DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
Off-road

Ralikrossz ob: Dupla élvezet végén bajnokavatás

Október első hétvégéjén a Nyirádi Motorsport Centrumban rendezték a 2014-es Magyar Nyílt Ralikrossz Bajnokság utolsó két fordulóját. A dupla élményadag végén minden kategóriában kihirdették 2014 legjobbját.

Szombaton a júliusban elmaradt nagydobosi fordulót pótolta be a mezőny, míg vasárnap az eredetileg is tervezett nyirádi szezonzárót teljesítették. A duplafutamos nyirádi randevúnak köszönhetően minden kategóriában és géposztályban erre az utolsó hétvégére maradt a bajnoki címek sorsáról szóló döntés, így jutott izgalom bőven a nézőknek.



 



 

A 2000 köbcentiméteres turbómotorokkal hajtott, összekerekes SuperCarok mezőnyében mindkét versenyt a háromszoros autókrossz Európa-bajnok Kárai Tamás nyerte, amivel összességében négy győzelemmel zárta az idei évet, többel, mint bárki más, ám ez a huszáros hajrá sem volt elég ahhoz, hogy az összesített pontversenyben befogja Harsányi Zoltánt. Az RXC Technics Motorsport pilótáját ugyan több technikai probléma is hátráltatta a hétvégén, de két 5. hellyel így is tudott szállítani, és erős évkezdésének köszönhetően ez elég volt ahhoz, hogy megszerezze pályafutása kilencedik magyar bajnoki címét.



 



 

Harsányi ezzel sporttörténelmet írt, hiszen a királykategóriában ennyi magyar bajnoki címe még senkinek nem volt, előtte az örökös magyar bajnok Kotán Péter tartotta a rekordot nyolc összetett elsőséggel. összességében pedig Harsányi lett a második olyan versenyző a sportág történetében, aki elérte a bűvös 9-es számot, az eddigi egyetlen kilencszeres bajnok, a Super1600-ban szereplő Bánkuti Gábor a nyirádi depóban az elsők között gratulált versenyzőtársának és köszöntötte őt a rekorderek klubjában. Harsányinak egyben ezek voltak az utolsó versenyei, amelyeket a 2006 óta használt Mitsubishi Lancer Evo V-ös volánjánál teljesített. Jó szolgálatot tett a járgány, hiszen kilenc szezon alatt nyolc ob-címmel ajándékozta meg gazdáját, és valahogy még ebben, a Kárai Tamás eddigi pályafutása legkimagaslóbb szezonját hozó évben is sikerült együtt valahogy megőrizniük helyüket a trónon.



 



 

Kárait is minden dicséret megilleti, hiszen amellett, hogy idén megvédte címét az FIA Autocross Európa-bajnokságon, idehaza, a ralikrossz ob-n ötből négy futamot megnyert, amin elindult, beleértve az utolsó két fordulót is. Mellette szombaton Wieszt Jankó és Vass Zoltán, vasárnap pedig Vass Zoltán és Kotán Péter ünnepelhetett a pódium alsóbb fokain.



 



 

A többi kategóriában vasárnapra olyan szempontból már kevesebb izgalom maradt, hogy a bajnoki címek sorsa itt már a szombati nap végén eldőlt. A Super1600-ban Luigi a cseh Blue Engineering csapattól bérelt Skodájával idehaza idén minden versenyt megnyert, amin elindult, vagyis száz százalékos mérleggel hódította el a bajnoki címet a rekorder Bánkuti Gábortól. Az összetettben a Peugeot-pilóta lett a második, nagy küzdelemben maga mögött tartva két fiatal tehetséget, Ujházi Ádámot és Kovács Marcellt, míg az 5. helyre egy huszáros hajrával Marton Gergely ért fel a végén. Nyirádon mindkét nap ő járt a legközelebb Luigi megszorongatásához, és szombaton ugyan egy utolsókörös kormánymű-törés miatt Kovács Marcell és a komoly ralis múlttal büszkélkedő Szíjj Zsolt is meg tudta előzni, ám vasárnap már szorosan Luigi mögött célba érve ő lett a második, Bánkutit megelőzve a célban.



 



 

Arról, hogy Luigi számára csak majdnem volt tökéletes ez az év, Roman Castoral gondoskodott. A magyar pilótának régi vágya, hogy legyőzze a korábbi Európa-bajnok cseh versenyzőt, de Castoral idén a SuperNationalben ugyanolyan makulátlan mérleggel győzött, mint Luigi a Super1600-ban. A cseh Nyirádon is mindkét futamgyőzelmet behúzta, ezzel 2012 után visszahódította a SuperNational abszolút magyar bajnoki címét, amit tavaly Marton Gergelynek sikerült eloroznia tőle. Castoral mögött szombaton Luigi és Karl Schadenhofer, vasárnap Schadenhofer és Gerald Woldrich állhatott fel a dobogóra. A géposztályokban Woldrich, Castoral és Csirmaz Brúnó ünnepelhetett bajnoki címet.



 



 

A Magyar Kupában a gimnazistakorú Góth Viktor megállíthatatlannak bizonyult ebben az évben, és noha Nyirádon nem tudott győzni, ám szombati második helyével bebiztosította év végi elsőségét. Ez már a második magyar bajnoki címe volt, hiszen 2012-ben a juniorok között is bajnok lett. Viktor fő üldözője az év nagy részében Kádár Patrik volt, ám ő Nyirádon rendkívül peches versenyt futott, így az utolsó versenyt megnyerő Vágner Gábor végül befurakodott elé az összetettben, sőt egy ponttal a géposztályelsőséget is elorozta előle az utolsó pillanatban. Remekül sikerült a hajrá Varga Viktornak is, ő a szombati versenyt nyerte meg, majd vasárnap a B-döntőből feljutva ért fel a dobogó harmadik fokára. A géposztályokban Góth, Vágner és Majerszky Gábor lett bajnok.



 



 

A Junior Kupában a másodéves Végh Andrást koronázták bajnokká az év végén, aki nagy csatában tartotta maga mögött az összetettben Harkányi Mátét. Szombaton Harkányi, vasárnap Végh bizonyult a jobbnak, az összetettben kilenc pont különbséggel utóbbi pilóta diadalmaskodott.



 

A 2014-es Magyar Nyílt Ralikrossz Bajnokság végeredménye:



 

SuperCar: 1. Harsányi Zoltán (Mitsubishi): 98 pont, 2. Kárai Tamás (Skoda): 93, 3. Wieszt Jankó (Mitsubishi): 82, 4. Vass Zoltán (Mitsubishi): 75, 5. Kotán Péter (Ford): 74, 6. Mózer Attila (Skoda): 67, 7. Fekete Zoltán (Mitsubishi): 58.



 

Super1600: 1. Luigi (Skoda): 120 pont, 2. Bánkuti Gábor (Peugeot): 84, 3. Ujházi Ádám (Opel): 76, 4. Kovács Marcell (Suzuki): 74, 5. Marton Gergely (Skoda): 60.



 

SuperNational, abszolút: 1. Roman Castoral (cseh, Opel): 120 pont, 2. Luigi (SEAT): 82, 3. Karl Schadenhofer (osztrák, VW): 65, 4. Csendes Zsolt (Opel): 65, 5.  Csirmaz Brúnó (Skoda): 60.



 

SuperNational, -4000cc: 1. Schadenhofer: 75,5 pont, 2. Woldrich: 74, 3. Peitler: 59.



 

SuperNational, -2000cc: 1. Castoral: 120 pont, 2. Luigi: 92, 3. Csendes: 79.



 

SuperNational, -1600cc: 1. Csirmaz: 87 pont, 2. Gerencsér Dávid (Suzuki): 70,5, 3. Ujházi László (Opel): 40.



 

Magyar Kupa, abszolút: 1. Góth Viktor (Opel): 109 pont, 2. Vágner Gábor (Suzuki): 91, 3. Kádár Patrik (Suzuki): 90, 4. Varga Viktor (Opel): 82, 5. Nagy László (Lada): 72.



 

Magyar Kupa, -1600cc: 1. Góth: 114 pont, 2. Varga: 97, 3. Nagy: 95.



 

Magyar Kupa, -1400cc: 1. Vágner: 106 pont, 2. Kádár: 105, 3. Czakó Roland (Suzuki): 87.



 

Magyar Kupa / Suzuki Kupa: 1. Majerszky Gábor: 114 pont, 2. Perendy Péter: 109, 3. Szegfű Adrienn: 92.



 

Junior Kupa: 1. Végh András: 117 pont, 2. Harkányi Máté: 108, 3. Tagai Domonkos: 86.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: