DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Off-road

M-F Motorsport: Zónabajnoki dobogó és géposztályelsőség

Remekeltek a Kakucs Ringen az M-F Motorsport fiataljai. Az FIA Közép-Európai Zóna Trófea és a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság ötödik futamán a Super1600-ban Marton Gergely - első zónabajnoki dobogós helyezését begyűjtve - a 3. helyen végzett. Csirmaz Brúnó a SuperNationalben érte el eddigi legjobb eredményét egy 7. hellyel, és az 1600 köbcenti alatti géposztály küzdelmeit fölényesen nyerte.

A SuperNational előző évi abszolút bajnoka, Marton Gergely idei első igazán problémamentes hétvégéjét zárta a magyar bajnokság Super1600-as kategóriájában Skoda Fabia Mk1-esével. A 16 éves pilótát egész hétvégén nem hátráltatta semmilyen műszaki probléma, aminek köszönhetően élvezetes és eredményes versenyt tudott futni, kiélezett csatákat vívva a Rallycross Challenge Europe bajnokcsapata, a cseh Blue Engineering két Skoda Fabiája ellen.



Gergő egész nap a 2. leggyorsabb volt a mezőnyben az idei évre a tavalyi Challenge-bajnok Skodát kibérlő Luigi mögött, ám a cseh csapat másik pilótáját, Josef Sustát stabilan előzve. Az időmérőt és az első két előfutamát egyaránt a 2. helyen zárta, míg a harmadik előfutamot (amire Luigi a biztos pole birtokában már nem állt ki), megnyerte, ezzel biztosította helyét a döntő első rajtsorában. A belső ív persze Luigié volt, aki ennek megfelelően el is fordult elsőként, ám Gergőnek sikerült besorolnia mögé a 2. helyre, Susta elé. A cseh azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és még a kör első felében, a hátsó földes részen be tudott bújni Gergő mellé, és elment mellette. A fiatal magyar innentől végig űzte-hajtotta a cseh csapat két Skodáját, és a Jokerről visszatérve tényleg csak egy hajszál választotta el Susta hátsó lökhárítójától, ám nem ment bele felesleges kakaskodásba, ehelyett okosan célba hozta autóját a dobogót érő 3. helyen.

 

Számára ez a verseny így tökéletes ráhangolódást és főpróbát jelentett a Rallycross Challenge Europe következő hétvégi, sosnovai záró versenyére, ahol többek között szintén a cseh Skodákkal kell majd megküzdenie a dobogós helyezésekért. Az összesített pontversenyben ott a 3. helyen áll, és matematikai esélye még a bajnoki címre is van, úgyhogy vélhetően az év legfontosabb versenye következik a számára.

Jó versenyt futott Kakucson az M-F Motorsport másik fiatal tehetsége, Csirmaz Brúnó is, aki idei legjobb ob-s eredményét beállítva, a 7. helyen végzett a SuperNational abszolút értékelésében. Ez egyben eddigi legjobb zónabajnoki abszolút helyezése is, így egyedül azt sajnálhatta picit, hogy az A-döntőről egy hajszállal ugyan, de lemaradt. Az 1600 köbcentiméter alatti géposztályban elért fölényes győzelmével vigasztalódott.

 

Marton Gergely (Super1600, Skoda Fabia Mk1)

"örülök, hogy végig tudtunk menni. Az autó egész nap tökéletesen működött, és a csapat is megszokott jó formáját hozta. Talán egy kicsit nagyobb kockázatvállalással a második hely is elérhető lett volna, de abban benne lett volna a kiesés lehetősége, ezért most úgy láttuk jónak, hogy inkább biztosan behozzuk egy darabban az autót a célba, és örüljünk a dobogós helynek. Jövő hétvégén, Sosnován egy nagyon fontos verseny vár ránk a Rallycross Challenge Europe záró futamának keretében, és úgy vélem, ez a mostani verseny tökéletes ráhangolódást jelentett azokra a feladatokra, amik odakint várnak majd ránk. Úgy érzem, mostanra jutottunk el arra a pontra, hogy megfelelő mennyiségű tapasztalat és tudás van a birtokunkban ahhoz, hogy tudjuk kezelni, kontrollálni az autót. Kakucson egy kifogástalan, profi futómű-beállítással teljesíthettem végig a versenyt, ami fiatal mérnök-egyetemistáink nélkül nem valósulhatott volna meg, úgyhogy köszönöm nekik, és az egész csapatnak a rengeteg munkát. Mostantól száz százalékos odafigyeléssel és pozitív hangulatban készülünk a csehországi versenyre."

 

Csirmaz Brúnó (SuperNational, Skoda Fabia Mk1)

"összességében pozitív hétvégét zárunk a csapattal, de van bennem egy kis hiányérzet, mert szerettem volna bejutni az A-döntőbe, és az előfutamokban mutatott tempóm alapján úgy éreztem, erre minden esélyem meg is volt. Sajnos ez a verseny sem telt technikai problémák nélkül, hiszen a szabadedzésen egy ütközés folytán eltört a kormánymű, a második előfutamtól kezdve pedig nehéz volt váltani. Szerencsére egyik probléma sem volt olyan nagy, hogy ne tudtam volna miatta befejezni a futamokat, és stabilan tartani tudtam magam a legjobb 10-ben, de látva, hogy milyen kevéssel maradtam le az A-döntőről, biztos vagyok benne, hogy ezek nélkül ott lettem volna a legjobb 6-ban is. Ugyanakkor hálás vagyok a csapatnak, akik most is mindent megtettek annak érdekében, hogy egy jól felkészített autót bocsássanak a rendelkezésemre, és minden felmerülő problémát gyorsan elhárítottak. Ez a 7. hely sem rossz eredmény egy zónabajnoki futamon, a géposztályomban pedig megint sikerült nyernem, úgyhogy annyira azért nem vagyok csalódott, de Nyirádon mindenképp szeretnék majd ennél is jobban szerepelni."

 

Fodor György, csapatfőnök

"Mindkét autónk dobogóra ért, úgyhogy összességében egy jól sikerült versenyt zárunk. Gergőnek egy mindenféle műszaki és vezetési hibáktól mentes hétvégét sikerült futnia. A döntő előtt megbeszéltük, hogy inkább vigyázzon az autóra, és ne menjen bele semmi csínybe, mert a sosnovai versenyig kevesebb, mint egy hetünk van, és az év eddigi eredményeinek az alakulása folytán számunkra az a verseny nagyobb téttel bír. örülünk ennek a 3. helynek, pláne, mivel ez Gergő első abszolút dobogós eredménye zónabajnoki futamon. Brúnónak sajnos már nem alakult ilyen problémamentesen a hétvége. A szabadedzésen eltört a kormánymű, amit nem két perc kicserélni, úgyhogy az időmérőt kikéstük. Ennek nagy jelentősége nem volt, csak annyi, hogy Brúnó így kevesebbet tudott menni az autóval. Ennek ellenére az első előfutamát nagyon szépen lehozta egy abszolút 5. idővel, utána viszont a váltó is elkezdett rakoncátlankodni, bizonytalan volt a váltás, ami egyértelműen lassította. Ehhez képest nagyon szépen hozta ő is az eredményeket, és kevésen múlt, hogy nem jutott be egyenes ágon az A-döntőbe. A B-döntőt az első rajtkockából kezdhette volna meg, de mivel szereltük a váltót, ezért kicsit később értünk oda, és a többieket már felállították a rajtrácsra. Brúnónak valamiért nem az első, hanem a második rajtkockát hagyták ki, ezért oda volt kénytelen felállni. Ezt nem igazán értettük, de nem akartuk reklamációval húzni az időt. Nem biztos, hogy ez befolyásolta a futam eredményét, de mindenesetre furcsa volt számunkra, hogy versenyzőnk nem a kiérdemelt helyére állhatott fel a rajtrácsra. Tudom, hogy később értünk oda a rajthoz, de más versenyzőkre is várni szoktak, akik több kategóriában indulnak, és a többiek után állnak csak fel a rajtrácsra, és tőlük sem szokták elvenni emiatt a pole pozíciót. De ezen már nem tudunk változtatni, ami történt, megtörtént. örülünk a 7. helynek, illetve a géposztályelsőségnek, a nyirádi duplaversenyre pedig igyekszünk még jobban felkészíteni mindkét autót."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: