Itt a legújabb fejvédő megoldás: Az aktív szélvédő
https://formula.hu/parc-ferme/11356
A halo és aeroscreen után egy harmadik, pilóták fejét óvó találmány is megszületetett, melyről a motorsport.com rántotta le a leplet. Az aktív szélvédőt, amely csak szükség esetén ugrik fel, Enrique Scalabroni, a Williams és Ferrari korábbi mérnöke tervezte.
A rendszer két elemből áll, magából az aktív szélvédőből, valamint egy mozgatható tetőből a versenyző feje felett. A védőeszközök kétféleképpen aktiválhatók, a versenyző bekapcsolhatja őket a kormányon levő gombbal, de baleset esetén az autóra helyezett szenzorok automatikusan is mozgásba lendítik a rendszert. Mindössze két ezredmásodperc szükséges a védelem aktiválódásához.
A Formula-1-es csapatok 2017-ről 2018-ra halasztották a fejvédelem bevezetését.
Áradások miatt elhalasztják a MotoGP Kazah Nagydíját
https://formula.hu/parc-ferme/37852
A tavalyi homologizációs és logisztikai hiányosságok miatt lefújt eseményt követően 2024-re ismét bekerült a MotoGP versenynaptárába a Kazah Nagydíj, és úgy tűnt, most tényleg vendégül is láthatja a mezőnyt az új Sokol International Racetrack. Pénteken azonban jött a fordulat: a FIM és a Dorna közös közleményben jelentette be, hogy nem tudják megrendezni az eredeti, június közepi időpontban a kazah futamot, így későbbi 2024-es dátumra halasztják azt.
Mint a közleményből kiderül, „példátlan időjárási körülmények” áradásokhoz vezettek Közép-Ázsiában, amely miatt Kazahsztánban vészhelyzet lépett életbe, és a lakosság nagy részét át is kellett költöztetni. „Nem lenne felelősségteljes a MotoGP részéről, ha további terhet rónánk a hatóságokra és a szolgáltatásokra, miközben tízezreknek igyekeznek segítséget nyújtani országszerte” – fogalmaznak.
Bár a hivatalos kommunikáció halasztásról szól és későbbi 2024-es időpontot emleget, a valóságban ez igen nehezen lesz kivitelezhető, hiszen főleg a szezon második fele elképesztően sűrű a MotoGP versenynaptárában (júniusban viszont így közel négyhetes kihagyás lesz az Olasz Nagydíj és a Holland TT között). Legfeljebb a nyári szünet heteiben vagy augusztusban a Brit és az Osztrák Nagydíjak között lehetne reálisan bepótolni a Kazah GP-t, minden más esetben több mint három versenyhétvége követné egymást a menetrendben (hacsak persze nem opció egy másik forduló arrébb tolása is), ezek a júliusi-augusztusi időpontok viszont nem sokkal későbbiek, mint a most lemondott június közepi dátum. Ha egyébként végül törölnék a versenyt, akkor is hiába szerepel hivatalosan a Balaton Park Circuit tartalékhelyszínként a naptárban, Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök már korábban elmondta: a balatonfőkajári pálya még nem alkalmas a MotoGP fogadására, így idén biztosan nem ugrik be.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem érzi kínosnak az amszterdami bulisérülését Norris
https://formula.hu/parc-ferme/37851
Mi is beszámoltunk róla néhány napja, hogy a közösségi médiában terjedtek fotók arról, hogy kisebb sérülést szenvedett bulizás közben Lando Norris, aki a Kínai és Miami Nagydíjak közötti szünetben Amszterdamban lazított a világhírű DJ, Martin Garrix társaságban. A képek tanúsága szerint a McLaren pilótája az orrát vágta meg egy törött üvegdarabbal – a Miami GP médianapján pedig (ahol már csak egy kis tapasszal az orrán jelent meg) elárulta a brit, hogy ennyi az egész történet, nincs semmi komoly sérülése:
„Sok barátom van, szóval jó hétvége volt, de már másnap reggel egyből repültem Miamiba. Csak egy kis törött üveg okozta, és nyilvánvalóan sokkal rosszabbul néz ki, mint amilyen, és mindenki azt gondolta, hogy borzalmas, de csak egy kis vágásról van szó. Bárcsak menőbb sztori lenne, de ha eltölthetek néhány napot a barátaimmal, akkor azt ki akarom élvezni. Az emberek nagyobb feneket kerítettek ennek az ügynek, mint amilyen valójában volt. Csak egy kis vágás, de nem érzem kínosnak, nem próbálom meg eltakarni.”
Norris azt is megjegyezte, hogy azért fújták fel az ügyet, mert felismerték és elterjedtek róla a fotók az interneten: szerinte különösképp a Drive to Survive miatti népszerűségnövekedés óta ismerik fel többen az F1-es pilótákat olyanok is, akik nem feltétlenül autósport-rajongók. „Azt kívánom-e, hogy kevesebben lássanak? Igen, de ez is része ennek, és nincs miért panaszkodnom. Olykor amikor elmész vacsorázni vagy a családoddal vagy, azt kívánod, bárcsak kevésbé ismernének fel, mindig úgy érzed, hogy valaki néz. De biztos vagyok benne, hogy a még híresebb embereknek ez még rosszabb, és abban is biztos vagyok, hogy sokan azt kívánják, bárcsak a Formula-1-ben versenyezhetnének, szóval ennek is vannak előnyei és hátrányai” – mondta el a fiatal pilóta.
fotó: DPPI
Élőben is leleplezték a „kék” Ferrarit az F1-es Miami Nagydíjon – fotók!
https://formula.hu/parc-ferme/37850
Szerdán még csak virtuálisan mutatta be a Ferrari, hogy milyen egyedi dizájnnal készültek az idei első amerikai Formula-1-es futamra: az új névadó, a HP logójának megjelenése mellett feltűnt az autón – konkrétan az első és hátsó szárnyon, a halón, valamint az oldaldobozon – a Scuderia hagyományaihoz nagyon is hozzátartozó kék szín. Csütörtökön aztán Miamiban ténylegesen is leleplezték a bokszutcában a különleges festést – íme, néhány fotó a csapattól minderről:
A szombati sprintbe és vasárnapi futamba is beleszólhat az eső
https://formula.hu/parc-ferme/37849
Esély van arra, hogy először befolyásolja eső a Miami Nagydíjat – a helyszínen tartott első két verseny végig száraz pályán zajlott. A legfrissebb előrejelzés szerint azonban a sprint és a nagydíj rajtja előtt is lehullhat kisebb mennyiségű csapadék, írta a RaceFans.net.
Az eső legkisebb valószínűsége pénteken lesz, szombat délelőtt viszont, a helyi idő szerint 12 órakor kezdődő sprintet megelőzően várható egy kisebb zápor. Elképzelhető, hogy a sprint rajtja még vizes pályán zajlik, a magas hőmérséklet miatt – mindhárom nap 28-29 Celsius-fokos csúcshőmérséklettel – azonban hamar felszárad az aszfalt. A sprint és a későbbi időmérő alatt nem várható csapadék-utánpótlás.
Vasárnap kora délután szintén kilátásban van csekély eső, azaz a 16 órakor kezdődő futam előtt – a forgatókönyv nagyon hasonló a szombatihoz, a pálya a rajt idején még nedves lehet, de várhatóan gyorsan felszárad.
Egy napja a Formula1.com előrejelzése még csak 20 százalék esélyt jósolt szombatra és vasárnapra, így ne éljük bele magunkat, hogy a Kínai Nagydíj után, amely során a pénteki sprintidőmérőn esett, újabb nedves versenyhétvégét látunk, az előrejelzés még bőven változhat a folytatásban.
Fotó: ATP
Miamiban már a safety car is fenntartható üzemanyagot kap
https://formula.hu/parc-ferme/37848
Kis lépés a 2030-as karbonsemlegesség felé vezető úton a hétvégi floridai verseny: a Miami Nagydíjtól fogva 40 százalékos fenntartható üzemanyagot használ a biztonsági és orvosi autó, azaz helyszíntől függően a Mercedes-AMG GT Black Series és GT 63 S, valamint Aston Martin Vantage és DBX707 páros.
A Formula-1-es autók jelenleg E10 üzemanyagot használnak (10 százalékban újrahasznosított etanollal), 2026-ban azonban az új erőforrásokkal együtt már 100 százalékos fenntartható üzemanyagot vezetnek be. Ezen a téren az F2 és az F3 egy lépéssel előrébb jár, 55 %-os fenntartható üzemanyaggal a 2023-as szezon óta.
Az F1 közleménye az arányok kedvéért azért hozzáteszi, a sportág karbonlábnyomának mindössze egy százalékát teszi ki a versenypályán elégetett üzemanyag – de annál jelentősebb lesz várhatóan az F1-es technológia közvetett hatása a szélesebb autóiparra.
Fotó: ATP
Verstappen sorozatban hetedszer?
https://formula.hu/parc-ferme/37843
Az elmúlt években számtalan írás született a Formula.hu-n, hogy éppen milyen rekordot döntött meg Max Verstappen – nos, ahogy tudjuk, a történelmet mindig a győztesek írják, Verstappen pedig határozottan győztes típus.
A holland versenyző 26 éves korában már 58 futamgyőzelemnél, 102 dobogós helyezésnél és három világbajnoki címnél jár, jelen állás szerint pedig úgy tűnik, az idei szezonban sem fenyegeti veszély újabb bajnoki elsőségét.
Las Vegas 2023-as debütálásával a tavalyi szezontól kezdődőn már három F1-es versenyhétvégét rendeznek az USA-ban, Verstappen pedig a Föld ezen részén is megállíthatatlan. A 2021-es Amerikai Nagydíjtól kezdődően Max Verstappen valamennyi futamot megnyert az USA-ban, a hétvégi Miami Nagydíjon tehát sorozatban hetedik győzelmét szerezheti az Amerikai Egyesült Államokban.
Senna utolsó F1-es McLarenjét fogja vezetni Imolában Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/37847
Szerdán volt kereken 30 éve, hogy Ayrton Senna életét veszítette az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon – a Formula Podcast fekete hétvégéről készült évfordulós adása itt hallgatható meg –, megemlékezések sora várható viszont néhány hét múlva is, amikor Miamit követően a tragédia helyszínére, Imolába látogat az F1-es mezőny. Sebastian Vettel az Instagramon közzétett videóban például be is jelentette, hogy a brazil ikon 1993-as McLarenjét fogja vezetni az Emilia-romagnai Nagydíj versenynapján:
„Ayrton Senna nemcsak egy versenyző volt, akit nagyra értékelek azért, mert ő volt az egyik legjobb valaha, hanem egy roppant együttérző ember is. 30 év telt el a balesete óta, és szeretnék tisztelegni Ayrton előtt. Ott leszek Imolában a nagydíjon, hogy vezessem az autóját, az MP4/8-ast. Remélem, találkozunk május 19-én, vasárnap” – fogalmazott a videóban a visszavonult négyszeres világbajnok.
Vettel közismerten rajong a Formula-1 történelméért, több egykori versenyautó is a birtokában van, így az említett 1993-as MP4/8-as is, amely Senna utolsó autója volt a McLarennél, mielőtt 1994-re átigazolt a Williamshez, és amellyel a háromszoros világbajnok legenda öt győzelmet aratva vb-ezüstérmes lett abban a szezonban. Vettel már a tavalyi Goodwood Sebesség Fesztiválon is vezette a szóban forgó autót (a fotó is ekkor készült) – ahogy Nigel Mansell 1992-es Williamsét is –, méghozzá a környezettudatosság jegyében karbonsemleges üzemanyagot használva.
Megújult festést villantott az RB is: FOTÓK
https://formula.hu/parc-ferme/37846
Miamira átalakította autója dizájnát a Visa Cash App RB csapata, hogy tetszik ez a színezés?
Jos Verstappen: Szétesés fenyegeti a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37845
Jos Verstappen máris megszólalt Adrian Newey Red Bulltól való távozásával kapcsolatban.
A Red Bull ma délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében távozik a Red Bulltól. Nos, Max Verstappen édesapja egyáltalán nincs elragadtatva a fejlemények hallatán.
„Szétesés fenyegeti a Red Bullt. Már a szezon elején is ettől tartottam” – mondta Jos Verstappen a De Telegraaf megkeresésére.
„A csapaton belüli harmónia szempontjából fontos, hogy a kulcsemberek a helyükön maradjanak, azonban most nem ez a helyzet.”
„Newey távozik, a szezon korábbi szakaszában pedig úgy tűnt, hogy Markót elküldik. A jövő szempontjából ez nem megfelelő” – tette hozzá Max Verstappen édesapja.
Újabb részletek a madridi F1-es pályáról
https://formula.hu/parc-ferme/37844
A spanyol Marca újabb részleteket közölt az F1-ben 2026-tól debütáló madridi pályáról.
A legfrissebb információk szerint a szervezők arra számítanak, hogy májusban elfogadásra kerülnek a pálya tervei, júniusban pedig a városon kívüli területeken már megkezdődik az építkezés. A pálya építési munkálatainak tervezett befejezési dátuma 2026. május 31-e.
A spanyol sportnapilap arról ír, hogy az 5,47 km hosszú pályán négy előzési zóna áll majd a versenyzők rendelkezésére, a célegyenes pedig 700 méter hosszúságú lesz. Azt már korábban tudni lehetett, hogy a tervek szerint egy 30%-os döntött kanyar is lesz a pályán, ám az FIA-tól függően ezen kanyar dőlésszöge még változhat.
A pálya egyébként az Adolfo Suárez Madrid-Barajas repülőtér közvetlen közelségében épül, amely Madrid belvárosától is kevesebb mint 20 km-re fekszik. A szervezők különös hangsúlyt fektetnek a pálya fenntarthatóságára, ezért egy napelempark kiépítését is tervezik, mely teljesen fedezné a nagydíj villamosenergia-igényét.
„Az F1 nem egyemberes show” – az Audi Newey megszerzéséről
https://formula.hu/parc-ferme/37842
Teljes gőzzel készül a 2026-os Formula-1-es beszállásra az Audi, amely a Sauber (jelenlegi nevén Stake) partnereként fog megérkezni a száguldó cirkuszba. A csapat folyamatosan áll össze, már az egyik versenyzőjüket is bejelentették Nico Hülkenberg leigazolásával. De vajon szóba jöhet-e egy igazi nagyágyú megszerzése mérnöki fronton? Az utóbbi hetekben ugyanis a híresztelések szerint egyre biztosabb, hogy Adrian Newey távozni fog a Red Bulltól, márpedig az energiaitalosokkal, valamint korábban a Williamsszel és a McLarennel elért vb-címei alapján nem kérdés, hogy az F1 történetének egyik legjelentősebb autótervezőjéről van szó. Andreas Seidl, a Sauber/Audi vezérigazgatója meg is kapta azt a kérdést az Auto Motor und Sport által készített interjúban, hogy leigazolnák-e Newey-t vagy egy hozzá hasonló kaliberű szakembert:
„Világos, hogy van egy-két név a Formula-1-es cirkuszban, akit szeretnél a csapatodban tudni. Olyasvalaki, aki nemcsak tudást hoz a közösbe, hanem figyelmet is generál a hírneve révén. Ugyanakkor a Formula-1 nem egyemberes show. Fontos számunkra, hogy erős csapatot rakjunk össze a megfelelő hozzáállással és azzal a céllal, hogy közösen érjünk el valamit. Ezért figyelünk arra, amikor betöltjük a kulcspozíciókat, hogy az alkalmazottak megfeleljenek ennek a kultúrának. Mi is eléggé vonzók vagyunk a top emberek számára, és biztos vagyok benne, hogy a megfelelő emberekkel fogunk kezdeni” – fogalmazott Seidl.
„Nem csak egy opcióm van” – Marquez a 2025-ös gyári ülésről
https://formula.hu/parc-ferme/37841
Marc Marquez tavaly év végén 11 szezon után hagyta el a küszködő Hondát, hogy idén immár a Gresini Racingnél egy egyéves specifikációjú Ducatival versenyezzen. A nyolcszoros világbajnok pedig szemlátomást egyre jobban felveszi a ritmust: két hete Austinban a győzelemért harcolva, az élen bukott, ugyanez volt igaz a Spanyol Nagydíj sprintjén szombaton, míg legutóbb vasárnap kőkemény küzdelemben lett második Francesco Bagnaia mögött. Marquez így egyre inkább képbe kerülhet a Ducatinál a második 2025-ös gyári ülés kapcsán, hiszen míg a címvédő Bagnaia már hosszabbított velük, az még nem dőlt el, hogy mellette ki fog versenyezni: a helyet jelenleg birtokló Enea Bastianini, a Pramackal a vb-t vezető Jorge Martin, valamint Marquez is esélyes.
Amikor minderről megkérdezték a 31 éves spanyolt a jerezi futam után, így reflektált: „A fontos az, hogy jönnek az eredmények. Eddig a tempó megvolt, de eredmények nélkül. Meglátjuk, ezt meg tudjuk-e erősíteni Le Mans-ban. Mindig mondtam: minél gyorsabb vagy a pályán, annál több lehetőséged van. A lényeg, hogy ’a terv’ jól halad, és amikor vannak eredmények, a gyártók felveszik velem a kapcsolatot, és már voltak is egyeztetések. Mentálisan teljesen tiszta, hogy mit akarok” – idézi a Motorsport.com Marquezt, aki arra a kérdésre, hogy rajta múlik-e a Ducati gyári ülése, így felelt: „Nos, ez összességében mindentől függ, de a legfontosabb, hogy számomra minden világos, és nem csak egy opcióm van.”
A Ducatin kívül amúgy Marquezt legtöbbször a KTM-mel hozták szóba, ám ott Brad Bindernek 2026-ig szerződése van, az eddig látott teljesítménye alapján pedig gyakorlatilag borítékolható, hogy a Gas Gas Techn3-nél újonc Pedro Acostáé lesz a másik gyári motor jövőre. Aprilia-pletykák szintén felröppentek az utóbbi hetekben Marquez kapcsán, a Hondához való visszatérés azonban a japánok további szenvedése, a Yamahához való igazolás pedig ugyanezen ok mellett a Valentino Rossival történt korábbi konfliktusok miatt tűnik szinte elképzelhetetlennek. Persze az sem kizárt, hogy továbbra is szatellit Ducatin láthatjuk majd – mindezt pedig az is befolyásolhatja, hogy a híreszteléseknek megfelelően a Yamaha át tudja-e esetleg csábítani magához a három partnercsapat (VR46, Gresini és Pramac) egyikét.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Megérkezett a netflixes Senna-sorozat kedvcsináló előzetese – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37840
Majdnem napra pontosan 30 évvel Ayrton Senna halálos balesetét követően tette közzé a Netflix az első kedvcsináló trailert a háromszoros F1-es világbajnok karrierjét feldolgozó fikciós minisorozatról. A Senna címre hallgató széria hat epizódból fog állni, a főszereplőt a 30 éves brazil színész, Gabriel Leone játssza. A premier dátuma egyelőre nem ismert, csak annyi, hogy még 2024-ben érkezik a streamingplatformra a sorozat – íme az említett előzetes:
Itt tart a Honda 2026-os F1-es motorprojektje
https://formula.hu/parc-ferme/37839
Jól áll a 2026-os motor fejlesztésével a Honda, erről számolt be a HRC, vagy a sportprogram vezetője, Koji Watanabe a Motorsportnak. A gyártók nagy erőkkel dolgoznak az új szabályok szerint épülő erőforrásokon, a Red Bullról hallani olyan pletykákat, hogy le van maradva a tervekhez képest, az Audiról pedig Andreas Seidl mondta ki a projekt vezetőjeként, hogy nyilvánvalóan hátrányból indulnak, de véleménye szerint hamarosan ledolgozzák ezt a lemaradást.
A Honda viszont saját bevallása szerint az előre meghatározott tervei szerint halad, pontosan azt csinálja, amit előzetesen eltervezett. Watanabe úgy fogalmazott, hogy jelenleg inkább az elektromos motorra fókuszálnak, arra helyezik a nagyobb hangsúlyt, a belsőégésű erőforrást pedig úgy tesztelik, hogy még nem V6-os rendszerben áll, hanem egyetlen külön hengeren dolgoznak. A szakember végül megismételte: minden pontosan úgy zajlik, ahogy annak zajlania kell, tartják az ütemtervet.
A Honda 2026-tól az Aston Martin kizárólagos partnereként tér vissza hivatalosan is az F1-be.
„Nehéz megmondani, hogy Lewis túl van-e a zeniten”
https://formula.hu/parc-ferme/37838
Arról kérdezték Otmar Szafnauert, az Alpine-tól tavaly távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, hogy vajon Lewis Hamilton túl van-e már a zenitjén – a szakember ezt így nem fogalmazta meg, de azt sem rejtette véka alá, hogy a hétszeres világbajnok volt már dominánsabb formában.
„Én imádom Lewist, csodálatos munkát végzett, de már egy másik korszakát éli a karrierjének. Ha az a kérdés, hogy ki tudná legyőzni Max Verstappent azonos autóban (mert ez is felmerült kérdésként – a szerk.), akkor én Landót mondanám, aztán meglátjuk, hogy mi történik. Nem mondom, hogy Lando legyőzné Maxot, de az a kérdés, hogy ki lehet rá képes” – idézi Szafnauer szavait a Racingnews365.com.
„Ami Lewist és a zenitjét illeti: ezt nehéz megmondani, ugyanolyan autók kellenének hozzá. Azt viszont most is becsülöm Lewisban, hogy szuper keményen dolgozik, és nagyszerű versenyző. Az nem is számít, hogy hova kvalifikál, mert például a Kínai Nagydíjon is panaszkodott arra, hogy nem tudja utolérni az Alpine-t, ami a köridők alapján igaz is volt. De végül mégis a pontszerzők között végzett, valahogy megoldotta. Nagyszerű versenyző, sosem adja fel, és nagyon tiszteletteljes a versenypályán” – mondta.
fotó: Ollé Iván
Wolff: Hamilton egy profi, úgy viselkedett eddig
https://formula.hu/parc-ferme/37837
Lassan eljön az az időszak, amikor Lewis Hamilton kevesebb megbeszélésen vehet részt a Mercedesnél, mert a csapat a 2025-ös autón fog dolgozni, amiről ő nem nagyon tudhat, hiszen a szezon végén a Ferrarihoz igazol.
Hamilton nemrég beszélt is arról, hogy egyeztetnie kell erről Toto Wolff-fal, de biztos, hogy meg tudják oldani a helyzetet, most pedig Wolff ejtett el egy-két mondatot arról, hogy a látottak ellenére nem csökkent a hétszeres világbajnok motivációja.
„Én azt gondolom, hogy Lewis egy profi és ennek megfelelően viselkedett egészen eddig. Megpróbálta magasan tartani a morált saját maga és a csapat számára is, még annak ellenére is, hogy az eredmények nem jönnek. Nincs kétségem afelől, hogy ez ki fog tartani, és George-ot is nagyon támogatja” – mondta Wolff.
Zöldre színezte az Empire State Buildinget Hamilton és Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/37836
A Mercedes F1-es csapata és a WhatsApp üzenetküldő között létrejött együttműködés értelmében a WhatsApp zöld színében pompázott a New York-i Empire State Building helyi idő szerint hétfőn este. A zöld világítást Lewis Hamilton és Toto Wolff kapcsolta be a Mercedes részéről, és ezt egy látványos fényjáték követte, valamint mától használható az üzenetküldőben egy versenyautós emoji is a hétvégi Miami Nagydíj miatt.
A következő napokban több eseményt is tető alá hoz a Mercedes és a WhatsApp, kedden például Hamilton egy demoautóval tart bemutatót Manhattan utcáin.
Megvan, hogy ki nyerte az F1-es LEGO McLarent
https://formula.hu/parc-ferme/37835
Múlt héten kihirdetett nyereményjátékunk győztese: Nagy Regina, YouTube-felhasználónevén @reginanagy4525! Regina, gratulálunk a nyereményedhez, arra kérünk, hogy írj nekünk a levelezes@formula.hu email-címen, hogy felvegyük a kapcsolatot és megbeszéljük, hogyan jut el hozzád nyereményünk, a 245 darabból álló, pilótafigurával kiegészített 2023-as F1-es LEGO McLaren!
Kisebb baleset érte Norrist bulizás közben – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/37834
Kihasználva a Kínai és Miami Nagydíjak közötti F1-mentes hétvégét, Lando Norris Amszterdamban bulizott a hétvégén: a beszámolók szerint egy hajón lazított a világhírű holland DJ, Martin Garrix társaságában. A jelek szerint azonban egy kisebb baleset is becsúszott a McLaren pilótája számára: a hétvégén a közösségi médiában terjedő fotókon bekötött fejjel volt látható a brit, vérfoltokkal az orránál.
Lando Norris has suffered a facial injury while partying on a boat in Amsterdam with Martin Garrix.#F1 #Formula1 #MiamiGP
— Extreme Cars (@extremecars__) April 29, 2024
>>>>A Thread<<<< pic.twitter.com/kzfykS9d8e
Később aztán egy újabb képen már jól látszott, hogy nincs szó komoly sérülésről, csupán az orrát vághatta meg Norris, a híresztelések szerint egy törött üvegdarabbal – azaz természetesen attól nem kell tartani, hogy emiatt a legutóbb Sanghajban második helyet szerző versenyző kénytelen lenne kihagyni a Miami Nagydíjat:
this lando norris goes to the history books pic.twitter.com/cRQCtHk1kv
— lyn (@iLUVL4N) April 28, 2024
Verstappen is a Ferrariról álmodik?
https://formula.hu/parc-ferme/37831
Christijan Albers, a korábbi holland F1-es versenyző meg van győződve róla, hogy egy napon Max Verstappen is a Ferrari versenyzője szeretne lenni.
„Minden versenyző a Ferrariról álmodik. Ugyanez van Verstappen esetében is, hiába mondja, hogy boldog a Red Bullnál, a Ferrari az egészen különleges, történelmi csapat” – mondta Albers.
Albers arról is beszélt, hogy szerinte a Ferraritól 2024 végén távozó Sainz számára nem a Red Bull lesz a következő állomás: „Nagyon kevés esélyt látok erre. Együtt kezdtek versenyezni a Toro Rossonál Verstappennel, ami nem ment túl gördülékenyen.”