a futamon is felütötte a fejét: „Ugyanaz a kormánygond sújtott nagyjából öt kör után, mint előző nap. De nagyjából négy kör elteltével már sikerült alkalmazkodnom hozzá a vezetésemmel” – magyarázta a harmadikként befutó, de a McLarenek kizárása után a második helyre előrelépő Russell.
A Mercedes pilótájának egyébként később az abroncsaival is gondja támadt, de részben saját hibájából: „A bokszkiállás után megláttam a lehetőséget a támadásra, és nagyon keményen nyomtam két körön át, amivel tönkretettem a gumikat. Tudtam, hogy még 16 vagy 20 kör hátra van, így nehéz lesz elmenni velük a végéig. Úgyhogy nem volt túl élvezetes, hogy őszinte legyek, mert nem tudtam rendesen bevenni a balos kanyarokat.”

Drugovich távozik az Aston Martin F1-es csapatától
https://formula.hu/parc-ferme/40011
Az Aston Martin a Las Vegas-i Nagydíj után hivatalosan is bejelentette, hogy három év együttműködés után elválnak útjaik Felipe Drugovich-csal. A brazil pilóta 2022-ben, a Formula-2-es bajnoki címének évében csatlakozott a csapathoz, majd gyorsan a silverstone-i alakulat tartalékversenyzője lett, több FP1-es és tesztlehetőséget kapva az évek során.
Drugovich az F2-es bajnoki címe óta nem talált teljes állású ülésre a formulaautós sorozatokban, azonban idén szeptemberben bejelentette, hogy az Andretti színeiben a Formula-E-ben folytatja, a szezon két hét múlva indul Sao Paulóban. Már ekkor sejteni lehetett, hogy az új kötelezettségek miatt kérdésessé válik szerepe az Aston Martinnál, ő maga is úgy nyilatkozott, év végéig vár döntésével, figyelembe véve, hogy a Formula-E lesz az első számú prioritása.
A szakítást az Aston Martin egy rövid közleményben erősítette meg, amelyben köszönetet mondtak Drugovich munkájáért: „Meleg búcsút veszünk Felipe Drugovich-tól, aki három év után ezen a hétvégén távozik tőlünk. Sok sikert kívánunk neki a jövőben.” A csapat már korábban bejelentette, hogy a jövőben az amerikai Jak Crawford veszi át a tartalék- és harmadik versenyzői szerepkört.

A Pirelli bemutatta a 2026-os F1-es gumikínálatot – C6 nélkül
https://formula.hu/parc-ferme/40010
A Pirelli hivatalosan is meghatározta a 2026-os Formula–1-es szezonra szánt gumikínálatot. Az olasz cég a mexikói tesztelést követően, az FIA jóváhagyásával döntött a végleges keverékekről, melyeket december 15-én homologizálnak. A száraz gumik öt keverékből állnak majd, a legkeményebb C1-től a leglágyabb C5-ig. A C6 idén kimarad, mivel a tesztek alapján nem biztosított elég nagy köridő-különbséget a C5-höz képest.
A végső tesztet december 9-én Abu Dhabiban tartják, ahol a csapatok C2–C5 keverékeket próbálhatnak ki, vizes körülményekre intermediate gumik kíséretében. A fiatal versenyzők is lehetőséget kapnak a pályán való bemutatkozásra a módosított 2025-ös autókkal. A Pirelli célja, hogy a különböző keverékek között széles és következetes köridő-különbségek legyenek, így több stratégiai lehetőséget biztosítva a csapatok számára a jövő évi szezonban, amikor is valamivel keskenyebb futófelületű, de továbbra is 18"-os abroncsokat használnak majd a csapatok.

Hivatalos: Mick Schumacher az IndyCarban folytatja 2026-ban
https://formula.hu/parc-ferme/40009
Bejelentették, hogy 2026-ban Mick Schumacher a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben az IndyCarban folytatja a pályafutását. A német versenyző néhány hete már teljesített egy tesztet a csapattal, amelyen a jelek szerint meggyőzte Bobby Rahalékat. A közlemény és Schumacher is hangsúlyozta, hogy a teljes jövő évi IndyCar-idényben versenyezni fog, azaz rajthoz áll például a legendás Indy 500-on is.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia két szezont töltött el a Formula-1-ben 2021-ben és 2022-ben a Haasnál, majd miután ott nem maradt hely számára, a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője lett. Emellett 2024-től az Alpine WEC-alakulatánál kapott ismét versenyzői ülést, a francia gyártóval több dobogós helyezést is szerzett az Endurance-vb-n. A múlt héten aztán kiderült, hogy a felek útjai elválnak, és mostanra az is hivatalossá vált tehát, hogy a két sportautós esztendő után az ifjú Schumacher jövőre ismét visszatér az open-wheel versenyzéshez.

Marko viccesnek találta a McLaren rádiózását
https://formula.hu/parc-ferme/40008
Viccesnek találta Helmut Marko, amikor a McLaren arra biztatta Lando Norrist George Russell megelőzése után, hogy próbálja meg elkapni a vezető Max Verstappent is az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. A pole-ból induló Norris a start utáni kanyarokban két pozíciót is bukott, a második etapban azonban áthámozta magát mercedeses honfitársán. Ekkor érkezett az üzenet a McLarentől a rádión, hogy kapja el Verstappent is – a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban tudta, mennyire magabiztosan halad az élen Verstappen:
„Könnyen tudta tartani a mögötte érkezők tempóját, és ezáltal óvta is a gumikat. Emellett tovább is kint maradtunk, mint bárki más” – nyilatkozta Marko, akit a Motorsport idézett. „Természetesen ismertük a riválisuk abroncsának állapotát, és a legviccesebb a McLaren üzenete volt Landónak, hogy ’támadd Maxot, előzd meg’. És aztán egymás után szórta a leggyorsabb köröket, hogy világossá tegye a dolgokat, és mindezt magabiztosan és könnyedén tette, minden probléma nélkül.”
„Landónak gondjai voltak a végén, két-három másodperccel lassabb volt, de sajnos senki nem tudta ezt kihasználni” – fogalmazott még a McLarenek kizárása előtt az energiaitalosok szakembere. „De az első körtől kezdve… Nem mondaná, hogy Max a rajtnál nyert: az első kanyarban nyert, és gyakorlatilag hibába hajszolta Norrist.”

Formula1.5 – Három bajnoki esélyes maradt
https://formula.hu/parc-ferme/40007
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Carlos Sainz idei negyedik pole-jából a harmadikat váltotta győzelemre Las Vegasban, amivel feljött a bajnoki tabella negyedik helyére, de a bajnoki címre már nincs esélye – a konstruktőri versenyben viszont nagyon jól jöttek ez a pontok, hiszen csapattársa nullázott.

Albon ennek ellenére továbbra is vezeti a tabellát, pedig Monza óta nagydíjon az első ötbe is csak egyszer fért be. Győzni az első számú üldöző, Isack Hadjar sem tudott azóta, de második helyének köszönhetően így is minden korábbinál közelebb jár a Williams versenyzőjéhez, hiszen a katari hétvége előtt mindössze 13 pont a lemaradása.
Rajtuk kívül egy esélyes maradt még Oliver Bearman személyében, aki ezúttal mindössze ötödikként zárt, így a lemaradása jelenleg 49 pont Albon mögött.

Miért nem volt (virtuális) biztonsági autó a bukótérben takarító sportbírók miatt?
https://formula.hu/parc-ferme/40006
A start utáni első kanyaros koccanások után több törmeléket is el kellett távolítani a bukótérből az F1-es Las Vegas-i Nagydíj elején, az ezt végző sportbírók pedig még ott voltak a pálya mellett, amikor a mezőny a második kör elején – dupla sárga zászló hatálya mellett – megérkezett oda. Ez a néhány héttel ezelőtti mexikóvárosi események fényében, ahol Liam Lawson előtt két marsall szaladt át a pályán, meglehetősen furcsán hatott, ám az FIA úgy érezte, több szempontból is eltért a mostani az akkori esettől – írja a The Race.
Az egyik lényeges különbség, hogy Lawson mexikói esetében kommunikációs félreértés történt amiatt, mert az új-zélandi az első kör végét kiállt a bokszba a sérült autója miatt. Ilyesmiről itt Las Vegasban nem volt szó. Másrészt a sportbíróknak ezúttal magára az aszfaltcsíkra nem kellett felmenniük, csak a bukótérben dolgoztak. Az FIA úgy érezte, ezt megfelelő dupla sárga zászlóval kezelni – plusz előtte a célvonalat megelőző görbület előtt is már lengették a sima sárgát –, míg a futam későbbi részében, amikor egy másik törmelék miatt konkrétan a pályacsíkre kellett lépnie egy marsallnak, már jött a VSC-fázis. Az idézett szaklap szerint a versenyirányítás úgy érzi, megfelelően kezelték a vegasi rajt utáni helyzetet.

Mindkét McLaren bajban: kizárás jöhet!
https://formula.hu/parc-ferme/40005
A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.
Amint döntés születik az ügyben, a Formula.hu-n rögtön beszámolunk róla!

Stellát interjú közben hívta vissza a McLaren, mi történik a csapatnál?
https://formula.hu/parc-ferme/40004
Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelentette, hogy Andrea Stella csapatfőnököt interjú közben rendelte vissza a garázsba a McLaren a Las Vegas-i Nagydíjat követően.
Pontosan még nem tudni, hogy mi történik, de a paddockban az a pletyka járja, hogy Lando Norris futam végén látott lelalassulásához lehet köze, nem biztos, hogy marad a végeredmény.

Büntetés: Tsunoda a bokszutcából rajtolhat Las Vegasban
https://formula.hu/parc-ferme/40003
Yuki Tsunoda számára tovább folytatódik a nehéz hétvége Las Vegasban, a Red Bull ugyanis megerősítette, hogy a japán versenyző a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni a futamot, miután teljes hajtáslánc-cserét hajtottak végre a japán versenyző autóján.
Tsunoda rendkívül nehéz időmérőt tudhat maga mögött, a nedves pályaviszonyok között nem sikerült ritmust találnia, és mindössze a 19. helyre kvalifikált: egyedül Lewis Hamilton végzett mögötte, aki pályafutása egyik leggyengébb időmérőjét futotta.
Tsunoda autójába immár a szezonban hatodik belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K került, noha ebből a négy elemből legfeljebb négy használható büntetés nélkül. A Red Bull emellett új kipufogót is beszerelt – ez már a kilencedik az idényben, miközben a szabályok nyolcat engedélyeznek.

Újabb emberek távoznak: Verstappen négy mérnökéből három is eligazol
https://formula.hu/parc-ferme/40002
Max Verstappen évek óta ugyanazzal a szoros kötelékű csapattal dolgozik: Gianpiero Lambiase versenymérnökkel, Tom Hart teljesítménymérnökkel, Michael Manning vezérlőmérnökkel és David Mart motormérnökkel. De a De Telegraaf szerint ez a csapat most felbomlik.
Manning már 2024 végén utalt arra, hogy készen áll egy új kihívásra, és a szezon után elhagyja a Red Bullt. Mart pénteken a De Telegraafnak elmondta, hogy az Audihoz igazol. Hart távozása az igazi meglepetés. Elfogadta a Williams ajánlatát, ahol magasabb beosztást fog betölteni. Hogy mikor vált, egyelőre nem tudni.

fotó: Red Bull Content Pool
Sainzot is felmentették – az Alpine-t viszont megbírságolták
https://formula.hu/parc-ferme/40001
Akárcsak a beállítási dokumentációt önhibákán kívül késve leadó Mercedes, úgy Carlos Sainz is elkerülte a büntetést a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzését követően. A spanyolt azért vizsgálták a felügyelők, mert a Q1-ben egy bukótér-látogatás után állítólag nem biztonságosan tért vissza a pályára.
A stewardok beidézték őt és a mögötte érkező Lance Stroll egyik csapatképviselőjét. Utóbbi elmondta, hogy Sainz visszatérése egyáltalán nem zavarta meg a kanadait, aki nem érezte veszélyesnek a Williams-pilóta manőverét. A felügyelők erre, a nehéz időjárási körülményekre és a sárga zászlós jelzésre való tekintettel felmentették Sainzot, aki így megtarthatja a parádés harmadik rajthelyét a Las Vegas-i rajtrácson.
Egy csapatot azért így is büntettek pénteken Vegasban: az Alpine-t bírságolták meg 5 ezer euróra amiatt, mert ugyan fizikailag visszaadták az előírt szabályokban meghatározott gumiszettet a harmadik szabadedzés után, ennek elektronikus lejelentését elmulasztották megtenni.

IT-probléma hátráltatta a Mercedest, megúszták a büntetést
https://formula.hu/parc-ferme/40000
Mint arról írtunk, vizsgálat alá helyezték a Mercedeseket az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője során és után, mivel az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer jelezte: késve érkezett meg George Russell és Kimi Antonelli autójáról a beállításokat tartalmazó dokumentáció. Ezt a parc fermé-szabály miatt kell leadniuk a csapatoknak, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurult az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz – márpedig a Mercedes-pilóták esetén ez jóval a Q1 kezdete után sem érkezett meg.
Az Ezüst Nyilak azonban szankció nélkül megúszták a történteket. Az FIA indoklásából kiderül, a Mercedes bizonyítani tudta a releváns e-mailek másolatával, hogy a dokumentációkat időben elküldték az illetékesek részére, azonban IT-biztonsági problémák miatt azt a másik fél nem kapta meg. Így Russell és Antonelli megtarthatja a negyedik, illetve 17. rajthelyét a másnapi futamra.

Piastri nem tudja, hogyan osztotta meg azt a posztot, mely szerint a McLaren Norrist támogatja
https://formula.hu/parc-ferme/39999
Nem tudott magyarázattal szolgálni arra Oscar Piastri, hogy hogyan osztotta meg a közösségi oldalán Bernie Ecclestone mondatait.
Az F1 korábbi vezére arról beszélt a Sport.de-nek, hogy szerinte a McLaren Lando Norrist favorizálja, mert ő az angol, és sokkal inkább sztárkaliber, nagyobb marketingértékkel bír, így ő a jobb választás a csapat számára, és nem Piastri.
November 21-én, vagyis pénteken azonban ez a poszt megosztásként megjelent Piastri Instagram-oldalán is – az ausztrál aztán nem sokkal később törölte azt.
Az időmérő után rákérdeztek nála arra, hogy mi történt, de nem tudta megmagyarázni:
„Nem tudom. Felkeltem reggel és megláttam, szóval nem tudom, talán véletlenül csináltam. Nyilván nem volt szándékos. De nem tudom, mi történt. Nem tudom” – reagált az ausztrál.

Veszélyben lehet Sainz harmadik rajthelye, a Mercedeseket akár ki is zárhatják
https://formula.hu/parc-ferme/39998
Több vizsgálatra is sor fog kerülni az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője után, amely alaposan átrajzolhatja akár a futam rajtrácsát is. Az egyik felügyelők által beidézett versenyző Carlos Sainz, aki még a Q1-ben tért vissza a pályára állítólag nem biztonságos módon az esőben történt egyik kicsúszását követően: az esethez a stewardok Lance Strollt is beidézték, aki előtt történt a spanyol megmozdulása. Sainz a szenzációs harmadik helyen zárta a kvalifikációt, így érzékenyen érintené egy esetleges rajthelybüntetés a Williams pilótáját.
Emellett bajban lehet a Mercedes is, csak más okból. Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja ugyanis jelezte, hogy mind George Russell, mind Kimi Antonelli esetén késve adták le a beállításokról szóló dokumentumokat a csapat részéről: már 12 perce zajlott a Q1, amikor még mindig nem érkezett be tőlük az előírt dokumentáció. Erre a parc fermé-szabály miatt van szükség, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurul az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz, ezt rögzítik ebben a dokumentumban.
A szabályzat nem konkretizálja az ilyen kihágásért kiosztható büntetést, szóval megrovástól akár a kizárásig bármi szóba jöhet: jó pár éve a Williams egyszer megúszott az előbbivel egy hasonló szabálysértést, ám ott volt enyhítő körülmény, részben saját hibájukon kívül nem tudták eljuttatni az FIA részére a dokumentációt – kiderül majd, hogy a Mercedes esetén most mi a helyzet, mindenesetre Russellnél a negyedik, Antonellinél viszont csupán egy 17. rajthely foroghat kockán.
