A matschenbergi fordulót megelőzően Krisztián idei Eb-szezonja a "mindent vagy semmit" elve szerint alakult, hiszen a németországi Seelow-ban, legkevésbé kedvelt versenyhelyszínén egy saját maga által sem várt győzelemmel kezdte az évet, a lettországi Bauskában, kedvenc pályáján viszont önhibáján kívül, motorprobléma miatt nullázott. Ezen a hétvégén azzal a szándékkal utazott ismét Németországba, hogy megszerezze idei második Eb-futamgyőzelmét. Ez ugyan nem sikerült neki, ám ez a mostani 2. hely szó szerint aranyat érhet még a végelszámolásnál.
"örülök ennek a 2. helynek, mert sok bajnoki pontot ér, és sikerült vele öt pontra csökkentenem a hátrányomat az összetettben. Hárman vannak előttem, de csak egy-egy pont a különbség, úgyhogy nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a Seelow-ban aratott győzelmünkkel és az itteni második helyünkkel sikerült kompenzálni a lettországi motorprobléma miatt kiesett pontokat. Olyan, mintha csak most indulna a bajnokság, a jövő hétvégén, Nova Pakában! Semmi nincs még lejátszva, és mi is ott vagyunk tűzközelben, ami jó. Ráadásul, nekünk két versenyről vannak csak pontjaink, a többieknek pedig háromról, ami a végén még jól jöhet a végelszámolásnál, hiszen egy futam mínuszolásra kerül, bár erre az év harmadik versenye után még korai gondolni" - értékelte a Matschenberg utáni állást Szabó Krisztián, aki ezután a németországi harmadik forduló vasárnapi versenynapjának történéseit részletesebben is kifejtette:
"Matschenbergben a szombati első napot a 8. helyen zártam, vasárnap innen próbáltam tovább építkezni, és minél több pozíciót előrejönni a mezőnyben. Vasárnap a második előfutamom nagyon kalandosan alakult. Az első sorból rajtoltam, két luxemburgi vetélytársam, John Lagodny és Kevin Peters közül. A rajtot én kaptam el a legjobban, Kevint sikerült is lehagynom, míg Johnt körülbelül egy keréknyivel előztem. Ãgy érkeztünk meg, szinte fej-fej mellett haladva az ugratóhoz, ahol viszont csak egy autó fér el. Én voltam a jobb helyen, de a lényeg, hogy egyikünk sem vette el a gázt, Lagodny első kereke felkapott az én hátsó kerekemre, majd az ő autója a korlátra is felmászott, az megdobta és felborult. Én is megforogtam, és ketten belém jöttek hátulról - piros zászló, gyors szerelés és új rajt!"
"A csapat tökéletes munkát végzett, és szerencsére időben el tudtunk készülni az új rajtra, és amin mindenki meglepődött, hogy Lagodny is ott volt! Második nekifutásra is én jöttem el a legjobban a rajtból, és most már tisztán el is tudtam fordulni elsőként. Bár ment megint a helyezkedés, de most Lagodny az utolsó pillanatban elvette a gázt. Az ugratót viszont kicsit rosszul vettem, bebicskázott az autó, és mire összeszedtem, Kevin el tudott menni mellettem. Ezután végig szorosan üldöztem, néhány centiméterre voltam tőle az összes kanyarban, és a végén, az utolsó kör utolsó kanyarjában - amit én már a verseny előtt kinéztem magamnak - sikerült egy rövidebb féktávot véve meglepnem, és néhány centivel megelőznöm őt a leintésnél. A kigyorsításom így nagyon rossz lett, ezért tudtam, hogy ezt csak az utolsó körben játszhatom el, amikor már csak néhány méter van hátra a leintésig. Bejött, amit elképzeltem, és ez mindig jó érzés!" - tért ki bővebben a hétvége legizgalmasabb epizódjára a 22 éves pilóta.
"A harmadik előfutamomban egy viszonylag könnyebb csoportot fogtam ki, és elég simán, néhány másodperc előnnyel nyerni tudtam. Ekkor már kicsit vizes volt a pálya, mivel egész nap szemerkélt az eső, aminek örültem, mert szeretek ilyen körülmények között menni. Az előfutamok összesített eredményei alapján két 1. helyemnek köszönhetően az A-döntő 3. rajtkockájába, vagyis az első sorba kaptam besorolást. A rajt utáni métereken nem a jó íven voltam, mert pont ott kellett mennem, ahová az ideális ívről kihordták az előfutamokban az autók a laza sarat, ezért tudtam, hogy nem lesz könnyű megtartani a pozíciómat. Szerencsére ez sikerült, a jó kezdés tehát megvolt. Két körig a 3. helyen mentem, ekkor az addig élen álló René Mendelnek kitört a kereke, és félreállt, így feljöttem a 2. helyre."
"Innentől végig védekeznem kellett, mert Kevin Peters szorosan ott loholt a nyomomban, és különösen az utolsó két körben nagyon keményen támadott. Próbáltam okosan zárni az íveket, és inkább picit szűken és lassabban fordulni, főleg az utolsó kör utolsó kanyarjában, a leintés előtt, hogy még csak véletlenül se legyen esélye visszaadni azt, amit a második előfutamban eljátszottam vele. Sikerült végig magam mögött tartanom őt, a végén két tizeddel előztem meg a leintésnél - szoros volt! Michael Buddelmeyer, aki nyert előttem, így is mögöttem van még az összetettben, a bajnokságot vezető Mendel pedig csak 10. lett, úgyhogy az összetettben is nagyon összesűrűsödött a mezőny eleje. Ennek örülök, mert én is ott vagyok a top3 nyomában, és jövő hétvégén, Nova Pakában tovább támadhatom őket. Köszönöm a csapatnak a nagyszerű hétvégi munkát, és gratulálok honfitársamnak, Kárai Tamásnak a Touring Autocross kategóriában elért újabb győzelméhez" - tette hozzá végül kétszeres junior és egyszeres felnőtt Európa-bajnokunk, aki Kárai Tamás 60, Klenáncz Szabolcs 2, Klenáncz József 1 és saját maga 37 pontjával jelenleg Csehország és Németország mögött, 13 másik nemzet fiait megelőzve, a 3. helyen hozza a magyar csapatot a Nemzetek Kupája összesített pontversenyében.
A pénteki nap videó összefoglalója:
Szombati videó összefoglaló:
Vasárnapi videó összefoglaló: