DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Off-road

Varga Viktor: A bátrak előzése és a győztes B-döntő

Bár a krónikák általában csak a győzteseket jegyzik, a szurkolók emlékezetében a legtöbbször egy-egy hangulat, élmény, egy felejthetetlen momentum, egy látványos előzés vagy egy manőver az, ami örökre megmarad egy versenyből. Nos, aki látta Varga Viktor előzését a Magyar Kupa B-döntőjében, annak az emlékezetébe egészen biztosan egy életre beleégett ez a kép.

 

A Nyirádi Motorsport Centrum több népszerű előzési pontot is felkínál a pilóták számára, de ahol Viktor előzött, ott mások nemigen szoktak, pláne nem egy 100 lóerő közeli bérautóval, ami a kategóriájában szereplő versenygépek többségével szemben erőhátrányban van. A BÁNKUTI MotorSport versenyzője a pálya leggyorsabb részén, a lejtős, padlógázas lefelében eresztette szabadjára a "ménest". Ez az a pontja a pályának, ahol a gravitáció is segíti a gyengébb autókat, és az dönt, ki mer később rárúgni a fékre. Na, több ez azért puszta bátorságpróbánál, biztos kéz és jó reflexek is kellenek hozzá, hiszen be is kell fordulni a következő kanyarba, különben ott van szemben a korlát, ami kegyetlenül büntet.



Varga Viktor tehát bevállalta, és kívülről elszáguldott a lefelében skodás riválisa, Gábor Norbert mellett. Ráadásul, komoly tétre ment a csatározás kettejük között, elvégre a B-döntő egyetlen továbbjutást érő, első helye forgott kockán. Ezt végül az említett előzéssel Viktornak sikerült megkaparintania, így néhány perccel később ő sorakozhatott fel az A-döntő utolsó, 6. rajtkockájába.      

 





Az A-döntő viszont sajnos már csak az első kanyarig tartott számára, ott ütközött az előtte haladó Suzukival, kitört bal első felfüggesztése, és kénytelen volt feladni a versenyt. A Magyar Kupa abszolút értékelésében ezzel a 6., míg géposztályában a 4. helyet szerezte meg a bérelt Opel Astrával Nyirádon, így összesítésben két forduló után abszolútban az ötödik, géposztályában a harmadik helyet foglalja el a magyar bajnokságban.


 
Varga Viktor - versenyző
"Egész jól sikerült ez a nyirádi hétvége. Bár előzetesen szerettem volna az abszolútban dobogóra állni, úgy érzem, semmi okom nincs a csalódottságra amiatt, hogy ez végül nem sikerült. Az első két előfutam után a negyedik helyen álltam, de az utolsó előfutamom végén sajnos szétesett az üzemanyagcső, és 20 méterrel a leintés előtt megállt az autó. Így a három előfutam összesített eredményei alapján a B-döntő 4. rajthelyére kaptam besorolást, innen kellett megpróbálnom feljutni valahogy az A-döntőbe, ami ugye hatunk közül csak egyvalakinek, a győztesnek sikerülhetett. A rajtom nagyon jól sikerült, úgyhogy az első kanyarban már Gábor Norbert mögött, a 2. helyen fordultam el. Az autójának a látványát már nagyon untam hátulról, mert RabócsiRingen az A-döntőben ő vitte el előlem az utolsó dobogós helyet, úgyhogy nagyon elszántan vettem üldözőbe őt, mindenáron meg akartam előzni, hiszen ez volt az egyetlen esélyem, hogy feljussak az A-döntőbe. Végül a pálya legtempósabb részén, az ugrató után, a padlógázas lefelében sikerült elmennem mellette kívülről. Merész manőver volt, de ő is korrekt volt, hagyott helyet nekem, és pont be tudtam húzni elé az autót a gyors balosba. Ez az előzés volt a kulcs, amivel bejutást nyertem az A-döntőbe, ott viszont sajnos már nem sok öröm jutott nekem, mivel az első kanyarban eltört a bal első felfüggesztésem, ahogy Hogyor József mellé próbáltam bebújni belülről. Egyből tudtam, hogy baj van, és ott számomra véget ért a verseny, sajnálom, hogy így történt. összességében viszont boldog vagyok, mert nagyon jól éreztem magam ezen a hétvégén; nagyon nívós verseny volt, sok indulóval és szoros futamokkal, a verseny ideje alatt az időjárás is kegyes volt hozzánk és a pálya is megfelelően fel lett készítve, zavartalanul lehetett rajta versenyezni. A harmadik előfutamban és az A-döntőben történtekért kár, de őszintén szólva ez a B-döntő engem most mindenért kárpótolt. Köszönöm a csapatnak az egész hétvégi munkát, és bízom benne, hogy a pünkösdi RabócsiRing-i versenynek már a saját új Peugeot 206-osommal tudok nekivágni."  

 

Id.Bánkuti Gábor - csapatvezető
"Ha (Zsipi) Robiról azt mondtam, még nekem is tud meglepetést szerezni, Viktorról ez kétszeresen igaz. Tudjuk, Nyirád a világ talán legtechnikásabb pályája, de miután elég nagy szintkülönbsége van, vezetői tudás ide, tapasztalat oda, lóerő nélkül kiugró eredményt elérni kevés esélye van még a legjobb pilótának is. Erre cáfolt rá Viktor, s nem csak az ominózus előzésével - melyet a verseny legszebb előzései között tartanak számon -, hanem a pálya többi részén is profi módon navigálta az Astrát. Ha nem így lett volna, lehetősége sem lett volna ott egy ilyen produkcióba belekezdeni. Nála arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy az épített, mintegy 40-50 lóerővel erősebb Peugeot 206-ossal már a következő, RabócsiRing-i futamon hogyan fog összebarátkozni. A döntőbeli malőr a tapasztalatlanságának a számlájára írható, kicsit sokáig ragaszkodott a jó rajtjából következő - viszonylagos - jó helyezéséhez, és későn döntött a jó megoldás mellett, akkor már nem volt elég hely. Ellenben olyan tapasztalatot szerzett (elkerülhető műszaki hiba miatt ki kellett állnia), amit a jövőben Nyirádon még bőven kamatoztathat."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: