DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Miért lettek fekete-fehérek a kerékvetők Silverstone-ban?

Minden versenypályának megvan a hagyományos kerékvető-színezete, de az F1-es naptár legtöbb helyszínén a piros-fehér csíkozás a megszokott. Így volt ez Silverstone-ban is, ám erre a hétvégére igencsak szokatlan, fekete-fehér mintázat várta a mezőnyt - mint az az alábbi, Danyiil Kvjat megpördülését megörökítő képből is látható.

A SkySports utánajárt, hogy mi az oka ennek a dizájnváltásnak: a silverstone-i pálya tulajdonosai egy jubileum miatt váltottak át erre a retro-festésre, hiszen a Brit Nagydíjat idén 50. alkalommal rendezik ezen a pályán. Noha az ország 1950 óta minden szezonban fogadta a mezőnyt, a többi 17 Brit Nagydíjon Brands Hatch és Aintree osztozott - 1987 óta azonban Silverstone szolgál állandó helyszínként.

Cm2GV-aWIAAVPd-

„Nem a Red Bull verhetetlen, hanem Max” – Villeneuve

Max Verstappen rekordokat döntögetve húzta be a harmadik világbajnoki címét a Formula-1-es Katari Nagydíj sprintjén, minden idők legdominánsabb szezonjai közé tartozik az övé, amit jól fémjelez a zsinórban aratott tíz győzelme. Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint pedig az érdem elsősorban a hollandé, nem pedig a Red Bull RB19-esé:

„Helytelen azt mondani, hogy a Red Bull verhetetlen: Max az” – nyilatkozta a kanadai a Gazzetta dello Sportnak. „Emlékezzünk rá, hogy a Mercedes egy másodperccel gyorsabb volt a többieknél, amikor domináltak. Akkoriban csak azért volt harc, mert konfliktus volt a Mercedes pilótái között. A Red Bull nem gyorsabb egy másodperccel a mezőny többi részénél. Csak küszködve tudnak pole-okat szerezni, és ha sikerül is, akkor is egy tizedmásodperccel.”

Villeneuve szerint Sergio Perez eredményei mutatják meg a Red Bull autójának valódi szintjét: „Verstappen szerezte a pole-okat, nem Perez. A mexikói minden alkalommal sokkal hátrébb végez, ami mutatja az autó szintjét. Verstappen egy fenevad. Az elmúlt három évben ő nyerte a vb-címeket, nem az autó volt a döntő tényező.”

f1-verstappen-redbull-katar_1

Sztárgolfozó, nehézsúlyú bokszbajnok és futballisták az Alpine F1-es befektetői között

Néhány hónappal ezelőtt jelentette be az Alpine Formula-1-es alakulata, hogy befektetőként érkezett hozzájuk az Otro Capital, a RedBird Capital Partners és a Maximum Effort Investments. A befektetői csoport együttesen 200 millió eurót invesztál az F1-es istállóba, amivel 24 százalékos részesedést szereztek a csapatban. A Maximum Efforts Investmentst egyébként két hollywoodi sztárszínész, Ryan Reynolds és Rob McElhenny vezeti.

Most az Otro Capital árulta el, hogy számos sztársportoló hozzájárult a befektetéshez. Közöttük van a négyszeres majorbajnok és korábbi világelső golfozó, Rory McIlroy, az olimpiai bajnok és kétszeres nehézsúlyú világbajnok ökölvívó, Anthony Joshua, valamint Juan Mata és Trent Alexander-Arnold futballista. Emellett a támogatók között van a Kansas City Chief két amerikaifocistája, Patrick Mahomes és Travis Kelce is.

f1-alpine-katar_1

Még legalább három-négy évig maradna az F1-ben Perez

Ugyan múlt héten felmerült, hogy Sergio Perez akár vissza is vonulhat az F1-től, maga a mexikói pilóta másról beszélt: maradni akar a Red Bullnál, méghozzá nem is csak 2024-re, amire érvényes a szerződése.

„Jelenleg van egy megállapodásom a következő évre, és fontos lesz, hogy az egy jó év legyen. Megvan a motivációm a folytatáshoz, és maradni akarok még további évekre, mert hiszem, hogy még sok van bennem az F1-ben. Legalább három-négy évig maradni akarok még” – idézi Perez szavait az Express.

f1-perez-redbull-2023

Több csapat és kevesebb futam: ez kell az F1-nek?

Mohammed ben Sulayem FIA-elnök beszélt a címben szereplő ötletekről, mi pedig a Pitwall című hírműsorunkban kibeszéltük, hogy mit gondolunk erről. Nézzétek meg a vonatkozó részt 30:47-től, tekintsétek meg a teljes adást, és iratkozzatok vel YouTube-csatornánkra, hogy ne maradjatok le műsorainkról, videós tartalmainkról!

100. F1-es versenyére készül Lando Norris

A McLaren pilótája, Lando Norris 2019-ben kapott versenyzői ülést a wokingi istállótól, s a még mindig csak 23 esztendős pilóta máris komoly mérföldkőhöz érkezett. A brit ugyanis a hétvégi USA Nagydíjon fogja teljesíteni 100. Formula-1-es versenyét. Győzelem egyelőre még nem szerepel a neve mellett a statisztikákban, de tehetsége - és a McLaren elmúlt időszakban mutatott formajavulása - arra enged következtetni, hogy ez már csakis idő kérdése.

Addig is azonban a felé a nem túl hízelgő F1-es rekord felé közelít Norris, hogy övé lehet a legtöbb dobogós helyezés győzelem nélkül. Egyelőre holtversenyben áll a dobogó harmadik fokán Chris Amonnal együtt 11 dobogós célba éréssel, de nincs már messze a listavezető Nick Heidfeld, aki összesen 13 alkalommal pezsgőzhetett a pódiumon, de egyszer sem a legfelső fokán.

"Az USA Nagydíj hétvégéje mindig jó móka, most pedig kifejezetten különlegesnek ígérkezik, hiszen ez lesz a 100. versenyem" - mondta Norris.


Fotó: McLaren

Ekkor hozhat döntést Sargeant jövőjéről a Williams

Már csak egyetlen kiadó hely van a 2024-es mezőnyben, amely Logan Sargeant ülése a Williamsnél. A grove-iak folyamatosan hangsúlyozzák, hogy az amerikai pilótának csak időre volna szüksége. A Williams csapatfőnöke, a Mercedestől csatlakozó James Vowles elmondta Katarban, hogy mikorra várható döntés az utolsó szaabd hely ügyében.

"Azt gyanítom, hogy a szezon végéig várunk. Azt mondanám, hogy már kitűztünk magunk elé egy bizonyos irányt, és most nem volna helyénvaló ezzel szembemenni, szóval az év végén születhet döntés."


Fotó: Williams

Rosberg Albont szeretné a Red Bullban látni

Továbbra is tartják magukat a pletykák, hogy veszélyben lehet Sergio Perez 2024-es ülése a Red Bullnál, Nico Rosberg pedig elárulta, hogy ő kit szeretne a mexikói helyén látni, ha tényleg váltásra kerülne a sor:

„Albon lenne az álomjelölt a Red Bull számára: visszakerülhetne az anyaistállójához. Csak sajnos ahogy Helmut Marko mondta, Albon hosszabb távra elkötelezte magát a Williamshez” – mondta 2016 F1-es világbajnoka a Sky Sportsnak.

Albon szerződése egyébként 2024 végén jár le, de ugyanez a helyzet az említett Perezzel is, és ha a bajnokcsapat hívná a brit-thait, aligha tudna igazi akadályt gördíteni az ügylet elé Grove. Albon egyébként keresett pilótává vált a piacon, a hírek szerint több csapat is érdeklődik iránta, lehet rá kereslet, és valószínűleg leginkább rajta múlik majd, hogy meddig marad a Williamsnél.

f1-albon-williams

A Williams is erősen ellenzi az Andretti F1-es érkezését

A Williams is erősen ellenzi az Andretti F1-be érkezését – erről James Vowles csapatfőnök beszélt nemrég. Vowles szerint nem igaz az, hogy minden jelenlegi csapat stabil anyagi helyzetben van, úgy érzi, hogy nagyjából a mezőny feléről nem mondható ez el, és addig nem szabadna új csapatot beengedni, amíg a tizedik istálló helyzete nem szilárd. Hozzátette, hogy ahogy a sportág és annak szereplőinek értéke is nő a folyamatos befektetésekkel, úgy kell egyre óvatosabban bánni ezzel az értékkel, és hogy veszélybe sodorják-e bizonyos döntésekkel – mint például egy új csapat érkezése.

f1-williams-vowles

Még Verstappen sem kerülte el Marko haragját

Úgy tűnhet, s jó eséllyel így is van (sőt, menjünk tovább, érthető is), hogy Helmut Marko sokkal ritkábban fogalmaz meg kritikus nyilatkozatokat Max Verstappent illetően, mint bármely más versenyzőjével kapcsolatban, de mint a holland elárulta, ő sem tudta mindig elkerülni a veterán osztrák sportvezető haragját. A 2016-os USA Nagydíjon történt az eset:

„Azt hiszem, ötödik voltam, és egyre közelebb kerültem az élen haladókhoz. A mérnököm azt mondta, hogy nyomjam meg kicsit, és általában akkor mondja ezt, amikor közeleg a kiállás. Így aztán a kör végén behajtottam a bokszba, de azonnal eszembe jutott, hogy te jó ég, mit csináltam, hát nem mondta, hogy jöjjek be a bokszba?!”

2016-verstappen

„Szóval beleüvöltöttem a rádióba, hogy érkezem, és azt láttam, hogy a szerelők össze-vissza rohangálnak” – idézte fel Verstappen a történteket. „Nagyon kínos pillanat volt. Helmut Marko persze nagyon dühös volt rám a verseny után. De mit is lehetne mondani? Azt mondtam, hogy hibáztam, elszúrtam, ennyit lehet tenni ilyenkor.”

„Néha hibázunk, nem vagyunk robotok. Marko viszont értékeli, ha elismered a hibáidat” – zárta szavait Verstappen.

Ilyen időjárás várható a hétvégi USA Nagydíjon

Száraz és meleg idő várható Austinban a hétvégén, de szerencsére nem lesz annyira magas a páratartalom, mint Katarban, így remélhetőleg nem kell hasonló jelenetekre számítani, mint az előző nagydíj leintését követően. Az USA Nagydíj hétvégéjének három napján 32-33 fok körül alakul majd a csúcshőmérséklet, míg a páratartalom 35 és 40 százalék közé várható.

Az időjárás egyedül azzal tréfálhatja meg a csapatokat, hogy pénteken, amikor sprintes hétvégéről lévén szó az egyetlen szabadedzést rendezik, még északnyugati szél lesz, azonban a következő két napra ez délire változik. Vasárnap egyébként némi felhőzetre is lehet számítani, de ez esőt nem hoz magával, legföljebb minimálisan alacsonyabb aszfalthőmérsékletet.

cota

American Express: Nagyon komoly partnert szerzett az F1

A mai napon bejelentették az F1 és az American Express szövetségét, melynek értelmében a New York-i cég lesz a sportág hivatalos fizetési partnere a tengerentúlon, beleértve a novemberben esedékes első Las Vegas-i Nagydíjat is. A királykategória mellett az együttműködés kiterjed az F1 Academy nevű, kizárólag hölgyversenyzőknek szóló nevelősorozatra is.

A megállapodás értelmében a cég ügyfelei számos előnyhöz jutnak a tengerentúli versenyeken, beleértve az előzetes jegyvásárlást, és bizonyos helyszíni különleges ajánlatokat.

americanexpress

Schumacher autójára vágyik Verstappen

A Gazzettának nyilatkozva Max Verstappen elmondta, hogy nagyon örülne annak, ha az összes világbajnok versenyautója ott állna a garázsában, de emellett van még egy F1-es gép, melyet szeretne a magáénak tudni:

„Szeretném, ha ott állna a garázsomban az összes Red Bull, amellyel világbajnok lettem az F1-ben. De emellett szeretném Michael Schumacher Ferrari F2004-esét, mely egy hihetetlen autó. Csak épp nem tudom, hogyan vásároljam meg. Ez egy felhívás John Elkann felé, remélhetőleg olvassa az interjút, és talán felhív majd” – szólította meg viccesen a Ferrari elnökét a háromszoros világbajnok.

f2004

A lehetetlen történet: Jön a Brawn GP-sorozat!

November 15-én mutatják be a Disney+ streamingfelületen a Brawn: The Impossible F1 Story című négyrészes minisorozatot, mely a 2009-es szezont dolgozza fel – a nagy szabályváltozásokat követően a Honda gyári csapatát megmentő Ross Brawn egyetlen szezonjában világbajnoki címig vezette a saját nevét viselő istállót, Jenson Button pedig az egyéni trófeát szerezte meg.

A mai Mercedes-istálló jogelődjéről szóló széria narrátora Keanu Reeves lesz, aki egyúttal a sorozat egyik producere is. A sorozatban Ross Brawn, Jenson Button, Rubens Barrichello, Nick Fry és Christian Horner is feltűnik majd, s az alkotók ígérete szerint korábban nem látott felvételek is feltűnnek majd az epizódokban.

reeves-brawn

NASCAR: Larson a falat is eltalálta, mégis győzni tudott Las Vegasban

Elindult a Cup Series rájátszásának következő fordulója, ahol a tét már a bajnoki döntő. A legjobb nyolc közötti csatározások végén már csak négy pilótának lesz esélye a bajnoki cím elhódítására, amiért a szezonzáró futamon küzdhetnek meg a Phoenix Racewayen. Az első jegyet ide a 2021-es bajnok, Kyle Larson váltotta meg, aki félelmetesen erős volt vasárnap a Las Vegas Motor Speedwayen.

Az 5-ös autó pilótája már az időmérőn is nagyszerűen szerepelt és az első sorba kvalifikált a pole-t megszerző Christopher Bell mellé, aki vele együtt szinte végig az élmezőnyben maradt, ám a futam történéseit látva nem volt egyértelmű, hogy pont ők vívnak majd hatalmas csatát az utolsó métereken. Larson ugyanis alapvetően dominálta a futamot, megnyerte az első és a második szakaszt is, egy ponton azonban majdnem elúszott a versenye. A South Point 400 középső etapjában eltalálta a falat, ugyanakkor egy hatalmas mentést mutatott be, ráadásul szerencséje is volt. Az eset után ugyanis még 21 kört biztosan kint kellett volna töltenie a kopott abroncsokon, hogy ne kerüljön stratégiai hátrányba, ám erre nem volt szükség csapattársa, Alex Bowman incidense miatt, aki hasonló helyzetbe került, igaz neki ez a futam végét jelentette.

Emiatt szinte mindenki kijött friss gumikért és üzemanyagért, Larson pedig az élmezőnyben maradt. Idővel újra átvette a vezetést, majd egy egészen tisztességes előnyt épített ki, ami viszont a futam vége felé elfogyni látszott. Bell ekkor rákapcsolt, az utolsó körben már többször is támadta az éllovas autóját, a célvonalnál pedig már mellette volt, de Larson megtartott 82 ezredet az előnyéből. Győzelmével tehát már biztosan ott van a legjobb négy között, a következő két futamon pedig az is kiderül, kik csatlakoznak majd hozzá. Larson és Bell mögött egyébként Kyle Busch, Brad Keselowski és Ross Chastain zártak még a legjobb öt között, a futam krónikájához pedig hozzátartozik Ryan Blaney kizárása is, akinek autóján a bal-első lengéscsillapító hossza nem felelt meg a szabályoknak. 

Frissítés: Ryan Blaney mégis megtarthatta a pályán megszerzett hatodik pozíciót, miután a NASCAR visszavonta kizárását. Mint utólag kiderült, a szervezet szakemberei hibás eszközzel dolgoztak a technikai ellenőrzés során.

A folytatás október 22-én következik a Homestead-Miami Speedwayen.

„Végre értjük a fejlesztéseket” – Bottas

Ha kicsit a fű alatt is, de az F1-es Katari Nagydíj egyik meglepetését az Alfa Romeo szolgáltatta azzal, hogy Valtteri Bottas nyolcadik és Guanyu Zhou kilencedik helyezése révén idén először kettős pontszerzést könyvelhetett el az alakulat. Amely ennek köszönhetően át is lépte a Haast, így jelenleg a konstruktőri vb-tabella nyolcadik helyét foglalja el. Valtteri Bottas szerint a katari produkció megmutatta, hogy működnek és végre értik is az utóbbi hetekben hozott fejlesztéseiket, például a legutóbbi módosított övszárnyat:

„Úgy érzem, egyértelműen fejlődtünk most, és végre százszázalékosan értjük a fejlesztéseinket. Természetesen a következő futam ismét teljesen más pályán lesz, de úgy fest, egyértelműen versenyképesebbek voltunk” – fogalmazott a finn pilóta, hozzátéve: érzése szerint még mindig túl nagy az autó légellenállása, ezért az egyenesekben továbbra is az Alfa Romeo az egyik leglassabb.

De vajon az előrelépés fényében fogható-e az őket hét ponttal előző Williams? Erre Zhou válaszolt: „Úgy érzem, még mindig elég messze vagyunk tőlünk ahhoz, hogy elkapjuk őket, de ez egy jó célkitűzés. Úgy vélem, nyers versenytempó tekintetében jobbak vagyunk a Haasnál, és most végre meg is előztük őket.”

f1-bottas-alfa-katar

Verstappen: Az F1 hibája a furcsa bajnokavatás!

Max Verstappen harmadik F1-es világbajnoki címét ismét rendkívüli körülmények között ünnepelhette: miután 2021-ben az Abu Dhabi Nagydíj nagy vihart kavaró (vagy ha úgy tetszik, botrányos) végjátéka árnyékolta be az eseményt, 2022-ben pedig gyakorlatilag a Japán Nagydíj leintését követően tudta meg Johnny Herberttől, hogy bebiztosította második címét, ezúttal szombaton, a katari sprinten vált száz százalékossá végső győzelme azzal, hogy Sergio Perez kiesett a versenyből.

Amikor az újabb rendkívüli bajnokavatásról kérdezték, a holland versenyző viccesen válaszolt: „Az F1-et hibáztatom ezért, hiszen bevezették a sprintes hétvégéket” – mondta, majd komolyabb hangvételben folytatta. „Az ilyesmire nincs mindig ráhatásod. Mindig próbálok annyi pontot szerezni, amennyit csak lehet, és ebből végül az lett, hogy egy szombaton lettem bajnok. Jól van ez így.”

verstappen-champ-3_1

Így áll a MotoGP világbajnoki pontversenye az Indonéz GP után

A szombaton látottak alapján aligha gondolhattuk volna, hogy Francesco Bagnaia még nagyobb előnnyel is fog távozni a mandalikai hétvégéről, mint amivel odaérkezett. Márpedig odaérkezett: hiába vette át a sprintet követően a vezetést tőle Jorge Martin, a pramacos vasárnap bukott, az olasz pedig a 13. helyről indulva nyert, így a hétpontos hátrányát 18 pontos előnnyé fordította. Persze ez még mindig nem túl sok, hiszen a hátralévő öt forduló során még 185 vb-egységet lehet szerezni – ennek ellenére Marco Bezzecchit egyre inkább ki kell írni a vb-harcból.

Amely a gyártók értékelésében már le is zárult, a Ducati már a szombati sprinten bebiztosította sorozatban negyedik elsőségét (ezen a tabellán csak a gyártók legjobb helyezést elérő versenyzőinek eredménye számít). Így állnak tehát a MotoGP pontversenyeinek élmezőnyei az Indonéz GP-t követően:

VERSENYZŐK   GYÁRTÓK
1. Francesco Bagnaia Ducati 346   1. Ducati 527
2. Jorge Martin Pramac Ducati 328   2. KTM 283
3. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 283   3. Aprilia 266
4. Brad Binder KTM 211   4. Yamaha 152
5. Aleix Espargaro Aprilia 177   5. Honda 149
6. Maverick Vinales Aprilia 165        
7. Johann Zarco Pramac Ducati 162        
8. Luca Marini VR46 Ducati 144   CSAPATOK   
9. Jack Miller KTM 135   1. Pramac Ducati 490
10. Fabio Quartararo Yamaha 132   2. VR46 Ducati 427
11. Alex Marquez Gresini Ducati 108   3. Ducati 392
12. Franco Morbidelli Yamaha 79   4. KTM 346
13. Miguel Oliveira RNF Aprilia 73   5. Aprilia 342
14. Fabio di Giannantonio Gresini Ducati 70   6. Yamaha 211
15. Augusto Fernandez Gas Gas Tech3 67   7. Gresini Ducati 178

motogp-podium

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tsunoda örökre hálás Verstappennek… A gin-tonikért!

Yuki Tsunodát többek között azért is kedvelik a rajongók, mert gyakran úgy beszél és nyilatkozik, mint egy átlagos fiatal srác, és nem mint egy világszerte ismert sztár – és ezúttal sem hazudtolta meg önmagát! Egy trentói eseményen így idézte fel első F1-es élményét: „Amikor apám először elvitt Suzukába megnézni egy versenyt, szörnyűnek éreztem a zajt, de olyannyira, hogy azt mondtam, hogy menjünk el, mert nem tudom tovább elviselni! Aztán a dolgok változnak, a zaj zenévé változik…”

Tsunoda, aki azt is elmondta, hogy olyan gyorsan lett rajongóból F1-es pilóta, hogy szinte fel sem fogta, elmesélte azt is, hogy milyen új élménnyel ajándékozta meg őt Verstappen… A gin-tonik élvezetével! „Verstappen nem olyan, mint amilyennek látszik, ő egy nagyon kedves srác. Ő ismertette meg velem a gin-tonikot a magángépén. Örökre hálás leszek neki ezért!”

verstappen-tsunoda

AlphaTauri: Lawson nyomást gyakorolhat a két versenyzőre

Nem aratott osztatlan sikert a rajongók körében az AlphaTauri azon döntése, hogy a 2024-es szezonra nem adtak ülést a nagyszerű beugrást produkáló Liam Lawsonnak, hanem az igazi áttörést három év alatt sem elérő Yuki Tsunodának, valamint a csapathoz Nyck de Vries helyére visszatérő Daniel Ricciardónak szavaztak bizalmat. Peter Bayer vezérigazgató a sajtónak a döntés hátteréről beszélt, amiben a tulajdonosi kör is szerepet játszott:

bayer

„Sokat beszélgettünk a csapat jövőjéről, és a részvényesek azt mondták, hogy továbbra is neveljük csak fiatal tehetségeket, de egyúttal sikeres csapatra is vágynak” – mondta Bayer. „De mindkettő egyszerre nem lehetséges, nem lehet két fiatal a csapatnál. Megvizsgáltuk, mire lehet szükség a jó teljesítményhez, és mivel csak két ülésünk van, arra jutottunk, hogy Daniel rengeteg tapasztalatot hoz nekünk, különösen ami az autó beállítását illeti, amivel mindig szenvedtünk.”

„Yuki fejlődött az évek során, teljesít, és lassan a teljesítménygörbéje csúcsára ér, szóval úgy véltük, ők ketten alkotják a megfelelő csapatot” – fejtette ki a korábban az FIA-nál is dolgozó szakember, aki Liam Lawsonnak is fontos szerepet tulajdonít: „Ráadásul jó, hogy van egy olyan versenyzőnk mögöttük, mint Liam, aki forrón tartja az ülésüket, s ez is biztosítja, hogy csapatként fejlődjünk.”

lawson-4

A McLarent óvatosságra inti a riválisok példája

A McLaren az elmúlt hónapok elképesztő formajavulásának köszönhetően a sereghajtók közül az erősorrend második helyére lépett előre, s bármilyen hihetetlennek tűnt ez tavasszal, már az előttünk álló austini hétvégén megelőzheti az Aston Martint a konstruktőri bajnokságban. Azonban a wokingiak tudják, hogy a pillanatnyi forma gyorsan változhat, amire a riválisok példája is inti őket, erről beszélt Andrea Stella csapatfőnök.

stella

„Két lábbal a földön állunk, láthattuk, milyen kicsin múlnak a dolgok” – mondta a csapatfőnök, akinek istállója három hétvége alatt 102-ről 11-re csökkentette a hátrányát az Aston Martinnal szemben. „Láttuk, mi történt a Mercedesekkel, vagy hogy mi történt a Ferrari egyik autójával, mely el sem tudott rajtolni.”

„És ez nem azért van, mert nem nagyszerű csapatok nagyszerű versenyzőkkel” – folytatta Stella. „Ez azért van, mert ebben a sportágban ilyen kicsin múlik minden. A legtöbb, amit tehetsz, hogy fókuszált maradsz, alázatos, és hozod az eredményeket. Aztán pedig Abu Dhabiban majd meglátjuk.”

norris-marinabay