DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Off-road

D, mint Dominik: A 12 éves tehetség kettétört gátlóval nyert

A Bánkuti Junior Team 12 éves pilótája, Vaskó Dominik az elmúlt hétvégén második versenyét teljesítette a Magyar Nyílt Rallycross Bajnokság felnőtt Magyar Kupa mezőnyében, abból is az elsőt újonnan épített saját versenyautójával. A Peugeot 206-oson ugyan előjöttek még gyerekbetegségek, de az új autó és Domi már most megvillantották oroszlánkörmeiket.

Noha a D-döntő nem az a döntő volt, amelyikbe az ifjú tehetség előzetesen vágyott, ám figyelembe véve, hogy vasárnap az új autó lengőkarjainak GL szemei és egyik gátlója is eltört, már az is megsüvegelendő teljesítmény volt Dominiktől, hogy egyáltalán a D-döntőbe bejutott, ott nyert, ezzel megkaparintva a Magyar Kupa abszolút értékelésében a még utolsó, 16. pontszerző helyet. Géposztályában ez most a 7. helyre volt elég, ám ennél sokkal fontosabb, hogy fény derült egy olyan konstrukciós hibára, amire azóta a csapat meg is találta a megoldást, így ez a probléma remélhetőleg most hátráltatta először és utoljára Domit a versenyzésben.


 
Vaskó Dominik (Magyar Kupa, Peugeot 206)
"Nagyon jó érzés volt végre a saját új versenyautómmal rajthoz állni. Az autó nagyon jó, nagyon erős, de teljesen máshogyan kell vezetni, mint a Junior Kupás Suzukit, úgyhogy sok olyan apróság van, amihez még hozzá kell szoknom. Forgatni kell a motort, magas fordulatszám tartományban kell tartani, a kormányon is többet kell fordítani annál, mint amit megszoktam, a rajtoknál nagyon figyelni kell rá, hogy ne forogjanak el a kerekek stb. Ezen az első versenyen, Nyirádon még főleg ezeket a dolgokat próbáltuk kitapasztalni, és például a rajtjaim a második előfutamtól kezdve már jól sikerültek. Sajnos volt egy kis konstrukciós hiba az első futóműnél, a vasárnapi szabadedzésen az egyik, majd a harmadik előfutamban a másik oldali GL szem tört el, utána a D-döntőben pedig kettétört a gátló. A harmadik előfutamot nagyon sajnáltam, mert vezető helyről kellett kiállnom, a D-döntőt viszont megnyertem, de sajnos az említett gátlótörés miatt a C-döntőre már nem tudtam kiállni. Volt néhány előzésem, amit nagyon élveztem, a második előfutamban például a padlógázas fölfelében tudtam elmenni kívül a poron Szegfű István mellett. Az autó erős, de nem könnyű kordában tartani. Sokat gyorsultam a hétvége során, és sok olyan dolgot tanultunk meg az autóval kapcsolatban, aminek a következő versenyeken hasznát vesszük majd. Szerettem volna legalább a B-döntőbe jutni, de majd legközelebb! Most egyedül azt sajnálom, hogy a hétvégi, slovakiaringi rallycross versenyen való indulást le kellett mondanunk, hogy a csapat nyugodtan újjá tudja építeni az első futóművet."



 


 

Id. Bánkuti Gábor - csapatvezető
"Dominik ügyesen ment, már volt egy-két momentuma. Nagy kár ezekért az elkerülhető műszaki hibákért, ami meghiúsította, hogy rallycross körülmények között is tanulja a Peugeot-t. Azok az építési problémák, melyek a téli rali futamokon nem jöttek elő, azok itt Nyirádon, a sokkal forszírozottabb körülmények között azonnal kibuktak. Remélem, hogy ebből mindenki tanult. Amikor az autó műszakilag toppon lesz, Domi egy lépcsővel feljebb léphet a Magyar Kupa mezőnyében, de ahhoz még rengeteget kell tanulnia. A képessége megvan hozzá, türelem, türelem, türelem szükségeltetik. Annak érdekében, hogy minél előbb megszokja az új technikát, Domi indulni fog az autocross bajnoki futamain is. Én úgy gondolom, hogy rallycross-ban a KakucsRing-i futam lehet az első, ahol igazán mutatkozhat a 206-os ereje, és ahol Domi eddigi tapasztalatainak az eredménye egy szép eredményben csenghet majd le. De továbbra is azt mondom: ez nem sürgős, ideje van bőven!"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: