DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Off-road

Közel 20 év kihagyás után ért a csúcsra Istókovics István

Tündérmesének is beillhet az autókrossz-ob királykategóriája, a SuperBuggy fő esélyesének története. Istókovics már több mint 30 éve vágott bele az autósportba, és úgy tűnik, a JDVC-karosszériás Suzukijával idénre érett be csapata kemény munkája.

Hogyan indult a versenyzői karriered?

1988-ban kezdtem még gyorsasági roncsderbi szakágban, mely elsősorban alföldi helyszíneken zajlott. Édesapám épített nekem egy Wartburg-motoros Trabantot, mellyel 1992-ben megnyertem ezt a bajnokságot a kategóriámban. Később megjelentek a ralikrosszból és a raliból átvett autók a mezőnyben, és már nem tudtuk tartani a lépést anyagilag, technikailag. A roncsderbi bajnokságán még két gyári Toyota Corolla raliautó, és egy Porsche 911 is indult! Én meg akkor már egy dupla Wartburg-motoros Trabanttal állhattam ki ellenük… Azután édesapám sajnos egy baleset következményeként hirtelen itt hagyott bennünket, és beletelt néhány évbe, míg rendbe raktam az életem. Közel 20 év után, 39 évesen sikerült újrakezdeni, naivan mindjárt a tetején, az autókrossz-ob-n, a Super Buggy kategóriában. Akkor nem gondoltam volna, hogy idáig is eljutok. Ha valaki azt mondta volna, hogy 2018-ban CEZ-bajnok leszek, biztosan kinevetem. Azt sem gondoltam volna soha, hogy a számomra legbecsesebb serlegemre az lesz ráírva: Az év autókrossz versenyzője 2018. Ez egy óriási megtiszteltetés számomra.

istokovics portre 2019



Idén pedig vezeted a királykategóriát a magyar bajnokságban, két fordulóval a vége előtt nagyon izgalmasnak ígérkezik a befejezés.

Nem állítom, hogy így a szezon kétharmadánál nem nézem a tabellát, de motorsportban az a mondás: a nap végén számolják a tyúkokat. Ez nem futball, hogy majd elrugdosom a labdát, míg lefújja a bíró. Tavaly nem álltam ilyen jól, és a végén a magyar bajnokság lebonyolítási rendszerének (a mínuszolásnak) köszönhetően lecsúsztam még a dobogóról is, ami nem esett jól. Most sűrűbb az eleje, bár sajnos néhány kiváló versenyzőtársam az idei bajnokságban nem indult, de közben jöttek újak is, így csak-csak megvagyunk. Jelen állás szerint még hárman is odaérhetünk a végén, korábban ilyenre nem nagyon emlékszem.

istokovics 2019

Minek köszönheted az idei jó hazai szereplésed?

Beérett a csapatom korábban beletett rengeteg energiája és munkája, így mostanra van egy olyan megbízható technikával rendelkező autónk, melyet csak karban kell tartani, ha nem töröm össze. Ezek mellett persze nagyon fontos az is, hogy borzalmasan gyors, bár szerintem a mezőny legnehezebben kordában tartható autója az enyém. Rengeteg ember együttes munkájának a gyümölcse az eddigi eredmény, akiknek ezúton szeretnék is köszönetet mondani. Olyan mesterembereket ismertem meg a motorsport által, akikről korábban nem gondolta volna, hogy még léteznek. Amikor kell, mindegyikük félretesz minden mást, mert tudják, hogy nekünk időre készen kell lennünk mindennel, ha verseny van. A fentieken kívül talán én is kicsit rutinosabb lettem, megismertem és megkedveltem a legtöbb pályát, és bár beletelt már vagy egy évbe, de lassan kezdem megérteni az autót, hogy mit, mikor és miért csinál. 

istokovics csoport

Hogyan alakul a nemzetközi szereplésed 2019-ben?

Ebben az évben a magyar bajnokságot tartottuk elsődlegesen fontosnak. Külföldön csak ott indultunk el, ahol valamiért kiemelt jelentőségűnek gondoltuk, vagy ahol jól éreztük magunkat korábban. A CEZ-trófeát most nem céloztuk, ki is hagytuk a két cseh futamot, ahol jelentős a kockázata az autó lezúzásának. Így most csak második helyen vagyok ebben a sorozatban, az olasz ellenfelem előttem áll vagy húsz ponttal, és van még három verseny. Ha úgy adódna, hogy az utolsó, és egyébként neki hazai olasz verseny előtt támadási távolságban leszünk, akkor kiutazunk és megpróbáljuk. Egyébként a második vagy a harmadik hely a realitás idén.

Köszönet a partnereknek:

istokovics logok

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: